מסתנן אריתראי לתושבי דרום תל אביב: "ביבי נאצי"

המסתנן השמיע אמירות גזעניות כלפי תושבי השכונות. וגם: הפעילים יחלקו סטיקרים: "מורשת רבין – בלי בג"ץ ובלי בצלם"

אנטישמיות בלב תל אביב

מסתנן אריתראי השמיע דברי הסתה בוטים נגד ראש הממשלה, במהלך עימות מילולי שניהל עם קבוצה של ישראלים תושבי דרום תל אביב. "נאצי זה, ביבי נאצי", שב וחזר המסתנן, שתועד על ידי תושבי השכונות. מלבד תִיוגו של נתניהו כפושע נאצי, הפנה המסתנן אמירות גזעניות בוטות כלפי התושבים. "את מרוקאית", אמר המסתנן לאחת הישראליות במקום, ופנה לאישה אחרת: "יהודים? איפה הכיפה שלכם?". הוא כינה את פעילי השכונות "*רא, זבל" וגם נקט באלימות, כשניסה לשפוך נוזל על מכשיר הסלולר של אחד הנוכחים שתיעד אותו. "האריתראי השיכור עם החיוך הגדול על הפנים מטריד את הנשים, מגדף את ראש הממשלה, ונדחף לפצעים שלנו", אומרת מנהיגת מאבק תושבי השכונות שפי פז. "אבל אותנו שום דבר כבר לא מפתיע כאן בשטח ההפקר. אנחנו כאן כדי להפגין נוכחות. אנחנו כאן כדי לתעד. אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף".

התקרית עם האריתראי התרחשה במוצ"ש האחרון, במסגרת מפגש חברתי שערכו תושבי השכונות באזור נווה שאנן בדרום העיר. לאורך כל הערב נזקקו התושבים הישראלים לליווי צמוד של שוטרים ולוחמי מג"ב, שהדפו ניסיונות של המסתננים לתקוף אותם פיסית. תיעוד של הערב מלמד כי המסתננים האפריקנים, המהווים רוב בדרום תל אביב, חשים עצמם כ"בעלי הבית" באזור ואף מערערים על הצביון היהודי של מדינת ישראל. "אבא שלך יהודי?", פנה מסתנן לאחת הנשים הישראליות, והוסיף: "תחזרי מאיפה שבאת. זו לא מדינה שלך, לא מדינה של אף אחד". בשלב זה הגיע למקום מסתנן אחר וניסה להפסיק את התיעוד כשהוא נוקט באלימות כלפי מי שהסריט את התקרית. במקרה אחר, התקבצו תושבי השכונות ורקדו לצלילי מוסיקה כשהם מניפים דגלי ישראל. אחד המסתננים הגיע למקום במטרה לחולל מהומה והחל לדחוף את אחד התושבים. בשלב זה הגיעו כוחות המשטרה והרחיקו אותו מהמקום. "אני לא זוכרת כמה שנים לא הלכתי פה בשעה כזו", אמרה אחת הפעילות, תושבת דרום תל אביב.

לרגל עצרת הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל יחלקו הפעילים סטיקרים ופלאיירים עם הכיתוב: "גם זו מורשת רבין: בלי בג"צ ובלי בצלם". הם גם יערכו את ההפגנה השבועית מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות בשכונת צהלה. לדברי שפי פז, "כשיצחק רבין הופך בעל כורחו לגיבור-על של ילדי המסתננים, שבונים מיתולוגיה שקרית על בסיס זיכרונות שתולים ותרבות מושאלת, אין לנו ברירה אלא להזכיר לציבור השכחן שמדובר בצבּר לוחם שלא ראה בעיניים". היא משוכנעת כי "רבין לא היה נותן למסתננים לפלוש למדינה ולכבוש את שכונות דרום תל אביב. לא האיש הזה שנתן את חייו להגנת העם והארץ".

הפעילים קוראים להוציא את המסתננים הלא חוקיים משכונות דרום תל אביב, כמו גם מאזורים נוספים בישראל, וטוענים כי שופטי בג"ץ מעכבים ומונעים פתרון לנושא. לאחרונה למשל, עיקֵר בג"ץ מתוכן את החלטת הממשלה להרחיק מסתננים למדינה שלישית. בתגובה, הודיע נתניהו על שינוי תוכן ההסכמים עם המדינות השלישיות על מנת שיעמדו בתנאים שקבעו שופטי בג"ץ.

כשמפקד מחוז תל אביב בוחר לציין את ״יום הסובלנות״ דווקא בבית ספרם של ילדי המסתננים והמהגרים בדרום תל אביב, אלה שבטוחים שר…

Posted by Sheffi Paz on Thursday, November 2, 2017

בימים אלו ממשיכים הפעילים בקמפיין מימון המונים תחת הכותרת "מצילים את המדינה". נכון לעכשיו, 29 ימים לפני סיום הקמפיין, גויסו קרוב ל-245 אלף שקלים המהווים כ-60 אחוז מהסכום הנדרש. הסכום יועבר לפעילים אך ורק אם יושג יעד הגיוס במלואו – 420 אלף שקלים.

תושבי השכונות גם זועמים על משטרת ישראל ובייחוד על מפקד מחוז תל אביב, ניצב צ'יקו אדרי, שביקר היום בבית הספר 'רוגוזין' המאכלס ילדי מסתננים ומהגרים. לדברי הפעילים, "המשטרה מוציאה אצבע משולשת לתושבי השכונות". במשטרה סירבו להגיב לטענות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. דווקא רעיון אדיר לאמץ את הסיסמא "בלי בג"ץ ובלי בצלם" ולהפוך אותה לקריאת הקרב נגד השלטת הדיקטטורה של החונטה המשפטית וארגוני טרור זכויות האדם. מה יוכלו שמאלנינו היקרים לומר כנגד זה? הרי מי שהמציא אותה הוא לא אחר מאשר רבין, הגיבור של אלה המדברים יום ולילה על "מורשת רבין". רוצים מורשת רבין? הנה אתם מקבלים.

    כמובן אפשר גם את "נשבור להם את העצמות", אבל זה כבר קשור לעניין אחר.

  2. אוי אוי זה המשטרה שלנו? מה שווה כל התקציבים שהולכים לגוף " הכל כך יעיל" אם סוג פעיליותיו זה יותר לקבל הערכה מתושבים זרים מאשר לא לתת בטיחון אישי לאזרחיו(אם עשירית מהשכר החודשי שלהם הולך בסוף לאירועי בתי ספר מאשר יותר שוטרים בשטח).

  3. הניצב מקדם את הקריירה שלו ולשם כך מיישר קו עם "הנאורים".

  4. ושוב, נשאלת השאלה: מי מלמד את המסתננים את כל העקיצות והעלבונות המרושעים והמגעילים האלה? זה ממש לא בא להם באופן טיבעי ומעצמם.
    לאירגוני ה"סיוע" למיניהם התשובה. כנראה שגם זה נחשב בעיניהם כחלק מן הסיוע ההומניטרי לפליטים המדומים.

  5. הנה ההוכחה המושלמת לכך שביבי הוא לא נאצי. אם הוא היה נאצי, המסתנן החביב מאריתריאה היה דווקא אוהב אותו; כי אין דבר בעולם שמוסלמי טוב אוהב יותר מנאצים.

  6. כל עוד הרועצים המשפטיים ואירגוני הסמול הקיצוני שולטים במדינת ישראל – אז מותר לחוצפן הזה לומר מה שהוא רוצה.

  7. חמור מאוד לרדת על ביבי מה זה אסור לרדתעל ביבי המלך

    1. צודק. חחח הימנים לא מבינים כנראה שלקרוא לביבי נאצי זה 'לרדת עליו' ולגיטימי, אבל לקרוא לרבין 'נאצי' זו הסתה שהביאה לרצח.

      ימנים חסרי בינה, אה?

  8. וואו איזה סקופ.. מידה לא ידעתי שאתם כאלה עיתונאים חוקרים.

    1. נכון, זה לא סקופ בכלל. תמשיך לטמון את הראש בחול. חם שם ונעים.
      נ.ב
      תושב שפירא? אולי בעל נכס בשפירא, שמעוניין שהמסתננים יגרמו לפינוי השכונה, לקראת איזו עסקת נדל"ן עסיסית…

    2. תושב שפירא. בשכירות. ואבא. לילדה קטנה. אז חלאס מעשיות. תודה. הגיב:

      רמי כהן
      אני גר בשפירא בשכירות ומגדל פה ילדה קטנה (ובע"ה בקרוב עוד אחת) אז תירגע.
      אני מכיר טוב לא פחות משפי פז וממך (איפה אתה גר אגב?) את השכונה על נפלאותיה הרבות ומגרעותיה המעטות ואתה מוזמן אלינו בחום בהזדמנות ונחפש יחד את כל אותם מסתננים מקללים ואלימים שאיכשהו תמיד מופיעים בסרטים של שפי פז אבל לי לפחות טרם יצא לראות במציאות.

  9. אז אריתראי אחד אמר. זה ממש מתכון לאנטישמיות, כי תארו לכם שכהנא אמר כמה דברים, ועוד איזה יהודי שלא קשור אלי אמר שלגויים אין נשמה והפער בין גוי ליהודי זה יותר מאשר בין גוי לבין בהמה,, ועוד אחד יהודי שומר מצוות דקר נערה בי-ם כי חשב שהיא לסבית ועכשיו תהיה על זה כותרת בעיתון שכל היהודים ככה? למה לפרסם כותרת כזאת? אז אפריקאי אחד אמר, ואני בטוח שיש אחרים שחושבים אחרת

  10. קודם הכל חשוב שנזכור, שלפני הגעתם של מסתננים מנתה תחנת שרת בדרום תל אביב קצת שוטרים מעטים. נכון לשנת 2017 משרתים בה כ200 שוטרים. ! להערכת המשטרה ישנם בדרום ת"א כ–40,000 מסתננים שמספרם עולה במידה ניקרת בסופי שבוע….. ווי עלינו 0 לדברי נצ"מ דוד פילו, שהוא המפקד של מרחב יפתח, העבירות הבולטות בקרב המסתננים הן גניבות סיתונאיות של טלפונים נידים,, סחר בסמים, אלימות אלימות קשה לא נשכח, ומקרי שוד בינם לבין עצמם, אלימות כלפי נשים, אירועים של אלימות במשפחה וזנות לא עלינו =מחלות מפה ועד הודה חדשה ועדיין נשאלת השאלה למה"ישראל היום"" לא נותן כיסוי עיתונאיתי ראוי למה שקורה לתושבים המקופ חים של דרום ת:א ועדיין משתמש בשירותיו של קלוד קנדיוטי, ?. פורום תפוז רוט עבור

  11. "בלי בצלם, בלי בג"ץ ובלי אמהות נגד שתיקה"

    "אני מתנגד למדינה פלסטינאית בינינו לבין ירדן. באותה מידה, אינני רוצה מיליון שבע-מאות אלף פלסטינאים שיהיו אזרחי ישראל".

    "אילו אמרו לנו שמחיר השלום הוא ויתור על ירושלים המאוחדת בריבונות ישראל, הייתי עונה הבה נוותר על השלום."

    לא יעלה על הדעת שגם בשלום נרד מרמת הגולן. מי שיעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל."

    "מדינה פלסטינית בין ישראל לירדן תהיה סרטן בלב המזרח התיכון."

    "מדינה פלסטינית בגדה תהיה תחילת הסוף של ישראל."