בעקבות פרסום ב'מידה': נפתחה חקירה כנגד מטיף בהר הבית שקרא לרצוח יהודים

לפני כשלושה שבועות דיווחנו כי המשנה לפרקליט המדינה החליטה שלא לפתוח בחקירה נגד דרשן מוסלמי שקרא "להכחיד" את היהודים ולהרוג את טראמפ. השבוע הפכה הפרקליטות את ההחלטה

קריאה לרצח יהודים אינה הסתה? (צילום מסך, ממרי)

פרקליטות המדינה החליטה להפוך החלטתה מלפני כחודש – ולפתוח בחקירה כנגד דרשן בהר הבית שקרא "להכחיד" את הנשיא טראמפ ואת "היהודים כולם". במכתב ששיגר השבוע עו"ד שלמה אברמזון מפרקליטות המדינה (תפקידים מיוחדים), נכתב כי בעקבות "איתור פרסומים נוספים של הדרשן, הוחלט לבחון את הדברים בשנית" וכי הפרקליטות הורתה למשטרה "להשלים בדיקה במספר נקודות" בטרם תתקבל החלטה האם להגיש כתב אישום בנושא.

ההחלטה הנוכחית מהווה כאמור שינוי מגמה מבורך מצד הפרקליטות. לפני כשלושה שבועות, פרסמנו ב'מידה' כי עו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, החליטה שלא לפתח בחקירה נגד הדרשן מהר הבית בטענה כי דבריו הקיצוניים "אינם מקיימים עבירה פלילית".

הדרשה המדוברת נישאה בחודש מאי האחרון, במהלך ביקורו של הנשיא טראמפ בישראל. הדרשן, עלי אחמד עודה, כינה את הנשיא האמריקני "שטן", הגדיר את ישראל "מדינת רשע", ופנה לאלוהים בבקשה צנועה: "הכחד את טראמפ ואת שותפיו למזימה. הכחד את היהודים כולם". הדרשה נישאה שעות ספורות לפני שהנשיא האמריקני הגיע לביקור היסטורי בכותל המערבי, כך שאמירותיו של עודה היו יכולות להתפרש לא רק כהבעת תקווה למותו של הנשיא האמריקני, אלא אף כהנעה ישירה של אחד ממאזיניו לנצל את ביקורו של טראמפ בעיר העתיקה כדי לנסות לפגוע בו או במלוויו.

אין זו הפעם הראשונה שאחמד עודה מנצל את הבמה המרכזית שהוא מופקד עליה כדי לשאת דרשות קיצוניות ולהטיף לרצח יהודים. במאי 2016, למשל, הוא קרא למתפללים "למות למען אללה", ופנה ליושב במרומים ש"יגן על מסגד אל אקצה מפני הזוהמה של היהודים". לאחר שעודד את שומעיו להקריב את חייהם למען האל, חתם אחמד עודה את דרשתו במילים הבאות: "הו אללה, השמד את כל היהודים. הו אללה, תאפשר לנו להרוג אותם".

לפני כחודש, לאחר הפיגוע בברצלונה, שוב הפציע הדרשן מאל-אקצה עם דרשה קיצונית ומסיתה כשקרא למנהיגי מדינות ערב "להילחם ביהודים", אותם כינה "היצורים המתועבים ביותר מבית היוצר של אללה". אחמד עודה שוב חתם דבריו בקריאה "להשמיד" ו"ולהרוג ביהודים".

הפרקליטות  כאמור קבעה בחודש שעבר כי קריאות מפורשות לרצוח יהודים אינן חמורות דיין כדי לפתוח בחקירה. בעקבות החלטת המשנה לפרקליט המדינה, פנה לפרקליטות פעיל הימין שי גליק באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק, בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה או לפחות לפרט בהרחבה מדוע הוחלט שלא לחקור את אחמד עודה. "ברי לכל בר דעת", כתב עו"ד ליטווק למשנה לפרקליט המדינה, "כי אדם המייחל להשמדתו של כל העם היהודי ודורש על כך בפני ההמון במקום נפיץ (הר הבית) מעודד בדבריו מעשה אלימות".

כעת כאמור הפכו בפרקליטות החלטתם, והחליטו לפתוח בחקירה. בשבועות הקרובים יתברר האם יוגש כתב אישום נגד הדרשן המסית מהר הבית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. מי זו הגב' ליטמן, יש עוד מידע על משרתת ציבור זו שנדמה שיש חשש שייתכן והיא סובלת מתת-תפקוד על חשבון משלם המסים?
    יש היסטוריה של החלטות קודמות שלה?
    מעניין כמה זה עולה למשלם המסים. יש מידע בנושא – או שצריך להפעיל את חוק חופש המידע?

  2. לנורית ליטמן נשרפה לה הנורית.
    יש לפטר אותה ולגרש מהשירות הציבורי כל פקידון מסוגה הנאלח המפקיר את ביטחון היהודים במדינת ישראל.
    הימים של יצחק רבין בהם סיכנו את שלומנו ואת שלום משפחותינו בהבאת רב מרצחים מתוניסיה הרחוקה אל לב הארץ ובחימוש הוורמאכט שלו בנשק צה"לי חלפו ואסור לתת לצל צילם של ימים אפלים אלה להבליח שוב מתהום הנשייה. הימים בהם הגו שימעל'ה פרסקי והפודל שלו יוס'לה ביילין את הסכמי אוסלו, מיזם רצח היהודים הגדול ביותר מאז השואה, בוטלו ויש למנוע את שובם בכל מחיר.
    על הימין לעמוד על המשמר נגד חתרנים המסתננים למשרדי השלטון ולהרחיק אותם מהם לאלתר למען שלום הציבור כפי שכבר הוכח.

  3. אכן צריך לחקור ולהעניש אנשי דת הקוראים לאלימות ורצח.
    אתר מידה צריך להמשיך בכך באופן שיטתי, ולפעול לחקירה ולהענשה של כל אלה. כולל רבנים שקוראים לרצח של פלסטינים. ולצערנו יש כאלה לא מעט.

    1. שמא תאיר הגב' דפנה את עיני ותצביע על רבנים שקוראים לרצוח פלשתינים שלא לפי הכלל הבא להרגך השכם להרגו???