בלעדי: מחדל של המדינה – לא ערוכה לסירוב של מסתננים לצאת מישראל

בכיר בשב"ס ל'מידה': לא התייעצו איתנו, ואין די מקום לכלוא מסתננים שיסרבו לעזוב את ישראל. המשמעות: העברתם למדינה שלישית לא תוכל לצאת לפועל

סוגרים בלי פתרון חלופי. מתקן חולות | פלאש 90

בכיר בשירות בתי הסוהר מבהיר: ככל ש-20 אלף המסתננים שמיועדים להוצאה מישראל יסרבו לעזוב, אין לנו היכן לכלוא אותם. המשמעות היא שהאיום הנוכחי שמציבה המדינה בפני המסתננים – העברה למדינה שלישית או כליאה לזמן בלתי-מוגבל – ריק מתוכן.

אם המסתננים יסרבו לעלות על המטוסים – כפי שממליצים להם גורמי שמאל קיצוני – למדינה אין כלים לכפות עליהם לעזוב והם יישארו בישראל. "זה בלוף", אומר ל'מידה' הבכיר בשב"ס. "לא יכול להיות שהמדינה יוצאת בתכנית שכוללת כליאה של עשרות אלפי אנשים ולא מערבת את השב"ס. אם מסתנן שלא מוכן לעלות על מטוס מתייצב בפני שופט ונשלח לכלא – אין לנו איפה לשים אותו".

המתקן שמיועד לקלוט את המסתננים שיסרבו לעזוב את ישראל הוא כלא סהרונים. נכון להיום כלואים בו כ-1,000 מסתננים, וישנם רק 500 מקומות פנויים. במארס הקרוב צפוי להיסגר מתקן חולות, בו שוהים כ-1,000 מסתננים. השוהים בחולות אמורים לעבור לסהרונים. כלומר, החל מעוד חודשיים, עוד בטרם יחל שלב האכיפה של הוצאת המסתננים, כלא סהרונים יהיה במצוקת מקום. "אנחנו לא מסוגלים בסהרונים לקלוט 1,000 מסתננים שנמצאים עכשיו בחולות, אז איך מצפים מאתנו לשכן 20 אלף איש?", תוהים בשב"ס.

האפשרות לכלוא מסתננים בבתי-כלא אחרים ברחבי הארץ אינה ישימה. "אין מקום", מדגישים בשב"ס, שנערך במקביל למימוש פסיקת בית-המשפט העליון שלפיה חובה לתת לכל אסיר שטח מחיה של 4.5 מ"ר. ההחלטה אמורה להיכנס לתוקפה בעוד פחות מחודשיים, ויש לה השלכות מעשיות גם על סוגיית המסתננים. בשב"ס מדגישים כי נכון לעכשיו הם לא יוכלו לאכלס את בתי-הסוהר בעצורים חדשים, וייתכן אף שייאלצו לשחרר אסירים כלואים.

"עירבו אותנו מאוחר מדי, רק לפני חודש", טוענים בשב"ס. "זה נראה ששלפו מהשרוול. אנחנו יושבים בישיבה של המל"ל (המועצה לביטחון לאומי), ופתאום אומרים שם שיש כוונה לגרש את המסתננים. אמרנו רגע, אנחנו בכלל לא בסיפור. אף אחד לא טרח לעדכן אותנו בכל הנושא של הכליאה. לא לקחו בחשבון את כל המשמעויות, ולו רק בגלל פסק הדין בעליון שמכניס אותנו לבעיה גם בלי קשר למסתננים. אם עושים מהלך שיש לו משמעויות נרחבות בנושא כליאה חייבים לערב את שב"ס בסיפור. אין לנו איך להמציא מקומות כליאה יש מאין".

בקשת תגובה נשלחה למשרד ראש הממשלה והיא תפורסם כשתתקבל.

המסתננים החלו לקבל זימונים

החל מאתמול (רביעי) החלו מסתננים שמועמדים להוצאה מהארץ לפקוד את סניף משרד הפנים במתקן חולות, שם נמסר להם כי עליהם להחליט האם בכוונתם לעזוב את ישראל למדינה שלישית או להיכלא לתקופה בלתי-מוגבלת.

המסתננים צוידו במכתב שבו הובהר כי ישראל תממן את כרטיס הטיסה שלהם למדינה השלישית, ושיתאפשר להם לזכות בה בתושבות זמנית ולעבוד. המדינה השלישית המיועדת היא ככל הנראה רואנדה. "המדינה אליה באפשרותך לצאת היא מדינה אשר בעשור האחרון התפתחה מאוד וקולטת לתחומה אלפי תושבים חוזרים ומהגרים ממדינות אפריקה השונות", נכתב במסמך של רשות האוכלוסין. ברשות מוסיפים כי המדינה השלישית "מציגה נתוני צמיחה כלכלית מהגבוהות באפריקה … יציבות שלטונית אשר תורמת להתפתחויות … בתחום החינוך, הרפואה והתשתיות".

מסתנן שיעזוב את ישראל עד סוף חודש מארס יזכה במענק כספי של 3,500 דולר, ויוחזר לו הסכום שהפקיד במסגרת 'חוק הפיקדון'. מנגד, סירוב לצאת מישראל עד סוף מארס יגרור אחריו צעדי ענישה ובהם הקטנה משמעותית של המענק וניכוי של שליש מכספי הפיקדון. מסתננים שיסרבו לעזוב את ישראל יוכלו לנמק את טענותיהם בפני נציגי רשות האוכלוסין.

להתחתן עם מסתנן

אנשי שמאל קיצוני המתנגדים להעברת המסתננים פועלים בימים האחרונים ביתר שאת כדי למצוא פרצות בנהלים ולהותיר מסתננים רבים ככל האפשר בישראל. כפי שדיווחנו ב'מידה', הקרן החדשה הודיעה רשמית כי תממן פעילות נגד הוצאתם. אחד מארגוני הקרן, 'רבנים לזכויות אדם', אף אירח כנס שבו הוצע להסתיר מסתננים בבתים פרטיים – תוך זילות השואה.
מתנגדים אחרים העלו רעיונות יצירתיים, דוגמת עריכת חתונות בזק של מסתננים, וזאת בניסיון להקשות ואף למנוע את ההעברה. על פניו מדובר ביוזמה חסרת-טעם, שכן לפי נוהל רשות האוכלוסין גברים נשואים אינם מוחרגים מהוצאה מישראל אלא רק אבות לילדים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. עכשיו כולם ידעו על המחדל ויסרבו לצאת. לפחות הייתם משיגים כמה אם לא הייתם חושפים…

  2. בגץ קבע שלא ניתן לגרש בכח מסתנן למדינה שלישית כי המדינה השלישית החליטה לקבל רק כאלה שחתמו מרצונם לצאת.לכן המדינה ערכה הסכם חדש עם המדינה השלישית שכולל גם אי הסכמה.ואז הגירוש כן יכול לצאת לדרך.

  3. ומה עם 50,000 מזרח אירופים ולפחות 150,000 ערביי יו"ש שכולם נמצאים כאן לא חוקית? אתם כותבים כאילו כל הבעיה מאפריקה וזה ממש לא כך.

    1. קראתי בעיתון שגם מדובר על מזרח אירופאים. אבל זה פחות "סקסי" מבחינה תקשורתית (לבנים)

    2. את האוקראינים והגיאורגים מגרשים בנוהל מזורז. בדוק אותי.

  4. ממש לא מבינה את מסע הצלב שלכם נגד כמה עשרות אלפים של אפריקאים שלא מזיזים כלום לדמוגרפיה הישראלית. הרי בכסף שהוצא ומוצא על ידי המדינה על מתקני כליאה היה ניתן לפזר אותם בכל הארץ, לבטח אותם בריאותית, לדאוג להם לעבודה וכך להקטין את הפשיעה, להוציא את רובם מדרום תל אביב ואפילו- שומו שמים- לשפץ את התשתיות והמגורים בשכונות האומללות שסביב התחנה המרכזית. אבל הממשלה ותומכיה לא מתעניינים באמת בסבל של תושבי דרום תל אביב- הקפיטליזם החזירי מחד גיסא, והפניית משאביה המדינה באופן בלתי פרופורציונלי להתנחלויות מאידך גיסא- מותירים את אומללי תל אביב מוזנחים. הממשלה מתייחסת אליהם כקהל מצביעים שבוי ומוסת, שאין צורך אמיתי לסייע לו. והמוטיבציה האמיתית לסלק את האפריקאים היא גזענות. פשוט מאד.

    1. השאלה היא מדוע את קוראת בכלל את אתר החדשות הזה, תחזרי לביתך ב'הארץ'

    2. שקר א': "עשרות אלפים של אפריקאים שלא מזיזים כלום לדמוגרפיה הישראלית". אל תשכיחי איחוד משפחות ואת כל ה"פליטים" האחרים שאתם רוצים להכניס (כמו הפליטים הסוריים) ברגע שיהיה תקדים.

      שקר ב': "לפזר אותם בכל הארץ". "להוציא את רובם מדרום תל אביב". זה בניגוד לחוק, ע"פ פסיקת בג"ץ נגד גדרה-חדרה בעתירה של ארגוני "הזכויות" עצמם. לממשלה אסור לקבוע איפה הם יגורו. כל פעם שהארגונים מעלים את הטענה הזו, הם לא מזכירים שהם אלו שדאגו לאסור את ההצעה של עצמם…

      שקר ג': "לדאוג להם לעבודה וכך להקטין את הפשיעה". רוב המסתננים דווקא מרוויחים לא רע, וממתי אנו מחוייבים לדאוג לעבודת מובטלים כדי שלא יפשעו?

      שקר ד': "הקפיטליזם החזירי מחד גיסא, והפניית משאביה המדינה באופן בלתי פרופורציונלי להתנחלויות מאידך גיסא- מותירים את אומללי תל אביב מוזנחים". אין הפניה חסרת-פרופרוציה להתנחלויות, אם כבר ההיפך, אנו הפסדנו הרבה יותר מ"תהליכי שלום" למיניהם. ת"א מצביעה לשמאל, ומונהגת כבר הרבה זמן ע"י ראשי עיר משמאל ומשום מה המצב נשאר בעינו. אולי ההזנחה כאן היא הזנחה עירונית, של ראשי עיר שלא יכולים לסבול את האוכלוסיה שגרה בדרום, ואנשים כמוך מנסים לנצל את הבעיה כדי להסית נגד המערכת הכלכלית שלנו ונגד הממשלה?

    3. את הרי טענת לפני 10 שנים שכמה מאות פולשים אפריקנים לא יהפכו לעשרות אלפים…
      איבדת את זכותך להטיף בנושא.

    4. ללא ממש מבינה למה הם צריכים לעוף מפה.אז הנה ההסבר במיוחד ללא ממש מבינה הזו: הגיב:

      לכל הפולשים האלה יש מדינות שלא כמו היהודים בשואה שלא היתה להם טריטוריה.

      חובתם לחזור למולדתם ולשנות מה שלא מוצא חן בעיניהם שם ולא לפלוש למדינות לא להם.

      ישראל לא קופת חולים של אפריקה ולא לישכת תעסוקה שלה.

      האפריקנים מייצרים רק דבר אחד למרות שיש להם יבשת מעולה ועשירה במים ובאוצרות טבע ומרחבים עצומים: רק עוד ועוד ילדים ובחוצפתם כי רבה גם מייצאים אותם לאחרים שיגדלו אותם על חשבונם.

      אפריקנים צריכים להשתמש בקונדומים שהומצאו זה מכבר למניעת ייצור המוני של ילדים ליצוא!

      אנחנו לא רוצים ולא בחרנו לייבא את מוצר היצוא הזה שלהם.

      הם עולים לנו מכספי משלם המיסים חצי מיליארד ₪ בשנה.

      מקומם בארצם!

      לא רוצים? לכו למדינה שלישית.

      כאן אין מקום ואין סיבה כלשהי שיהיו.

      אין כבר מקום לבני העם היהודי פה בארץ הפצפונת וכאשר כל מדינות אירופה קובעות שאין שום סכנה באריתריאה והאמת שלא היתה גם קודם ושירות בצבא שלהם, אינו הבעיה שלי ושל המדינה שלי – אז חיזרו למשפחתכם ולשבט שלכם.

      המטרה ששמו להם הסמאלנים שואפי החרבת המדינה היהודית היא שאלה שפה ישתרשו ויתחילו לדרוש איחוד משפחות פה.

      כמו שלא נגמרת העלאת האתיופים הנוצרים הפאלשמורה כי תמיד שוב יהיו להם קרובים ובני משפחה שרוצים להתאחד דווקא פה במדינת היהודים הפריירית והמתאבדת מרצונה – שהכנסיות בירושלים מלאות עד אפס מקום מהם – לכאן במסגרת "איחוד משפחות ושבטים", כך כוונת הסמאל שהמוסלמים והנוצרים האפריקנים הפולשים, המסתננים בניגוד לחוק למדינה לא להם האלה, יתאחדו פה ויחסלו את המדינה היהודית היחידה והמאויימת.

      השקר שהם פליטים ממש מצחיק.

      ראשית כל כי ארצם ארצם לא גובלת בישראל והם יכולים להיחשב פליטים רק במצרים ולא כאן. כי יש במצרים מחנות פליטים של האו"ם ששם הם יכולים לחיות בבטחון מוחלט.

      דבר שני והכי חשוב: מי שפליט לא בורח ממלחמה למדינה אף יותר מסוכנת מזו שלו.

      ישראל היא המדינה המאויימת ביותר על פני הגלובוס.

      שקרנים, רמאים, נצלנים, מעמידי פנים, סמאלנים, אויבים, שונאינו – נמאסתם! אתם מסוכנים עבורנו ועבור עתידנו.

      כל אפריקני שנמצא פה הוא פושע אפריקני שכן רק לפושע אפריקני יכולים להיות 5000 דולר לצורך פלישה לא חוקית.

      *****************************

      ישראל מוצפת בגויים מכל הסוגים וזה מסכן את קיום המדינה היהודית. מקווה שעכשיו ממש ממש ממש הבנת קצת יותר טוב.

      למה את רוצה שנטפל בהם פה? אין לנו מספיק בעיות לטפל בהן שאת מחפשת לייצר לנו עוד? צבועה שכמותך. אם את כל כך רחמנית סעי לאפריקה ותעזרי להם שם. לא על חשבון עתיד ילדי ישראל היהודים.

  5. התסכלתי על תמונת הפרופיל של אביבה בן דוד, מההצעה להתחתן. מן סוג של פתיינית בדרגה נמוכה. עצוב.

  6. פעם חשבתי שיש פה ויכוח
    היום אני מפוכח
    והבנתי שהשמאל סתם מרמה
    לכן אין טעם אפילו לענות להם בתגובות.
    מלבד לכתוב תגובה בנוסח- עוד שקר שמאלני.
    לאלה המתלבטים בין ימין לשמאל
    יש טעם להוכיח את שקרי השמאל

  7. אבל נוצרים ונוצריות ממזרח אירופה זה בסדר עם כולם ? הגיב:

    כולם בסדר עם הנוצרים
    כולם בסדר עם הבלונד
    כולם בסדר עם זה כי הם צורכים זנות בעיקר מזונות ממדינות מזרח אירופה
    אז די עם הצביעות
    תרתי משמע צבע
    הגזענות פה נוראית

    1. מה אתה רוצה ולמה אתה מטיף, צבוע? קרא המאמר של ד''ר גיא בכור בסוגיית הפלישה ההמונית לארץ הגיב:

      קטע מהמאמר "ישראל" – פורסם:(9.6.2007)/ ד"ר גיא בכור

      "הסיפור הלא יאומן כיצד מסבכת את עצמה מדינת ישראל בשיטפון פליטים אפריקאיים…כשהקצב רק הולך וגדל. ים כוונות טובות שמוליכות בדרך כלל לגיהנום.

      השמועה יצאה בקרב המיליונים השוהים במצרים שהיהודים נותנים להיכנס לעולם הראשון, ויאללה, הזרם החל…לא ידועים המספרים שלהם…ולאיש מהם אין כוונה לעזוב את ישראל. הם באים להשתקע כאן.

      יש לזכור -איש מהם לא היה נרדף במצרים, כך שהשיקול המוסרי כלל לא היה רלוונטי כאן.

      חיי כולם בטוחים במצרים, במימון בינלאומי.כ ולם ערבים, רובם ככולם מוסלמים.

      כך מצרים גם מרוויחה מימון עבורם, וגם מאפשרת להם לברוח לישראל.

      אין ספק שסיפור סודאן הוא טראגי ומצמרר, אך אלה מוסלמים ששוחטים מוסלמים, ובכל מקרה כאן לא מדובר על השוהים בסודאן, אלא על אלה שבמצרים, וזהו סיפור אחר.

      ואיפה מדינות ערב בסיפור הזה?

      ואצלנו מהומת יהודים בין הצבא, המשטרה, משטרת ההגירה, משרד הפנים, משרד המשפטים, וארגוני זכויות האזרח.

      ובינתיים השיטפון מתגבר".

      http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=386

    2. דפנה ,ברגע שהמדינה נותנת להם מעמד היא מחוייבת לאפשר להם איחוד משפחות,הילודה
      שלהם גבוהה תוך עשור הם יהיו פי כמה וכמה למה את חושבת שהם ייקלטו פה טוב ?! העלייה האתיופית נקלטה טוב?? המדינה השקיעה בהם מיליארדים. מדינה כל כך קטנה צפופה ובעייתית אין שום סיבה בעולם שהם ישארו פה! אפילו לא אחד

  8. הכי דחוף להוציא קודם את הנשים שיולדות כלשנה אלפי ילדים ישראלים לכל דבר כמובן,כמו שמגדיר זאת רזי הם עולים לנו יותר מידי והם נטל עצום על הרווחה