השותפים של יהודה גליק: ארגוני BDS, מנכ"לית הקרן וח"כית ממרצ

גליק מארגן יחד עם תמר זנדברג כנס של ארגון אמנסטי הקורא לחרם על ישראל בהשתתפות נעמי חזן

ליכודניק בשירות השמאל הקיצוני. גליק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ישתתף מחר (שלישי) בכנס של ארגון השמאל הקיצוני 'אמנסטי אינטרנשיונל'. "אמנסטי אינטרנשיונל ישראל מתכבדת להזמין את הציבור הרחב לכנס בנושא הפיקוח על הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל, ביוזמתם של חברי הכנסת תמר זנדברג ויהודה גליק", נכתב בהזמנה לאירוע שייערך במשכן הכנסת. באמנסטי אישרו ל'מידה' כי הארגון נמנה על מארגני הכנס. יו"ר זהות משה פייגלין היה אמור לשאת דברים באירוע, אך בעקבות פניית 'מידה' ביטל השתתפותו.

ארגון אמנסטי קורא להטלת חרם על סחורה המיוצרת ביהודה ושומרון, מאשים את ישראל בביצוע "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות" ותומך במשתמטים מצה"ל. לאחרונה הודיע שר האוצר משה כחלון כי יפעל לשלול הטבות מס לתורמים לאמנסטי במסגרת חוק החרם. בנוסף, אסרה ישראל על כניסתו של פעיל בינלאומי של הארגון לגבולות המדינה בשל תפקידו הבכיר בתנועת ה-BDS.

ח"כ גליק סירב להגיב לפנייתנו, אך בסביבתו טוענים כי הכנס שמאורגן על ידי אמנסטי "חשוב מאוד" ולכן הוא מתכוון לשאת בו דברים.

הזמנת הכנס. צילום מסך

השותפים של גליק: הקרן החדשה ומוזילי זכר השואה

הכנס צפוי לעסוק ביצוא נשק מישראל. לאחרונה פרסמה אמנסטי עצומה הקוראת לראש הממשלה ושר הביטחון שלא לייצא נשק למיאנמר (בורמה לשעבר), בטענה כי המדינה האסיאתית מבצעת "טיהור אתני ופשעים נגד האנושות" נגד בני הרוהינגה במדינה. משרד החוץ מכחיש כי ישראל מוכרת נשק למיאנמר. העצומה של אמנסטי פורסמה בשיתוף ארגון 'זזים', הנתמך על ידי הקרן החדשה ישראל ושותף לניסיון הפוטש נגד ממשלת הימין בדמות פרסום שלטים הקוראים ליועמ"ש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה.

לצד גליק, ישתתפו באירוע של אמנסטי גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ומנכ"לית הקרן החדשה לישראל לשעבר נעמי חזן. דמות נוספת ששמה הופיע בהזמנה היא פרופסור יאיר אורון, השולל את ייחודיותה של השואה. אורון פרסם מאמר ב'הארץ' בו טען כי מדינת ישראל "שותפה לג'נוסייד" במיאנמר. לדבריו, "לשלוח נשק לממשלה מחוללת ג'נוסייד זה מעשה דומה מאוד, סלחו לי על ההשוואה, לשליחת נשק לגרמניה הנאצית בזמן השואה. ראשי המדינה שלנו עשו זאת במודע למרות זאת, וחיללו בכך את זכר השואה".

הטלת חרם על יו"ש. צילום מסך

אנטישמיות במסווה של זכויות אדם

בזמן שאמנסטי מוטרדת ביותר מסיוע צבאי לכאורה של ישראל למיאנמר, בארגון פועלים במרץ לקדם אמברגו נשק על ישראל. במהלך מבצע צוק איתן למשל פנו באמנסטי לממשלת ארה"ב בדרישה להטיל אמברגו על צה"ל בדמות עצירה של הזרמת דלק למטוסים וטנקים. בריאן ווד, בכיר בארגון, אמר במהלך המלחמה בעזה כי "לארה"ב יהיה עוד דם על הידיים" אם תמשיך להזרים דלק לצבא הישראלי. קריאה דומה השמיע הארגון גם ביחס לממשלת בריטניה.

שיתוף פעולה עם ה-BDS

אמנסטי לא בוחלת בשיתוף פעולה עם גורמים קיצוניים ביותר. לפי מכון המחקר NGO מוניטור, אמנסטי הגנה ב-2011 על מחבל שהורשע בריגול למען חיזבאללה בטענה כי הוא "ידוע בפעילותו למען זכויות האדם של הפלסטינים". ב-2013 הודו באמנסטי בקיום קשרים עם עבד אל-רחמן בן עומייר אל-נועיימי, פרופסור להיסטוריה מקטאר שהוכנס לרשימת הטרוריסטים של משרד האוצר האמריקני בשל תמיכתו באל-קאעדה. ב-2015 פרסם הטיימס הלונדוני סדרת תחקירים בהם נחשף כי ליסמין חוסיין, מנהלת 'אמונה וזכויות אדם' באמנסטי יש קשרים לאחים המוסלמים ויתכן שלחמאס.

בעוד שאמנסטי ישראל מקדמים חרם על תוצרת מיהודה ושומרון, באמנסטי העולמי מעניקים במה לתומכי החרם על מדינת ישראל כולה. במאי 2016 אירח הארגון כנס בלונדון שאחת ממטרותיו היתה "לחבר קמפיינים של BDS  בבריטניה, עם אלו שבישראל / פלסטין".

תמיכה במשתמטים מצה"ל

שירות לאומי ופטור ממס

למרות הפעילות האנטי-ישראלית הענפה, זוכה הסניף הישראלי של אמנסטי להטבות מהמדינה: מתן פטור מס לתורמים לארגון והקצאת בני ובנות שירות לאומי. כחלון הודיע כאמור על שלילת הפטור ממס, אך בינתיים ההבטחה של שר האוצר טרם מומשה. בנוגע לביטול תקני שירות לאומי, פעיל הימין שי גליק פנה בנושא למנהלת השירות הלאומי אך נענה בשלילה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. יהודה גליק מעולם לא ניסה להצטייר כמי ששלימות התורה והעם חשובים לו.
    וכמו שאמר הרבי מליובאוויטש שהממעיט בערכן של שמירה על עקרונות אלו – סופו שימעיט בערך שלימות הארץ.
    עיין ערך אריאל שרון

    1. השמטת מילה: *מי* שממעיט בערכן של עקרונות אלו…

  2. עד לא מזמן הערכתי את יהודה גליק. כיום, וזה לא המקרה הראשון, נראה לי שהשתחרר לו בורג והוא מתחיל לצאת מדעתו. לצערי הצפי שלי, ממקרים דומים בעבר, הוא שהווירוס השמאלני הקטלני ילך וישתלט עליו לגמרי והוא יתדרדר למחוזות השמאל המטורף. חבל על דאבדין.

    1. מאז שהוא ניצל הוא הפך לשמאלני וממש עבר שינוי כשהיה מחוסר הכרה

    2. בהדסה לא מעט רופאים וסניטרים בני המגזר….. חברו את הנקודות

  3. היה צפוי מראש ששני "הימניים" פייגלין וגליק ישרתו במעשיהם ההזויים את השמאל.
    אנו מטומטמים שבוחרים בטיפוסים הללו.

    1. מטומטם הוא מי שמצביע ל"ימין" (הליכוד והבית היהודי והאיחוד הלאומי)

    2. השמאל לא מצביע לפי העובדות, אלא מסיבות חברתיות: מר"צ יכולה מחר לתמוך רשמית בטיהור אתני של כל היהודים מפלסטין הקדושה מהים עד הנהר, ועדיין הם יצביעו למר"צ, בגלל שרק *נחותים* ו*טפשים* מצביעים אחרת מה*נאורים* וה*חכמים* במר"צ. הצבעת שמאל? אתה חכם וראוי ונאור. הצבעת ימין? אתה פרימיטיבי וטיפש.

      אגב, כפי שהעיר סמואל ג'ונסון לפני כ 250 שנה, ה"שמאל השפוי" ה"סוציאליסטי" תמיד בעד שוויון במובן של לנסות לעשות את מי ש*מעליהם* יותר נמוך; תמיד המחאה היא נגד אילו שעשירים יותר מהם או מרוויחים יותר מהם, ה"טייקונים הנצלנים" וה"1% העושק". שלמישהו אחר יהיה יותר מהם, זה לא בסדר.

      אבל להפך, לעולם לא; אם אנשים שהם רואים בהם "נחותים" (תושבי דרום תל אביב למשל) מתלוננים, זו "גזענות". כל מי שמתחת *להם* חייב ללמוד את מקומו ולהישאר שם. כמו שאמר השלט בהפגנת המחאה — "האקדמיה שלנו, בתי המשפט שלנו, אנחנו ננצח!". העובדה שהבוחרים (הפרימיטיביים האלה) אולי רוצים משהו אחר, זו חוצפה בלתי נתפסת בעיני השמאל.

      בצורה דומה, אם גל"צ או חיל האוויר או 8200 או הנהגת מפלגות השמאל מלאות כרימון בבנים-של ובנות-של וחברים-של וקרובים-של, זה מובן מאליו; יש לשמור על האיכות, אתם יודעים. אבל אם בעיריית קריית גת או בנמלים זה קורה, זו שחיתות איומה שהביאו איתם הפרימיטיביים מעדות מסויימות.

    3. סמואל גונסון אמר שחשוב ליישב את ארץ ישראל ולגרש את הסמולנים לעזה!

  4. גליק הוא תמהוני עם פטישיזם להר הבית. אמנסטי הם שמאל קיצוני עם פטישיזם לאיסלאם קיצוני

  5. יכול להיות, רק יכול להיות שאם ישראל וארהב עובדות ביחד עם אמנסטי, משחררות הטבות מס ותקני ש"שיסטים, שמשה פייגלין שאין ספק האינטיליגנציה שלו ובמחוייבות שלו לימין ולתורה מוכן לשתף איתם פעולה, יכול להיות שזה לא כזה ארגון גרוע ואתר מידה כרגיל מכפיש את כל מי שמעז ללכת נגד המלך ביבי הראשון?

    1. משה פייגלין, יהודה גליק, אורן חזן, נפתלי בנט, איתמר בן-גביר, ברוך מרזל, אבישי רביב – כולם עושים את אותה עבודה: משחקים אותה "הכי ימין שאפשר" כדי ליצור למחנה הלאומי תדמית בעייתית וכך לפגוע במפלגה היחידה שיכולה להרכיב ממשלה לאומית – הליכוד. מעניין מי שלח אותם לעשות את העבודה הזאת.

  6. סומך על יהודה גליק שהוא יודע מה הוא עושה. תנו לו קצת קרדיט למען השם.

    1. אם אתה מחלק קרדיטים, למה לא תתן קרדיט לאתר הנוכחי שמאמריו כולל המאמר הנ"ל מנומקים היטב בדרך כלל, בעוד יהודה גליק סרב להגיב לפניית האתר. (וגם זה למען השם).

  7. אל נא באפכם חברים
    תנו לזמן לעשות את שלו ולגוף להתנקות מכל התרופות שקיבל בפציעה החמורה והנפשעת ההיא..

    רפואה שלמה עם כל חולי עמך וגו'

  8. גליק הוא סמל בעיני הערבים. מבוקש מספר אחד. בהתארגנות שנחשפה לפני חנוכה ניסו לרצוח אותו.
    הערבים קולטים אינטואיטיבית טוב טוב את ייחודיותו,גדולתו,שליחותו.
    כל המגיבים פה לפני – חבל מאוד שעיניכם טחו מראות

    1. מצאת במי להיתלות, גדולי יכולת האבחנה – הערבים…
      גם כן טענה

  9. כחבר ליכוד בחיים לא הצביע לו יותר.
    אולי שמישהו יסביר לו כמה נזק הוא עושה למדינה

  10. יהודה גליק הוא יפה נפש מתחסד שעוסק באולטרה הומניזם (מזויף ולחלוטין מנותק מהקשר) כדי לענות על צרכיו הרגשיים האישיים (+ אולי רצון להתחכך ב ולהתחבב על אליטות השמאל??) ולא בוחל לשם כך מלחבור לאויבי ישראל אנטישמים, מהסוג הגרוע ביותר

    גליק כבר מזמן כנראה איבד את הגולות שלו, עכשיו האבחנה סופית וחלוטה…

  11. (מושך בכתפיים) אז נחייה בלי פתק אישור מאמנסטי אינטרנשיאונל. מה אפשר לעשות?

  12. 2 כתבות שמציגות את גליק בצורה שלילית.

    חיסול חשבונות?

    מידה, לא מתאים לכם.

    1. אולי זה מפני שגליק אכן… פועל בצורה שלילית?

  13. מזמן שמתי לב שיהודה גליק הוא אדם ילדותי ומדומיין החיבור שלו לפייגלין הכשלונר שחשוב שהוא גאון מאוד טבעי ומובן נקווה שגם גליק יעלם מהמפה הפוליטית

  14. גליק איבד מזמן קשר למציאות,חבל,אבל נראה לי שהוא זקוק לטיפול מקצועי,אולי בשילוב תרופות

  15. האם יהודה גליק סובל מפוסט-טראומה שלא טופלה כראוי? האם יש לו גם מרכיב של "תסמונת סטוקהולם"?