חוק ה-BDS של אירלנד הוא התגלמות המוסר המעוות של אירופה

החוק שמקדם הפרלמנט האירי להטלת קנס כבד על קשרים מסחריים עם ישובים ישראלים ביו"ש לא יקרב שלום ודו-קיום, אלא רק ירחיק אותם

הצעת חוק נבזית. פעילי תנועת ה-BDS באירלנד | פייסבוק

בימים אלה מקדם הפרלמנט באירלנד חוק שנועד להפליל קשרים מסחריים עם ישובים ישראלים ביהודה ושומרון, חוק אשר אין דבר שערורייתי יותר ממנו. כיליד גרמניה ואזרח של האיחוד האירופי, הצעת החוק הזאת נתפסת בעיניי כמטעה, קיצונית בחוסר ההגינות שלה, אינה תורמת כלל לשלום ומעל הכל – מסוכנת מבחינה מוסרית.

החוק מטיל קנס של 250 אלף דולר או עונש של חמש שנות מאסר למי שיואשם ביבוא או מכירה של מוצרים ושירותים מ"שטחים כבושים". אך יוזמיו הבהירו בצורה חד משמעית כי הוא מיועד אך ורק לישובים ישראלים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן. יוזמי החוק היו ברורים מאוד בנושא, והצהירו בגאווה כי אירלנד "מנהיגה את אירופה ואת העולם כולו מהמבוי הסתום במשא ומתן לכיוון השלום". המציאות היא שאין דבר רחוק יותר מהאמת מהטענה הזאת.

הצעת החוק הזאת מוליכה שולל כי היא מציעה נתיב מזויף לשלום. הקהילייה הבינלאומית מתייחסת לסכסוך הישראלי-ערבי כאל עימות שיבוא על פתרונו רק על ידי הצדדים בעצמם. מהחלטה 242 ואילך, כל החלטות מועצת הביטחון בנוגע לסכסוך היו על בסיס סעיף 6 לאמנת האו"ם, העוסקת בפתרון סכסוכים מתוך רצון.

כל צעד כזה נועד להעניק לצדדים הצעות לדרכי שלום ולעודד אותם לגשר על הפערים ביניהם באמצעות שיחות פנים אל פנים. הגישה הזאת סייעה להביא לעולם את הסכמי אוסלו, שקיבלו את ברכת האו"ם, ובהם נקבע כי עתיד ההתנחלויות ייקבע בהסכם סופי בין ישראלים לפלסטינים.

כעת מנסה אירלנד לכפות באופן חד-צדדי את הסוגיה. כיצד כליאתו של אדם בצינוק אירי על קניית בקבוק יין מיקב פסגות או מיקב טורא תקרב אותנו לשלום? עקרת בית שמכינה סלט עם שמן זית משילה או קינוח עם תמרים מעמק הירדן יכולה להביא ללא ידיעתה לפשיטת רגל משפחתית. האם שונא ישראל שיבחין במוצרים אלה במטבח של שכניו ידווח על המשפחה לרשויות באירלנד? איך ניתן בכלל לאכוף חוק פלילי אבסורדי שכזה?

אנטישמיות בוטה

החוק אינו תורם כלל לשלום, מכיוון שהוא מעודד את הסרבנות הפלסטינית. כיצד אפשר להניע אותם לפשרה, אם הלחץ והאשמה מופנים כולם לצד הישראלי? האם היהודים, ששבו ללב של מולדתם ההיסטורית, מאיימים על השלום העולמי יותר מאשר הערבים שתוקפים אותם במשך עשרות שנים?

החוק הפלילי הזה יפגע בעיקר בפלסטינים עצמם. עסקים ומפעלים בישובים הישראלים מעסיקים עובדים פלסטינים ומשלמים להם שכר גבוה פי כמה מהשכר הממוצע. העובדים הפלסטינים בהתנחלויות תומכים במשפחות גדולות, כך שעשרות אלפים מהם עלולים להיפגע אם עסקים ישראלים ייאלצו לפטר אותם ולעבור למקום אחר. הסיפור הזה מוכר לנו ממפעל סודהסטרים, שעקר מכפר אדומים לדרום הארץ.

עובדים במפעל סודהסטרים | דוד אביטבול

בחוק הזה יש פגם נוסף, והוא עובדת היותו מנוגד לעקרונות הסחר של האיחוד האירופי, שלפיהם מסחר בינלאומי כפוף להחלטות הפרלמנט האירופי בבריסל ולא לממשלות המדינות השונות. יתרה מזאת, החוק יחייב חברות אמריקניות ואיריות, העושות עסקים זו בארצה של זו, לבחור בין הפרת החוק הזה לבין הפרת החוקים האוסרים על חרם על ישראל שאושרו באחרונות בארה"ב, הן ברמה הפדרלית והן במדינות השונות.

אך כל אלה הן הבעיות הפחותות בחוק. הדבר הנבזי ביותר בהצעת החוק האירית היא שמדובר באנטישמיות בוטה, מכיוון שהיא מכוונת ברשעות אך ורק ל"כובש" היהודי, ולא לכוחות כובשים אחרים בעולם.

איך מהלך כזה יכול להיות צודק, אם הוא מפלה כל כך, כפי שתומכיו מצהירים? האם החוק מתייחס לקניית שמן זית מצפון קפריסין הכבושה על ידי טורקיה, דגים מקרים הכבושה על ידי רוסיה או תמרים ממערב סהרה הכבושה על ידי מרוקו? כל המוצרים הללו יכולים להגיע ללא הגבלה לאירופה, בזמן שרק היהודים צריכים ללמוד לקח שוב ושוב.

ימי האופל

אני לא יכול שלא לחשוב על כך שכל אותם צדקנים אירים מחזירים אותנו לימי האופל של גרמניה בשנות השלושים של המאה שעברה. "אל תקנו מיהודים!": זה היה החוק אז, וזה בדיוק מה שהחוק אומר היום לאזרחי אירלנד, רק בלבוש יפה של ביטויים משפטיים ובמס שפתיים על קידום השלום ו"ערכים אירופאים".

בשם השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים וחבריה ברחבי אירופה, אני קורא לאיחוד האירופי לגנות את החוק הגזעני הזה ולנקוט בצעדים אמיצים נגדו. בזמן ששורות אלה נכתבות, מציינים בעולם את יום השואה הבינלאומי, ואם האנושות למדה לקח כלשהו מרצח היהודים על ידי הנאצים, אירופה חייבת לדחות את הניסיון לבודד את היהודים ולהעניש אותם.

הפגנה נגד החוק מול הפרלמנט האירי | השגרירות הנוצרית

אני רוצה להזכיר למחוקקים באירלנד שאם הם באמת ובתמים דואגים לאפשרות להגעה לשלום אמת ובר קיימא במזרח התיכון, הרי שאותן חברות ישראליות בגדה המערבית שמשלמות שכר הוגן לעובדיהן הפלסטינים הן הדוגמה הטובה ביותר לדו קיום וסובלנות שכל פוליטיקאי אירופי מצפה להם.

כאן, יהודים ופלסטינים מרוויחים את אותו שכר ונהנים מאותן הזדמנויות להשכלה. אלה המקומות שבהם שורר שיתוף פעולה יום-יומי ודו קיום בשלום ולכן הם ראויים לתמיכה ועידוד מאירופה, לא לחניקה. אז אנא הפסיקי עם השטויות, אירלנד.


ד"ר יורגן בולר הוא נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. לסגור את השגרירות האירית בארץ. מיהם בכלל?
    גם הנרי פורד, המממן הראשי של היטלר והאמריקאי
    היחיד שזכה לאות הוקרה מהיטלר היה אירי במוצאו.

    1. האירים כעם הם אנשים מצוינים. יש שם בעיה רצינית עם הפוליטיקאים ועם אינטרסנטים פלסטינים ומוסלמים, בדיוק כמו בשבדיה, למשל. אין מקום להכתים אותם בצורה כוללנית.

    2. יש באירלנד כ-5 מליון אנשים לא ברור כמה מהם מוסלמים.
      בעיקבות הברקזיט יהיו שם כל כך הרבה מוסלמים, שהאירים יכול להיות שיפסיקו לשתות
      בירה אחרת יקבלו מכות רצח.
      שיהיה להם בהצלחה.

  2. ההסברה הכי טובה זה ההתנהגות של המוסלמים על אדמת אירופה וחבל שהמדינה לא תומכת בהם עם נשק ולוגיסטיקה כי זה בדיוק מה שהאירופאים עושים נגדינו שלא לדבר שהמוסד עוד עוזרות להם במניעת הטרור בזמן שהם עושים הכול נגדינו, אין לנו שום כבוד עצמי?

  3. נסיגה של צה"ל שתגרום למשטר דכוי פלסטיני בפלסטין, שאתו או בלעדיו תהיה התעצמות פלסטינית, שתגרום טבח הדדי בין יהודים לפלסטינים, שיצית את המוסלמים למלחמה כלל אזורית, שתגרום ג'נוסייד הדדי,
    ועוד לפני כל החד-גדיא הזאת, הפסקת ההגנה הממלכתית על המתנחלים מחזירה לידיהם את זכות היסוד של הגנה עצמית, הם יגנו על עצמם כמו היהודים במלחמת העצמאות. נכבה אחת לא הספיקה למשניאי ישראל?! .

    1. האם אנשי ה"הסברה" של ישראל לא סוברים כך? מדוע אינם מטיחים באירים שהם זורעי מות? נתניהו ניוון את ההסברה.

  4. לו היינו פלסטינים, היינו מנפצים עכשיו בקבוקי גינס וג'יימסון על דלת השגרירות האירית.

  5. אירלנד?
    מצבה של אירלד הכי גרוע בעולם היום.
    ב- 29 למרץ אמור להיות ברקזיט כנראה אירלנד תתחלק לשניים,
    לצפון אירלנד ולדרום אירלנד. יכול להיות שיהיה מלחמת אזרחים במדינה
    ואז לא יהיה כסף לאזרחים לשלם על סחורות – לא יהיה להם כסף לשלם על סחורות
    מסין, מיפן וגם מישראל. ככה שלכמעט 5 מליון איש שלא רוצים או לא יכולים לשלם
    זה לא משנה איזה חוק יהיה להם לגבי ישראל אם זה לא חוק שאומר שצריך לשלם
    על כול סחורה שהם קונים. שיהיה להם בהצלחה.

  6. לדעתי חייבים "לעודד" סגירת מקומות עבודה ביו"ש שמעסיקים "פלשתינים" ובכך לגרום לכל אותם מובטלים "פלשתינים" להגר…לאירלנד, כך נרוויח פעמיים, גם ניפטר מהערבושים וגם נאפשר לאירים את "התענוג" להיות מחוסלים בידי מוסלמים!

  7. לא מציע להתנגד לחוק המטופש והיהיר הזה.
    מהר מאד יגלו האירים שהם בבעיה, ואתן דוגמא:
    ישראל מוכרת תוכנות הגנת סייבר לרשויות החוק באירופה, כולל בריטניה, מחר האירים יבקשו סיוע שכזה, נניח מהסקוטלנד-יארד, מה אז? אם הפיתוח הוא ישראלי ומקורו באריאל – מה אז?
    מה לגבי מערכת אמריקנית המכילה רכיבים או תוכנה מישראל [והמקור לא ידוע] – מה אז? לא ירכשו…
    מה לגבי מערכות מצילות חיים – שלא יקנו…

    מעבר לכך, הממשל האמריקאי לא יאפשר עקיפה של חוקי הסחר עימו בדיוק כמו שנעשה עם החברות האירופאיות ששאפו לסחור עם אירן, "ציוץ קטן' מהמעצמה והם יישו קו עם ארה"ב.

  8. ד”ר יורגן בולר אני מקווה שאתה קורא את התגובות, מאמר מדהים
    אבל ארצה להוסיף שיהודה ושומרון אינה אפילו שטח כבוש
    שטח כבוש ע"פ ההגדרה החוקית שלו הוא: "השתלטות של מדינה אחת על אחרת או על חלק ממנה או על שטחים בשליטתה"
    המילה "על אחרת" חשובה פה מפני שלא הייתה מדינה פלסטינית מעולם שנוכל להשתלט עליה תפסנו את אותם שטחים מירדן בששת הימים.
    הלאום הזה שנקרא "פלסטינים" לא נוצר עד ל 64 כאשר אש"ף הוקם כאירגון טרור נגד ירדן והערבים המקומיים לא קיבלו אותו עד ל 67

    המעמד החוקי של איו"ש הוא שטח במחלוקת במקור זה היה אמור להיות שטח בבעלותינו שכן תפסנו את השטח שקנינו בצורה חוקית מבעלי אדמות פרטיים בימי השליטה העות'ומנית אבל בגלל שאחד מראשי הממשלה שלנו לא זוכר עם זה היה רבין או משהו אחר הכיר בפלסטינים כלאום לגיטימי ובכך חרץ את מעמדה החוקי של איו"ש כשטח במחלוקת זאת אומרת שאין בעלות מדינית אלא רק כספית (זה למה צריך לשלם למדינת ישראל על רוצים לבנות בשטח C או בחלק משטח B מפני שלישראל בעלות כספית על האדמות האלה)

    אגב זה אומר שההתנחלויות (בין אם אתה מסכים עם קיומם או לא) והמפעלים חוקיות כי לא הייתה בעלות פרטית על אותם שטחים או שאותם שטחים נקנו מהבעלים הפרטיים ויש בעלות פרטית של היהודים והחברות על אותם שטחים

    בין כך או בין כך מאמר מדהים

    1. כמה אתה נדהם מהמאמר רק מה ומשום מה אתה לא שואל הכן התושבים המקוריים של יהודה ושומרון והם היהודים להכן הם נעלמו אתה מתעלם מרצח יהודי חברון . פשוט מדהים

  9. כנראה עדיין אין עיתונאי שיוותר על אירופה הנאצית מחשש לגירושו מאירופה הנאצית שום עיתונאי ישר לא יגיד בצורה ברורה לאירופה אין את הזכות ואת המוסר להטיף למדינת ישראל כל הטפה היא נאציות במהות ובמקור