אלימות ברוטשילד: מפגין שהאשים את אלדד יניב בשחיתות הוכה והורחק מההפגנה

קרע בין מנהיגי המחאה? המפגין נגד יניב חילק עלונים של מני נפתלי. יו"ר התנועה לאיכות השלטון האשים את נתניהו בבגידה. צניחה במספר המפגינים

שלט המחאה נגד יניב | תומר ניוברג, פלאש 90

אלימות בהפגנת השמאל ברוטשילד. מפגין שהניף שלט "אלדד יניב לא מייצג אותי" הותקף פיזית ומילולית על ידי קבוצה של מפגינים התומכים ביניב. המפגין נגד יניב חילק עלונים בשבחו של מני נפתלי, ופנה לציבור בבקשה לתרום לעמותה שהקים נפתלי. אחת המפגינות ניסתה לחטוף ממנו את השלט, ומפגין אחר דחף אותו תוך שהוא צועק לעברו "תלך מפה" ו"תתבייש לך". בהמשך נראה אחד המפגינים שתומכים ביניב אומר לנושא השלט: "אתם לא יכולים לעשות את זה עכשיו". המפגין משיב לו: "למה, למה לא יכולים? הוא (יניב) מושחת". חברו הוסיף: "לא מחליפים מושחת במושחת".

תיעוד התקרית:

התקרית צולמה על ידי יוצר הקולנוע התיעודי יגאל הכט, המתגורר בקנדה ושוהה בישראל לצורך צילום סדרה על אמנות ישראלית. "זה היה מחזה מטריד וצבוע במיוחד", אומר הכט. "המפגינים ברוטשילד צעקו נגד מה שהם טוענים כהשתקה וסתימת פיות מצד נתניהו, אבל הם בעצמם השתיקו באלימות את חופש הביטוי של אחד משלהם, רק כי העז לפקפק במנהיג המחאה".

כידוע, יניב בעצמו הודה כי "בעתיד יכניסו אנשים לכלא על דברים שעשיתי". באוגוסט האחרון נחשפו ב'ישראל היום' עבירות בנייה בביתו של יניב, ולפני כשלושה חודשים הוגשה ליועמ"ש תלונה נגד יניב בדרישה לברר לאן נעלמה תרומה של חצי מיליון דולר מאיש העסקים האוסטרי מרטין שלאף לאהוד ברק. יניב סיפר כי בעקבות הפרשה הכספית המדוברת עמד שלאף למנוע ב-2007 את מינויו של אהוד ברק לשר ביטחון, והוא נשלח להציל את המצב לטובתו של ברק.

בהפגנה גם הונף שלט עם הכיתוב "בוגדניהו", בהתייחס לראש הממשלה. מני נפתלי גינה את השלט. אלדד יניב מצדו האשים דווקא את התקשורת שדיווחה על האירוע: "אל תהיו תקשורת אדיוטית", אמר יניב, "אל תחפשו במיקרוסקופ שלט של בגידה כי פה זה לא כיכר ציון".

בנאום שנשא בהפגנה האשים יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, את ראש הממשלה בבגידה, לא פחות. שרגא התייחס לאישור שניתן לכאורה לממשלת גרמניה למכור צוללות למצרים. "בגדו במולדת, ושלא יספרו לכם שטויות", אמר שרגא. הקהל השיב: "בגידה, בגידה בגידה".

נאומו של שרגא:

לאחרונה מסתובבת פה מילה חדשה ומדלגת ממקום למקום בפנים מצועפות, כובע טמבל וריח של פאשיזם-הממלכתיות.דבר חשוב ממלכתיות, לכן בשבוע שעבר בהפגנת הממלכתיות של "הימין המוסרי" בירושלים הצטרפה תנועה ממלכתית כתנועה לאיכות השלטון, סייעה בארגון וגם בכסף.היו"ר הממלכתי של התנועה, עורך הדין אליעד שרגא (מכונה גם הג'ינג'י בקרב בני האור) נשא גם הערב דברים ממלכתיים למדי בהפגנה של השמאל המוסרי, זה שהימין המוסרי כמובן לא מסוגל להפגין איתו אבל מסוגל לקחת ממנו שטרות מרשרשים, בצורה ממלכתית כמובן.אז לא הג'ינג'י לא הרחיק לכת ולא כינה דמות ממלכתית כחצוף, על אף שהזכיר את האיש החצוף ההוא.ובכל זאת אם אתם מחזיקים מעצמכם מוסריים וממלכתיים ממליץ לכם להעיף בוידאו הקצר שצירפתי איזה מבט ממלכתי.איכסצילום:מתוך עמוד הפייסבוק של התנועה לאיכות השלטון

Posted by Itamar Fleischmann on Saturday, December 30, 2017

ההאשמות של שרגא אינן נתמכות בעובדות. ב-2012 הבהיר שר החוץ הגרמני כי "לישראל אין זכות וטו" בכל הנוגע למכירת צוללות גרעיניות למצרים. למרות זאת, הגרמנים היו מעוניינים לקבל את הסכמת ישראל, ובמהלך השנים 2015-2014 הסירה ישראל את ההתנגדות למכירת צוללות נוספות למצרים. קונצרן טיסנקרופ, המספק את הצוללות, הודיע כי בכל מקרה הצוללות שיסופקו למצרים יהיו מדגם מתקדם פחות מזה של ישראל.

שרגא השמיע גם אמירות בעלות ניחוח גזעני נגד יו"ר הקואליציה דוד אמסלם. יו"ר התנועה לאיכות השלטון כינה את אמסלם "בריון קשקשים רפה שכל וזב חוטם". לדבריו, נתניהו משתמש ביו"ר הקואליציה כדי "לתקוף את המשטרה, את הפרקליטות ואת בית המשפט העליון".

בדבריו המשתלחים נגד ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה הפר שרגא את "הקוד האתי" של התנועה בראשה הוא עומד. "התנועה וחבריה יקפידו על תרבות דיבור הולמת ויימנעו מכל אלימות מילולית", נכתב בקוד האתי של התנועה לאיכות השלטון.

התנועה לאיכות השלטון שבראשה עומד שרגא אמנם מגדירה עצמה "א-פוליטית", אך הדבר לא מונע ממנה להיות גורם דומיננטי בהפגנה ברוטשילד, שבה משתתפים אך ורק מפלגות ואנשי שמאל. בעבר קיבלה התנועה תרומות מהקרן החדשה לישראל. לאחרונה העניקה התנועה תואר 'אביר איכות השלטון' לח"כ יהודה גליק ולמבקר הליכוד שי גלילי, שבין היתר סייעו להתארגנות השמאל 'הליכודניקים החדשים'.

בשיאה של ההפגנה אתמול נכחו 2,500 איש בלבד. תושבי דרום תל אביב, יחד עם כמה מתושבי עפרה, הפגינו גם הם בסמוך לכיכר הבימה, וחלקם נתקלו ביחס עוין ביותר מצד מפגיני השמאל. בהפגנת ימין אחרת, שנערכה בקצה השני של שדרות רוטשילד, התעמתו פעילי ליכוד עם המפגינים, ואחד מהם אף איים לדקור מפגיני השמאל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. שוב, רואים את הצביעות של השמאל – מותר להעביר ביקורת כל עוד זה משרת את השמאל

  2. ביבי צריך לתת הרבה מאד הסברים לגבי הסרת
    ההתנגדות הזו למכור למצרים.

    1. צוללת זה רק פלטפורמה.
      אם לא יקנו מהגרמנים הם יכולים לקנות מהרוסים ו\או הסינים.
      האמריקאים כבר שנים לא מייצרים צוללות כאלה.
      מה שחשוב זה מה שיש בפנים, וזה על טהרת כחול לבן, ולא יהיה למצרים. (גם לגרמנים אין).
      אז זה ממש לא חשוב, אלא לאנשי "רקלאביבי" הצבועים.

    2. אם ראש ממשלת ישראל היה צריך לתת לך, או לכל אזרח ישראלי אחר, הסבר מלא ומפורט על נושא מכירת הצוללות הגרמניות למצריים, לא היה לו מאיפה להתחיל ואין איפה לסיים.
      מה ידוע לך על כל המרכיבים (ואני מדגיש – על כל המרכיבים) של נושא זה? כלום, ופחות מכלום.
      מי מבטיח לך שידע ישראלי לא זולג לבעלת המספנות בגרמניה – ממשלת אבו-דאבי? וזוהי רק שאלה קטנה אחת. יש עוד הרבה.
      את ראש ממשלת ישראל מחפשים על עניין כל כך גדול, שיש בו כל כך הרבה דולרים ושחיתות (ואני מאמין שלאו דוקא מצידו של ראש הממשלה), עד שאף אחד לא יוכל למצוא את ידיו ורגליו שלו עצמו. אלו שמחפשים את ראש הממשלה חוברים לאלו שממילא צריכים דמות שאותה אפשר לשנוא ולתעב, ושניהם יחדיו מצאו להם קרקע פוריה לתיאוריות שאף אחד לא יכול להוכיח ואף אחד לא יכול להכחיש, מתוך כוונה שהציבור (שרובו בכלל לא יודע על מה בדיוק מדובר, בעיקר בגלל שפע הנתונים והמעורבים, כנ"ל) יהיה פאסיבי (מבחינת ראש הממשלה) במקרה הטוב, ואקטיבי (לטובת המפגינים) במקרה העוד יותר טוב.

    3. קוראים לזה בצע כסף זה מה ששולט ואצל כולם. קוראים לזה מכירת חיסול. קוראים לזה פשיטת רגל ניהולית. קוראים לזה בגידת אליטות
      קוראים לזה חשבונות בחול שהולכים ומיתנפחים על גבו ודמו של העם.
      קוראים לזה ניהול נוכרי זר זומבי
      קוראים לזה תיכנות הינדוס טורפות קניבליות
      זה שם המישחק היום. תחרות מי יבגוד והכי מיכולם. בעם במדינה ביעד וביעוד. תחרות אכזרית חייתית . אולי חלקם עם שבבים ננו ציפס. מיגרש מישחקים של טורפות ושרשרת מזון. ג'ונגל של חיות טרף.
      אנחנו צריכים הצלה מהם כולם. אולי אלוהים ירחם עלינו. זקוקים לרחמיו.

  3. צוללת זה רק פלטפורמה.
    אם לא יקנו מהגרמנים הם יכולים לקנות מהרוסים ו\או הסינים.
    האמריקאים כבר שנים לא מייצרים צוללות כאלה.
    מה שחשוב זה מה שיש בפנים, וזה על טהרת כחול לבן, ולא יהיה למצרים. (גם לגרמנים אין).
    אז זה ממש לא חשוב, אלא לאנשי "רקלאביבי" הצבועים.

  4. אהבתי מאוד את הפליטה הפרוידאנית של אלדד יניב: "אל תהיו תקשורת אדיוטית" מועט המעיד על המרובה. במידה והשמאל יחזור לשלטון נתגעגע לאפשרות לערוך הפגנות. במשטרי שמאל קיים גורם טוטליטארי סמוי באופן שכיח וחזק יותר מאשר שלטון ימין.

  5. שימו לב לשיטות שלהם: לא משנה מהו נושא המאמר, הם תמיד מאשימים את נתניהו במשהו וקוראים לו לפרוש מראשות הממשלה. ביבי, אם אויבי מדינת ישראל דואגים להעסיק טוקבקיסט אנטי-ביבי בכל מאמר, סימן שאתה באמת אוצר גדול לאוהבי מדינת ישראל.

    1. דויד ביטן קיבל שני מיליון שקלים מהשוק האפור ומשפחת פשע מוסלמית. למה ביבי מינה אותו לראש הקואליציה?

  6. כאיש ימין אני מאוד מודאג מהשחיתות של רוב מפלגות הימין חוץ מתקומה.
    בישראל ביתנו נכנסים אנשים לכלא כל יומים על שוחד, גניבה, איומים וסמים.
    בש״ס אריה דרעי הגנב מקבל שוב ״הלאות״ של מאות אלפי שקלים שהוא שוכח לדווח עליהם למס הכנסה או לכל גורם רשמי אחר.
    בליכוד יש את משה קצב האנס, דויד ביטן ששני מיליון שקלים לקופתו ובלשכת ראש הממשלה את הרי ארו, נתן אשל ורבים אחרים.
    אסור לנו להעמיד פנים שלטובת ארץ ישראל מותר להתיר כל רסן ולאבד מוסר. אנחנו יכולים למצוא חברי כנסת ומנהיגים כמו גדעון סער, איילת שקד ובוגי יעלון שהם גם ימניים וגם ישרים.

  7. רה"מ חתום על חוזה קנית צוללות מטיסנקרופ במילארדי יורו
    שימרון ורה"מ בני דודים
    שימרון עורך הדין של גנור במשכורת ובונוס עתק על הצלחת עסקת המכירה
    גנור מופלל כנותן שוחד כדי להוציא לפועל את עסקת הצוללות
    ועכשיו תסבירו לי, איך אפשר להצהיר מראש שרה"מ לא חשוד? לכל הפחות חייבים לזמן אותו לחקירה ולברר האם ידע ששימרון עבד אצל ועבור גנור.
    ומה מאפשרת ההצהרה שרה"מ לא חשוד? מאפשרת לו לשכור את שירותיו של עו"ד ז'ק חן עורך הדין של אבריאל בר יוסף ושל עורכי הדין ויינרוט ועמית חדד עורכי הדין של שימרון. כן, רה"מ לוקח את אותם עורכי הדין של חשודים מרכזיים בפרשה, בדומה לעבריינים במשפחות פשע. זה בלתי נתפס.
    אני לא יכול לסבול את המחשבה שרה"מ מעורב בפרשה הזאת. לטובת רה"מ, אם הוא אינו קשור לפרשה כפי שהיועמ"ש ופרקליט המדינה הצהירו, עליו לפטר את עורכי הדין של החשודים האחרים בפרשה ולדרוש מהיועמ"ש להיחקר כדי להסיר את העננה הנוראה הרובצת על מעורבתו בפרשה. בלתי נתפס ובלתי נסבל, שרה"מ עלול להיות, חלילה, מעורב בעסקת שוחד הפוגעת בבטחון המדינה.

  8. בהפגנה הבאה להצמיד לזבל עם המגאפון צופר אויר לאפרכסת וללחוץ. להערכתי לפחות חמישים אחוז מהשמיעה באוזן המסוימת תעלם באופן קבוע.