"חשדות לשיקולים פוליטיים של הפרקליטות בהסכם עם מני נפתלי"

שרת המשפטים הורתה לבחון האם הפרקליטות הפרה את הנחיות היועמ"ש בהסדר החסינות של אב הבית לשעבר במעון רה"מ. התנועה למשילות: "חשד לשיבוש הליכים"

ההסכם כלל לא עלה על הכתב. מני נפתלי | פלאש90

נציב הביקורת על פרקליטות המדינה יבחן האם היו מעורבים שיקולים זרים, וייתכן שאף פוליטיים, בהסדר אי-ההפללה שהעניקה הפרקליטות למני נפתלי בתיק נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בחודש ספטמבר האחרון שלחה התנועה למשילות ודמוקרטיה למשרד המשפטים מכתב בו נטען כי ההסכם עם נפתלי נערך באופן המנוגד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, המפרטות כיצד יש לערוך הסכם עד מדינה. בימים האחרונים השיבה שרת המשפטים איילת שקד למכתב, והודיעה כי התלונה הועברה לטיפולם של "הגורמים המקצועיים" במשרד – כלומר לנציב הביקורת.

יודגש כי לנציב, השופט דוד רוזן, אין סמכות לבטל הסכם עליו חתמה הפרקליטות, אך אם מסקנותיו יעלו כי הפרקליטות התנהלה מול נפתלי בניגוד להנחיות היועמ"ש ותוך מעורבות של שיקולים לא ענייניים יכולות להיות לכך השלכות ציבוריות חריפות שיתכן ויחלישו משמעותית את "תיק החמגשיות" נגד רעיית ראש הממשלה.

הנחות סלב לנפתלי

נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, מהווה עד מרכזי בתיק נגד שרה נתניהו, בו נבדק החשד האם הזמינה שלא כדין מזון מספקים חיצוניים במאות אלפי שקלים. הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, בכפוף לשימוע. בספטמבר האחרון הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי נפתלי נהנה מחסינות מפני הפללה עצמית בתיק המעונות, החלטה שהתקבלה בהליך בזק של שבועיים ימים – ערב הבחירות האחרונות לכנסת ולאחר השתהות של למעלה מחצי שנה בטיפול בנושא.

לטענת התנועה למשילות ודמוקרטיה פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי באותה עת יהודה וינשטיין הפגינו להיטות חריגה להעניק לנפתלי חסינות מפני הפללה, "באופן המעורר חשד לא מבוטל לשיקולים זרים ואף לשיבוש הליכי חקירה ומשפט, וזאת גם מבלי לקחת בחשבון חשדות לשיקולים פוליטיים הנטועים בעיתוי".

בתנועה למשילות מצביעים על שורת סעיפי הנחיות היועץ המשפטי שהופרו לכאורה במסגרת הענקת מעמד עד מדינה לנפתלי: לא מוצו אפיקי חקירה חלופיים קודם להענקת החסינות, ולא נבדקו ראיות קודמות נגד שרה נתניהו. כמו כן, לא נערכה בדיקה מספקת האם נפתלי הוא למעשה העבריין העיקרי בפרשה ולא נבחנה מידת אמינותו. בנוסף מציינים במכתב כי לא ניתן לדעת האם הפרקליטות בחנה את קיומן של ראיות תומכות לעדותו של נפתלי ולא נעשה מאמץ להתנות את הסכם עד המדינה, שכלל לא נערך בכתב, בענישה ולו מינימלית.

העובדה כי ההסכם עם נפתלי לא נערך בכתב מאפשרת לו כעת לטעון כי הוא כלל לא משמש עד מדינה. "מני נפתלי מעולם לא הוחתם על הסכם עד מדינה, את העובדה הפשוטה הזו גם מאה שנות פייק ניוז לא יכולות לשנות", מסר ל'מידה' עו"ד לוליק אסק, המייצג את נפתלי. גם אתמול, במסגרת עדותו בתביעת הדיבה שהגיש נגד בכירים לשעבר במשרד ראש הממשלה, שב נפתלי על הטענה כי אינו עד מדינה ואף הוסיף כי "זייפתי חשבוניות כי שרה דרשה".

"פגיעה אנושה בתדמית רשויות האכיפה"

בתנועה למשילות טוענים כי לא רק שהנחיות היועץ המשפטי לא פורטו בפני נפתלי, אלא שאנשי הפרקליטות אף היו מודעים במעמד הענקת החסינות כי אין בכוונתו של נפתלי לקיים את התנאים לקבלת הסדר עד מדינה, כמו האיסור להתראיין לכלי התקשורת וגילוי מלא בנוגע למעורבות בעבירות אחרות. בתנועה טוענים כי ההליך המזורז, על אף האינטרס המובהק של נפתלי לפנות לתקשורת, "תמוה ביותר, וזאת בלשון המעטה".

נפתלי גם לא נדרש לחתום על הצהרה סטנדרטית כי במידה ויפר את הסכם עד המדינה, הוא יועמד לדין כאשר כל חומר הראיות שהגיע למשטרה יוכל לשמש נגדו ונגד אחרים. "המעורבים בהגעה להסכמות עם מני נפתלי פעלו באופן המנוגד לכל סטנדרט של רשויות התביעה, באופן שעלול לפגוע אנושות בתדמיתו של השירות הציבורי בכלל ושל רשויות התביעה ואכיפת החוק בפרט", טוענים בתנועה למשילות, ומברכים על החלטת שקד להעביר תלונתם לנציב הביקורת על הפרקליטות.

להיטות חריגה להגיע להסכם. יהודה וינשטיין ושי ניצן | פלאש 90

"ההתנהלות ומתן מעמד אי-הפללה לאדם, ללא הסכם ובניגוד להנחיות, מעוררת שאלות רבות", אומר עו"ד זאב לב מהתנועה למשילות. "חשוב לבקר בצורה אפקטיבית גם את נושאי המשרה הבכירים במערכת אכיפת החוק. ודאי במקרה כזה שמרחפים מעליו סימני שאלה רבים", הוסיף.

עו"ד לוליק אסל, המייצג את מני נפתלי, מסר בתגובה: "מני נפתלי שמח על בחינת הנציב את התנהלות החקירה בתיק והתנהלות הפרקליטות בתיק שכבר היה צריך להיות מוגש לפני שנים. כך או כך, כפי שאמר כבר לא פעם ולא פעמיים, מני נפתלי מעולם לא הוחתם על הסכם עד מדינה. את העובדה הפשוטה הזו גם מאה שנות פייק ניוז לא יכולות לשנות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. אז מה למדנו מהסיפור ? יש מעמד חדש על פי הפרקליטות: "עד מדינה על". זהו אדם,שכל הזכויות של עד מדינה נתונות בכיסו וכל החובות של עד מדינה הן עורבה פרח מבחינתו. מוזר,יש חיה חוקית כזאת ?

    1. קוראים לזה "פייק עד מדינה, שנותן פייק עדות על פייק תיק פלילי". נחמד, לא?

    2. תכלס, נתניהו משתמשים בחשבוניות מזוייפות כדי להאכיל את תשובה ממתווה הגז ואת אלוביץ מבזק בארוחות שף במעונם ורודפים אחרי העובד שלהם?

    3. ל'למה' –
      תנוח קצת. אתה סובל ממקרה חמור של עודף הקשבה לקונספירציות אלדד יניב/דרוקר. אפילו הם לא מאמינים לשטויות של עצמם, כפי שאתה מאמין להן.

  2. אני מחכך בדעתי על המחשבה מי יהיה היועץ המשפטי שיורה על חקירת שי נצן על ההחלטות שנקט מתוך כוונות זדון במשך התקופה שהוא בתפקיד הנוכחי. כבר היו דברים מעולם ובעולם ומעשים כאלה בהחלט יתכנו מהנסיון של עבריינים בכל התפקידים ומכל הקשת החברתית במדינתנו.

    ובבנין ירושלים נתנחם.

  3. במסדרונות הפרקליטות ישנן רכילויות שיהודה ווינשטיין פתח בחקירה נגד שרה נתניהו כשהוברר לו שנתניהו נחוש למנות את מנדלבליט ליועמ"ש שהוא התנגד לו. ולבסוף כשמנדלבליט מונה הוא בעצמו מקדם הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו בתור קרבן לעזאזל שלא יאמרו שהוא מאתרג את נתניהו שמינה אותו..

  4. @בני בנקר, כן יש חיה כזאת, שמה המדעי היא "מחבל שמאלני ארץ ישראלי מצוי". חיות מסוג זה מוגנות ומתרבות ע"י מנגנון המדינה העמוקה שככל שאני מתבגר, אני יותר ויותר מבין שהיא קיימת.

  5. שי ניצן מחלק מצנות ושי קטן גם למני נפתלי. זה ממש לא חלם, זה מתוכנן ומכוון והמלך הוא אכן עירום. מתי כבר יכיר מישהו במציאות היגומה ויפנה מהדרך את השמאל הבעייתי ?

  6. שי ניצן מחלק מצנות ושי קטן גם למני נפתלי. זה ממש לא חלם, זה מתוכנן ומכוון והמלך הוא אכן עירום. מתי כבר יכיר מישהו במציאות היגומה ויפנה מהדרך את השמאל הבעייתי ?

  7. מעניין אייך הפישפש עלה למעלה…..
    לו היו נותנים לו קביעות כפי שדרש. הוא היה נשר בבית ראש הממשלה ומלקק להם את התח… כך שהכל נקמה. השמאל קפץ על ההזדמנות ורומם אותו לדרגת סגן האלוהים. אך…. מכירים את המשפט, השתמש וזרוק?

    1. זו ממש לא נקמה, מדובר פה במקרה מובהק של הגנה עצמית. לולא מני נפתלי החביב שלנו היה תובע את שרה, הוא עצמו היה נתבע במלוא חומר הדין, על הטרדה מינית ומי יודע על מה עוד. נפתלי פשוט עשה עסקה נוחה ונחמדה מאוד עם הפרקליטות ועם החשוד האחר בהטרדה מינית, הלוא הוא מיודענו המקסים רוני ריטמן.

  8. "פגיעה אנושה בתדמית רשויות האכיפה" – בלתי אפשרי. התדמית של רשויות האכיפה היא בשפל כזה שאי אפשר לפגוע בה יותר.

    1. כמה פעמים אמרו לך, אחרי ארוחת הצהריים צריך לקחת את הכדור הכחול. לא הורוד, הכחול!

  9. מי דיבר על שחיתות ? ובכן השחיתות מתחילה במקום הזה בפרקליטות ! יש להקים חקירה על כל ההחלטות לפתיחת חקירה נגד הזוג נתניהו. עולה סירחון חזק מהפרקליטות שנשזר עם המשטרה ושניצחה עליהם התקשורת. לא נשתוק עד ליציאת האמת לאור. גם במחיר ניקוי כל האוררות. עתה מתברר מול מי ישנלהפגין, מושחתים נמאסתם.

    1. יש לנקות את האורוות הצואות האלה לפני שהחיידק הטורף יחסל את כולנו ואת מדינתנו היהודית שזו התוכנית הגיב:

      כל מערכת המשפט בארץ מבג״צ ומטה זה רקבון וסרחון אחד גדול. זה שלטון השיאל ולא מערכת משפט

  10. הסכם עד מדינה תמיד מגדיר את הנושאים שעליהם ניתנת חסינות. נפתלי הבטיח להפליל את שרה בשורת נושאים שכולם נבדקו ולא הפכו לאישום. ואז הודה בשורת עבירות שביצע ועליהן לא קיבל חסינות. המשטרה הבינה שעד המדינה שעליו מבוססת כל החקירה הוא רמאי אבל הסתירה זאת כי לא רצתה לפגוע בחקירה שלה. הפרקליטות נקווה שברשלנות ולא בזדון העלימה עין. החקירות של נפתלי היו עלובות. רשלניות מגמתיות ולא נועדו לחקר האמת אלא להפללת נתניהו בכל מחיר. באה החקירה של נפתלי בתביעת הדיבה. גם ריסקה את כל התיק וגם הוכיחה שהמשטרה והפרקליטות הטעו את היועץ המשפטי לממשלה.

  11. מישהו יודע כמה שנים היה מקבל שמעון פרס אילו בדקו חלק זעיר מההוצאות שלו?

  12. לא מפליא – הפרקליטות לט עושה עבודתה נאמנה לעין כל

  13. הכי חשוב לחקור האם הושתל מני נפתלי ע"י גורמים בשב"כ בבית רה'מ בכוונת זדון להרע לו ולרעייתו – כמו השימוש שנעשה בשב"כ של גילון ורבין בסוכן השב"כ לפרובוקציות ועלילות סרק אבישי רביב הידוע כ"שמפניה" שהרע בזדון למחנה הלאומי והעומד בראשו=זכות הציבור לדעת!

  14. יצא המרצע תתכוננו סוף סוף יראה הצדק אם יראה בכלל . אולי שופטים עלומים יעזרו להמיס את פרשת מני נפתלי. היות שיש להם יד ורגל בדבר.