שוטרים נקטו באלימות נגד שפי פז, במשטרה טענו למרות התיעוד: "לא הופעל כוח"

פעילת השכונות מדרום תל-אביב הוצאה בכוח מהפגנת השמאל: "המשטרה החליטה לסתום לנו את הפה בכל מחיר"

"התנהגו אלי כמו לפושעת". רגע המעצר של פז בהפגנה אמש | פלאש90

משטרת ישראל ממשיכה לסתום פיות, לפעול באלימות ולפגוע בזכויות של תושבי דרום תל-אביב. בהפגנת ארגוני השמאל שנערכה אמש (שבת) בכיכר רבין תחת הכותרת "עוצרים את הגירוש", תועדו שוטרים המוציאים בכוח את פעילת השכונות שפי פז ממתחם ההפגנה, וזאת לקול תשואות המסתננים ותומכיהם הישראלים.

על פי הנראה בתיעוד הווידאו, האלימות שנקטו השוטרים כלפי פז התרחשה ללא כל סיבה נראית לעין, ומבלי שאנשי דרום תל-אביב ביצעו פעולה כלשהיא מלבד עצם נוכחותם במקום. בסרטונים נוספים נראית אלימות משטרתית גם כלפי פעילים נוספים התומכים בהוצאת המסתננים.

תיעוד האלימות המשטרתית כלפי שפי פז (צילום: יערה זרד)

אחרי שהוציאו אותי באלימות מתוך המתחם המשיכו השוטרים לגרור אותי לכל אורך הרחוב עד שד׳ חן. למה בכוח? תשאלו אותם.ובואו לא נשכח את חבורת הפעילים המופלאים ששמרו עלי מפני המסתננים והלטפנים, אבל חטפו דווקא מהשוטרים.

Posted by Sheffi Paz on Saturday, March 24, 2018

 

בתגובה הראשונית לפניית 'מידה' הכחישו במשטרה כי כלל הופעלה אלימות כלפי פז וטענו כי "איש לא הוצא בכוח" מההפגנה. כעבור כשעה שינו במשטרה גרסתם והודו כי השוטרים פעלו בכוח נגד פז, אך ציינו כי האלימות הייתה מוצדקת.

לטענת המשטרה, לפז ולתומכי הרחקת המסתננים הוקצה מתחם מיוחד בו הם סירבו לשהות, אך בפועל אנשי דרום תל-אביב כלל לא ידעו על קיומו של המתחם, שגם כך התברר כמרוחק מאוד ממוקד ההפגנה והיווה למעשה כלי לסירוס המחאה.

"אף פעם לא פעלו נגדי בכזה כוח", אומרת פז ל'מידה'. "לא ניסיתי לפרוץ לבמה, לא נקטתי באלימות נגד אף אחד ובכל זאת התנהגו אלי כמו לפושעת. המשטרה קיבלה החלטה בחודשים האחרונים לסתום לנו את הפה בכל מחיר ולהפר באופן בוטה את הזכות שלנו לחופש הביטוי. כמו שאמרתי בפעמים קודמות: זה לא יצליח להם".

ממשטרת ישראל נמסר: "לטובת המחאה הוקצו שני מתחמים: אחד לתומכי הגירוש ומתחם שני למתנגדי הגירוש. המשטרה האמונה על ביטחון המשתתפים והסדר הציבורי הקפידה מתחילת האירוע ובמהלכו לשמור על הפרדה וחציצה בין המחנות. נבהיר כי חלק מהאנשים שהגיעו להפגין בעד הגירוש, סירבו להיכנס למתחם שיועד להם, התנגדו להוראות המשטרה ולכן הוצאו לכיוון המתחם שלהם".

כרוניקה של אלימות

האלימות שננקטה אמש כלפי פז ופעילים נוספים מדרום תל-אביב מהווה חלק מתופעה מטרידה ביותר של שימוש לרעה בכוח מצד משטרת ישראל. לפני כשבועיים דיווחנו ב'מידה' על אלימות משטרתית קשה שהופעלה כנגד נשות דרום תל-אביב, רובן נשים מבוגרות וקשות יום, על מנת לפנות מקום להפגנת המסתננים שהתקיימה בגינת לוינסקי בדרום העיר. על אף התמונות הקשות טענו במשטרה באופן מקומם כי השוטרים "גילו סבלנות ואיפוק".

לפני כחודש נעצרה פז במהלך הפגנה של תושבי דרום תל-אביב במחאה על עצרת הקרן החדשה למען המסתננים. בסרטון המתעד את רגע המעצר ניתן להבחין כי פז לא הפרה את הסדר הציבורי ולא הפרה הוראה של שוטר. למרות זאת השוטרים נקטו כלפיה באלימות, הרימו אותה מעל המחסומים והובילו אותה לניידת. "מנסים לחסל את המחאה", הצהירה פז בזמנו.

בנובמבר האחרון נעצרה פז במהלך הפגנה מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות בשכונת צהלה. הסיבה למעצר: חשש לפגיעה ב”מרקם החיים התקין” של נשיאת העליון ושכניה. המעצר של פז בזמנו התנגש חזיתית עם פסיקת בג”ץ מספטמבר האחרון, שלפיה ניתן לקיים הפגנות גם ללא קבלת אישור מראש מהמשטרה.

העתירה הוגשה על ידי תושבי פתח-תקוה ששגרת חייהם נפגמה בשל הפגנות השמאל שנערכו בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כאמור פסיקה זו לא מנעה מפז להיעצר, במה שנראה כתחילתה של כרוניקת סתימת פיות מטעם משטרת ישראל.

דוברות המשטרה בשירות השמאל

במשטרה לא מסתפקים באפליה כנגד תושבי דרום תל-אביב אלא אף מעניקים שירותי יח"צ למתנגדי הגירוש. לפני כשבועיים, במסגרת תכניתו של העיתונאי אראל סג"ל בגל"צ, הגדירה דוברות המשטרה את המסתננים בתואר "מבקשי מקלט".

מדובר במונח מסולף ומטעה, שכן 78 אחוז מהמסתננים השוהים בישראל כלל לא טרחו להגיש בקשת מקלט על אף שהיו להם יותר מחמש שנים לעשות כן. ארגוני המסתננים ומרבית כלי התקשורת עושים שימוש במונח שקרי זה על מנת לייצר מצג שווא לפיו כלל הנתינים הזרים מאפריקה אינם מהגרי עבודה אלא נרדפים על ידי מולדתם.

תגובת המשטרה לפניית 'מידה' בנושא היתה מקוממת אף יותר מעצם השימוש ב"מבקשי מקלט". במשטרה הגדירו את פנייתנו "קנטרנית והזויה" והדגישו כי מבחינתם "מבקשי מקלט" הוא מונח נרדף למסתננים. "דומה הדבר למצב שבו יקראו לשוטר (כינוי רשמי) איש האמון על אכיפת חוק או איש המבקש למנוע פעילות פלילית", נמסר בתגובת המשטרה.

בנוסף לכך, לפני כחודש כינתה דוברות מרחב יפתח את המסתננים בשם "פליטים", עוד מונח שקרי שהוא למעשה אימוץ מלא של הנרטיב אותו מובילים ארגוני השמאל הקיצוני. יצוין כי מאז נמנעו במרחב יפתח מלהשתמש בכינוי מוטה זה.

לא ברור אם מדובר בבורות תהומית או סתם בשחצנות חצופה אך השורה התחתונה היא אחת: משטרת ישראל, בפעולותיה האלימות נגד תושבי דרום תל-אביב והצהרותיה ההזויות לתקשורת, מודה כי היא לוקחת צד פוליטי באחת הסוגיות הטעונות ביותר כיום בחברה הישראלית.

הערת מערכת: בכותרת מוקדמת לידיעה זו נפלה טעות. עמכם הסליחה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. גלעד,קודם כל תודה שאתה כותב אבל,את הצד הזה במאבק כבר הכרנו השמאל כמו השמאל חלש בעובדות ונתונים באופן מובנה ולכן התעמולה לא תופסת. למה אתה לא כותב יותר על המניעים הזרים של התקשורת ובראשם טמקא ו"ידיעות" מאחורי כל הקמפיין במימון גורמים אנטי ישראלים, למה אף אחד לא יוצא חזיתית נגדם מול פירסום ההונאה האגרסיבית והבלתי נגמרת ? זה נורא מדאיג לראות מי הכוחות שקובעים כאן סדר יום ציבורי תודעתי

  2. חייב להחליף את ההנהגה פה נתניהו בנט ליברמן אין הבדל בינם לבין השמאל צריך מנהיגים כמו משה פייגלין ומיכאל בן ארי

  3. מזעזע.
    להוציא את אתר "מידה" אף ערוץ תקשורת אחר לא מדווח על כך.
    ואם כבר מדווח אז בסגנון שמסלף ומעוות את העובדות. כי המטרה מקדשת את האמצעים. והמטרה היא עיצוב דעת הקהל. הציבור מתבקש להחליף את דעותיו ואת השקפותיו ואת עמדותיו באופן התואם את ההשקפות והדעות של מחנה אחד מסוים בישראל שהוא גם המיעוט. והמחנה המסוים הזה מיישר קוו עם עמדות עמיתיהם במערב ולא משנה עד כמה הן מופרכות. המגמה במערב היא היא פתיחת שערים בפני המהגרים מאפריקה. אגב, אפריקה סובלת מפיצוץ אוכלוסין למרות מצבה הכלכלי הרעוע ולמרות רמת תברואה נמוכה. כאשר משלחות מערביות מנסות להתערב בתחום תכנון המשפחה מנהיגי דת מקומיים מוסלמים מאשימים את המערב הנוצרי בעוינות כלפי האסלאם. הם פועלים בכיוון הפוך כדי לעודד את הריבוי הטבעי כמו גם את ההגירה למערב שבה הם רואים אמצעי להשתלטות האסלאם על העולם.
    המזעזע שמשטרת ישראל הפכה את עצמה לזרוע המשרת באופן אקסקלוסיבי את מחנה השמאל.
    השאלה מה עושים?

  4. מישהו יכול להגיד לי למה, בשם אלוהים, יש שר לביטחון פנים (השמועות הן ששמו הוא גלעד ארדן)? להגיד על הבן אדם הזה שהוא דחליל או עציץ – זה לתת לו מחמאה.

  5. לא פחות מכעיס זו השתיקה של שר המשטרה גלעד ארדן ושל אנשי ימין אחרים אל מול ההקצנה של משטרת סטאלין.

    1. לא פחות מצחיק זו ההתחזות של חסידי דוקטרינת סטאלין לאנשי ימין קיצוני (זוכרים את אבישי רביב?) כדי להסית אנשי ימין נגד נבחרי הציבור שלהם, כאילו הנבחרים לא מספיק ימניים, ולתת לשמאל את השלטון.

  6. הדיפ סטייט שולטים גם במשטרה והתשובה לשאלה אם הם ינצחו את הממשלה הזאת או לא תגיע בסופו של דבר לידיים של מנדלבליט. הוא יצטרך להחליט אם הוא לבחור בדרך הקלה ולהכנע להם או לא.

  7. שפי פז ארטיסטית קרייריסטית. אני תרנגולת אם לקראת הבחירות הבאות היא לא תהיה מועמדת לכנסת מטעם איזו מפלגה, תגרוף קולות של מצביעי ימין ואחר כך תפעל בכנסת להגשמת המצע של מרצ – כור מחצבתה שמעולם לא באמת התנתקה ממנו.

  8. יש מקום לדאגה לאחר ששמעתי את הדברים הבאים מפי איש בשוק (תוכן מתוך זכרון) ״הסמול והתקשורת הסמולנית בצרוף מפכל משטרה שנוהג כצאושסקו מקרב את העם בישראל למלחמת אחים״.

  9. משטרה זבל בולשביקי!
    ראיתי בעיני איך משכו אותה באלימות!
    בסוף יהיה מלחמת אחים (שוטרים/חיילים יעברו לצד של העם נגד הדיקטטורה ונפילת הבסטיליה של הבולשביקים תגיע)!
    הגיע הזמן לעמיד לדין את כל הבוגדים!

  10. לעשות כתבה על המטורפת הזאת שעובדת עם הקרן לישראל חדשה להרוס את המדינה היהודית. שכל העם ידעו מי זאת.

    Susan Silverman, sister of U.S. comedian Sarah Silverman, is behind initiative to support some 40000 Sudanese and Eritrean migrants who are facing forced deportation from Israel.

  11. תתעורר…….. הבוקר מדווחים בחול שהמדינה לא תגרש את המסתננים!

    Israel set to RECOGNIZE hundreds of Sudanese as refugees — report
    State tells High Court any decision to grant status to migrants who fled Darfur genocide will also apply to victims of ethnic cleansing in Nuba mountains

    גונבים לנו את המדינה מתחת לאף.

  12. א. חלק ממבקשי המקלט לא הגישו בקשה רשמית בגלל מתורגמן במעבר הגבול שאמר להם שאם הם יגידו שהם מבקשי מקלט ולא שהם באו לחפש עבודה יכלאו אותם, יש עדויות לגבי זה. תבדקו.
    ב. האלימות נגד שפי פז אכן לא מוצדקת.
    ג. זו לא "הפגנת ארגוני שמאל". זו הפגנת אזרחים שמתנגדים לפשע של גירוש המוני ללא סיבה.

    1. א. זו כן הפגנת ארגוני השמאל.
      ב. ארגוני השמאל מתנגדים באופן עקבי לריבונות מדינת ישראל המוגדרת בחוק כמדינה יהודית ולזכותה לקבוע מי יכנס בשעריה ומי לא.
      ג. מסתננים שנכנסו למדינה בניגוד לחוק ותוך הפרת החוק זוכים באופן עקבי לחיבוק מצד ארגוני השמאל הפועלים להרתיע את נציגי המדינה מליישם את החוק.
      ד. תזכורת: ארגוני השמאל ממנים פעילות שלהם מכספי האיחוד האירופי ומנסיכויות המפרץ העוינים את ישראל כמדינה יהודית ריבונית ומתחזקים את ארגוני השמאל כזרוע הארוכה שלהם במאבק מתמשך להשגת המטרה שהיא מיגורה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.
      ה. הרחקת המסתננים איננו פשע. להפך, תפקיד המדינה להגן על אזרחיה.
      ו. האם לשיטתך גם הבג"ץ שנתן את אישורו להרחקתם מבצע פשע?

  13. הבלים. הבן אדם הנאלח הזה מגיע בכל פעם בכוונה לייצר פרובוקציות ולפוצץ אירועים. הגיע הזמן להיכנס בה, שרשויות החוק ימצו איתה את הדין ויכניסו אותה לכלא או שמארגני אירועים יתבעו אותה אזרחית ויגרמו לה לשלם מיליונים. לבריונים אין מקום בשיח הציבורי, ולא משנה עד כמה המאבק שלהם מוצדק.

    1. לשקד,
      למה היא "בן אדם נאלח"?
      כי היא מחזיקה בדעה אחרת ומעזה להביע אותה בקול רם??
      על מה בדיוק יש "למצות את הדין" עם שפי פז?
      במה נבדלים מעשיה ממעשי אלדד יניב שהפגין עם אנשיו מול ביתו של היועמ"ש כל מוצ"ש בפ"ת במשך כשנה?
      על איזה חוק מחוקי המדינה היא עברה?

  14. המשטרה חוברת ל"צד הנכון": אלה שדאגו בלילות שלפני למעלה מ10 שנים לשפוך עשרות אפריקאים מאוטובוסים חדשים שעצרו בדרום תל אביב. מי מימן את הבאתם, בעשרות אוטובוסים חדשים, לילה לילה ודווקא לדרם תל אביב? אילו כוחות חברו כאן ולמה? ובשירותם, אולי, מתאים שיבתמו את הפה למפגינים היום.