דמעות התנין של מיקי גיצין והקרן החדשה

הרטוריקה הפאסיבית-אגרסיבית של מנכ"ל הקרן היא התגלמות הצביעות הפוליטית של השמאל הקיצוני בישראל

מסיתים ובוכים. מנכ"ל הקרן החדשה מיקי גיצין | צילום מסך

שלשום שיתף ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו פוסט שפרסמה תנועת 'אם תרצו'. הפוסט התייחס לקריאה של מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן לישראל חדשה, בדף הטוויטר שלו, לאנשי המרכז והשמאל הפוליטי להגיע להפגנה של ערביי ישראל נגד חוק הלאום. גיצין סיים את קריאתו ב-"רק ככה ננצח", ומול משפט זה הציגו 'אם תרצו' את ההסתה בהפגנה, קריאות "אללה אכבר" ו-"ברוח ודם נפדה אותך פלסטין" ומפגינים עם דגלי אש"ף.

בתגובה לשיתוף של ראש הממשלה פרסם גיצין את הציוץ הבא:

"מסתבר שביבי פתר את בעיותיה של ישראל: הגבול בדרום שקט, הפערים החברתיים סבירים ורק נשאר לו להיאבק בי, כי אני מאמין בשותפות יהודית ערבית. ראש הממשלה שמנהל מעצמה בינ"ל הוא בעצם אדם מאוד חלש שנאבק מול אזרח המדינה שלו. פוליטיקאים יקרים מי שישתוק עכשיו יאבד את הלגיטימציה שלו לבכות אח"כ".

בפוסט אחר שעלה בדף של הקרן, התגובה לראש הממשלה הייתה כבר הרבה יותר היסטרית ומפורשת: "נתניהו חצה קו אדם נוסף במסע שלו לפירוק החברה הישראלית – הסתה אישית נגד אדם שחושב אחרת ממנו…אסור לשתוק מול ההסתה המסוכנת ואנחנו כבר יודעים לאן היא מובילה", נכתב בצירו, תמונה של נתניהו על רקע דיוקנו של יצחק רבין.

אם כן, גיצין טוען שראש הממשלה נאבק נגד אזרח, קורא לפוליטיקאים שלא לשתוק, ורומז שראש הממשלה מסית נגדו ושזה עלול להוביל לאלימות כלפיו. אין מה לומר, הציוץ של גיצין הוא מופת של חוסר מודעות עצמית על סטרואידים.

האזרח גיצין

נתחיל בגיצין האזרח, ואני אתחכם לרגע: ראש הממשלה הוא אזרח ממש כמו גיצין, לא-כן? זה טריוויאלי. אל תדאגו, לא התבלבלתי. ברור שגיצין מתכוון לכך שראש הממשלה ממלא את התפקיד הממלכתי הבכיר ביותר בהנהגה הפוליטית, בעוד שגיצין הוא אזרח פשוט.

אבל נכון שזה היה נשמע אחרת אם ראש הממשלה היה תוקף אישיות פוליטית יריבה? הרי אלו החיים הפוליטיים. ובכן, הנה כי כן, מיקי גיצין רוצה שנחשוב שהוא אזרח פשוט, ולא יריב פוליטי של ראש הממשלה. וכאן, חברים, האירוניה נטשה את השיח והלכה לקפוץ מהמצוק בייאוש.

כי מיקי גיצין איננו סתם אזרח. מיקי גיצין מתהדר בכך שהוא עומד בראש ארגון שמאל רדיקלי, שתופס את עצמו כאופוזיציה המרכזית של ראש הממשלה וממשלת הימין. את זה לא אני אומר, את זה אמרה רחל ליאל, קודמתו בתפקיד של גיצין, בראיון פרישה ל "גלובס" לפני כשנה:

בישראל אין אופוזיציה מספיק חזקה או שהיא לפעמים לא יודעת איפה היא מבחינה אידיאולוגית … בעל כורחנו מילאנו ואקום, ולכן אנחנו כל-כך מותקפים. גם השלטון מבין שמי שעושה לו את הצרות אלה לא הפוליטיקאים של השמאל; אלה הארגונים החברתיים, שלפעמים משקפים לו מראה שהוא לא אוהב להסתכל עליה"

גם טליה ששון, נשיאת הקרן שגיצין הוא המנכ"ל שלה, השמיעה דברים דומים ביוני 2017: "אם החברה האזרחית על ארגוניה תתלכד ותציג עמדות ברורות וקווים חוסמים, היא תצליח לבלום את השתוללות הממשלה". אלו דברים חמורים, המציגים את הקרן כתנועת מרד נגד הממשלה הנבחרת בישראל. אז אנשי הקרן רואים בעצמם "אופוזיציה" ש"עושה צרות" ו"בולמת את השתוללות הממשלה". ספרו לנו עוד על אזרחים תמימים.

מבדיקה קצרה באתר של הקרן ניתן ללמוד שבשנת 2016 הקרן תמכה כספית בכ-225 ארגונים. מדובר באימפריה של ארגונים, המכונים בשם המכובס "החברה האזרחית", וחלקם עוסקים באופן קבוע בהסתה נגד הממשלה או נגד חיילי צה"ל. מדוע "מכובס"? כי לא מדובר בהתארגנות ציבורית ספונטנית, אלא במערך מסודר של ארגון שמאל רדיקלי שכלל איננו ישראלי.

מתוך חשבון הטוויטר של ארגון 'שישים ואחת', הנתמך ע"י הקרן

אם כן, האזרח גיצין הוא מנכ"ל של ארגון התורם כסף למאות ארגונים שמקדמים את האג'נדה שלו, ושראשיו, כמו מתנגדיו, תופסים אותו כאופוזיציה הראשית לממשלה.

בוכים ומסיתים

הפגנת השנאה שנערכה בתל-אביב ביום שבת האחרון הייתה ביטוי מעולה לאופוזיציה הפוליטית בראשה עומד מיקי גיצין. לכן, בניגוד לטון המיתמם והמתחסד של גיצין, ראש הממשלה שיתף בצדק את הפוסט בו הוא הציג את אחד מראשי האופוזיציה שלו כמי שקורא ליריביו של נתניהו להשתתף בהפגנה, שנישאו בה דגלי אש"ף ונשמעו בה קריאות אלימות נגד מדינת ישראל ואזרחיה.

הבנתם את הבדיחה? מי שרואה בעצמו אחד מראשי האופוזיציה לנתניהו ולממשלת הימין קרא לאנשים להשתתף בהפגנה שהיו בה קריאות הסתה אלימות וחמורות, אך במקם לגנות אותן ולהתנצל הוא מתבכיין כשחושפים את ערוותו. תודו שזה ספקטקולרי.

אבל הדברים לא מצחיקים. כי ההסתה החמורה של השמאל מתחילה לצאת משליטה. הנה, לאחרונה נוכחנו בשני אירועי אלימות פיזיים נגד נבחרי ציבור מהימין. בראשון הותקף באבנים ביתו של השר איוב קרא והאבטחה עליו תוגברה. בשני הותקף יו"ר וועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, על ידי פעיל בעדה הדרוזית וגם האבטחה עליו תוגברה. זה מלבד אלימות מילולית קשה, כמו כינוי ראש הממשלה כבוגד.

האם גיצין, הקרן, או מישהו מהשמאל התנצל על ההסתה שהביאה לאלימות הזאת? הצחקתם.

מיקי גיצין מציג את עצמו כאזרח נרדף, למרות שהוא עומד בראש ארגון אופוזיציוני לממשלה. הוא מאשים את ראש הממשלה בהסתה, למרות שגל המחאות נגד חוק הלאום שהוא והקרן עזרו לקדם הנפיק אלימות ממשית. כאשר הוא סופג ביקורת בעקבות זאת, הוא מאשים את מבקריו בהסתה.

הרטוריקה הפאסיבית-אגרסיבית של גיצין היא טריק ישן של הקרן, אך היא אינה עומדת בפני עצמה. זהו למעשה משל רחב הרבה יותר על הצביעות הפוליטית והיפוך היוצרות שהם מנת חלקנו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. משה יש לי שאלה מדוע אינכם מציבים מראה מול בנט ושקד , שהרי שני הליצנים האלה מתחזים לימין . הוכח שהם בקשר בעקיפין עם הקרן ובכלל די להסתכל על ההתנהלות שלהם כדי להבין שהם נשלטים על ידה. עם ישראל נחשף למעללי הקרן וזנ מצוין, אך יותר חשוב לחשוף את הקשר של הקרן עם נבחרי הציבור בדגש על נבחרי הציבור מהצד הימני של המפה הפוליטית כמו שקד ובנט.

    1. בנט השתלט על המפד"ל בעורמה ובמבצע "צוק איתן" קיבל הלשנות מאביחי רונצקי – זה שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג. בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל. "ישראל היום" היה העיתון היחיד שפרסם מידע על המעשים האלה.

      https://www.israelhayom.co.il/article/219161

      https://www.israelhayom.co.il/article/219833

    2. הנושא הוא לא בנט ושקד אלא גיצין והקרן הארורה להשמדת ישראל. אל תסיט את הנושא. במילים אחרות. הנושא הוא הגייס החמישי בתוכנו אתה, גיצין והדומים לכם. ואיך מתמודדים עם גייס חמישי

    3. כל עוד אתה מסרב להכיר בעובדה שגם אנשי ציבור שלכאורה מתנגדים לפעילות הקרן (ועל כן אמורים לפעול לביעור הפעילות החתרנית שלה) הם חלק מזרועות התמנון של הקרן – אינך יכול להכיר בגודל המאמץ הנדרש כדי לנקות את החיים הציבוריים שלנו מהפעילות החתרנית הזאת.

      https://tinyurl.com/ydgrlsyy

      https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/11353

      https://www.facebook.com/NewIsraelFund.IL/posts/777846722248817

    4. כל מה שאני אומר הוא שהנושא הוא הגייס החמישי הנקרא גיצין והקרן הארורה להשמדת ישראל. מולם אנחנו צריכים לעמוד. בזה צריך להתמקד.

  2. הממשלה אשמה.
    מכיוון שארגון לא נבחר שפועל במימון זר נגד ממשלה נבחרת הוא בעצם גייס חמישי וממשלה שיודעת למשול הייתה חייבת לשים את כל הארגונים המסיתים מבית היוצר של הקרן לישראל החדשה, או הקרן החדשה לישראל במקום.

    1. תגובה קבועה באתר הזה של טרולי הקרן החדשה: ניסיון קצר ופרטיזני לנתב את האשמה בכל קלקול שנדון במאמר כלשהו (כולל החתרנות של הקרן החדשה) – לעבר הממשלה או לעבר ראש הממשלה. לפעמים התגובה חתומה על ידי “שבי גורן” ולפעמים על ידי “גבי בוהן”.

    2. כמה אתה מקשקש?
      יש דברים שממשלת ישראל לדורותיה אשמה בהן. צריך לחשוף אותם ולתקן אותם. כל עוד הממשלה והעומד בראשה לא מתקנים את הדרוש תיקון – הם עדיין אשמים

    3. ל-14:06, תגובה קבועה באתר הזה של טרולי הקרן החדשה: ניסיון קצר ופרטיזני לנתב את האשמה בכל קלקול שנדון במאמר כלשהו – לעבר הממשלה או לעבר ראש הממשלה. לפעמים התגובה חתומה על ידי “ל12:43” ונפתחת במילים "למה אתה מקשקש?".

  3. הקרן הזאת היא טרול
    אז הקוקוריקו הזה ביקר את נתניהו
    למה לבזבז עליו מילים ולהעצים אותו.

  4. מזכיר לי את דברי ההרגעה של ועדי היהודים בגרמניה ב 1933.כלל בסיסי בגן האנושי – אדם בדרך כלל לא מסוגל ללמוד הפקת לקח מאירועים היסטוריים שאירעו לו או לזולתו או למשפחתו או לעמו.אנחנו לא שונים מ99.99% מהאנושות.לכן מה שהיה הוא שיהיה ונשלם בקיומנו על חוסר יכולתנו ללמוד מעברנו.

  5. “מסתבר שביבי פתר את בעיותיה של ישראל: הגבול בדרום שקט, הפערים החברתיים סבירים ורק נשאר לו להיאבק בי, כי אני מאמין בשותפות יהודית ערבית. ראש הממשלה שמנהל מעצמה בינ”ל הוא בעצם אדם מאוד חלש שנאבק מול אזרח המדינה שלו. פוליטיקאים יקרים מי שישתוק עכשיו יאבד את הלגיטימציה שלו לבכות אח”כ”.

    אגב, ההשתוללות האלימה של השמאלנים בישראל החלה לעבור את הכבול רק בעקבות ההשתוללויות האלימות של השמאל בארה"ב לאחר בחירת דונלד טראמפ לנשיאות. רק כשהסכר הותר בארה"ב החלו גם השמאלנים הישראלים באלימות חסרת רסן. הממממ….. מעניין למה, ומי עומד (אידיאולוגית וכספית) מאחורי ההשתוללויות הללו.

    1. כשאני רואה איך השמאל משקיע במהנדסי דעת קהל "רק לא ביבי" בכל כתבה וטוקבק (גם כשהם מתחזים לאנשי ימין) – אני עוד יותר משתכנע שאין לנתניהו תחליף בהנהגת המדינה ושאוהבי ישראל צריכים לשמוח שיש להם מנהיג שהשמאל כל כך אוהב לטנף עליו.

    2. תמשיך לגחך, יש לך עוד זמן לגחך, כל הדרך לבחירות הבאות. אבל יום לאחר הבחירות אתה כבר לא תגחך. אתה תשקשק.
      אמנם בנימין נתניהו יזכה בכמות המנדטים הגדולה ביותר, אבל להערכתי זה כבר לא יהיה 30 כמו באחרונות, אלא בסביבות 26-27, אולי אפילו פחות. הבית ללא חינוך יהודי יעלה ל 13-14, זהות (פייגלין) כנראה תצליח להשתחל לכנסת עם 4-5 מנדטים, יחד (אלי ישי ועוצמה יהודית) כנראה עם 6-7 מנדטים, ואולי תהיה עוד מפלגת ימין שתצליח להשתחל. ואז אתה תשקשק כי לבנימין נתניהו תהיה ברירה פשוטה – להקים קואליציה עם הימין (ולהיות שפוט שלו), או עם השמאל שונא ישראל (הדת העם והמדינה).
      אם יבחר בקואליציה עם הימין (ואז הוא ייאלץ בעל כרחו לפעול נגד השמאל, כלומר מערכת המשפט ואירגוני החבלה הזרים), בנימין נתניהו יאריך את חייו הפוליטיים בעוד כמה שנים.
      אם בנימין נתניהו יבחר בקואליציה עם השמאל (תחת הכינוי ממשלת אחדות "לאומית"), כלומר עם מפלגת המחנה האנטי ציוני, בעל הבלורית, נטו כלום ומה שישאר מש"ס בתוספת החרדים, (כלומר יבגוד בכל מצביעי הליכוד ומרבית אוהדיו) הרי שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו בתור ראש ממשלה. בבחירות שלאחר מכן בנימין נתניהו כבר לא יהיה ראש הממשלה, וכנראה שאפילו לא יהיה בליכוד אלא במפלגה קיקיונית משלו, שיקים אותה אחרי שהליכוד יזרוק אותו בשאט נפש.

      אגב, לפני זמן לא רב היה בעם ישראל מנהיג שהבטיח גדולות ונצורות לכל יהודי ויהודית. רבים הלכו אחריו בעיניים עצומות, למרות שידעו שהוא עושה ההיפך ממה שצריך. בסופו של דבר אותו מנהיג בגד בנאמניו וגרם נזק עצום לכל היהודים. הנזק הזה ממשיך איתנו עד היום. המנהיג הזה הוא שבתאי צבי.

    3. התפיסה שלמנהיג כל שהוא אין תחליף היא תפיסה שמאלנית. אצל השמאל מנהיג הוא 'אדם עליון', 'שמש העמים'. לפי התפיסה הימנית אין דבר כזה מנהיג שאין לו תחליף יכול להיות מנהיג טוב מאוד אבל כל מנהיג הוא אדם עם יתרונות וחסרונות. גם אם הוא מנהיג מעולה אין דבר כזה שאין תחליף וגם מנהיג מעולה שראוי לתשבחות ראוי גם לביקורת.

    4. בוא ניזכר ביחד מה עשה נתניהו בשנים האחרונות: המאבק באובמה, הניצחון על הקונגרס, הבריתות הכלכליות והבטחוניות עם המזרח אירופיות, הברית המחודשת עם הממשל האמריקאי, חידוש הקשרים עם מעצמות ענק בעולם, ההבנות האינטימיות עם פוטין, המדיניות ביחס לסוריה/ מצרים/ לוב/ טוניס/ עירק, שימור הבריתות עם ירדן ומצרים, היחסים המחודשים עם ערב הסעודית, ההימנעות מהרג מאסיבי ולא מבוקר ברצועה, המלחמה בחולאי הרש"פ (משכורות למחבלים, הנצחה וכו'), המאבק העיקש מול ההתעצמות האיראנית, העצמת הכלכלה הישראלית (סייבר, מודיעין, טכנולוגיה, "מחשב לכל ילד" ועוד) – כל אלה הם הצעדים הדרושים להעצמת המדינה היהודית ולהכרעת אויביה. נתניהו מבין כי מדובר לא בתהליך רבולוציוני אלא בתהליך אבולוציוני המצריך סבלנות ואורך רוח. אז נכון שיש עדיין בעיות רבות שיש לפתור בחיי האומה זאת, אבל לסכם את הכהונה הטובה ביותר בראשות ממשלת ישראל כניסיון לחקות את שבתאי צבי – זה כנראה מחייב נטייה שבתאית מיוחדת שיש רק לחברי הכת רק-לא-ביבי.

    5. תודה, אתה נותן לי הרבה חומר כדי שלפני הבחירות הבאות אציג אותו מול ההישגים האמיתיים של בנימין נתניהו, כך שציבור הבוחרים ידע מה ראש הממשלה בנימין נתניהו באמת עשה בשבילו (הן מבחינת לקיחת קרדיט על מעשים של אחרים, והן מבחינת "הצלחות" במעשיו שלו). הצלחה כזו למשל היא ההודעה של בנימין נתניהו על שגרם לאיחוד האנטישמי להפסיק את המימון לאירגון השמאל הקיצוני "המועצה להגנה על החירויות" (https://mida.org.il/2018/08/07/%d7%91%d7%a2%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%97%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%aa-%d7%9e%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%94%d7%90%d7%99%d7%97%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%99-%d7%a0%d7%99%d7%aa/).
      אלא שהאיחוד הודיע שהוא לא יפסיק את התקציב (כי התקציב ממילא כבר ניתן גם לשנת 2019), אלא בוחן טענות "להפרות בחוזה המימון של פרויקט בשם המועצה להגנה על החירויות בישראל" – אך כי החלטה סופית בנידון טרם התקבלה (https://www.haaretz.co.il/news/politi/1.6361508).
      אופססס…… מישהו מסתמך על הזיכרון הקצר של הבוחרים.
      לא עוד.

      הבית היהודי, פייגלין ואלי ישי יקבלו הרבה מנדטים בזכותך, וכמובן בזכות המנהיג שלך. מנדטים אלו יבואו על חשבון הליכוד.
      בנימין נתניהו יקבל כמה מנדטים על חשבון מפלגות אוירה כמו הבלורית ונטו כלום, אולם הן יקבלו מנדטים על חשבון המחנה האנטי ציוני.
      המנדטים שהליכוד יאבד לטובת מפלגות ימין, יהיו רבים יותר מאלו שיקבל ע"ח השמאל.
      כך שמכל ההלחץ שאתה חווה, אתה עדיין מתעקש שלא להבחין שמרכז פעמון גאוס של הבוחרים בישראל נע ימינה, כלומר יותר ויותר מצביעים יבחרו במפלגות ימין אמיתי, ולא בליכוד, וזה יגרום להידרדרות בהצלחת הליכוד למשול במדינה.
      ומי זה שגרם ויגרום לירידה של הליכוד בקרב המצביעים? רק בנימין נתניהו. הוא זה שלוקח את כל הקרדיט, והוא זה שעליו תופל האשמה.
      המעניין הוא שלא זכורה לי אפילו פעם אחת שראיתי או קראתי או שמעתי שבנימין נתניהו נותן קרדיט (ולא בשפה רכה ובטון חרישי) למי מהשרים או פקיד ממונה, על עבודתו הציבורית למען מדינת ישראל והעם היהודי.
      לדוגמה, אני סבור ששר התחבורה ישראל כ"ץ ראוי לכל קרדיט פומבי אפשרי על עבודתו. יש עניינים רבים שאיני מסכים עם דרכו (למשל השטות של להצטלם במסעדה לא כשרה בשבת), אולם כשאני נוסע בכבישי מדינת ישראל ברור לי שריבוי הכבישים נזקף לזכותו.
      כרגע על שרים אחרים אין לי עדיין חוות דעת חיובית. אולי תהיה, ואולי לא.

    6. רק-לא-ביביסטים כמוך שורצים פה כל היום ורק מחפשים איזו מילה חיובית על נתניהו כדי להפוך כל אבן מסביב למילה הזאת ולנסות להוכיח שמי שמסוגל לכתוב מילה כזאת הוא "ביביסט" שקרן ונוכל. למזלנו, הרק-לא-ביביסטים הם כל כך אובססיביים שהאובססיה מסגירה אותם כבר בתחילת תגובתם. לכתוב ש"לא זכורה לי אפילו פעם אחת שראיתי או קראתי או שמעתי שבנימין נתניהו נותן קרדיט (ולא בשפה רכה ובטון חרישי) למי מהשרים או פקיד ממונה, על עבודתו הציבורית למען מדינת ישראל והעם היהודי" זה לא סתם הפגנה של רק-לא-ביביסטיות אלא הדגמה מזוקקת של שטיפת מוח מחושבת, בתקווה שאף אחד לא יטרח לוודא את נכונות ההאשמה המופרכת:

      http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Finance/News/pages/1062015a.aspx

      https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3663492,00.html

      https://tinyurl.com/ycrf7gzc

      https://reshet.tv/item/news/politics/state-policy/cutfunds-262554/

      https://news.walla.co.il/item/1766607

      https://tinyurl.com/y9mcylhp

      https://www.mdais.org/news/1759-he-15814

    7. זהו? זה כל מה שמצאת?
      טוב, אז בוא נעשה סדר ונבדוק את הקישורים שרשמת.
      קישור אחד לארוע שהיה לפני כ-3 שנים, כתוצאה מבחירה של ועדת הכספים, לא של בנימין נתניהו. גם אני יכול לתת קרדיט לח"כ גפני, וזה לא אומר כלום על מעשיי שלי, ולא אומר כלום על הצלחתו של ח"כ גפני בניהול ועדת הכספים בכנסת.
      אם כבר, ככל שזכור לי, ח"כ גפני היקשה על הממשלה את החיים בסחיטות שונות עבור המגזר החרדי.
      קישור נוסף שלחת שוב לארוע שהיה לפני כ-3 שנים, שבו מודיע בכיר במערכת על פרישה. אמנם נתניהו הודה לו, אולם זה מזכיר מכתב פיטורין המביע צער על הפסקת העסקתו של המפוטר עם המלצה חמה (כלומר, הנ"ל עולה כיתה אך לא בבית סיפרנו), זה עדיין פיטורין. טוב, אני בטוח שאתה לא קיבלת אף פעם מכתב פיטורין, כי אתה הרי עובד בטיקבוק עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. עבודה קשה לכל הדעות. פחחחח.
      אגב, "קידמו בהצלחה רבה את נושאי הליבה של המשק בישראל, תוך ראייה חדשנית, אסטרטגית ומחוברת למציאות" זהו משפט שאומר הרבה בלי להגיד כלום. ובקיצור – בנימין נתניהו אמר משהו שלא רלוונטי, לא מחייב, ורק כי צריך לאמר משהו שאיכשהו יישמע חיובי.
      קישור שלישי – שוב מלפני 3 שנים. "אני רוצה לברך אותך על העשייה החשובה הזאת וגם לומר לך שאנחנו נתמיד בה עם כל שרי הממשלה". שוב מילים מילים. משפט לא מחייב, מעורפל, וניסוח דיפלומטי.
      אם אני אברך את ברקת באותם המילים בדיוק, האם זה מקנה לי את ראשות הממשלה?
      קישור רביעי – אונסק"ו? באמת? אתה רציני? ועוד מלפני שנה? וכל מה שבנימין נתניהו עשה זה "להורות" לקצץ (רק לקצץ, לא להפסיק לגמרי) מליון דולר לתקציב של אחד האירגונים האנטישמיים ביותר. אז תודה לך על קישור שמוכיח לכולם שבנימין נתניהו ממשיך לספק תמיכה כספית לשונאי ישראל ולאירגונים האנטישמיים ביותר. אגב, איפה בדיוק היה בנימין נתניהו עד אותו המועד? למה הוא לא הפסיק את תיקצוב אונסק"ו לפני שנים? למה אונסק"ו עדיין ממוקם במתקן ששייך, לכל הדעות, למדינת ישראל?
      קישור חמישי – מלפני 8 שנים. לא הגזמת. ותגיד בבקשה, מה היה לפני השריפה הגדולה? למה מערך הכבאות היה מוזנח (רמז – תקציבים. רמז נוסף – ראש הממשלה ששולט על ברז התקציבים באמצעות שר האוצר).
      זה כמו שתשבח את בוגי יעלון על אחריותו (כרמטכ"ל עד שנה לפני מלחמת לבנון השניה) לגבי המוכנות המקסימלית של צה"ל, אחרי שזו הוכחה במלחמת לבנון השניה.
      קישור שישי – בנימין נתניהו משבח את דוד ביטן, אבל על מה? על החקירות שהוא עובר? ומה בדיוק דוד ביטן עשה ועושה למען כלל תושבי מדינת ישראל בכדי לקבל את ה"כבוד" הזה? ובכלל, מוזרה הבחירה במילים שבנימין נתניהו השתמש – "חברי, אהוב נפשי". כנראה ששרה נתניהו צריכה לחשוש לזוגיות שלה.
      ולגבי המוחנפים האחרים, מעניין לדעת מה בדיוק גרם לבנימין נתניהו להתחנף אליהם פתאום.
      והקישור השביעי – כל הכבוד מתוק. הצלחת למצוא איזושהי מחמאה שקיבלו עובדי ומתנדבי מד"א על פעולתם לטובת הציבור. במקרה, הייתי נוכח בפעילות שלהם שהצדיקה את המחמאה, אבל זה היה לפני כמעט 5 שנים.

      עד היום לא מצאת שום דבר אחר? רק קישורים להתחנפויות, והתבטאויות דיפלומטיות ומעורפלות, מלפני שנים?
      אז בשאר הזמן אף אחד במוסדות השלטון בישראל לא ראוי למחמאה?

    8. מת על התגובה שלך. בסמסטר הבא אני מלמד קורס בלוגיקה ורטוריקה וחסכת לי לכתוב את המבחן של סוף הסמסטר. אני פשוט מעתיק את התגובה שלי ואחריה את התגובה שלך ומבקש מהתלמידים לציין את כל הכשלים הלוגיים בתגובתך ואת המניפולציות הרטוריות. אני מקווה שאתה לא מתקמצן על ה-COPYRIGHT שלך ושלא תתחשבן איתי על שימוש חוזר בפמפלט המגוחך הזה. אם תרצה, אפרסם כאן את תשובות הסטודנטים ואת ציוניהם (בעילום שמותיהם, כמובן).

    9. חבל שלא מילאתי טופס לוטו. באחת ההתנצחויות הקודמות בינינו כתבתי שאתה כנראה מחזיק בתואר בתחום שלא מעניין ולא מועיל, לא לעולם ולא לציבור. והנה צדקתי.
      אלא אם אתה מתהדר במשהו פלצני שאין לך מושג בו, ולפי רמת התגובות שלך והעברית שבאצבעותיך, כנראה שזה יותר מדויק.

  6. נו ברור למה אתם מצפים הבן אדם קיצוני זה ההגדרה של קיצוניות אדם קיצוני הוא אדם לא הגיוני ולא רציני

  7. יום יבוא ונעמיד את כל האירגונים השמאלנים לדין על בגידה.
    היום הזה מתקרב מהר מאוד.

  8. למה ביבי פוחד להלחם בשמאל ובבגץ?אם בגלל התקשורת הרי היא נגדו .אם בגלל חקירות הרי הם כבר קיימות.אולי בגלל מה? מי יודע?רכרוכיות?חוסר ימניות?תמה אני.

    1. למה אתם כל הזמן משלשלים תגובות קצרות ופחדניות שיש בהן יותר סימני שאלה מאותיות? כי אין לכם באמת שום דבר ממשי לטעון? כי התפקיד שלכם הוא רק להטיל דופי בראש הממשלה מבלי לנמק ולהסביר? כי אתם מתגעגעים לפיגועי התופת של הסכם אוסלו שרקחו מאחורי גבו של עם ישראל מנהיגי "המחנה הציוני" ומרצ? כי אתם רוצים להחזיר אותנו לכלכלה הריכוזית שמאפשרת לעסקני השמאל למשוך משכורות שמנות ולדכא את היוזמה של אנשים חופשיים? תמה הייתי אך לא עוד.

    2. אני לא טרול של הקרן, הצבעתי בעברי למגוון מפלגות (החל ממרצ לפני אוסלו ועד הבית היהודי). אני אדם פרטי לחלוטין. אני באמת שואל את אותה שאלה. האם נתניהו מפחד (וכל גן שקד ובנט)? האם הוא משקר, ולמי? האם הוא רואה נתיב שבו גרורות השמאל יוחלשו? האם צריך להתעזר בסבלנות או שפשוט מורחים אותנו?

  9. בראיון מלפני חודשיים באולפן שישי עם גיקי מיצין ומשפחתו אביו אמר שהוא חושב שנתניהו ראש ממשלה טוב והוא מרוצה ממנו. רק רציתי שתדעו.

    1. יפה. אז יש לנו כאן עסק עם חומץ בן יין וליתר דיוק – עם חמוץ בן יין בוטיק.

  10. אין לי עניין בהפלת ביבי.אלא יש לי עניין בטיפול בנושא השתוללות השמאל ובגץ.ואני שואל מה מונע מביבי לעצור את זה.אשמח לקבל תשובה.לגבי התגובה שלך המעוררת קבס אינך ראוי לתגובה אפילו.זה שביבי עושה דברים טובים זה עדיין לא פוטר אותו מלנקוט בצעדים.אלא אם כן אתה מעוניין בהנצחת מעשי השמאל ובגץ.תמהני.לך תרחץ ידיים בסבון אחרי שטינפת את המקלדת והאתר בתגובה הנלוזה שלך.