נשף המסכות בז'נבה: האו"ם שוב משקר על ישראל ועזה

דו"ח האו"ם על ההתפרעויות בגבול עזה מתבסס בעיקר על מסמכים של ארגוני שמאל קיצוני ומלא ב"דיווחים" אנונימיים ועיוותים פוליטיים

ישראל הרשמית מחרימה. אולם המועצה בז'נבה והמתפרעים בעזה | פלאש90, UNCTAD

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה צפויה להצביע ביום שישי הקרוב פה אחד בעד אימוץ דו"ח המאשים את ישראל בפשעי מלחמה במהלך האירועים האלימים בגבול עזה.

ההצבעה תתקיים בתום מושב המועצה שהתכנס השבוע, ובמהלכו עלו לסדר היום לא פחות משבעה נושאים העוסקים ישראל. הבולטים בהם היו ועדת החקירה לאירועי הגדר בעזה, והרשימה השחורה של עסקים הפועלים מעבר לקו הירוק (פרסום שמות החברות עצמן נדחה).

בעוד שכיסא הנציג הישראלי נותר ריק כחלק ממדיניות הממשלה להחרים את המועצה, עלו בזה אחר זה נציגי מדינות דיקטטוריות שהביעו את "דאגתם הכנה" מפשעי ישראל כלפי ה"מפגינים" בגבול עזה. על "דאגות" אלו חזרו גם נציגי מדינות המערב ונציגי ארגוני זכויות אדם, כאילו היו אמת מוחלטת. נציגות מכון המחקר NGO Monitor, שהוא ארגון בעל מעמד מייעץ באו"ם, הופיעו גם הן מספר פעמים מול המועצה ואף קיימו שני אירועים רשמיים בהשתתפות מומחים בינלאומיים ופעילים פרו-ישראלים.

ביום שני בבוקר, בפתח הדיונים תחת סעיף 7 העוסק באופן בלעדי במדינת ישראל, הציג השליח המיוחד לזכויות אדם בשטחים הפלסטינים, מייקל לינק את הדו"ח שלו. לינק, הידוע בהתבטאויותיו האנטי-ישראליות, הרבה לגנות את ישראל במגוון תחומים ואף קרא לפתיחה מחדש של הסכמי המים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

מיד לאחר מכן, הציגה ועדת החקירה לאירועי הגדר את הדו"ח שלה למועצה. אן הרצברג, היועצת המשפטית של NGO Monitor ונציגתו באו"ם, נשאה דברים אל מול המועצה ופירטה את שורת הכשלים בהתנהלותה.

דיווחים אנונימיים

ניתוח ראשוני של הדו"ח זיהה מספר עיוותים ובכללם הסתמכות מוחלטת על ארגונים פוליטיים ועדויות אנונימיות, טיעונים סותרים והצדקת טרור.

ראשית, חלקים נרחבים בדו"ח מתבססים על מידע ומסמכים של ארגונים אנטי-ישראלים כמו 'בצלם' (40 הפניות), 'יש דין' (15), 'גישה' (11), 'רופאים לזכויות אדם' (5), 'עדאלה' (3), 'האגודה לזכויות האזרח' (3), 'המוקד' (2), ו-'הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל' (2). בנוסף, הדו"ח מתבסס בחלקו גם על ארגונים פלסטיניים הקשורים לארגוני טרור כמו 'אדאמיר' (1), 'אל-חאק' (7), 'האגודה לזכויות הילד-פלסטין' (2), 'המרכז הפלסטיני לזכויות אדם' (28), ו'אל מיזאן' (2).

מנגד, מכון NGO Monitor שהיה היחיד שהגיש לוועדה ממצאים שמדגישים את האופי האלים של האירועים, מופיע בדו"ח פעם אחת בלבד, וגם היא בהקשר שלילי שמטיל ספק באמינותו.

שנית, בניגוד לכל סטנדרט של ועדות חקירה מסוג זה, הדו"ח מציין 41 דיווחים "חסויים", חלקם מתוארים כ"עדויות של חיילים" וללא מקור. בסך הכל הוצגו בדו"ח 350 ראיונות אנונימיים בלתי ניתנים לאימות.

שלישית, באין מסגרת משפטית ברורה, מחברי הדו"ח התלבטו בשאלה איזה סוג של חוק בינלאומי "להחיל" על המקרים – דיני מלחמה או שיטור ואכיפת חוק? המסקנה אליה הגיעו די מנותקת: להחיל את שניהם בו זמנית. כך מצד אחד הוועדה מכנה את האירועים "הפגנות" ומתעלמת מהעובדה שמדובר בסכסוך מזויין ובגבול בינלאומי,  ומצד שני טוענת כי יש חשש לביצוע פשעי מלחמה מצד ישראל – אשמה הלקוחה מתחום דיני מלחמה והמשפט הצבאי.

שיאים נוספים של אבסורד מופיעים במקומות אחרים בדו"ח, למשל בטענה כי כאשר ראש החמאס יחיא סינוואר שלהב את המתפרעים בגבול ואמר: "אנחנו נפרוץ את הגבול ונעקור את לבבותיהם מהגופות שלהם" – הוא לא באמת התכוון לכך. בסעיף אחר נטען כי במהלך אירועי ההתפרעות רק 29 מחבלים נהרגו, וזאת בניגוד לדיווח של החמאס עצמו שטען כי יותר מ-62 חבריו נהרגו בהפגנות.

הטיה פוליטית

מחברי הדו"ח, פקידי או"ם חסרי מומחיות ומוטים פוליטית, קוראים למדינות העולם להשהות תמיכה כלכלית וביטחונית בישראל ולהעמיד לדין חיילים ומנהיגים ישראליים בגין פשעי מלחמה.

כפי שאירע בדו"חות או"ם קודמים ('גולדסטון' ודו"ח שבאס/דיוויס), גם מטרת המסמך הזה ברורה – למסגר את האירוע כאירוע אזרחי ולא מבצע צבאי מאורגן על ידי ארגוני טרור עוינים. בניגוד לדו"חות קודמים, אירועי השבוע האחרון במועצת זכויות האדם בז'נבה נענו בפיהוק מצד התקשורת הבינלאומית שכמעט ולא סיקרה את ה"ממצאים". כנראה שהלגיטימציה של מועצת זכויות האדם, כמו גם של הארגונים שמזינים אותה, אינה כפי שהייתה בעבר.

כל עוד מועצת זכויות האדם מוטה בצורה כל כך בוטה, זכותה של ישראל שלא לשתף עמו פעולה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי דו"חות המועצה מתורגמים למהלכים מדיניים במדינות החברות. כאן בולט תפקידה של החברה האזרחית שחובתה להשמיע את הכשלים והעיוותים בדיוני המועצה, כפי שעשה השבוע NGO Monitor יחד עם קואליציה רחבה של עשרות ארגונים.


אודליה אזולאי היא אחראית תקשורת ישראלית במכון המחקר NGO Monitor

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. תעמולת שקרי קיצוני שמאל תורמת לרצח יהודים:
    |
    יהודים בחו"ל, בעקר הדתיים,
    "על הכוונת" של שונאי ישראל, הם מוכים ואף נרצחים ע"י שונאיהם. מדוע? כי יהודים (דתיים) מזוהים עם הציונים אשר נתפסים כשטניים. מדוע? בגלל תעמולת השטנה שתועמלני שמאל קצוני מסיעים לה, כך לדעתי.
    |
    תעמולת קצוני שמאל שהם יהודים, נתפסת כ"הודאת בעל דין – כמאה עדים".
    |
    כך היא מתסיסה כשאור שבעיסת ההסתה הג'יהאדיסטית שמשלהבת מאות מיליונים של ג'יהאדיסטים, שלוחצים על ממשלותיהם להשתתף במלחמה ב"שטן", ומגיסת מתנדבים לחילות דאעש בסיני ואיראן בסוריה,
    מלבד השפעתה על פלסטינים ואספקת "צדוקים" לרציחותיהם.
    גם ב"אמנת חכמי הדת [ב-21 ארגונים אסלאמיים מובילים בעולם] של האומה [האסלאמית]" שנחתמה באיסטנבול ב 18.12.17 שמחיבת "ג'יהאד נגד הכובש" הוצהר גם "המאבק בנורמליזציה הוא זכות המוקנית מבחינה דתית … ומוסכמות [!] הבינלאומיות". "הישות הציונית …המאבק נגדה.. המזוין, הוא זכות המוקנית במוסכמות [!] ובחוקים הבינלאומיים".
    |
    אף יכלתו של צה"ל להלחם מוגבלת
    עקב החלטות בחו"ל (להפסקת אש, למשל) שתלויות בדעת קהל שם, והרי גם בחו"ל מושפעים ממה שנדמה להם כ"הודאת בעל דין".
    פרופ' אמנון רובינשטיין, ממיסדי "מרצ", אמר (לארי שביט ב"הארץ" 13.02.07) שבנגוד לחבריו בשמאל הבוטחים בצה"ל הוא רואה שישראל תלויה על בלימה ושחרבנה הוא אפשרות שמדידה שנתו מעיניו, ו "אני רואה את המהלך הבינלאומי של דה-לגיטימציה… אני מאוד מודאג".
    |
    השריעה מחיבת בג'יהאד דוקא כאשר לא-מוסלמים נחלשים עד כדי סכוי סביר לנצחון. כיון ש"סכוי סביר" הוא בעיני המתבונן, הרי שכל החלשה אסטרטגית של ישראל מוסיפה מוטיבציה וכח אדם לג'יהאד שחותר לג'נוסייד.
    |
    הסכוי שלנו לתבוסה מול אויב וגם הרג מיותר בלוחמינו, גוברים, שניהם, עקב חסר יעילות בלחימה. יעילות הלוחמים תלויה גם ב"מורל" (="מוסר"). יש שמאלנים שלא נרתעים ממחיר זה של תעמולתם ומדכאים את רוח הלחימה ע"י שכנוע החילים שחייהם מוקרבים במלחמת בררה לטובת אינטרסים מפלגתיים או לאומניים, ע"י ממשלת סרבני ה[!]שלום.
    גם הפוסט טראומטיים מהקרבות מתרבים עקב חסר אמון של החילים בהנהגת המלחמה, כך נמצא במחקרים.
    |
    כמו שכל אחד שמשלם עבור רצח הוא שותף בעברת הרצח, כך הם גם אלה שמשלמים לרוצחים שמשתמשים במגינים חיים ובשהידים. הם משלמים בכך שהם מוקיעים דוקא את ישראל על ההרג. ההוקעה היא התמורה שהרוצחים עובדים בשבילה, והמשלמים אותה – שותפים אף בהרג שהם מוקיעים.
    |
    על אף שאני מתנגד לסתימת פיות, לטעמי האישי צריכים בתי המשפט להתיר הסתה לרצח (ולהשמדת עם) רק כשהיא מוגבלת לפי אותם כללים שהם כללי ההגנה העצמית ורק כשהיא נחוצה לבקורת נחוצה, על כן אין להתיר אמת חלקית-מסלפת, ו"עובדות" שאינן אלא האשמות משוערות שאינן מוכחות. אמנם, אם הסתה לרצח (ולהשמדת עם) משתמעת מהתרעה שמשקפת את המציאות, אז, בהנחה שסוף האמת להתגלות בין כך ובין כך, אולי אף אחרי שהמציאות שעליה הותרע תדרדר עוד יותר, אפשר לטעון לזכותו של המסית ש"איש [שכבר] הרוג הרג" (אבל דעתי זאת אינה מקובלת על המחוקק שמחמיר מחד גיסא ועל בתי המשפט שמקלים מאידך גיסא).

  2. עדיין לא ברור מדוע מדינת ישראל לא יצאה מחברות בארגון הטרור הזה של האום ומדוע בכלל נותנים רשות כניסה לארץ לנציגים של האירגון. הגיע הזמן להראות קצת כבוד עצמי להתנתק מהאירגון ולסלק את כל נציגו מהארץ וכן להלאים את כל שטחי הנדלן שמוחזקים על ידי הארגון הזה.

    1. גיבורי המקלדת של הימין הקיצוני. אם אחד מהם היה ראש הממשלה מיד היה זורק פצצת אטום על ארגון האו"ם ומפרק את אבני הבניין שלו כדי לבנות את בית המקדש השלישי. רק הם ימין אמיתי.

    2. צודק בהחלט ולזה שהגיב לאיל ,לא פצצת אטום אלה פצצת מימן ,עובדה אחת ברור האיסלם הרצחני ויהודים שמאלנים בוגדים פוחדים מאלימות המוסלמית בגלל זה הם מנשקים להם את התחת כשאנחנו נאמץ את אותה אלימות אותם חלאות יהודיות והנאצים האירופאים יתחילו לנשק לנו את התחת