מעקב 'מידה': ההפקרות בצאלים נמשכת, חיילי מילואים "מרגישים חסרי אונים"

מילואימניקים שהתאמנו לאחרונה בדרום מספרים כי למרות הצהרות הצבא, חגיגת הגניבות של הבדואים ממשיכה ללא הפרעה. ח"כ ברקו: "אעלה את הנושא בפני רה"מ"

שטח הפקר. בדואים על טרקטורון סמוך לחיילי מילואים בצאלים | יוגב כהן

היינו בתרגיל פלוגתי בהשתתפות טנק שירה במקלע. חמש דקות אחרי שהתרגיל הסתיים והטנק ירד מהעמדה, מגיע בדואי על טרקטורון ומתחיל לאסוף תרמילים. לאור יום, מול כל החיילים, במרחק של כמה עשרות מטרים מאיתנו. זה היה נראה לי מוזר מאוד כי אנחנו נמצאים באזור אימונים, בשטח אש של הבסיס".

ניקולאי בבינסקי, לוחם בגדוד מילואים 8149

אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. בשנה האחרונה דיווחנו בהרחבה ב'מידה' על תופעת הגניבות מחיילי מילואים בבסיס צאלים שבנגב, והסיפורים המרתיחים משם נשמעים דומים להפליא לזה של בבינסקי שהתרחש בשבוע שעבר. לכולם מכנה משותף אחד: אוזלת יד מתמשכת של הרשויות בטיפול בבעיה החמורה, וחוסר אונים משווע של החיילים בשטח מול תופעת הגניבות.

בדואי סמוך לבסיס צאלים

אז מה בכל זאת השתנה? כפי שסיפר בבינסקי בשיחה עם 'מידה', הגנבים הבדואים שנהנים מחופש פעולה מוחלט הולכים ומשכללים את שיטות הפעולה שלהם, אל מול האכיפה הלא קיימת. "במהלך התרגיל הבחור עם הטרקטורון צפה עלינו מגבעה סמוכה. מיד כשסיימנו להתאמן הוא הגיע. גם אם היינו מחליטים לרדוף אחריו ולתפוס אותו אין שום סיכוי. יש להם כלי רכב חדשים ואיכותיים והם דוהרים בשטח בלי הפרעה".

אור יזרעאלי, חברו לפלוגה של בבינסקי, סיפר בראיון עם אראל סג"ל ב-103FM כי גם הוא שמע בעבר על מקרי הגניבה בצאלים, אך רק כשהגיע לשטח הבין את המציאות הקשה. "זה פשוט הזוי, אין דרך אחרת לתאר את זה", אמר והוסיף: "הם מסתובבים בשטחים צמודים לבסיס ועושים בהם כשלהם. המקום פשוט פרוץ. רק לפני שבוע גנבו מתוך הבסיס מכונת שתייה. התחושה היא שמדובר באקס-טריטוריה. זאת פשוט הפקרות, מה יקרה אם יהיה אירוע ביטחוני?".

"תחושה של חוסר אונים"

חייל מילואים נוסף שמכיר את הסיפורים האלה מקרוב הוא יוגב כהן, שנתקל לראשונה בגנבים הבדואים לפני חמש שנים, במהלך שירותו הסדיר בבסיס שיזפון. "באמצע אימון בשטחי אש היינו נאלצים להפסיק את הירי כי היו בדואים שמסתובבים ליד המטרות ומנסים לגנוב אותן. זה היה קורה בכל תרגיל, וכבר היה חלק מהנוהל", הוא אומר בשיחה עם 'מידה'.

אך למרות שכהן הכיר את התופעה משירותו הסדיר, גם הוא נדהם כאשר נתקל בהיקפיה בשירות מילואים שעשה לאחרונה בצאלים, אז התרחש אירוע חריג במיוחד. "מה ששונה עכשיו זה שהם נהיו יותר חצופים. היינו בשטח בלילה והעמדנו ארבעה שומרים מסביב לטנק. הגיע בדואי לבוש במדי צה"ל ופשוט טיפס על הטנק בזמן שישנו עליו. הוא גנב לי את הארנק שהיו בו 500 ש"ח וחפצים אישיים כמו גרבים ותחתונים. אמנם ערב לפני גנבו תיקים לחיילים אחרים, אבל לא האמנתי שזה יכול לקרות ככה".

"גנבו לי ציוד כשהייתי על הטנק, חייב להיות שינוי" | כאן מגיבים

"אני עומד מולם עם טנק ומרגיש חסר אונים": יוגב ידע על תופעת הגניבות בצאלים, אבל לא האמין למה שקרה לו ולצוות שלו במילואים האחרונים#כאן_מגיבים Yogev Cohenדי להפקרות בצאלים

Posted by ‎כאן חדשות‎ on Monday, November 19, 2018

לדברי כהן, חבריו האחרים ליחידה היו גם בהלם ממקרה הגניבה. "הם היו בשוק שבדואי טיפס ככה על הטנק וגנב דברים. הם לקחו את זה קשה. לאחד החיילים גנבו את המפתחות של הרכב והוא היה צריך לחזור לחניון כדי לשמור שלא יגנבו גם את הרכב. הוא נשאר בצאלים עד עשר בלילה עד שהביאו לו מפתח אחר. זה פוגע גם באימונים עצמם כי אתה צריך לדאוג שלא יגנבו את הציוד במקום להתאמן. זה לא משהו שנמצא ברקע, אתה חושב על זה כל הזמן".

עוד מספר כהן כי הגנב היה יכול בקלות לקחת גם נשק וציוד צבאי אחר, אך בחר במקרה הזה לגנוב רק חפצים אישיים. "נראה שהם חכמים מספיק כדי לא לגנוב נשק ולעורר מהומה. יש לי חבר עורך דין שהמליץ לי להגיש תלונה במשטרה אבל הבנתי שחבל על הזמן. בפעם הבאה אני פשוט אביא פחות ציוד".

אז מה הפתרון לדעתך?

"אני לא יודע. ישנתי על הטנק עם התיק לידי, הייתה שמירה הדוקה, ועדיין גנבו לי אותו. לא יכולתי לעשות יותר מזה. אי אפשר לעשות מעגל שומרים מסביב לכל אוהל וקשה לירות בגנב שצמוד אליך בשטח. חשבתי לעצמי שאם אני אעשה משהו, אני עלול להתחרט על זה אחר כך. זאת תחושה של חוסר אונים".

"ביזיון נורא, פשוט מטורף"

תופעת הגניבות מבסיסי צה”ל בדרום הארץ מוכרת במשך תקופה ארוכה מאוד, אך נראה כי בשנים האחרונות היא תופחת לממדים מבהילים, במיוחד לנוכח התגובה הנרפית מצד הרשויות שאמורות לטפל בבעיה. לפני כשנה כאמור הבאנו מספר רב של עדויות מצד חיילי מילואים שעברו אימונים בצאלים וחשפו את עומק התופעה ואת ההשלכות הקשות שלה על התנהלות הצבא בשטח, בנוסף לפגיעה חמורה בריבונות ובביטחון המדינה לטווח הארוך.

הנושאים העיקריים שחזרו באותן עדויות היו רמת התחכום והתעוזה של הגנבים שמשתמשים במדי צה"ל ובאמצעי תצפית, אל מול חוסר היכולת של החיילים והמפקדים בשטח לתת מענה הולם. "אני יודע שאף אחד לא יגבה אותי אם אני אירה בגנב, זה מטריף”, אמר אז ל'מידה' אחד החיילים.

במקרה נוסף של גניבת ציוד אישי עליו דיווחנו סיפר לנו חייל בסדיר כי מדובר בתופעה בעלת מימדים מבהילים: "הבדואים מסתובבים באופן חופשי בשטח וגונבים. זה ביזיון נורא, פשוט מטורף".

מזל שעדיין אפשר לסמוך על החיילים בשטח שיעשו את העבודה.אבל זה לא פיתרון: מישהו חייב לקחת אחריות על מחדל שטחי האש בצאלים ולהתחיל לעבוד – לפני שיקרה אסון.צפו בראיון של מ"פ פלוגת שיריון במיל' אדם עטר בהעולם הבוקר, ערוץ רשת 13 >>>

Posted by ‎די להפקרות בצאלים‎ on Monday, November 19, 2018

בעקבות פרסומים רבים בנושא באמצעי התקשורת על מכת הגניבות בצאלים, הוקמה באותה תקופה תנועת מחאה של מילואימניקים תחת הכותרת ‘די להפקרות בצאלים’, ואלפי חיילים וקצינים במילואים חתמו על עצומה הקוראת לרמטכ”ל לפעול לחיסול התופעה.

אריק גרינשטיין, ממובילי מחאת המילואימניקים, אמר השבוע ל'מידה' כי יש תחושה שעצימות התופעה הולכת וגוברת. "לא ברור אם זה מכיוון שהגנבים נהיו נועזים יותר וחצופים יותר, או בגלל שהמילואימניקים מציפים את הסיפורים יותר כי נמאס להם לחיות עם המכה הזאת כגזירת גורל".

לדברי גרינשטיין, כל עוד אין אף גורם שלוקח אחריות ומטפל במחדל הזה, שעלול בקלות להפוך גם לאירוע פח"ע, החיילים ממשיכים להישחק. "היום כבר מעמידים ארבעה שומרים בלילה במקום אחד. מפקדי הפלוגות צריכים להתעסק חצי מהאימון עם אבטחת ציוד אישי במקום להתרכז בתרגילים, החיילים הפשוטים ממורמרים, והמורל נפגע. הם שואלים, ובצדק: איך נלך למלחמה מול חיזבאללה אם בכנופיית שודדים צה"ל לא מסוגל לטפל מתחת לאף שלו?".

פצצה מתקתקת

לאחר הסערה שהתעוררה בראשית השנה, התקיים בחודש ינואר דיון מיוחד בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ביוזמת ח”כ ענת ברקו. אל”מ ערן אוליאל, ראש מחלקת המבצעים בצה”ל, טען אז כי הוראות הפתיחה באש חודדו במקרה של גניבת נשק חם או סכנת חיים, אבל הן לא נותנות מענה לגניבה של ציוד אישי: “חייל צריך לשמור על הציוד שלו בשטח”, אמר אוליאל.

מפקד מצ”ח אל”מ גיל ממון הציג את נתוני הצבא לפיהם אירעו 49 מקרים של גניבה בצאלים בשנת 2016, וחמישים מקרים ב-2017. בנוסף לכך היו עוד מספר אירועים של גניבת ציוד צבאי, פריצות לבונקרים וגניבת אמצעי קשר, מצפנים ומשקפות. בהתייחס לנתונים טען ממון כי “היכולת להתמודד עם האוכלוסייה סביב צאלים היא נמוכה כי הם פועלים בתחכום ובתעוזה”.

ח"כ ענת ברקו | פלאש90

ח"כ ברקו אף הגישה הצעת חוק שתגדיר גניבת נשק כ”גניבה בנסיבות מחמירות", במטרה למגר את תופעת הגניבות מבסיסי צה"ל. החוק עבר בקריאה ראשונה ומחר צפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית בוועדת חוקה.

"העדויות החדשות על הגניבות מחיילי המילואים בצאלים מציגות תמונה עגומה בה רשויות האכיפה, הצבא, המשטרה והפרקליטות, טרם שלבו כוחות בכדי להביא סוף לתופעה הבזויה הזו", אמרה אתמול ח"כ ברקו ל'מידה'. "עד היום, המחוקק לא קבע דבר בעניין גניבת נשק. בפועל מעמידים לדין את גנבי הנשק על עבירת אחזקה והובלת נשק, אך החוק לא מתייחס לגנב שנתפס לאחר שמסר או מכר באופן בלתי חוקי את הנשק".

עוד הוסיפה ברקו כי "הנשק לא נגנב למטרות צדקה. נשק בידי מי שאינו מורשה להחזיקו הוא פצצה מתקתקת, ואיום מוחשי על שלום הציבור וביטחונו. נשק משמש לפשע ולטרור וקוטל חיים מדי יום, ומשמש טרוריסטים צמאי דם. הנשק הזה מגיע אליהם רק לאחר שנגנב". לדבריה, היא מתכוונת לעלות את הנושא בפני ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד שתתקיים היום (שני).

"הבדואים ממשיכים לחגוג"

עמיחי יוגב, מנהל מחוז הדרום של תנועת רגבים המתעדת ופועלת בשנים האחרונות כנגד התופעה, מכיר את המציאות בצאלים גם כקצין מילואים המגיע מדי שנה לאימון בבסיס. "כבר שנים ארוכות שאנו מתריעים נוכח התופעה של השתוללות חוליות הטרקטורונים וסדרת פעולות השוד בשטחי צאלים", הוא אומר ל'מידה'. "בהתחלה צה"ל העדיף להתכחש לתופעה ולהקטין את מימדיה, עד שהסרטונים שהבאנו הציגו את המציאות כפי שהיא, מבלי יכולת לייפות אותה".

רכב של בדואים בשטחי האימון בצאלים. צילום: יוגב כהן

לדברי יוגב, ההצהרות מצד צה"ל הן זמירות ישנות שלא רלוונטיות למציאות בשטח. "עובדה היא שהכאוס עדיין שולט בשטח כמו לפני עשור. בימים האחרונים הציבור בישראל שומע על מחלוקת בצמרת צה"ל לגבי מצב יחידות המילואים. פתאום אלוף בצה"ל מבהיר שלא תמיד הגרסה הרשמית והנינוחה לכאורה, גם תואמת את המציאות בשטח. אותה בעיה קיימת גם כאן: אנשי חוליות הטרקטורונים לא קוראים את התגובות של דובר צה"ל, הם פשוט ממשיכים לחגוג ולסכן את חיילי המילואים".

פנינו לצה"ל ולמשרד הביטחון בבקשות תגובה, והן יפורסמו מיד עם קבלתן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. צר לי לומר זאת, אבל רק ברגע שהמילואמניקים יסרבו להגיע, אולי יזוז משהו.

    לא ייתכן שנכנסים לשטח אש ללא ענישה
    לא ייתכן שגונבים מהצבא ואז אם נתפסים – בתי המשפט עושים צחוק מהעבודה.

    הבעיה זה לא החוקים כי אם חוסר האכיפה ומערכת המשפט

    ח ל ם !!!!!

    יהודים אנחנו כבר לא בשטעטעל.

  2. הצבעתם ביבי? זה העונש שלכם. בפעם הבאה אל תצביעו לסמרטוט הזה.

    גם אני הצבעתי לו כדי לדפוק את השמאל, עד שהבנתי שאני דופק רק את עצמי.

    העשור של ביבי הפך לעשור של הבדואים.
    ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל ובצאלים.

    ובימים ההם אין ממשלה בישראל, איש הישר בעיניו יעשה.

    1. לקראת הבחירות, המטרה העיקרית שלנו היא לפורר את הימין: לדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להאמין שנתניהו מקדם מדיניות שמאל ולגרום להם להצביע למפלגות קטנות כמו "עוצמה יהודית", "זהות", "האמונה", "תקומה", או המפלגה של אורלי לוי. המנהיגים של המפלגות האלה, שעובדות בשירותנו, אפילו לא מנסים להיות חלק מהממשלה הבאה ותפקידם הוא רק לבזבז קולות ימניים כדי להקטין את הליכוד. הם מתפרנסים יפה מהג'וב הזה, אבל כמובן שאנחנו לא מממנים את המפלגות האלה בגלוי אלא דרך תורמים פרטיים. ככל שנצליח לשכנע יותר בוחרי ימין שנתניהו הוא איש שמאל, יותר קולות של מצביעי מפלגות ה"ימין" הקטנות ייזרקו לפח ויגדל הסיכוי להעלות לשלטון את לפיד או גנץ. הטקטיקה שלנו היא פיצול הימין בין הרבה מפלגות קטנות, והסיסמה שלנו היא: "רק לא ביבי".

    2. אענה לך בדבריו של האליל שלך – אתה לא מעניין, אתה משעמם

    3. לאיש אחד צבוע מתוך מיליוני צבועים: גבאי ולפיד יהיו טובים יותר הא? ימכרו הכל - לא רק את צאלים הגיב:

      השמאל, כחלון הארור והמנוול ולקקן ישבני השמאל לצורך איתרוג עצמי והתשקורת, שהיא האויב הערבי בעברית – ובג"צ ופסיקותיו המקוממות את הציבור הציוני הרחב – ורק הם! אשמים בכל מה שמתרחש פה. צא לנו מהוריד עם ביבי כל שניה.

      ביבי הרדוף ע"י אנשים כמוך והגורמים שציינתי למעלה – לא יכול לזוז מטר. כך גם לא יכול כל הימין לזוז מטר. (ראה חוקים להגנת המדינה היהודית שמסוכלים יום יום ושעה שעה עי חברי כנסת נאלחים ועי מערכת משפט שמאלנית).השמאל ורק השמאל – זה סינדול וסיכול ממוקד לעם היהודי וצרכיו.

      השמאל מקדם את האנרכיה הזו. הוא ורק הוא – ובג"צ ופצ"ריו הם המתרס לאנרכיה הזו.

      די לצביעות המשתוללת שלך ושל דומיך. די.

  3. זה הכל בזכות היועצים המשפטיים
    המהווים את חוט השדרה הערכי של הצבא.
    או לפחות ככה חושבים הרמטכ"ל , מנדלבליט
    ושאר הליצנים המשפטיים.

  4. יש פיתרון: את הפתרון הזה גילה פליט שואה קשיש בן 85 ממושב בשרון. הוא שמע כיצד 2 גנבים מטפלים בכספת שבחדר השינה שלו. הוא בשקט נגש למגרה נטל את אקדחו וירה בשני הגנבים בנוהל מקוצר להגנה עצמית כראוי במצבים כאלה כאשר הגנבים שולפים סכין/אקדח/מברג והורגים את בעל הבית. אז אחד מהגנבים מת במקום השני פצוע קשה. (המבוקשים אגב זמן רב ע"י המשטרה)

    עוד פתרון: חזרו הבייתה מהמילואים התארגנו שבוע, שבועיים עם רכב שטח טוב, קחו נשקים להגנה עצמית, וצאו לשטחי האימון בצאלים. הסתוו בשטח כפי שלמדתם ושימו מארב עם מכשולים לרכבי שטח וטרקטורונים, לדוגמה קשרו תייל מתוח בגובה החזה בשבילי הנסיעה שלהם., ותנו להם לעוף באוויר… טרקטורון/ג'יפ שנתפס בפעם הראשונה, מפנצרים לו את הצורה בפטיש 5 קילו, ובפעם השנייה מעלים אותו באש. בנוסף הגנב/ים מקבלים טיפול מרפא הסברתי, מצולמים ליוטיוב ונשלחים עייפים אך מרוצים לביתם.

    שומרים במאהל המילואים – שעצרו טרקטורון / ג'יפ של הגנבים יש להעמידם מאחורי טנק /נגמ"ש עם נהג שלא יודע מה יש לו מאחורנית ומורים לו: "סע רברס"… יש עוד כמה דרכים יצירתיות…בהמשך

    1. נכון ואז הבדואי יפנה למשטרה ומי שעשה לו את זה ייענש ועוד יצטרך לפצותו והיו מקרים מעולם.היה מקרה של בדואי שנכנס ללא אישור לשטח אש ונפצע מהתפוצצות נפל וביהמ"ש קבע שצה"ל יפצה אותו במאות אלפי שקלים למרות שנכנס לשטח אש כנגד החוק אז מה יעשו לחייל שייעשה מה שאתה מציע?הרי זה יגיע למאסר כי הוא פגע בזכות המוקנית של הבדואי לגנוב.

  5. מדינה פחדנית שמרשה לכולם לדרוך עליה בכייף בתמיכת בג"צ והשמאל בכל מוסד יהודי בארץ הזו. צמרת צה,ל ופצר"יה בטוח שלא מתכוונים לפעול נגד הפורעים הערבים למינהים וכ"ל המינהל השבוי בידי הקרן להשמדה.

    ישראל מרגילה פורעים ורוצחים שאפשר לרצוח ולגנוב ולשדוד אדמות ולעשות כל מה שאסור והיאהוד לא יגיבו.

    איזה גועל.

  6. מי לעזאזל החליט שעלינו לפחד מהבדואים כל הזמן, ולהעביר לבעלותם את אדמות הנגב שלנו?
    הבדואים הפכו ממטרד לבעיה לאומית.

    אין דין ואין דיין אל מול אוכלוסייה שפועלת ללא הרף בשיטות של גניבה, חטיפה, וגזל של כל מה שנקרא רכוש יהודי ולאומי.

    מהלכים על ביצים ופוחדים להשליט עליהם את החוק, ובמקום זאת, נותנים לשופט זה או אחר, לשבת על מדוכה שלא קיימת, ולהחליט שיש לתת להם את אדמות הנגב שלנו!

    לפני שמעבירים את אדמות המדינה לידי הבדואים, יש לערוך משאל עם!!!

    לא שופט יקבע שעלינו למסור להם את הבעלות על הנגב.

    רק הסכמת העם כולו שתיבדק בעריכת משאל עם, יכולה להחליט דבר כזה.

    לא די לנו שלבג"צ הועתקה הפעילות הפוליטית של השמאל שאיבד את כוחו בכנסת.

    לא די לנו בכל פעילות ההרס והחיסול של אנשי ואירגוני גולדסטון והקרן האמריקנית הזרה NIF.

    לא די לנו שהאקדמיה הפכה למרכזי מפלגות שמאל קיצוניות ופלטפורמות לפעילות פוליטית פושעת נגד המדינה, עכשיו התבשרנו שיצירי כפיה של הקרן הזאת, וגדודיה, מקימים חמ"ל (חדר מלחמה)למען תושבי הנגב ו"זכויותיהם".

    תושבי הנגב?

    זכויותיהם?

    ברור למי שעיניו בראשו שמדובר בעוד מבוגרי "תוכנית המשפטנים" של הקרן האמריקנית הזרה NIF ושל הרמן שווארץ, היהודי האמריקני שהגה את התוכנית להכשרת ישראלים בארה"ב, שתוצאתה גל אנטישמי חסר תקדים וחובק עולם נגד המדינה.

    בוגרי תוכנית המשפטנים של הקרן האמריקנית הם שמביאים חבר ועוד חבר, והציפו סופית באנשי שלומם את הפרקליטות, את בג"צ, את כל מערכת המשפט, ואת הקליניקות המשפטיות, שצצות כפטריות רעל לאחר הגשם.

    בוגרי התוכנית של הרמן שווארץ ושל הקרן הסוכנת האמריקנית הזרה, מקימים או מתמקמים בכל האירגונים הצעקניים והממומנים בזרם אדיר מאירוערביה ומה-CIA, ועוזרים לבטל את זכויות היהודים בארץ, ולהעבירן לידי הערבים.

    העובדות הן, שכל בתי המשפט, בכל הערכאות, דחו את טענות הבעלות של הבדואים על הקרקע בנגב.

    באיזו רשות ומי החליט שלמרות שבתי המשפט קבעו שאין אמת בטענות הבדואים, הקימו פוליטיקאים אלה ואחרים ועדות שונות ומשונות וגם רבות מספור, והלכו עוד ועוד לקראתם, בתקווה לרצות אותם.

    עכשיו, לפי ההסדר החדש שמוצע להם, בהתאם להמלצות דו"ח פראוור, יזכו הבדואים לחמישים אחוז מהקרקע, למרות שהיא לא שלהם, ולפיצויים על המחצית הנוספת, שגם היא לא שלהם.

    אלא שגם הכניעה הזאת אינה מספקת את הבדואים. והיא אינה מספקת גם את אנשי ופעילי הקרן הזרה שעומדים לפתוח במלחמה חזיתית נגד ממשלת ישראל הממאנת למסור לבדואים את כל השטח שהפורעים דורשים לקבל בניגוד לחוק.

    "רק חמישים אחוז"? הם מתקוממים!

    לשמוע ולא להאמין!

    אני פותחת את האשכול הזה מאחר ותוכנית הממשלה אינה אלא כניעה לאלימות, המציגה את המנהיגות היהודית כמי שמוכן למכור את המדינה עבור שקט תעשייתי.

    יש לערוך דיון ציבורי בו תידון הדרישה הלא מתפשרת של העם היהודי בארץ לקיום משאל עם בנושא מסירת האדמות לפורעים אלה.

    האשכול יציג את מעשיה של האוכלוסיה הבדואית בישראל, את תביעותיה ואת כניעת המנהיגות היהודית בניגוד לצדק ולאמת, שאין שום סיבה שהציבור הרחב ישלים עימה.

    זו אינה החלטה הרובצת לפתחו של מנהיג זמני זה או אחר. זו החלטה שרק העם בכללותו יכול לקבלה.

    http://rotter.net/forum/gil/23558.shtml

  7. כל בתי המשפט בישראל דחו את טענות הבעלות של הבדואים הגיב:

    תקדים פרוקצ'ה / בן דרור ימיני
    יום שישי בצהריים. הרדיו פתוח. לא זיהיתי את הקול, וגם לא את התחנה. תוכנית אישית. מישהו שם דיבר על ראש הממשלה. סליחה, על ביבי. דיבר ודיבר. לא היה ברור מה הוא בדיוק רוצה,אבל זה היה משהו על נסיעות ראש הממשלה. עוד קטע ועוד קטע. לגלגני מאוד. המבטא היה ישראלי מאוד, כך שזה לא היה "קול הרעם" מקהיר. עברו עוד דקות, התוכנית הגיעה לסיומה, והתברר שזו הייתה תוכנית אישית בגלי צה"ל.

    באותו בוקר ראיין מגיש יומן הבוקר בקול ישראל את השר בני בגין, בנוגע להסדרי הקרקעות של הבדואים בנגב. זה לא היה בדיוק ראיון. העובדות שהוצגו הן, שכל בתי המשפט, בכל הערכאות, דחו את טענות הבעלות של הבדואים. ולמרות זאת, ועדות שונות ורבות הלכו עוד ועוד לקראתם, בתקווה לרצות אותם. לפי ההסדר החדש שמוצע להם, בהתאם להמלצות דוח פראוור, הם יזכו לחמישים אחוז מהקרקע, למרות שהיא לא שלהם, ולפיצויים על המחצית הנוספת, שגם היא לא שלהם. אלא שגם הכניעה הזאת אינה מספקת את הבדואים. והיא אינה מספקת גם את הערוץ הציבורי. "רק חמישים אחוז?", נזף המראיין, וגם טען ש"לא מצאנו מישהו שחושב שמדובר בהמלצות טובות". לשמוע ולא להאמין. יש רבים שחושבים שמדובר בהמלצות שהן כניעה לאלימות. מוזר שתוכנית הדגל של קול ישראל לא מצאה אותם.

    מיותר לציין שאם היה מדובר במתנחלים שפסק דין קבע שהקרקע אינה שלהם – המראיינים, בכל כלי התקשורת, היו מתנפלים על כל גורם פוליטי שמעכב את ביצוע הפסיקה, ומכים בראשו עם פטיש "שלטון החוק". אבל כשמדובר בבדואים, התקשורת בזה לפסיקה, ומעלה לדרגת קדושה כל פיסת קרקע שעליה דרכה כף רגלו של גמל בדואי. שלטון החוק? הצחקנו אותם.

    ועוד אירוע מהמקבץ. הערוץ הראשון שידר בשבוע שעבר תוכנית שבמרכזה עמד איש הקולנוע בכרי. מדובר בשקרן נאלח, שהפיץ עלילה על חיילי צה"ל, שמאז ועד היום מופצת ברחבי העולם.איך זה שערוץ ציבורי מעניק כבוד ויקר דווקא לאיש הזה?

    אורח מכוכב זר שישמע את זעקות השבר שמושמעות על ידי יותר מדיי אנשי תקשורת, ופוליטיקאים מזן מסוים, על "סוף הדמוקרטיה וחופש הביטוי", יחשוב ששלטון החושך של לשכות נתניהו וברק מכתיב את הקו התקשורתי. המציאות לא רק שונה. היא הפוכה. התקשורת הציבורית, שאין כמעט שום הבדל בינה לבין הפרטית, מציפה אותנו בחומרים שהם בין ביקורת ראויה לבין תעמולה אנטי-שלטונית זולה. מה שברור הוא, שהסיפור על שליטת לשכה כלשהי בתקשורת היא אגדה שנועדה בעיקר לאנשי התקשורת עצמם. אוי, כמה שאנחנו מסכנים ואמיצים. אוי, משטר החושך קם עלינו לכלותינו. המקום היחידי שבו הצליחה לשכת נתניהו להשחיל משפט של הלל ושבח למנהיג, היה בטכס לציון שנה למותם של נפגעי אסון הכרמל. התקשורת כולה התנפלה. די בצדק. אלא שזה לא מעיד על תקשורת שפועלת בחסות שלטון חשוך. זה מעיד על משהו הפוך.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=3124#responses

    תגוביות:

    1.ארגוני "זכויות האדם" למיניהם שמו להם למטרה להחליש את ישראל היהודית וצמחו מהר יותר מאשר פטריות אחרי הגשם, ללא תגובת השלטון המסורס שלנו. חברי הכנסת הערביים משתפים פעולה עם האויב בפועל (עאזמי בשארה וחנין זועבי) והשאר כאחמד טיבי וזאחלקה משתלחים במדינה ובמוסדותיה, כאילו היו חברי הפרלמנט הסורי או האיראני, ניחשתם נכון, ללא שום תגובה. זוהי אפילו לא תחילת הרשימה איך הבאנו על עצמנו את האסונות הללו, הכל מתועד.

    2. זאת האליטה שצמחה לנו בישראל. אנשים שחלומם הוא מדינת המופת המוסלמית יהודית. לפחות אם היתה דוגמא אחת לקהילה מוסלמית או מדינה מוסלמית שאינה תחת שלטון אספסוף נבער מדעת. זה החלום של שופטת בישראל – להשליך את כל מה שיש במדינת ישראל, להעביר את המושכות לאיסלאם ולקוות שנקבל משהו כמו שוויץ.

    3.לא יתכן ש- 90% אחוז מהציבור יממן אחוז אחד שיורק בפרצופו יום יום. פשוט להעיף אותם כמובן בדרך דמוקרטית – מהאקדמיה, התקשורת ומערכת המשפט. כל מי שדואג לכך שמדינת ישראל תהווה בית מקלט לעם היהודי, חייב להתעורר לפני שכמה אלפי אנשים יצליחו לבנות כאן מדינה מוסלמית, עם זכות שיבה וזכות לאיחוד משפחות ערביות, וזכות לשבת על אדמות הסוכנות וקק"ל שנרכשו להגנת העם היהודי.

    4.הקרן " לישראל חדשה": כ-30% מהכספים שמחלקת הקרן בישראל מופנים לארגונים ערביים כעדאלה לצורך קידומם של ערביי ישראל. ארגונים אחרים המקבלים מימון מהקרן הם בצלם, האגודה לזכויות האזרח בישראל, שדולת הנשים, אדם טבע ודין וקו לעובד.

  8. צה"ל סוגר ציר גישה בבסיס מרכזי בדרום הארץ מחשש התנכלויות של בדואים

    במהדורת מבט הערב יחשוף יואב לימור, הפרשן הצבאי של הערוץ הראשון, כיצד נכנע צה"ל לבדואים בדרום, וסוגר את נתיב הגישה לבסיס נבטים בשעות הערב, וזאת מחשש מהתנכלויות מצד בדואים בדרום. כך נמסר מרשות השידור.

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-220515-00.html

  9. חיל האוויר סגר כביש מחשש לפגיעה בחיילים. כך נכנע צה"ל לבדואים.
    יוסף אליעז לא מבין איך קרה שחיל האוויר החזק ביותר בעולם נכנע בפני האיום הבדואי וסגר כביש מחשש לפגיעה בחיילים.

    לעתים קשה, בשיקולי החשיבות, להבין מהן הידיעות אשר תופסות אצלנו כותרות, ומה הידיעות שנדחקות לְשׁוּלֵי העיתון וכלל לא מופיעות בשידורי הטלויזיה והרדיו.

    אקח כדוגמא עיתון רב-תפוצה כמו "ישראל היום". ביום 18.11.2009 התפרסמה ידיעה שולית בעיתון זה, בעמוד 7 למטה מופיעה כותרת בזו הלשון:

    "נבטים: כביש הגישה נסגר בלילה מחשש לפגיעת בדואים".

    בגוף הידיעה פורט כי מפקד הבסיס הורה על סגירת הכביש לבסיס חיל-האויר בנבטים לתנועת חיילים בלילה, מחשש לשלומם, לאחר שלפני כחודש כמה קצינים שיצאו מהבסיס בשעות לילה נתקלו במחסומי אבנים ודוקרנים.

    קראתי, וחזרתי וקראתי, כי לא האמנתי למראה עיני: זהו צה"ל?

    זה קורה בתוך מדינת ישראל הריבונית?

    אולי ראוי לקרוא לחטיבות גבעתי וגולני על-מנת שיקצו פלוגת סיור "לפתיחת צירים" כפי שהיה נהוג בלבנון? אולי גם ראוי לאבטח את הסיור בטנק או שניים?

    אתם מבינים מה כתוב כאן? זהו כשלון מחפיר של המשטרה, השב"כ, ולא נעים לאמר: גם של צה"ל.

    מזה שנים מתלוננים נהגים בנגב כי הם נתקלים בהתנכלויות שונות של צעירים בדואים, אם בהנחת אבנים ומסמרים בכביש ואם בנסיונות להסיט רכב מהכביש תוך שימוש ברכב אחר. בעיקר התלוננו על כך נשים שנהגו בשעת חשיכה לבדן.

    המשטרה לא עשתה מאומה, וזו שערוריה כשלעצמה, אך עתה נחסם בסיס של חיל האויר ?! כאשר יזדקקו לטייס בלילה האם ישלחו הליקופטר להביאו?

    ומה יהא בזמן מלחמה? האם אלוף-משנה בצה"ל הרים ידיים?

    אנו כבר מכירים את התגובה הצפויה ממנהיגי הבדואים: "זה רק מעשי-ילדים" ומיד יוסיפו האשמה: "זה היהודים אשמים, והממשלה, אין להם עבודה, הם משועממים ועושים שטויות".

    ובכן- לא מדובר בשטויות אלא בבטחון המדינה, בעֲלִיבוּת וכניעה של הזרוע החזקה ביותר של צה"ל, ופשיטת-רגל של המשטרה.

    נכון: הצבא אינו יכול לשלוח כוחות צבאיים לכפות חוק וסדר על אזרחים, אך הצבא היה חייב להפעיל לחץ עצום על המשטרה לפתרון מהיר ויסודי של הבעיה, ואם אין למשטרה די אמצעים – לספק לה גיבוי לוגיסטי בכוח אדם וכלי-רכב, ובוודאי לא להורות על סגירת כביש גישה לבסיס!

    אם צה"ל נכנע כה מהר לבריונות מה יגידו האזרחים? ככתוב: "אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר"?

    סגירתו לעת לילה של בסיס צה"לי של "חיל האוויר החזק ביותר במזרח התיכון" חייבת לטרוד שינה מעיני כולנו.

    אולי בא הזמן לערוך אלו חילופי גברי בצמרת המשטרה והשב"כ?

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/197008

    תגוביות:

    1.את הגזל של אדמות המדינה יש לחסל: יוקצו להם מתחמים עם מבנים מוכנים, ותינתן להם ארכה של 5 ימים לקראת המעבר לביתם החדש. את הבית הבלתי חוקי בו גרו יהרסו ביום שבו יוקם החדש .

    2.במלחמה עתידית הבדואים הם הראשונים לזנב בשיירות אספקה לחזית. צריך שייתמקמו כך שניתן יהיה לאסוף אותם ולכלאם במהירות .

    3.הכתובת היא אחת ויחידה: להחליף את שר הבטחון

    אהוד ברק עסוק באובססיה שלו להרוס את ההתישבות היהודית ביהודה ושומרון ומזניח את תפקידו כשר בטחון. כיוון שקיים תיאום מלא בין התנהלותו של ברק למדיניותו של ביבי, הרי שממשלה זו נכשלה כשלון חרוץ במילוי המצופה ממנה, ולמען היושר האלמנטרי היא היתה צריכה להתפטר ולהכריז על בחירות מחדש.

    4.הבדואים הביסו אותנו גם בתוך ערינו! ערי הדרום סובלות מפעילות פלילית לאומנית וחברתית כתוצאה מהגעתם של צעירים בדואים רבים. רק אתמול בלב שכונה באשקלון ראיתי חבורת בדואים מתרועעת עם בנות יהודיות למגינת ליבי מבלי יכולת לעשות דבר, גם מחשש שאותקף ועוד אואשם בגזענות ובחדירה לתחום הפרט. לבטח אם צעירים יהודים היו מגיעים לישוביהם ונוהגים כמוהם למותר לציין מה היה קורה. המדינה חייבת לעבור שינוי ע"י מנהיגות יהודית חזקה לישראל שתדע לטפח חינוך ופטריוטיזם יהודי, עם אפס סובלנות למרדנות הערבית במדינת ישראל. לשם כך כל מי שפועם בקירבו לב יהודי וחזון יתפקד לליכוד בכדי לחזק את הימין האמיתי במפלגת השלטון.

    5.הבעיה העיקרית של ישראל היא המאבק עם בני מיעוטים בתוך המדינה. הבעיה היא לא רק עם המגזר הבדואי, אלא גם עם המגזר הדרוזי. כותב הכתבה שכח להזכיר כי לפני כמה חודשים דרוזים שבו שוטרת, דרוזים התפרעו, שרפו ניידות, שרפו תחנת משטרה, זרקו אבנים, שרפו בתים ועוד ועוד ועוד. ומה קרה? המדינה עשתה משהו?

    6.חלאות השמאל עם כנופיה שיפוטית מפחידות את צה"ל! כבר הוכח שפיקוד בכיר נתון יותר ויותר לפוליטיזציה. קצונה בכירה פוחדת להיות לא "פוליטיקלי קורקט" . זוכרים איך צה"ל הוריד כרזה עם פסוקי תנ"ך? מי דרש להורידם? הגייס החמישי! תשכחו מצה"ל א-פוליטי. תזכרו בפעולותיו של אלוף פיקוד המרכז היוצא! להיות פוליטיקלי קורקט זאת משימה בה "דבקים" בצה"ל יותר מבמשימות קרביות – ראו מלחמת לבנון השניה, מורשת פורום החווה! ברק הוא סתם רפש אנושי ודואג רק לעצמו לפי ה"חזון" שהוא רואה ממגדלי אקירוב!

    7.במקום להעסיק את סיירת גולני, נח"ל וגבעתי, בפילבוקסים ביהודה ושומרון, צריך צה"ל לקחת את הלוחמים המתוסכלים האלה "שינערו" את עתודת המחבלים שצמחה בנגב…

  10. נכון לשנת 2008 בנו הבדווים בדרום כ 50,000- מבנים לא חוקיים, ובכל שנה הם מוסיפים כדי 1,500.
    לתושבים אין מערך דרכים מסודר ואף לא תשתיות של מים, חשמל, בריאות וחינוך. בעצם, זו חברה שאינה מוכרת לשום דבר ועניין בעוד שיעור הילדים בקרבה שובר שיאי עולם. אם בקרב היהודים, שיעור הילדים עד גיל 18 מתקרב ל 30%-, ואצל ערביי ישראל הצפוניים כדי 40% הרי בקרב הבדווים הוא מגיע ל 62%- !

    …מכאן גם ממדי האלימות שאין כמותם בשום מרחב אחר בישראל, ולכך תוצאות קטלניות לאוכלוסיית הבדווים עצמה ולכל הסובבים אותה בכל מרחבי הנגב הצפוני, הדרומי והשפלה.

    …יש להתייחס למציאות בדרום כאל תחילתו של איום אסטרטגי על ישראל שהרי היקפי התפשטותם של בדוויי הדרום הם תופעה שאיננה קבילה בשום מדינה, ובוודאי לא במדינה קטנה וצפופה כישראל, מה
    גם שכחצי משטחיה מוקדשים לביטחון וכל קילומטר הוא קריטי לצרכיה ולעתידה.

    …כבר בשלב זה אטען שאינני חושב שגופי NGO רבים המתערבים בנעשה בנגב, רוצים באמת בטובת הבדווים.

    מה שמניע אותם הוא טובת עצמם והארגון שהם מייצגים. קשה לי להאמין שארגון המציע להכיר בכל הפזורות מתכוון באמת להיטב עימן, ביודעו שלעולם שום ממשל לא יוכל לקדם עשרות רבות של פזורות ולהצעידן קדימה למאה ה- 21. אלה ארגונים שרבים מן הפעילים בהם נאיבים אך מנהיגיהם המדברים במתק שפתיים מעוררים אי-אמון, ועשייתם מביאה בסופו של דבר לאסונות, וקודם כל על הבדווים עצמם.

    ומה באשר למציאות קיומם של 50,000 בתים לא חוקיים? על כך הוועדה של השופט גולדברג ממליצה בזה הלשון: "נגדיר את אלה בתחום התכנית כ'אפורים'…והמדינה תכשיר אותם ותאפשר חיבורם החוקי לתשתיות כפי שהערנו למעלה".

    כלומר: הוועדה מלבינה באופן גורף את העבירות על החוק ומנציחה את המציאות בדרום.

    האם שקלה הוועדה מה משמעות הכרה גורפת זו לגבי יתר עבירות הבניה בכל רחבי הארץ? מדוע שלא יזעקו מתנחלי יש"ע לגבי מאות המאחזים הלא חוקיים שלהם?

    ובאשר למציאות בשטח, האם יימצאו התקציבים לחבר 50,000 בתים לתשתיות הכרחיות של מים, חשמל, דרכים, ביוב? כמה שנים יידרשו לשם כך בפריסה כה נרחבת?…והרי עד אז כבר תוכפל אוכלוסיית הבדווים בדרום ונדבר אז על 100,000 בתים לא חוקיים…שיאושרו בדיעבד.

    …גם דוח גולדברג קובע שאין להם שום בעלות וזכויות על קרקעות
    הנגב, אך עם זאת הדוח מציע שהמדינה תשלם להם פיצויים שאינם מגיעים להם.

    …אם נקבל את המלצות ועדת גולדברג ונכיר בכל הפזורות או אפילו במרביתן, ישראל היהודית-ציונית ודמוקרטית תלך ותאבד את הנגב הצפוני. ישראל תלך ותתכנס לתוככי "מדינת תל אביב", והנגב על מתקניו האסטרטגיים יהיה אזור מופקר.

    במקום זאת…יש להרחיב ולפתח במהירות רבה את 14 היישובים שכבר הוכרו, ולהוסיף לרשימה עוד 5 -6 יישובים חדשים לפי העניין, כדי שיקלטו את 55,000 – תושבי הפזורות שנותרו. להלכה, כל יישוב יצטרך לקלוט כ- 2500 נפשות או כ- 250 בתי אב בלבד. כל משפחה תוכל לקבוע לאן יש בדעתה לעבור ושם יוקצה לה שטח לבנייה וגם
    משק עזר לפי רצונה.

    …יש להביא בחשבון שכוחות רדיקליים ינסו לטרפד כל מהלך…ואלו יפעילו עיתונות רדיקלית וארגוני אנרכיה בין-לאומיים, והרעש והמהומה יהיו גדולים. במקרה זה יש לאמץ את האמרה הידועה: שהכלבים ינבחו – והשיירה תעבור! במלחמת "עופרת יצוקה" הוכיח צה"ל כי אפשר למנוע מן התקשורת כניסה לשטחי הלחימה במשך שלושה שבועות של עימות. בבוא העת, אם יהיה צורך בכך, אפשר יהיה להחליט על גיוס המשטרה לסיוע לעשות זאת שוב…

    …במקום פריסה מרחבית "פראית" הסוגרת אופציות לפיתוח בכל הדרום, ריכוז הבדווים ב- 20 יישובים יאפשר את הרחבת הערים הקיימות דימונה, ערד, ירוחם ובאר שבע, וכן יאפשר את העברת צה"ל דרומה…זוהי משימה לאומית המתבקשת גם משום לחצי אוכלוסייה גדולים במרכז הארץ והצורך בדילול העוצמה הצבאית שסביב מטרופולין תל אביב.

    …האם מדינת ישראל – מדינה שאין בה משילות כבר שנים – תוכל לאמץ את הצעתי (והצעת מל"ל) וליישמה? נראה שלא, כל עוד לא יחול שינוי במבנה השלטוני בישראל מ"דמוקרטיה אנרכית" למשטר מתפקד.
    אם כך, יש לצפות שמספר הפזורות רק ילך ויגדל ועמן הכאוס והאלימות, ומנגד בריחת האוכלוסייה החזקה מהנגב.

    …בעוד אנו דנים בנעשה בנגב הצפוני אפשר כבר בראשית 2009 לראות כיצד מתפתחת "חזית חדשה" בין הבדווים לשלטונות המדינה שאין בה "משילות", והפעם זה קורה בנגב המרכזי.

    http://izs.org.il/Sofer.pdf

  11. האדמות בנגב אינן שייכות לבדואים. כך פסק בית המשפט הגיב:

    יישובי הבדואים: מדוע לתמוך במפרי חוק? / דרור אידר

    ההתגייסות לטובת המאחז הבלתי חוקי אל־ערקיב מאלפת.

    מוזר שאותם אנשים שיוצאים בשצף קצף נגד מאחזים יהודיים ביהודה ושומרון בטענה שאינם חוקיים, קופצים לנגב להפגין בעד הבדואים, ובעוד רוממות החוק וכיבוד החלטות בית המשפט בפיהם, הם עוזרים לבדואים לחמוס את מה שנותר עוד מקרקעות המדינה, וכל זה נגד החלטות ברורות של בית המשפט, גם העליון.

    יש המדברים על דורות של התיישבות בדואית במקום, אבל עד לפני 12 שנה לא היה דבר במקום, לא פחון ולא אוהל. הבדואים עצמם חכרו את המקום ממינהל מקרקעי ישראל לחקלאות.

    עד ששבט אחד קבע שהמקום שלו.

    ובכל זאת, לא הובאה שום ראיית בעלות לבית המשפט.

    אבל את מי זה מעניין?

    תביעה על אדמות שמורה רק לערבים, שכן הם "ילידי המקום מדורי דורות", ואנחנו, אנחנו רק קולוניאליסטים שגזלנו ארץ לא לנו.

    אותן פנים שתראו בהפגנות נגד התיישבות יהודית במזרח ירושלים או בשומרון, תראו גם פה.

    הם בעד פינוי מאחזים יהודיים ונגד פינוי מאחזים ערביים.

    הנחת היסוד של התומכים בגזלנים היא שישראל היא הכובשת גם בשטחים שתפסה במלחמת השחרור.

    בוויכוח המתנהל בנוגע לקשורים בפלישה הבדואית לקרקעות המדינה נשמעים בין השאר הטיעונים הבאים: "בעלי הקרקע המסורתיים", "עיבדו" (את המקום), "רעו", "דורות", "פונו בכפייה", "אדמה היסטורית", "מסכת ייסורים", "נשים זעקו", "הילדים בכו", "זוועה של הרס", "עוול" ו"אפליה אתנית".

    לרגע נדמה שמדובר בזיכרונות מעקירת היישובים היהודיים מגוש קטיף לפני חמש שנים, אבל אלו מונחים השמורים בקרב דוברי שמאל רק לגבי ערבים, פלסטינים או בדואים. היהודים הם אף פעם לא בעלי קרקע, ואין להם היסטוריה אקטואלית באזור.

    יש פתרונות מכובדים

    "משפחה מבוססת עם שלוחות ברהט".

    שאלת הבעלות על קרקעות היא מורכבת ומסובכת, וכדאי לא ללכת שולל אחר דוברים מזדמנים. הרוצה להעמיק בנושא, מוזמן להיכנס לאתר של המכון לאסטרטגיה ציונית המחזיק כיום את מאגר המידע הגדול ביותר בנושא הפזורה הבדואית.

    בשנות ה-־60 המאוחרות הגישו הבדואים תביעות משלהם על הקרקע, אבל עובדה היא שכמעט אף פעם לא הצליחו להוכיח בעלות על קרקע. אף שלטון לא הכיר בבעלותם על הקרקע – לא העות'מאנים, לא הבריטים ולא מדינת ישראל.

    היו טריטוריות של מרעה שאליהן הגיעו הבדואים בנדודיהם, אבל לא בעלות רשמית. היחידים ששילמו על אדמות היו היהודים, וגם אז שילמו לעיתים כמה פעמים: אחת לאפנדי, אחת לבדואים או לפלאחים שישבו במקום (כדי שיסכימו להתפנות) ופעם נוספת לחדשים מקרוב שבאו וטענו לבעלות על המקום מ"דורי דורות", בדיוק כמו שבט משפחת אלטורי הטוענת לבעלות על אדמות אל־ערקיב.

    אגב זעקות השבר והחמלה שנשמעו, אנשים המכירים את המקום ואת אנשי השבט יודעים לספר שמדובר במשפחה מבוססת מאוד אשר לה שלוחות ברהט ובמרכז הארץ. בקיצור, אין מה לדאוג. לא נותרו שם חסרי בית. גם באשר לטענה על "נוער מתנדב" כביכול שעזר להרוס את המקום, לא מיניה ולא מקצתיה. מתברר שאלו סבלים עובדי קבלן שנשכרו לפנות את תכולת הבתים.

    גורמים ממסדיים המצויים בנושא אומרים שלסוגיית הבדואים יש פתרונות מכובדים ומוסדרים ביישובי הקבע שהוקמו עבורם. מדינת ישראל השקיעה הון תועפות ביישובים אלה. אבל לטענת אותם גורמים, שהבדואים "לא רוצים" (להתיישב ביישובי הקבע), כי נוח להם במקום שבו הם נמצאים; כך הם משוחררים מכל עול ושלטון, לא מסים ולא פיקוח". עוד הם טוענים, ש הבדואים התובעים בעלות על הקרקע עושים שימוש "חד-כיווני" בבית המשפט רק אם זה לטובתם.

    ברגע שבית המשפט פוסק נגדם, הם לא מכבדים זאת.

    http://news.walla.co.il/?w=/2680/1718431

  12. מג''ד שריון: ''בדואים מלווים את האימונים וגונבים הכל הגיב:

    תרגיל שריון ברמת הגולן. צילום ארכיון דרור ארצי

    "לאורך כל האימון, ליוו אותנו בשטחי האימונים קבוצת בדואים, רכובים על טרקטורונים כשהם 'מיישרים קו' עם הטנקים, ו'מנקים' כל פריט שנשאר בשטח". מג"ד מילואים מספר בשיחה עם 'הקול היהודי' על ההפקרות בבסיס צאלים בדרום.

    סגן אלוף (מיל') אריאל בן ברוך חזר אתמול מעוד אימון מפרך בבסיס צאלים שבנגב. בתור מג"ד מילואים של גדוד שריון, אימון שכזה דורש השקעה לא מעטה. אולם מה שמטריד אותו ביום שאחרי, הוא לא ימי העבודה שהפסיד, וגם לא הניתוק הארוך מהמשפחה, התופעה אליה נחשף גם הפעם, מוציאה אותו משלוותו.

    "הסיור הבדואי"

    "לאורך כל האימון, ליוו אותנו בשטחי האימונים קבוצת בדואים, רכובים על טרקטורונים רכבים וג'יפים, חלקם, צבועים בצבעי הסוואה, כך שממבט ראשון הם נראים כחלק אוטנטי מהכוח", הוא מספר. "הבדואים פשוט 'מיישרים קו' עם הטנקים, ו'מנקים' כל פריט שנשאר בשטח. החל משרידי הפגזים, וכלה בציוד שנותר בשטח. אני לא יודע אם על כלי נשק הם כבר שמו יד", הוא אומר, "אך אמצעים שונים נגנבו בוודאות".

    לסא"ל בן ברוך, התופעה לא ממש חדשה, אבל בכל פעם מחדש הוא נדהם מרמת התעוזה הגוברת. "עוד לפני שנתיים, הבחנו במהלך האימונים כי מטרות רבות נעלמו מהשטח" הוא מספר.

    המטרות המדוברות, אינן לוחות קרטון,אלא בטנקים ומטוסים ישנים, המשמשים כמטרות עבור אימוני השריון וחיל האויר.

    "באימון שערכנו לפני מספר חודשים, כבר לא נותרה שום מטרה בשטח, הבדואים גנבו הכל. נאלצנו להקים מטרות מחביות", הוא אומר בתסכול. "המטרות היו 'חד פעמיות'. לאחר פגיעה אחת, לא נותר מהן כלום. אין ספק כי מבחינת התותחנות, האימון במצב שכזה לוקה בחסר, אולם מבחינת צה"ל זו ממש שערורייה".

    מגננים ופיתוחים נוספים

    המציאות, אינה נעלמת גם מעיניהם של מפקדי הבסיס. בכל תדרוך לפני יציאה לאימון, מוזהרים החיילים לשמור היטב על הציוד, ולהיזהר מגניבות. אולם נראה כי במקום לעקור מהשורש את בעיית הגנבות משטחי האש, אליהם אסורה הכניסה על פי חוק, מתייחסים לכך בצה"ל כגזרה משמיים, שלא נותר אלא למצוא דרכים יצירתיות בכדי לעקוף אותה.

    לאחר מספר מקרים של גנבות ציוד במהלך חניות הלילה בשטחי האימונים, גנבות שכללו עגלות 'עוקב' שפשוט חוברו לכלי רכב ונעלמו, מצאו בצה"ל "פיתרון" לבעיה.

    דחפורים של צה"ל הקימו בשנים האחרונות 'מגננים' – אזור המתוחם על ידי ערמות עפר, אשר שם נדרשים הכוחות להעביר את הלילה, בתקווה שהגנבות יפחתו.

    בצה"ל עסוקים גם בפיתוח מטרות שאינן עשויות ממתכת, בתקוה שאותן –לא יגנבו. ניסויים שנערכו לאחרונה במטרות עשויות בטון נכשלו, לאחר שהפגזים שנורו עליהן נפצו אותן לרסיסים.

    סא"ל בן ברוך פנה למפקדי הבסיס שישימו סוף לתופעה. "התשובות נעו בין משיכת כתפיים, לבין השלכת האחריות על המשטרה", הוא אומר.

    "בסופו של דבר, המצב יוצר תסכול רב בקרב החיילים והמפקדים, ומקשה על האימונים", הוא מתאר. "אני אישית, מתוסכל בתור יהודי. מחנה האימונים הגדול ביותר של צבא ההגנה לישראל, מתעסק בלהתמגן מפני קבוצות בדואים הפוגעות בו ללא הפסקה".

    עד עתה טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל. והיא תתפרסם מיד לכשתתקבל.

    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=22047

  13. הדמוגרף פרופ' ארנון סופר, מקווה שהגילויים החדשים אודות התנחלויות הבדואים באזור ראשל"צ ורמלה, יעוררו את השמאל והתקשורת.
    הדמוגרף פרופ' ארנון סופר, מומחה לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באונ' חיפה, מקווה שהגילויים החדשים על ההתפשטות הבדואית החמורה על שטחי מדינת ישראל תעורר את מקבלי ההחלטות בישראל, "יש פה תהליך חמור שממשלות ישראל לדורותיהן לא טיפלו בו. הבדואים כבר לא מתפשטים רק בנגב, הם גולשים עכשיו ממערב לבאר שבע ומתקרבים להר חברון. הם גם יורדים מדימונה וגולשים לכיוון מדבר יהודה. הם תפסו מרחבים גדולים ליד רתמים ורביבים ומתקרבים עד לרצועת עזה".

    לדבריו, מי שחשב שההתיישבות הבדואית היא נחלת הדרום בלבד יגלה בקרוב שהבדואים מתקרבים אפילו לתל אביב, "באזור ראשון לציון ורמלה יש 66 התנחלויות של בתים בודדים וחושות של בדואים. יש כאן תהליך הדרגתי שמצביע על התפשטות בדואית שהופכת לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל".

    סופר מקווה שעכשיו גם השמאל והתקשורת יתעוררו, "במדינת ישראל התקשורת קובעת את סדר היום, אני מקווה שעכשיו כשהם מתקרבים לתל אביב, אז כל הצפונים יתעוררו והתקשורת תגלה אותם ואז אולי גם חברי הכנסת יצאו מהאדישות".

    פרופ' סופר טוען שמדינת ישראל אשמה בהתרבות של הבדואים, "במשך שנים העברנו להם קצבאות ילדים, כל אבא מגדל שם לפחות שלושים ילדים מארבע נשים והכסף הולך אליו ולא אל הילדים".

    לדבריו, הפתרון היחיד הוא התיישבות בדואיות חוקית ומוסדרת, "אני לא נגדם, אני רוצה שלבדואים יהיה טוב כמו לכל תושבי מדינת ישראל. אבל כיום כשהם מתגוררים באלף פזורות לא ניתן לספק להם שירותים עירוניים. הממשלה צריכה להודיע להם שעד אלפיים ושתים עשרה הם צריכים לעבור לעשרים ושלושה כפרים חוקיים שהמדינה תכין להם, הם יקבלו פיצויים ומי שלא יעבור יפסיד ויפונה כמו שעשו לאנשי חבל קטיף".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/217597

    תגוביות:

    1.כאן לא יהיה שום פינוי ע"י שוטרים לא ביום ולא בלילה. כאן יגידו הצבועים שהכל חוקי.

    2.הגילויים האלה צריכים לעורר את ממשלת "הימין" הסמרטוטית ולא את התישקורת והשמאל, שתומכים בכל מעשה חתרנות אנטי ישראלית.

  14. בג''צ אילץ את המדינה לסלול כבישים ליישובים לא חוקיים הגיב:

    העתירה:

    בעקבות עתירת עדאללה, המדינה מתחייבת לסלול כבישים לכל בתי הספר ומרכזי השירותים בכפרים הלא מוכרים בנגב

    פרקליטות המדינה הגישה ב-17 בדצמבר 2008 את תגובתה לעתירה לבג"ץ, שבה דרש מרכז עדאלה לסלול כביש גישה בטיחותי לבית הספר היסודי ולמרכז השירותים בכפר הלא מוכר אלסייד בנגב.

    היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי ב-9 בדצמבר 2008, בעקבות הגשת העתירה, הוא נפגש עם נציגים ממשרדי ממשלה שונים ומהמועצה האזורית אבו בסמה. בפגישה הוחלט כי ייסלל כביש אל בית הספר ואל מרכז השירותים באלסייד ושאת העבודה תבצע המועצה האזורית אבו בסמה, שהכפר נכלל בשטח השיפוט שלה. היועץ המשפטי לממשלה הורה למועצה האזורית ולמשרד התחבורה להכין בתוך חודשיים את התוכניות הדרושות לסלילת הכביש. הוא גם קבע כי משרד ראש הממשלה יכנס ישיבה דחופה עם נציגים ממשרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד החינוך, המועצה האזורית אבו בסמה וראש הרשות להסדרת ההתיישבות הבדווית בנגב, כדי להסדיר את ההקצאות התקציביות הדרושות.

    בתגובה נאמר עוד, כי יבוצעו עבודות לסלילת כבישים לכל בתי הספר ומרכזי השירותים בכפרים הלא מוכרים וכי התקבלה החלטה נוספת, המחייבת את משרד האוצר לכנס ישיבה עד 15 בינואר 2009, שבה יבחנו המשרדים את התקדמות סלילת הכבישים ויקבעו סדר עדיפויות לביצוע העבודה. לפי החלטה נוספת, נציג ממשרד ראש הממשלה יקיים ישיבה עד 15 בפברואר 2009, כדי להגיע להסכמה על מקורות מימון לסלילת הכבישים.

    עו"ד מורד אלסאנע מעדאלה הגיש את העתירה ב-20 בנובמבר 2008, בשם ועד ההורים בבית הספר היסודי אלסייד, ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי בישראל, אגודת הארבעים, המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב ועדאלה.

    בעתירה טען עדאלה כי כבישי הגישה הקיימים לבית הספר באלסייד מסכנים את חייהם של התלמידים והמורים המשתמשים בהם באופן יום-יומי. בעתירה הודגש כי עד כה נהרגו בדרך לבית הספר ארבעה תלמידים, בגלל תנאי הבטיחות המחרידים בה. בתאונה הקטלנית האחרונה נהרג התלמיד עבד אל-נעים אלסייד ב-5 במרס 2008, שנדרס על ידי אוטובוס. הילד נאלץ ללכת בעפר שבצד הדרך, מכיוון שבעקבות גשמים שירדו באזור נוצרו שלוליות לאורך הדרך. הוא מעד על הדרך ונדרס. אביו של הילד המנוח, נעים אלסייד, הוא הראשון ברשימת העותרים.

    בג"ץ 9817/08, נעים אלסייד ואח' נגד משרד החינוך ואח' (תיק תלוי ועומד).

    http://www.adalah.org/newsletter/heb/dec08/8.php

  15. 'רגבים': מע"צ משלם פרוטקשן בדרום וסולל כבישים לכפרים לא חוקיים לפי דרישת הבדואים.
    קבלני ומנהלי מע"צ נמצאים תחת לחצים ואיומי פרוטקשן מצידם של בדואים בנגב. כך עולה מתחקיר של תנועת 'רגבים'.

    הפרוטקשן חדר גם לחברה הלאומית לדרכים.

    מתחקיר שעשו בתנועת רגבים עולה בבירור כי תושבי הפזורה הבדואית מהכפרים הבלתי חוקיים בנגב הפעילו פרוטקשיין, איומים וסחיטות על מנהלי מע"צ העובדים במקום.

    מפרטי התחקיר של תנועת רגבים עולה כי על מנת לקדם סלילת והרחבת כביש 40 בקטע שנמצא מזרחית לבאר שבע (בין צומת הנגב לרמת חובב), שילמו מנהלי מע"צ דמי חסות לתושבים הבדואים הגרים בסמוך למקום העבודות. הכספים הועברו לחברי כנופיות שאיימו על אנשי החברה הלאומית לדרכים על מנת לאפשר לעבודות הפיתוח להתקיים.

    מצילומים של מצלמה נסתרת ששודרו בכתבה בחדשות 10 (יום שני) מתארים קבלני בטיחות של מע"צ איך הם שילמו דמי חסות כדי שלא יגנבו תמרורים ושלטים משטחי העבודות בכביש 40. אחד הקבלנים אף אמר במפורש כי ישנו הסכם בין מע"צ לגורמים עבריינים בפזורה הבדואית כי גובה התשלום יהיה על סך 5,000 ₪ לחודש על מנת שהשילוט יישאר על מקומו ומה שילקח יוחזר.

    בכתבה אף התראיינו, בטשטוש פנים, קבלנים של מע"צ וציינו קבל עם ועולם כי מנהלי החברה הלאומית לדרכים מודעים לתשלומי דמי החסות ואף מאשרים את זה.

    בנוסף אף צוין על ידי עובדי מע"צ כי במסגרת תשלומי דמי החסות מפתחת החברה הלאומית לדרכים כבישי גישה בין הכפרים ואף מקימה צמתים ורמזורים ייעודיים עבורם. למותר לציין כי הכפרים אינם חוקיים וכל הוראה של בית משפט או של רשות מוסמכת לפינוי המקום עלו בתוהו, וכעת חברה לאומית נותנת גושפנקה להתיישבות לא חוקית ואף מפתחת אותה.

    מאיר דויטש רכז דרום בתנועת רגבים: "קבלני משנה של מע"צ נתקלים במציאות קשה ביותר, כאשר עבריינים בדואים מאיימים עליהם ומחייבים אותם לשלם עבור המשך עבודות בכביש 40.

    חברי הכנופיות באים אליהם ואומרים שאם לא יסללו להם כבישי גישה לבתים או לחלופין לא יתנו להם חומרי בניה על מנת לעשות את השבילים בעצמם אזי מע"צ לא יוכלו להמשיך לעשות את העבודות ההרחבה בכביש הראשי.

    זה מחדל קשה מנשוא שקבלני מע"צ נופלים לרשתם של כנופיות עבריינים מהפזורה הבדואית. המשטרה והרשויות חייבות להתערב ולעצור את התופעה הפסולה הזו".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/233192

    תגוביות:

    1.איפה הבג"ץ של נתניהו ובייניש? אולי נשמע בקרוב שגם המשטרה צריכה לשלם פרוטקשיין…

    ******

    עוד חשיפה של רגבים: פרוטקשן בדרום – ערוץ 10 6-2-12

    צפו בכתבה ששודרה בערוץ 10:

    מדינת ישראל מאבדת את הנגב לאלימות של בדואים

    http://www.youtube.com/watch?v=cClzaz3ds6g&feature=player_embedded#!

    ********

  16. אנשי מילואים מוחים על ההפקרות בשטחי הנגב, בהם בדואים פוגעים בתמרונים של צה"ל, וגורמים לפגיעה פיזית בחיילים .

    להלן דבריו של י.א. כפי שהוצגו ברוטרנט: בשבוע שעבר, נפצע מג"ד כתוצאה מהתנגשות עם טרקטורון של בדואים גנבים בצאלים…איך צה"ל ינצח מלחמות אם הוא מפחד להשליט ריבונות בשטח הבסיסים שלו?

    שלום לכולם,

    בשבוע שעבר הייתי בשבוע אימון בצאלים.

    את התחושות שחזרנו איתi אני וחברי, אני רוצה לחלוק עמכם ולנסות לעורר מחאה.

    חבר מהגדוד פתח פרופיל בפייסבוק לצורך המחאה, אנא בקשו חברות בפייסבוק ממשתמש זה, וננסה לעורר את הדברים מלמטה:

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100003525861139

    המצב איננו חדש, אך הוא מחמיר מאימון לאימון.

    הבדואים מסתובבים בתוך שטחי האש כב,ul שלהם, עם טרקטורונים, וגונבים כל דבר, תיקים, חתיכות מתכת ועוד ועוד.

    אין כמעט מטרות לירות עליהן, כי את הכל הם לוקחים.

    תרגילים עוברים מ"רטוב" ל"יבש" כי מישהו זיהה טרקטורון ומיד לבל תיפול שערה מראשו של הבדואי, גדוד שלם עובר לדקלם "אש, אש, אש…" במקום לירות.

    "הוראות הפתיחה באש הן שאין פתיחה באש", "נוהל מעצר חשוד נגמר בשקשוק הנשק".

    בשבוע שעבר, נפצע מג"ד כתוצאה מהתנגשות עם טרקטורון של בדואים גנבים בצאלים…

    מישהו צריך לעורר את צה"ל לצידקת הדרך.

    מי שנכנס לשטח אש צריך לדעת שדמו בראשו…

    איך צה"ל ינצח מלחמות אם הוא מפחד להשליט ריבונות בשטח הבסיסים שלו?

    המצב יכול להשתפר, אם לא נפחד להגיד את האמת וללחום את מלחמתנו…

  17. כנופיית בדואים מרהט גנבה לילה לילה טרקטורים ומשאיות הגיב:

    שת"פ פלשתיני-בדואי בשוד הטרקטורונים
    במהלך החודשים האחרונים פעלו שוטרי ימ"ר מג"ב דרום במאמץ לפענח פרשיית גניבות הטרקטורים ממנה סבלו תושבי היישובים, המושבים והקיבוצים במחוז הדרומי.

    בימ"ר מג"ב דרום הוקם צח"מ (צוות חקירה מיוחד) שפעל במהלך החודשים האחרונים יחד עם אנשי המודיעין המחוזי של המחוז הדרומי. באחרונה מסכמים שם את הפרשה עם מעצרם של עשרה חשודים שלכולם הוגשו כתבי אישום ושישה מתוכם נכלאו עד לתום ההליכים.

    בימ"ר דרום מציינים במיוחד את הצלחת בלשי היחידה להתחקות אחר חברי הכנופיה ולחשוף שיטה שלדבריהם לא הוכרה קודם לכן – טרקטורים שנגנבים בתחומינו מועברים למחסן שהושכר מראש בו מוסתר הטרקטור ועובר פירוק, את הטרקטור מכניסים למכולה (קונטיינר) ודרך נמל אשדוד מייצאים את המכולות לחו"ל, בדרך כלל למצרים וירדן.

    באחת מפעילויות המעקב אותרו שתי מכולות זמן קצר לפני הוצאתן על גבי אוניית משא הענקית. המכולות עוקבו ובבדיקתן נמצאו שני טרקטורים חדישים שנגנבו בשבועות האחרונים מתחומי המחוז הדרומי.

    "מדובר בשני טרקטורים מודל 2011 חדישים האחד עדיין עטוף בניילונים וללא ביטוח (עקב התדרדרות במצבה הרפואי של אשתו של בעל הטרקטור נאלץ לשבת ליד מיטתה ולדחות את הביטוח ביום יומיים …זה הספיק לגנבים!!!)", מספר דובר מג"ב דרום ומוסיף כי "מיותר לציין כי הטרקטורים נשלחו לייצוא עם תיעוד מזויף, ובלשי/חוקרי הצח"מ הצליחו להוציא ממצאים ולקשור את אחד מחברי החוליה לאירוע".

    עוד מספר הדובר כי "במקביל ל "כנופיה המייצאת" פעלו בצח"מ כנגד כנופיית בדואים מרהט המעורבת עם תושבי שטחים שפעלה לילה אחר לילה במושבי הדרום וגנבה טרקטורים ומשאיות אציין כי כל חברי הכנופיה נעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/234500

  18. 3 אחיות של ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה בחרו לעבור לחיות בנגב באמצעות חיתון עם בדואים. מספר הבדואים מכפיל עצמו כל 13 שנה. בשנת 2025 יהיה מספרם 350.000.
    האם נערך דיון ציבורי בעד או נגד דו"ח פראוור המציע להעביר לידיהם את אדמות הנגב ובטאבו, דבר שיטלטל פוליטית, תקציבית, חברתית את המדינה?

    אנחנו לא שמענו.

    הכפלת האוכלוסיה כל 13 שנה

    איזה פתרונות דיור מציעה המדינה לבדואים המתרבים בנגב, בהם 15 אלף נשים מעזה?

    …פעם או פעמיים וודאי גם מצאנו את עצמנו אומרים שאחרי שנגמור עם הבעיה מול הפלסטינים, ואחרי שנמצא פתרון ליחסינו עם האוכלוסייה הערבית-ישראלית, נתמודד גם עם מציאת פתרון לבדואים…

    …בשורה התחתונה…מונחת ההצעה להכיר ב- 46 הכפרים הלא מוכרים שבנגב. כדי שזה יקרה, תאשר הממשלה גם את הקמת הולת"ב, ועדה לנושא התיישבות הבדואים בנגב, שתקצר משמעותית את המסלול התכנוני להקמת אותם ישובים.

    האם נערך דיון ציבורי בעד או נגד הדו"ח, שאמור לטלטל – פוליטית, תקציבית, חברתית ועוד – את המדינה? אנחנו לא שמענו.

    עדיף בלי מסים ובלי ארנונה

    על פי נתונים רשמיים, בשנת 1951 היו בנגב 12,740 בדואים. בסוף 2007, לפי נתוני משרד הפנים, מנתה אוכלוסיית הבדואים בנגב 172,169 נפש – "משמעות נתון זה", מציינת הוועדה, "הוא הכפלת האוכלוסיה כל 13 שנה".

    …לא זו בלבד שמעטים הבדואים שבחרו לגור ביישובים המוכרים, בשנים האחרונות נרשמה מהם הגירה שלילית לאחד מ-46 הכפרים הלא מוכרים, שם אין חובות כמו מיסים וארנונה (אולם בהוראת בג"ץ יש בהם שירותים בסיסיים). כתוצאה מכך, אם בשנת 1945 היו בדרום 290 מבנים לא חוקיים, כיום עומד מספרם על 50 אלף. לדברי אברהם דותן, מנהל היחידה הארצית לפיקוח במשרד הפנים, מדי שנה מתווספים אליהם עוד 1,500-2,000 מבנים בלתי חוקיים.

    שיהיה ברור: גם במינהל מקרקעי ישראל מבינים שלא מדובר רק בבשורה עבור הבדואים (שלא ממהרים אגב לאמץ את המסקנות). לא מעט אנשים מחכים לחותמת הכשרות על הבנייה הבלתי חוקית – המתנחלים במאחזים הלא חוקיים, הקיבוצניקים והמושבניקים שהקימו אלפי עסקים לא חוקיים ועוד אלפי ישראלים, יהודים וערבים, שחיים כבר שנים על קרקעות שאינם שלהם. אם הסבלנות של הבדואים השתלמה, הם מניחים, כנראה בצדק, שגם יומם יגיע.

    שביל הפחונים

    האם לכל זה יש קשר למלחמה בעזה? מבלי להיכנס כמעט לפוליטיקה, ולמרות (ואולי בגלל) האחוזים המרשימים של מתפקדי המפלגות הגדולות המגיעים מהמגזר הבדואי, צריך להכיר גם את הפרובלמטיות במסירה רשמית של כל כך הרבה קרקעות.

    נכון שאנחנו מאוד אוהבים לחלק את הארץ לצפון ולדרום וגם לחתוך אותה בכבישי אורך עצומים, אבל כדאי לדעת שרצועה ברורה חותכת את ישראל ממזרח למערב. מצפון רצועת עזה ועד דרום הר חברון, קנתה לה הפזורה הבדואית אחיזה רצופה – שביל של ישובים ופחונים החוצה את ישראל במרכזה. מי שחלם על "גשר השלום", שיחבר בבוא היום בין עזה ליו"ש, יכול בתצ"א פשוט לראות כבר היום את סימון התוואי.

    אבל מה בין הבדואים, המשרתים בצבא ונחשבים לאזרחים מלאים של מדינת ישראל, לבין הפלסטינים? ראשית, רובם המוחלט של הבדואים בדרום אינם משרתים בצבא. שנית, גם הם קוראים לעצמם פלסטינים. שלישית, כ-15 אלף נשים מעזה בחרו במהלך עשרות השנים האחרונות לעבור לחיות בנגב (מה שמסביר בין היתר את הצמיחה המדהימה בשיעור הבדואים). ביניהן, בין היתר, 3 אחיות של ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה. *

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000414183&fid=2738

    תגוביות:

    1.לגבי ייבוא של נשים וגברים פלסטיניים מהשטחים, זה פסול מעיקרו. פלסטינים שיגורו בשטחיהם ואנו בשטחנו.

    2.ישראל מממנת את הילודה ההזוייה הזאת!

  19. בדרום מתמודדים כבר זמן רב עם תופעת גניבת המתכות, שנראה שחצתה לאחרונה קו אדום חדש. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 2 נראים גנבים מסתננים אל תוך שטח אש צה"לי, בזמן שבמקום נערך תרגיל באש חיה. בסופו של דבר, הם הצליחו להשיג את מבוקשם.
    סמוך לבסיס צאלים שבדרום נערך ממש לאחרונה תרגיל באש חיה. הטנקים הסתערו על היעדים – אבל לא רק הם. מתברר שכוח נוסף פעל במקביל בזירה. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 2 ניתן להבחין בחוליות גנבי מתכות הרכובים על טרקטורונים, מסתובבים בין הטנקים ממש תוך כדי הירי – ומנסים להגיע למטרות הפלדה שלפניהם.

    עד היום התמקדו גנבי המתכות בתחמושת שאוחסנה בתוך הבסיסים, אבל בחודשים האחרונים הם לא חוששים לפעול בתוככי שטחי האש – גם בזמן התרגיל. דקות אחרי שצולמו הטנקים והנגמ"שים הישנים שנראים בתיעוד, ששימשו בתרגול למטרות, הם פשוט נגנבו מהשטח.

    התופעה החמורה אילצה את המפקדים לנהל, במקביל לתרגיל, קרבות התשה של חתול ועכבר עם הגנבים. בצה"ל הגיבו על התיעוד ומסרו כי הצבא "עובד בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה כדי למנוע את התופעה". עם זאת, טענו במשטרה כי בכל הנוגע לכניסה לשטחי אש בתרגילים – מוטלת האחריות על אבטחת המקום על כתפיו של הצבא.

    http://www.mako.co.il/news-law/crime/Article-808370a711c3631018.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1575680455

  20. שוד קרקעות ע''י הבדואים - או איפה ואיפה בבית המשפט הגיב:

    שוד קרקעות ע"י הבדואים – או איפה ואיפה בבית המשפט / קלמן ליבסקינד
    מתי יש לגרוניס ולנאור סבלנות לחכות 18 שנה ומתי אין להם סבלנות לחכות 3 שנים? כשמדובר ביהודים, 3 שנים זה פרק זמן ארוך מידי ולכן בג"ץ פסל את הסכם מגרון, אבל כשמדובר בבדואים שפלשו ושדדו קרקע יהודית ליד כביש ירושלים דימונה, אז לאותו הרכב – גם 18 שנה זה בסדר העיקר להגיע לפשרה ולהסדר – בגלל רגישות הנושא… היש שחיתות גדולה מזו גרוניס ונאור?

  21. הפרקליטות הגישה היום כתב אישום כנגד חמישה בדואים שביצעו לינץ' בקצין צה"ל באיזור שומריה.
    לאחר שצפר לקבוצת בדואים שהפריעה לתנועה, רדפו אחריו הבדואים, חסמו את דרכו והכו אותו באכזריות באגרופים, אבנים, ובעיטות בכל חלקי גופו.

    פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד חמישה בדואים הנאשמים כי יחד עם בדואים נוספים ביצעו לינץ' לפני שלושה שבועות בקצין צנחנים באיזור שומריה.

    האירוע שפורסם לראשונה בקול היהודי, אירע במוצאי שבת לפני כשלושה שבועות. קצין צנחנים יצא ממחנה איתן הסמוך לשומריה והבחין בכביש הסמוך במספר רכבים העומדים בניגוד לכיוון התנועה כשפנסי הרכב כבויים ואנשים רצים לתוך הרכבים, מה שהתברר כהברחת שב"חים ערבים.

    הקצין צפר לרכבים במטרה להסב את תשומת ליבם להפרעה שהם יוצרים לתנועה.

    אגרופים, אבנים, ובעיטות בכל חלקי הגוף

    על פי המתואר בכתב האישום, עצר הקצין את רכבו בצד הדרך בכדי לסדר את מכשיר ה GPS, ולפתע הבחין בשלושה רכבים ובהם בדואים הנעצרים בסמוך אליו ומתוכם יצאו כמה בדואים שהתקרבו אל הרכב באיום.

    הקצין שנבהל, פתח בנסיעה מהירה כאשר שלושת כלי רכב רודפים אחריו בפראות ומנסים שוב ושוב להורידו מהכביש. בשלב מסוים חסם אחד הרכבים את דרכו מלפנים, רכב שני מהצד והשלישי מאחוריו. הקצין ניסה להתחמק מהרכבים אולם אחד הרכבים התנגש בו מאחור ובשלב מסוים הצליחו הבדואים להורידו מהכביש.

    בשלב זה יצאו מהרכבים מספר בדואים, ביניהם חמשת הנאשמים, ניגשו אל רכב היונדאי בו נסע הקצין, פתחו את הדלת, והוציאו אותו מהרכב תוך שהם קורעים את חולצתו. הבדואים היכו אותו באגרופים, אבנים, ובעיטות בכל חלקי גופו, ובין השאר בצלעות ובאשכים, וזאת כשהקצין שוכב על הארץ וצועק.

    לאחר מכן ניפצו הבדואים את שמשות רכבו של הקצין ועזבו את המקום, אך חזרו שוב לאחר שהבחינו שהותירו בשטח מכשיר מירס. הם איתרו את המכשיר הכו את הקצין שנית ועזבו את המקום.

    הקצין פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות ודימומים.

    משטרת עיירות פתחה בחקירה שבמהלכה נעצרו חמישה בדואים המתגוררים בפזורת שבט טללקה.

    בשבוע שעבר האריך בית המשפט את מעצרם והיום הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד החמישה המייחס להם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וביקשה לעצור אותם עד לתום ההליכים נגדם.

    בידי הפרקליטות ראיות הקושרות אותם לאירוע, ובין השאר הודאה שמסר אחד הבדואים כששוחח עם מדובב משטרתי המפלילה את החמישה. בנוסף יש בידי המשטרה טביעות אצבע ודגימות D.N.A שנמצאו על הרכב ובשטח, איכון פלאפון של אחד הבדואים וכן טביעת נעל של אחד הבדואים שבעט שוב ושוב ברכב.

    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=36014

    * ומדוע לא ירה הקצין למוות בכל חמשת הרוצחים הערבים?

  22. ההצעה להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, שתעלה היום להצבעה בממשלה, היא לא עניין טכני קטן, בלתי מהותי. מה בוער לשר בגין וליועמ"ש ויינשטיין להזיז הצידה, דווקא עכשיו, את כללי המנהל התקין?
    אחד הדברים שמכרסמים בחוזקו ובמוסריותו של משטר, ודאי משטר דמוקרטי, היא התחושה אצל אזרחיו שהם לא מבינים את הכללים.

    כשאזרח מסתכל ימינה ושמאלה ורואה את השלטונות פועלים במקרים שווים לפי קריטריונים שונים, הוא מתבלבל ומתחיל להסתכל בחשד אל מוסדות השלטון שלו.

    כשאדם עומד לדין על העסקת עובד זר בביתו ועוקב בהשתאות אחרי היועץ המשפטי לממשלה המצליח להתחמק מאותו עניין בדיוק, כשהוא מפיל את התיק על אשתו כאילו שהעובד הזר הבלתי חוקי ניקה רק את החצי שלה בבית, תפישתו לגבי שלטון החוק בממלכה מתחילה להתערער.

    עו"ד יהודה ויינשטיין לא איפשר לקדם בחודשים האחרונים את הטיפול בדו"ח אדמונד לוי. ממשלת מעבר לא יכולה לדון בעניינים שכאלה, קבע.

    ביום חמישי התקיים אצלו דיון בשאלה האם הממשלה יכולה לקבל בישיבתה היום החלטות באשר לתכנית להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. הפעם, השיב ויינשטיין, אין בעיה.

    שיהיה ברור: ההצעה החדשה שיביא הבוקר השר בני בגין לממשלה ושנחשפה כאן ביום שישי, איננה החלטה טכנית קטנה, בלתי מהותית.

    מדובר בהחלטה שמשנה את פני הנגב.

    היא קובעת שהצעת המדינה לבדואים בעבר להעניק להם בטאבו מאות אלפי דונמים לא מספיקה להם, ולכן ממחר נציע להם הרבה יותר.

    מדינת ישראל מקימה לבדואים עשרות ישובים חדשים, בעשרות מקומות שבהם התיישבו באופן בלתי חוקי.

    יכול להיות שזו החלטה נכונה, יכול להיות שלא. מה שבטוח זה שהחלטה כזו לא יכולה להתקבל כך, כלאחר יד, על ידי ממשלה שכבר איננה ממש מכהנת בפועל.

    אין שום אדם שפוי שיוכל להסביר מה דחוף להעביר את העניין בדיוק היום. זה מחטף עקום, שערורייתי. אבל השר בני בגין, שמקדם אותו, כבר גילה בעיסוקו בענייני הבדואים שיש נושאים שהוא עסוק בהם באופן אישי ושבהם שלטון החוק והמינהל התקין יכולים לזוז מעט הצידה.

    זה קרה כשהוא המליץ להפסיק לאכוף את החוק על הבנייה הבלתי חוקית של הבדואים, אם רק יסכימו לשתף פעולה איתו. עכשיו זה מגיע שוב בצורת התרגיל המסריח הנוכחי.

    שתי סיבות יש לעובדה שהנושא החשוב הזה עולה לדיון דווקא היום, דווקא כך, בסעיף האחרון של ישיבת הממשלה, רגע אחרי הדיון בשיתוף הפעולה עם קזחסטן בתחום חקר החלל.

    הראשונה, כמה שזה יישמע מצחיק, היא שבני בגין הולך הביתה. בעוד כמה שבועות תהיה ממשלה חדשה, בגין, ככל הנראה, לא יישב בה ורגע לפני לכתו יש לו עניין להביא לסיום את מה שהתחיל. האם זו סיבה להפוך סדרי עולם ועוד בנושא קריטי שכזה לעתיד הנגב? בני בגין של ימים אחרים, זה שנהנה במשך שנים מהתואר מר נקיון ואיש ההדר, היה עונה על זה טוב ממני.

    ויש עוד סיבה.

    רבים משרי הממשלה מתנגדים למהלכים הקיצוניים האלה שבהם אדמות מדינה מחולקות בסיטונות לאנשים פרטיים. בימי שגרה חלקם הגדול היה מצביע נגד. אבל אלה אינם ימי שגרה. אלה ימים שבהם רוב החברים בממשלה הנוכחית מתקשים להירדם בלילה וכוססים ציפורניים במתח סביב השאלה הרת הגורל איזה תיק, אם בכלל, יקבלו בממשלה הבאה. נתניהו יודע שבמצב כזה הוא יכול להעביר בממשלה החלטה ששתיים ועוד שתיים שווה חמש ואיש מהם לא יצייץ.

    היועץ המשפטי לממשלה הנפיק ביום חמישי בלילה תירוץ מבולבל מדוע אישר לדון בנושא פתאום עכשיו, בדחיפות:

    "מאחר ומדובר בהשלמה של הליך עבודה ארוך שנמשך כחמש שנים, בשל העובדה שהמהלך מצריך בכל מקרה חקיקה חדשה אשר תונח לפתחה של הממשלה הנכנסת, וכן בשל סיבות נוספות לא נמצאה מניעה משפטית לקיום הדיון בממשלה".

    אז שתי שאלות קטנות לי אל מר וינשטיין ומר בגין. האחת, אם העניין נמשך כבר חמש שנים ואם הוא מצריך המשך חקיקה חדשה, אז מה בוער פתאום היום לקיים את הדיון הזה בממשלה. השניה, מה הן בדיוק אותן "סיבות נוספות" עלומות.

    מקור: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/432/039.html?hp=1&cat=402&loc=41

  23. אני רוצה להבין: אולי מישהו יכול לענות לי ברצינות: חוק דרומי לא תופס בצבא?

    הרי באזרחות יהיה מותר לי לירות בפורץ שנכנס אלי הביתה, או לעסק או לחווה.

    אז אם זה תופס גם לגבי מחנות צה"ל, מדוע אנחנו לא שומעים על חיילים שהשכיבו כמה גנבים בדואים פעם אחת ולתמיד, וזה היה מפסיק את מכת הגניבות?

  24. התובע, הוא נשוי כיום ל-4 נשים והתגרש בעבר מ-4 נשים אחרות ויש לו ''כמעט 55 ילדים'' הגיב:

    בדואי מהפזורה מנהל בבית המשפט לענייני משפחה הליך המבקש להכיר
    בכל 56 הילדים כילדיו (חלקם מוכרים ממילא) ולקבל עבורם את מלוא הזכויות.
    הוא מבריח נשים פלסטיניות מהרצועה, נישא להן ומפרה אותן בנמרצות.

    כעת הוא בא לבקש שהילדים יהיו ישראלים, יקבלו חינוך בריאות ושאר זכויות ועיקרן קצבת ילדים מהביטוח הלאומי.

    כמה זה עולה לנו:

    ציטוטים מהדיון (דלתיים סגורות) ב 27.3.17:

    לכב' השופט אלון גביזון מביה"ד למשפחה ב"ש ביקורת קשה על המדינה שאינה אוכפת עבירת פוליגמיה ואינה מרתיעה:

    "עידוד" התופעה ע"י המדינה באמצעות מתן הטבות כלכליות למשפחות
    פוליגמיות לרבות תשלומי ביטוח לאומי למשפחות מורחבות שיש בהן יותר מאישה אחת.

    במהלך הדיון התברר כי ישנו חוסר התאמה בין הנתונים עליהם הצהיר התובע במשרד הפנים ובין הנתונים המצויים בתיק וכי לתובע מספר גדול יותר של ילדים מהמספר הרשום במרשם האוכלוסין וכי אף הנתונים המצויים במשרד הפנים בדבר מספר הנשים להן נשוי התובע אינם זהים לנתונים הקיימים בפועל.

    חלק מהילדים "מוכרים" והשופט אינו מאשר להכיר בשאר הילדים:

    התובעים מבקשים מבית המשפט שיעצום את עיניו למול העבירות הפליליות
    המבוצעות על ידי התובעים, ואף יעניק להם סעד שביושר.

    בנסיבות דנן, ובשים לב כי המדובר בסעד למתן פסק דין הצהרתי שהינו סעד שביושר, כאמור לעיל, לא מצאתי מקום להעניק לתובעים, שהינם בעלי הדין שבפני, את הסעד המבוקש.

    המסמך ב"נבו"

    http://rotter.net/User_files/forum/58e5fee02f76dfc32.doc

    http://rotter.net/forum/scoops1/393875.shtml

  25. מבצע אכיפה בנגב: אותר מבנה תת קרקעי בלתי חוקי ראשון מסוגו הגיב:

    במסגרת מבצע אכיפה מיוחד כנגד תופעת הפלישה למקרקעי ציבור והבנייה הבלתי חוקית בנגב נהרסו ופונו 13 מבנים בלתי חוקיים שהוקמו ע"י פולשים בדואים ברחבי הנגב בניגוד לחוק וללא היתר.
    אחד המבנים היה מבנה תת קרקעי מבטון, ראשון מסוגו שנתפס אי פעם בפעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

    המשטרה פתחה בחקירה על מנת לבחון למה נועד לשמש המבנה יוצא הדופן שנחצב בתוך אדמת גבעה, בסמוך לשדה התעופה נבטים.

    ב-5 מקרים שתוכננו לפינוי במסגרת המבצע נמצא כי הפולשים ביצעו הריסות ופינויים באופן עצמי כדי להימנע מתביעות כספיות המוגשות ע"י הרשות בדרישה להחזר עלויות הפינוי.

    באזור נחל דודאים ("אל עראקיב") שבו ופינו מפקחי הרשות והסיירת הירוקה, בליווי המשטרה, ארבעה מבנים בלתי חוקיים, שהוקמו לאחרונה ע"י פולשים בדואיים, תוך הפרת פסיקה מפורשת של בית המשפט.

    במסגרת ביצוע צווי סילוק פולשים של הסיירת הירוקה פינו מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והסיירת הירוקה, מבנה קל עם רצפת בטון שהוקם ליד ירוחם ללא היתר ובניגוד לחוק.

    בפלישה אחרת, אף היא ליד ירוחם, פונו מבנה קל ורכב שהוצבו על אדמות המדינה ללא היתר ובניגוד לחוק. המפקחים פינו את הרכב מהמקום והוא נגרר לאחסון במגרש מוסדר ואילו המבנה הקל נהרס עצמית ע"י הפולש שביקש להימנע בכך מהמשך תביעות והוצאות משפטיות בגין פלישתו.

    פלישה נוספת ליד הישוב לקיה, בה מסיגי הגבול גידרו את אדמות המדינה ואחסנו עליהן עצים, פונתה גם היא ע"י הפולשים שפירקו בעצמם את הגדר, פינו את העצים והשיבו את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים.

    במסגרת אכיפה של צווי סילוק פולשים מטעם רמ"י בישוב קאסר א-סיר, תוכננו לפינוי גדר איסכורית שהוקמה בניגוד לחוק וביישוב אום בטין מבנה קל שהוקם בניגוד לחוק.

    כאשר הגיעו המפקחים למקום נמצא כי הפולשים בשני המיקרים הללו ביצעו הריסות עצמיות על מנת להמנע מהמשך תביעות. בנוסף, במבצע טופלו 6 צווים מינהליים של משרד הפנים. בכל המקרים הללו המפקחים השיבו את הקרקע למאגר קרקעות המדינה והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

    "אנו עדים לכך שמדיניות האכיפה של רשות מקרקעי ישראל היא בהחלט אפקטיבית כאשר פולשים רבים מחליטים לבצע הריסות עצמיות כדי להמנע מתביעות ובכך חוסכים לעצמם ולקופת המדינה הוצאות מיותרות בגין פינויים. מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, פועלים לאכיפת החוק ולשמירה על אדמות המדינה בכל רחבי הארץ, לטובת הציבור כולו", אומר אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

    http://thepulse.co.il/26707-2016-06-15-08-00-26

  26. המאחזים הבדואים המפוזרים במרחב האסטרטגי בין ירושלים לים המלח הם נשק אסטרטגי במימון האיחוד הגיב:

    "המאחזים הבדואים המפוזרים במרחב האסטרטגי בין ירושלים לים המלח אינם עוד 'סתם' בנייה בלתי חוקית, אלא נשק אסטרטגי של הרשות הפלסטינית שאט־אט משתלטת על השטח בעזרת תקציבי ענק מהאיחוד האירופי ומגורמים זרים", אומר עובד ארד מ'רגבים'. "השכונה המיועדת באבו־דיס היא פרויקט הדגל של הסדרת הפזורה הבדואית הבלתי חוקית באזור ירושלים. תושבי שאר המקבצים מסתכלים בשבע עיניים על הסיפור הזה. אם זה יעבוד כאן, גדלים הסיכויים להסדרה של שאר המקבצים. אבל אם הבדואים יראו שהמדינה מהססת ולא פועלת בנחישות, ההסדרה הזאת עלולה להיכשל ולהפיל איתה את כל המהלך. לכן הסיפור הזה חייב לצאת לדרך עם לוח זמנים ברור. כי ככל שהזמן עובר, המצב יהפוך להרבה יותר מורכב".

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/755/816.html?hp=1&cat=677&loc=2

  27. הצעת החוק של ברקו, חשובה ככל שתהיה, להגדיר עונש מיוחד על גניבת נק וסחר בנשק לא חוקי עקב הסכנה שבדבר והחור הקיים בחוק-
    אינה רלוונטית לכתבה העוסקת בבעיית גנבות בה נשק הוא הדבר האחד שלא נגנב.

    רק רציתי להצביע על הנקודה המוזרה הזו.

  28. זה מנחם אותי שהם גונבים גם מחיילים שמאלנים. אם הם יפגעו פיזית בחייל שמאלן בצאלים אני אתנחם יותר.

    1. ידידי, שמאלני הוא עדיין יהודי, ובבחינת אח. תועה, תוהה וטועה, אבל אח.
      ומי מהשמאלנים שמוסר נפשו בעבור עם ישראל, ראוי לכל האהבה שניתן לרחוש כלפי יהודי ימיני.
      מבטיחך אני שהשמאלנים שראויים לתגובה שכזו אינם משרתים בצה"ל, ואפילו לא את מדינת ישראל. בעצם, מזוית מסוימת הם כן משרתים את מדינת ישראל – מייצאים למדינות אנטישמיות שרותי הזקה למדינת ישראל, דבר שמכניס למדינת ישראל מטבע חוץ במליוני דולרים. אבל זה כבר סחר חוץ שאשמח מאד לוותר עליו.

  29. פשוט הזוי. מה עם משילות בדרום? האם הדרום שייך למדינת ישראל?ולמה החיילים שבאים להתאמן צריכים להתמודד עם זה?

  30. זה לא משבר הריבונות.
    זה משבר שליטת הממשלה בצבא ומשבר התנהלות המנהיגות הצבאית שלנו.
    אל תתבלבלו ואל תבלבלו.

  31. אם התקשורת יעשו פוקוס על כך, כמו שהם יודעים לעשות,תראו איך כל הגורמים (הצבא,השבכ המשטרה..)יתעוררו, כי הם ורק הם מושלים עלינו..

    1. יש פתרון פשוט למצב אבסורדי זה:
      לשכור חברת שמירה שתשמור באתר בו מתאמנים החיילים.
      פתרון זה ניתן אף לשפר: חברת השמירה תהיה חברה של הפרוטקשיין מהסוג שפועל באתרי בנייה, ומעסיקה בדואים שישמרו על החיילים.