ראש עיריית פרנקפורט מתייצב לצד ישראל: "מגנה על חיי אזרחיה"

אווה בקר, ראש העיר החמישית בגודלה בגרמניה, מבקר בחריפות את חמאס: "יגיע הרגע שישראל תצטרך להחריף את התגובה"

"חמאס תוקף את אזרחי ישראל". אווה בקר | פייסבוק

ראש עיריית פרנקפורט, העיר החמישית בגודלה בגרמניה, מתייצב לצד ישראל ונגד טרור חמאס. אווה בקר, הנחשב לאחד מהפוליטיקאים האוהדים ביותר לישראל ברחבי אירופה, פרסם אתמול (רביעי) פוסט בפייסבוק בו הוא מגן על התקיפות האוויריות של ישראל נגד ירי הטילים מרצועת עזה, ומבקר בחריפות את הגינויים נגד ישראל בקהילה הבינלאומית.

"דמיינו לעצמכם לרגע שהמדינה שלכם היתה מותקפת על ידי טילים יום אחר יום", כתב בקר ברשת החברתית, לצד תמונתו מביקור בכותל המערבי, כשכיפה מכסה את ראשו. "דמיינו שטרוריסטים היו שולחים עפיפוני ובלוני נפץ לעבר הבית שלכם, הגינה שלכם או גן הילדים של הילדים שלכם. דמיינו שטרוריסטים היו חופרים מנהרות שחודרות למדינה שלכם או מתפרעים אלימים שמנסים לפרוץ את גדר הגבול של המדינה שלכם כדי לתקוף ולחטוף את המשפחה שלכם".

Imagine for a short moment that your country would be attacked by rockets day by day. Imagine that terrorists would…

Posted by Uwe Becker on Wednesday, June 20, 2018

ראש העיר המשיך ופנה לתושבי עירו וליתר עוקביו בבקשה "לדמיין שבמקום לבלות את הלילה האחרון במיטה הנוחה שלכם, אתם ישנים במקלט עם צלילי אזעקות הסובבים אתכם ואת משפחתכם. עבור משפחות רבות בישראל, זהו לא דמיון, אלא מציאות יומיומית, כאשר מחבלים פלסטינים שיגרו מעל ל-40 רקטות מעזה לעבר בתי משפחות ישראליות בדרום ישראל".

בקר אף הוסיף כי במקום לתמוך בישראל, "האו"ם באופן תדיר נכשל להגיב לאיום התמידי מולו ניצבת ישראל. ישראל לא תוקפנית, היא פשוט מגנה על חיי אזרחיה".

"כמה זמן הייתם יושבים במקלטים בלי להגיב?"

בפרנקפורט מתגוררים כ-700 אלף תושבים, מתוכם כעשרת אלפים יהודים. הקהילה היהודית בעיר היא אחת הוותיקות באירופה, ומהבודדות שבהן התקיימה התיישבות יהודית רציפה מימי הביניים ועד ימינו.

ראש העיר בקר נחשב לידיד אמת של ישראל. לפני כשנה קיבל החלטה תקדימית כשהפך את פרנקפורט לעיר הראשונה באירופה שמוציאה מחוץ לחוק תמיכה עירונית רשמית בתנועת החרם האנטישמית (BDS). בחודש שעבר האשים את פעילי ה-BDS  כי הם "משתמשים באותה שפה של הנאצים", ובמקביל ערך בעירו מפגן סולידריות נגד האנטישמיות בדמות חבישה המונית של כיפות.

בקר האיר זרקור על הצביעות של העולם המערבי כלפי ישראל על רקע העימות בעזה: "כמה שנים, חודשים או שבועות הייתם ממתינים עד שהממשלה שלכם תגיב בזמן שאתם ספונים במקלטים? לא שנים, לא חודשים ולא שבועות – אלא דקות או שעות, נכון?".

לדבריו, בזמן שממשלות אירופה לא היו מהססות להיכנס לשטח ממנו הן מותקפות, ישראל מתמקדת בתקיפות מדויקות נגד חמאס וארגוני טרור נוספים. "ממשלת ישראל והצבא שלה מתמקדים בהשמדת מקורות הטרור, חמאס תוקף משפחות ישראליות", הסביר.

לצד התשבחות על התגובה המעודנת העניק ראש עיריית פרנקפורט לגיטימציה להחרפת התגובה מצד ישראל, כולל כניסה לתוך רצועת עזה: "חמאס וארגוני טרור אחרים מנסים להתגרות בישראל כדי שתיכנס לתוך רצועת עזה על מנת למכור לעולם את חיזיון 'ישראל התוקפנית'. אף מדינה לא הייתה מגיבה באופן מידתי כמו ישראל בסיטואציה זהה, אבל יגיע הרגע שישראל תצטרך לפעול כמו כל מדינה אחרת, למרות האפליה שננקטת נגדה מצד יתר מדינות העולם".

צה"ל נמנע מלפגוע במחבלים

ב-48 השעות האחרונות חלה הסלמה ניכרת בדרום. בשעות הלילה של יום שלישי תקף צה"ל 25 יעדי חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב. התקיפות נעשו בתגובה למטח של כ-45 רקטות שנורו לעבר ישראל. שבע מתוכן יורטו בידי מערכת כיפת ברזל, ושלוש לפחות נפלו בשטח הרצועה. שמונה נוספות נחתו בשטח מועצת אשכול, אחת בסמוך לגן ילדים.

מחבלים מתפרעים סמוך לגדר בעזה | פלאש90

אתמול במהלך היום נחתו כמה בלוני תבערה באזור עוטף עזה ופרצו שריפות בכמה מוקדים, ככל הנראה בעקבות עפיפוני תבערה. צה"ל ביצע ירי אזהרה לעבר מפריחי עפיפונים בגבול עזה ותקף בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום הרצועה, אך נמנע מפגיעה ישירה במחבלים.

"אנחנו רואים בכמה חזיתות אויבים שתוקפים אותנו", אמר אתמול ראש הממשלה בתגובה לאירועים. לדברי נתניהו, הוא אינו מתכוון לפרט את המהלכים המתוכננים מול עזה: "העוצמה תגבר ככל שיידרש, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומוטב שאויבינו יבינו זאת ועכשיו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא למצב: "אין לי ספק מה תהיה התוצאה הסופית. ועל מה שהיה יש לי רק שלוש מילים לומר לחמאס – זו הייתה טעות". לדברי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, "צה"ל פועל מסביב לשעון ביוזמה ועוצמה המוכרת היטב לאויבנו. נמשיך לפגוע במבקשי רעתנו ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום, בדומה לשאר אזורי המדינה. אני משוכנע שנשיג את זה בתבונה ובנחישות, ובהקדם".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. היה יותר רצוי וטוב שהוא יהיה ראש עיריית תל אביב, וחולדאי יהיה ראש עיריית פרנקפורט. מצד שני ישראל צריכה תומכים, כי שונאים בגרמניה ואירופה לא חסר כידוע.

  2. השמאל האנטישמי בארץ יותר גרוע מכמה גויים בעולם.
    אני כבר נגעל מהשמאל הבוגדני, הם יותר אויבים מהערבים.