מהפכת הפקידים: הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה הישראלית

פקידים ויועצים התרגלו לשלוט באצטלה של 'שומרי הסף', והמחשבה שיאבדו מכוחם מביאה שיאים של חתרנות. ח"כ אוחנה ל'מידה': "ישראל היא דמוקרטיה למראית עין"

מי הציבור ומי המשרתים? יאיר גולן, דינה זילבר ושי באב"ד | פלאש90

"המצב בו מדינת ישראל נמצאת היום הוא דמוקרטיה חלקית, דמוקרטיה למראית עין", כך אומר ח"כ אמיר אוחנה בשיחה עם 'מידה' לאור סערת חוק היועמ"שים. כזכור, הצעת החוק שהגיש ח”כ אמיר אוחנה יחד עם התנועה למשילות ודמוקרטיה נועדה לחזק את השר המכהן במינוי יועצו המשפטי, במטרה לסייע לנבחרי הציבור ליישם בצורה יעילה יותר את המדיניות לשמה נבחרו.

ח"כ אמיר אוחנה | פלאש90

"הביקורת הכי מוצדקת שאנחנו נבחרי הימין מקבלים מציבור הבוחרים היא 'למה בחרנו בכם ואתם לא שולטים? למה אתם רק מדברים ולא עושים?', והם צודקים", אומר אוחנה ומוסיף כי אחת הסיבות לכך היא מה שהוא מכנה "השתוללות הפקידים": "אותם פקידים ויועצים טוענים שהם אמונים על שמירת האינטרס הציבורי, אבל זה לא עובד ככה בדמוקרטיה. מי שנבחר ברוב והרכיב קואליציה הוא זה שאמור לבצע את רצון הציבור, ולא פקידים שלא זכו לשום אמון מהציבור, לא יכולים להיות מפוטרים ולא יבואו אחת לארבע שנים לבקש את אמונו – אבל מחליטים עבורו", הסביר.

בהתייחס לחוק היועמ"שים אמר אוחנה כי "זה אחד מהצעדים שנועדו להגשים את הדמוקרטיה ולבטא את רצון הציבור ולא את רצון הדרג הפקידותי. מה שקורה היום זה שאם שר רוצה להוביל מהלך אבל היועץ המשפטי מתנגד, אז המהלך הזה לא יעבור. השר לעולם לא הולך נגד היועץ, אבל ליועץ אין בעיה ללכת נגד השר. את המצב הזה אנחנו באים לתקן".

האופוזיציה מבפנים

אז מי שולט באמת במדינת ישראל ומנהל אותה – נבחרי הציבור או חבורה של פקידים שאיש מעולם לא בחר? לפחות לפי אירועי השבועות האחרונים, התשובה ברורה. אמנם מבנה השלטון בישראל (בו תמיד היה לפקידות כוח רב מידי) לא השתנה מהותית, אך נראה שבשנים האחרונות הפקידות עושה בכוחה שימוש מופרז ופומבי בצמתי קבלת החלטות חשובים.

כאשר נשאל היועץ מנדלבליט כיצד הוא יכול כעובד ציבור להתנגד להצעת חוק ממשלתית, בניגוד גמור להנחיות האוסרות עליו להתבטא כך, השיב: "צריך לזכור שיועץ משפטי הוא פקיד, אבל לא סתם פקיד, אלא כזה שהממשלה מינתה כדי שיהיה אמון על שמירת החוק". האבחנה הזו בין נורמות הציות לשלטון החוק הובנה היטב במסדרונות משרד המשפטים, שעובדיו החלו להתנהל לא כעובדי מדינת ישראל אלא כפעילי ארגון אזרחי אופוזיציוני.

אחת מלוחמות האופוזיציה הבולטות ביותר הייתה המשנה ליועמ”ש דינה זילבר, שנשלחה לחזית המערכה בכנסת והתנגדה לשורה נוספת הצעות חוק שאישרה הממשלה. זילבר זכתה לגיבוי מיועמ"שים אחרים במשרדי הממשלה, ששלחו למנדלבליט מכתב חריף בו הפצירו בו להתנגד לחוק ו"לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת שההצעה לא תקודם", וכרגע עומדת במרכז סכסוך מתמשך מול שרים וחברי כנסת.

הצבא מצטרף לחגיגה האנטי-דמוקרטית

אבל מרד היועמ"שים היה רק ההתחלה. התפיסה הזו מחלחלת גם לצבא. הנה האלוף יאיר גולן, בעל רקורד מוכח של התבטאויות אנטי-דמוקרטיות שנויות במחלוקת וחריגה מסמכות, שממהר להצטרף לחגיגה ולתרום לציבור הישראלי את הגיגיו בנושא.

בראיון בשבוע שעבר ב-103FM  תקף גולן שרים בממשלת ישראל וקבע כי דבריו של השר בנט על המשפטיזציה העודפת בצה"ל "מחלישים את הצבא והמדינה". כאשר נשאל על 'נאום התהליכים' המפורסם שלו, בו ביקר בצורה חריפה את הציבור הישראלי ואת נבחריו (ועליו מעולם לא התנצל), אמר גולן: "משרתי הציבור צריכים להשמיע את קולם כשהם חושבים שהדברים הולכים בכיוון לא נכון".

היכן למד גולן את התפיסה הזו, המנוגדת לחלוטין לכל גישה דמוקרטית? אולי בלימודיו בקרן וקסנר, ואולי מהקדושה המעונה של הדת הפרוגרסיבית, דינה זילבר, אותה שיבח כ"משפטנית מהמעלה הראשונה". גולן המשיך והגן בגופו ממש על מערכות המשפט הצבאית והאזרחית, שרק לאחרונה חשפנו כאן במידה כיצד הן נמנעות בכל מחיר מהריסת בתי מחבלים. ניתן רק לקוות שאלופי צה"ל יגלו את אותה רוח לחימה שהם מפגינים מול שרי הממשלה, גם מול האויב בשדה הקרב.

הלכו הברקסים

אם בכירי צה"ל והיועמ"שים שכחו מה זו דמוקרטיה, מה לנו כי נלין על שאר פקידי ישראל שהולכים באותו תלם לא דמוקרטי? אם בעבר היה ניתן להגדיר פעולות כאלה כחתרנות הנעשית במחשכים והרחק מעיני הציבור, הרי שהיום הכל כבר גלוי ומתרחש ללא בושה.

שימו לב למקבץ חלקי רק מהשבועות האחרונים. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מתנצח בפומבי עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ומאיים עליו שלא יטפל בפניותיו, יום לאחר שנחשף כי איים להפסיק תקציבים למשרדי ממשלה אחרים; חתימת ישראל על הסכם ההגירה האובדני של האו"ם נעצרה ברגע האחרון, לאחר שנדונה במשך כשנתיים בדרגי הפקידות של משרד החוץ ("אנחנו לא פונים לדרג המדיני בבקשה לאישור כל זמן שאין מה לאשר", אמר בכנסת סמנכ"ל משרד החוץ); יועמ"ש שמכתיב מינויים לשר ומסרב להגן עליו בבג"ץ; ועוד לא התחלנו לדבר על בכירים במשטרה שמחלקים ציונים לנבחרי ציבור.

פקידי ישראל התרגלו במשך עשורים לשלוט בכל מה שמתרחש פה, ממש כמו מלכים מימי הביניים שהכס ניתן להם בחסד האל, וכל זאת תחת אצטלה של "שומרי הסף". אלא שאותם שומרים שהעניקו לעצמם כוח מוחלט הסתאבו עד היסוד, ועצם המחשבה על הפסד חלק מן ההגמוניה שלהם מביאה אותם להשתוללות חסרת בלמים. הם לא רק חותרים לקדם סדר יום משלהם, אלא פועלים ומתבטאים בפומבי נגד השרים שאותם הם אמורים לייצג ונגד חברי הכנסת שאמורים לפקח עליהם.

זהו המבחן הראשון במעלה של נבחרי הציבור שלנו. לפני כל הדיבורים על בעיות בביטחון, בכלכלה או בחינוך, חייבים להשיב לישראל את הרוח הדמוקרטית ולכונן מחדש את שלטון העם באמצעות נציגיו. כל עוד המילה האחרונה שמורה לפקיד או ליועץ משפטי, לא נוכל לעולם ליישם מדיניות ולהתמודד עם הסוגיות החשובות ביותר שעל סדר היום. הפקידים בישראל ביצעו מהפכה שהפכה את ההצבעה בקלפי לבדיחה עצובה; כפי שאמר ח"כ אוחנה – הגיע הזמן לתקן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. חלק משמעותי מהדמוקרטיה, הוא מאבקי כוחות. אם נבחרי הציבור, ובראשם הממשלה, ויתרו לאורך השנים על כוחם לטובת כל מיני גופים לא נבחרים, שיהיו מודעים לכך שאותם גופים ישתמשו בכוחם זה, כדי להשיג עוד כוח ושלטון, וכדי לקבוע את התנהלות הדברים, לפי רצונם ודיעותיהם. אם לממשלה, אין יכולת להפעיל כוח, ובכלל זה פיטורים, הזזה מתפקיד וכדו', על הפקידים, לא צריך בפועל לצפות שאותם פקידים ינהגו באופן הערכי, הנכון והנדרש, אלא לצפות לכך שהם ישתמשו בכוחם להגשמת רצונם ודיעותיהם.
    לכן, אחד מהדברים ההכרחיים ביותר במאבק הזה, בין הממשלה לפקידות, הוא להשיג את הכוח הזה בחזרה לממשלה.

  2. במדינה שאין בה חוקה וראשיה מתעמרים בראשי רשויות החוק והתקשורת חובתם של הפקידים להתריעה הממשלה הזאת מבצעת ארדואניזציה במדינה, כבר עכשיו עוצרים שמאלנים בנתב"ג. חיזקו ואימצו שומרי הסף העם השפוי מאחריכם

    1. מאיפה הבאת את השטויות האנטי דימוקרטיות הללו. פקיד הוא רק היא בכיר ככל שיהיה.
      הפקידים אינם שומרי הסף אלא מוציאים לפועל את אשר הממשלה החליטה. זה הכל.

    2. "עוצרים שמאלנים בנתב"ג" – לא הגזמת בכלל. מי בחר את "שומרי הסף" הללו? הם כמו מסמרים בלי ראש תקועים במערכת ותוקעים אותה.

  3. מה שמעניין בכל הדיון באלוף המטיף, שזה בפאשיזם שבעצם עבר ללא תגובה ובגיבוי מלא של המטכ"ל ומשרד הביטחון וראש הממשלה. הכוונה לדברי הנוולה של האלוף הטיפש שאנחנו מזכירים לו נאצים. מה שידוע כנאום "זיהוי התהליכים". דברים איומים שצוטטו בכל העולם – ראו! גם קציני צה"ל אומרים שהיהודים הם הם הנאצים של היום.
    קשה לתאר את הנזק המטורף שהאלוף הטיפש גרם למדינה ישראל לדורות. כל ניאו נאצי בעולם מצטט אותו. כל אויב. כל אנטישמי. על ג'יהאדיסט. כל עיתונאי. נורא.
    ובכן, מעבר לטיפשות שלו, יש עובדה שאין לערער אליה. מדובר בלוחם, וקצין, אמיץ, מסתער, מוביל, מסתכן עם עבר קרבי מפואר ללא ספק. כמו אהוד ברק. כמו עמירם לוין. כמו אריק שרון.
    ללמדך – שגם מפוארי הלוחמים, הגיבורים שבלוחמים, האמיצים שבקצינים הקרביים – יכולים לאחוז באידאולוגיה אוטו-אנטישמית (זה מהות הנאום של האלוף הטיפש). באידאולוגיה של מסירת המולדת לאויב. באידאולוגיה שמאלנית חילונית קיצונית פנאטית.
    אין קשר בין גבורתם בקרב לבין האסונות הפוליטיים, אידאולוגים, אסטרטגיים, שהם גורמים לעם ישראל בארץ ישראל: אסון מלחמת יום כיפור, אסון אוסלו, אסון מסירת הגולן לאסאד (שהציל אותנו מהם), אסון שחרור אלפי מחבלים, אסון ההתנתקות, אסון רודף אסון, בגלל הגנרלים שלנו בצה"ל. בשב"כ. במוסד. במערכת הביטחון.
    קצין גיבור ואמיץ יכול להיות אבי אבות הטומאה הפוליטית.
    וכן, שני הדברים אמת.

    1. יאיר גולן הוא אחד הקצינים המופקרים היהירים והטיפשים בתולדות צה"ל.

      הוא היה צריך לפשוט מדיו יום לאחר שהסביר כנציג צה"ל בטקס רשמי לניצולי שואה, לצאצאיהם ולכל עם ישראל שאנחנו הולכים בדרכי הנאצים.

      רק אצל רמטכ"ל פוסט ציוני כמו אייזנקוט אחד כזה יכול לשרוד

    2. מה רוצים מגולן לקחנו קצין מעולה שלחנו אותו לארהב באישורנו לחינוך מחדש ושם חפרו לו בראש שנתיים וחינכו אותו מחדש. אז אחרי זה הוא מזהה תהליכים.

    3. מחזקת את 'ח': מה רוצים אם שולחים וממשיכים לשלוח בכירים לשטיפת מוח בלימודים בארה"ב מטעם קרן וקסנר. אלו שעברו שטיפת מוח אנטי ציונית זו אסור שיהיו בכל עמדה ציבורית! גם אינני מבינה מדוע ליצניהו אינו מפסיק את זה. אם איננו מסוגל??? אז איננו מסוגל להיות ראש ממשלה! אך בעצם אני כן מבינה. ליצניהו אינו משנה מאומה מה שישנו הוא שימשיך להיות גם אם זה הרסני. זו ההתנהלות האופינית לו.

  4. בסוף בסוף רק מהפכה אזרחית אלימה תביא שינוי כי כל אחד יודע שרודן לא מוותר על הכוח שלו ביפה.
    צריך לקחת ממנו בדרך הלא כל כך יפה!

    1. זה מה שאכן צריך לעשות כי אין דרך אחרת שום דבר אחר אינו עוזר. חוקים?? הצחקתם חוקים בית המשפט מבטל. הפעלת כוח משטרתי נגד מפירי חוקים שקיימים?? המשטרע בידיים 0מולניות. אלא מה? ליצניהו לא יגבה את העוזרים לו לשלוט, כי הוא נגד כל שינוי יזום אלא רק כזה שמבצעים ""שומרי הסף"".

  5. מעניין היה לבדוק אם כל, או רוב, או רק חלק, מאותם פקידים שבאים בשמה של המנטרה הקדושה
    של "שומרי הסף" – מיישמים בפועל מדיניות שמאלנית – או שסתם במקרה זה נראה כך, ובעצם
    הימין רק מבליט את אותם המקרים, אבל בעצם סטטיסטית אין באמת הטיה.

    לא שאז זה היה בסדר…

  6. כשאוחנה ומידה מדברים על "חיזוק המשילות" ו"דמוקרטיה" אני יודע היטב שהכוונה היא לסוף האיזונים והבלמים. חברי מרכז הליכוד ביחד עם ה"שמרנים" הישראלים החדשים (אל תתבלבלו, זו אינה שמרנות קלאסית אלא "פופוליזם" של המאה ה-21) החליטו שנמאס להם ממגבלות הכוח. אתן לכם אתגר: אקים מפלגה של חובבי צבע אדום, שתאסור על כולם ללבוש צבע צהוב. אזכה ברוב ואחוקק. האם מותר לי? אני הרי הרוב. מתנגדים? יפה! כמוני אתם בעד "איזונים ובלמים" בלי אבל ובלי בטיח.מסכימים? אכלתם אותה! קיבלתם דיקטטורה בחסות רוב דחוק (מה רע בדיקטטורה? הרי העם בחר אותה לא? יש לכם תשובה? איך תנמקו את החלטתכם?). אם אתם נגד איזונים ובלמים, ההתנהלות שלכם לא מתאימה לישראל, ומצביעי הליכוד הרבים יצביעו לו גם אחרי שיעבור הגל העכור של הארדואניזם. מי שלא טוב לו: סעו לטורקיה! (או לרוסיה). לעת עתה, אני מעדיף לחבור אל השמאל-מרכז כדי להלחם על המדינה שלי. טורקיה לא תקום כאן! אנחנו לא פריירים! כל הכבוד לפקידים! מדוע הם מתעוררים עכשיו? משום שמישהו מנסה להזיז את הגבינה שלהם כן! הגבינה שלהם היא גם שלי, והיא "הדמוקרטיה בעלת הפרדת הרשויות של מדינת ישראל"! אני מזמין את מי שרוצה לקרוא לי שמאל אם הוא רוצה להתחמק ולא לענות עניינית. וגם עם ביבי… איבדתם את זה לגמרי! למה ש"העם" פשוט לא ישפוט אותו? מי אלה השופטים האלה בכלל? ש"העם" גם יחקור אותו… נתניהו היה תמיד הבטחה עבורי אבל אני נשאר נאמן לשמרנות הקלאסית-דמוקרטית. המהפך שעבר חלקים מהימין כאן פשוט לא יאומנו… אני לא מאמין שאני באותו נגמ"ש עם כזאת חבורה של לוזרים… הרסתם את הליכוד כל כך עד שצריכה לקום התופעה המחליאה הזו של "הליכודניקים החדשים" כדי לרסן אתכם… לקרוא לדינה זילבר שמאל?! ליאיר גולן?! נפלתם על הראש?! האישה רוויזיוניסטית פרופר והגנרל בעל תפיסת עולם ימנית מגובשת. פשוט שניהם לא פריירים ולא יתנו לישראל להפוך לטורקיה.
    אני קורא למידה לא לצנזר פסיק ממה שכתבתי ולפרסם הכל (שלא כמו בחלק מהפעמים בהן אתם לא מפרסמים)

    1. תהיתי כמה זמן יקח לדמגוגים בגרוש להגיע לפה.
      תמשיך לספר לעצמך סיפורים על חולצות ועל טורקיה, ואנחנו נמשיך לנצח בבחירות דמוקרטיות.

    2. קשקוש.
      אם המחוקק יחוקק שאסור ללבוש צהוב בבחירות הבאות הוא יעוף והחוק הזה יבוטל.

      מה לשלטון הפקידים ולהפרדת הרשויות?
      הפקידים הם עובדי הממשלה. הם שייכים לרשות המבצעת. הם לא אמורים לאזן כלום. הם אמורים להוציא לפועל את המדיניות של הרשות המבצעת.

  7. מאמר חשוב ביותר המציג בקליפת אגוז את ההשתלטות הבלתי דמוקרטית שביצעה המשפטוקרטיה ובעיקבותיה הפקידות, כנגד הכנסת הניבחרת והממשלה. אלא שיש להוסיף ולהדגיש שזוהי גם השתלטות עוינת למדינת הלאום היהודי, השתלטות מושחתת, גניבת שלטון בניגוד לחוק, אך חמור אף יותר, השתלטות ששמה לה למטרה לחסל את מדינת הלאום היהודי, להקים כאן מדינת אויב פלשתינאצית, לבצע טיהור אתני רק של יהודים נאמנים, אך חלילה לא של מחבל ערבי אחד. החמור הוא שלתוך חונטת הקשר הזאת הצטרפה גם צמרת צהל, צמרת שרותי הביטחון, צמרת המשטרה ואם לא תחוסל ההשתלטות ותמוגר, הם ישלימו את הפוטש הנפשע הזה וזה יהיה סופנו.

  8. הפקידות היא חלק מהפרדת רשויות, חשובה לנו מאוד מאוד. נבחרי הציבור נבחרו על ידי חלק ולכן יש גבול למה שהם יכולים לשנות. זה

    1. נראה ששמעת על המושג 'הפרדת רשומיות' ראשית הפקידות איננה רשות מובן? וחוץ מזה הפרדת רשויות פרושה שכל רשות תפעל בתחומה ולא תתערב בתחום רשות אחרת. לכן לבית המשפט לשופטים אסור להתערב בעבודת הכנסת והממשלה. וכן ישנן שלוש רשויות הכנסת הממשלה ובית המשפט ותו לו.

  9. שכחתם דבר אחד. שגם נבחרי הציבור לא תמיד דואגים לעם. אלא לכסא והמפלגה היטלר נבחר בבחירות דמוקראטיות

    1. אה, נכון, כולנו כאחד שכחנו את הדבר הכל כך חשוב הזה. העיקר שאתה לא שכחת איך אפשר לרמוז שבנימין נתניהו מתנהל כמו אדולף היטלר, מבלי להיות מואשם ברצח אופי ובהסתה.

    2. המיקום העליון של בית המשפט העליון
      אהרון ברק אך גם מעט קודמיו צעדו לתוך חלל גדול של חוסר מוסדות והמעט שיש אינם מאוישים כיאות. ישנו רק בית נבחרים אחד קטן שכיום מזמן אינו עונה על הצרכים. נא לחשבן אם בהיות מספר התושבים במדינת ישראל 600,000 שש מאות אלף הכנסת מנתה 120 חברים כמה חברי כנסת צריך היום כדי שתוכל למלא את יעודה? כדי שחברי הכנסת יוכלו להיות בקשר עם העם ולא רק עם שופטי בית המשפט העליון הקרובים להם גיאוגרפית, יש להגדיל בדחיפות את הכנסת. אמנם ישנם חברי כנסת שאינם מבצעים עבודתם אך גם ישנם אחרים העובדים קשה. מספר כה זעום של חברי כנסת אינו יכול להספיק גם אם כולם עובדים קשה. מתוך מספר גדול של חברי כנסת קל יותר לנפות את הלא עובדים ולהחליפם לאחר שיכון מנגנון לפיקוח על עבודת חברי הכנסת. את מספר חברי הכנסת יש להגדיל בהדרגה כדי לתת לחדשים אפשרות ללמוד את המלאכה. לדוגמא כל קדנציה להוסיף עוד עשירית. בעיה אין בכלל מקום באולם המליאה הוא בנוי ל120 חברים ותו לו. נודע לי ולא בטוח שזה כך, שיש עוד הרבה מקום לא בנוי בבנין משכן הכנסת. אם אין יצטרכו להוסיף עוד קומה! יש לבנות אולם חדש שיוכל להכיל אפילו 200,0 אלפיים חברי כנסת ואולי יותר. . באם ימצא היכן לבנות אולם מליאה גדול אפשר להוסיף עוד בקדנציה הבאה עוד עשירית וישבו זמנית במעברים.

      לאחר זאת יש להקים כפי שנהוג בדמוקרטיות בעולם בית מחוקקים גבוה שיפקח על כולם כולל בית המשפט כולל העליון היהיר על שופיטיו וישפוט אותם לעת צורך. הרי ידוע שבית המשפט עליון חושב שתפקידו לפקח על המדינה והוא לפי כך קבע לעצמו על דעת עצמו את מיקומו בנקודה הגבוהה ביותר בגבעת רם. לאחר שכבר התישב, עצם ישיבתו במקום זה מחזקת את הרגשתו שתפקידו עליון מעל כולם. עד כדי כך בית המשפט העליון בטוח שהוא עליון גם על הממשלה והכנסת שמדריכי מבקרים בבית המשפט העליון כך מסבירים את גובה המקום הטופוגרפי כמתאים לגובה התפקיד מעל שאר הרשויות. גם מדריכי טיולים לוקים באותו ההסבר. קרבה גיאוגרפית זו לכנסת גם מעודדת שליטה על הכנסת ודחיפת חוקים נוחים לבית המשפט ומנוגדים לטובתו של העם. אהרון ברק בכל הזדמנות סר לכנסת וממושב המבקרים החשובים לעיתים צרח על חברי הכנסת.
      באופן זה בית המשפט העליון גם אינו נגיש לעם לעירעורים שזה צריך להיות תפקידו שהוא ממילא ממעט לעשות. על כן מתבקש מנגנון שלא מקרב השופטים אשר יעמיד את השופטים על מקומם וישפוט אותם ואף ירחיקם אם יתבקש. יש לבטל את ההפיכה השיפוטית ואת בג"צ בכלל. כלומר יש לבטל את ביטול משילותם של נבחרי הציבור לטובת השופטים. לאהרון ברק המרבה להזכיר את שלטון הנאצים כמו גם לדומיו יש להזכיר שמעשהו ומעשה בית המשפט זהה למעשהו של היטלר אשר עם עלותו לשלטון ביטל את הפרלמנט כי הוא ידע טוב יותר מה טוב עבור העם. מבנין משכן בית המשפט העליון יש לסלק את בית המשפט כלומר את כל השופטים ולמצא לו חלופה במקום נגיש לקהל הרחב. בבנין זה יש לשכן את בית הנבחרים הגבוה לכשיקום והוא חייב לקום.

      "נשיאי" בית המשפט העליון לפני פרישתם יושבים מול צייר לציור פורטרט שלהם בעלות של חמישים אלף שקל מכספנו. ציורים אלו נמצאים במרתף בניין בית המשפט העליון. יש להחרים ציורים אלו ובטווח הארוך לפתוח בירושלים מוזאון הרהב שיכיל פורטרטים אלו תוך סיפור מעלליהם של כל אחד מנשיאים אלו. זה יהיה הבסיס למוזאון הרהב, אשר כמו כן יכיל את ספור הקרן להשמדת ישראל בה חברים שופטים אלו והתנהגות האירופאים הצבועים.

  10. אנחנו בחרנו בכם , שרים וחברי כנסת , על מנת שתממשו את המנדט שניתן לכם לארבע שנים . אם הפקידות הממשלתית עושה ככל העולה על רוחה בניגוד לעמדת הממשלה והקואליציה , נא לטפל באותם פקידים כפי שמתחייב . יהא הפקיד הממשלתי חשוב ככל שיהיה , אף אחד לא בחר בו לתפקיד ובודאי שאף אחד לא הסמיך אותו להוביל אג'נדה פרטית משלו.
    השרים וחברי הכנסת . המשילות היא בידיכם . שומה עליכם לאזור עוז ולנתץ מוסכמות שהשתרשו כעשב רע ומסרטן . ויפה שעה אחת קודם.

    1. כל קורא בר דעת מבין כעת שמדינת ישראל נשלטת על ידי פקידים גבוהים שאינם מתחלפים עם שינוי המשטר. זו הסיבה מדוע הליכוד נמצא בשלטון כבר ארבעים שנה ואינו מצליח להנהיג פה מדינת חוק, שבה הריבון המחוקק הוא הכנסת והממשלה מבצעת את המדיניות.
      במקום זאת יש לנו דיקטטורה של הבלתי נבחרים (הרשות השופטת) והבלתי ניתנים לפיטורין (עובדי המדינה).
      בשנים האחרונות נוספו גופי חוץ שמממנים את הדיקטטורה של שומרי הסף ובראשם ג׳ורג׳ סורוס שונא ישראל. מי יודע מהיכן תבוא הישועה? אולי אמיר אוחנה יצליח במקום שחבריו נכשלו?

  11. אני רק שאלה..
    אם "הפקידים" נוהגים בנבחרים באופן בלתי דמוקרטי..
    למה הנבחרים לא מזיזים מדרכם את אותם פקידים באופן לא דמוקרטי ???

  12. נראה לי שהיה לכם כיף בטורקיה, שם ארדואן נבחר על ידי העם והוא מחליט הכל לבד – מחליט על הצבא, על העיתונים, וכמובן לא מקשיב לפקידים הקשקשנים שאשכרה למדו כלכלה ומחליט על דעת עצמו החלטות כלכליות שממוטטות את הכלכלה כי בו העם בחר.

  13. יש לציין ששלטון הפקידוקרטיה נסמך על שלטון בג"צ שכן אם, חלילה וחס, יעז שר לפטר פקיד בכיר הפועל כנגד מדיניותו, מייד יוגש (וכמובן שגם יתקבל) בג"צ כנגד הפיטורין והם יחסמו. לכן, כל פתרון לשלטון הפקידוקרטיה האנטי דמוקרטי יחייב את ביטול תוצאותיה של ההפיכה השיפוטית שחולל כאן לאסוננו אהרן ברק.

  14. שימוש השמאל בבג"ץ וביועץ להפרעה לממשלה
    יועץ בכל תחום מתמנה כדי שייעץ ובשום אופן לא כדי שיכפה שאם לא כן אין הוא יועץ. עליו לדעת ליעץ כדי שהמיועץ יוכל בצורה הטובה ביותר לקדם את מטרותיו. היועץ אמור להיות איש אמונו של המיועץ, פרושו שעל המיועץ לבחור בו וזכותו גם לפטרו. כך מאז ומתמיד בכל העולם. במצב הקיים היועץ מייצג את דעת השופטים השמאלנים שדעותיהם ופסיקותיהם הם נגד אינטרס הציבור היהודי ונגד הציונות – למרות שנשבעו בעת מינויים ל. לעומתם המדינאים הם נבחרי העם וחוזרים להבחר לכל המאוחר כל ארבע שנים. לכן הם צריכים להוכיח את עצמם בפעולותיהם שהם מקדמים את רצון הציבור.

    טוענים בשמאל שאסור שהיועץ יהיה "קונסילור" כלומר עורך דין מחפה על פושעים. ומה לגבי הפשעים שלהם?? של הפרקליטות ושל השופטים?? אין מעליהם יועצים משפטיים שיבחנו את חוקיות פעולותיהם. בפרקליטות וגם בבית המשפט ישנם פושעים. שופטים מזלזים בחוק. צריך שיהיה מעליהם יועץ משפטי. מי שדומה להיטלר הוא אהרון ברק ומשפטנים עובדי מדינה אשר מבטלים את הכנסת ואת הממשלה כפי שעשה היטלר. כמו היטלר ושאר הנאציונל סוציאליסטים כך גם השמאלנים בעזרת המשפטנים היועץ הפרקליטות ובית המשפט מבטלים את הדרג הנבחר ומחליטים במקומו. לזה הם קוראים דאגה לאינטרס הציבורי כלומר הם יודעים טוב יותר מהדרג הנבחר על פי תפישה אידאולוגית מהו האינטרס הציבורי. בפועל נגד המדינה היהודית ונגד הציונות.

    תחילה התפקיד המוצהר של היועץ המשפטי היה לבדוק התאמה לחוקים לאחר מכן החליט היועץ שחוקים ופועולות צריכים "לעבור את מבחן בג"ץ" – כלומר להתאים להשקפותיהם ורצונותיהם של השופטים. בין לבין השופט אגרנט בועדה שהוקמה על ידי בן גוריון קבע זהות שבין משרת התובע הכללי ליועץ המשפטי, כי ריכוזיות זו הינה ראויה… ועל היועץ המשפטי להיות בעמדת כח חזקה יותר מהממשלה, כדי שלאליטות השלטוניות לא תוכלנה להשתמש במערכת התביעה וגם היעוץ… למטרות אינטרסנטיות.‏‏ המטרה למנוע מהשלטון הנבחר מימוש אינטרסים אנוכיים וזו פגיעה בדמוקרטיה כי לשיטת אגרנט ענינו של השלטון הנבחר אינו קידום מדיניות לטובת המדינה. לעומת זאת המערכת המשפטית לעולם נקיה מאלו, ורק בית המשפט מציל את הדמוקרטיה… יחד עם זאת אגרנט השאיר פתח לשר המשפטים בזכות הוטו במידה והדעות והוא אף יכול ליטול את סמכויות היועץ.——————

    לאחר מכן אהרון ברק קבע נדבך נוסף החליט שדעת היועץ מחייבת את הממשלה, על היועץ המשפטי לממשלה לייצג את ראש הממשלה על פי התפישה המשפטית שלו עצמו. לשיטת אהרון ברק, היועץ הוא הפרשן המוסמך של הדין כלפי הרשות המבצעת דעתו היא הקובעת תמיד והיא על כן עמדתה הרשמית של הממשלה והרשות המבצעת כולה. בכך קבע כי היועץ המשפטי לממשלה איננו היועץ המשפטי של הממשלה… אלא הפוסק המחייב עבורה בענייני משפט. היועץ הינו כפוף לפיקוח בית המשפט העליון בלבד. מעתה כוחו של היועץ המשפטי נעשה חסר גבולות. לממשלה אסור לפטר את היועץ המשפטי וגם אסור לה לבחור אותו אלא יבחר על ידי ועדה בשליטת השופטים.

    כך גם בעזרת היועץ בית המשפט שולט בכל גם בתביעה. את דאגת בית המשפט לאינטרס הציבורי אנו רואים בכל מיני פסיקות מרעות עם פרטים ועם הציבור כגון הרס בתי מתנחלים התנגדות להרס בתי מחבלים התנגדות להרחקת מסתננים ועוד. אלא שהיועצים המשפטיים כבר התרגלו לעמדות כוח ואביחי מנדנבליט מתנגד בכל תוקף בטענה שפיצול התפקידים יפגע בעצמאות היועץ. היועץ אסור שיהיה בעל תפקיד מאין שיפוטי הוא אמור להיות רק יועץ לכן הטענה של פגיעה בעצמאותו אינה לעניין כלל.

  15. בבחירות הבאות הליכוד חייב להציג מלחמה נגד הפקידות והמשפטנים!!!!