פרס לטרור: קרובי המחבלים שתקפו משפחות שכולות יוכלו לשוב לבג"ץ

בדוברות בתי המשפט הטילו את האשמה בתקרית גם על ההורים השכולים. מירב חג'אג', אמה של שיר ז"ל: "ביזיון, המדינה יורדת מהפסים"

"האויב משתמש בבית המשפט". המהומה השבוע בבג"ץ | צילום מסך

"מדינת ישראל ירדה מהפסים, אין גבול לביזיון", כך אומרת ל'מידה' מירב חג'אג', אמה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב לפני כשנה וחצי. חג'אג' הגישה הבוקר (חמישי) תלונה במשטרה בעקבות האירוע החמור שהתרחש שלשום בבית המשפט העליון, בו תקפו בני משפחה של מחבלים הורים שכולים במהלך דיון בנושא החזקת גופות מחבלים.

משפחות מחבלים תוקפות משפחות שכולות בבגצ

משפחות מחבלים תוקפות באלימות משפחות שכולות.היינו שם היום לצד משפחת חג'אג' ומשפחות נוספות.עדין מתקשים להאמין שדבר כזה קורה בבית המשפט העליון בישראל.החדשות

Posted by ‎תנועת אם תרצו‎ on Tuesday, 17 July 2018

המדינה נמנעה עד כה מנקיטת סנקציות נגד משפחות המחבלים שנהגו באלימות קשה לאור יום בתוך מוסד ציבורי. אף אחד ממשפחות המחבלים התוקפים לא נעצר, והשוטרים שהוזעקו למקום הסתפקו באיסוף פרטים של המעורבים באירוע. משפחות המחבלים יוכלו לשוב ולפקוד את אולמות בית המשפט העליון באין מפריע, על אף האלימות בה נקטו.

באופן מקומם במיוחד, נמנעו בדוברות בתי המשפט מלהטיל את האשמה על משפחות המחבלים. בתגובה שנמסרה ל'מידה' תוארה התקרית האלימה כ"חילופי דברים, קללות ודחיפות" בין המשפחות השכולות לקרובי המחבלים.

האירוע האלים התרחש שלשום במסגרת דיון בבג"ץ שעסק בבקשה של משפחות מחבלים לשחרור גופות קרוביהם הרוצחים המוחזקות בישראל. לקראת סוף הדיון ביקש הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב יחד עם שלושה חיילים נוספים, את זכות הדיבור בפני שופטים.

חג'אג' החל לדבר, אך משפחות המחבלים קטעו את דבריו ובמקום פרצה מהומה, שכללה הפעלה של אלימות פיזית מצד קרובי המחבלים. אם של מחבל שגופתו מוחזקת בידי ישראל אף משכה בשערה של מרב חג'אג, אימה של שיר ז"ל.

במקום לנטרל את משפחות המחבלים האלימות, מאבטחי בית המשפט הניסו את המשפחות השכולות ופעילי תנועת 'אם תרצו' שליוו אותם לאולם המשפט הריק על מנת להגן עליהם. במקביל, משפחות המחבלים הילכו בחופשיות במסדרון בית המשפט.

ההלם והזעם

סגן שיר חג'אג' ז"ל | פלאש90

מירב חג'אג נותרה כאמור המומה וזועמת על התנהלות הרשויות בטיפול בתקרית הקשה. "במקום לזרוק הגופה של הרוצח של הבת שלי ושל מחבלים אחרים לים ולגרש את ההורים שלו, בני משפחות של מחבלים מרשים לעצמם לתקוף משפחות שכולות בבית המשפט העליון של מדינת ישראל בלי שאף אחד חושב להעניש אותם".

לדברי חג'אג', היא מצפה מהמדינה ומשופטי בג"ץ "להיות נחושים כמונו כדי להרתיע ולמנוע את הפיגוע הבא".

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת 'אם תרצו' שנכח בדיון האחרון ומלווה את המשפחות השכולות, הוסיף: "האירוע שלשום היה יכול להסתיים בלינץ'. בכל שלבי האירוע המשפחות היחידות שחשו סכנה והותקפו באלימות פיזית היו המשפחות השכולות והעובדה שמערכת בתי המשפט לא מסוגלת לומר זאת היא כשל מערכתי חמור. הניסיון לעבור על האירוע לסדר היום מבזה את המערכת ואת המשפחות השכולות".

התגובות המלאות יובאו בסוף הכתבה.

הקרן החדשה בשירות המחבלים

הדיון השבוע נערך לאחר פסיקת בג"ץ בדצמבר האחרון כי המדינה אינה רשאית להחזיק בגופות מחבלים לצרכי מיקוח. פסק הדין, שניתן אז על ידי השופטים יורם דנציגר וג'ורג' קרא אל מול דעת מיעוט של השופט ניל הנדל, קיבל עתירות של בני משפחות של מחבלים שגופותיהם הוחזקו בידי המדינה, וקבע כי המדינה נדרשת למסור את הגופות לידי משפחות המחבלים.

המדינה בתגובה הגישה בקשה לדיון נוסף ולעיכוב ביצוע פסק הדין, והשבוע נערך הדיון האחרון בתיק. עו"ד ענר הלמן המייצג את המדינה אמר בדיון כי "ישראל מנסה להשיג הסכם, זו כל התכלית של החזקת הגופות האלה". לדבריו, "הקבינט המדיני-ביטחוני קיים שני דיונים וקיבל הנחה עקרונית שנקודת המוצא היא שמדינת ישראל מחזירה גופות מחבלים, אך לכלל הזה קבע הקבינט חריג שמדינת ישראל תחזיק לצורכי משא ומתן גופות מזוהות עם החמאס".

משפחות המחבלים יוצגו על ידי 'עדאלה', ארגון החזית במעטפת המשפטית שמספק השמאל קיצוני למחבלים ובני משפחותיהם. ב'עדאלה' יכולים לזקוף לעצמם שורה של 'הישגים' דוגמת שחרור גופותיהם של שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית לפני כשנה, בו נרצחו שני שוטרים, והעניקו הגנה משפטית למחבל שביצע את פיגוע הדריסה בגן שמואל.

ב'עדאלה' גם עתרו לבג"ץ נגד שלילת אזרחותו של מחבל ערבי-ישראלי שביצע פיגוע דריסה וירי במחבלים שניסו לפרוץ את גדר הגבול ברצועת עזה. לאחרונה חשפנו ב'מידה' כי הארגון פעל לקדם את החלטת האו"ם לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד "לביצוע פשעי מלחמה בעזה".

לפי נתוני NGO מוניטור, בשנים 2016-2008 העבירה הקרן לישראל חדשה מעל ל-7.3 מיליון שקלים ל’עדאלה’. בשש השנים האחרונות נתמך הארגון ב-16.5 מיליון שקלים על ידי ישויות זרות, בראשן האיחוד האירופי, גרמניה, שווייץ, ספרד, נורבגיה ושבדיה.

האויב משתמש בבית המשפט

בני משפחת חג'אג' שאיבדו את בתם שיר בפיגוע הרצחני, נאלצים כעת להתמודד גם עם האלימות הקשה שחוו מצד משפחות המחבלים. "אנחנו מאפשרים לאוכלוסיית אויב להשתמש בבית המשפט שלנו כדי להכשיל החלטות ממשלה ולהגן על טרוריסטים", אומרת האם השכולה חג'אג'.

ישבתי וכתבתי בדמעות. פתחתי את ליבי. זה לא קל בכלל. בתקווה שמישהו בבג'ץ ישמע את כאבי, ולא ישחררו את גופות המחבלים לקבורה…

Posted by ‎מירב חגאג‎ on Wednesday, 25 October 2017

היא מדגישה שוב את העובדה האבסורדית לפיה "משתלם לרצוח יהודים – גם מקבלים כסף מהרשות הפלסטינית, גם זוכים לייצוג משפטי מפנק מארגוני שתולים במימון זר וגם תוקפים הורים שכולים בלי לשלם מחיר. איבדנו את היקר לנו מכל ואנחנו נחושים שמי שלקחו מאתנו את הבנים והבנות שלנו ישלמו מחיר מלא על מעשיהם".

חג'אג' מסכמת ואומרת שוב כי היא מצפה ששופטי בית המשפט העליון יקבלו את ההחלטה הנכונה בנושא: "אני מקווה מאוד שאסתר חיות ושופטי בג"ץ לא יאכזבו אותנו".

תגובות

מדוברות בתי המשפט נמסר: "בתום הליך של דיון נוסף שהתקיים אתמול לבקשת המדינה בסוגיה הנוגעת להחזרת גופות מחבלים החלו חילופי דברים, קללות ודחיפות בין בני משפחות שכולות ובני משפחות של מחבלים פלסטיניים שנכחו בדיון. משמר בתי המשפט הפריד בין הצדדים ופעל לשמירה על הסדר בהתאם לשיקול דעתו בזמן התרחשות האירוע. כמו כן, הוזמנה ניידת משטרה למקום.

בני המשפחות השכולות הוכנסו לאולם על-מנת לאפשר במקביל הוצאת בני משפחות המחבלים אל מחוץ לבניין בית-המשפט. לאחר מכן לוו בני המשפחות השכולות אל מחוץ לבית המשפט על-ידי מאבטחי משמר בתי-המשפט והשוטרים. השוטרים אספו פרטים של מספר מעורבים באירוע. לפרטים נוספים בנושא זה יש לפנות למשטרה. ככלל, בכפוף לעקרון פומביות הדיון, כל המבקש להיכנס להיכל בית המשפט יכול לעשות כן בכפוף לבידוק בטחוני של משמר בתי-המשפט בכל הדיונים המתנהלים בדלתיים פתוחות".

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת 'אם תרצו', מסר: "ביום שלישי האחרון היינו עדים לכשל חמור באבטחת האירוע, כשל שעלול היה להסתיים בלינץ' במשפחות השכולות על ידי משפחות מחבלים. כמי שנכחו בכל האירוע מתחילתו עד סופו תגובת מערכת בית המשפט מבקשת להכיל אירוע אלימות קשה שהתרחש מתחת לידיה ומנסה להמעיט בחומרת האירוע. אי חקירת האירוע מתחילתו ועד סופו בהכרח תביא לחזרתו בדיונים הבאים.

על פי חוק בתי המשפט משמר בתי המשפט הם הגוף האחראי על הביטחון בבתי המשפט, ולכן הוא זה שכשל בהתארגנות לאירוע, באבטחה בזמן אמת ובסיומו. חוסר ההתארגנות לאירוע גרם לכך שבמקום שהמשמר יעקב, יעצור וימנע מבני משפחות המחבלים להמשיך את האלימות כנגד המשפחות השכולות, דווקא בני המשפחות השכולות הם שהוכנסו להסגר בתוך אולם הדיונים בעוד משפחתו המחבלים הובלו בנחת החוצה. כלומר התוקפנים קיבלו שי על התקיפה בעוד שהמשפחות השכולות שרצו לצאת לביתן היו צריכים לחכות עד שיגיע ליווי משטרתי שיפנה אותם מאולם בית המשפט.

על אף שהחוק מתיר להם לעכב מתפרעים משמר בתי המשפט לא לקח פרטים וכמובן לא עצר שום אדם שנהג באלימות בקרב משפחות המחבלים. רק כאשר בני המשפחות השכולות דיווחו לשוטרים על שאירע, הם ביקשו פרטים מהאנשים שעדיין שהו בקרבת בית המשפט. אולם מרבית התקופים כבר יצאו לדרכם.

העובדה שמערכת המשפט נוהגת בסלחנות ומנסה להפוך את האירוע למופע אלימות של שני הצדדים הוא בושה גדולה של המוסד החשוב הזה. בכל שלבי האירוע המשפחות היחידות שחשו סכנה והותקפו באלימות פיזית היו המשפחות השכולות והעובדה שמערכת בתי המשפט לא מסוגלת לומר זאת היא כשל מערכתי חמור. אנו בטוחים שהדיון הבא שיערך בנושא יקבל התייחסות מיוחדת וכן אבטחה מוגברת ולכן הניסיון לעבור על האירוע לסדר היום הוא מבזה את המערכת ואת המשפחות השכולות".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעדיין מתנהלת ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה בשלב זה. משטרת ישראל תמשיך לחקור את התלונה במקצועיות וביסודיות, על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות הדין עם המעורבים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. המדינה נמצאת תחת איום עצום.אויבים מבית ומחוץ ובשטחי יוש ובגיבוי השמאל.אני מאמין בקיומה אבל היא הופכת למדינה הכי לא בטוחה ליהודים מיום ליום.הסכנה ליהודים בה גדולה מבעולם.וגם בעולם היהודים בסכנה.אז כך שאין ליהודי מקלט בטוח.

  2. לפחות בתגובה של בית המשפט ממש כתוב "משפחות מחבלים".
    לא נכתב "משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות".
    אולי מי שכתב זאת כבר ננזף, אבל כך יצאה ההודעה.
    צריך להיתפס לכל שביב של אור.

  3. צריך להזכיר שוב: הזוועה הזו מתרחשת במשמרת של שקד ונתניהו.

    1. מהנחיות הקרן החדשה לישראל לטוקבקיסטים שלה: הכו בנתניהו והחלישו את מדינת היהודים. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי ותקראו לו לפרוש מראשות הממשלה. והכי טוב – תתחזו לאנשי ימין כשאתם מטקבקים (כדי שהימנים הטיפשים לא יבינו שאתם פועלים מטעם יריבי מדינת היהודים). ולמה מוסיפים גם את "שקד" הפעם? כדי להסוות את הכוונה האמיתית.

  4. שקד מתמוגגת מההרכב החדש של בית המשפט העליון. כל עוד לא תשונה שיטת הבחירה לעליון, כל עוד לשופטים עצמם זכות בחירה תופעה ללא אח ורע בכל העמים ובכל תולדות העמים, שנוי אמיתי לא יתרחש. שקד מסרבת לשנות את שיטת הבחירה מפני שבשיטה הנוכחית היא יכולה לייחס לעצמה כל שיפור, היא שיכורה מהכוח שבידיה, כשם שכחלון מסרב להפרד משיטת דירה למסכן המסתכן, מפני שהשיטה נותנת כח בידיו. הפוליטיקאי מסרב להפרד מהכוח שבידיו למרות שהכוח הזה אינו אלא אשליה, דמיון ואוילות. להיפך היא מנציחה את השיטה ומאריכה את ימיה. שיטה מושחתת אם הקלקול והעיוות. בסופו של דבר, היא הפכה לחלק מהשיטה, היא משמשת לה עלה תאנה.

  5. בג"ץ זה חרא. בג"ץ זה כת השטן. זו האמת.

  6. הם גם יוכלו לדקור את המשפחות השכולות כל זמן שהסכין קצרה ולא יותר מפעם אחת, במיוחד עם הסכין נשברת. כזכור שופטי צהל (שפוטי הקרן) תחתם פיקדו של שרון אפק, גיבור הרדיפות נגד חיילי צהל כבר קבעו דקירת יהודי בסכין קצרה אינו נסיון לרצח. וכמובן צריך לשמור על קדושת החיים של רוצח ערבי

  7. מצב מטורף. כל מוסדות המדינה נשלטות ע"י הקרן לישראל חדשה על גרורותיה השונות. מה מטרתה של הקרן הזו? להפוך אותה למדינת כל לאומיה באמצעות תמיכה פיזית וכלכלית בפלסטינים, במסתננים ובעובדים הזרים , במקביל הקרן דואגת להשמיד השמדה רוחנית את היהודי מיהדותו,ע"י הפיכת הדת להדתה. עם הזמן הלאום היהודי יהיה המיעוט,והלאום הערבי יהיה הרוב,והלכה לנו המדינה.

  8. לקראת הדיון הבא אני קורא למי שהמשפחות השכולות קרובות לליבו לבוא לבית המשפט על מנת למלא את האולם כך שלא יהיה מקום למשפחות המחבלים מקום.
    בנוסף על כל התפרעות של המחבלים יש להכות בהם במלא העוצמה והכוח. יש לשבור להם את העצמות ולהשאיר בהם סימנים שהמשטרה תוכל ביתר קלות למצא אותם.
    אין לפחד מהם.
    הם מפחדים מיד חזקה
    הגיע הזמן שנראה כי אנו חזקים מהם.

  9. כתבה זאת שוב מוכיחה שבג"צ הוא חברת בת של הארגונים הזרים הפועלים נגד החלטות וחוקי ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי על ידי רוב העם .וככזה צריכה ממשלת ישראל ושרת המשפטים לפעול יותר בנחושות לשנות מצב מסוכן זה .וכאזרח מדינת ישראל אני אומר ליושבים בבג"צ פוייה ועוד פעם פוייה .

  10. משהו מסריח בפייס בוק. לקחתי מאמר שפרסמתם על הלוף גולן, עם סרטוני הנאומים שלו, הוספתי הערה משלי והעליתי לדף שלי. פייסבוק מחקו את הפוסט תוך 10 דקות, וקראו להנמקה: ספאם.
    נסיון לפרסם את ההערה לעיל כתגובה באתר שלכם, נפסל מיידית כאילו כבר פורסמה תגובה זהה על ידיי.???!!