הבית הלבן על האירועים בעזה: "לישראל זכות להגן על עצמה, חמאס אשם"

בתדרוך לכתבים הבהיר סגן דובר הבית הלבן כי האחריות למספר הנפגעים הגדול מוטלת על ארגון הטרור: "ההפגנות נועדו לצרכי תעמולה של חמאס"

גיבוי מלא לישראל. מחבלים בגבול עזה | פלאש90

הבית הלבן מעניק גיבוי מלא לישראל במלחמתה מול טרור החמאס בעזה: "לישראל זכות להגן על עצמה, האחריות על ההרוגים בעזה מוטלת באופן בלעדי על חמאס", כך אמר הערב (שני) סגן דוברת הבית הלבן רג'א שהא.

בתדרוך היומי לכתבים הבהיר הדובר כי ההתפרעויות ליד הגדר בעזה נועדו לצרכי "תעמולה" של חמאס וכי "אין כל הצדקה לציניות ולחוסר האחריות בהן נוקט חמאס, כשהוא מניע אנשים למעשי אלימות החושפים אותם לסיכון כה גדול. אנחנו רוצים שזה ייפסק".

אחד הכתבים תהה האם ישראל לא צריכה 'לרסן' את עצמה, אך בתגובה הבהיר נציג הבית הלבן כי חמאס אחראי לסיטואציה וכי ארגון הטרור פועל "להתגרות" בישראל. שהא הוסיף כי "ממשלת ישראל ניסתה לאורך שבועות ארוכים לנהל את האירוע (בעזה) ללא שימוש באלימות", לפני שנאלצה להשתמש בירי כדי למנוע חדירה לישראל.

מחבלים מתפרעים בעזה | פלאש90

לפי דיווחים המגיעים מעזה מנין ההרוגים בהתפרעויות עומד על כ-50 איש וכ-1,200 פצועים. מצה"ל נמסר כי כ-40 אלף פלסטינים התפרעו ב-13 מוקדים שונים ברחבי הרצועה, תוך שהם משתמשים באמצעים אלימים כולל השלכת מטענים ובקבוקי תבערה.

עוד נמסר כי שלושה מחבלים שניסו להניח מטען בגדר באזור רפיח נורו ונהרגו, והותקפו עוד לפחות שבע מטרות ברחבי עזה בעקבות תקריות ירי שבהן לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בתגובה לאירועים בדרום כי "לכל מדינה החובה להגן על גבולותיה. ארגון הטרור חמאס מצהיר שבכוונתו להשמיד את ישראל ושולח אלפים לפרוץ את גדר הגבול כדי לממש מטרה זו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על ריבונותנו ואזרחנו".

באו"ם קוראים להעמיד לדין את ישראל

בעוד שממשל טראמפ תומך באופן מלא בישראל, ממשלת צרפת קראה לישראל "לרסן" את תגובתה כלפי ארגון הטרור בעזה על מנת שתהיה "פרופורציונלית" לאירועים. בגרמניה קראו לישראל לאפשר את "ההפגנות השקטות" ברצועה.

נציב 'זכויות האדם' של האו"ם זיד ראאד אל-חוסיין קרא להעמיד לדין את האחראים ל"תוקפנות הישראלית", וטורקיה הודיעה כי היא מחזירה את שגריריה מישראל וארה"ב.

הנציבה העליונה לענייני חוץ וביטחון באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הגדירה את התפרעויות הטרור "הפגנות המוניות" וסירבה לגנות את חמאס על אחריותו לאירועים האלימים. במקום זאת קראה מוגריני "לשני העמים לשוב למשא ומתן מדיני".

מוגריני גם גינתה את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וטענה כי ירושלים קדושה לפלסטינים, בדיוק כפי שהיא קדושה ליהודים. שרת החוץ של האיחוד טענה כי העברת השגרירות "פוגעת בסיכויי השלום". בבית הלבן דחו את הטענות והדגישו כי העברת השגרירות לבירת ישראל עשויה דווקא לקרב את השלום.

התגובה המגוחכת של היום הגיעה ממשרד החוץ הסורי, שהוציא הודעת גינוי חריפה נגד "הטבח הברברי שביצעה ישראל נגד אזרחים פלסטינים שמימשו את זכותם הלאומית להגן על חירותם ועצמאותם".

מהדהדים את תעמולת החמאס

בתוך כך, חלקים בתקשורת הישראלית עסקו במהלך היום בהרחבה בהתפרעויות ההמוניות ברצועה ודחקו לשוליים את הדיווחים מהאירוע ההיסטורי של חנוכת השגרירות האמריקאית בירושלים. בכך למעשה מעניקים עיתונאי ישראל לחמאס את מבוקשו – הפצת התעמולה השקרית שלו ברחבי העולם, תוך התעלמות מהכוונות הרצחניות שעומדות מאחורי הפגנות הטרור.

כך למשל, בערוץ 10 הקפידו לכנות לאורך כל היום את ההתפרעות האלימה ברצועה בשם "מהומות השגרירות", כאילו הסיבה להפגנת הטרור (שנערכת מדי סוף שבוע במשך יותר מחודש) היא העברת השגרירות לבירת ישראל ולא חס וחלילה אידיאולוגיה קיצונית ורצחנית המונעת משנאת יהודים עזה.

גם ב'הארץ' הזדרזו לשחק את פרקליטי השטן ולהסיר מהחמאס כל אחריות למתרחש, כאשר הכותרת הראשית באתר זעקה: "ישראל לא נקפה אצבע כדי למנוע את מרחץ הדמים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. ממשלת סוריה מגנה את הטבח…
    זה הרגע שבו המודעות העצמית של בשאר אסד ודובריו לא רק התאבדה, אלא ממש התפוצצה לרסיסים.

  2. ישראל ועוד איך נקפה אצבע ואכן הצליחה למנוע את מרחץ הדמים. מנענו את מרחץ הדמים שהיה אמור להתרחש כאן, בתושבי היישובים של עוטף עזה.

  3. ערוץ 10 הוא ערוץ שמאל שצירף לשורותיו את ברק רביד השמאלן הקיצוני מעיתון הארץ. זה לא הזיז לעיתון הארץ ששופע בעיתונאי שמאל קיצוני, בעוד ערוץ 10 מחזק את הקו השמאלני לא אובייקטיבי שלו.

  4. לא רצים לגדר, לא ניפגעים. כמה פשוט ככה נכון.
    הפלסטינים בחסותם של האידיוטים השימושיים והאנטישמים, מיתנהגים כמו הנוכלים שרצים לכביש כדי שמכונית תפגע בהם כדי לסחוט את הביטוח. צריך להתייחס אליהם כמו אל כאלו ופשוט לשלוח אותם לכל הרוחות. ביום שה"נאורים" יפסיקו לתגמל אותם על התקרבנות הם פשוט יפסיקו לשלוח ילדים לגדר.