בית המשפט מאפשר לפנות את חאן אל-אחמר, כעת הכדור במגרש של הממשלה

השופטים דחו את כל טענות הפולשים הבדואים גם בעתירה הנוספת שהגישו עורכי דין מטעם הרש"פ, וקבעו: "העותרים מתעלמים מפסק הדין הקודם"

היישוב הבלית חוקי בחאן אל-אחמר | תנועת רגבים

אין מניעה לפנות את המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, כך פסקו הבוקר (רביעי) שופטי בג"ץ. השופטים דחו את כלל העתירות של הפולשים הבדואים, שיוצגו על ידי עורכי דין שנשכרו מטעם הרשות הפלסטינית.

"פסק דין חלוט הוא פסק דין חלוט וחובתו של המפקד הצבאי היא לפעול באופן שוויוני וסביר לאכיפתו בין אם מדובר בבניה בלתי חוקית בקרב התושבים הישראלים ביהודה ובשומרון, בין אם מדובר בתושבים הפלסטינים", קבע השופט יצחק עמית, שכתב את עיקר הכרעת הדין.

השופטים גם דחו את בקשת הפולשים למנוע את מבנה בית הספר וקיבלו את עמדת המדינה כי מדובר במעשה הונאה: "בית הספר אוכלס והלימודים החלו בו עוד לפני פתיחת שנת הלימודים ברשות הפלסטינית, מתוך מגמה שקופה להעלות בעתיד טענה כי שנת הלימודים בבית הספר כבר החלה", נכתב בפסק הדין. השופטים לא קבעו מועד אחרון לפינוי, אך החל מעוד שבוע יוסר הצו הארעי לעיכוב הפינוי, ובסמכות הממשלה להורות על פינוי המאחז הבלתי חוקי.

השופט עמית גם ביקר בחריפות את ניסיונות הפולשים לעכב את פסק הדין המקורי באמצעות הגשת עתירות סרק. "התקשיתי לרדת לסוף דעתם של העותרים, אשר מתעלמים מפסק הדין", תקף השופט עמית את הפולשים הבדואים. הוא הוסיף כי "אם נלך לשיטתם של העותרים, כל אימת שניתן פסק דין הנוגע לבנייה בלתי חוקית ניתן להגיש תוכנית או ערר או בקשה להיתר ואין לדבר סוף".

השופטת ענת ברון שישבה גם בהרכב הקודם שפסק כי יש לפנות את המתחם קבעה כי לא היה מקום להגיש את העתירות החדשות. "עם כל הצער שבעצם הפינוי, לא ניתן לעקוף את פסק הדין – שהוא פסק דין חלוט שניתן רק לאחרונה. כפי שציינו חבריי, בשלב זה לא נותר לנו אלא לקרוא לצדדים כי ישכילו לבצע את הצווים בדרכי שלום".

בסיום הזהיר עמית מפני פינוי אלים כתוצאה מהתנגדות הפולשים ותומכיהם: "מתגובת המשיבים עולה כי קיים חשש של ממש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע צווי ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ולמחות, אף באופן אלים, נגד מימוש צווי ההריסה. אין לנו אלא להביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום, ללא התנגדות פיזית, כך שיתאפשר גם פינוי מסודר של התכולה בכל מבנה".

סאגה משפטית

כזכור, בשנת 2009 עתרו תנועת ‘רגבים’ ותושבי כפר אדומים לבג”צ בבקשה לפינוי הפולשים הבדואים במאחז הלא-חוקי חאן אל-אחמר, הממוקם בשטח  – C כלומר בשליטה ישראלית מלאה. האוכלוסייה בחאן אל-אחמר מונה 32 משפחות מהשבט הבדואי ג’אהילין, כ-170 תושבים. המבנים הבלתי-חוקיים במאחז הם חלק ממיזם במימון אירופי שנועד להשתלטות פלסטינית על שטחי C , ובהם בית-ספר בפיקוח הרשות הפלסטינית.

לאורך העשור האחרון הגישה המדינה הצעות נדיבות ומפליגות לפולשים הבדואים – אך הם עמדו בסירובם להתפנות, בין היתר כתוצאה מלחץ שהופעל מטעם הרשות הפלסטינית לסרב לכל פשרה. אלא שבית-המשפט העליון התחמק מהכרעה, וביקש מהמדינה להגיע להבנות עם הפולשים הבדואים. זאת בניגוד מוחלט להתנהלות הנחושה של בג”צ כאשר עמדו על הפרק פינויי יהודים מבית אל, עמונה, נתיב האבות ויישובים נוספים ביהודה ושומרון.

כל האמת על 'חאן אל אחמר'

כל האמת על 'חאן אל אחמר': כי יש מאחזים שהמדינה פחות נחושה לפנות(חשוב לצפות ולשתף!)^^לפני חודש וחצי בג"ץ נתן אור ירוק לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי ליד כפר אדומים, המכונה 'חאן אל אחמר'. מאז ועד עכשיו, ארגוני השמאל הקיצוני והרשות הפלשתינית, עושים הכל כדי לטרפד את אכיפת החוק ומימוש פסק הדין של בג"ץ. אם שאלתם את עצמכם למה – כדאי שתצפו בסרטון הזה ותעבירו אותו הלאה.ובקצרה, מה בעצם הסיפור של חאן אל אחמר? הרשות הפלשתינית ומדינות אירופה, פועלות באופן שיטתי להשתלט על האיזורים האסטרטגיים ביהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, באמצעות 'סיפוח שקט'. בעזרת מימון של מאות מיליוני אירו, בונה הרשות הפלשתינית עשרות נקודות יישוב בלתי חוקיות – מדרום הר חברון ועד צפון השומרון, במטרה לייצר רצף טריטוריאלי ערבי, ובכך לקבוע עובדות בשטח. אנחנו ב'רגבים' עתרנו לבג"ץ כבר בשנת 2009(!) בדרישה לממש את צווי ההריסה לחאן אל אחמר, מאחז הדגל של התכנית. זו הסיבה שהרשות הפלשתינית ומדינות אירופה, בעזרת ארגוני השמאל הקיצוני בישראל, מפעילים לחץ אגרסיבי על מדינת ישראל שלא תאכוף את החוק עד עצם היום הזה. צפו ושתפו

Posted by ‎תנועת רגבים‎ on Wednesday, July 11, 2018

ב-24 במאי השנה, בתום עשור של עיכובים ומריחות, שם בית-המשפט העליון סוף לפארסה וקבע פה אחד: יש להרוס את המבנים בחאן אל-אחמר ולפנות את הפולשים. “אנו כבר אחרי ‘הדקה ה-90’. צווי ההריסה הראשונים הוצאו כזכור עוד בשנת 2009”, נכתב בפסק-הדין. השופטים קבעו כי “אין עוררין” על כך שמדובר במבנים לא-חוקיים, והאשימו את הפולשים במשיכת זמן וחשד לחוסר תום לב לנוכח הצעות המדינה. הכרעת השופטים היתה ברורה: “אין עילה משפטית להתערב בהחלטתו של שר הביטחון לממש את צווי ההריסה”.

לאחר סערה שקמה מצד ארגוני שמאל קיצוני קיבלה השופטת ברון, שרק שבועות אחדים קודם לכן חתמה על פסק-דין הפינוי, עתירה חדשה של הפולשים ולפני כחודש הוציאה צו המורה על עצירת ההליכים שהיא עצמה פסקה עליהם.

בתגובה לצו החדש הסבירה המדינה כי לפולשים לא קיימת עילה. נציגי הפרקליטות הזהירו כי הרשות הפלסטינית מתכוונת לקצר באופן חריג את חופשת הקיץ ולפתוח את שנת הלימודים בבית-הספר המיועד לפינוי כבר באמצע חודש יולי – במטרה להקשות על הפינוי. השופטת ברון לא התרשמה, הותירה את הצו על כנו, ואכן הפולשים הקדימו את פתיחת שנת הלימודים בבית-הספר הלא-חוקי. פסק הדין שניתן היום היה כאמור לאחר עתירה חמישית בנושא של התושבים הבדואים.

"ניצחון לשלטון החוק"

פורום עוטף ירושלים העסוק בנושא הבנייה הבלתי חוקית באזור בירך על פסיקת שופטי בג"ץ. "לאחר עשור של סאגה משפטית, זהו ניצחון של שלטון החוק על ניצול מערכת המשפט הישראלית. הערכתנו נתונה לשר הביטחון וצוותו אשר לא נרתעו מול משיכות הזמן והלוליינות המשפטית, נלחמו בעוז ומביאים למימוש הריבונות הישראלית הנמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים של האיחוד האירופי והרשות הפלסטינאית. זהו ניצחון מוסרי, הדואג לצרכי הבדואים תוך שמירה על האינטרסים החיוניים של ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו: "חאן אל אחמר יפונה! אני מברך את שופטי בג"צ על החלטה אמיצה ומתבקשת- אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה".

גם תנועת 'רגבים', שהחלה בשנת 2009 את ההליך המשפטי בדרישה לפינוי המתחם  בירכה על פסק הדין המובן מאליו, אבל הדגישה כי מימושו היה צריך להתרחש כבר לפני עשר שנים". עו"ד אבי סגל מ'רגבים' אמר: "בג"ץ קבע שלא ניתן לאפשר לרשות הפלשתינית את ההשתלטות העוינת שהיא מבצעת בעזרת מימון אירופי, על קרקעות בשליטה ישראלית ביהודה ושומרון בכלל, ובאיזור מעלה אדומים בפרט. על משרד הביטחון לממש את פסק הדין בהקדם וליישם את עקרונותיו בצורה יסודית ושיטתית בכל נקודה נדרשת".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. ובינתיים לא הרחק משם כמו עוד כמה עשרות מאהלים לא חוקיים .

    אולי ניצחו בקרב הבודד אבל מערכתית המצב הרבה יותר גרוע משהיה לפני 5 שנים .

    כשזה לא מטופל מהשורש ומיד צצים להם עשבי הפרא אדם הללו ובסיוע אירופאים בכל המרחב.

    הגיע הזמן לחסום את הפעילים האירופאים ובשטח לפנות מיד פולשים כפי שעושים ליהודי בכל מקום אחר לו היה מקיים אוהל ליותר מספר ימים.

    1. החוק הקיים עוד מימי בן גוריון מאפשר להחיל ריבונות ישראל על כל יו"ש.
      הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית ואת החוק של מדינת ישראל לכל הפחות על כל שטחי C כפי שמתבקש.
      הדבר יוציא אל מחוץ לחוק את ההתערבות הבוטה של האיחוד האירופי הנשלט ע"י השמאל בתוך ענייניה הפנימיים של מדינת ישראל

    2. ידידי, שני דברים יוציאו לאירופאים את החשק להמשיך ולבחוש במדינת היהודים, היא מדינת ישראל (כולל יהודה ושומרון).
      האחד – מענקים ותרומות פומביים לארגוני שריעה וקליטת מסתננים מוסלמים במערב אירופה, בעיקר אלו שהגיעו מאפגניסטן עיראק וסוריה. הפומביות צריכה להיות מלווה בהכרת תודה למנהיגי מדינות מערב אירופה (עם ציון שמותיהם) אשר בזכותם התעורר הצורך בתרומות. לא הייתי מציע לתרום לארגונים כאלו במזרח אירופה, אלא דוקא לאירגונים מזרח אירופאים המתנגדים להסתננות והפלישה המוסלמית לאירופה.
      השני – הוראה ממשלתית לחיילי צה"ל לתקוע כדור בראש של כל דיפלומט אירופאי או סתם אירופאי שמאלני אנטישמי כאשר הם מנסים לפגוע בריבונות והנוכחות הישראלית באזורי יהודה ושומרון, כפי שבעולם הגדול נוהגים בכל טרוריסט. גם הוראה זו צריכה להיות פומבית, וביצועה מתועד ומפורסם (בשימוש באמצעים שלא יאפשרו זיהויו של החייל) למען יראו וייראו.

  2. אלו לא הערבים אלא עמלק האירופאים ימח שמם וזכרם.

    1. אתה פוטר את ישמעאל מאחריות למעשיו הפושעים משום מה ושוכח שעל ישמעאל נאמר: פרא אדם ישמעאל. ידו בכל ויד כל בו!!! הגיב:

      ופירושו של הפסוק כדלהלן:

      ישמעאל אינו אדם כי אם פרא בדמות אדם שכן בעברית שם העצם במשפט תמיד לפני שם התואר. ואמנם ידו של הפרא המגעיל הזה בכל. מזיק לכל, מפעיל טרור על הכל, רוצח ומשמיד הכל. זה נכון. אבל, תראה מה קורה בסוף הפסוק: ויד כל בו. רוצה לומר שבסוף יקום כל העולם נגד ישמעאל הפרא ויכניעו סופית.

      במעשי הפשע נגד ישראל אשמים האירופים המנוולים והפושעים ויחד עימם הערבים המנוולים והפושעים. לטנגו צריך שניים.

      והם כולם כולם כולם יבואו על עונשם לעיני כל.

  3. יאללה קדימה. כל מי שאחראי על ריבונותנו שיתחיל להזיז את התחת שלו ומיד וזה כולל את הזרוע להקמת פלסטין הנקראת המינהל האזרחי עלאק!!! הגיב:

    לא נסכים עוד לדחיות, לרמאויות, לערמומיות של הקרן להשמדה בתוך המינהל האזרחי המזיק הזה שיש לפרקו אם רוצים שתהיה פה מדינה יהודית גם בעוד עשרות שנים.

    נמאס לשמוע מתנועת רגבים איך כל החולירות רק מתחמקים מלמלא את תפקידם הלאומי. אפשר לחשוב שהם מקבלים מעטפות עם ממון מתחת לשולחן ולכן מעכבים וממוססים את כל ההחלטות הנחוצות לצורך שמירה על אדמותינו ריבונותנו ועל בטחוננו.

    אין גבול לגילויים המבהילים שאנחנו מתבשרים עליהם כל יום על אויבינו מבפנים שתפשו עמדות בכל מוסדות המדינה שלנו ושעושים הכל כדי לחסל את המדינה ואת העם היהודי וזכויותיו פה.

    די.

    כל שטח E1 חייב להיות פנוי מפולשים ערבים ואחרים לתמיד.

    זה שטח בטחוני שבו יורדת הדרך לים המלח מירושלים.

    מדובר במרחק מצחיק של 30 ק"מ בין הנקודות הללו והאירופים המנוולים יחד עם הרשות הערבית ביו"ש והבדואים גונבים אותו ומעלים עליו לצידי הכביש פחונים ועיזים כאוות נפשם בתמיכת בג"צ, הקרן להשמדה והמינהל האזרחי שיש לפרק אתמול ולא היום.

    החוצפה הזו מעוררת כבר היסטריה בלתי נשלטת בליבנו.

    נמאס לנו מכל הגורמים המהרסים ובראשם בג"צ שהפעם כנראה במקרה פחד לצאת בעוד אחד מפסקי הדין האנטי מדינה שהוא פוסק יום יום תוך חיסול המדינה שלנו מהיותה מדינת היהודים – כי כמו שאמרה אתמול השרה שקד – בג"צ זה שינוי שיטת המישטר והפיכת בית משפט עם כמה עורכי דין שבחרו את עצמם בעצמם – לקובעי המדיניות.

    יאללה – גם אותם לנטרל וסופית.

    הם לא יותר מבית משפט ואין זה תפקידם לשלוט בארץ.

    חוצפה.

    להלן:

  4. יש "לנו" בעיה של מנהיג אילם או מגמגם, שרוחו משרה על סביבתו. מנהיג חזק יכול לנצח בנוק אאוט – לסלק את הפולש מייד (כמו שעשה אריק שרון בעזה, כשהיה אלוף פיקוד דרום). החזק קובע עובדות בידיעה שיחטוף את הביקורת מכל מי שלא בקואליציה שלו. המהסס, שרק מאיים ודוחה ושוקל ודוחה – מגמגם – מפסיד מייד בנקודות, והן מכאיבות: הפגנות, מחאות, גינויים ובסוף מגיע לפינוי כשהוא נעזר בכוח רב נגד המפגינים, לא המפונים, שמפריעים לביצוע הצו של בג"ץ.
    המדינה גם אינה מבינה את מנהגי הערבים, כמו שקורה בנגב: מכינים להם שכונות מפותחות בשטחים שבתחום של שבט אחר. אפילו שקנו את האדמות שם בכסף מלא כדי ליישב אותם שם – הם לא יעיזו להתיישב שם. כל החוכמה של מקיאוולי, של הרווארד ושל קיסינג'ר לא תסייע לישראל. בשכונה שלנו בכל צד יש כל כך הרבה גוונים של מסורות ומחלוקות, כך שקטן מאוד הסיכוי להצליח במו"מ אתם.
    לפי ידיעה בעיתון, 20 משפחות בעד השארת הבדואים בכפר אדומים.
    החיבוק של אותם בדואים ישבור את המוחים; הם לא יבינו איך מדינת ישראל שוברת מוסכמות. החיבוק צריך להראות שהוא לא מתוך חולשה, שלא יחשבו שונאינו בעולם ושליחיהם בארץ שפעילותם גרמה להתקפלות הממשלה, וכי אנחנו מבינים רק את שפת הכוח. אני מניח שגם הסמוטריצ'ים יבינו את זה.
    זאת ועוד: לא ירחק היום שחלק נכבד משטחי C יהיו חלק ממדינת ישראל.
    ימים יגידו אם אני צודק, אך גרוע יותר לא יכול להיות
    שנה טובה