בכיר ארגנטינאי על ביטול המשחק: "השחקנים היו נתונים לאיומים"

ג'יבריל רג'וב קרא לשרוף חולצות ותמונות של מסי. נבחנת אפשרות לקיום שני משחקי ידידות בתום המונדיאל

המשפחות ספגו איומים. הפגנה נגד נבחרת ארגנטינה | צילום מסך

משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה, שהיה מתוכנן להתקיים בירושלים ביום שבת הקרוב, בוטל כתוצאה מאיומים על חייהם של משפחות השחקנים הארגנטינאים. חלק מהאיומים שהופנו למשפחות הגיעו בעקבות הסתה בוטה של בכיר הרשות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב.

"משפחות השחקנים סבלו מאיומים", הודה סגן יו"ר ההתאחדות הארגנטינית, הוגו מויאנו. בשיחה עם 'רדיו 10' הארגנטיני סיפר מויאנו כי שחקני ארגנטינה נלחצו מאוד מההפגנות והאיומים שהופנו כלפיהם במהלך מחנה האימונים שמקיימת הנבחרת בברצלונה, והפגנות נוספות שנערכו בבואנוס איירס. המפגינים תומכי ה-BDS קראו בשמות השחקנים והציגו את חולצות השחקנים ומסי בראש  כשהן מגואלות בדם מזויף, וזאת כחלק מקמפיין בינלאומי מתוזמר ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת.

ההפגנות והאיומים לא התרחשו בחלל ריק, אלא כתוצאה ישירה מהצהרותיו של יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, שקרא להמוני ערבים ומוסלמים בעולם "לשרוף חולצות ותמונות של מסי" והזהיר את הארגנטינאים: "אל תבואו לישראל. לא תרוויחו מזה כלום, רק תפסידו". לטענת שגרירות ישראל בארגנטינה, קריאותיו של רג'וב נפלו על לאוזן קשבת ומסי ומשפחתו זכו לאיומים על חייו אם יגיע לישראל.

רג’וב כידוע הוא אויב מר ואכזר של ישראל, שבעבר היה מעורב באופן אישי בין השאר בהפקרתו למוות של לוחם מג"ב מדחת יוסוף במהלך האינתיפאדה השנייה, כינה את הישראלים “ציונים בני כלבים", שיבח מעשי טרור וייחל להשמדת ישראל בפצצה גרעינית. רג'וב גם פועל ללא לאות להחרמת ישראל בפיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית.

ההסתה אותה הוביל רג'וב נשאה כאמור פרי, והבכיר הפלסטיני חגג היום (רביעי) את "הניצחון" כשהודה למסי ולנבחרת ארגנטינה על ביטול המשחק תוך שהוא תולה את האשם בשרת התרבות מירי רגב.

"להעברת המשחק לירושלים אין קשר לביטול"

משחק הידידות מול ארגנטינה הופק בידי חברה פרטית בשם קומטק. מנהלת יחסי הציבור של החברה, איילת פריש, הדגישה כי ביטול המשחק לא קשור בהכרח להעברתו מחיפה לירושלים: "להעברת המשחק לירושלים אין קשר להחלטה של ארגנטינה לבטל את המשחק", אמרה פריש וציינה כי גם האמנית שאקירה ביטלה הגעתה לישראל, על אף שהופעתה הייתה אמורה להיערך בתל-אביב: "הרי הפגנות קשות ראינו גם בעיר חיפה רק לא מזמן. מה לעשות שאנחנו חיים במציאות קשה"?.

ביטול המשחק נעוץ ככל הנראה גם בעוינות רבה של בכירים בכדורגל הארגנטיני כלפי ישראל. סגן יו"ר ההתאחדות מויאנו הביע שמחה על ביטול המשחק, בטענה כי ישראל התכוונה להשתמש במשחק כניסיון "לטייח" מעשיה: "זה לא היה שווה את זה", אמר מויאנו וקבל נגד "ההרג ההמוני" שמבצעת ישראל. "אנחנו לא מוכנים לקבל זאת בשום צורה שהיא". כידוע רוב מוחלט מבין ההרוגים בהתפרעות הטרור בעזה הם אנשי חמאס ומחבלים מארגוני טרור אחרים.

כוכב נבחרת ארגנטינה גונסאלו היגוואין הביע גם הוא סיפוק מביטול המשחק: "קיבלו את ההחלטה הנכונה", אמר חלוצה של קבוצת יובנטוס. יש לציין כי בחודשים האחרונים כוכבי כדורגל רבים, ובהם ליאו מסי, זכו לאיומים על חייהם מצד ארגוני טרור כמו דאע"ש, וזאת לקראת גביע העולם הקרוב שיערך ברוסיה.

לאחר שנודע על ההחלטה לביטול המשחק, שוחחו אמש ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי. לדברי מאקרי, "השחקנים נחושים לא להגיע" לישראל, אך ייתכן שבמקום המפגש שתוכנן באצטדיון טדי, נבחרת ארגנטינה ונבחרת ישראל יתמודדו לאחר המונדיאל בשני משחקי ידידות, שאחד מהם ייערך בישראל ואילו השני בארגנטינה או במגרש ניטרלי.

השמאל והפלסטינים חוגגים

מי שכמובן מיהר לברך על ההחלטה הייתה הרשות הפלסטינית, שכתבה בחשבון הטוויטר הרשמי כי "המשחק בוטל בעקבות קמפיין מוצלח של הפלסטינים ותומכיהם". גם חברי כנסת ישראלים הצטרפו לחגיגה, כאשר ג'מאל זחלאקה כתב: "אני מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל המשחק באצטדיון אלמאלחה [הכוונה לאצטדיון טדי בירושלים]. העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו״ם למען שלום בלי כיבוש".

ח"כ אחמד טיבי צייץ: "עוד נצחון למסי ולפלסטינים", וח"כ מוסי רז ממרצ כתב: "בדקה ה-90, הפלסטינים הצילו את ישראל מהפסד לארגנטינה. הם גם הזכירו לנו, למרות הנטייה שלנו לשכוח שלכיבוש יש מחיר".

המוזיקאי רוג'ר ווטרס, שפועל במשך שנים כדי לשכנע אמנים בינלאומיים להחרים את ישראל ולא להופיע בה, היה מאושר במיוחד וכתב: "שולח אהבה לכל האחים והאחיות בארגנטינה, זאת יכולה להיות נקודת המפנה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. משלמים את המחיר מאז שישראל הרשמית מנהלת שיחות לא רשימיות עם אש"ף מסוף שנות ה80 ואילך!

  2. רגו'ב הוא כלב רחוב שאנחנו אימצנו. הוא והכנופיות שלו הם עלוקות שברוב טיפשותינו סברנו שהם יטפלו בטרור 'בלי בגץ וצלם'.

    עוד יגיע יומם

  3. ג'יבריל רג'וב הוא המחשה חיה לקביעה שכל המצאתו וקיומו של "העם הפלסטיני" נועדו להזין את האנטישמיות המודרנית. חלאות אנטישמיות כמו רוג'ר ווטרס, ג'ורג' גולווי ואיבי מרטין סוחטים את הלימון הפלסטיני המפוברק עד הסוף בשיתוף עם הפושטק הנוכל הזה, וסוחפים אחריהם שונאי ישראל וסתם בורים בעולם כולו. הנחת היסוד של המדיניות הישראלית ביחס ל"פלסטינים" חייבת לצאת מנקודת מבט זו, דהיינו שהמרכיב היחיד במה שנקרא הזהות הלאומית הפלסטינית הוא ההתקרבנות כפלטפורמה לשימור והנצחת שנאת ישראל, או במילותיו של פרופ' רוברט ויסטריך "פלסטיניזם" – שנאת ישראל במסווה של אהבת פלסטינים מזוייפת.

    הטעות הפטאלית של הוזי אוסלו, שהביאו לכאן את כנופיית ג'יבריל ושות' היתה שלמרות ידיעת האמור לעיל, הם הניחו שאפשר ליצור באופן מלאכותי מרכיבים נוספים בזהות הלאומית הפלסטינית, כמו למשל רצון להקמת מדינה, שאיפה לחיי שלום או נכונות לפשרה עם היהודים שנואי נפשם. למרבה הצער טעות זו חדרה גם לחוגים בשלטון הימין, ואת מחירה אנו משלמים היום. כל הכשלים הטקטיים נובעים משגיאה אסטרטגית בסיסית זו.

    הניצחונות הפלסטינים (הפלסטיניסטים, ליתר דיוק) של השנים אחרונות נובעים מאי ההתפכחות המוחלטת בישראל מהנחות יסוד שגויות אלו. יש לבצע אתחול של החשיבה לגבי הפלסטינים, וליצור תוכנית פעולה בהתאם להנחת היסוד ששום מחווה, ויתור או הצעות שלום שלנו לא ישנו כמלוא הנימה את שנאת ישראל הקלאסית והטהורה של הפלסטינים כזהות לאומית, משום שזהו המוטיב האחד והיחיד בזהות זו. יש להכיר בכך שהפתרון היחיד שיספק את הפלסטיניסטים כפתרון ל"בעיה הפלסטינית" הוא פתרון הבעיה היהודית. הפתרון הסופי, מבחינתם.

    ומה צריכה להיות האסטרטגיה? לא להתעייף מלומר שוב ושוב את האמת, כי גרם אחד של אמת יכול לנצח אלפי טונות של שקר. פשוט בגלל שזו האמת.

  4. נו, באמת, אין שום קשר לסיבוב שמירי רגב ניסתה לעשות על הגב של מסי?
    מי שרצה משחק פוליטי, קיבל משחק פוליטי, שלא יבכה עכשיו.

    1. ברור, כל ארגנטינה כועסת בגלל רגב. למעשה הם ביטלו את המשחק רק כדי שמסי לא יפצע בזמן שהוא לוחץ
      יד לרגב, כי ידוע שיש לה לחיצה חזקה.

      משחק בירושלים הוא לא יותר פוליטי מאשר הג'ירו דה איטליה שהיה כאן, משום מה אף אחד מהצבועים
      אצלנו שמתנפלים על רגב לא התלונן על זה.

      וסתם תזכורת, כשמסי לחץ את היד של שמעון פרס בזמן הביקור של ברצלונה בארץ לפני כמה שנים, זה לא היה פוליטי? למה אז אף אחד לא קפץ?

  5. נקודה אחת חשובה נשכחה בתוך כל המהומה-זוטא שבעקבות הביטול: ביזוי נבחרתנו הלאומית. מבחינה זו הולדתו של המשחק בחטא, וטוב שבוטל. לנבחרת אין כרגע מנהל, מאמן, הרכב ושיטה. כיוון שכך, המשחק לא נחוץ לה כלל. נועדנו בעצם להיות שטיח ותפארה למסי ושות', או ליצנים במופע של אחרים.