מרחמים על אכזרים: משפחת המחבל מהללת את הפיגוע, צה"ל מסרב להרוס את הבית

המחבל שרצח את עדיאל קולמן כתב "ריח ניחוח הדם יעלה וינעים", אך צה"ל קבע כי הפיגוע נעשה "על רקע נפשי". משפחת קולמן: "ריסוק ההרתעה"

"גאים מאוד שהוא הקריב את עצמו". המחבל עבד אל-רחמאן בני פצ'ל (משמאל) | פייסבוק

צה"ל מסרב להרוס ביתו של מחבל בנימוק כי הוא לוקה בנפשו – אך שירים שכתב המחבל לפני מותו מלמדים כי החזיק באידאולוגיה רצחנית סדורה וכי היה נכון להקריב חייו עבורה. מדובר במחבל עבד אל-רחמאן בני פצ'ל, שרצח בחודש מרץ האחרון את עדיאל קולמן ז"ל, תושב כוכב השחר, בעיר העתיקה בירושלים. משפחת המחבל מהללת את הפיגוע ואף מייחלת לפיגעי טרור נוספים נגד ישראלים. בנוסף מתברר כי המשפחה איחרה את המועד בהגשת ערעור על צו ההריסה של הבית, אך בצה"ל בכל זאת הסכימו לדון בערעור שבסופו של דבר כאמור גם התקבל.

לפני מותו הקדיש אל-רחמאן שיר לבנו התינוק. השיר רווי במוטיבים אלימים ומסיתים: "אין אנו מפללים לראות את ילדינו ברוך משי עטופים", כתב המחבל לבנו. "חלומי, אני נשבע! לראותם אל שדות הג'יהאד נחפזים. ריח ניחוח הדם יעלה בזכותם וינעים". בשיר נוסף מבטא המחבל נכונות להרוג ולמות על רקע אידאולוגי מובהק: "מִקנה הנשק נורה הכדור! לפלח את ראשי התוקפים עושה הוא דרכו", כתב אל-רחמאן והוסיף: "אינני היחיד שמוכן להמר על חייו, בדרך אהוביי אפסע גם אני, דרך הדם".

ארגון הטרור חמאס לקח אחריות על הפיגוע בעוד אחיו של המחבל, זייד בני פצ'ל, מתהדר עד היום בכרזה של חמאס לזכר הרוצח של קולמן: "תנועת החמאס במחוז שכם, מהללת את בנה הגיבור השהיד, מבצע פיגוע הדקירה שהוא מעשה גבורה…אשר הביאה להריגתו של איש בטחון ציוני", נכתב בכרזה המוטמעת בתמונת פרופיל הפייסבוק של אחיו של המחבל. אח נוסף של המחבל, אוסמה בני פצ'ל, נעצר זמן קצר לאחר הרצח, ובעבר צולם עם המחבל כאשר אחיו אוחז בחרב.

משפחת המחבל, המתגוררת בכפר עקרבא הסמוך לשכם, פרסמה כרזות נוספות עם דמות המחבל תחת הכותרת "ההתנגדות נמשכת" – כלומר הצגת הפיגוע כחלק מרצף מעשי טרור. כרזות אלו, התומכות ברצח ישראלים, מתפרסמות גם בימים אלו בפייסבוק מבלי שהרשת החברתית ראתה לנכון להסירן.

משפחת המחבל התאבלה על מותו של אל-רחמאן באולם של הכפר עקרבא. בסרטון המתעד את האירוע עולה כי ייתכן והמשפחה ידעה מראש על כוונותיו של אל-רחמן לרצוח יהודים. הדוד, מחמוד סעאדה אבו עמאד, סיפר כי המחבל "נהג להרבות ולדבר על פלסטין ומסגד אל אקצא". עוד הוסיף הדוד כי "ראינו כיצד הוא החיש צעדיו לירושלים כדי לבצע את פעולת ההקרבה הזו שהיא סמל ומופת לעמידה איתנה למען אלוהים".

אביו של המחבל התפאר במעשי בנו והדגיש כי המשפחה "גאה ושמחה" על כך שבנו "נפל שהיד בהגנה על ירושלים". זה לא מפריע כעת למשפחה להיתמם בפני צה"ל ולטעון כי אל-רחמן ביצע את הפיגוע ממניעים נפשיים. באופן תמוה הצבא בוחר להאמין לגרסה זו ונמנע מהרס הבית של המחבל.

ההשגה מטעם המשפחה הוגשה על ידי עו"ד נאסר עודה מארגון השמאל הקיצוני 'המוקד להגנת הפרט', המגן דרך קבע על מחבלים ובני משפחותיהם. בעשור האחרון העבירה הקרן לישראל חדשה כשלושה מיליון שקלים למוקד. לאחרונה דיווחנו ב'מידה' כי המוקד היה הארגון שזכה לשדרוג הגדול ביותר מהקרן בשנת 2017. לפי מכון המחקר NGO  מוניטור למעלה מ-85% מתקציב הארגון במקורו בישויות זרות, ביניהן האיחוד האירופי, גרמניה, שבדיה, שווייץ, דנמרק, הולנד, נורבגיה וספרד. בשש השנים האחרונות קיבל המוקד למעלה מ-23 מיליון שקלים מהאיחוד ומדינות אירופה.

בצה"ל מאמינים למשפחת המחבל

מאהר מחמד, ראש 'צעירי עקרבא', התגאה גם הוא בבן הכפר שרצח את קולמן. "היום הזה הוא כמו חתונה", אמר. "אנחנו גאים מאוד בכך שבחור מבחוריה של עקרבא הקריב עצמו למען מסגד אל-אקצא. תושבי עקרבא תמיד ראשונים להוציא מתוכם שהידים. באנו לשמוח ולא להתאבל". ראש צעירי עקרבא חתם את דבריו כי הוא "מאחל בעצמי להפוך לשהיד למען ירושלים ופלסטין".

אחד המטיפים באירוע הדגיש בדבריו כי המחבל אל-רחמאן ביצע את הפיגוע מתוך מניע לאומני מובהק – אמירה הסותרת לכאורה את הטענה כי הפיגוע בוצע על רקע נפשי מעורער של המחבל: "עבד אל-רחמאן הבין היטב כי שחרור ירושלים לא יתממש באמצעות ריקודים למיניהם. לא ולא! אחיי, פלסטין היא אדמה אסלאמית שדודה. היא תשוחרר באמצעות כוח בלבד". המטיף התפנה בשלב זה לשבח את המחבל: "גיבור כמותו מגיע כדי להזכיר לאומה המוסלמית… מה שנלקח בכוח – יוחזר בכוח".

בכירים נוספים בכפר ייחלו "להוליד שהיד חדש בכל יום". לדברי ראש ארגון הצדקה לשעבר בעקרבא, המחבל עבד אל-רחמאן "הסב לנו גאווה. כבוד הוא לנו ששהיד כמותו יצא מקרבנו. אנחנו מייחלים להפוך לשהידים למען אללה על אדמת ירושלים… אני מקווה שהפעולה הזאת (הפיגוע) יישא חסד מלפני אללה".

אדם נוסף שהגיע 'לנחם' את המשפחה היה אלחאג' חיראללה, תושב ירדן וממקימי ארגון הצדקה של עקרבא. לדבריו "החזון של העם הפלסטיני הוא מוות למען המולדת. אנחנו נקריב את הכל למען פלסטין, בעזרת האל, עד שהיא תשוב להיות בשליטה ערבית וירושלים תהיה ערבית".

על אף התמיכה המפורשת של המשפחה וסביבתו של המחבל בפיגוע, בצה"ל הודיעו בשבוע שעבר כי "לאור טענות שהועלו על ידי משפחת המחבל בדבר מצבו הנפשי ומסמכים שהוצגו לא ניתן להורות על הריסת בית המחבל". כלומר צה"ל התעלם לחלוטין מהתשבחות ודברי ההלל הממצבים את הפיגוע כאקט לאומני מובהק – ונותן אמונו בטענות שהעלתה משפחת המפגע כי הרצח של קולמן נבע מקפריזה וממחלה נפשית. המחבל גם קיבל אישור עבודה בישראל – אינדיקציה נוספת לכאורה שהיה בריא בנפשו.

"לא יתכן שמשפחת המחבל תתגאה בבנה ובמעשיו השפלים, אולם תטען לאי שפיות בנה אך ורק כדי למנוע את הריסת הבית", כותב פרקליטם של משפחת קולמן, עורך הדין מיכאל ליטווק, בפנייה שנשלחה לשר הביטחון, היועמ"ש, אלוף פיקוד מרכז ויועמ"ש איו"ש.

בצה"ל סירבו להגיב לפניית 'מידה' בנושא, ונמנעו מלספק את חוות הדעת הפסיכיאטרית שעל בסיסה הוחלט לקבל את טענת המשפחה כי הפיגוע בוצע על רקע "מצבו הנפשי" של המחבל.

"ריסוק ההרתעה"

ההחלטה של צה"ל שלא להרוס את ביתו של אל-רחמאן בהתבסס על מצבו הנפשי עלולה להוות תקדים מסוכן ביותר שיהפוך את נוהל הריסת בתי מחבלים לאות מתה. לאחרונה פורסם מחקר מקיף בשיתוף המשרד לביטחון פנים לפיו שני-שלישים מהמחבלים בגלי הטרור בשנים האחרונות "היו בעלי רקע נפשי". לדברי מחברי המחקר, שבחן 700 מפגעים בין השנים 2017-2015, "הפיגוע ביהודי היה 'הפתרון' למצוקות אישיות" של המחבלים.

לפי ההיגיון החדש של צה"ל רוב מוחלט מבין הפלסטינים שמעלים בדעתם לרצוח יהודים יוכלו לצאת לפיגוע בראש שקט, כשהם משוכנעים במידה גבוהה של וודאות כי בית משפחתם יישאר על תילו ולא ייהרס.

לדברי ליטווק, ביתו של אל-רחמן היה צריך להיהרס גם ללא קשר לתמיכה הגורפת של משפחת המחבל ברצח של קולמן או למצבו הנפשי של אל-רחמן בעת ביצוע הפיגוע. "הריסת בתי מחבלים נועדה על מנת ליצור הרתעה ולא כאמצעי ענישה – כך שטענה בדבר מחלת נפש אינה רלוונטית", הוא כותב, ומוסיף: "החלטתכם שלא להרוס את בית המחבל תיתן פתח לכל שאר משפחות המחבלים ותביא לריסוק מעט ההרתעה שעוד נותרה".

משפחת המחבל איחרה את המועד, צה"ל התחשב

קולמן, בן 32 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הוא נרצח בזמן שעשה את הדרך מעבודתו בחפירות עיר דוד לרכבת הקלה בירושלים בסוף יום העבודה. ברגעים שקדמו לפיגוע נראה המחבל מסתובב באזור הרובע היהודי ברחוב הגיא ומשוחח עם הסוחרים. בשלב מסוים זיהה את קולמן, הלך אחריו ולפתע שלף סכין, דקר אותו ופצע אותו קשה מאוד. סיור של המשטרה שעבר במקום זיהה את המחבל והגיב מהר בירי ממנו נהרג המחבל. קולמן פונה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו.

למחבל היה אישור זמני למשך שבוע שמתיר לו להיכנס לישראל לצורך חיפוש עבודה. יום הפיגוע היה היום הראשון של ההיתר. בעבר קיבל היתרים מעין אלה, שהתקבלו כי לא הייתה לגביו אינדיקציה מודיעינית או ביטחונית שתעיד לגביו על כוונות חבלניות. לאחר הפיגוע נעצרו שמונה סוחרים בעיר העתיקה בחשד שהבחינו אך לא מנעו את הפיגוע.

צו הריסה לבית המחבל בעקרבא הוצא ב-2 באפריל, ובהתאם לנוהל ניתנו למשפחה 72 שעות להגיש ערר, כלומר עד ה-5 באפריל. צה"ל היה רשאי על פי חוק להרוס את הבית באופן מיידי, מרגע שתמו 72 השעות. בפועל הצבא המתין וההשגה הוגשה רק ב-8 לחודש, באיחור של שלושה ימים. גם בשלב זה החוק אפשר לצה"ל לדחות את ההשגה בטענה שלא הוגשה בזמן – אך בחרו שלא לעשות כן. "בהליך מינהלי חשיבות הגשת מסמכים בזמן הינה קריטית", כותב עו"ד ליטווק בשם משפחת קולמן. "גם הגשה באיחור של יום בודד דורשת טעמים מיוחדים וללא הגשת נימוק מיוחד וחריג הנכם מחויבים לדחיית ההשגה על הסף".

ליטווק, המייצג גם את שי גליק מארגון 'בצלמו' המלווה את משפחת קולמן, מציין עוד כי לצבא לקחו למעלה מחמישה חודשים עד שהואילו לקבל החלטה האם להרוס את הבית – דינמיקה הפוגעת בהרתעה שכן הריסת בית צריכה להתבצע בסמוך למועד הפיגוע.

במכתבו שב ומדגיש ליטווק כי הרצח של קולמן נעשה על רקע לאומני מובהק: "המחבל חיפש ואיתר יהודי עם סממן יהודי, ביצע בו את זממו ולא רצח סתם עובר אורח", הדגיש. "אין ספק שהמחבל תכנן את הרצח, הלך ורכש סכין, לא פגע במשפחתו או במי מבני עמו, נסע במיוחד לרחוב הגיא בעיר העתיקה על מנת לאתר אדם בעל חזות יהודית דתית. המסקנה ברורה: המחבל היה בדעה צלולה לרצוח יהודי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

47 תגובות למאמר

  1. צה"ל מתאמץ להציג את הערבים כקורבנות של תוקפנות היהודים, כצעד של דלגיטימציה להתישבות היהודית ביהודה ובשומרון הגיב:

    תגוביות:

    1.צה"ל מתאמץ להציג את הערבים כקורבנות של תוקפנות היהודים, כצעד של דלגיטימציה להתישבות היהודית ביהודה ובשומרון, שתכשיר את הדרך להקמת המדינה הפלסטינית.

    2.שוב מוכיחה החונטה השמאלנית הקיצונית את שליטתה במדינה החולה שלנו, ואת יכולתה להכתיב גם לצה"ל איך לפעול בשטח.

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/209578

  2. לראשונה בתולדות צה"ל, הסתיים השבוע בבית הספר לתיאום וקישור קורס ייעודי לקציני סיוע לאוכלוסייה (קס"ל).

    לראשונה בצה"ל הוכשרו קצינים מתוך הגדודים והחטיבות לסייע למפקד בשטח להתמודד עם הסוגייה ההומניטארית בעת לחימה. הקצינים, צפויים להשתלב יחד עם קציני התאום והממשל הקיימים באוגדות ובפיקודים ולשלב את התחום ההומניטרי גם בתרגילים השונים של הגדודים והחטיבות אליהם הם שייכים.

    24 קצינים, בסדיר ובמילואים התכנסו בשבוע שעבר בבית הספר לתאום וקישור. במשך שבוע שלם תירגלו תרחישים שונים של סיוע לאוכלוסיה תוך כדי לחימה בשטח עירוני, ושמעו הרצאות שונות בתחומים מגוונים, השזורים כולם עם מאפייני הגורמים המסייעים והנוכחים במהלך לחימה.

    בנוסף עברו החניכים בדרגות הסרן והרב-סרן השתלמויות להכרת התרבות הערבית, שיעורים בשפה הערבית וכן הופץ פנקס כיס, שמאגד את כל ההוראות בתחום יחד עם מילון עברי-ערבי.

    לצורך הטיפול באוכלוסיה הפלשתינית בעת לחימה הוקם תקן חדש במטה מפקדת תאום פעולות הממשלה בשטחים לתפקיד חדש בדרגת סגן-אלוף – ראש תחום מרכיב אזרחי בלחימה, אותו מאייש סא"ל גיא שטולץ, לשעבר סמג"ד חי"ר וקצין מטה בתחום תורת הלחימה בשטחים.

    לדברי סא"ל שטולץ, בצה"ל זיהו את הצורך לתת אנשי מקצוע לרמות הטקטיות בשטח, וכך נולד הקורס הראשון מסוג זה בצה"ל. "בחרנו קצינים בדרגת סגן עד רב-סרן, כולם מתוך הגדודים והחטיבות ובמשך שבוע שלם הועברו לחניכים שיעורים בנושאים שונים, כגון תשתיות אזרחיות, לימוד הסביבה בה הם פועלים והיכרות עם מאפייני האוכלוסייה, צרכים הומנטיריים, הכרת האירגונים הבינלאומיים, השפעת התקשורת על הלחימה ועוד".

    למרות העובדה שהחניכים בקורס הגיעו מרקע שונה, לכולם מכנה אחד משותף – רקע קרבי", מדגיש סא"ל שטולץ ומוסיף כי "הקצינים הללו יודעים מה זה נוהל קרב, ומטרת הקורס היא ללמד אותם לדעת ולשלב את כל תחום האוכלוסייה בנוהל הקרב ובמהלך ניהול הקרב.

    בעבר הם כבר התמודדו עם סוגיות שונות שהתרחשו תוך כדי לחימה. אם לדוגמא במלחמת לבנון השנייה ובמבצע 'עופרת יצוקה', למשל פינוי אזרחים נכים מזירת לחימה, פתיחת מסדרון הומניטרי לרכבי הצלה, פינוי גופות, הפוגה הומניטרית ועוד. קורס זה אמור להקנות להם את הכלים לחשוב על סוגיית המרכיב האזרחי טרם היציאה לקרב ולדעת לבצע את זה גם תוך כדי ירי ותוך סיכון הכוחות הלוחמים".

    במפקדת תיאום הפעולות בשטחים מתכוונים לפתוח עוד כמה קורסים במתכונת הזאת במהלך שנת 2011. המטרה היא הצבת קצין סיוע לאוכלוסייה בכל היחידות. הנושא הזה מוטמע גם בקורס פיקוד בכירים בצה"ל ובצה"ל בוחנים כעת גם לשלבו כבר בקורס מ"כים וקורס קצינים, כדי שהלוחמים יכירו היטב מה האתגר העומד בפניהם, מעבר לאויב, במלחמה הבאה.

    סגן-אלוף מנצור, מפקד בית הספר לתאום וקישור, אומר כי "תפקידם של הקצינים הללו הוא לעמוד מול המפקדים, לעתים בעקשנות, ולהסב את תשומת לבם לנושא".

    סא"ל מנצור מודה כי אין נוסחת פלא לטיפול בכל הסוגיות הללו, אך הכרת המצב בשטח – יחד עם הבנת המצב תוך כדי לחימה – יכולה לסייע רבות. "המפקדים יודעים היום שאלמלא ייקחו בחשבון את העניין, ההישג המבצעי שהגיעו אליו יישמט. בעימותים שמצפים לצה"ל, לא מספיק להגיע לקווי הגנה, אלא להגיע לשם בצורה נכונה. טיפול נכון והטמעת הרכיב האזרחי תוך כדי לחימה מקנה למפקד בשטח אורח נשימה להמשך ביצוע משימותיו ומאפשר לדרג הצבאי לגיטימציה להמשך הפעילות".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/213345

    תגוביות:

    1.יותר מ"בושה וכלימה" אין לי מה להגיד. נקודה. זה מה שצה"ל צריך עכשיו ?!

  3. האפשרות הראשונה – יש מי שנמצא בתפקיד ראש הממשלה, אך הוא לא ממש מתפקד בפועל כמנהיג וראש הממשלה. כלומר, הוא נמצא בתפקיד אך כל דיכפין ייתי ויעשה מה בראש שלו, לרוב כדי לתקוע אצבע בעינו של ראש הממשלה.
    במצב זה, הרי שמפקד הצבא והכפופים לו (וכנראה גם ראשי השב"כ והמשטרה) נמצאים במצב של מרד, ואולי אף הפיכה צבאית שקטה וסמויה (ראש הממשלה יישאר ראש הממשלה בעייני הציבור, אולם נטול סמכויות, והצבא יעשה מה שנראה למפקדיו נכון לעשות).

    האפשרות השניה – ראש הממשלה הוא זה שמורה למפקדי צה"ל לנהוג כפי שהם נוהגים באורח שפוגע במדינת ישראל ובתושביה היהודים. וזה כולל את נושא המאמר הזה, את השיפוט הלא חוקי של אלאור אזריה, בייביסיטינג לילדי מסתננים בדרום תל אביב, אי טיפול בהתפרעויות הבדואים בשטחי האימונים של צה"ל בדרום, וכו'.

    ואם האפשרות הראשונה אכן תקפה, זה נס עצום שעדיין מדינת ישראל קיימת ויש בה יהודים חיים, משום שברגע שאויביינו יזהו שראש הממשלה אינו מתפקד, והוא למעשה בובה על חוט, הם ימהרו לחסל כל דבר יהודי במדינה, עם ובלי התערבות צה"ל (גם כך ראשי הצבא מאפשרים להם לעשות כרצונם ללא תגובה, ע"ע מאמר זה).

    מכיון שבשתי האפשרויות יהודים נפגעים ואין הרתעה המונעת פגיעה נוספת ביהודים, אינני רואה סיבה להישארותו של ראש ממשלת ישראל בתפקידו. מצדי שייבחר לנשיאות המדינה, יטייל ויבלה כל הזמן בחו"ל ויטווה קשרים דיפלומטיים עם כל אי בדרום האוקיינוס השקט וכל שכונה במרכז אפריקה. אך את התפקיד הביצועי שמצריך ראש ממשלה עם עמוד שידרה וזוג ביצי יענה, את זה שישאיר למישהו שיש לו.

    1. מהנחיות הקרן הארורה להשמדת ישראל, בכל נושא לכלכו על נתניהו. משמאל וטוב יותר מימין. החדירו לציבור שיש צורך בראש ממשלה אחר, זה הכי טוב, כי עם ראש ממשלה אחר יהיו סיכויים יותר טובים להפילו. ראש ממשלה אחר יהיה תקדים שאפשר להפיל את ראש הממשלה לא בקלפי, אז גם את השני נפיל

    2. למרקוס, אולי תגיב פעם אחת בצורה עניינית?
      לא כל ביקורת על נתניהו הקדוש צריכה לגרור תגובה פבלובית

    3. איזה גועל.

    4. אולי תתייחס פעם עניינית למאמר מבלי לגרור לכל מקום את נתניהו? מוטב נתניהו הקדוש מאשר ערפאת הקדוש, אתם הרי עולים לקברו של הקדוש ערפאת.

  4. אנשי רשת הריגול והחיסול של הקרן חדרו לצבא לדרגים גבוהים הגיב:

    אנשי רשת הריגול והחיסול של הקרן חדרו לצבא לדרגים גבוהים ומשם הם מחדירים ומנחיתים את ההנחיות החדשות האלה על מנת שהפעם,דו"ח גולדסטון 2 לא יתפוגג.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/213345

    1. אסור להצביע לכל מיני רשימות קטנות שיורידו לאבדון את אלפי הקולות. די לפיצול! הצביעו ליכוד ויהיה לו כוח לשנות הגיב:

      בלי להיות תלוי בחלאה כמו כחלון שתוקע בישראל את המסתננים ומחזק את שלטון השמאל בבג"צ תוך התחזות לאיש ימין. הוא ודומיו זה הפיצול המזעזע שגורם לנו נזק וחוסר משילות. בליכוד יש מספיק אנשים מצויינים בדיוק כמו כל המפלגות הקטנטנות שלא עוברות את אחוז החסימה.

      תלמדו כבר את הלקח החשוב הזה.

      כל פעם אותה טעות.

    2. אסור להצביע לליכוד – כל מי שמצביע לליכוד סובר שהוא מצביע למפלגת מרכז ימין, אבל מקבל מפלגת שמאלה מהמרכז. אפילו כחלון לא מרמה את ציבור בוחריו כפי שהליכוד עושה. מפא"י של 48 היתה הרבה יותר ימנית מאותו אזור שהליכוד נמצא בו כיום.
      ומי אלו האנשים המצויינים שבליכוד? בני בגין שמוסר אדמות מדינה לבכיונים בדואים? גלעד ארדן שלא עושה כלום במשרד לביטחון פנים, והתוצאות נראות היטב בדרום תל אביב? צחי הנגבי, שמר"צ הולמת אותו יותר מהליכוד? גילה גמליאל, ש… מה בדיוק היא עושה? יהודה גליק, ש…. מה בדיוק הוא רוצה מאיתנו?

      למרות שכמעט בטוח שלא אצביע עבור פייגלין (לא ימיני מספיק לטעמי), לו היתה לי ברירה בינו ובין הליכוד, הייתי בוחר בו.

    3. ל: 12:10. ולמרות כל מה שכתבת ויש מן הצדק בו - רק הצבעה לליכוד ענק תציל את ישראל הגיב:

      כי שכחת לציין את הכוחות המצויינים שקיימים בליכוד ובימין בכלל.

      לא אלמן ישראל ודי לפיצול המטופש שמשאיר אותנו עבדים לבג"צ המבחיל הזה ולמחנה השמאל ששואף להפוך את ישראל למדינה לא יהודית!!!

      רק ליכוד חזק מאד הפעם. בלי כחלונים רמאים ובלי פייגלינים מבזבזי קולות ומלאי חלומות פז!!!

    4. אני מצביע ל”עוצמה יהודית” כבר עשרות שנים, גם כשאני יודע שהם לא יעברו את אחוז החסימה. כי אני בוטח רק באנשים שכולם יודעים שהם לא רציניים, שהם עושים פרובוקציות כדי להיות בכותרות של התקשורת האנטי-ציונית ושהם לא מקדמים במאום את האינטרס של המחנה הלאומי – רק עושים מהומה ובלגן שמייצרים לאנשי הימין דימוי של מתלהמים וקיצוניים. והסיבה שאני מצביע תמיד לעוצמה יהודית היא שאני לא רוצה לשרוף הצבעה על מפלגה שתעבור את אחוז החסימה ושתהרוס לי את הייאוש.

    5. מי שכמוך אוהב להיות מיואש הוא טיפש מטופש ותו לא.

      נקווה שהציבור הלאומי הרחב קצת יותר חכם ממך ולמד מהנסיון המר של הפיצול והמפלגות הקטנות של כל מיני כחלונים רודפי כבוד – שמשם לא תבוא הישועה ותימשך פעילות השמאל הארור בלא הפרעה אם יצביעו לכל הקיקיונים האלה.

    6. אל דאגה עצמה יהודית לא תרוץ הפעם למרות שיש להניח שיקבלו תמיכה כספית מגופים עוינים את את ישראל

    7. ליהודי המפיץ שקרים שמכנה עצמו למרבה החרפה: יהודי נאמן לארצו ולעמו. אתה מגעיל!!! הגיב:

      אתה לא נאמן לא לארצך ולא לעמך!!! מי שמפיץ חדשות שקר שעוצמה יהודית תקבל כספים זרים מגופים עוינים הוא אדם מחליא!!!

      בקרב היהודים היו תמיד תופעות מחליאות.

      משנאי חינם!!!

  5. הצבא שהתנתק מייעודו והפך ל''צבא פוסט-מודרני''/ לורד הגיב:

    חוברת מחקרים בפסיכולוגיה צבאית מלמדת שההתנתקות וההכנות לה הכניסו את צה"ל לבלבול מושגי, והפכו אותו לכלי פוליטי.

    בעדותו בוועדת וינוגרד סיפר רפי איתן כי לאחר ביקור בפיקוד צפון הוא אמר לראש הממשלה ש"זה לא צה"ל שאני מכיר".

    למותר לציין שהוא לא היה לבדו. גם מפקדי העבר של צה"ל שנפגשו לכינוסים בהולים אחרי המלחמה העבירו אותו מסר, ואולי אף במילים בוטות יותר…

    צה"ל כבר הפנים את היותו "צבא פוסט-מודרני" וכתוצאה מכך בנה "שיח צבאי חדש", והחוקרים אפילו לא מבחינים כי הביטויים אינם בדיוק פוסט מודרניים אלא יותר אורווליאניים…

    אין כבר "אויב"; אויב מוגדר כ"שנאת האחר"…

    המסקנה היא שצה"ל אכן הפך…לכלי פוליטי, שלא פועל רק בלב הקונסנזוס אלא גם במשימה של "הגנה על אינטרסים פחותי ערך או פחות מרכזיים", כמו הגשמת תוכנית מדינית מפלגתית…

    וכדי להשלים את המכלול האורווליאני שהציף את הצבא, ראוי להזכיר כי במערכי חיל החינוך הושם דגש על ערכי הדמוקרטיה…

    כשזהו המצב, שצה"ל אינו נדרך לביצוע משימותיו הלאומיות כפי שנגזר מייעודו המקורי אלא מתפקד כצבא פוסט מודרני, ייתכן שהאלוף שטרן צריך לבדוק את בעיית ההשתמטות מגיוס במקום אחר. מוטב לבדוק את מסכת הערכים של צה"ל פנימה במקום להמציא דחלילי הסתה בדמות סלבריטאים משתמטים ואוגדות חרדיות.

    http://www.makor1.co.il/makor/Article.faces?articleId=4355&channel=1&subchannel=2

  6. ד"ר גיא בכור: רסן של אירגוני "זכויות אדם" שמטרתם אינה בהכרח טובת ישראל,הקיף את הצבא שלנו בשני העשורים האחרונים. הגיב:

    מי ששולט היום בצבא אינו הרמטכ"ל אלא היועץ המשפטי לממשלה… שהכריז כבר כי מלחמת לבנון האחרונה היתה "מלחמה משפטית",ובמלחמה כזו אסור להמר,אסור להפתיע ואסור להציג גאונות צבאית.

    הרי הדרג המשפטי צריך לאשר זאת קודם.

    בג"ץ ניצח לנו את הצבא,ובעצם בג"ץ ניצח לנו את הנצחון.

    *רסן של אירגוני "זכויות אדם" שמטרתם אינה בהכרח טובת ישראל,הקיף את הצבא שלנו בשני העשורים האחרונים.הם מגייסים כספים בחו"ל ומתפרנסים מלזנב בצבא מבפנים.כולם מכירים מי הם אירגונים אלה.באכיפת בג"ץ האפקט שלהם בגימוד הצבא היה,מתברר,מרתיע ואפילו קטלני…

    מי שגוזז את מחלפותיו של צה"ל אינו האוייב,אלו אנו עצמנו.

    אלא שכאן זו לא אמריקה הגדולה,כאן זה המזרח התיכון שמחכך ידיים בהנאה
    לנוכח תהליך ההרס העצמי וסירוס הצבא הגדול באיזור.

    הם כבר לא צריכים לעשות את העבודה.אנו כבר עושים זאת בעצמנו טוב יותר-עבורם.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=913

  7. ישראל היא היחידה שקלגסים עוטי שחורים (שמזכירים מחוזות זרים ומחזות זוועה שהאמנו כי לעולם לא יחזרו עוד), פושטים בששון על תושבים יהודים, כאילו היו מחבלי חמאס, כשהם מלווים בקבלני איסוף חפצים פלשתינים, והורסים עד היסוד בתים של יהודים, שהמדינה סייעה בכל המובנים בבנייתם, ומצד שני קצינים ישראליים מסתחבקים עם ראשי ה'מנגנונים' של האוייב הפלשתיני.

    ישראל היא המדינה היחידה שמפקדי צבאה מנחים את חייליהם למרר חיי יהודים בלבד, מתרגלים אותם לירות לעבר יהודים, אוסרים עליהם להתארח בבתיהם או לקבל מידיהם עוגה בכניסת השבת, ומאידך מנחה ראש המינהל האזרחי הפעלת אכיפה קשוחה ואפלייתית נגד מתנחלים ואף גאה בכך, בדו"חות פנימיים של המינהל. ישראל היא המדינה היחידה המבטיחה "חופש פולחן לבני כל הדתות", אבל שוללת זכות זו מיהודים (בהר הבית רשאי כל אדם להתפלל, פרט ליהודי חובש כיפה).

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/9900

  8. המזל הגדול שהמחבל מת.תארו לכם שגם לא הורסים את הבית.וגם הוא ישב וישוחרר.אז בכלל.לדעתי הפתרון הכי טוב.שכל פיגוע חליחה שיקרה.לאחריו תהיה החלטה של בניה נוספת של מאה דירות.הם במו ידם יגרמו להתרחבות ההתנחלות.וכך ישמט מהם העילה לפיגועים.כי מטרתם להחריב את ההתנחלות.והתוצאה תהיה הרחבת ההתיישבות.בנוסף יש לפעול להגנת ואבטחת היהודים.במגננה.ופעולות ענישה כבדים.

  9. המחטף המטורף של הפיכת צה"ל לעוד 'גורם מדיני', היא סכנה לקיומו ולקיומנו. היא מותרות מסוכנות. הגיב:

    כמי שיושב בוועדת חוץ ובטחון ושומע את הסקירות של אלוף הפיקוד, אני לחלוטין לא מופתע. אלוף הפיקוד, גאה במגעים הפוליטיים שלו, עם 'ראשי הרשות'. הוא מתרברב שהוא מבקר איתם ברמאללה ואף פקד שם יחד איתם את באי בית הקפה שבעיר.

    נוצר מצב, שמפקדי צה"ל, מרגישים מחויבות כלפי אלו שהם מכנים 'מקביליהם' (מזכיר את אופוריית אוסלו). את הנאמנות למחבלים ניתן לראות גם בהתבטאות הפנימית של ראש המנהל האזרחי תא"ל מוטי אלמוז, שקרה לפיקודיו 'נתמקד בהרס מבנים בלתי חוקיים של יהודים'. הסימביוזה שבין מפקדים עם אג'נדה פוליטית ובין תקשורת שמאלנית, יצר את הטרוף, כאילו כמה כתובות גרפיטי הם 'טרור יהודי', ואילו רצח של אב ובנו הפעוט, מזריקת אבן, הם רק 'תאונת דרכים'. זה מה שמרשה ל'גורם בכיר בצה"ל' להוציא הודעה לאחר הטבח בבני משפחת פוגל שמדובר בתגובה פלשתינית על 'תג מחיר'.

    כאמור, זה לא פופולארי לבקר את צה"ל, את מפקדיו המסורים שעושים ימים ולילות. אבל לעיתים אין ברירה, אין לנו צה"ל אחר, והמחטף המטורף של הפיכת צה"ל לעוד 'גורם מדיני', היא סכנה לקיומו ולקיומנו. היא מותרות מסוכנות.

    http://www.inn.co.il/Articles /Article.aspx/9944

  10. אנחנו בדיקטטורה. הקצינים נבחרים ומתמנים ע"י הדיקטטורה בעוד הפוליטיקאים נבחרים על ידי העם ,ולכן משתמשים בצבא כנגד הפוליטיקאים.

  11. שיבור הלחימתיות של צה"ל נעשה כל השנים האלו, עם הרעלת הדרג הבכיר – הפוליטי, שלו, בפוסט-מודרנה, וע"י החלפת האויב הערבי, באויב הכתום, כי הרי אין צבא בלי אויב!

  12. צה"ל, שמעולם לא נצטווה להפסיק כליל את ידויי האבנים, מסורס היום יותר מתמיד. הכוחות ביו"ש סובלים מהיעדר משאבים חריף ופקודות מגבילות דוגמת "אפס הרוגים ערבים".

    את הממסד האש"פי החתרני הצנוע של שנות השמונים החליפה הרשות הפלשתינית, "מעצמת הסתה", המעודדת את המהומות…

    חידוש של ימינו הוא קבוצות של אנרכיסטים יהודים וזרים השוהים בתוך כפרים ומסיתים את הערבים לצאת למהומות, בעוד שהם מחפים, מצלמים ומספקים גיבוי משפטי לפורעים. כאן, מערכת המשפט, המשטרה, השב"כ והמנהל האזרחי, אלו המזנקים כפנתרים על כל ריסוס מגוחך של "תג מחיר", נכנסים לאדישות, ובכך מעניקים רישיון למהומות.

    גם בגבולות הקו הירוק הטרור מרים ראש. הרשויות מנסות לטאטא מתחת לשטיח תקיפה לאומנית בחיפה. גניבות, פרוטקשן, השתלטות על קרקעות ובניה בלתי חוקית אדירה אינן זוכות לטיפול.

    החולשה הנרחבת הזו נקלטת היטב. המגמות המרדניות מקננות, תופחות, תוססות ומחכות להזדמנות להתפרץ. החולשה מייצרת את האינתיפאדה הערבית השלישית.

    גם אצל המתיישבים ביו"ש נקלט המסר היטב. הם רואים את האדישות, הכבדות והעצלנות בכל הנוגע לשמירה על ביטחונם, מול שפע המשאבים, כוח האדם, הזריזות, הערנות והנחישות ליישם נגדם את "שלטון החוק" – בקשיחות, בקטנוניות ובנחישות ללא שמץ של רגישות. גם בתוכם נמתח קפיץ. הם בולעים ובולעים, אך מי שחושב שהמצב הזה יימשך לנצח חי בטעות. האמון במדינה, במערכותיה ובצה"ל נסדק. כאן, הדיכוי של השלטון עלול ליצור את האינתיפאדה היהודית הראשונה.

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/10258

  13. האם המכון הישראלי לדמוקרטיה דמוקרטי? תראו איך המכון במימון זר תואם הקרן לישראל חדשה חדר לתוך צה"ל: הגיב:

    כך חודרים גורמי שמאל זרים לורידי המדינה ולמוסדותיה ועושים בהם כבתוך שלהם יחד עם הקרן הזרה האמריקנית לישראל חדשה במימון זר.

    *****************************

    מידע על צה"ל

    ב- 2001 התחיל המכון לדמוקרטיה לקיים מפגשים עם צה"ל בהם השתתפו הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, חמישה אלופים, ושמונה תתי-אלוף וכן מג"דים, ומח"טים במילואים. הנושאים שנדונו היו שירות של נשים בצבא, כבוד האדם בצבא, ושירות המילואים.

    כמו כן הועלו נושאים אסטרטגיים מובהקים כגון, האם הצבא הוא צבא העם או שהולכים לכיוון של צבא מקצועי וההיבטים הכלכליים". בסוף כל מפגש הופקה חוברת.

    אריק כרמון דיווח לאסיפה הכללית של המכון על המפגשים ועל "מספרים די קשים" הנוגעים לשיעורי הגיוס לצה"ל: "אנחנו מגיעים למצב שבו רק חמישים אחוז משכבת הגיל מתגייסת, שליש משכבת הגיל הולכת ליחידות קרביות".

    ב- 2005 – מפגשי המכון עם צה"ל התחדשו במסגרת פרויקט "צבא-חברה". פרופ' ברוך נבו, העומד בראש הפרויקט, דיווח לאסיפה הכללית על הקשיים: "קושי אחד הוא התלות ביחסים אישיים מאחר שאין הסכם כתוב בין המכון לבין הצבא. הדברים מתנהלים על בסיס יחסים אישיים ומסורת של יחסי אמון שנבנו בין אריק לבין הרמטכ"לים ואלופי הפיקוד שלהם. קושי נוסף כרוך ברגישות צה"ל לנושאים שונים. רשימת המשתתפים האורחים מוגשת לחוות דעת הצבא לפני כל כנס. ייתכן מצב שהצבא יפסול השתתפות אחד האזרחים. המכון חייב להיות רגיש ביותר ולהסכים לפשרות בנושאים שונים על-מנת לשמור על דיאלוג פתוח וכן".

    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-18970-00.html

    ********************

    ומי הוא המכון הזה המתחזה למכון ממלכתי?

    …רק מעטים יודעים כיצד הוא פועל, על האינטרסים העומדים מאחוריו, ובכלל – על פעילותו הבעייתית והעדפתו המוגזמת על-ידי גורמים בכנסת ובמשרד ראש הממשלה…

    המכון הישראלי לדמוקרטיה מוחזק על-ידי מיליארדר יהודי אמריקני, ברנרד מרכוס…

    למכון יש נגישות למידע בצה"ל, במשרדי ממשלה, בכנסת, ובמשטרה. מטרתו המוצהרת של מייסדו היא לחולל "רפורמה פוליטית בישראל"…

    כדי לממש את המטרה המכון לדמוקרטיה שוכר המכון אישים בכירים מן האקדמיה, חלק ניכר מהם משפטנים. כך למשל, בשנת הכספים החולפת הגיעה עלות שכרו של נשיא המכון, ד"ר אריה כרמון, ל- 1,408,287 שקל, כולל מכונית צמודה, שהועמדה לרשותו מאמצע השנה. פרופ' מרדכי קרמניצר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, קיבל מהמכון בשנה החולפת שכר בעלות של 424,474 שקל. קרמניצר קיבל שכר גבוה גם בשנים קודמות…

    "האח הגדול" האמריקני

    ברנרד מרכוס, היו"ר הבינלאומי, המייסד והתורם העיקרי של המכון לדמוקרטיה

    "מרכוס רוצה למקד מאמץ על רפורמה פוליטית"

    מרכוס הקים את המכון הישראלי לדמוקרטיה ב- 1991. הוא מימן את בניין המכון הממוקם בשכונת היוקרה טלביה בעלות משוערת של 5 מיליון דולר. מאז ההקמה הוא התורם בעיקרי של המכון, באמצעות "אגודת ידידים" בארה"ב שהוא עומד בראשה.

    …חוקה בהחדרה

    המכון לדמוקרטיה מקדם בהשקעה של מיליונים את כתיבת "חוקה בהסכמה", והעמיד לרשות ועדת חוקה חוק ומשפט תקציבים לקידום הנושא. ב"חוקה בהסכמה" ניתן דגש על זכויות העשירים ונראה שפחות על זכויות חברתיות כגון: הזכות לחינוך, לבריאות לפנסיה וכד'. המכון מחדיר את "חוקה בהסכמה" למערכת החינוך כנושא לתלמידים הנבחנים בבגרות בהיקף של 5 יחידות וזאת באמצעות "מטה שנהר קרמניצר" של משרד החינוך, שהוקם על-ידי אמנון רובינשטיין בהיותו שר חינוך. רובינשטיין אף 'זכה' לביקורת מבקר המדינה על מינויים לא תקינים במטה זה. פרופ' עליזה שנהר ופרופ' מרדכי קרמניצר הם חברי עמותת המכון לדמוקרטיה. שנהר כתבה עבור משרד החינוך את נייר העמדה בנושא יהדות ואילו קרמניצר את נייר העמדה בנושא אזרחות.

    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-18970-00.html

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/19930.shtml

  14. את השאלה על מי מגן צבא ההגנה לישראל בדורנו חובה לשאול נוכח מעשי צבא זה, המוכיחים בשנים האחרונות שהצבא הזה אינו רואה את מטרת קיומו כ"הגנה על ישראל והעם היהודי" אלא יותר כצבא נייטרלי שמשימתו להשתתף בשפיטת ישראל ויהודיה ולהחליט בעצמו וללא רשות חוקית כלשהי, מי צודק בכל שדה קרב מול העם היהודי – היהודים או הערבים ולפעול על פי החלטת הדרג המחליט שלו, שמתואם עם בג"צ וכבר מזמן לא עם דרישות הבטחון של מדינת ישראל.
    דבר זה הוא חריגה חמורה מתפקיד הצבא ומייצר תחושה לאומית בקרב הציבור היהודי הלאומי הרחב בישראל, שכל פעולות הדרג הבכיר בצבא ובכל שדרת צמרת מערכות הבטחון של ישראל, אינן נטועות עוד בתחושת צידקת עמנו היהודי וצבאנו היהודי וכי הדרג הזה מייצג בחשיבתו ובמעשיו גורמים עוינים כמו אירגוני הקרן לישראל חדשה במימון זר ואנטישמי כ"שוברים שתיקה" ו"בצלם" ודומיהם – במקום את העם היהודי.

    החשיבה המסוכנת לעמנו ולמדינת ישראל היהודית, המתבצרת כנגדנו במערכת הבטחון שלנו, הולכת ונחשפת עוד ועוד ומתגלה כגורם מרכזי בהחמרת המצב הבטחוני שלנו, כתוצאה מאוזלת יד וקשירת ידי חיילינו ופעולות המדינה היהודית אל מול האויב הערבי, בשטחה ומחוצה לו וכל זאת באשמת בג"צ וצמרת הבטחון של ישראל, שהפכו לשני מוסדות המאיישים בדיוק את אותו סוג של אנשים ועמדות פוליטיות, השואפות להחליש את ישראל ולאנוס אותה להתקפל אל מול האויבים הערבים.

    לצמרות מוסדותינו הזדחלו גורמים אלה והשתלטו עליהם בעורמה בשלושת העשורים האחרונים ורק עכשיו מתגלה גודל השבר החמור הזה.

    האנטישמיות המשתוללת ומתגברת בעולם אינה מיוצרת ע"י אויבינו. ממש לא. היא מיוצרת פה בישראל – ע"י משתתפי אירגוני הקרן הזרה והחתרנית וע"י פושטי מדי מערכת הבטחון שלנו, היושבים אחד אחרי השני ומשתלחים במדינה, בנבחרי הציבור, במטרות העם היהודי, ביהדות, בדת ובכל מה שמבצר את בטחון ישראל ומבטיח לנו עתיד בטוח. תוך השתלחותם הבזויה הם גם מגלים את כל סודותינו וחושפים שיקולים והחלטות סודיות שלנו בפני אויבינו.

    והם פושטים את מדי הצבא והבטחון שלנו ויושבים מיד להתראיין אצל הגננת המניפולטיבית, הנמוכה והמרושעת – אילנה דיין – כשעיניהם תלויות בה כעיני עגל של ילדים קטנים והקצף על שיפתותיהם, בעודם משתלחים ומשמיצים את המדינה ואת פעולותיה השונות, חושפים ברבים וללא בושה את מבושיהם לעיני כל ויוצאים קטנים, עלובים, אפסיים, ממש טיפשים, עד שכל אחד בציבור, למראה הזוועה, שואל את עצמו האם באמת אנשים אלה היו ממונים על בטחוננו?! זה הרי לא יאומן.

    תופעה מאוסה וחולנית.

    ומכאן מובן מדוע בטחוננו הבינלאומי הולך ומתערער לנוכח מעשיהם השפלים המעידים על עליבותם.

    שכן ברור לכל מי שעיניו בראשו, חוץ מלהם עצמם כנראה, שכל מילה שלהם ושל אירגוני הקרן לישראל חדשה במימון זר ואנטישמי, משמשת נשק יום הדין לגויי כל העולם, שמצטטים אותה והופכים אותה לחרב מלובנת, אותה הם תוקעים במעי המדינה היהודית ומסובבים ללא הפסקה.

    הבוגדים מבפנים מצליחים לייצר אווירה בינלאומית שתוביל להחרבת המדינה, כי הדרך ממעשיהם אל הדה-לגיטימציה של קיומנו כאן קצרה, קצרה מאד.

    ישראל כמדינה מתחילה להיות במצב של העם היהודי לפני השואה.

    היתה לגיטימציה להגיד על היהודים הכל, להאשים אותם בשקרים ולא לשלם על כך דבר ולבסוף לשחוט אותם ולהרגיש שזה בסדר גמור וזה מעשה צודק, נוכח שיפלות ורשעות היהודים.

    כך בדיוק מתפתחת בעולם התחושה הבינלאומית, שמותר להאשים את מדינת ישראל בכל מה שרוצים, כי הרי צמרת הבטחון שלה עצמה מאשימה את המדינה בכל מה שהגויים מצטטים והרי אין יותר צודק מלהתנפל ולהחרים ולהחריב אותה.

    המצב של ישראל מסוכן ביותר.

    הלגיטימציה שלה אבדה.

    הזכות שלה להתגונן אבדה.

    אם לא יחוסל בג"צ במתכונתו הנוכחית, ההרסנית והמסוכנת לבטחון המדינה ואם לא יושם רסן לפיות משתחררי מערכת הבטחון שלנו, ואם לא יושם קץ לזרימת המימון הזר, הפושע והאנטישמי מיידית ואם לא תסולק מישראל הקרן לישראל חדשה – הקרן הזרה הזו, העוסקת בחתרנות חמורה ועמוקה ואף מצליחה מעל המשוער בכך – העתיד אבוד.

    גדלים כאן דורות של יהודים שונאי ישראל המחונכים על בירכי הקרן הזו ומטרותיה.

    גדלים כאן דורות ששמו להם למטרה להחריב את המדינה.

    גדלים כאן דורות של שונאי ישראל, שונאי התנ"ך, שונאי הדת, שונאי הצבא, שונאי העם היהודי, שונאי יהדות.

    מוסדות המדינה מוצפים באנשים שעוסקים בהחרבת המדינה היהודית.

    כל עוד בג"צ משמש מגן לפעילות המחרידה הזו, אי אפשר להתחיל לפעול נגדה ולנקות את האורוות במלוא מובן המילה.

    צבא ההגנה לישראל כבר לא מגן על ישראל.

    צבא ההגנה לישראל מגן על מטרות הקרן לישראל חדשה ונתון למרות בג"צ מסוכן, המסכן את עתיד המדינה והעם בישראל!!!

  15. בכירים בצה''ל (זה צה"ל? חרפה של בכירים!!!) הבהירו לדרג המדיני: אין הצדקה לפגוע ישירות במפריחי עפיפוני תבערה הגיב:

    גורמים בכירים במערכת הביטחון הבהירו היום (ראשון) לאנשי הדרג המדיני כי לעמדתם, הדרך להתמודד עם מפריחי עפיפוני ובלוני התבערה היא באמצעות תקיפת יעדים של חמאס, ולא על ידי פגיעה במפריחים עצמם.

    אתמול פרצו יותר מ-15 שריפות בעוטף עזה בעקבות עפיפונים ובלוני תבערה שהופרחו מהרצועה וגרמו להצתה של יותר מאלף דונם. היום פרצו 17 שריפות בעוטף, ככל הנראה גם כן בעקבות הפרחת העפיפונים.

    https://www.haaretz.co.il/news/politics/1.6180144

    *********************

    רק עיוות נפשי קשה יכול לייצר כאלה חוות דעת. זה חוות חוסר דעת וחוסר מוח!!!

  16. ''הפיקוד העליון אחוז תבוסתנות. זה מרי לכל דבר ועניין'' / שפטל הגיב:

    כרמלה מנשה כתבלבת החצר של החוגים התבוסתניים במטכ"ל מקריאה הודעה שהיא מגורם בכיר בצבא, כלומר או מאלוף או מהרמטכ"ל שאומרים שלירות במחבלי האש זה לא מקצועי ולא מוסרי. בנוסף אומר אותו גורם עלום שהצבא דורש מהדרג המדיני החל מסיום מבצע "צוק איתן" להסדיר את החיים האזרחיים בעזה, לשבור את המצוקה והממשלה לא עושה כלום ולכן לא מוצדק בשום אופן לצאת למבצע צבאי בעזה. לא פחות ולא יותר.
    צריך להגדיר את הדברים. הדבר הזה הוא מרי בדרג המדיני המופקד על הצבא. הצבא דורש צעדים מדיניים – להסדיר את המצוקה בעזה ואם לא – אז הצבא לא מוכן לצאת למלחמה. למה – כי אתם לא הסדרתם את המצוקה הכלכלית בעזה. זה מרי לכל דבר ועניין. זה דבר ראשון.

    שנית. האמירה השיקרית שלירות במחבלי האש זה בניגוד לערכי צה"ל היא רמיה מובהקת מההתחלה עד הסוף. ערכי צה"ל הם בראש ובראשונה לבצע משימה בכל מחיר. זאת היתה פקודת הקרב לאוגדת הפלדה של טל במלחמת ששת הימים. זאת היתה פקודת הקרב של אריק שרון לאוגשה שלו באותה מלחמה. מאחר וזאת היתה הפקודה שיש להביס את האויב בכל מחיר חוסל הצבא המצרי בסיני תוך יומיים. לעומת זאת, באף אחד משלושת המבצעים בעזה לא היתה פקודה כזאת שבכל מחיר לבצע את המשימה ולכן הם נגמרו לא בנצחון.

    לכן, לא מדובר פה בערכי צה"ל אלא מדובר פה בתבוסתנות של המטכ"ל שלא מוכן בשום פנים ואופן להסתכן אפילו בעימות שיצריך כניסה קרקעית לעזה. המטכ"ל התבוסתני שיש לנו לא מוכן לשמוע אפילו על אפשרות כזאת. זה כל הסיפור ותמיד לכל מעשה נבלה רוצים להמציא צידוק מוסרי ומכאן ההיזדקקות לערכי צה"ל. זה לא ערכי צה"ל. אלה ערכים של מה שמייסד הדיקטטורה של בג"צ, אהרון ברק הגדיר ערכים של הציבור המתקדם בישראל. אלה ערכים שלו.

    את הערכים האלה עם ישראל מביס ברוב של שניים לאחד בכל מערכות הבחירות מזה 40 שנה.

    זו ביקורת מתונה נגד הרמטכ"ל כיוון שהוא ראוי לביקורת הרבה יותר חריפה. לא יכול להיות שיהיה לנו צבא שחייליו ומפקדי השדה שלו מוכנים לצאת לקרב בכל רגע והפיקוד העליון אחוז תבוסתנות. לא יכול להיות דבר כזה.

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/378361

  17. גם לכם נמאס מהחתרנות העוינת של האיחוד האירופי בעזרת הפעלת ארגוני "סיוע" זרים בארץ?(כאלה שעוזרים למנוע הריסת בתי מחבלים ובנייה פלשתינית בלתי חוקית) רוצים לעשות מעשה ולא רק לברבר? בימים אלה מוקמת קבוצת אקטיביסטים ששמה לה למטרה לפעול נגד התופעה, וללחוץ על משרד החוץ לשנות מדיניות מאדישות מוחלטת להחלת ריבונות ישראלית במדיניות החוץ. אם אתם בפנים אתם יותר ממוזמנים לשלוח מייל לelchaif@gmail.com

  18. הצבא העלוב של ה"רמטכ"ל" אייזנקוט יעשה מה שיורו לו לעשות. האשמה היא כולה של הדרג המדיני: נתניהו, כחלון, ליברמן ובנט.

  19. זה שהמשפחה קובעת – "שההרתעה תתרסק"
    עוד לא אומר שאכן כך.
    האסון הכבד שנפל עליהם – עוד לא מכשיר אותם
    להעריך את מצב ההרתעה יותר מאשר כל אחד אחר.
    יש כאן הליך משפטי – ובסופו של דבר הבית יהרס.
    ובבניין הארץ ננוחם.

    1. הליך משפטי MY ASS.
      לא מעניין ההליך המשפטי.

      הצבא שלנו היה צריך להפציץ כל בית שבו גר מחבל בתוך 48 שעות ולללא משפט על ידי טיל. זה מינימום פעולת תגמול. מי שמע מדינה שנותנת למשפחה של מחבלים לתבוע אותה? כמה טיפשים אפשר להיות????.???????

    2. הריסת הבית ללא הלאמת חלקת האדמה עליו הוא בנוי והעברתה לידי יהודים שנפגעו - בטאבו, לא שווה פרוטה הגיב:

      הם מיד גונבים חומרי בניה מאתרי בניה יהודיים ובונים אחד יותר יפה.

      לפגוע בהם בכיס וברכוש.

  20. מי שמסתובב ברחוב ודוקר אנשים הוא פגוע נפשית
    הוריהם ומחנכיהם פגועים נפשית אף הם.
    ומי שמשלם לרוצח הוא פגוע נפש
    שלוחו של אדם כמותו
    זה "עם" של פגועי נפש.

  21. מי המשוגעים?
    חפשו את הסרטון של בתאל קולמן, ששואלת בצדק מי המשוגעים = אנחנו או הם..???

    1. ענישה ולא נקמה!!! מדינה חייבת להעניש את מי שפוגע באזרחיה. הריסת בית מחבלים וגירוש של כל משפחת מחבל היא צעד הכרחי במלחמה בטרור!!!

  22. אין שום סיבה להרוס בית ולפגוע במשפחה שלו שלא אחראית על זה. זאת מדיניות לא חכמה שלא תורמת כלום. נקמה לא צריכה להיות מדיניות רשמית של ממשלה.

    1. הנקמה היא זכות טיבעית של הנפגע ומשפחתו – זכות מוכרת במזרח התיכון, בהסדרי סולחה משפחת הפוגע משלמת פיצויים למשפחת הנפגע תמורת הוויתור על הזכות לנקמה.
      אם הממשלה לא תדאג לנקמה – מן הצדק שהזכות לנקמה תחזור למשפחת הנפגע.
      ואם אתה לא הבנת עד כה – הריסת בתים מיועדת להרתיע מפגעים פוטנציאלים נוספים, כך שאין חשיבות לכך שמשפחת המפגע אולי אינה אשמה, אלא רק ליעילות הכלי.

    2. אז תגיש לו את הלחי שלך וגם את השניה!!!

  23. זה הגיוני? בני משפחתו של המחבל המנוול יזכו בפצוי כספי וימשיכו בנחת את חייהם, ובני משפחתו של עדיאל קולמן הי"ד לא יזכו להכרה כנפגעי פעולות איבה? מישהו שם איבד לגמרי את המצפון, המוסר, ואת השכל הישר. בושה וחרפה.

  24. ביבי ליברמן אייזנקוט. ידיכם דמים מלאו. דמו של עדיאל על ידכם.

    איך לא מחסלים כל אחד שמתבטא בצורה כזו? כן. מחסלים. מי שמצהיר על נכונות לרצוח אנשים אין לו זכות לחיות.

    איך נותנים אישורי כניסה לישראל לאנשים מכפרים כאלו?
    איך כפרים כאלו ממשיכים לעמוד על תילם?

    בשביל מה לעזאזל משלמים לכם 70 מיליארד שקל בשנה? בשביל נאומי מספריים וכלניות?

    אפשר לקבוע בוודאות:
    ביבי כשלון מוחלט בבטחון!
    אייזנקוט הרמטכל הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל!

  25. מערכת המשפט הצבאית והאזרחית נגועה בקבוצות סמאל קיצוני העושים ככל העולה על רוחם החולה.רק חקיקה ברורה והפרדה טוטאלית של הראשיות.פקיד או עורך דין לא יוכלו לחתור תחת השלטון נבחר העם

  26. כבר שנים שצה"ל לא מספק את הסחורה, המטכל והרמטכל לא מוכנים לעשות את הדבר הנכון והם רק רוצים לסיים את המשמרת שלהם ללא עימותים גם אם זה בא על חשבון הביטחון האישי של כל אזרח ואזרח. אף אחד לא רוצה מלחמה והרוגים אבל אם אתה מבליג על ירי מסיבי של טילים על אזרחים והפרת ריבונות בסופו של דבר אתה תאלץ לשלם מחיר הרבה יותר גבוה. אם הייתי רמטכל או אלוף הייתי שואל את עצמי איך לעזאזל יכול להיות שאזרחים מאמינים בכל ליבם שצהל לא מגן עליהם…

  27. המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה אוסאמה בני פצ'ל, לוקה בנפשו ??? שטויות… בן 20, סטודנט שנה שלישית להנדסה! באוניברסיטת אנג'אח בשכם.