"מנסים לחסל את המחאה": שפי פז שוב נעצרה, שוקלת לתבוע את המשטרה

הפעילה תושבת דרום ת"א אומרת שמעצרה נועד לסתום פיות. מיעוט ישראלים בהפגנת התמיכה במסתננים, בה הונף שלט מסית נגד ראש הממשלה: "סרטן בגוף האומה"

"מקרה קלאסי של מדינת משטרה". מעצרה של פז | פלאש90

משטרת ישראל ממשיכה להשתמש במעצרים ככלי לסתימת פיות והשתקת מחאת תושבי דרום תל-אביב. במהלך הפגנת תושבי השכונות אמש (שבת) בעד הרחקת המסתננים עצרה המשטרה את אחת ממנהיגי המחאה שפי פז, בפעם השנייה בתוך פחות משלושה חודשים.

בסרטון המתעד את רגע המעצר ניתן להבחין כי פז לא מפרה את הסדר הציבורי ולא מפרה הוראה של שוטר. למרות זאת השוטרים נקטו כלפיה באלימות, הרימו אותה מעל המחסומים והובילו אותה לניידת.

פז לא הביעה כל התנגדות למעצר ואף חייכה בזמן שהובלה על ידי השוטרים. היא נלקחה למטה מרחב יפתח ברחוב סלמה, שם נחקרה והושמה בתא מעצר למספר שעות. בסופו של דבר היא שוחררה ללא תנאים מגבילים. "זה ביזיון", אומרת פז ל'מידה'. "המסתננים התגרו בנו. נכנסו לעימותים איתנו, תקפו מפגינים שלנו. אבל אותי עצרו והחוקר לא התבייש לשאול אותי אם עלבתי בזרים".

לדבריה, הסיבה היחידה שנעצרה נעוצה בניסיון של המשטרה לפגוע בהפגנות. "השמאל כל היום מדבר נגד פגיעה בדמוקרטיה, אז הנה, יש כאן מקרה קלאסי של מדינת משטרה שמנסה להרוג מחאה אזרחית ולסתום פיות. המשטרה כמובן נכשלת וההפגנות ממשיכות, אבל זו פגיעה אנושה בחופש הביטוי".

פז ועורך דינה איתמר ברקאי שוקלים לתבוע את המשטרה בגין מעצר שווא. "אנחנו לא פוסלים הגשת תביעה נזיקית נגד המשטרה", אומר ברקאי ל'מידה'. "מדובר בפגיעה אנושה, בלתי סבירה, בלתי מידתית ובלתי הגיונית בעליל בזכויות היסוד של שפי, ללא כל עילה בדין ובאופן שרירותי ומקומם. מצד שני, מסתננים עבריינים ואלימים (אף כלפי כוחות המשטרה עצמם) אפילו לא עוכבו לתחנה. כנראה שכשמדובר בעבריינים אלימים, משטרת ישראל לא ממש יודעת איך להתמודד, אבל כנגד נשים מבוגרות זה הרבה יותר קל ונוח".

קריאות גנאי מהמסתננים

בהפגנת תושבי דרום תל אביב נכחו כ-300 איש שהאיצו בממשלה לממש את החלטתה להרחיק את המסתננים. לפני היציאה להפגנה נערכה אזכרה לזכרה של אסתר גלילי ז"ל, שנרצחה לפני שמונה על ידי מסתנן מסודן. באירוע נכחה גם קורין גלילי, בתה של המנוחה. "אני כאן אימא יקרה כדי להגיד בשמך די להפקרת תושבים חלשים שזעקתם לא נשמעת", קראה גלילי. "כולי תפילה לקדוש ברוך הוא שיעזור לנו במלחמתנו הצודקת".

דבריה הכואבים של קורין גלילי שאמה אסתר גלילי נרצחה בידי מסתנן מסודאן במכות, היום לפני 8 שנים. בן הבליעל שרצח את אסתר בדם קר הורשע בהריגה בלבד, ונידון לשמונה שנות מאסר בלבד.

Posted by Lizi Hameiri on Saturday, February 24, 2018

לכל אורך ההפגנה נגד המסתננים הגבילה המשטרה את חופש התנועה של המפגינים ובשלב מסוים אף לא אפשרה להם לצאת מהמתחם. במקביל, השוטרים לא דאגו לחציצה מלאה בין המפגינים למסתננים וחלק מהמפגינים ספגו קריאות גנאי ואיומים מצד המסתננים.

המפגינים הפנו זעמם כלפי השוטרים, ומחו על אכיפה סלקטיבית ואפליה לרעה לעומת ההפגנה של תומכי המסתננים. התושבים גם זעמו על השימוש הציני של הקרן החדשה ותומכי המסתננים בתושבי דרום תל אביב, אשר שיווקו את הפגנת המסתננים בסלוגן השקרי: "דרום תל אביב נגד הגירוש".

הפגנה בניצוחה של הקרן החדשה

לפי הערכות שוטרים במקום, בהפגנה של תומכי המסתננים נכחו כ-15 אלף איש, אך לפחות 70 אחוז מהם היו מסתננים, שחלקם הגדול הגיע ממתקן חולות. ארגוני המסתננים, חלקם נתמכים בכבדות על ידי הקרן החדשה, ניצחו על ההפגנה כשהם מספקים את האוטובוסים, השלטים, בימת הנואמים וציוד ההגברה והתאורה. יוזמת העצרת, שולה קשת, היא מנכ"לית 'אחותי', ארגון שבשנתיים האחרונות זכה למימון של קרוב ל-700 אלף שקלים מהקרן החדשה.

בדומה להפגנות "נגד השחיתות" ברוטשילד ובפתח-תקווה, גם ההפגנה למען המסתננים לא הייתה חפה מהסתה, כשעל אחד השלטים התנוססה תמונתו של ראש הממשלה לצד הכיתוב "הסרטן האמיתי בגוף האומה".

מנפלאות ההפגנה "נגד הגירוש": ביבי הוא "הסרטן האמיתי בגוף האומה" (צילום מסך מתוך ynet)https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5129613,00.html

Posted by Gilad Zwick on Saturday, February 24, 2018

מנחת העצרת היתה עיתונאית 'ידיעות אחרונות' מירב בטיטו, ונאמו בה גם ח"כ דב חנין, העיתונאית פזית רבינא והמשורר סמי שלום שטרית שקרא "למנוע את החרפה היהודית הזו". שטרית, בדומה לדוברים נוספים מהשמאל, קרא לממשלה להחליף את הרחקת המסתננים במדיניות של פיזור.

כזכור, בעשור הקודם המדינה הייתה זו שהציעה לפזר את התושבים ברחבי הארץ, אך ביולי 2009 האגודה לזכויות האזרח, ארגון הדגל של הקרן החדשה, עתר נגד ההחלטה לבג"ץ – והמדינה ביטלה את התכנית.

כעת נאלצים המסתננים לשלם את המחיר על פעילותם של ארגוני השמאל הקיצוני, ובקרוב יעזבו את הארץ למולדתם או למדינה שלישית באפריקה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. השמאל השקרן הנבזי
    לפזר 60 אלף גם לא מועיל
    הם חייבים לגור בעיר מרכזית
    ואז ממילא זה מצטמצם לערים גדולות
    שם הם יגורו בריכוזים
    ושוב יוקמו גיטאות עוני לשחורים
    ובכל מקום עדיין יסבלו התושבים
    אין אפשרות לפזר 60 אלף בישראל.

  2. שפי פז צודקת לחלוטין באימרותיה ..המסתננים הם אכן "סרטן בגוף האומה" … אין מילים אחרות לתאר את הבהמיות שאוחזת באלה … אנשי השמאל בראשות "הקרן לישראל חדשה" שוגים שגיאה חמורה (ואני מאוד עדין בניסוח" ושוכחים לצערנו ש.."עמך" קודם עשרות מונים לכל זר מסכן ככל שיהיה …

    ליבי ליבי עם תושבי דרום ת"א והעוול שנגרם להם בתוך מדינתם .

    אין ספק שיש לנו בישראל סיפור דומה לקיטוב שנמצא גם בעולם המוסלמי עם השיעים / סונים .

    אם רק היו מסוגלים אנשי השמאל להבין את עומקה של תורת ישראל ואת אזהרותיה מכל אלה שמנסים בכל מאודם לפגוע במהות של קיומנו כיהודים , סביר מאוד שהיו עושים "חישוב מחדש" לפעילותם.

  3. משטרת ישראל מונהגת על ידי קצונה נוסח ק ג ב בימי סטאלין ברוסיה ובקרוב נגיע גם לפעילויות כשלהם.
    נשמע לכם מוגזם? אבל כל זה מתחיל.

  4. אני השתתפתי בהפגנה,
    לא הייתה מסודרת ושקטה ממנה.
    למשטרה לא הייתה כל סיבה לעצור אותה
    למשטרה לא הייתה כל סיבה לעצור אותה
    למשטרה לא הייתה כל סיבה לעצור אותה
    על השר לבטחון פנים לחקור מי נתן את ההוראה, ולשלוח אותו הביתה, יחד עם המפכ"ל, ומואשם ריטמן. משם מתחיל ריקבון המשטרה.
    היום יש סרטי צילום מהמשטרה והמפגינים, ואפשר לראות כי לא הייתה כל סיבה לעוצרה.
    אני לא מאמין שאני כותב מילים אלה לחובת המשטרה, אבל אלו העובדות.
    זה הפך למנהג בידי המשטרה, מעין ברירת מחדל.

  5. חבל שאלשיך הופך את המשטרע למפלגת שמאל קיצוני במימון אזרחי ישראל.
    מקווה שיפסיקו במיידית תקציבים לגוף השמאלני הזה

  6. בתחילה ישנו פראדוקס:
    מה לאנשים, מתל אביב, רוטשילד, הרצליה, השמנמנים והמעונגים, ולסיוע לאנשים אחרים (כולל יהודים) ?
    לא סייעו אפילו ליהודי אחד מיהודי אתיופיה בהיותו בגלות, וגם לא עם עלייתו ארצה
    לא סייעו אפילו לאפריקאי אחד, ילד, תינוקת, נכה? הציפורניים שלהם נקיות ומטופחות. תסתכלו על אופמהיימר, איזה מצוחצח! זה פרצוף של מישהו שעזר ליהודי, לאפריקאי באפריקה?

    אז מאין פרץ ה'חמלה' ו'רוח ההתנדבות'?
    ראשית הרבהה כסף מוגיע מ'חבריהם' האנטישמים באירופה ואמריקה – וצריך לתת תמורה
    הרבה נדל"ן שמחכה, לבנות עוד הרבה מגדלים לתל אביבים, ע"י גירוש תושבי דרום תל אביב, בעזרת הסודנים והאריתראים.
    הם נוסעים לאפריקה, על חשבון האנטישמים, במטרה לחבל במאמצי ישראל להחזיר את הפולשים לבתיהם
    ולבסוף, לאזרח את הסודנים ואריתראים, להביא את משפחותיהם, ולרסק את מדינת ישראל
    ואז כול 'המתנדבים' יעופו מפה בעזרת הדרכונים האירופאים, שהוכנו מראש (הורים, סבא, סבתא), והמשימה הושלמה.

  7. זה ידוע שיש שוטרים שלא מתעמתים עם אנשים שלכאורה לא סופרים אותם כדוגמת הסודנים שיכולים לתת להם מכות רצח לשוטרים ב למה לא מגישים נגד המסרטנת המסוכנת ,והוהמסיתה תלונה במשטרה שיעשו לה כדוגמת יגאל עמיר? מה זה הפקרות?

  8. איפה לעזאזל השר חדל האישים גלעד ארדן ??? המשטרה עם רוני (בריוני) אלשייך בראשותה משתוללת וחדל האישים ארדן מתנצל ואומר שלא מעדכנים אותו.
    אז ברצוני לעדכן את השר ארדן, בבחירות הבאות לא תהיה בעשירייה הראשונה בוודאות, אם בכלל תהיה במקום ריאלי ברשימה.

    1. יפה כתבת
      בקדנציה הנוכחית, משרת השר לבטחון הפנים היא קבוצה ריקה. איין מוחלט. ריק.
      כחבר ליכוד אעשה הכל על-מנת שארדן לא יכלל בשום עשירייה, לא ראשונה וגם לא אחרונה וזה על שום חדלות האישים שלו, אפסות מנהיגותו, חוסר הלויאליות שלו לציבור שבחר בו – פשוט, הפקיר אותנו וברח. איזו עליבות…

    2. גלעד ארדן אכן קבוצה ריקה.
      זה חידלון אינסופי מסדר גבוה.
      אפילו באלגברה הלינארית, שאותה לא למדתי, לא נמצא מספר רחוק מספיק בסוף התור שארדן צריך לזכות בו.

      תודה לאחותי שלומדת מתמטיקה.

  9. הגירוש החל ולא ניתן לעוצרו. והיה והשמאל יבחר בדרך אלימה כדי למנוע אותו נרוצץ את גולגלתו

  10. רק תעז לא להדליק ווינקר ימינה. מיד יעצרו אותך שוטרים!
    אבל אם, תתפרע בנסיעה מטורפת ותזגזג בכביש במהירות 200 קמ"ש, יניחו לך, כי זה מסוכן מדי.
    יהודי ישים לבנה ללא אישור, מיד יהרסו לו את הבית.
    ערבי יבנה שכונה שלמה על קרקע של יהודים, לא יגעו בו. למה? מסוכן מדי! שקט תעשייתי.
    בוז למשטרת ישראל.
    אלשייך, איפה התחנכת???

  11. קראתי הבקר בעתון "ישראל היום" את רשימתה של גלית דיסטל אטבריאן על מעצרה,תוך חשיפת בטנה, של שפי פז בת ה-65 וחשתי בושה וזעם נורא על כל אנשי השמאל שרוממות צדק שויון ואחוה בפיהם אך הם שכחו כלל בסיסי: עניי עירך קודמים! אה, משהו נוסף. גם אני מתחיל לחשוש ולחשוב שהמשטרה לא כל כך נייטרלית, הוגנת ומתיחסת לארועים שונים במדה שווה של הגינות וחבל מאד על כך!!!!!