פריז: מרצה נדקר למוות "בגלל שהעליב את מוחמד"

ג'ון דאולינג נדקר 13 פעמים על ידי "עלי", מהגר מפקיסטן שהיה תלמידו לשעבר. החשוד ברצח טען שהמרצה "הציג בכיתה ציור של מוחמד"

"סף ברבריות שנחצה". המרצה שנרצח ג'ון דאולינג | Pôle Universitaire Léonard de Vinci

מרצה אירי נדקר למוות על ידי סטודנט באוניברסיטה בפריז ביום רביעי שעבר. האירוע התרחש מחוץ למרכז האקדמי על שם לאונרדו דה וינצ'י PULV)) בשכונת לא דפאנס במרכז העיר, לאחר שהמרצה, ג'ון דאולינג בן ה-66, הציג בכיתה ציור של הנביא מוחמד.

לאחר השיעור דאולינג שוחח עם אחד הסטודנטים שזוהה על ידי הרשויות כ"עלי", יליד פקיסטן, והאחרון דקר אותו 13 פעמים בצוואר ובחזה. דאולינג מת במקום. עדי ראייה שהיו בזירה סיפרו כי עלי ניסה להימלט אך נלכד בידי שני שומרים של האוניברסיטה שהחזיקו בו עד להגעת המשטרה. על פי אחת העדות, ההתקפה הייתה מכוונת.

"עלי" החשוד ברצח

החשוד, נגדו הוגש כתב אישום על רצח ביום שישי, טען בחקירתו כי הוא רצח את המרצה לאנגלית כדי "להגן על אמונתו מעלבון", לאחר שדאולינג הציג בכיתה ציור של מוחמד. כמו כן סיפר עלי כי הוא נטר טינה במשך זמן רב כלפי דאולינג.

התובעת הממשלתית קתרין דניס אמרה כי עלי טיפח "כעס כפייתי" נגד האוניברסיטה, מאז שהושעה מהמוסד בספטמבר 2017. "הוא הגיע לצרפת לפני שנתיים כדי ללמוד בבית הספר לניהול, אבל לא עבר את השנה הראשונה. מאז הוא חזר כל הזמן לאוניברסיטה למרות שלא היה רצוי בה, עד שלא הורשה להגיע לשם יותר".

למרות טענתו של עלי על הצגת הציור בכיתה, סטודנטים אחרים שלמדו אצל דאולינג אמרו כי הם לא זוכרים שהוצג ציור כזה בשיעור. במשרד החוץ האירי הודיעו כי הם מסייעים לחקירה.

"ג'ון תמיד היה נחמד לכולם"

גורמים בקרב הרשויות בצרפת סיפרו כי עד כה לא נמצאו ראיות לכך שעלי עבר תהליך הקצנה הקשור לארגון טרור, אך הוסיפו כי מדובר ב"אדם מוסלמי אדוק" ו"פטריוט פקיסטני קנאי". עוד פורסם כי עלי חידש את אישור השהייה שלו בצרפת לא מזמן. במשטרה חושדים כי הרוצח תכנן לפגוש את דאולינג מראש, ורכש לשם כך סכין לחיתוך בשר בחנות מכולת הסמוכה לאוניברסיטה. הסכין נמצאה בזירת הרצח.

ג'ון דאולינג הוא אזרח אירלנד בן 66 שלימד אנגלית ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה במשך כשני עשורים ותכנן לפרוש מתפקידו בתום שנת הלימודים הנוכחית. סטודנטים וחברים לסגל ההוראה התכנסו מחוץ למוסד כדי לחלוק לו כבוד אחרון, הניחו זרי פרחים והדליקו נרות.

"קיבלנו מסרים רבים של ידידות", אמר נשיא האוניברסיטה לאחר טקס הזיכרון. אחד מחבריו לסגל של דאולינג סיפר כי לא היה ידוע לו על איומים או על סכסוך קודם בינו לבין עלי: "ג'ון תמיד היה נחמד לכולם וכולם אהבו אותו".

זרי זיכרון בפתח האוניברסיטה | טוויטר

אחד הסטודנטים סיפר לעיתון 'לה פריזאין' על התחושות לאחר האירוע הקשה: "זה שובר את הלב. דאולינג היה מרצה בעל תשוקה שתמיד גרם לך לרצות ללמוד עוד. אני לא יודע איך מישהו יכול היה לתקוף אותו". תלמידה אחרת אמרה כי היא "המומה ומזועזעת. אף אחד לא דמיין שדבר כזה יכול לקרות בבית הספר שלנו".

מארין לה פן, מנהיגת מפלגת האיחוד הלאומי, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "קיבלנו באימה את הדיווח על מרצה שנשחט מחוץ לבית הספר שלו בידי תלמיד לשעבר. זהו סף נוסף של ברבריות שנחצה ומזהם את המדינה שלנו. זה מתפשט בזמן שהממשלה אדישה לחלוטין".

זו אינה הפעם הראשונה בה מתרחש בפריז רצח מזעזע בעקבות העלבה לכאורה של הנביא מוחמד. זכור במיוחד הפיגוע במשרדי העיתון 'שרלי הבדו' לפני כארבע שנים בו רצחו המחבלים שריף וסעיד קואשי 12 בני אדם במערכת העיתון, לאחר שזה פרסם קריקטורה בה נראה פעיל של דאעש עורף את ראשו של מוחמד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

    1. למוסלמים מותר להעליב את כל האחרים. לאחרים אסור אפילו ללחוש את האמת על המוסלמים.

    2. ביסמאללה אלרחמן ואלרחים לא נרחם על המעליבים

      אל שייטאן

  1. ככה זה אולי בעולם המעוות שאתה חי בו, לא פה ולעולם יהיה פה! אולי כדאי שאתה תלמד לשמוע משהו שהוא לא כמוך או חושב כמוך, ילד.

  2. לא רוצים יהודים? מעדיפים מוסלמים? אוקיי. זכותם. enjoy your muslims europe

  3. אירים אוהבים מוסלמים ואת מדינת ישראל הם מגנים יותר מכל מדינה אחרת.עצוב

  4. מוחמד היה פדופיל רוצח. מאמיניו סך הכל הולכים בדרכו. אין חדש תחת השמש….

  5. לכן חשוב מאוד לקדם חרם על ישראל,זה יפתור את כל הבעיות של צרפת. חחחחחח

  6. פרופסור אירי ( אירלנד המדינה השונאת ישראל ביותר באירופה) נרצח בצרפת ( אין צורך לתאר את העם והמדינה ) ע"י ערבי ( באמת אין צורך לתאר ערבי מוסלמי ) .
    אז מה יגיד יהודי על דבר כזה ?
    ברוך ה' ששונאינו מכים אחד בשני – אנחנו צריכים עוד נס קטנטן , קרטון פופקורן חם מהסיר עם טיפת מלח להשלמת החוויה !

  7. רק היום ורק לצרפתים ,
    ההצעה לפתוח עסק לפרחים , דובונים ונרות .

  8. מוחמד היה פדופיל, רוצח, אנס, בוזז, שודד, שקרן

    הוא נחשב בעיני המוסלמים כ"איש המושלם"

  9. העיקר שנשיא האונברסיטה קיבל "מסרים רבים של ידידות" , אז עכשיו הכל בסדר ואפשר להמשיך הלאה.

  10. הסטודנטים טוענים שהמרצה לא העליב את מוחמד.
    הרוצח טוען שרצח בגלל שהמרצה העליב את מוחמד.
    המסקנה :
    כל רוצח מוסלמי מבין שטענה כזאת,שהרצח הוא רקע העלבת מוחמד , תתן לו הקלה בדין .