בלוג בחירות #2: משהו חדש (שוב) מתחיל?

המסיבות של שקד ובנט, נתניהו מגלה כשרונות ספורטיביים, הפרצוף האמיתי של אלדד יניב נחשף – ואנחנו רק בשבוע השני

ימין חדש, ספינים ישנים. נפתלי בנט ואיילת שקד אמש | פלאש90

1. המסיבה של נפתלי ואיילת

ה-19 בנובמבר 2018, יום שני בבוקר. השרים בנט ושקד מכריזים על מסיבת עיתונאים מיוחדת בכנסת. המבזקים מדווחים על הודעה דרמטית שצפויה להימסר ותטלטל את המערכת הפוליטית. השניים מתייצבים מול המצלמות באולם שאורגן בחופזה ומצהירים שהם לא מתכוונים להתפטר מהממשלה, על רקע המתיחות מול נתניהו והמחלוקת הביטחונית בקואליציה. רק חמישה ימים לפני כן הודיע בנט כי הוא דורש את תפקיד שר הביטחון לאחר התפטרות ליברמן, אך התקפל במהרה בעקבות החלטתו של נתניהו לשמור את התיק לעצמו.

ה-29 בדצמבר 2018, מוצאי שבת. השרים שקד ובנט מכריזים על מסיבת עיתונאים מיוחדת בתל-אביב. המבזקים מדווחים על הודעה דרמטית שצפויה להימסר ותטלטל את המערכת הפוליטית. השניים מתייצבים מול המצלמות באולם שאורגן בחופזה ומצהירים כי הם פורשים מהבית היהודי ומקימים מפלגה חדשה לקראת הבחירות הקרובות. רק חמישה ימים לפני כן הכחישה שקד את השמועות על הקמת מפלגה חדשה והודיעה כי "הבית היהודי זה הבית שלנו".

אז בנט ושקד שוב זכו אמש למנת המצלמות הקבועה, והצליחו לגנוב את הכותרות לכמה שעות. המטרה הראשונית הושגה – כולם מדברים על המפלגה החדשה, טורי הדעה ירדו לדפוס כבר אתמול ותוכניות הבוקר עסקו בעיקר בנושא אחד. אבל כרגיל אצל הצמד, נראה ששוב מאחורי הקלעים מסתמן ספין חדש, עם הדיווח של זאב קם מהבוקר על חבירה מחודשת לבית היהודי כדי ליצור גוש אחד למשא ומתן הקואליציוני העתידי.

אפשר להעלות השערות מפה ועד הבחירות לגבי הכוונות האמיתיות של בנט ושקד, אבל האמת היא שזה קצת קשה – האם הם מכוונים לראשות הממשלה? קצת קשה להגיע לשם ממפלגה קטנה ונישתית; האם הם רוצים לשמש חישוק אידיאולוגי לנתניהו מימין? בינתיים הוא אילץ אותם להתקפל בכל פעם שהגיעו לחצי משבר; האם הם מחפשים להשיג קולות מהליכוד? ממצביעי המפד"ל? קצת קשה לעקוב אחרי קו פוליטי ברור כשמקימים מפלגה כל שנתיים. לתשובות אמיתיות נחכה עד הספין הבא, בינתיים נראה שנתניהו אולי מזיע, אבל מסיבות אחרות לגמרי.

2. ימין חדש באמת?

המפלגה החדשה עליה הכריזו בנט ושקד אמורה להיקרא "הימין החדש" ותהיה " מפלגת ימין דתית-חילונית". מה זה בדיוק אומר מעבר לסיסמה הנחמדה והשם הלא יצירתי, לא ברור עדיין. נראה שגם בנט ושקד נסחפו בטרנד מפלגות האווירה וביקשו להשיג לעצמם עמדת זינוק משופרת לקראת הבחירות. המתכון פשוט ומוכר: חישבו על שם מפוצץ, הרכיבו רשימה יש מאין, תכריזו ש"באתם לשנות" וצאו לדרך חדשה בסקרים.

לבנט ושקד יש הרי כבר ניסיון בהקמת מפלגות חדשות וזיגוגים ביניהן. שניהם היו כבר בעבר בליכוד כאשר עבדו בלשכת נתניהו, הקימו את תנועת 'ישראל שלי', חזרו לרגע לליכוד לפני שייסדו את מפלגת 'הישראלים', ואז הצטרפו לבית היהודי עד להקמת 'הימין החדש' אמש.

אבל מסתבר שגם הימין "החדש" של שקד ובנט הוא לא ממש חדש. כבר אתמול הודיעה ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי על הצטרפותה למפלגה, והבוקר כאמור למדנו על האפשרות של ריצה משותפת ביחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הרבה חדש אין בזה. נראה שבנט ושקד, שתמיד רצו להיות חלק מהליכוד אך חסו בצילו של נתניהו, מנסים להקים ליכוד ב' "דתי-חילוני", אך כמעט כרגיל אצלם ההשקעה בעטיפה עולה על התוכן.

"בשנה האחרונה העידן של ההשפעה הגדולה של הבית היהודי עבר ללא שוב", אמר אמש בנט ורמז כי הציבור הציוני-דתי הפך לשבוי בכיס של נתניהו. גם יש בכך מן האמת, איך התפצלות מהבית היהודי ואז חבירה אליו מחדש תשנה את המצב? אם כבר הציבור הציוני-דתי שואף להשפיע יותר, יתכן כי מפלגה בראשות בצלאל סמוטריץ' – פלרמנטר רציני וחריף בעל רקורד מוכח של עשייה – תעשה עבודה טובה יותר.

3. מר יניב הולך לירושלים

בצל ההודעה הדרמטית של שקד ובנט, עוד מפלגה חדשה עם שם לא ברור נולדה לה אתמול כאשר אלדד יניב הכריז על הקמת 'תנועת המחאה להנהגת המדינה'. בסרטון מרגש בו מופיעים בין השאר גונן בן יצחק (ההוא שהטריד את מנדלבליט בסופר וקפץ מול שיירת רה"מ) ודינה דיין (המזרחית הגאה מהדרום ששונאת מתנחלים).

אז למה להצביע לסיירת אלדד ושות'? "בגלל שנלחמנו שנתיים ברחובות". איזה מצע אידיאולוגי הם מביאים לשולחן הפוליטי? "חולים על המדינה הזו". ומה אתם מציעים? "כל הפוליטיקאים הישנים והמושחתים צריכים לעוף הביתה".

זהו כמובן לא ניסיונו הראשון של יניב להגיע לכנסת. בעבר הוא נכשל כאשר רץ עם מפלגת 'ארץ חדשה' שהקים יחד עם רני בלייר (שותפו גם למפלגה החדשה), והתמודד בפריימריז במפלגת העבודה אך לא נכנס לכנסת, וכעת הוא מנסה שוב. יניב עצמו הודה בעבר במעשי שחיתות חמורים שסייע להוציא אל הפועל. במילים אחרות, אלדד יניב הוא בעצמו פוליטקאי ישן ומושחת ש"צריך לעוף הביתה", אבל במקום זה הוא משקר לכם בפנים בלי למצמץ.

אפשר להתווכח על התוכן של המצע ברמת הבחירות למועצת התלמידים (היי, זה כבר יותר ממה שבני גנץ אמר בינתיים), אבל לפחות כמה דברים מבורכים יצאו מהריצה של יניב: עוד כמה קולות פתיים שיתבזבזו בשמאל בעקבות קמפיין ההטרלה שמתכנן יניב, ובעיקר חשיפת הפרצוף האמיתי והמטרה מאחורי המחאה המזויפת שהוביל – אלדד יניב הוא לא לוחם צדק, לא לוחם בשחיתות ולא פעיל "חברתי" – הוא בסך הכל עוד פוליטיקאי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. בנט ושקד זה שמאל בתחפושת ימין. הרעיון של מפעילי בנט ושקד הוא לגנוב קולות מהליכוד ולחבור למפלגות של לפיד, גנץ, כחלון ואורלי לוי אחרי הבחירות כדי להקים ממשלת שמאל בתחפושת ימנית. נפתלי בנט הוא "אח" של יאיר לפיד (מאותו "אבא" – נוני מוזס) ואיילת שקד היא ציפי לבני 2.
    המופתעים הם רק אלה שלא הבחינו כי בנט ושקד חיילים נאמנים של נוני מוזס שעשו כמיטב יכולתם לסגור את "ישראל היום". לא קשה היה להבחין שהשניים האלה קשורים ב"ברית אחים" עם יאיר לפיד מאחורי גבם של רבני הציונות הדתית ושהם תפסו טרמפ על המפלגה הדתית-לאומית כדי להגיע לכנסת, להתנגד לכל מה שהליכוד עושה ולשים מקלות בגלגלי המשילות של המחנה הלאומי – לתועלת השמאל.
    לא סתם התקשורת של השמאל פירגנה להם ודאגה ליצור להם תדמית ימנית. הם היו חלק ממבצע החדרת "המפד"לניקים החדשים" למפלגה הדתית-לאומית כדי לחזק בה את האג’נדה של "יש עתיד", כמו שהשמאל מנסה להחדיר לליכוד את "הליכודניקים החדשים".
    גם בנט ושקד משתתפים בקמפיין של השמאל להפלת נתניהו, והמפלגה החדשה היא השלב הבא ביצירת גוש של מפלגות בתחפושת ימין שאמורות לדחוק את הליכוד ולסנדל את נתניהו.

    1. עיוורון ברמה הזויה.

      נתניהו גילה רפיסות כמעט בכל מקום אפשרי במאבקים החשובים לימין: הוא זה שהגן על האוליגרכיה המשפטית מפני כל רפורמה במהלך שנות כהונתו; הוא זה שמקפיא את הבנייה ביו"ש ובירושלים הקפאה דה-פאקטו מזה שנים; הוא זה שנכנע לחמאס שוב ושוב ואף מעביר להם מליוני דולרים בתמורה לטרור; הוא זה שפספס את גודל השעה עם בחירת טראמפ, ונמנע ממהלך מדיני שובר שיוויון של החלת ריבונות על חלקים ביו"ש; הוא זה שמפקיד את דרום תל אביב לחסדי המסתננים וניסה אף לתת מעמד בישראל לעשרות אלפי מסתננים; הוא זה שפינה עד הסנטימטר האחרון את כל היישובים היהודיים שבג"ץ הורה לפנות, אבל לא את חאן אל אחמר.

      וזה עוד לפני שדיברנו על הסכם חברון, הסכם וואי והתמיכה בהתנתקות.

      ואחרי כל זה בנט ושקד הם השמאלנים??!!

    2. כן, נתניהו כל כך רופס, שבשנה האחרונה הוא שלח כמה פעמים את מטוסי חיל האוויר ל"טיולים" בכל המזרח התיכון, כולל סודן, סוריה ולבנון, והם השמידו שיירות של נשק וטילים שנועדו לחיזבאללה מאירן.
      נתניהו כל כך רופס שבגלל המאבק שהוא מנהל באויבי ישראל השמאל אוהב להציג אותו כאויב של מדינת ישראל.
      ואויבי ישראל נמצאים לא רק מחוצה למדינה אלא גם בתוכה, במימון כספי של האויבים מבחוץ: ארגונים שרצים לתבוע את חיילי צה"ל בבתי דין בעולם, וארגונים שמייצגים מחבלים בתביעות בבתי משפט ישראלים.
      מול כל אלה נתניהו פועל בשם הישראלים אוהבי ישראל, ולכן הטוקבקיסטים מטעם אויבי ישראל מציגים אותו כרופס וכאויב ישראל. כן כן, כל מיני שמאלנים שמתחזים כאן ל"ימין אמיתי" עושים את זה.
      לקראת הבחירות, המטרה העיקרית של השמאל היא לפורר את הימין: לדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להאמין שנתניהו מקדם מדיניות שמאל ולגרום להם להצביע למפלגות קטנות כמו "עוצמה יהודית" או "זהות" – כדי להקטין את הליכוד; ולדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להאמין שנתניהו מושחת ולגרום להם להצביע למפלגות שמאל שמתחזות ל"מרכז": המפלגות של יאיר לפיד, בני גנץ ועכשיו גם המפלגות של אורלי לוי ובנט-שקד.
      כמובן שהשמאל לא מממן את המפלגות האלה בגלוי אלא דרך תורמים פרטיים.
      ועכשיו אתה מוזמן לספר לנו מה תרמו בנט ושקד ה"ימניים" לרפורמה במערכת המשפט, לחיזוק החינוך הציוני במערכת החינוך, לשחרור דרום תל אביב מבעיית המסתננים ולכל מה שניתן היה להיעשות במשרדי המשפטים והחינוך.

    3. כמה קונספירציות בפסקה אחת. לקחתי כדורים היום?
      אם כן חטאם הוא נסיון, שגם נסוגו ממנו, לסגור את ישראל היום וזה מבטיח את כל הדברים הטובים שעדיין על אף המקלות בגלגלים שנתניהו כך הזמן תוקע להם אז כנראה שהם מפחידים מאוד את הליכוד.
      הלוואי שיהיה להם בהצלחה

    4. תשובה לתשובה:
      גם אולמרט "שלח" את מטוסי חיל האוויר לסוריה. בשאר הקדנציה הוא היה רופס שברופסים.
      איזה מאבק מנהל נתניהו באויבי ישראל? האיש מאשר פעם אחר פעם לקטאר להעביר כסף לחמאס. זאת נקראת מלחמה אצלך?
      הדרך של נתניהו למנוע מארגונים שונים לתבוע את חיילי צה"ל היא למנוע מחיילי צה"ל להילחם בחמאס. לזה קוראים אדם רופס.
      אז מכיוון שנתניהו הוא אדם רופס, ומכיוון שבדרך כלל חברי הכנסת של הליכוד לא מעיזים להמרות את פיו, חשוב שלימין יהיו כמה שיותר מפלגות עם אג'נדה לאומית ברורה על חשבון הליכוד שהיא מפלגה רופסת.

      ברוח הקונספירציות שלך יכול להיות שלקראת הבחירות השמאל שולח מגיבים מטעם שיאדירו את נתניהועל כל מה שעשה או שלא עשה, ובכך יציגו את אנשי הימין בתור אינפנטילים שפוטים של נתניהו שלא משנה כמה מכות יחטפו בגללו הם ימשיכו למחוא לו כפיים.

    5. פלוני ידידי ואלון ידידי (ושמא הם אדם אחד?),
      "קונספירציה" היא מילה שאוהבים להשתמש בה המושחתים והנוכלים כדי לסתום את הפה לחושפי השחיתויות והנוכלויות.

  2. שני הליצנים הללו!!! השתמשו בציונות הדתית וזרקו אותם כדי לקדם את עצמם בלבד!!! לא לטובת הציבור

    1. שפי פז לא ימנית אלא חברה במרצ שעושה קולות של ימין: רוצה לרוץ בבחירות על אג'נדה ימנית כדי להעביר את הקולות לשמאל. תופסת טרמפ על מצוקה אמיתית (בעיית המסתננים) כדי לצבור אהדה, לקדם את עצמה לכנסת ואז לחבור למפלגת האם של הלסביות – מרצ. עכשיו היא אומרת: "עזבתי את מרצ", אבל תמיד יש סביבה מצלמות ומיקרופונים והתקשורת מפרגנת לה כדי להציג אותה כ"לוחמת נועזת" נגד הממסד. התקשורת כל הזמן קוראת לה "ימנית" ו"קיצונית" כדי לעזור לה למכור את התחפושת הזאת, ולהכניס אותה לכנסת בקולות של אנשי ימין.

    2. התגובה הראשונה לעיל "בקיצור ולעניין" נראית לי כמו גיבוב שטויות.

    3. להזכירך, האיחוד הלאומי השתמש בהם וסירב לאיחוד מלא עם פריימריז על כל המקומות.
      מי שהביא את המנדטים היו בנט ושקד, לא האיחוד הלאומי.

    4. בנט ושקד הביאו אולי מנדט אחד נוסף. לפניהם לאיחוד הלאומי היו 4 מנדטים ולבית יהודי 3. ביחד 7. עכשיו 8. השג לא מרשים…

    5. לאיחוד הלאומי מעולם לא היו 4 מנדטים.
      כשהתמודדו ביחד עם מולדת ועם ליברמן קבלו, כולם ביחד, 4 מנדטים.
      האיחוד הלאומי לבד לא עוברים את אחוז החסימה. יותר מזה, הם בקושי מנדט והם יודעים את זה.
      סתם עושים רוח.
      הם חרדליים ואין מספיק חרדליים כי הרבה מהחרדליים מצביעים בכל ליהדות התורה.
      בבחירות הראשונות בנט ושקד הביאו קרוב ל8 מנדטים ואז המפדל דפקה את זה ביחד עם האיחוד הלאומי וגם הציונות הדתית הצביעה ליכוד בגלל נתניהו ובגלל סמוטריץ

    6. לתגובה 5 – פלוני היקר…
      אפשר להפסיק לחרטט על אנשים שאתה לא מכיר, הדתיים התורניים (שמכונים חרדלים כדי לחבר אותם תודעתית לחרדים) לא מצביעים לסקטוריאליות של אגודת ישראל, הקולות הלכו לאיחוד הלאומי, וכשהאכזבה מבנט אחרי הקדנציה עם האח לפיד השפיע, הקולות עברו ליחד…

  3. יניב זה לא זה שהקים את מפלגת השמאל הלאומית?
    כשכתבתי שהמקור בגרמנית נשמע טוב יותר, הוא ברך מהמפלגה שהקים ומהשם הזה…

  4. בזמן בנט משרד החינוך נוהל כמו המשך של שי פיון. קריא שמאל קיצוני פוסט מודרני. מעגלי שיח וכל שער הירקות. אישית אני לא חושב שכל האלה שמרכיבים את מפלגות חד פעמיות זה שחקני פוקר שרוצים להרוויח מהימור. ורוב הרווח ורוב המשחק נמצא מתחת לשולחן.
    ולא נראה לי שנוני מוזס הוא מושך בחוטים הראשי. יש כוחות הרבה יותר חזקים ואפלים. לדעתי המילות המפתח צריכות להיות ממשלה מוגבלת. הגבלת כוח. ו העיקר כוח של שומרי סף. וחוץ מזה יש את סקטוריאליות. יש משפחות שולחות ילדיהם לממלחתי דתי שיצביו למפדל. מי שגר בשטחים אין שום סיבה להצביע למפלגה שרוב חבריה תושבי תל אביב.
    תוביל תלאביב הפוך. נמאס מכול גונן שגב. כל האלה מתחזים הם גונן שגב.

  5. לאנשים ( מימין ומשמאל) יש רעיונות ותיקווה
    לשנות לטובה את הארץ שלנו.
    למה לזלזל ברצון שלהם ? אולי יצליחו אולי לא
    אבל יש להם את האומץ. אני מחזיק לכולם אצבעות.1

    1. לאנשים (מהשמאל ומהשמאל הקיצוני) יש רעיונות ותקווה לחזור לשלטון בעזרת טוקבקיסטים מטעמם.
      לשנות לטובה את הרשות הפלסטינית על ידי הענקת מעמד של מדינה לפלסטינים.
      למה לא לטקבק בעד כל מי שמסייע למאמץ הזה של עוקפי הדמוקרטיה? אולי יצליחו אולי לא אבל יש להם הרבה טוקבקיסטים, כמו שיש להם הרבה עיתונאים והרבה שופטים מושחתים. אני מחזיק לכולנו אצבעות שנוכל להתגבר על כל הנוכלים האלה שרוצים להרוס את החזון הציוני בעזרת כספים רבים של אויבי ישראל מעבר לים.

  6. בנט ושקד אכזבו. זה הכל. עכשיו הם מחפשים פלטפורמה חדשה כדי להרחיק מעצמם את הסירחון. הם נתנו יד לביבי בנושא השחיתות. לא פירקו את הממשלה על שום נושא ימני (והיו הרבה כאלה, אפילו 500 טילים לא הזיזו אותם מהכיסא שלהם). ובקיצור, אכזבו את אנשי הימין. מה מסתבר? שבנט ושקד אינם ימין! במקור הם ליכוד. כלומר מרכז מתון עם קריצה עדינה מאוד לימין. משהו כמו גנץ, כמו לפיד. אז במקום לשחק משחקים – עדיף להם לחזור לליכוד ולרוץ לפריימריס של הליכוד. הם ניצלו את הפלטפורמה של הבית היהודי ואת 5 המנדטים הקבועים שלהם (המתנחלים) כדי לקבל כוח. אבל הם הבינו שככה הם לא יגיעו לכלום. הבעיה הבסיסית איתם היא זו: 1. הם לא ימין. 2. הם הקימו עכשיו מפלגת "הימין החדש" ששוב אינה ימין והיא כביכול חדשנית בזה שהיא משתפת חילונים ודתיים. שוב אחיזת עיניים. אין בזה שום דבר חדש או מהותי. בכל מפלגה יש דתיים וחילוניים. זה הזוי שהצמד הזה חושב שיעבוד עלינו אנשי הימין. לא נצביע להם. עדיף להצביע לגנץ, ללפיד או לביבי. אפילו לוי אומר את זה…. שביבי הוא בפועל יותר מתון ממפלגות השמאל שבמצב מלחמה הולמות ביריב. בקיצור, בנט ושקד הם אכזבה.

    1. עוד דמגוגיה מבית היוצר של מרכז פרס לקורבנות השלום בחסות הקרן להשמדת ישראל.

  7. יפה איך שהצלחתם מהר יחסית להרים מאמר נגד נתניהו אה סליחה נגד בנט ודקד

  8. איילת ונפתלי, בהצלחה.

    בתור חילוני ימני קפיטליסט, באמת היו אלמנטים מסוימים שלא הייתי שלם אתם כשהצבעתי לבית היהודי ב2 הבחירות האחרונות.

    מאחל לכם בהצלחה, את הקול שלי כבר כנראה שיש לכם (כל עוד לא תפתיעו ותמשיכו להיות ימין גם במעשים ולא רק בדיבורים ודמגוגיה רדודה כמו רוב הימין היום לצערי – שמתעסק רק בכותרות וכותרות ועוד קצת כותרות).

    1. הבנו שאתה אמור לסלול את הדרך לבוחרי הליכוד להצביע עבור צמד הכחלונים של בחירות 2019: בבחירות הראשונות של בנט, הוא פרסם את תמונתו תחת הסמל של הליכוד כדי להטעות את הציבור, ומיד אחרי הבחירות חבר ללפיד וסירב להיכנס לממשלה בראשות אותו ליכוד שתחת סמלו הוא פרסם את תמונתו בתעמולת הבחירות שלו. בנט גם קידם את החוק לסגירת "ישראל היום" בטענה הנלעגת שהוא רוצה שתהיה "תקשורת תוססת". כלומר, הוא חותר ל"תקשורת תוססת" כפי שהיה עד הקמת "ישראל היום": תקשורת בשליטה מוחלטת של השמאל. במבצע "צוק איתן" בנט קיבל מידע סודי מאביחי רונצקי – זה שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג (ולכן הוא גם הודח מתפקידו לאחר שחבר לבנט בהפרת הקוד האתי). בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל – העיקר לנגח את נתניהו. עכשיו ברור למה בנט ושקד דחפו את החוק לסגירת ישראל היום: זה העיתון היחיד שפרסם מידע על המעשים שלהם במבצע "צוק איתן".

  9. הסיפור נראה בכלל אחר
    אפשרות ראשונה, לבנט ושקד נמאס מהפוליטיקה הממשלה ושאר הירקות והם רוצים החוצה. להתפטר סתם זה קשה כי מזמין הרבה שאלות ללא תשובות מספיקות. לכן מה טוב יותר מאשר להקים מפלגה חדשה שברור שלא תצליח לעשות דבר ואז לעזוב את הפוליטיקה כי לא עברו את אחוז החסימה. ואם שואלים אז עונים ניסינו אבל לא הצלחנו.

    אפשרות שניה היא שלא הצליחו לשכנע את המפלגה שלהם ללכת בדרכם ולא יכלו לקבל מעמד של דיקטטור במפלגה כמו למשל גנץ או ליברמן ואולי אחרים. הם גם הכוכבים שכולם מכירים מהמפלגה הישנה. ולכן הם יוצאים החוצה כאילו להקים מפלגה חדשה ובעצם מקווים שהרבה מחברי המפלגה שלהם, אם לא כולם, יצטרפו אליהם. בתרגיל הזה, נראה לי הם מקווים, הם יעמידו את עצמם כדיקטטורים של המפלגה ובעצם יחליטו מה צריך לעשות בועידה של שניים שהיא הרבה יותר מהירה מאשר כל שאר האפשרויות.

  10. התורה של בנט ושקד היא יותר מ70 פנים.
    בראש מעייינהם יש סדר יום פוליטי יחצ"ני , לא סדר יום אסטרטגי לאומי. ועל עדיפות הסדר הזה יצא שכרנו בהפסדנו כול הציבור כולו!!!!