תכירו את ארגוני השמאל הישראלים שמשתפים פעולה עם עלילת הדם של יוניצ"ף

דו"ח של NGO Monitor חושף: ארגוני שמאל קיצוני משתתפים ביוזמה שמטרתה להגדיר את ישראל כמי ש"מתעללת בילדים פלסטינים"

השתולים בפעולה. צילום: פלאש 90

ארגוני שמאל קיצוני ישראלים שותפים באופן ישיר ועקיף ליוזמה האנטי-ישראלית של קרן הילדים של האו"ם (יוניצ"ף) לצרף את צה"ל לרשימה של ארגונים בעולם המפרים זכויות ילדים, כך עולה מחשיפת ארגון NGO Monitor. בין הקבוצות המשתייכות לרשימה השחורה נמצאים ארגוני טרור כמו דאעש, אל-קאעידה והטאליבן, ומטרתה היא למקד את תשומת הלב של האו"ם באותם ארגונים במטרה להביא לנקיטת צעדים ממוקדים וסנקציות נגדם, כולל נגד צה"ל ומדינת ישראל.

ארגון 'בצלם' למשל מהווה חלק אינטגרלי מקבוצת "ארגוני העבודה" שעל בסיס פעילותם ודיווחיהם יצאו ביוניצ"ף בקמפיין הנוכחי המאשים את צה"ל בהתעללות בילדים פלסטינים. בשנים 2017-2014 העבירה יוניצ"ף ל'בצלם' קרוב לחצי מיליון שקלים בתמורה ליצירת פרויקטים המתעדים "מעצר קטינים ובני נוער פלסטינים" – הנושאים המצויים בלב הקמפיין הנוכחי נגד ישראל.

בצלם וארגוני שמאל קיצוני נוספים עוסקים גם בפעילות "מחקרית" מתמשכת לטובת חיזוק עלילת הדם על התעללות ישראלית בילדים פלסטינים. לפני כחודשיים פרסמו 'בצלם' ו'המוקד להגנת פרט' -שבין שאר פעילותו מגן על מחבלים ובני משפחותיהם – דו"ח על מעצר קטינים במזרח ירושלים. לפי NGO מוניטור, הדו"ח של בצלם והמוקד לא רק לוקה בכשלים מתודולוגיים ועובדתיים רבים, אלא גם מהווה חלק בלתי נפרד מקמפיין דה-לגיטימציה בינלאומי הנועד להאשים את ישראל ב"התעללות שיטתית ונרחבת בילדים".

ב-NGO מוניטור מוסיפים כי בצלם והמוקד עושים בדו"ח שימוש נרחב בעולם מושגים משפטי המתכתב עם 'אמנת רומא', וזאת במטרה לקדם הגשת כתבי אישום בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד בכירים ישראלים. הדו"ח של בצלם והמוקד מומן על ידי האיחוד האירופי, בסכום של למעלה מ-800 אלף שקלים.

עשרות מיליוני שקלים מהקרן החדשה

כך עובדת השיטה. הארגונים השותפים ליוזמת יוניצ"ף | NGO Monitor

ארגון שמאל קיצוני אחר שמעורב גם הוא בעקיפין בקמפיין ההשחרה של צה"ל ומדינת ישראל הוא 'שוברים שתיקה'. 'תכנית הליווי האקונומית בפלסטין וישראל' (EAPPI), שהוא אחד האירגונים האירופאים השותפים בקמפיין, מקיים לדברי אנשיו שיתופי פעולה עם 'שוברים שתיקה', כמו גם עם ארגון 'פרופיל חדש' המטיף להשתמטות מצה"ל.

"אנחנו מעודדים אותם ומעניקים להם תמיכה בינלאומית", אומר אחד מפעילי EAPPI על התמיכה בארגוני השמאל הישראלים. פעילי EAPPI, המתייצבים במחסומים ובנקודות חיכוך נוספות עם כוחות הביטחון ביו"ש ובמזרח ירושלים, מתעדים את שיתוף הפעולה הפורה שלהם עם מייסד שוברים שתיקה, יהודה שאול, כמו גם עם פעילים נוספים בארגון השמאל הקיצוני. לאחר שהם שבים לארצם, רבים מפעילי EAPPI ממשיכים לקדם קמפיינים אנטי-ישראלים, ומשתתפים בתנועת החרם על ישראל (BDS). בשנת 2012 העביר יוניצ"ף לשוברים שתיקה מעל ל-55 אלף שקלים לטובת "פרויקט חינוכי".

רוב הארגונים הישראלים השותפים לקמפיין של האו"ם נגד צה"ל פועלים גם תחת חסותה של הקרן לישראל חדשה, שבשנים 2016-2008 העבירה או סייעה להעביר כ-14.5 מיליון שקלים ל'בצלם', 'שוברים שתיקה' ו'המוקד להגנת הפרט'.

ישראל גרועה מסוריה

קבוצת העבודה שהקים האו"ם לצורך הקמפיין של יוניצ"ף מורכבת מארגונים בינלאומיים ופלסטינים קיצוניים, חלקם שחקנים בולטים בקמפיינים של BDS ולוחמה משפטית נגד ישראל. אחרים הם גם בעלי קשרים מתועדים לארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין'. בחמש השנים האחרונות קיבלו הארגונים האלה קרוב ל-14 מיליון שקלים למימון פעילותם. מלבד יוניצ"ף, התורמים העיקריים לקמפיין האנטי-ישראלי הם האיחוד האירופי, כמו גם ממשלות יפן, קנדה, צרפת, דנמרק, פינלנד, שווייץ, בלגיה ובריטניה.

ילדה סורית פצועה מקבלת טיפול בבית חולים בישראל | פלאש90

יוניצ"ף והארגונים האנטי-ישראלים נוהגים לצייר בדוחותיהם את ישראל כמדינה שטנית המעניקה לילדים יחס גרוע אף יותר מזה של עיראק, לבנון, טורקיה מצרים וסוריה, בה לבדה נטבחו עשרות אלפי ילדים בשנים האחרונות. ביוניצ"ף גם מקפידים להתעלם באופן שיטתי מהטרור הפלסטיני. בדו"ח מאוקטובר 2015 למשל נכתב כי מספר הקטינים הפלסטינים שנהרגו על ידי ישראל עומד על 15, מבלי לציין כי 13 מתוכם ביצעו פיגועי דקירה נגד ישראלים. מנגד, ביוניצ"ף נמנעו מלדווח על גיוס ילדים לשורות חמאס וארגוני טרור נוספים בעזה, בין השאר כדי לחפור מנהרות טרור לתוך שטח ישראל ולשמש כמגן אנושי לתשתיות טרור.

הפתרון: לחץ בינלאומי לעצירת הכספים ליוניצ"ף

בשלוש השנים האחרונות דנים יוניצ"ף והארגונים השותפים לו כיצד להכליל את ישראל ברשימת המדינות המפרות זכויות ילדים. במרץ 2015 פרסם הגרידאן הבריטי כי 'בצלם', יחד עם יוניצ"ף וארגונים פלסטיניים, לוחצים להכללת צה"ל ברשימה השחורה עם ארגוני הטרור – יוזמה שבימים אלו מבקשים ביוניצ"ף להוציא לפועל. באפריל 2016 נעשה הצעד הראשון בכיוון כשארגון פלסטיני בעל קשרים לחזית העממית פרסם דו"ח המאשים את ישראל ב"התעללות בילדים פלסטינים". על בסיס דו"ח שקרי זה הוגשה לאחרונה בקונגרס האמריקני הצעת חוק אנטי-ישראלית. לפני כחודשיים כאמור גם 'בצלם' ו'המוקד להגנת הפרט' הצטרפו לקמפיין הדה-לגיטימציה בדמות הדו"ח שחיברו, במימון האיחוד האירופי, על מעצר קטינים במזרח ירושלים.

UNICEF and its NGO Working Group: The Campaign to Blacklist the IDF

Why is UNICEF ignoring Hamas' and other Palestinian factions' use of child soldiers? This is #NoWayToTreatAChildWatch NGO Monitor's video:מדוע סוכנות האו"ם לילדים מתעלמת מהחמאס וארגוני טרור פלסטינים אחרים כשמדובר בניצול ילדים ללחימה? צפו בסרטון של NGO Monitor בנושא:

Posted by NGO Monitor on Tuesday, January 9, 2018

הקמפיין הנוכחי להכללת צה"ל ברשימה אחת עם דאעש ובוקו חראם אינו סוף פסוק, וביוניצ"ף חותרים למנף את סוגיית הילדים כדי לרדוף משפטית אחר בכירים ישראלים. לאחרונה למשל ביקשה יוניצ"ף מהאו"ם ומהמדינות החברות בו קרוב ל-12 מיליון שקלים לטובת הקמת תכנית חומש שבמסגרתה "ישראל תיתן דין וחשבון להתחייבויותיה על פי המשפט הבינלאומי", באמצעות פעולות הכוללות "תיעוד ודיווח על הפרות חמורות של זכויות הילד".

ב-NGO מוניטור קוראים להיערך מבעוד מועד למהלך, בין היתר באמצעות פנייה לממשלות השונות על מנת לעצור את הזרמת הכספים ליוניצ"ף. "האג'נדה הפוליטית של סוכנות יוניצ"ף היא נדבך מרכזי בפעולות נגד ישראל, שאינן עולות בקנה אחד עם המנדט שלה להגנת ילדים, ניטרליות והעדר משוא פנים", אומרת אן הרצברג, היועצת המשפטית של הארגון. "המחקר שלנו מראה כי פעולותיה הנוגעות לישראל שונות בצורה קיצונית ממדינות אחרות במזרח התיכון".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

    1. רק שהגרמנים בכלל לא ביקשו את הסכמת ישראל לעסקה, אלא דיווחו עליה כמתחייב מהתיאום הביטחוני בין שתי המדינות. ישראל אינה יכולה למנוע מכירת צוללת למצרים, כמו שהיא לא יכלה לעצור את עסקת 110 מיליארד הדולר בין ארה"ב לסעודיה.

      כשהאחים המוסלמים עלו לשלטון, ישראל לחצה על גרמניה לעצור את העסקה, וגרמניה שיכלה לדחות את דרישת ישראל, בכל זאת הבינה שהיא צריכה לעצור אותה. כשא-סיסי עלה לשלטון, חודשה ההבנה בין גרמניה למצרים בלי התנגדות ישראל.

      דגם הצוללות שנמכר למצרים אינו דומה לזה שנמכר לישראל. הצוללת למצרים קטנה יותר ואינה יכולה להכיל נשק גרעיני.

  1. ביבי ראש ממשלה חשוב
    על
    האזרחים הוא אהוב

    מי שלא מצביע ביבי שילך להתקווד

  2. בתור אזרח פשוט שמתעב את ארגוני השמאל הקיצוני ואת מסע הצלב נגד משפחת נתניהו, יש לי רק דרך אופרטיבית אחת בטוחה להילחם בהם ולהשפיע: להצביע לליכוד בכל קונסטלציה.

    1. אכן בבחירות הבאות אך ורק ליכוד! 61 מנדטים ולימין יהיה סוף סוף הכוח לתקן כל מה שצריך לתקן במדינה הזו הגיב:

      לא צריך כחלון צבוע לקקן שמאל ולא צריך מפלגות לוויין מטופשות!

      בליכוד יש מספיק כוחות חזקים ולאומיים שיחוקקו מה שצריך על מנת לחסל את שלטון בג"צ ולהחזירו להיות בית משפט של עם ישראל ולא מרכז פעילות של השמאל.

      כחלון החוצה!

  3. בג"צ סמאלני קיצוני אנטי יהודי שלא מגן על המדינה בשום דרך ולהיפך הוא האשם בכל המתחולל להוותנו ולאסוננו הגיב:

    תמשיכו לאפשר למלוכלך הזה כחלון להגן על בג"צ הנוכחי שאינו אלא פלטפורמה להגנת כל אויבינו וכל שונאינו וכל אירגוני הגיס החמישי הפועלים להחרבתנו.

    תשאלו את הנבלה כחלון האם לכך התכוון כשדיבר על בג"צ ותרומתו למדינה ולדמוקרטיה.

    האם החרבת ישראל ויציאה להשמדתנו זו מהות הדמוקרטיה?

    יש לחסל ומיד את בג"צ במתכונתו הנוכחית בה השופטים האלה שאינם אלא עורכי דין ולא גאוני דור ובטח שלא מלאכי שרת – אלא סתם עורכי דין שמצטיינים בסמאלנות מופלגת וזו כל הצטיינותם לדעת הציבור הרחב – שאיבד בהם כל אמון – שבחרו את עצמם בעצמם באמצעות ועדת הדילים המסריחים והאפלים שלהם בראשות שלושה מהם (בדיחה) ובאמצעות ועדת השתיים הסודית האפלה והלא מקובלת והלא דמוקרטית והלא חוקית והלא לגיטימית – או שנחוסל כולנו וגם מדינתנו היהודית.

    אנחנו בתהליך השמדה באמצעות מימון זר, אפל, שופע, ארסי, ממית, מצמית, שואף החרבתנו, באמצעות מילוי כיסי אירגונים ציפעוניים שהם מסוכנים יותר מכל סכנת השמדה – וכולם ישנים בעמידה ומאפשרים לבג"צ לבטל חוקים, ולמנוע חקיקה להגנת המדינה היהודית.

    את השופטים תבחרנה אך ורק ממשלות ישראל המתחלפות וכנ"ל את היועץ המשפטי שלהן ולא ועדות איתור שמאלניות.

    יש לשחרר את בג"צ מציפורני הסמאל. זה לא מרכז פוליטי שלהם.

    כחלון איש מגעיל קטן ואפס צבוע. זה רק בגללו שלא ניתן להילחם בכל התופעות המחליאות והמסוכנות הללו בחסות שמאלני בג"צ שמאפשרים זאת.

    פרופ' דיסקין הצהיר שהוא מיואש ושהמצב מאד מסוכן עבורנו ויש סיבה לפחד ממערכת המשפט ומבג"צ כי הוא לא פועל על פי חוק אלא מצפצף על החוק.

    שמענו את דבריו המזעזעים של אהרון ברק הזה לפני שבוע על כך שהבג"צ גם יבטל חוקי יסוד כשיבוא לו.

    לישראל אין ממשלה ואין כנסת.

    היא נשלטת עי השמאל המסוכן שהעתיק פעילותו לבג"צ ומשם מנהל את הפוליטיקה שלו כדברי פרופ' מאוטנר:

    "השמאל הפסיד הרבה מאד כוח בפוליטיקה וסובל הפסדים פוליטיים גדולים מאד ומה שהוא עושה בעצם, הוא העתיק את הפעילות הפוליטית שלו מהפוליטיקה של הבחירות, שהיא הפוליטיקה של הכנסת, למקום אחר – לבית המשפט העליון – והפך אותו למוסד שממנו הוא מנהל פוליטיקה".

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/27789.shtml

    כחלון כל זה על ידיך! מי שיבחר כחלון יקבל בצלם, שוברים שתיקה, והרס המדינה והרס עתיד עמנו בין האומות.

    בקואליציה הנוכחית מונע כחלון חוק שיגביל את בג"צ שהוא המימסד המשפטי הישן

    דרור אידר:

    משה כחלון קיבל עשרה מנדטים; רובם המוחלט מאנשים בעלי השקפת עולם שמרנית־ימנית, כמו רוב הבוחרים שהצביעו בעד הקואליציה הנוכחית, והיו רוצים לראות שינויים משמעותיים בהרכב בית המשפט העליון ובאופי השפיטה.

    בקואליציה הנוכחית, משמש כחלון בתפקיד "הבלם ששומר על ביהמ"ש העליון" ("הארץ").

    דעותיו המדיניות של כחלון ידועות, גם בית הגידול שלו רחוק מזה של "הארץ", ובכל זאת הוא פועל לשמר את כוחו של הממסד המשפטי הישן, למרות שהוא שמייצג קבוצה קטנה בממשלה.

    במאי האחרון הטיל כחלון וטו על כוונת הליכוד וישראל ביתנו (ומן הסתם שאר הקואליציה, כולל חברים במפלגתו) לחוקק חוק שיגביל את כוחו של ביהמ"ש העליון לפסול חקיקה של הכנסת – דרישה לגיטימית שעלתה בעשורים האחרונים לא רק מצד נבחרי ציבור, אלא מפי משפטנים בכירים ופילוסופים של המשפט.

    http://www.israelhayom.co.il/opinion/411641

    ****************

    בג"ץ בשירות הקרן החדשה: כשארגוני שוליים תוקעים רפורמה חיונית / גלעד צוויק / מידה

    https://mida.org.il/2017/12/12/%D7%91%D7%92%D7%A5-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9B%D7%A9%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D/

    ****************

    פרופ' דיסקין: החוק לא משחק במדינת ישראל. מה שמשחק זה מה שבא לבית המשפט העליון

    פרופ' דיסקין:

    "חוק חרוט אין לו משמעות במדינת ישראל לכאן או לכאן.

    במדינת ישראל לא חשוב בכלל מה כתוב בחוק. בית המשפט בישראל בכלל לא מתייחס אל החוק. בית המשפט קבע הלכה שבעצם כשהוגש כתב אישום אדם לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. מה שכתוב בחוק בכלל לא רלוונטי. בתי המשפט בכלל לא מקיימים את החוק.

    אנחנו לא חיים במדינה שמתקיים בה שלטון החוק. שלטון החוק פירושו שלטון החוק החרוט שיש בו הגיון כלשהו. שלטון החוק הוא כקליפת השום בעיני מי שמופקד על שלטון החוק.

    המשטרה, היועץ המשפטי ובראש ובראשונה בית המשפט העליון לא שומרים על שלטון החוק. הם עושים כטוב בעיניהם. מה שמשחק במדינת ישראל זה לא החוק אלא מה שבא לבית המשפט העליון. לכן מדובר במצב מאד מאד חמור.

    יש סיבה לפחד שהם יפעלו נגדי בגלל דברי. בהחלט יש סיבה לפחד ויש גם סיבה טובה יותר – לומר את האמת, בפרט אם מגיעים לגיל מתקדם כמוני".

    **************************

    גנבי שלטון מתועבים נמאסתם על מרבית הציבור היהודי פה!!! די למחנק הזה! די!

  4. אירגוני הפשע והרשע ממשיכים בכל הכוח אך ורק בחסות בג"צ הגיב:

    כל הרעות החולות במדינה הן תוצאה של שלטון המשפטפטנים. של ההפיכה המשפטפטנית האלימה, שהפכה ב-30 השנים האחרונות את ישראל לבג"ציסטאן, מדינת כל משפטפטניה, כל שופטיה וכל רועציה המשפטפטיים. ישראל הפכה מדמוקרטיה למשפטפטוקרטיה – שלטון המשפטפטנים, ע"י המשפטפטנים, למען המשפטפטנים. המשפטפטוקרטיה הראשונה והיחידה בעולם. בראש פירמידת הטירוף וההפקרות עומדת כנופיית בג"ץ, שהיא המקבילה המקומית (לא רוצה לומר "הישראלית", כי הכנופיה הזו אינה ישראלית בכלל) למועצת האייאתוללות של איראן – והנה ההסבר, לטובת האהבלים, הפתיים-תמימים והשקרנים (מחקו את המיותר) שעדיין תומכים באייאתוללות האלה – בג"ץ הוא התופעה הכי איראנית בישראל: קבוצת אנשים שלא נבחרים ע"י הציבור, שלא נושאים באחריות לשום דבר ובפני אף אחד ושלא ניתן להעבירם מתפקידיהם במקרה של פאשלות, ושהפכו את עצמם לפוסקים האחרונים והעליונים בכל סוגיה ציבורית, פוליטית וערכית. בדיוק – אבל בדיוק! – כמו מועצת האייאתוללות של איראן. ועוד לא אמרתי כלום על הגלימות השחורות, שמשותפות לאייאתוללות שלנו ולאייאתוללות של איראן. אולי בכל זאת יש הבדל אחד, דווקא לטובת האייאתוללות האיראניים: האייאתוללות של איראן לפחות דואגים לאיראן – מה שממש לא ניתן לומר על האייאתוללות שלנו, שהם סייעני אויב ותומכי טרור.

  5. דינה נכבשת כאשר הצבא שלה חלש .
    גדודים מעורבים עם רמת חיילות נמוכה מחלישה את הצבא .
    מטרת הקרן לישראל החדשה היא להחליש את צה"ל ולכבוש את המדינה
    הגרורות הסרטניות של הקרן חדרו עמוק לצמרת צה"ל .
    בקצב הזה לא רחוק היום שלא תהיה יותר מדינת ישראל כמו שאנחנו מכירים אותה .

    1. אתה טועה. יש דוגמאות מהתנך שצורת עתיד יכולה לשמש כתחליף לצורת ציווי.
      דוגמאות ככה מהראש:
      "כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל" (במקום "כה אמור לבית יעקב והגיד לבני ישראל")

      "לך ואמרת" (במקום "לך ואמור")

      אם זה טוב לעברית המקראית, מדוע שלא יהיה כשר גם עבור העברית של היום?

  6. לעצור את הכספים מהקרן לישראל חדשה – היא מפרנסת אויבים ובוגדים

    1. בנינו בית במדבר
      לבניית בית יש משמעויות רבות , קולות פטישים , מיצוב קורות העץ וההד מסביב .
      אך לא לכך אני מכוון , לא לעניין טכני גרידא , לא לשעטנז ארוך ומפרך של תכנון .
      המדבר הוא צוער , הוא ראי גדול ממדים , אינך בוחר בו , ההיפך הגמור , הוא בוחר בך .
      חברים יקרים , אבקש אתנחתא מרעננת , מחשבה חוקרת ניטרלית , גרסת העולם החופשי .
      כפי שסבר רֶנֶה דֶקַארְט – René Descartes, ראשית המאה ה-17 , סביב השאלה האם אנו חיים .
      המתמטיקאי והפילוסוף הצרפתי , ידע לזהות מסות קרדינליות , המעצבות אותנו כבני אדם .
      מיהו האדם , מיהי הנפש תחת כיפת השמים , מדוע בוחר האדם לנהוג , בדרך כלשהי .
      מקומה של החשיבה , מקומה של המתמטיקה , בניתוח סביב הקיום , ההכרה או האמונה .
      רֶנֶה דֶקַארְט חוכך בדעתו , אחת ממסקנותיו , מתמטיקאי , אינו יכול להיות אתאיסט .
      מעשיהם של בני אדם , ניצבים על עוגן יציב של מחשבותיהם , באופן בו מתחקים ופועלים .
      הקיום ניצב תמיד מנגד , קיום הוא כל חלק נראה , כל חלק מוראה , גם צדדים שאינך מכיר .
      אני מטיל ספק , משמע אני חושב , משמע אני קיים , גם אלה דברי הפילוסוף רֶנֶה דֶקַארְט .
      רעיי היקרים , איני בוחל בבערות , רק משום שהיא הצל של חוסר ידע , ההיפך הוא הנכון .
      אני מודע בבהירות , כי הטלת ספק , בספק כלשהו , הוא צל המחשבה , כי האור במהותו קיים .
      קיימת סברה , כי החושך הוא סוג אור , אור שהנתיב בו , היא מנהרה , ארוכה צרה וטחובה .
      כך הולכת ומתרחבת , קרן אור ראשונה בוקעת , לעינך מתגלה יקום , ריחות הדרים רחשי עלים .
      אור מציף את עינך , גופך אינו עוד שפוף , קולך חד וצלול , שואף מלא ריאותיך , מביט משתומם .
      הבית אליו אני מכוון , הוא משכנה של הנשמה , בתוכו צפנים ואותיות , חלוקי אבן תודעתיים .
      מצרף רב משמעויות , כרונולוגיה של היקום , הרמוניית מכתש ועלי , הולדה גם רכישה מבורכת .
      לעיתים טבעים נרכשים , כי הם זמינים , אולי כי זה האופק , קו תוחם של הווייתך או השכלתך .
      לטענה כי חלק בעם , אוחז בדרך אחת , חלק אחר , אוחז בדרך מנוגדת , ביניהם מים עכורים .
      באמירה זו לדעתי , אין צל של אמת , מים בשום תרחיש אינם עכורים , הם רדודים או עמוקים .
      אתה בוחר דרך , מתחילה מן המיטה , עליה נדדה שנתך , עד חנות המכולת השכונתית .
      אחר בוחר דרך , מן האבק הדק , עד להתגבשותו , להר נשוא ורם , משכנם של נשרים .
      היחס בין השניים , קלות דעת מקוממת , של הולכי על גחון , לבין מוטת כנפיים ,של מלך העופות .
      יש כוכב בחצרנו , תחילה סהר , לאחר זמן ירח , חסר ומלא בזמנים שונים , חלק חשוב בחיינו .
      חיסרון זמני , אינו בהכרח מעיד על נכות , יש גם את התקווה , כי יש זמנים אחרים להתחדש .
      העם היהודי , אינה קלישאה , קומץ שנהר בהמוניו , משכונות העמים , אל ארץ לא נודעת .
      כביכול ארץ , שלה בעלים קודמים , סומא זו עובדה מצערת , לסמא עיני אחרים , עובדה מגוחכת .
      מי שמך לציר , דרכך סובבת האמת , לשלול את יהודה ושומרון , את אריאל , מוסדותיה ויושביה .
      דיסציפלינה מכל סוג , אינה אמת מידה , של תרבות או דרך חיים , עם כל הצניעות , היא פינה .
      פינה שאין בה פנינה , יש בה רק , מה שהיא חובקת , כמו שיש לאם את בנה , בן השכן של השכנה .
      החוצפה של חלק מן האנשים , שלמדו דבר וחצי דבר , כבר הפכו , מטיפי דרך הנביאים החדשים .
      ידע כשלהו , עדיין שוליים של הדרך , דרך המלך , אין בו מלכות , אף לא , עבדו של מלך .
      הבנתי שבעיני יחידים , תורת ישראל , ארץ ישראל ואלוהי ישראל , שמות נרדפים לבערות .
      הפרופסור למתמטיקה , פיסיקה , רפואה , או תחום אחר , כבודו מונח , אם כי ברצועה צרה .
      כפי שאין ביניהם , סוג של הקשר מיוחד , אין ביניהם , הכשר מיוחד , לייצג אותנו בתוך האפלה .
      זו בערות אמיתית , להתיימר להיות שרביט , צחצוח לשון , של מילים ריקות , במעטה אקדמי .
      להחליט מה שלנו , מה של בני ישמעאל , או שם אחר , שיעלה בראשכם , איבר שהפך בכם זנב .
      חלק אחר בעמנו , רווי מחלוקות , דוחק ראשו בין רגליו , משים דרכו , בין תחלואי הנפש .
      נפש שלא יודעת שובע , בכף ידו אגורות שחוקות , בדעתו כי הם זהובים , לכבוש יושבי חלד .
      ניצבים על משבצת , לנוכח מרחב ריק ושומם , דרך ארוכה בלב מדבר , בעיני רוחם נאות מדבר .
      שופטים חולטים , כמו היו שמואל בכרמל , אליהו במדבר חורב , דוד עבדו , של מי שאמר והיה .
      רב לכם , באין שיניים תגווע הנפש , באין חוכמה תסרח הנשמה , גם התבונה , טרם ירדה .
      נחיל דבורים , מתיישב בכוורת , מלכתם יחידה שמולידה , תרבות הדבש , החי עם העוקץ .
      במדבר הקדום סיני , מקום נחש ועקרב , ידעתם את משה , גם את אהרון ומרים , נדוש בעינכם .
      מדוע שיחשוב אדם , יליד המערכת החכמה בבריאה , כי הראשונים אבות האומה , נלוזים הם .
      אינם שרויים בחיק המדע , עיניהם אינן בורקות , במסך הבוהק אייפון , שכלול המאה העכשווית .
      חול הים , גלי הים הסוערים , הם השחר הקדום , של ימי הבריאה , חיבור החומר עם הרוח .
      הסתלקותו של האדם , כל יחיד לבית עולמו , יחיד ומגמתו , ללא לשון ממללה , ועין לא משגיחה .
      סוף דבר הכל נשמע , קולו של האדם , אינו נדרש כדי להשמיע , קול זה אינו נחוץ , בעולם השקט .
      הכל , היא תוחלת שמדברת , לא במילים , אלא אוושות קלות , מאירות בדרכן , תרתי משמע .
      כפי שלא ניתן , לבנות בית ממשי , בחללו של עולם , ללא עמודים וקירות סומכים , כך הטבע .
      כל בר דעת , ראוי שדעתו תנחה אותו , לדבר רק בענייניו , לספח אדמות לא לו , לרקום מזימות .
      BDS, יוניצ"ף, הקרן החדשה, שוברי שתיקה, בצלם, נגעים בעלי אוריינטציה של שנאה עצמית.

  7. בנינו בית במדבר
    לבניית בית יש משמעויות רבות , קולות פטישים , מיצוב קורות העץ וההד מסביב .
    אך לא לכך אני מכוון , לא לעניין טכני גרידא , לא לשעטנז ארוך ומפרך של תכנון .
    המדבר הוא צוער , הוא ראי גדול ממדים , אינך בוחר בו , ההיפך הגמור , הוא בוחר בך .
    חברים יקרים , אבקש אתנחתא מרעננת , מחשבה חוקרת ניטרלית , גרסת העולם החופשי .
    כפי שסבר רֶנֶה דֶקַארְט – René Descartes, ראשית המאה ה-17 , סביב השאלה האם אנו חיים .
    המתמטיקאי והפילוסוף הצרפתי , ידע לזהות מסות קרדינליות , המעצבות אותנו כבני אדם .
    מיהו האדם , מיהי הנפש תחת כיפת השמים , מדוע בוחר האדם לנהוג , בדרך כלשהי .
    מקומה של החשיבה , מקומה של המתמטיקה , בניתוח סביב הקיום , ההכרה או האמונה .
    רֶנֶה דֶקַארְט חוכך בדעתו , אחת ממסקנותיו , מתמטיקאי , אינו יכול להיות אתאיסט .
    מעשיהם של בני אדם , ניצבים על עוגן יציב של מחשבותיהם , באופן בו מתחקים ופועלים .
    הקיום ניצב תמיד מנגד , קיום הוא כל חלק נראה , כל חלק מוראה , גם צדדים שאינך מכיר .
    אני מטיל ספק , משמע אני חושב , משמע אני קיים , גם אלה דברי הפילוסוף רֶנֶה דֶקַארְט .
    רעיי היקרים , איני בוחל בבערות , רק משום שהיא הצל של חוסר ידע , ההיפך הוא הנכון .
    אני מודע בבהירות , כי הטלת ספק , בספק כלשהו , הוא צל המחשבה , כי האור במהותו קיים .
    קיימת סברה , כי החושך הוא סוג אור , אור שהנתיב בו , היא מנהרה , ארוכה צרה וטחובה .
    כך הולכת ומתרחבת , קרן אור ראשונה בוקעת , לעינך מתגלה יקום , ריחות הדרים רחשי עלים .
    אור מציף את עינך , גופך אינו עוד שפוף , קולך חד וצלול , שואף מלא ריאותיך , מביט משתומם .
    הבית אליו אני מכוון , הוא משכנה של הנשמה , בתוכו צפנים ואותיות , חלוקי אבן תודעתיים .
    מצרף רב משמעויות , כרונולוגיה של היקום , הרמוניית מכתש ועלי , הולדה גם רכישה מבורכת .
    לעיתים טבעים נרכשים , כי הם זמינים , אולי כי זה האופק , קו תוחם של הווייתך או השכלתך .
    לטענה כי חלק בעם , אוחז בדרך אחת , חלק אחר , אוחז בדרך מנוגדת , ביניהם מים עכורים .
    באמירה זו לדעתי , אין צל של אמת , מים בשום תרחיש אינם עכורים , הם רדודים או עמוקים .
    אתה בוחר דרך , מתחילה מן המיטה , עליה נדדה שנתך , עד חנות המכולת השכונתית .
    אחר בוחר דרך , מן האבק הדק , עד להתגבשותו , להר נשוא ורם , משכנם של נשרים .
    היחס בין השניים , קלות דעת מקוממת , של הולכי על גחון , לבין מוטת כנפיים ,של מלך העופות .
    יש כוכב בחצרנו , תחילה סהר , לאחר זמן ירח , חסר ומלא בזמנים שונים , חלק חשוב בחיינו .
    חיסרון זמני , אינו בהכרח מעיד על נכות , יש גם את התקווה , כי יש זמנים אחרים להתחדש .
    העם היהודי , אינה קלישאה , קומץ שנהר בהמוניו , משכונות העמים , אל ארץ לא נודעת .
    כביכול ארץ , שלה בעלים קודמים , סומא זו עובדה מצערת , לסמא עיני אחרים , עובדה מגוחכת .
    מי שמך לציר , דרכך סובבת האמת , לשלול את יהודה ושומרון , את אריאל , מוסדותיה ויושביה .
    דיסציפלינה מכל סוג , אינה אמת מידה , של תרבות או דרך חיים , עם כל הצניעות , היא פינה .
    פינה שאין בה פנינה , יש בה רק , מה שהיא חובקת , כמו שיש לאם את בנה , בן השכן של השכנה .
    החוצפה של חלק מן האנשים , שלמדו דבר וחצי דבר , כבר הפכו , מטיפי דרך הנביאים החדשים .
    ידע כשלהו , עדיין שוליים של הדרך , דרך המלך , אין בו מלכות , אף לא , עבדו של מלך .
    הבנתי שבעיני יחידים , תורת ישראל , ארץ ישראל ואלוהי ישראל , שמות נרדפים לבערות .
    הפרופסור למתמטיקה , פיסיקה , רפואה , או תחום אחר , כבודו מונח , אם כי ברצועה צרה .
    כפי שאין ביניהם , סוג של הקשר מיוחד , אין ביניהם , הכשר מיוחד , לייצג אותנו בתוך האפלה .
    זו בערות אמיתית , להתיימר להיות שרביט , צחצוח לשון , של מילים ריקות , במעטה אקדמי .
    להחליט מה שלנו , מה של בני ישמעאל , או שם אחר , שיעלה בראשכם , איבר שהפך בכם זנב .
    חלק אחר בעמנו , רווי מחלוקות , דוחק ראשו בין רגליו , משים דרכו , בין תחלואי הנפש .
    נפש שלא יודעת שובע , בכף ידו אגורות שחוקות , בדעתו כי הם זהובים , לכבוש יושבי חלד .
    ניצבים על משבצת , לנוכח מרחב ריק ושומם , דרך ארוכה בלב מדבר , בעיני רוחם נאות מדבר .
    שופטים חולטים , כמו היו שמואל בכרמל , אליהו במדבר חורב , דוד עבדו , של מי שאמר והיה .
    רב לכם , באין שיניים תגווע הנפש , באין חוכמה תסרח הנשמה , גם התבונה , טרם ירדה .
    נחיל דבורים , מתיישב בכוורת , מלכתם יחידה שמולידה , תרבות הדבש , החי עם העוקץ .
    במדבר הקדום סיני , מקום נחש ועקרב , ידעתם את משה , גם את אהרון ומרים , נדוש בעינכם .
    מדוע שיחשוב אדם , יליד המערכת החכמה בבריאה , כי הראשונים אבות האומה , נלוזים הם .
    אינם שרויים בחיק המדע , עיניהם אינן בורקות , במסך הבוהק אייפון , שכלול המאה העכשווית .
    חול הים , גלי הים הסוערים , הם השחר הקדום , של ימי הבריאה , חיבור החומר עם הרוח .
    הסתלקותו של האדם , כל יחיד לבית עולמו , יחיד ומגמתו , ללא לשון ממללה , ועין לא משגיחה .
    סוף דבר הכל נשמע , קולו של האדם , אינו נדרש כדי להשמיע , קול זה אינו נחוץ , בעולם השקט .
    הכל , היא תוחלת שמדברת , לא במילים , אלא אוושות קלות , מאירות בדרכן , תרתי משמע .
    כפי שלא ניתן , לבנות בית ממשי , בחללו של עולם , ללא עמודים וקירות סומכים , כך הטבע .
    כל בר דעת , ראוי שדעתו תנחה אותו , לדבר רק בענייניו , לספח אדמות לא לו , לרקום מזימות .
    BDS, יוניצ"ף, הקרן החדשה, שוברי שתיקה, בצלם, נגעים בעלי אוריינטציה של שנאה עצמית.