הספין האפריקני: ישראל מגרשת כמה עשרות לקונגו אך מעניקה מעמד לאלפי דרפורים

למרות השיפור הניכר במצב הביטחון בדרפור, המדינה החליטה ללכת בניגוד לקו הבינלאומי ולא להחזיר מסתננים לסודן. בדרום ת"א זועמים: "ניאבק בכל דרך"

מתחילים לארוז את המזוודות? מסתננים בדרום תל-אביב | פלאש90

בעוד סוגיית האריתראים עדיין מחכה לפיתרון, נראה כי קבוצה אחרת של מסתננים נמצאת בדרכה להשתקע בישראל. על פי דיווח של גילי כהן בחדשות כאן מהשבוע שעבר, המדינה צפויה להעניק מעמד למסתננים רבים מדרפור, וזאת בעקבות קריסת מתווה האו"ם ועל רקע העתירות שהוגשו לבג"ץ בנושא. גורם המעורה בפרטים אמר לכאן כי "במשרדי הממשלה מבינים שאין מנוס וייאלצו להעניק להם מעמד".

צוות מומחים מטעם האו"ם שביקר לאחרונה בדרפור אישר כי התוכנית לאיסוף נשק בלתי חוקי מתקדמת היטב, וגם מועצת הביטחון הודיעה על כוונתה להפחית את מספר החיילים בכוח השלום המוצב במדינה. כבר בשנה שעברה משרד האו"ם לעניינים הומניטריים הודיע כי דרפורים יכולים לחזור בבטחה לארצם.

אך למרות כל זאת, בישראל הולכים נגד הזרם הבינלאומי ומחליטים דווקא עכשיו להעניק מעמד למסתננים מדרפור. זהו מהלך תמוה במיוחד כאשר מביאים בחשבון שהטיעון הקבוע נגד החזרת מסתננים לאריתריאה הוא שיש להמתין ולראות "מה עושים בעולם", ואילו בנוגע לדרפור ישראל היא היחידה שאינה מחזירה ומסכימה לקלוט אותם מרצון.

החלטה זו מצטרפת להחלטות דומות מהשנים האחרונות, בהן ניתן בהדרגה מעמד קבע המקנה אשרת עבודה וזכויות סוציאליות לכמה מאות דרפורים השוהים בישראל. תושבי דרום תל-אביב הגיבו בזעם להחלטה, אשר לטענתם נוגדת את הקו הבינלאומי בעניין לפיו ניתן להחזיר מהגרים בבטחה לדרפור בשל השיפור הניכר במצב במדינה.

חיים גורן, ראש סיעת הבית היהודי בתל-אביב ופעיל במטה המאבק של תושבי השכונות, אמר בשיחה עם 'מידה' כי מדובר במחדל ואוזלת יד של הגורמים הנוגעים בדבר. "המצב בו פתאום המדינה מוצאת את עצמה נאלצת להעניק מעמד למסתננים הוא אחריות של כולם – החל מרשות האוכלוסין, דרך היועצים המשפטים במשרד הפנים ועד המועצה לביטחון לאומי וראש הממשלה".

לדברי גורן, תושבי דרום העיר נחושים להאבק בהחלטה בכל דרך, כפי שהיה במקרה של מתווה האו"ם. "אנחנו לא נסכים למהלך שרק יגרור עוד בקשות של מסתננים אחרים. זה התחיל בכמה עשרות ויגמר באלפים". עוד קורא גורן לשרי הבית היהודי להתגייס ולמנוע את המהלך: "אנחנו מקווים שיעמדו במילתם ויציבו קו אדום לשר הפנים וראש הממשלה – עד כאן. אם כבר להקדים בחירות ולהפיל ממשלה אז על דבר כזה ולא על משחקים פוליטיים. הגיע הזמן שלישראל תהיה מדיניות הגירה אמיתית".

יונתן יעקובוביץ', מנהל הפעילות במרכז למדיניות הגירה ישראלית, אמר ל'מידה' כי התנהלות המדינה בנוגע למסתננים מדרפור היא תמוהה בלשון המעטה. "המדינה לא רק גוררת רגליים אלא פועלת ללא כל הגיון או הצדקה חוקית, ובאופן המנוגד לחלוטין לכל המידע שקיים על סודן. נציבות האו"ם לפליטים פועלת ביחד עם ממשלת סודן להשיב עשרות אלפי דרפורים ישירות לדרפור".

לדבריו, מדינות כמו אנגליה, צרפת, איטליה, בלגיה ואחרות כבר קבעו כי אין מניעה להחזיר גם בכפייה דרפורים לחרטום בירת סודן, שם לא מתנהל כל סכסוך. "בשנה האחרונה המדינה העניקה תושבות ל-800 מסתננים, ואם לא תשנה כיוון במהרה, אלפים נוספים יזכו למעמד וישתקעו בישראל תוך יצירת תקדים מסוכן ביותר", הוא מזהיר.

פנינו למשרדי הפנים והמשפטים בבקשות תגובה, והן יפורסמו מיד עם קבלתן.

חזרה לקונגו

ההודעה על מתן המעמד לדרפורים הגיעה רק כמה ימים לאחר החלטת שר הפנים אריה דרעי להחזיר לקונגו כמה מאות מסתננים שזכו להגנה קבוצתית בישראל בשנים האחרונות, וזאת בעקבות השיפור הניכר במצב הביטחון במדינה האפריקאית. לאחר בדיקה שערך משרד החוץ הוחלט כי אין מניעה להרחיק את המסתננים בחזרה למולדתם, ולבטל את ההגנה שניתנה להם ב-2002.

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי נתיני קונגו השוהים בארץ נדרשים לפעול ליציאתם מהארץ תוך תשעים יום ולא יאוחר מיום ה-5 בינואר 2019. עוד הודיעה הרשות כי לא תנפיק אשרות שהיה לאחר מועד זה, והבהירה כי ינקטו פעולות אכיפה נגד שוהים בלתי חוקיים מקונגו.

בנוגע לקונגולזים, יעקובוביץ' אומר ל'מידה' כי ביטול ההגנה הקבוצתית הוא צעד מבורך, אך כזה שמדגים היטב את ההתנהלות הבעייתית מאוד של המדינה בנושא. "לא הייתה כל הצדקה להגנה הזו כבר למעלה מעשור ומדינות מערביות מחזירות מהגרים לקונגו לפחות משנת 2007, אך מכיוון שמדובר במספר אנשים נמוך יחסית הנושא לא קיבל תשומת לב. גם בסוגייה האריתראית המדינה גוררת רגליים, כאשר ישנן קבוצות כמו תומכי משטר, נשים נשואות עם ילדים, וגברים מעל לגיל גיוס, שברור לכולם שהם יכולים לשוב כבר היום".

היסטוריה באפריקה

ובינתיים באריתריאה, המדינה נבחרה אמש (שישי) כחברה במועצת זכויות האדם של האו"ם. יחד איתה נבחרו לכהן במועצה עוד ארבע מדינות אפריקאיות: בורקינה פאסו, קמרון, סומליה וטוגו. בנוסף אליהן הצטרפו למועצה עוד 13 חברות חדשות, והן יכהנו תקופה בת שלוש שנים. האם צעד זה מסמן שלב נוסף בהכרה של אריתריאה כמדינה בטוחה? לפחות לפי האו"ם – המקובל בעולם כגוף העוסק בשמירת ביטחונם וזכויותיהם של פליטים – נראה שהתשובה חיובית.

האו"ם אמנם הביע בעבר דאגה ממצב זכויות האדם באריתריאה, אך נראה שבחודשים האחרונים המצב משתנה לטובה בעקבות הסכמי השלום שחתמה אריתריאה עם שכנותיה. כך למשל, שליחת האו"ם למדינה דיווחה בחודש שעבר כי "יש לחגוג" את הסכם השלום שנחתם עם אתיופיה לאחר סכסוך ארוך שנים, והביעה תקווה שהוא יוביל לרפורמות רחבות.

מספר שבועות לאחר מכן אריתריאה חתמה על חוזה שלום נוסף עם ג'יבוטי ועל הסכם שיתוף פעולה עם סומליה. מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש בירך אז על ההסכמים שהושגו בין ארבע המדינות ואמר כי הם “ישיבו את השלום והיציבות לאזור ומהווה דוגמה חיובית לעולם כולו".

בתוך כך, שר החוץ של אריתריאה עוסמן סאלח מוחמד נשא נאום בוועידה הכללית של האו"ם שנערכה לפני כשבועיים ובו אמר כי הסכמי השלום שחתמה ארצו מסמנים את סגירת "הפרק האפל" בתולדותיה, וסוללים את הדרך לפיתוח אזורי. "זהו הישג היסטורי שיאפשר לכל המדינות לתעל את המשאבים הפוטנציאליים שלהן לאנרגיה חיובית. [ההסכמים] מחדירים תקווה ואופטימיות לשלום ורווחה לכל האזור", אמר השר וקרא להסיר את הסנקציות שהוטלו על מדינתו.

כפי שדיווחנו ב'מידה' לפני כחודש וחצי, זהו אותו סאלח אשר אמר בראיון לתקשורת הגרמנית כי “אריתריאים יכולים לחזור מרצון בכל עת”. הכתב הגרמני התעקש ותהה האם המהגרים יתקבלו בברכה במולדתם, ועל כך השיב השר בחיוב: “יש מדיניות ממשלתית מקיפה בנושא ומי שרוצה לחזור מרצונו יכול להגיע ללא קושי. אין שום בעיה".

ואם כל זה לא הספיק, בסוף השבוע ערך ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה ביקור מיוחד באתיופיה ואריתריאה ונפגש עם נשיאי שתי המדינות. במהלך פגישתו עם הנשיא האריתראי אפוורקי שיבח קונטה את ההתפתחויות החיוביות בקרן אפריקה שיובילו לדבריו ל"עידן חדש של שגשוג". שני המנהיגים הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה והקשרים בין איטליה לאריתריאה.

סחבת בלתי נתפסת

למרות האופטימיות החדשה באפריקה, יש לציין כי במועצת זכויות האדם של האו"ם חברות מספר מדינות בעלות רקורד מפוקפק בתחום, וגם המצטרפות החדשות זכו לביקורת. יחד עם זאת יש לזכור שהאו"ם עצמו, שכעת מחבק את אריתריאה, הוא אחד הגורמים הדומיננטיים בניסיון להשאיר את המסתננים בישראל, בין היתר באמצעות נציגי נציבות הפליטים שלו הפועלים בארץ ומקיימים קשרים עם משרד הממשלה בעניין.

שטרנברג (מימין) עם קרן מיכאלי

כך למשל דיווחנו בהרחבה כיצד נציגת משרד המשפטים עו"ד אביטל שטרנברג שהוזמנה לדיון בוועדת הפנים בנוגע להחזרת המסתננים לארצם, שוחחה בתומו ארוכות עם קרן מיכאלי, העומדת בראש נציבות הפליטים בישראל. שלא במפתיע, שתיהן הביעו בדיון עמדה דומה לפיה "יש להמתין ולבדוק" האם באמת מתרחש שינוי אמיתי באריתריאה.

בעקבות זאת הגישה עמותת עוטף תחנה מרכזית בקשה לחשיפת יומן הפגישות של עו"ד שטרנברג, ולפי החלטת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור התשובה בעניין נדחתה לחודש הבא.

למרבה הצער, זו היא אינה הדוגמה היחידה לגרירית הרגליים שנוקטים משרדי הממשלה בכל הנוגע למציאת פתרון לבעיית המסתננים. במשך שנים ארוכות השתמשו הרשויות בישראל בתירוץ של המלחמה באריתריאה על מנת לספק הגנה קבוצתית לכל המסתננים האריתריאים השוהים בארץ, אך נראה שגם כעת כאשר אריתריאה צועדת לעבר עידן חדש של שלום ושגשוג, הפקידים ממשיכים לחפש כל תירוץ כדי להימנע מקידום הנושא. זאת למרות פסיקות עדכניות של בתי משפט בשווייץ ואף בישראל כי ניתן להחזיר אריתראים לארצם.

בעבר כתבנו במספר הזדמנויות על הסחבת הבלתי נתפסת בעניין המסתננים, כפי שנחשפה בדיונים בכנסת ובהתכתבויות ארוכות עם משרדי הממשלה. לנוחות הקוראים מצורפת טבלת סיכום ביניים של תגובות הממשלה בעניין כפי שנמסרו ל'מידה'.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאחרונה לנושא, כשאמר בכנס בחירות בתל-אביב כי "הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין אתיופיה לאריתריאה יכול להאיץ את המשך הוצאת המסתננים מישראל".

נתניהו הודיע לפני כחודש על הקמת צוות שרים מיוחד לטיפול בעניין, ובשבוע שעבר אף דווח בחדשות 10 כי ישראל מנהלת מגעים ישירים מול אריתריאה בנוגע להחזרת המסתננים. על פי הדיווח, נעשו מאמצים בנושא גם דרך שווייץ ומדינות אחרות באפריקה. ביום שני השבוע יערך דיון נוסף בסוגיה בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש, ואנחנו כמובן נמשיך לעקוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. תודה לביבי שהוא בחווה נכנע לרשע שמאלני והופך את ישראל למקלט של פושעים אמריקניים.

    1. תודה לויטלי שלא שוכח לשרבב באף מאמר תגובה קצרה התולה את כל האשמה בכל הרע שיש סביב בנתניהו – האחד הכמעט-יחיד שמנסה ללא לאות לתקן, למרות כל כוחות השחור שפועלים להכשילו.

    2. אין דרך אמיתית להחזיר, גלעד צויק צודק אולי עקרונית, אבל מהמקלדת הכל פשוט…… כמו שליברמן הבטיח לחסל את החמאס אבל נרגע עם קבלת תיק הביטחון,

      הפשרה של הממשלה סבירה, ואסור לשכוח שיש הרבה גורמים בדרום תל אביב ובתל אביב שנשענים על כוח עבודה אפריקאי זול ואם לא אפריקה אז ערביי השטחים יבואו, ובכל את האפריקאים לא עושים פיגועיים

  2. מורה נבוכים לדמוקרטיה חוקה ובית המשפט
    חוק יסוד כבוד האדם וחרותו איננו מהווה חוקה, חזור א י נ- נ ו מהווה חוקה. זהו חוק בודד שאיננו מפורט דיו והוא חסר.———–
    קיומה של חוקה הינו תנאי הכרחי במידה וניתנת לבית המשפט העליון הזכות לבטל חוקים.———-
    בישראל אין חוקה לא מתקיים התנאי ההכרחי.——–
    קיומה של חוקה איננו מתיר חזור א י נ נ ו מתיר התערבות בית המשפט העליון בפסילת חוקים. לכך צריך הסכמה מפורשת————
    לא קיים חוק המסמיך את בית המשפט להתערב בחקיקת חוקים.———
    בית המשפט לקח לעצמו בלא כל הסכמה זכות לבטל חוקים.———-
    אכן יש לחוקק את חוק יסוד החקיקה!———

    הקושי – הטרור המשפטי המשמש את בית המשפט. תובעים ממלאים תפקיד מכונן בכוחם של שופטים. אישי ציבור ופוליטקאים הפועלים שלא כפי שדעתם של שופטים נוחה, "זוכים" לתפירת תיק במיוחד מטעם הפרקליטות. טרור משפטי זה הינו מקור כוחו של בית המשפט ומקור הענות הפוליטיקאים, ביניהם חברי כנסת האמורים ליצג את הציבור – לכל חפצו של בית המשפט. בשל כך ובשל עריצותו הכללית של בית המשפט שאיננו עושה צדק אלא עולות ואי צדק יש למצא שעת כושר ולפזר את בית המשפט!

    שופטים אינם נושאים בכל אחריות. הם לא צריכים לפתור שום בעיה! הם מקבלים משכורות עתק. גם תנאי פנסיה מופלגים. והם יכולים להרשות לעצמם כל אשר ירצו. אם יצטרכו להתאשפז ילכו לבית חולים בחוץ לארץ. אז מה זה מעניין אותם? יש להם מושג כמה הקופא הציבורית ריקה? הם רק עושקים את העם ועוד דורשים שנממן את כל העולם!

    דמוקרטיה פירושה המילולי שלטון העם האמצעי לדמוקרטיה ריבון המורכב מנציגים נבחרים ואלו מחוקקים מטעמו לטעמו והעיקר למענו. בדמוקרטיה – שלטון העם מתקיים שלטון החוק המחייב את כולם, בשלטון החוק הכונה היא שעל האזרחים וכך גם על השלטון להכיר בעליונות החוק לקימו ורק לפיו לפעול. במצב של שלטון החוק מערכת החוקים מחייבת את כפיפות כולם אליה, את האזרחים וכמותם גם את הרשויות. לאזרחים מותר הכל להוציא מה שאיננו חוקי לרשויות והממלאים תפקיד בהן, ככאלה מותר להם רק מה שכתוב בחוק. עליונות החוק היא המעניקה לאנשים ביטחון חירות ושאר שירותים. במדינה דמוקרטית חייב להתקיים שויון בפני החוק..

    זהו המצב התקין. אלא שבישראל רשויות החוק החליטו שדמוקרטיה פרושה לא שלטון העם אלא רק "שלטון החוק" ובשל הכוח הרב הניתן להן אף הרחיקו לכת והחליטו שהן עצמן החוק! רשויות החוק רואות את עצמן כחוק בהתגלמותו ומזהות את שלטונן עם "שלטון החוק". לכן על פי תפישה הרודנית של רשויות אכיפת החוק ועמן חסידיהן השוטים – חלק לא מבוטל בעם, רשויות החוק הן עצמן החוק ולכן הן "ה" דמוקרטיה" על כן דמוקרטיה הינה שלטון ללא מיצרים שלהן. מכאן שכל פיקוח עליהן ודרישה מהן לנהוג על פי החוק, הינו פגיעה בשלטונן המוחלט ומכאן פגיעה ב"שלטון החוק" על כן גם פגיעה בדמוקרטיה. רשויות החוק וחסידיהן השוטים מזהירים שאסור "להפריע", אסור לפקח כיון שזו פגיעה אנושה ב"דמוקרטיה".

  3. המיקום העליון של בית המשפט העליון
    אהרון ברק אך גם מעט קודמיו צעדו לתוך חלל גדול של חוסר מוסדות והמעט שיש אינם מאוישים כיאות. ישנו רק בית נבחרים אחד קטן שכיום מזמן אינו עונה על הצרכים. נא לחשבן אם בהיות מספר התושבים במדינת ישראל 600,000 שש מאות אלף הכנסת מנתה 120 חברים כמה חברי כנסת צריך היום כדי שתוכל למלא את יעודה? כדי שחברי הכנסת יוכלו להיות בקשר עם העם ולא רק עם שופטי בית המשפט העליון הקרובים להם גיאוגרפית, יש להגדיל בדחיפות את הכנסת. אמנם ישנם חברי כנסת שאינם מבצעים עבודתם אך גם ישנם אחרים העובדים קשה. מספר כה זעום של חברי כנסת אינו יכול להספיק גם אם כולם עובדים קשה. מתוך מספר גדול של חברי כנסת קל יותר לנפות את הלא עובדים ולהחליפם לאחר שיכון מנגנון לפיקוח על עבודת חברי הכנסת. את מספר חברי הכנסת יש להגדיל בהדרגה כדי לתת לחדשים אפשרות ללמוד את המלאכה. לדוגמא כל קדנציה להוסיף עוד עשירית. בעיה אין בכלל מקום באולם המליאה הוא בנוי ל120 חברים ותו לו. נודע לי ולא בטוח שזה כך, שיש עוד הרבה מקום לא בנוי בבנין משכן הכנסת. אם אין יצטרכו להוסיף עוד קומה! יש לבנות אולם חדש שיוכל להכיל אפילו 200,0 אלפיים חברי כנסת ואולי יותר. . באם ימצא היכן לבנות אולם מליאה גדול אפשר להוסיף עוד בקדנציה הבאה עוד עשירית וישבו זמנית במעברים.

    לאחר זאת יש להקים כפי שנהוג בדמוקרטיות בעולם בית מחוקקים גבוה שיפקח על כולם כולל בית המשפט כולל העליון היהיר על שופיטיו וישפוט אותם לעת צורך. הרי ידוע שבית המשפט עליון חושב שתפקידו לפקח על המדינה והוא לפי כך קבע לעצמו על דעת עצמו את מיקומו בנקודה הגבוהה ביותר בגבעת רם. לאחר שכבר התישב, עצם ישיבתו במקום זה מחזקת את הרגשתו שתפקידו עליון מעל כולם. עד כדי כך בית המשפט העליון בטוח שהוא עליון גם על הממשלה והכנסת שמדריכי מבקרים בבית המשפט העליון כך מסבירים את גובה המקום הטופוגרפי כמתאים לגובה התפקיד מעל שאר הרשויות. גם מדריכי טיולים לוקים באותו ההסבר. קרבה גיאוגרפית זו לכנסת גם מעודדת שליטה על הכנסת ודחיפת חוקים נוחים לבית המשפט ומנוגדים לטובתו של העם. אהרון ברק בכל הזדמנות סר לכנסת וממושב המבקרים החשובים לעיתים צרח על חברי הכנסת.
    באופן זה בית המשפט העליון גם אינו נגיש לעם לעירעורים שזה צריך להיות תפקידו שהוא ממילא ממעט לעשות. על כן מתבקש מנגנון שלא מקרב השופטים אשר יעמיד את השופטים על מקומם וישפוט אותם ואף ירחיקם אם יתבקש. יש לבטל את ההפיכה השיפוטית ואת בג"צ בכלל. כלומר יש לבטל את ביטול משילותם של נבחרי הציבור לטובת השופטים. לאהרון ברק המרבה להזכיר את שלטון הנאצים כמו גם לדומיו יש להזכיר שמעשהו ומעשה בית המשפט זהה למעשהו של היטלר אשר עם עלותו לשלטון ביטל את הפרלמנט כי הוא ידע טוב יותר מה טוב עבור העם. מבנין משכן בית המשפט העליון יש לסלק את בית המשפט כלומר את כל השופטים ולמצא לו חלופה במקום נגיש לקהל הרחב. בבנין זה יש לשכן את בית הנבחרים הגבוה לכשיקום והוא חייב לקום.

    "נשיאי" בית המשפט העליון לפני פרישתם יושבים מול צייר לציור פורטרט שלהם בעלות של חמישים אלף שקל מכספנו. ציורים אלו נמצאים במרתף בניין בית המשפט העליון. יש להחרים ציורים אלו ובטווח הארוך לפתוח בירושלים מוזאון הרהב שיכיל פורטרטים אלו תוך סיפור מעלליהם של כל אחד מנשיאים אלו. זה יהיה הבסיס למוזאון הרהב, אשר כמו כן יכיל את ספור הקרן להשמדת ישראל בה חברים שופטים אלו והתנהגות האירופאים הצבועים.

  4. לא יודע מה עמדת אחרים ואני מדבר אך בשם עצמי, אבל מבחינתי אבוא חשבון עם ביבי ביום הבחירות המתקרב והולך, האחריות על הרפיסות ועל אי קידום פסקת ההתגברות מונחת בלבדית עליו

  5. כיצד שרת המשפטים מאפשרת התנהלות כזו של אנשי משרדה?

    והאם חוסר המעש של איילת שקד מתיישב עם הצהרות מפלגתה?

    אין לי שום ציפיות משר הפנים ומראש הממשלה, שהוא גם, ובעיקר, שר החוץ (אביו המנוח של נתניהו העיד עליו, שהוא מתאים יותר להיות שר חוץ מאשר ראש ממשלה) – אבל כיצד שרת המשפטים מטעם הבית היהודי מפקירה נושא כה חשוב בידי אנשי משרדה?!

    1. איילת שקד לא מפקירה "נושא כה חשוב בידי אנשי משרדה", אלא אנחנו הפקרנו את משרד המשפטים בידיה, למרות כל הסימנים שגם היא וגם בנט הם חיילים בקמפיין של השמאל להפלת נתניהו וממשלת הליכוד. בנט הוא שהלשין על מה שקרוי "ביביטורס" לרביב דרוקר, ושקד באופן קבוע מדליפה ממשרד המשפטים לברוך קרא ולידיעות אחרונות. שניהם תפסו טרמפ על המפלגה הדתית-לאומית כדי להגיע לכנסת ולממשלה ולקדם את השמאל.

      https://tinyurl.com/y7eejbh5

  6. לכל המגיבים בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב:

    אין מה לעשות, אתם צודקים.
    הסמכות לפעול בסופו של דבר היא אצלו. גם האחריות עקב חוסר המעש שלו.
    מי שטוען שבנימין נתניהו עושה משהו לסילוק הפולשים מאפריקה – משקר ביודעין.
    לדוגמה – לצה"ל יש מפקד עליון, הרמטכ"ל. אולם מיהו האחראי על הרמטכ"ל ובסמכותו להנחית לרמטכ"ל הוראות לביצוע או לאי ביצוע? ראש הממשלה ושר הביטחון. אם כך, מדוע חיילי צה"ל נשלחו לשמש בייביסיטרים לילדי הפולשים, ודבר זה לא הופסק גם לאחר שסגן שר הביטחון שלח מכתב חריף בנדון לרמטכ"ל (כלומר, העניין כבר היה ידוע במשרדי הממשלה, וכל שהיה צורך הוא שמישהו בעל סמכות יפעיל את סמכותו).
    רוב מצביעי הליכוד אינם בכלל סובלים את המפלגה הזו, שהיא אסופה של שמאלנים עם אופורטוניסטים (שמזגזגים ימנה ושמאלה בהתאם לרווח האישי שלהם) ועם באסטונרים. לו היו בחירות לראשות הממשלה ולכנסת (כל אחד בנפרד) רוב מצביעי הליכוד היו מצביעים לבנימין נתניהו ולמפלגה שאינה הליכוד. תכל'ס אני בהחלט מבין, וגם אני הייתי מצביע כך. אין ברירה, בנימין נתניהו הוא האופציה הפחות גרועה כרגע. והדגש הוא על 'כרגע'. ביחד עם פתק ההצבעה עבור בנימין נתניהו, הייתי מצביע עבור מפלגת ימין אמיתית (כלומר – לחלוטין לא 'הבית היהודי'). כך הייתי בטוח שבנימין נתניהו יישאר ראש הממשלה עד שהימין יצבור מספיק כח כדי להעמיד ראש ממשלה ימיני אמיתי, ובו בזמן מכניס לכנסת מפלגה שתחשק את בנימין נתניהו מימין ותדאג לביטחונם ולרווחתם של תושביה היהודים של מדינת ישראל.
    מכיון שאין כיום אפשרות בחירה שכזו, בבחירות הבאות אצביע למפלגה ימינית אמיתית, שתייצג נאמנה את האינטרסים הביטחוניים והמשפטיים והרווחתיים שלי ושל יהודים רבים אחרים הנמצאים במדינת ישראל.

  7. ראש ממשלה עם אפס משילות!
    זורה חול בעיניים במשך יותר מעשור.
    רחוק מלהיות ימין. בגין מתהפך בקברו