הקרב על בריטניה: עיתונאי שדיווח על אונס נאסר, הפושעים המוסלמים חופשיים

המהירות בה נעצר ונשפט טומי רובינסון, תוך הפרה מוחלטת של זכויותיו הבסיסיות וטיוח הפרשה כולה, היא מהממת ומבעיתה

משפט שדה מהיר. רגע המעצר של רובינסון | צילום מסך

בפעם הראשונה שהגעתי ללונדון, בשנות העשרים המוקדמות שלי, חוויתי זרם אדרנלין כה חזק שהוא נמשך שבוע. שום מקום אחר – לא פריז, בירת התרבות העולמית, ולא רומא, ערש הציוויליזציה המערבית – לא הותיר עלי רושם כה עז.

בירת בריטניה הייתה המקום בו הערכים האנגלו-סקסיים שקידשו את המסירות לחירות לבשו צורה מלאה. בלעדיהם לא הייתה מתרחשת הצהרת העצמאות האמריקאית, ולא היו נכתבות החוקה או מגילת הזכויות.

אבל בריטניה בשנים האחרונות היא מקום אחר לגמרי, מדינה שסטתה לגמרי מהמחויבות לחירות. מבקרים חריפים של האסלאם ממדינות אחרות, כמו החוקר האמריקאי רוברט ספנסר או חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס, לא מורשים להיכנס אליה.

גם מבקרים מבית כמו הפעיל הפוליטי טומי רובינסון, מוטרדים באופן תדיר על ידי המשטרה ובתי המשפט. באחת מהפעמים הקודמות בהן הוא נעצר, אסירים מוסלמים הכו אותו נמרצות בעוד השומרים עומדים ומביטים מן הצד.

הרשויות הבריטיות רואות ברובינסון עושה צרות, והיו מעדיפות שיוותר על המאבק הקולני שלו נגד האסלאם הקיצוני, יעזוב את המדינה (כמו במקרה של אייאן חירסי עלי בהולנד), או פשוט ירצח על ידי ג'יהאדיסט (כמו הבמאי ההולנדי תאו ואן-גוך).

מעצר בשידור חי

ביום שישי האחרון, נרשם פרק חדש ועצוב בסאגה של טומי רובינסון. שוטרים בריטיים עצרו אותו באמצע הרחוב בעיר לידס, בזמן שהוא שידר בשידור חי לעשרות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות מחוץ לבניין בית המשפט המקומי.

בתוך הבניין הזה התרחש באותה העת משפט בו קבוצה של גברים, מוסלמים ברובם, נאשמת בחברות ב"כנופיית אונס" החשודה בביצוע מאות מעשי אונס מחרידים בילדות לאורך תקופה של שנים.

רגעי המעצר של רובינסון:

 

לאחר שנעצר בשידור חי, הובא רובינסון בזריזות מול שופט ושם, מבלי שניתנה לו הזכות לעורך דין ולאחר משפט קצר, נגזרו עליו 13 חודשים מאחורי סורגים. בזמן שרובינסון הועבר באופן מיידי לכלא בעיר האל, אותו שופט הוציא צו איסור פרסום גורף על פרטי המעצר, והורה לכלי התקשורת בבריטניה שלא לדווח עליו.

מספר עיתונים שכבר הוציאו דיווחים ראשוניים, נאלצו למחוק אותם במהירות. גם אזרחים שכתבו על כך ברשתות החברתיות, הסירו את הפוסטים בהמשך מחשש שגורלם יהיה זהה לרובינסון.

משפט שדה זריז והטיוח המוחלט שלו – כל זה התרחש באותו היום. בממלכה הבריטית אנסים סדרתיים מקבלים את הזכויות המלאות למשפט הוגן: הזכות לייצוג משפטי לפי בחירתם, את הזמן המספיק כדי להתכונן למשפט ושחרור בערבות שמאפשר להם להיות בביתם בין הדיונים. אף אחת מהזכויות האלה לא עמדה לטומי רובינסון.

המהירות בה חוסר הצדק הזה נחת על רובינסון היא מהממת. יותר מזה, היא מבעיתה. במהלך שנותיי בבריטניה, נתקלתי לא פעם באיומים אלימים מצד מוסלמים: חבר כנופיה צעיר שלף מולי סכין, וחבורה לוחמנית במיוחד של גברים בג'לביות הקיפה אותי מחוץ למסגד קיצוני. בכל המקרים האלה לא פחדתי כפי שאני פוחד מההפרה המוחלטת של הזכויות הבסיסיות של טומי רובינסון.

לתפוס את טומי

אך למי שמצוי בפרטי הפרשה, מהירות הבזק בה התרחשו המעצר והמשפט של רובינסון אינה מפתיעה. "במשך זמן מה נערך קמפיין לתפוס את טומי, או ככה זה לפחות נראה", סיפרה לי מקור בריטי ביום שבת בבוקר.

ההצדקה לכאורה שניתנה למעצרו של רובינסון היא צו מעצר על תנאי שהיה תלוי נגדו. בחודש מאי לפני שנה הוא נעצר מחוץ לבית משפט בקנט, שם נערך משפט נוסף של כנופיית אונס מוסלמית. גם המעצר ההוא היה מפוקפק, אך לפחות רובינסון לא נכלא ורק הוצא נגדו צו על תנאי. בפעם הזאת, כך נראה, עצם הדיווח של רובינסון מחוץ לבית המשפט היווה הפרה של תנאי הצו.

חירט וילדרס במסר תמיכה ברובינסון: "השיבו את חופש הביטוי"

הציניות של רשויות החוק פה היא ברורה כשמש. אותו מקור ציינה באוזני נקודה חשובה: במקרים רבים בהם נערכים משפטים לכנופיות האונס, בני משפחה וחברים של הנאשמים מתאספים מחוץ לבית המשפט ומטרידים את הקורבנות שמגיעות להעיד.

"ראיתי ילדים בני חמש משליכים אבנים על קורבנות אונס ומשפחותיהן", היא אמרה לי. "ההפחדה הזאת ממשיכה גם בתוך הקהילה עצמה. הם באים לבתים של אנשים ומטרידים אותם…אפילו בתוך בניין בית המשפט עדי ראיה של התביעה זקוקים לליווי של שוטר כשהם הולכים לשירותים".

אין צורך לציין שההטרדה השיטתית הזו לא מדווחת כלל בתקשורת, ושאף אחד מהמטרידים מעולם לא הוענש.

המומים ומיואשים

לכל שרשרת האירועים המכוערת הזו עשוי להיות היבט חיובי אחד, והוא ההתעוררות של אנשים שמזמן היו צריכים להתעורר. אותו מקור סיפרה לי כי נתקלה בתגובות רבות של אנשים שציינו שהם "לא בהכרח תומכים בטומי או בדעותיו, אבל הם מזועזעים מכך שמישהו שדיווח על הפשעים האלה נעצר בצורה כזאת". חלק מהמכרים שלה, סיפרה, "המומים ומיואשים".

יום לאחר המעצר, מאות מתומכיו של רובינסון התאספו בלונדון, אך האם מחאה כזו תועיל במשהו? שוטר לשעבר פרסם סרטון בו קרא לאזרחי בריטניה לא רק להפגין במחאה, אלא להתפקד למפלגות ימניות יותר, כדי להציל את חופש הביטוי במדינה.

הפגנת תמיכה ברובינסון בלונדון:

Looks like there were a few thousand people outside the Prime minister's front door this weekend unhappy about something…

Posted by Tommy Robinson on Monday, May 28, 2018

 

בזמן שרובינסון נענש על הפניית תשומת הלב הציבורית לכנופיות אונס מוסלמיות, ארגונים אחרים שעסקו בנושא, כמו 'הסוכנות למודעות סיקית', נעזבים לנפשם. "הם ממש מתנה מאלוהים", מספרת המקור, "הם לא מהססים להציף את הסוגיה, ומצד שני גם לא זוכים לכמות ההטרדות שחווה רובינסון". כמובן שהמשטרה הבריטית לא תעז לעצור אדם מזוקן חבוש בטורבן.

המקור גם הזכירה מקרה שתרחש לאחרונה ובו אימאם שנעצר שוחרר לאחר זמן קצר, אחרי שקבוצה גדולה מתומכיו דרשה שיצא לחופשי. לפחות קצין משטרה אחד הודה שאיש הדת המוסלמי שוחרר מכיוון שאחרת "היינו עומדים בפני מהומות בכל רחבי המדינה".

המקור סיכמה את הגישה הנוכחית של הרשויות הבריטיות לבעיה האסלאמית כך: "הם איבדו שליטה…הם פשוט הולכים על אלה שהם חושבים שיעשו את הכי פחות רעש. הבריון של הכיתה הצליח להטיל אימה על המורה, שמעניש דווקא את הילדים שהיו קורבנות לבריון".

קיץ מתוח

יש כאלה שיטענו שהרשויות סבורות כי שקידום וביצוע סוג כזה של אי-צדק אמור איכשהו לשמור על שלום הציבור. אני לא כל כך בטוח. האנשים שהתאספו לתמוך ברובינסון ביום שבת היו כועסים מאוד.

כמה עוד אזרחים בריטיים חולקים את הכעס הזה? המקור איתה שוחחתי מודאגת מכך שהקיץ הקרוב בבריטניה עלול להיות מתוח במיוחד. ובכן, אולי זה דווקא לטובה.

מדוע אם כך אף לא גורם משמעותי אחד בכל הממלכה הבריטית לא יצא כנגד ההתעמרות בטומי רובינסון, ובעד חופש הביטוי? האם הממסד הבריטי כולו מורכב מחבורה של פחדנים? אני מניח שנדע את התשובה לכך בקרוב מאוד, אם אנחנו כבר לא יודעים אותה ממילא.


המאמר התפרסם לראשונה באתר מכון גייטסטון. מאנגלית: אמיר לוי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. מדינת ישראל צריכה להגיב כפי שמגיבות מדינות האיחוד כלפי כל "הפרה" של זכויות האדם (בעיקר הפלסטינים ותומכיהם) בישראל .
    צריך להוריד את הכפפות ולהראות את המוסר הכפול והצביעות של מדינות אירופה .

  2. נראה שהאירופאים הולכים על ביצים, מוחזקים כבני ערובה באדמתם שלהם ע"י הצורר המוסלמי הותיק שידיו חופשיות להשתלח לכל עבר תחת מטריית הPC העיוורת האובדנית. לא רחוק היום לדעתי שבו המוסלופאים ייצאו לקרב חמשת הצבאות תחת הנהגתו של הסאורון התורן כדי להנחיל את השריעה בפומבי אחת ולתמיד. ושיהיה לנו בכיף.

    1. יקח הרבה זמן עד הנחלת השריעה.זה לא כ"כ מהר.מה שכן,זו הזחילה האיטית בצמצום מרחב המחיה גם הפיזי וגם הרוחני. וכמובן חופש הביטוי. בריטניה מחזיקה צוותי משטרה למעקב ברשתות החברתיות.מי שמבקר חזק ,כמו רובינסון ,את האיסלאם מקבל התרעה ואח"כ ביקורים.לא יודע לגבי ענישה כי נדמה שהרוב כ"כ מפחדים והאיומים עושים את שלהם. איזה שינוי משנות ה90 לתקופתנו. מי היה מאמין.

  3. מצד אחד אני זוכר את מעללי הבריטים.מצד שני אני מרחם על חפים מפשע.לדעתי על היהודים להסתלק ממדינות שיש בהם מיעוט מוסלמי גדול.וכיוון שלאירופאים אין מענה כדאי להם לחפש מדינה להגר אליה חבל שיסבלו

  4. בבדיקה פשוטה בגוגל מסתבר שזו הצגה מעוותת של הנושא כי המעצר הוא על הפרת סדר ציבורי העונש הוא הפעלת "על תנאי" ומותנה בסיום תהליך שיפוטי על האנסים. בקיצור הבריטים לא מציאותיים בדיוק אבל יש נוהלי דין ענייניים.

    1. ואיזו בדיקה פשוטה בגוגל הסבירה לך את הצו לאיסור פרסום?

  5. צר לי מעומק הלב על הבריטים מסוגו של טומי רובינסון נראה שהם הולכים להפסיד בקרב הזה הפעם.
    זהו "הקרב על בריטניה" במאה ה-21.
    אבל בריטניה קוצרת עכשיו את הפירות הבאושים של מדיניות ארוכת שנים, החל משנות העשרים של המאה הקודמת, כאשר ההנהגה הפוליטית שלה החליטה במודע לעשות פניית פרסה אל עבר הערבים המוסלמים ולפעול לטובתם. מה שנתפס אז כמדיניות הכי משתלמת לבריטניה בכל המישורים אם מדיניים בזירה הבינ"ל ואם כלכליים. בזמנו זה היה נראה כקלף המנצח.
    מדיניות ההתקרבות הזאת השתלבה להפליא במדיניות החדשה שתחילתה כבר בשנות ה-50 של הבאת מהגרים ממדינות שהיו קודם בחסות הבריטית ככוח אדם זול וזמין, ובמחיר "פעוט" של אינטגרציה מקווה של המהגרים לתוך החברה הבריטית.
    ב- 73 עם כישלון מדינות ערב להכניע את ישראל במלחמת יום הכיפורים הליגה הערבית (גוף שהוקם ב-1944 ע"י הבריטים עבור מדינות ערביות שרובן הוקמו ע"י הבריטים והצרפתים) פנתה לנשק הנפט כמדיניות הסחיטה מול מדינות מערב אירופה. ראשי מדינות אלה נכנעו מיד. הם חתמו על שלל הסכמים שערורייתיים עם מדינות הליגה הערבית תוך שהם משעבדים את עתיד דורות רבים של אזרחיהם ע"י פתיחת שערים להגירה חופשית של מהגרים מוסלמים לתוך גבולם.
    מי שכתבה על הסוגיה הזו מחקר מעמיק וממצה היא בת ייאור בספר "אירעביה".
    אריאנה פלצ'י האיטלקייה זכתה להתקפות ארסיות ותוקפניות כשהעזה למתוח ביקורת על המדיניות המופקרת הזאת בספרים שכתבה.
    השלב הבא היה הקמת האיחוד האירופי והמנגנון הביורוקרטי המסואב שלה, ביטול הגבולות ואבדן ריבונות דה-פקטו של מדינות הלאום החברות באיחוד האירופי.
    השלב הבא הייתה השלטת מדיניות הפוסטמודרניסטית של המולטיקולטוריזם ורב-תרבותיות שהפכה לדת החדשה ושל העיקרון הדוגמטי של PC בכל מדינות האיחוד האירופי.
    נראה שהאירופים בשלב האל-חזור ואפילו הם עצמם מודעים לזה. ראו ספרו של דאגלאס מיוריי: "המוות המוזר של אירופה". (The Strange Death of Europe by Douglas Murray)

  6. העולם המערבי זקוק למנהיג כמו צ'רצ'יל כדי להנצל. יכול להיות שטראמפ ימלא את התפקיד הזה אבל בניגוד לטראמפ, לצ'רציל היה את העם מאחוריו. השמאל הצליח ליצור כזה פירוד ופילוג בכל מקום שיכול להיות שעברנו את נקודת האל חזור.

  7. מדהים כל פעם מחדש. הבריטים ידועים בנטייה שלהם לאוריינט. השלטון הקולוניאלי בהודו-סין ובמזרח התיכון הצית את דימיונם של הבריטים ששרתו שם ואת הממלכה כולה בעקבותיהם. ההשתלבות של ההודים הבודהיסטים בחיי הממלכה בהודו ובבריטניה היא ארוכת שנים, כולל השתתפותם במלחמות העולם בשירות הבריטים.
    הטעות שלהם היא בהתייחסות הזהה למוסלמים בהודו ובפקיסטן ובעיקר לערבים במזרח התיכון. מבחינתם הם אותו דבר. התמיכה בערבים במלחמת העולם הראשונה לא הייתה רק שיתופם בקרבות כנגד התורכים אלא בעיקר אהדה וכבוד לאוריינטליזם ששונה כל כך מהמערביות הקרה והמאופקת. "הפרא האציל" היה מונח שגור בפיהם וגרם להם להעריך את כל העמים הערביים. לורנס איש ערב היה הדוגמא הבולטת ביותר, אך כך הרגישו ונהגו כולם.
    שרידי הגישה הזו קיימים עד היום בבריטניה. אך הם לא לוקחים בחשבון את האופי האמיתי של המוסלמים.
    המוסלמי מתנהג במערב כמו אצלו במזרח. הוא לא הופך את עורו עם הגיעו לאירופה. זה נעשה במודע מתוך הבנתו שהתרבות שלהם מוכנה לקבל אותו כמו שהוא מתוך הגישה השיוויונית לכל ברואי האל ללא קשר למוצאם שלא לומר גזעם.

  8. כל הפרשה כולה עוכרת שלווה. השכל הישר אבד לבלי שוב ואין באופק "צ'רצ'יל" שילחם כנגד הסכנות מבית, שהן כנראה חמורות לפחות כמו הסכנה מבחוץ, אשר כה רבים באנגליה התעלמו ממנה לפני 80 שנה.

    מדאיגה מאוד ההשתקה, "כדין", על פי החלטת בית משפט, של כל המקרה. על מה ולמה איסור הפרסום? זהו מקרה שדווקא מחייב דיון ציבורי רחב ולא מניעה של כל דיון והתייחסות.

  9. עידוד אנסים מוסלמים אחד המאפיינים העיקריים של " קבלת האחר" אצל שמאלנים נבזיים.

  10. חשוב להציף את עניין הבריונות הליברלית. אין ולעולם לא יהיו ערכים ליברליים עם אובדן חירות הפרט וסתימת פיות שכאלו.
    מיהו הליברל האירופי? דיקטטורית שאונסת את בני עמה לקבל מיליוני מהגרים שאין להם את הכלים להתמודד עימם. זו דיקטטורה מוחלטת של הרוב האוויל על המיעוט חסר האמצעים.
    כשהרוב יהפוך חסר אמצעים זה יתפוצץ. אבל בדיקטטורה כמו בדיקטטורה, כבר יהיה מאוחר מדי.

  11. לתגובה מס' 12 "זה בגלל הקרן החדשה לאנגליה"
    אתה רשאי להתבדח ולהגחיך אבל קלעת בול.
    יש גוף באנגליה ושמו Common Purpose בעל אוריינטציה לחלוטין מרקסיסטית והוא פועל במתכונת הזהה לפעיות ה-NIF אצלנו.
    גם הוא מסווה את עצמו כגוף בעל אג'נדה אלטרואיסטית חברתית לפיתוח מנהיגות חברתית וכו' כשהוא מעביר קורסים וסמינרים בשלל קבוצות ומגזרים והוא שולח זרועות למדינות רבות בעולם. ניתן לקרוא עליו כאן:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Purpose_UK

    על ההשלכות ההרסניות להחריד של פעילותו בחברה הבריטית ניתן להתרשם בין היתר ממה שקרה בפרשת האונס של הילדות ברוטרהאם. במקרה זה לאורך כ-20 שנה פעלה בעיר כנופיית אנסים מוסלמים פקיסטנים כאשר העובדים הסוציאליים ידעו על המתרחש אבל לא נקפו אצבע. מנגד כאשר אחד האבות של הקרבנות שלהם נזעק להגן על בתו העובדים הסוציאליים דאגו שייעצר ע"י המשטרה
    ניתן לשמוע על כך אצל פט קונדל המדבר על "האויב שבפנים" כאן:

    https://www.youtube.com/watch?v=ovRn-VxqHSE

    אפשר גם לקרוא רשימת כתבות על כך כאן:
    http://www.patcondell.net/the-real-enemy-within/

    אותי זה לא מצחיק

    1. רבותי המכובדים. מישהו כאן שכח את גירוש היהודים מעזה. הקרוי "התנתקות" – סתימת פיות, מעצרים "לא חוקיים" !!!. מעצר של נערות בניגוד לחוק. פתיחת תיקים ורישום פלילי לאלפים. בחסות בג"ץ ובצלם….אנחנו טוענים כנגד אנגליה ..אנגליה היתה כבר כאן מזמן…שערוריה שעברה בלי שנשים לב ובלי יכולת להתנגד.

  12. הבריטים יחד עם כת ה-PC אוהבים להטיף לישראל על זכויות אדם וחופש הביטוי והם עצמם לוקים בכך בצורה גסה מרוב נאורות מזויפת האסלאם ממשיך לחגוג ולאנוס את בריטניה אט אט אבל בטוח מתי יתעוררו חבורה הזויה זו מבדיות חוקיהם ותקנותיהם?!

  13. אחחחח. . . . איזה הבדל בין בריטניה של היום לבין בריטניה בתחילת המאה העשרים כששר המושבות דאז, ווינסטון צ'רצ'יל ביקר בארץ ישראל כדי להתרשם ממה שקורה שם וללמוד על תחילתו של הסיכסוך היהודי-ערבי. לנציגי ערביי ארץ ישראל שבאו לפניו כדי להתלונן על היהודים הגזלנים הוא נתן תשובה מאלפת, "האם לעכבר החי ומתגורר במרתפי הבנק המלכותי הבריטי יש חזקה על האוצר הנמצא שם?" וכשלא כל כך הבינו את ההקבלה הזו הוא הסביר, "במהלך ביקורי כאן הגעתי למקומות שונים. כל ישוב ירוק, מטופח ופורח כשהתושבים חיים שם באושר והכל מטופל כפי שצריך, היה ישוב יהודי. ואילו כל ישוב -שהגעתי אליו שהיה מלוכלך, מוזנח עד להחריד והאנשים חיים שם בדלות נוראה כשהם אינם נוקפים באצבע כדי לשנות את המצב היה ישוב ערבי! אז אתם, כמנהיגי הישוב הערבי כאן באים בטענות ובתלונות על היהודים שחיים כאן? אתם צריכים ללמוד מהם לומר להם תודה" זה היה צ'רצ'יל, המנהיג ב-ה' הידיעה של בריטניה במאה ה- 20.

  14. צריך להגיש לגוף האנטישמי הנאלח "הוועדה לזכויות האדם" של האו"ם עתירה לכינון ועדת חקירה בינלאומית לעוול שנעשה לטומי רובינסון. כמובן שוועדת חקירה כזו לא תוקם – אבל לפחות עניינו של רובינסון יועלה בעוד במה בינלאומית.