דעה: הימין נכשל במבחן התוצאה של הבחירות החוזרות

הנסיבות האישיות והפוליטיות הקשו על נתניהו לגייס תמיכה מהמרכז והביאו אותו להמר על כל הקופה הימנית, בדיוק כמו בבחירות 1999

נתניהו במפגש עם ראשי סיעות הימין | דוברות רה"מ

(נכתב נכון לערב יום רביעי, על בסיס תוצאות כמעט סופיות)

אני חוזר ללמוד בשנה הקרובה. תואר שני, תקשורת פוליטית. ההחלטה להירשם אמנם הייתה פרקטית, אבל כאשר בניתי השבוע את מערכת השעות נזכרתי שלכל קורס יש מבחן ובכל מבחן יש גם מועד ב'. לא בכל המקומות זה כך, אבל כשסטודנט בבר-אילן החליט לגשת למועד ב', הוא ידע שזה המבחן הקובע. לא משנה אם תוצאת המבחן הראשון הייתה מוצלחת יותר, האחרונה היא שנרשמת.

תוצאת בחירות ספטמבר 2019 היא שהפסדנו. הימין הפסיד. אפשר להפנות הרבה אצבעות להרבה אנשים, אבל חלק גדול מהטחת ההאשמות נובע מחוסר רצון לקחת אחריות על התוצאה. אולי זו חוסר הכרה בתוצאה, והיא שהפסדנו.

 56 זה לא עובר

אי אפשר להביט בראש הממשלה נתניהו ולא להשתאות. אילו תעצומות נפש יש באיש הזה. בגיל 70 הוא הלך לישון מאוחר מאוד, וכבר בבוקר למחרת הבחירות החל מגבש את דרכו. יש שיאמרו שמדובר בתאוות שלטון ללא מיצרים, אני מאמין שמדובר בתחושת שליחות של ממש.

בינתיים בכחול לבן מתנהלים בעצלתיים. בזמן שנתניהו כבר תפר את גוש הימין, גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון עוד לא הקימו צוות למגעים עם המפלגות האחרות. ייתכן שהם מחכים לתחילת השימוע של נתניהו כדי לתת לפרוצדורות לעשות את שלהן, אך נתניהו כבר סינדל אותם ואת ליברמן לדילמה נוראית עבורם – בין שותפות בלתי אפשרית (כמעט) עם הרשימה הערבית ובין הליכה לבחירות נוספות.

אבל התבוננות בראש הממשלה המתמרן באיתנות בסיטואציה פוליטית חסרת תקדים מפספסת את העיקר. כמו במבחנים, כך גם בפוליטיקה: 56 זה עובר, אבל זה לא מספיק. אז מי אשם? קל למצוא אשמים במצב, כמו למשל אביגדור ליברמן והחלטתו לחתוך מגוש הימין. בקואליציה של ימין-חרדים, 'ישראל ביתנו' היא עוף מוזר. מצביעיה תומכים בנישואים אזרחיים, בגיוס חרדים ובתחבורה ציבורית בשבת, והמפלגות החרדיות מטילות וטו על כל אלו.

מתוך אתר ועדת הבחירות המרכזית

בסיורי הקלפיות, פעיל 'עוצמה יהודית סיפר לנו על המרוץ הבא של מפלגתו לכנסת. "או עוצמה או לים", הבהיר את שיקולי ההצבעה של תומכי מפלגת הימין הקיצוני. למרבה הצער, רבים הצטרפו למאמץ חסר הסיכוי הזה וכך בוזבזו לפחות שני מנדטים יקרים לגוש הימין.

'ימינה' דחתה את בן-גביר, אך יותר מכך לא השכילה להרחיב את מאגר הקולות שלה. בדיעבד, מאמציהם של נתניהו ובנט להריץ שתי מפלגות מימין לליכוד – ליברלית ודתית – היו מוצדקים. כש'ישראל ביתנו' כבר לא נמנית על הגוש, ומצביעי 'כולנו' (שמעולם לא תמכו בנתניהו) כבר לא בסביבה, למצביע הימין שמאס בנתניהו אין הרבה אפשרויות: או נתניהו או הדתיים. חלופה ליברלית באמצע הייתה פותחת אפיק הצבעה נוסף.

ויש את נתניהו. ראש הממשלה הוא מנהיג יחיד בדורו: השילוב בין אידיאולוגיה עמוקה, תבונה פוליטית שנובעת מניסיון וחדוות עשייה בלתי נגמרת, מותירות אותו כמנהיג היחיד של הימין. אך לצד זאת, יש גם את האישומים המשפטיים נגדו. אני יודע: הפרקליטות תפרה לו תיק, המשטרה חיפשה אותו וכתב האישום נגדו תפור במידה גסה. ייתכן. התקשורת אורבת לו והשמאל רוצה להדיח אותו כי הוא מבין שרק כך יגיע לשלטון. אכן.

אבל כשמתמודד מולו רמטכ"ל לשעבר ששירת תחתיו ועמדותיו עמומות, קשה להפוך אותו לשמאל. בעיני הימין שמאל הוא דבר מסוכן, אבל גנץ הוא לא שמאל, לפחות לא מהסוג שאנחנו יודעים שהוא מסוכן. גם יאיר לפיד הוא לא בדיוק יריב אופנהיימר. שונא חרדים, כן; בועט במתנחלים, אולי; איש השבט הלבן, בוודאי. אבל איש 'שלום עכשיו'? אני בספק. רק אם דעה כזו תהיה פתאום ממש פופולרית והיא לא, בין השאר בזכות נתניהו.

אחרי עשרים שנה

זו לא הפעם הראשונה בה נתניהו מתמודד עם גנרל שמגיע מהמרכז. בישראל המשוסעת של 1999, אחרי רצח רבין וכהונת נתניהו שניסה לעצור את אוסלו, המאבק היצרי בין שמאל וימין התלהט, ולפתע הגיחה מפלגת 'המרכז'. נתניהו ניסה לגייס את הימין, שזעם על הנסיגות במסגרת הסכמי וואי, והותיר לאהוד ברק את המאבק על המרכז. השמאל התגייס בקלות וברק הסתער על המרכז. הוא לא היה זקוק ליותר מדי, וניצח בתוצאה 56.1% מול 43.9%.

לבחירות האחרונות, נתניהו הגיע עם שני תיקים כבדים: מצבו המשפטי הרעוע וכשלונו בהרכבת ממשלה בבחירות הקודמות. שניהם הקשו עליו לפרוץ אל מרכז המפה, לנסות לגייס תמיכה דווקא מהמרכז-שמאל והוא הימר על כל הקופה הימנית.

כל המפלגות שמרכיבות את גוש הימין (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי) הודיעו מבעוד מועד כי ימליצו רק על נתניהו לראשות הממשלה. אחוז ההצבעה שהן קיבלו יחד – 44.53%. עשרים שנים עברו, לא הרבה השתנה.

סימן לבאות?

פרופ' אשר כהן, ראש בית הספר לתקשורת, רענן הערב סעיף קטן מהתקנון: למועד ג' יוכל לגשת סטודנט שכשל בשני המועדים וזוהי השנה האחרונה ללימודיו.

שיהיה לנו בהצלחה.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

54 תגובות למאמר

  1. לא ברור איך החלטת שנתניהו ניסה לעצור את אוסלו? הוא מסר את חברון לערפת וממש הדגיש בבחירות 96 שהוא ימשיך בתהליך. ביבי הודח בגלל שסוף סוף הציבור הבין ולא רק השמאל שהוא דואג רק לעצמו. למה אנחנו צריכים ממשלת חרדים מתנחלים? הם מיעוט קטן בעם הרוב פה הוא חילוני שמסכים על 90 אחוז מדברים.

    1. מה שקובע הם תהליכים ארוכי טווח ולא פעולות או מעשים כאלו או אחרים. כשמביטים על הדברים בפרספקטיבה היסטורית ההערה שלך היא קטנונית.

    2. השמאל קודם מביא את האסון ואז מצביע עליו ועל מי שמנסה להתמודד איתו ואומר שהוא נכשל. השמאל הביא עלינו את הסכם אוסלו תוך הבטחה ל"שלום וביטחון" – קיבלנו אלפי נרצחים ואלפי פצועים בגוף ובנפש, ועכשיו הוא מעז לומר: "למה אתם לא מבטלים אותו"? הכניס עשרות אלפי רוצחים לישראל, חימש אותם, נתן להם לגיטימציה בינלאומית והכרה בשקר שלהם ואחרי הטבח המתמשך שגרם בהסכם הזה הוא עוד מעז לומר: "ביבי אשם"!
      נתניהו לא יכול לבטל את הסכמי אוסלו, כי אלה הסכמים שמדינת ישראל (ולא ראש ממשלה כזה או אחר) חתומה עליהם. הוא יכול רק למסמס את ההסכמים האלה ולתפעל אותם לטובתנו, ואת זה הוא עושה יותר טוב מכל אחד אחר: אם תהליך אוסלו היה נמשך היינו מתנתקים גם מיו"ש. בכל מהלך כהונתו הוא לא נגרר לשום "תהליך מדיני", למרות לחצים עצומים מצד אובמה ומצד אבו-מאזן, והצליח להרוג את חזון המדינה הפלסטינית מבלי להרוג מאות חיילים ואזרחים ישראלים במלחמות. בעוד 15-20 שנה יהיו מיליון מתיישבים יהודים ביו"ש, היישובים יגדלו גידול טבעי (גם בשטח, אי אפשר לעצור גידול טבעי) ואילו הערבים כבר מתחילים להגר החוצה.
      נתניהו לא החזיר את חברון היהודית (היישוב היהודי שם משגשג והולך) והנסיגה שביצע בחברון הערבית (60 קמ"ר של שטח עם אוכלוסייה ערבית צפופה) היתה אילוץ: כמנהיג מדינת ישראל הוא לא יכול היה להפר הסכם שחתמו עליו מנהיגים קודמים – רבין ופרס. הסכם חברון הוא המשך של הסכם אוסלו, שהשמאל חתום עליו. דווקא העמידה בהתחייבות של הסכם חברון איפשרה לנתניהו להתנער בהמשך משאר ההתחייבויות של ישראל בהסכם הזה, כי בניגוד לנתניהו, הפלסטינים לא קיימו את חלקם בהסכם הזה.

    3. – נתניהו כינה את יאסר עראפת "חבר" ו-"פרטנר" לא כתוב בהסכמי אוסלו שצריך לעשות זאת ונתניהו הרי לעולם לא אומר דברים שהוא לא מתכוון אליהם.
      – מי שעצר את הסכמי אוסלו היה יאסר עראפת שבחר לעודד את הטרור עד שאפילו אהוד ברק הודה שאין כבר פרטנר לשלום.
      – ביהודה ושומרון כבר היו יכולים להיות מיליון תושבים ישראליים אלמלא הקפאת הבניה של נתניהו שעוצרת את הגידול הטבעי.
      – במשך שנותיו כראש ממשלה נתניהו שמר אמונים באדיקות להסכמי חברון. את המשקיפים הזרים הוא ביטל רק לפני כמה חודשים (כחלק מתעמולת הבחירות). רכישת בתים בידי יהודים מסוכלת פעם אחרי פעם בידי פקידים במשרד הביטחון (מי שר הביטחון?) גם בתים שנרכשו כדין לא מאוכלסים מאותה סיבה.
      השוק הישן בחברון עדיין לא חזר לבאי הכוח של הבעלים החוקיים (קרי היישוב היהודי) למרות שגם מנדלבליט (הרשע) כבר אישר, ומערת המכפלה אינה מונגשת לנכים. ביטול שתי הנקודות האחרונות מצריך שתי חתימות של שר הביטחון (עוד פעם, מי זה שר הביטחון לעזאזל?) וזה אפילו לא מפר את הסכמי חברון המהוללים.
      – את בקעת הירדן הוא הבטיח לספח רק לאחרונה (שוב תעמולת בחירות) למרות שיכול היה לעשות זאת בהחלטת ממשלה בלבד מזמן. בממשלה הנוכחית הוא כנראה היחיד שמתנגד (אולי בגלל שהוא כן מפחד מאבו מאזן?) ולא בטוח שזה נוגד את הסכמי אוסלו. כנראה שהוא יעשה זאת לאחר שיסיים לפנות את חאן אל אחמר (כמה שבועות וזה קורה…).
      יש לנתניהו הרבה הישגים שאין להכחישם, אבל ביביסט יקר זכור: לא כתוב בהסכמי אוסלו שעל כל הישראלים לכבות את השכל בדברם על נתניהו. היה ביביסט באוהלך ואדם חושב בצאתך.

    4. יש לנו עסק עם אויב שחי בתוכנו, ויכול בכל רגע נתון לקחת סכין מטבח כשמתחשק לו ולצאת להרוג יהודים. אין שום פתרון קסם, וביבי הולך על קליפות ביצים. זה מאוד קל לקשקש על המקלדת שהוא יכול היה לספח את בקעת הירדן מזמן – מאיפה אתה יודע? אתה מוכן לקחת על כתפיך את כל האחריות לשלומו ולבטחונו של הציבור במדינה? לחרחר מלחמה זה לא קשה, וגם קל מאוד לשחרר את יצר הנקם. אבל החוכמה היא לפעול בשיקול דעת ולפעמים ללכת צעד אחד אחורה כדי שאפשר יהיה ללכת שני צעדים קדימה.
      ארץ ישראל שלמה היא שאיפה חשובה, אבל קיום העם היהודי ובטחונו חשובים הרבה יותר. הימין הקיצוני (כולל טרולים של השמאל שמתחפשים לימין קיצוני כדי להדליק אידיוטים שימושיים בימין נגד נתניהו) מוכן להקריב את נצח העם היהודי בשביל סיפוק רגעי.
      נתניהו עמד 8 שנים עמד כמו צוק איתן מול האנטישמי מהבית הלבן ופירק כמעט כל מוקש בדרך וכך מנע מאיתנו היום קסאמים מיו"ש על הראש. דווקא משום שהוא פועל באופן כל כך שקול, אחראי ואמיץ, אפילו במחיר אישי כבד (אתה היית עומד ברצח אופי יומיומי שלך ושל בני משפחתך מצד התקשורת?) – השמאל כל כך מתאמץ להפיל אותו. דווקא משום שהוא כיום היחיד שמוכן לשכב על הגדר בשביל המחנה הלאומי בשמאל כל כך מתאמצים לשכנע ימנים טיפשים ש"נתניהו זה לא ימין" ושיש בימין מנהיגים שיכולים להחליף אותו.
      אז נכון, ביבי עדיין לא הצליח להנחיל לנו את ארץ-ישראל מנהר מצרים עד נהר פרת ועוד לא הספיק למגר את כל הטרור, הרשע והעוני בארצנו, אבל בינינו, בסוד – גם אף אחד אחר בהיסטוריה לא הצליח לעשות זאת: לא צ'רצ'יל, לא לינקולן, ואפילו לא בני גנץ בחברותא ובניחותא עם איתמר בן גביר ואיילת שקד.

    5. לאור הזעם שלך על נתניהו ברור שתתרצה רק כאשר בני גנץ יבנה קואליציה עם הרשימה המשותפת ואיימן עודה יתמנה לשר הביטחון…

  2. הכתבה עולה על משהו חשוב שעלול להפיל את הימין לחלוטין בבחירות הבאות – מפלגות ה"בוטיק" של הימין נעלמות, בין השאר בגלל חוסר יכולת לעבוד במשותף (אפילו יום אחד "ימינה" לא הצליחו להישאר ביחד, שלא לדבר על הטהרניים של עוצמה ונועם). אני לא בטוח שישארמשהו מהם בבחירות הבאות, חוץ מעוד מנדטים אבודים. בשמאל לעומת זאת הצליחו לייצב שתי מפלגות בוטיק – מפלגת האומנים והעשירים (מרצ-ברק) ומפלגת פועלים סוציאליסטית (עבודה-גשר).

    1. זה לא "חוסר יכולת לעבוד במשותף": מפלגות ה"בוטיק" של הימין אינן מפלגות אותנטיות, אלא מפלגות פח שהשמאל מקים מאחורי הקלעים, כדי לחבל בכוחו הפוליטי של הימין.
      מנהיגי מפלגות הפח האלה אמורים להפיל מבפנים קואליציות ימין עתידיות (בטענה שמפלגות הימין הגדולות, כמו הליכוד או הבית היהודי מתכננות מהלכים מדיניים המנוגדים לאג'נדה של הימין), אבל גם אם מפלגותיהם אינן עוברות את אחוז החסימה – הם כבר הועילו לשמאל: מפלגות הפח שלהם גורמות לבזבוז אלפי קולות ימניים, להקטנת מפלגות הימין האפקטיביות ולסלילת דרכו של השמאל לשלטון.
      מנהיגי המפלגות האלה מתפרנסים יפה מהג'וב הזה, אבל כמובן שהשמאל לא מממן אותם בגלוי אלא רק דרך תורמים פרטיים.
      זאת שיטה שהוכיחה את עצמה: אליקים העצני, יחד עם בני קצובר וישראל הראל הם אנשי ה"ימין" שבעזרתם הגשים השמאל את אסון אוסלו. התייצבותן של רשימות הימין הקיצוני – "התחייה" (עם אליקים העצני), "מולדת" ורשימת הרב משה לוינגר בבחירות 1992 מול הליכוד בראשות יצחק שמיר, גרמה לליכוד איבוד של 8 מנדטים ולהעברת השלטון למפלגת העבודה שקידמה את הסכם אוסלו – טבח היהודים הגדול ביותר מאז השואה, וסללה את הדרך להקמת מדינה פלסטינית.
      בתקופת שלטונו של ראש הממשלה יצחק שמיר סיפרו לציבור אנשי "הימין האידיאולוגי" (כמו שכינו את עצמם אנשי מפלגת "התחייה") שבהליכתו ל"ועידת מדריד" שמיר "מוכר את מדינת ישראל" ומתכנן ויתורים מסוכנים ונסיגות, למרות ש"ועידת מדריד" לא דרשה מישראל שום ויתורים וישראל לא הציעה בה שום נסיגות (אלא רק מו"מ ישיר בין הצדדים), ואילו ארה"ב התחייבה רשמית "לא לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית נפרדת" ולא הזכירה כלל את ירושלים אלא דווקא את מכתבו החיובי של הנשיא פורד בעניין רמת הגולן. יתרה מזאת, בדיונים עם האמריקנים לפני ואחרי זימון הוועידה, שמיר לא ויתר על אף אחת מעמדותיו, כולל בעניין ההתנחלויות. ובכל זאת, ה"ימין" הפועל בשירות השמאל החליט להעניש את שמיר – וסלל את הדרך ל"אוסלו" ולהקמת מדינה פלסטינית.
      התרחיש הזה חזר על עצמו אחרי "ועידת וואי" בשנת 1998: אליקים העצני וחבריו פעלו להפלת ממשלת נתניהו הראשונה – ובכך פתחו את הדרך להצעות מרחיקות לכת לפלסטינים מצד ברק, אולמרט ולבני, אשר רק "בזכות" סרבנותה של ההנהגה הפלסטינית לא התגשמו.
      אל תהיה תמים: אנשים כמו פייגלין, בן גביר, בן ארי ומרזל לא כל כך תמימים לחשוב שהמפלגות שלהם באמת יוכלו לנגוס בכוחם של הליכוד ושל הבית היהודי עד כדי כך שהם עצמם ייקראו להקים ממשלה. ואם הליכוד והבית היהודי אינם גדולים מספיק כדי להקים ממשלה, יש רק אפשרות אחת: השמאל מקים ממשלה. זה לא מקרה שבבחירות באפריל 2019 פייגלין לא חתם הסכם עודפים עם אף מפלגה ימנית (שמא מפלגת ימין אפקטיבית תיהנה מקולות האידיוטים השימושיים שהצביעו לו) ואילו בבחירות שנערכו השבוע בן גביר חתם הסכם עודפים עם מפלגת "נועם" – עוד מפלגת פח (הפעם של הכת הטאואיסטית שכל רבניה תמכו באריק שרון בעת פינוי היהודים מגוש קטיף), שהיום התפרסם כי "מישהו" (מעניין מי…) דאג להשאיר פתקים שלה בקלפיות, למרות שהיא הודיעה על פרישתה מהמירוץ עוד לפני יום הבחירות.

      https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=1846543

      https://rotter.net/forum/politics/18173.shtml

      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001277250

  3. לא מסכים.

    הבוחרים לא יצאו להצביע. למה? לדעתי, התייאשו מהמחדלים של נתניהו. קיבל 10 שנים והשתדרג למעמד של מדינאי בינלאומי בזמן שאלפי פקידים של הדיפסטייט מכרסמים את הספינה שלנו.

    פעם אחר פעם הוא נמנע מפעולות מינימליות של ריבונות כמו פינוי אל אחמר, מלחמה בפשיעה הערבית, החזרת השוק הסיטונאי בחברון לידיים יהודיות.

    כבוד המלכים שהוא מקבל בבירות העולם מנתק אותו לדעתי מהמצוקה שאנו חווים. ועוד לא דיברתי בבזיונות שבגבול הדרומי ועוד כהנה רבות.

    1. לא מסכים. לדעתי הידיעה הוודאית של מצביעיי הימין שנתניהו ינצח, גרמה לאנשים לא להצביע או להצביע למפלגות אחרות.(מזכיר את הירידה של הליכוד ב 2013). הם גם הניחו ובצדק,שלגנץ אין סיכוי להרכיב ממשלה. מה גם שפעם קודמת הוא זעק גיוועלד וניצח. אגב תוצאות הבחירות מראות שהגיוועלד בפעם לא היה סתם.

    2. הרבה אנשי ימין נמנעו מלהצביע מח"ל כי התעמולה חיחלה בסופו של דבר והשפיעה עליהם. השמאל ניצח בגלל שכל מה שהתקשורת סיפקה, באופן יום יומי ושוטף, אלו השמצות בלתי פוסקות על משפחת נתניהו ועל כל דבר טוב שקורה במדינה הזאת.

    3. כל מילה בסלע ! אלה הם בדיוק הסיבות שאני , כמו רבים אחרים נטשתי את הליכוד.

  4. כל מהותו של הגוש/בלוק הימין כפי שהוא קיים היום הוא אנטי-ליברלי באופן מהותי ועל כן לא תהיה מפלגה ימנית ליברלית שתאסוף קולות ליברלים – אלה הצביעו בפעם הקודמת לכחלון וזהות ועתה נדחפו למקומות אחרים. כחול לבן הוא מפלגת מרכז עם אגפים ימניים ושמאליים. השמאל הישראלי-יהודי הוא כיום בן 10 מנדטים. זה כמובן לא מפריע לנתניהו להאשים את כולם (כזכור גם שקד ובנט) כסמולנים. כל תכלית הבלוק שהוא הקים אתמול הוא למנוע הקמת ממשלת אחדות כפי שאכילת בשר מונעת אפשרות עוגה חלבית בסוף הארוחה. נתניהו כבר יותר מידי שנים בפוליטיקה ואת הטריקים והשטיקים שלו אפשר לזהות מקילומטרים. לנתניהו מגיע כבוד על דברים חשובים שעשה בעבר. עתה הוא בעיקר מפרק את יסודות שלטון החוק ומאיים על עתידה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. לו היו שחקנים רציניים בליכוד הם היו מקדמים את החלפתו והקמת ממשלת אחדות ליברלית עם כחול לבן. לאחר מכן לזו יוכלו להצטרף מפלגות נוספות. לא להיפך.

    1. כחול לבן היא מפלגה שתשלט ע"י האחוד הארופי והשמאל בארה"ב

    2. אתה ליכודניק לשעבר כמו שאני איש דאעש לשעתיד.
      באמת לא אכפת לכם בשמאל אם מישהו אחר יעמוד בראש הליכוד והבעיה שלכם היא רק עם נתניהו? השמאל הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו – מרכז הכובד של המחנה הלאומי, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין.
      אתה באמת חושב שנתניהו "מפרק את יסודות שלטון החוק ומאיים על עתידה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית", או שאתה מדקלם את סיסמת המושחתים שנתניהו עומד בדרכם להשחתת השלטון הדמוקרטי באמצעות "ממשלת אחדות"?
      מקום ראשון בכחול-לבן – בני גנץ: הונה את משטרת ישראל והוציא ממנה ללא מכרז ועל סמך קשרים אישיים עם מפכ"ל המשטרה אלשייך 4 מיליון שקל מכספי הציבור לטובת החברה שלו – "המימד החמישי". אלמלא פשטה החברה את הרגל הוא היה מוציא עוד 50 מיליון (על פי דו"ח מבקר המדינה).
      מקום 2– יאיר לפיד: נהג להיפגש עם בעלי "ידיעות אחרונות" נוני מוזס במקומות מסתור כדי לקדם את החוק לסגירת "ישראל היום" תמורת מיליוני שקלים לחשבון הבנק שלו (על פי עדותו של נוני מוזס). העביר מיליוני שקלים לפרסום סמוי בקבוצת "ידיעות אחרונות" בזמן שאשתו עבדה שם.
      מקום 4 – גבי אשכנזי: בית המשפט המחוזי אישר תביעה ייצוגית נגדו על הונאת בלמעלה מ-100 מיליון שקל.
      מקום 21 – אלוף (מיל.) שטרן: הדליף מסמכים סודיים ליאיר לפיד וחויב לשלם פיצויים לחייל חננאל דיין בעקבות ההדלפה.
      מקום 22 – מיקי לוי: תפר תיק והעיד עדות שקר בבית המשפט, בדה ראיות והדיח פקודים שלו להעיד עדות שקר. כשהיה מפקד מרחב ירושלים (בימי אולמרט) ניסה לעצור את נדיה מטר מ"נשים בירוק", שהפגינה ברישיון. בעקבות מעשים אלה, סולק משירות פעיל ל"השתלמות" בארה"ב.
      מקום 23 – עומר ינקלביץ', נערת השעשועים של גנץ: סולקה מהשירות הציבורי לאחר שמעלה בכספי ציבור על ידי החתמות שעון נוכחות בשעות שבהן לא עבדה.
      מקום 26 – רם בן ברק: בתפקידו כנשיא "המימד החמישי" העביר מסמכים מטעים לעסקה המסריחה עם משטרת ישראל (על פי דו"ח מבקר המדינה).
      מקום 28 – יואב סגלוביץ': שיבש חקירה ומשפט בפרשת בועז הרפז, כדי למנוע את הפללתו של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי (על פי עדותו של גבי אשכנזי).

    3. לאיש דעא"ש לשעתיד. קודם כל אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד מבחינה מדינית. לא שמאל ולא בטיח. ואשר לנתניהו – כן – נתניהו הוא הבעיה. תגיד לי שמיליון איש הצביעו עבורו. אז אשאל אותך – אם מיליון איש יגידו לי שלרצוח זה בסדר, האם זה בסדר? אני אדם בוגר ומסתכל למציאות בעיניים. ביבי הוא כנראה האדם הכי מוכשר במערכת ובאמת עשה דברים גדולים. אבל יש בעיה – הוא מושחת ובגלל מצבו המשפטי הוא הפך למי שנלחם במערכת. זה לא דיפ סטייט, זה פשוט ניסיון שלו להימלט מהדין.

    4. שקד פעלה הפוך בנושאי הליבה
      דרוש שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסנר והקרן לישראל חדשה שהן עוכרות ישראל מזיקות. וכך קידמה הם הפרעת משפטני השמאל:
      — שקד לא שינתה את כוח האדם.——.לגבי פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד לא דאגה לחקיקה מתאימה עבור הפיקוח על בתביעה בכך הבריחה את גרסטל שניסתה בשעתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים – אחד מהם הוא שי ניצן שמייד עמדה על טיבו על היותו פושע פלילי. יתכן וזו סיבה שאיילת שקד לא היתה מעוניינת שתשאר ותמליץ על העזבתו. שי ניצן איש שמאל קיצוני מובהק שונא את נתניהו וזה יכול דוקא להתאים לשקד לסלק מדרכה את נתניהו. שקד הינה מאוד לא ישרה מלאה בתכסיסים ותככים בשאיפתה לשלוט. בסופו של דבר לאחר שגרסטל עזבה, שקד עוד המשיכה להפחית סמכויות למפקח החדש על התביעה.—–
      החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות. —————יש צורך להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים. השופטים הנלונים הם הנשאלים והקובעים את המסקנות אודותיהם.————-
      יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה. שקד מתגאה ומבליטה ששינתה את כוח האדם בשפיטה והביאה הרבה שופטים לא אקטיביסטים. האקטיביזם בא בעיקר לידי ביטוי בבית המשפט העליון בישיבתו כבג"ץ! היא מינתה רק שופט אחד ויחיד לא אקטיביסט השופט שטיין, למרות שהיו לה הזדמנויות למנות עוד הרבה יותר. היא מינתה את השופט עופר גרוסקופף אשר ביחד עם עוזי פוגלמן ויצחק עמית סרב לאפשר למדינה לבחון גם לא מבחינה בטחונית את הבקשה להכנס לקבלת טיפול רפואי והוציאו צו מוחלט להכניס לישראל. זוהי תרומתה של שקד. הקשר כזה המאפשר לשר למנות על פי השקפותיו הוא עניין לשנים רבות או דורות. שקד כמבן בזבזה הזדמנויות אלה.————-
      שינוי הגדרת תפקיד אופן בחירת היועץ המשפטי והפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. ———- שקד בכל הזדמנות חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כולל בפיקוח על הפרקליטות. למרות חוק מעולה שהוצע על ידי חבר הכנסת אמיר אוחנה היא הביאה חוק אחר לפיו היועץ ימונה על ידי ועדת איתור המורכבת מפקידי המדינה שפרושו שהמנוי יעשה לפי טעמו של בית המשפט העליון והמינוי יהיה לפחות לשבע שנים. כך שקד עשתה את ההפך היא אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר. על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ כפי שהיה בעבר. שקד עקרה נסיון לשוב לכך —שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.—————
      שקד המשיכה לסרס את יכולת תפקוד הממשלה בכך ששנתה סעיפים מהותיים בחוק יסוד הממשלה. היא צמצמה את סמכויות ראש הממשלה והשרים על ידי ביטול סעיף 37(ב) המסמיך אותם להתקין בעניינים מוסכמים. זאת אף בשעת חרום כפי שמסמיך סעיף 41(א'). בכך מאבד חוק יסוד הממשלה את שריונו ומעמדו כחוק יסוד. היא ביטלה גם את סעיף 44(א') לחוק יסוד זה. זהו סעיף האומר כי אין לשנות חוק זה אלא על ידי רוב חברי הכנסת בקריאה ראשונה שניה ושלישית. בכך ביטלה לחלוטין אתשריון החוק כחוק יסוד. בכך המשיכה לסרס את הממשלה ואת הכנסת.————————-
      שקד גם מינתה את מיכל צוק-שפיר כראש בית-הדין לעררים על פי המלצת מנכ”ל המשרד אמי פלמור, המקורבת לצוק שפיר. פלמור מונתה על ידי ציפי ליבני. למרות שלהנהלת בית הדין סמכויות מנהליות בלבד, מיכל צוק שפור התערבה בתכנים ובפסקי הדין של הדיין פטישיצקי, פטישיצקי פסק בעד הוצאת המסתננים האריתראים מישראל. עיקר התרעומת של צוק שפיר שהוא “מערכתי” ונוטה לקבל את עמדות מערכת הביטחון ורשויות ההגירה כלומר איננו מיישם את האג’נדה של השמאל הפרוגרסיבי לגבי מסתננים ומשפחות מחבלים, על חשבון שיקולים לאומיים וביטחוניים. הדיין המוערך פטישצקי על כן הודח מתפקידו ללא הליך רשמי. השרה שקד לא גיבתה אותו אלא להפך הפכה אותו לבעיה.—————
      פעילותה זו של שקד איננה מקרית או שורה של טעויות גם לא נכון ש"לא הספיקה" יותר, היא הספיקה והספיקה לקלקל. אלו הם הנושאים המהותיים ביותר בכל הזדמנות שהיתה לה לערוך שינוי מהותי לטובה היא לא עשתה ואף חיבלה וסרסה ואף התעלתה שינתה לרעה חוקים שאינם נוגעים לתחום המשפטי אלא ליכולת תפקוד הממשלה.——————— בנוסף לכל אלו עמדה לחוקק נגד בקורת על שופטים על ידי העם במרשתת. אלא שהפעם ראש הממשלה התערב ומנע זאת.———לא היא דאגה לחוקיות ונקין כפיים של בית המשפט.———-
      שקד אומרת : אסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי. אלא שבפועל מה שקורה שנתניהו זוכה לחקירות לא צודקות. מתנהלים מגעים בין עד המדינה נגד נתניהו שלמה פילבר ליעוץ לבנט ושקד.———–
      אביחי מנדנבליט החליט לא לנקוט בהליכים נגד המעורבים בעניינה של הפרקלטה רות דוד יתכן שחשש מעדותה על הנעשה בפרקליטות ואין לו רצון להסתכן. שקד מייד גבתה את מנגנבליט והודיעה שאין מקום להקים ועדת בדיקה משפטית בעניינה של רות דוד. כתגובה לביקורת כתבה שאיש אינו מחפה על רות דוד בעוד שאת זאת בדיוק היא עושה.—————–
      שקד כן צועקת מה המטרות שצריכות להיות לה אך בביצועיה היא מחזקת את שלטון המשפטנים. דבר אחד שקד באמת עושה והוא יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות. כך שקד טענת "המשילות יצעה לדרך" רוצה לומר בזכותה" כאשר עשתה את ההפך. לאחרונה דברה על הסיור אשר עשתה עם בנת וראתה את כמות הבניה הבלתי חוקית של הרשות "הפלסטינית בשטח "סי". היכן היו עד עכשיו? היכן המשילות אשר לטענתה "יצאה לדרך"? שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים או בכל משרד אחר.

    5. ביבי מושחת? תפירת תיקים לשם חיסול ממוקד של יריב פוליטי אינה הופכת אדם למושחת, אלא מעידה על השחיתות של תופרי התיקים. זהו טריק מלוכלך של השמאל, החוזר על עצמו תמיד כשהוא מלווה בשקרים, שטיפת מוח, הפצת שנאה, רצח אופי, והסתה: כך סיכל מיכאל בן יאיר, היועץ המשפטי לממשלת השמאל של הסכם אוסלו , את מינויו של יעקב נאמן לשר המשפטים. כך סיכל השמאל גם את המינויים של רפאל איתן ואביגדור קהלני. עד שהפוליטיקאי ה"חשוד בשחיתות" מצליח להוכיח את חפותו (באווירה תקשורתית שיוצרים עיתונאי החצר מסוג האברמוביצ'ים והדרוקרים כאילו "פרשיות השחיתות נערמות", "אין עשן בלי אש" ו"יש דברים בגו") – הטריק המלוכלך מנטרל את הפוליטיקאי מפעילות פוליטית, ומשיג את מטרת המושחתים שתפרו אותו. השמאל צמא הדם מעליל עלילות על נתניהו ומשפחתו כבר שנים, כדי להסיח את דעתנו מההישגים המדהימים של מדינת ישראל בהנהגתו של נתניהו וכדי שלא נראה כמה עלוב ואפסי הוא השמאל.
      רק אצטט כותב מוכשר ממני:
      הם מספרים לנו ש"נתניהו מושחת". אז אחרי שקוראים את כתב החשדות של היועמ"ש נגד נתניהו, וגם אם מניחים שכל מילה בו נכונה, נשארים עם הסיכום הבא: נתניהו משמש ראש ממשלת ישראל כבר 10 שנים רצופות. כראש הממשלה הוא מנהל תקציב של יותר מ-500 מיליארד שקל בשנה ושולט על נכסי מדינה וחברות ממשלתיות בשווי כמה טריליונים נוספים. חייו, פעולותיו, בקבוקיו, כספו, ריהוט גינתו, שיחותיו, מתנותיו, קשריו, חשמלאיו, גלידת פיסטוקו, חמגשיותיו, פתיתיו וצבע תחתוניו – כולם נחקרו, פורקו ונבדקו לפרטי פרטים, במיקרוסקופים זעירים ובטלסקופים ענקיים במשך 5 שנים, על ידי 100 חוקרי משטרה, חוקרי לה"ב 433, חוקרי מיסוי וכלכלה, פרקליטי הפרקליטות הראשית והמחוזות, חוקרים ופרקליטים מומחים חיצוניים שהובאו במיוחד לצורך החקירה ואנשי משרד היועץ המשפטי לממשלה.
      בחקירות אלו נאספו "500 קלסרים של מידע והתקנים ניידים עמוסי קבצים"; נגבו 180 עדויות ב-3 יבשות ונבדקו מחשבי העובדים במשרד ראש הממשלה ובמעונו. נבדקו גם כלל חשבונות הבנק ופעולותיו הפיננסיות של ראש הממשלה ושל בני משפחתו, בארץ ובחו"ל. במשך 9 מתוך 10 השנים האחרונות, השתכר ראש הממשלה 17 אלף שקל נטו לחודש ובשנה שעברה שכרו עלה קצת מעל 20 אלף שקל נטו.
      כלומר, אחרי שהוא נחקר מכל כיוון, כל פקק בבקבוק ממוחזר אשר בחצריו תויג, צולם ונבדק, וכל שמועה הפכה לחקירה – אם אחרי כל זה כל מה שמצאו זה שהוא קיבל סיגרים ושמפניות מחבר קרוב ושרעייתו קיבלה כמה כתבות חיוביות באיזה אתר אינטרנט מעפן שלא הפסיק לתקוף אותו – סימן שהוא צדיק ממש.

    6. "אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד מבחינה מדינית"??
      האמנם?
      – בני גנץ הבטיח לערבים לבטל את חוק הלאום…
      -בני גנץ בקולו אמר שיש לקחת את לקחי ההתנתקות ולהמשיך ליישם אותם ביו"ש…
      -בני גנץ בקולו אמר שכדי לממש את האג'נדה של מר"צ עליו להגיע לראשות הממשלה
      – אשכנזי כרמטכ"ל לקח חלק, לצד מאיר דגן, בפוטש נגד נתניהו וסיכל את הפצצת הכור האיראני כשעוד אפשר היה להפציץ. (אח"כ אנשי הממשל של אובמה חגגו על כך)
      מה שמחזיר אותנו להתנגדותו של שמעון פרס (עוד איש מרכז?) להפצצת הכור העיראקי והדליף לתקשורת כדי לסכל את המבצע שאכן כמעט ובוטל. פרס גם הפיץ תיאוריות קונספירציה שהחלטת בגין להפציץ את הכור העיראקי נעשתה למטרת הבחירות. כמו שהיום כל צעד של נתניהו מעורר אותה תגובה פבלובית בשמאל: תאוריות קונספירציה הכול למטרת הבחירות…
      -מפלגת 3 הרמטכ"לים ניסתה בעבר לעטות דימוי של מרכז ושל מנהיגים ביטחוניסטים.
      אלא שבכל 3 סיבובי בחירות אחרונות, ב- 2015 וב- 2019 היינו עדים למופעים ביזאריים של שלל "לשעברים" מבכירי הצמרת הביטחונית המתגייסים לקמפיינים פוליטיים לקידום אינטרסים זרים (של אובמה ,של גב' קלינטון, ושל השמאל הפרוגרסיבי בארה"ב שזז יותר ויותר אל עבר גורמים בעלי עמדות אנטי ישראליים ואנטישמיים המקדמים את ה-BDS), ומדקלמים את המסרים החבוטים מלפני 25 ש' ברוח הסכמי אוסלו והתנתקות מיו"ש.
      אגב, אם מפלגת 3 הרמטכ"לים לא הייתה שמאל מקהלת "רק לא ביבי" כבר מזמן הייתה מכנה אותם "מפלגה מיליטריסטית-פשיסטית"…

    7. ה"ליכודניק לשעבר" זה חתיכת טרול 0מולני שאם הייתי שייך למערכת מידה כבר הייתי מנקה אותו מהרשת. יש חופש דיבור אבל לא חופש טירלול.

  5. לא מסכים. לדעתי הידיעה הוודאית של מצביעיי הימין שנתניהו ינצח, גרמה לאנשים לא להצביע או להצביע למפלגות אחרות.(מזכיר את הירידה של הליכוד ב 2013). הם גם הניחו ובצדק,שלגנץ אין סיכוי להרכיב ממשלה. מה גם שפעם קודמת הוא זעק גיוועלד וניצח. אגב תוצאות הבחירות מראות שהגיוועלד בפעם לא היה סתם.

  6. חלק ניכר מהרשימה, נכון. למרבה הצער, לנתניהו לא היו די עוצמה ורצון לבטל את הסכמי אוסלו שהם בכייה לדורות, ועוד נמשיך לשלם עליהם בריבית דריבית.

    נתניהו, עם כל הכבוד לו, אינו יכול לשנות את האוכלוסייה. אם אין בציבור די אנשים, המבינים את משמעות ואת חשיבות הבחירה המושכלת בין שמאל לימין, איש לא יועיל, מוכשר ככל שיהיה. בודאי לא כנגד פוליטיקאי כליברמן, שסיכל במאי 2019 את הקמת ממשלת הימין. כל שנותר כיום לימין לעשות, הוא לשמור על אחדותו – 55 ח"כים זה עדיין יותר מ- 44 של השמאל – ולא להתפתות לקואליציה של השמאל, כפי שנהגה ש"ס, למשל, אחרי בחירות 92 שהביאו עלינו את אוסלו, וגם אחרי בחירות 99, כשהצטרפה לקואליציית אהוד ברק.

    אם נתניהו לא יועמד לדין, יהיה עליו להתייצב מול הבוחר באופן מלא ומנומק, ולהציג בפניו את דרכו להמשך, וגם, בהמשך לרשימה, לדבר בגלוי על המשגים שעשה עד היום, דבר שפוליטיקאים ישראלים אינם נוהגים לעשות.

    עם כל הכבוד ל- 2 המנדטים העודפים של "מפלגת" כחול לבן, אינני מאמין שהם יוכלו להקים ממשלה בלי הליכוד, ולכן אין זה מן הנמנע שתהיה מערכת בחירות שלישית, אלא אם השמאל יסוג מדרישתו הבלתי חוקית לסילוק נתניהו. ולהזכיר, הליכוד הוא מפלגה ציבורית עם הליכים דמוקרטיים. כחול לבן היא חיבור של 2 מפלגות פרטיות, ללא שום אפשרות להחליף את המייסד, שהוא הבעלים של המפלגה, בדומה לליברמן. ההתנהגות שלהם היום היא המשך ישיר לאחיזת העינים שהם גורמים בציבור בחוסר אחריות.

    1. דן

      ככל הידוע לי, הסיבה לבחירות החוזרות היא כי נתניהו לא עמד בהבטחתו לליברמן לשלב את "ישראל ביתנו" בליכוד, כפי שעשה עם כחלון.
      אם נתניהו יעמוד בהבטחתו זו – אז תהיה לו ממשלה בראשותו.

  7. ועוד לא דברנו על כך שהערבים הם המפלגה השלישית בגודלה, (על אף חילוקי הדעות ביניהם).
    לדעתי סכנה גדולה מפני עצמה למרות "הגזענות" כביכול בדבר.

  8. הליכוד מגדיר עצמו כמפלגה לאומית ליברלית.
    על הלאומית אין מחלוקת. אך מה על הליברלית, בעיקר בנושא דת ומדינה ?
    ברמה העקרונית, זה מה שהליכוד אמור להיות – ליברלי. ליברלי במובן של סובלני כלפי הן הדתיים והן החילוניים. העניין הוא שברמה המעשית הוא לא כל כך ליברלי.

    ויש לכך סיבה מעשית: היותו מפלגת שלטון הקשורה בקואליציה עם מפלגות דתיות. הסכם קואליציוני מחייב פשרות מצד שותפיו. כל שותף מציג קוו אדום בנושאים החשובים ביותר בעיניו, ומוכן להתפשר על השאר. כך נאלץ הליכוד להתפשר על הליברליות בנושאי דת ומדינה – הקו האדום של המפלגות הדתיות.

    כאשר מערכת הבחירות היא על נושא מדיני-בטחוני, מדינה פלסטינית – הליכוד משחק חזק במגרשו הביתי. אבל אם מערכת הבחירות היא על נושאי דת ומדינה, זה כבר לא המגרש הביתי של הליכוד, בגלל התפשרותו עם המפלגות הדתיות.

    ונראה שזה מה שהיה במערכת הבחירות הנוכחית. מצביעים לאומיים חילוניים לא בחרו בקואליציה הלאומית.

    מדוע הליכוד קושר עצמו למפלגות הדתיות ?
    כמפלגה לאומית המתנגדת למדינה פלסטינית, שזה הקו האדום של הליכוד, אלו שותפיו היחידים. ליברמן היה גם הוא שותף, עד שבחר לצאת מהשותפות.

    חשוב להבין כי כל שאר המפלגות אינן מתנגדות למדינה פלסטינית, או בגרסתה העדכנית – נסיגה חד צדדית בלי הסכם (התנתקות, התכנסות, היפרדות). גרסה הרבה יותר מסוכנת, כי היא מסירה את רשת הביטחון האולטימטיבית: התנגדות פלסטינית לכל הצעת פשרה.

    התוצאה: מילכוד. הליכוד הלכאורה ליברלי, נאלץ להתפשר בנושאי דת ומדינה, כדי לקיים את הקואליציה הלאומית, אך משלם מחיר אולי של איבוד השילטון בגלל התפשרותו בנושאי דת ומדינה.

    איך ניתן לצאת מהמילכוד ?
    אולי רק בכיוון מחשבה אחד – לשכנע את המפלגות הדתיות להוריד קצת את הרגל מדוושת דת ומדינה. במיוחד בנושאים שמנקרים עיניים למצביע ימני חילוני. למשל, לא להציב קו אדום על עבודות בנית גשר בשבת. מה יקרה ? הבנאים יחללו את השבת. נו, יאמר לעצמו מצביע כזה: ואם העבודה תאסר, הם ישמרו שבת ? כנ"ל לגבי פתיחת מרכולים בשבת. הרי זה ממילא לא מפריע לשומרי השבת באופן מעשי. וכי פתיחת מרכול בתל אביב תשנה במשהו את שמירת השבת בבני ברק ?

    זוהי בעצם דרישה לשינוי אסטרטגי מצד המפלגות הדתיות. האם הן מסוגלות לכך ? עליהן להחליט, אך גם עבורן הבחירה איננה פשוטה: מצד אחד, המשך הצבת קוו אדום גורף תעלה גם להם באבדן ההשתתפות בשילטון, וההפסד הצפוי גבוה. מצד שני, הן נדרשות לוותר על מה שהיה עד כה בבת עיניהם.

    האם זה אפשרי ?

    1. אחת התגובות היותר אינטילגנטיות. אני כמובן מסכים. מעבר לשאלה האם החרדים יכולים, האם לא פיספספנו את הרכבת, והאם ליברמן בכלל מסוגל לחזור לימין אחרי שטעם מהחיבוק של השמאל?

    2. א. הסיפור עם המרכולים לא התחיל עם המפלגות הדתיות. הוא התחיל עם בעלי מרכולים פרטיים בתל אביב (לאו דווקא דתיים) שרצו לשבות בשבת וראו איך רשתות המרכולים מפירות את החוק, פותחות בשבת (עם עובדים שכירים, כמובן, בעלי הרשת לא עובד בשבת) ולוקחים להם את הלקוחות גם בשאר השבוע. רק לאחר שהוגשה עתירה בנושא, הסיעות הדתיות התעוררו ודרשו לאכוף את החוק הקיים (שהתקבל באופן דמוקרטי לפני כמה עשרות שנים, גם על דעת חברי כנסת חילוניים).
      ב. בעבר (החל משנות השמונים של המאה הקודמת) גם מפלגות השמאל (בעיקר המערך/העבודה) היו מוכנים להתפשר עם הסיעות הדתיות בנושאי דת כדי לקבל את תמיכתם למהלכים מדיניים.
      הסיבה שהסכמים כאלה לא קורים היום, זה בגלל שכמעט אף אחד לא רואה סיכוי למהלך מדיני כלשהו, ולכן למפלגות המרכז/שמאל אין סיבה לעשות עסקאות עם הדתיים, והם מקדמים בעיקר סדר יום חילוני.
      נדמה לי ששולמית אלוני המנוחה אמרה פעם ש"למען השלום היא מוכנה ללבוש שטריימל"
      היום זה כבר לא יקרה. דווקא לאנשי הליכוד שחוששים מהתקדמות זוחלת של הפסטינאים לקראת מדינה ביהודה ושומרון יש יותר מה לחשוש, ולכן הנכונות לבוא לקראת הדתיים בנושאי דת

    3. ראשית, תודה.

      מספר הערות לתגובתך:
      1. הכוונה איננה רק לחרדים אלא גם למפלגות הציונות הדתית, ובשני הקצוות שלהן: הקצה היותר חרד"לי שיצטרך להתפשר על קוויו האדומים, והקצה היותר "לייטי" אשר בנסיבות מסויימות אולי מגיב בצורה דומה לימין החילוני, בהעדיפו להצביע למפלגה שאיננה בגוש הלאומי.

      2. ביחס לפיספוס הרכבת – הרעיון המוצע כמובן לא מתייחס לבחירות שהיו, אלא לעתיד. שם הרכבת עדיין בתחנה.

      3. וביחס למר ליברמן – השאלה איננה האם הוא יחזור לימין (כי המניע של מר ליברמן איננו סוגית ימין-שמאל, אלא משהו שונה לחלוטין, אבל זה איננו הנושא הנדון). מטרת המהלך היא שהליכוד בעצמו יהיה מפלגה נוחה, מבחינה ליברלית, לחילוני הלאומי. או אז ליברמן לא יוכל להציע "סחורה" יחודית.

  9. אבות רבים לכישלון אפשר למנות. אחוז חסימה גבוה (שמשרת בעיקר את המפלגות הממסדיות שמאליות בעלי מעמד הגבוה בישראל ואינטרסים) שלפיד וליברמן דחפו בכל מועדם כדי להשתיק קולות דוממים בחברה הישראלית, וגם הימין ומפלגות הציונות הדתית עשו יד אחת איתם כדי לעלות את האחוז החסימה בעיקר בנט ושקד ברית האחים חיסלה אפשרות לחזק את הגוש הימני והחרדי והתנגדו לפני הכנסת האחרונה להוריד את האחוז החסימה.
    הימור פוליטי מסוכן בפיצול המחנה הדתי הלאומי בהקמת "הימין החדש" כך הפסדנו היום ממשלת גוש 64 בלי ליברמן.
    והדבר הנוסף החשוב הוא היאוש והאדישות בישובים מצביעי ליכוד וימין בעיירות הפיתוח ויהודה ושומרון אחריות רבה תרבוץ לפתחם כאשר יבואו החלטות אופרטיביות שיהיו נגועות להם בכל תחומי העניין הן הלאומיים והן הציבוריים.

    1. א. "ברית האחים" של לפיד ובנט באה כתשובת נגד לחיזורים של נתניהו אחרי שלי יחימוביץ (ברית האח והאחות?) שלשמחתנו, בניגוד לחיזורי נתניהו אחרי אהוד ברק, הסתיימו בדחייה של המחוזרת (כמו גם חיזוריו אחרי אבי גבאי לאחרונה)
      ב. העלאת אחוז החסימה נתמכה גם בידי הליכוד שלא הטיל וטו על הרעיון, ובין חברי הכנסת של הליכוד יש כאלה שגם היום רוצים להעלות אותו עוד יותר כדי להכריח את הציבור לבחור באחת משתי מפלגות.
      ג. היאוש והאדישות בקרב מצביעי ימין נובעים בעיקר משום ששלטון הליכוד אכזב בהרבה תחומים קונקרטיים – קסאמים על יישובי הדרום, הקפאת בניה ביהודה ושומרון מול בניה ערבית מסיבית, יוקר המחיה פיגועים (דקירה אבנים ועוד) ביהודה ושומרון מפעם לפעם ועוד. לאכזבה הזו אחראי בעיקר אדם אחד שלצד הצלחותיו בזירה הבינלאומית לא התמודד היטב (בלשון המעטה) עם הבעיות בתוך המדינה.
      ד. אי אפשר להטיל אחריות על ציבור ימני שלא בא להצביע אחרי שפעם אחת אנשים כבר הצביעו מחל וקיבלו התנתקות. בהקשר זה אפשר לומר שלמזלם של תושבי בקעת הירדן נתניהו לא אמר "דין בקעת הירדן כדין תל אביב"

    2. "ברית האחים" של לפיד ובנט לא החלה כתגובה לצעד כלשהו של נתניהו אלא נרקמה זמן רב קודם לכן בחשאי על ידי השמאל שהשתמש בבנט ובשקד כסוסים טרויאנים לפגיעה במחנה הלאומי.

      https://conspil.com/2017/10/whoareyoubenedictus/

      https://conspil.com/2018/12/benedictus-and-shaked-are-the-ones-who-tried-to-incriminate-netanyahu-in-accepting-bribes/
      ובאשר ל"הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון", נשאלת השאלה מה האינטרס לפרסם כאן מידע מוטעה בעניין. מאז שנתניהו מנהיג את המדינה יש צמיחה והתפתחות אדירות במפעל ההתיישבות ביו"ש. נתניהו לא פינה אף ישוב כמדיניות. בג"צ הורה לו לפנות יישובים בטענה שהם נבנו על קרקע פרטית.

      https://rotter.net/forum/scoops1/522686.shtml

    3. לגבי ישובים באזורי קילמוטרים ספורים מרצועת עזה כמו שדרות נתיבות ואשקלון אני מבין ומקבל את הבחירה הפסיבית להחליט לא להיות ממכלול אחוזי הצבעה, אין לי את היכולת לשפוט אותם בעקבות האכזבה שלהם "ממנהיגות הפוליטית " שלא פותרת בזמן הקצר את בעיותיהם באזור ורבים הם .
      מאוכזבי הליכוד ונתניהו שמוכנים שהממשלה תתחלף בממשלת "ויתורים לאומיים וציבורים" גם להם אני לא בא בטענות.
      אני בהחלט חושב ומאמין שמי שרוצה ויודע שממשלת ימין זה דבר טוב בראשות נתניהו בישובים כמו אשדוד ובאר שבע(יותר רחוקים מטווח הטילים) ישובים באצבע הגליל והקריות ישובי יהודה ושמורון לא יכול לבחור להפקיר את הזירה למצביעים לשמאלניים והערביים ביחוד שיש נשיא אמרקאי שקרוב להיות מקביל לעמדות הכי לאומיות שיהיו אי פעם במאה השנים האחרונות והבאות.

  10. הבריחה של נתניהו מהכרעות ערכיות יסודיות החיוניות לקיומו של עם ולא של צבר יחידים & הבריחה של הכיפות הזרוקות מאותם ערכים יסודיים על מנת להיות שווים כפריטים בצבר היחידים = עליית יחידי הצבר למעמד מאחדים במקום עליית ערכים מאחדים.

    קימרלינג הטיב לראות זאת כבר לפני שנים הרבה, וכך תיאר :
    הבעיה של ריבוי קונפליקטים שדורש למעשה סוג של אחדות בעם, מבטל את הצורך בביטוי עצמי, … . אנשים שנושאים את דגלי האיחוד והפיוס, רוצים למעשה לקבץ סביבם אנשים ולא לקבלם. "שמישהו יעשה פה סדר". כך קיימים היום הרבה סכסוכים סביב הזהות, … . האחוסלים יודעים שהם הולכים ומתגמדים בחברה, והם עדיין מנסים לאחוז במה שנשאר, לדוגמא – בתי המשפט נחשבים ככאלה שעדיין מחזיקים בהם אחוסלים- בפיקודו של השופט אהרון ברק.
    שתי קבוצות מוקצות בחברה הישראלית- הערבים הפלשתינאים והחרדים. מהערבים נשללות זכויות מעצם העובדה שהם חיים במדינה יהודית, ואילו מהחרדים כי הם לא עומדים בנורמות החברתיות השונות.
    http://www.textologia.net/?p=4313
    ביבי והשכבה השלטת של הכיפות הזרוקות קרועים בין זהותם האחוסלי"ת היסודית לזהותם היהודית המשנית המסתלקת והולכת ונמוגה לאיטה
    כתוצאה הם אינם מוכנים להכריע את ההכרעיות הערכיות להם זקוק עם. במקום זאת הם מתעסקים ב"מדינה" כפרוצדורה אינסופית חסרת קיום עצמי.

  11. קולות של עוצמה יהודית נעלמים, קלפיות שלמות נפסלות והשמאל מתנגד לחוק המצלמות. צריך לבדוק שלא היה פה זיוף מסיבי

  12. .

      בכל עת שמאלנים תמיד ידעו מה טוב, ישר והוגן ומה רע. אין פלא שהאויבים תמיד כינו אותם "אידיוטים שימושיים".

  13. קצת דאגתי מהחלפת הממשלה האפשרית. אבל עכשיו אני רגוע לאחר שלמדתי את מצב הבחירות.
    מנהיגים אפשריים חדשים הם צוות נהדר. גנץ יודע לשתוק, מסתיר במיומנות את הידע והיכולות שלו. לפיד, להיפך, לא יכול להסתיר את היעדרותם, כולל השכלה, אך הוא יודע משהו רע מאוד על יהדות. יעלון הצדיק יודע היטב על טוהר המוסר. אשכנזי אכל הרבה חצץ בצבא, אז הוא סותם את פיו. ליברמן מדבר בשפה המולדובית-רוסית, יודע הרבה על יהדות מחוברות סובייטיות ישנות, אך אינו יכול להסביר זאת בבירור בעברית. ברק יודע הכל, אך משום מה הוא מדבר על מה שהוא לא יודע, הוא הוכיח את עצמו בצורה מושלמת כראש הממשלה בעבר.
    מאוד אהבתי את היעדר הברור של תוכנית אידיאולוגית.
    טוב שתהיה ממשלה שמורכבת מפוליטיקאים אפורים, מעט מטומטמים, אבל צדיקים וליברלים עימם נרגיש כשווים בין שווים. אנחנו לא צריכים גאונים!

  14. כל הזכויות
    קצת דאגתי מהחלפת הממשלה האפשרית. אבל עכשיו אני רגוע לאחר שלמדתי את מצב הבחירות.
    מנהיגים אפשריים חדשים הם צוות נהדר. גנץ יודע לשתוק, מסתיר במיומנות את הידע והיכולות שלו. לפיד, להיפך, לא יכול להסתיר את היעדרותם, כולל השכלה, אך הוא יודע משהו רע מאוד על יהדות. יעלון הצדיק יודע היטב על טוהר המוסר. אשכנזי אכל הרבה חצץ בצבא, אז הוא סותם את פיו. ליברמן מדבר בשפה המולדובית-רוסית, יודע הרבה על יהדות מחוברות סובייטיות ישנות, אך אינו יכול להסביר זאת בבירור בעברית. ברק יודע הכל, אך משום מה הוא מדבר על מה שהוא לא יודע, הוא הוכיח את עצמו בצורה מושלמת כראש הממשלה בעבר.
    מאוד אהבתי את היעדר הברור של תוכנית אידיאולוגית.
    טוב שתהיה ממשלה שמורכבת מפוליטיקאים אפורים, מעט מטומטמים, אבל צדיקים וליברלים עימם נרגיש כשווים בין שווים. אנחנו לא צריכים גאונים!

  15. לא הימין הפסיד, הימין ניצח אלא הגוש ימין חרדים הפסיד. הבחירות האלו התנהלו בין שני נושאים: מדיניות (שמאל/ימין) ודת. נראה שהשמאל היה מאוחד נגד הדת וליברמן חבר להם בעניין זה, אבל עדיין ליברמן נשאר ימני! וזאת בעיית הרכבת הממשלה, שאפשר להרכיב ממשלת ימין, ואפשר להרכיב ממשלה אנטי דתית, אבל שילובן של שתי הסוגיות אינו אפשרי.

  16.   אידיאולוגיה של השמאל דומה למצעד להט"בי היא חוקית, רועשת, מטופשת, ליברלית, סוטה ומגעילה.

    1. מענין, אבל אי אפשר לסמוך על תוצאות הבחירות….

  17. ממשלות ביבי בחיים לא היו ממשלות ימין , אלה ממשלות להפציץ בתים ריקים בעזה.

    1. מה אתה מצפה שיעשו? כיבוש הרצועה ולקיחת אחריות על עוד ערבים? סילוקם לאירופה? השמדתם בגבולות ישראל? אם יש אפשרות לסגור עניין בדיפלומטיה ולא במלחמה, עדיף שהחמאס ישלוט בעזה ואבו-מאזן ביו"ש. ככל שהיריבות הזו בין חמאס לאש"ף תתקיים – ההפרדה בין השטחים האלה תעמיק ותושרש. הפתרון לעזה הוא אוטונומיה חמאסית בשלטון מלמעלה של מצרים, וביהודה ושומרון – אוטונומיה של אש"ף עם שלטון מלמעלה של ישראל. אין סיבה להיכנס לסבב שבו ייהרגו חיילינו. קצת שריפות ורקטות עדיפות על פני מלחמה שלמה שתכניס את המדינה לנזק כלכלי עצום ותגרום לפגיעה במורל. האסטרטגיה היא שמירת חמאס בשלטון על אש קטנה תוך מיטוט הרשות הפלסטינית והקונספט הכולל של מדינה פלסטינית. לאחר שזה יושג יהיה זמן למיטוט החמאס. רווחים על הדרך: אביב עזתי ערבי, תוכנית ה-100 ופיזור מאות אלפי פלסטינים במצרים.
      לא מפתיע שמטרת השמאל (והמגיבים שלו המתחזים ללוחמניים) היא לחימה כאשר האחריות לא על כתפיו, גם במחיר פגיעה בחוסן הלאומי.

    2. אי הארכת הקדנציה לגדי אייזן השמן, היתה רגע החלפת תוכנת ההפעלה של צה"ל. עד אז הוא הוכתב ע"י שתולי הקרן החדשה במטכ"ל בהפצ"ר ובגופי הביטחון האזרחיים, המוסד והשב"כ. אלה הכתיבו את אופן הפעלת הצבא מבלי שלביבי, כראש הממשלה לא לגיטימי מאז 96, יכולת להוביל מדיניות עפ"י תפיסת עולמו. רק משהתברר כי בניגוד להשקפתם של כל הגדולים והדגולים בנושא ביטחון, היה זה ביבי הסחיט הלחיץ וההיסטרי המזיע, שראה את המציאות נכוחה בנושא האירני ובנקודת זמן זו הוא הפך להיות בעיני העם ביטחוניסט.

  18. זה נכון שביבי שרד, אבל לא ברור מדוע אתה מתפעל מאותו מנהיג "יחיד בדורו". נתניהו נכשל לפי כל קנה מידה, בוודאי קנה המידה הבטחוני – חמאס, איראן או חיזבללה, הביטוי המוחשי ביותר לכך הוא אותןרקטות שנשלחו לאשדוד ממש באמצע הנאום שלו. ולאלה נוסיף את היוהרה וההסתה והשיסוי, וכמובן את פרשיות השחיתות בהן היה מעורב. זה מעניין שאתה חושב שמדובר בתחושת שליחות, עד שנזכרים בהבטחות שלו לעמיר פרץ זה לא מכבר. חבל שאתה לא מסביר מניין נובעת אצלך אותה השקפה נאצלת בדבר "השליחות" של ביבי. "מתמרן באיתנות"? מאיפה אתה מביא את זה?

    1. השמאל קודם מביא את האסון ואז מצביע עליו ועל מי שמנסה להתמודד איתו ואומר שהוא נכשל. קודם מסנדל באופן עוקף-דמוקרטיה את מנהיגי הימין שנבחרו בבחירות דמוקרטיות (כולל פתיחת תיקים משפטיים מפוברקים נגדם) ואחר כך טוען שהם לא יודעים לשמור על הדמוקרטיה מפני עוקפי הדמוקרטיה. השמאל דחף לגירוש היהודים מגוש קטיף (חבל עזה) וסתם את הפה לכל אנשי הימין שאמרו שזה ייגמר בטילים על כל הארץ ובהחמרת המצב הביטחוני. ועכשיו הוא אומר: בואו נכניס לעזה את החיילים שלנו, אלה ש"מוסר" השמאל דורש מהם להקריב את חייהם כדי לא לפגוע בתומכי המחבלים שמתחזים לאזרחים. אנשי סדום היו גאים במוסר הבזוי הזה.

      "יוהרה, הסתה, שיסוי"? מילים שהן חלק ממילון השמאל שכבר היכרנו:

      "ארץ ישראל היפה" – מדינת ישראל בתקופה שהשמאל הוביל בקלפי
      "ארץ ישראל הישנה והטובה" – מדינת ישראל בתקופת הכלכלה הסוציאליסטית
      "אמיץ" – מנהיג שמאל שאינו מפחד להביא עלינו עוד אלפי "קורבנות שלום"
      "אנשי רוח" – דברני שמאל שעפים על עצמם
      "גזענות" – זהירות של יהודים מפני רצחנות של ערבים
      "דיכוי" – ניסיון לאכוף את החוק במגזר הערבי
      "דיקטטורה" – מצב שבו הימין בשלטון
      "הסתה" – ביקורת שמשמיע איש ימין על השמאל
      "ביקורת לגיטימית" – הסתה של השמאל נגד הימין
      "שמאל" – מילת הסתה של הימין נגד הדמוקרטיה
      "ימין קיצוני" – כל מה שאינו שמאל
      "חקירה פלילית" – אמצעי של השמאל לחיסול יריבים פוליטיים
      "מנהיגות" – התנהלות של איש ציבור מהשמאל
      "מפלגת מרכז" – מפלגת שמאל לשאיבת קולות של אידיוטים שימושיים בימין
      "הציבור הנאור" – מצביעי השמאל
      "קורבנות השלום" – אלפי הישראלים שנרצחו בעקבות הסכמי אוסלו
      "שנוי במחלוקת" – חילוני ימני מאזור ת"א שאי אפשר להגדירו "מתנחל דתי קיצוני מסוכן"
      תמונת רבין במדי SS בידי סוכן שב"כ = הסתה לרצח מצד "הימין"
      תמונת נתניהו במדי SS = הבעת מחאה באופן אמנותי
      סיקור שלילי של נתניהו = ביקורת
      סיקור חיובי של נתניהו = שוחד

    2. המוסר של השמאל: המילון שלך מעולה. לצלם מסך ולשמור.
      ובאופן ספציפי, על התופעה ההזוייה של שנאת נתניהו:
      נמאס לי כ"כ לשמוע אנשים מלהגים על "השחיתות והיהרות" של נתניהו, כאילו אם ידקלמו זאת בפעם ה200, זה ייהפך לאמת.
      נמאס מאד מסגנון של שנאה אישית, אובססיבית, מרעילה.
      פשוט נמאס.
      נמאס שכאשר אני מביעה התנגדות לשיח של שנאה, אני מואשמת כחסידה עיוורת או שוטה.
      אפשר ומותר להתנגד פוליטית ועניינית. אפילו מומלץ. אבל למה לכל הרוחות התגובות האמוציונליות, למה להיות מופעלים ע"י שנאה??
      בעייני, הדבר הראוי הוא לדעת להכיר טובה לאדם שהקדיש את כל חייו הבוגרים לשירות המדינה, גם אם לא מסכימים פוליטית.
      באופן אישי, לא אהבתי את הנרקסיזם ואהבת הכבוד של מר שמעון פרס המנוח. אבל הקפדתי לדבר עליו באופן מכובד, כיוון שהוא עסק בשליחות ציבורית כל ימיו. אני מצפה להגינות כזו גם מהאגף השמאלי ומתנגדי ביבי ככלל.

  19. תקציר שגיאות נתניהו (רשימה חלקית)
    ()
    לא לקח את שקד ובנט במיוחד את שקד שאהובה על החילוניים
    ומנע בכך עוצמה עם סמוטריץ, ופרץ עם זהות
    ()
    לא הבליט את השגי הממשלה, תחבורה, תיירות , טירור, מעמד בנילאומי
    ()
    לא החזיר שטחי אבות, אפילו לא מעלה אדומים , גוש עצייון ואריאל
    ()
    לא הכה בחמאס בעוצמה
    ()
    לא פינה את חאן אל אחמר
    ()
    לא בנה בשטח E
    ()
    לא בנה בגבעת המטוס
    ()
    לא הכה בפשיעה הבדואית
    ()
    לא הקים שתי ערים בשומרון
    (יש לי שם עבורן אגב …)
    שבי בינימין
    ויד שרה
    ()
    מיקד את הקמפיין בו במקום בהישגים

    לא אשפז את שרה "זורקת החלה" – הנזק שהיא עשתה הוא עצום. פתאום אנשים הבינו, זה נכון. היא, שרה, לא בקו הבריאות, והוסיפה על זה עדותה של הגברת אדלסון, שהיא לא רק ביליונרית, היא רופאה אונקולוגית בכירה, אדם רציני מכובד ומהימן.

    ()
    הסתיר וכיסה את כל הדברים הטובים שנעשו בממשלה, והלך רק ביבי ביבי וביבי, וגילה שזה לפעמים נמאס ומעייף.

    ()
    מועד ג' מגיע בצעדי ענק. נקווה שאם הוא אכן עם IQ עצום שיעשה את הצעדים בכיוון הנכון
    עוד פעם רק ביבי, זה מתכון לנפילה נוספת

  20. תקציר שגיאות נתניהו (רשימה חלקית)
    ()
    לא לקח את שקד ובנט במיוחד את שקד שאהובה על החילוניים
    ומנע בכך עוצמה עם סמוטריץ, ופרץ עם זהות
    ()
    לא הבליט את השגי הממשלה, תחבורה, תיירות , טירור, מעמד בנילאומי
    ()
    לא החזיר שטחי אבות, אפילו לא מעלה אדומים , גוש עציין ואריאל
    ()
    לא הכה בחמאס בעוצמה
    ()
    לא פינה את חאן אל אחמר
    ()
    לא בנה בשטח E
    ()
    לא בנה בגבעת המטוס
    ()
    לא הכה בפשיעה הבדואית
    ()
    לא הקים שתי ערים בשומרון
    (יש לי שם עבורן אגב …)
    שבי בינימין
    ויד שרה
    ()
    מיקד את הקמפיין בו במקום בהישגים

    לא אשפז את שרה "זורקת החלה" – הנזק שהיא עשתה הוא עצום. פתאום אנשים הבינו, זה נכון. היא, שרה, לא בקו הבריאות, והוסיפה על זה עדותה של הגברת אדלסון, שהיא לא רק ביליונרית, היא רופאה אונקולוגית בכירה, אדם רציני מכובד ומהימן.

    ()
    הסתיר וכיסה את כל הדברים הטובים שנעשו בממשלה, והלך רק ביבי ביבי וביבי, וגילה שזה לפעמים נמאס ומעייף.

    ()
    מועד ג' מגיע בצעדי ענק. נקווה שאם הוא אכן עם IQ עצום שיעשה את הצעדים בכיוון הנכון
    עוד פעם רק ביבי, זה מתכון לנפילה נוספת

  21. שוב ושוב הפרשנים מחפשים את העז לבעוט בה. "או עוצמה או לים". מהמשפט הזה תסביר איך "הימין איבד שני מנדטים יקרים"? וכמובן שהתעלמת מכך שהליכוד איבד 9 מנדטים. איך? אלה הליכודניקים שהלכו לים והתעלמו מהקריאות מסוכת המציל. "הימין"הוציא לנתניהו כרטיס צהוב על היותו סמן שמאלי בממשלת ימין.

  22. הימין המדיני קיבל 64 מנדטים. ליברמן הוא ימין מובהק, זו התדמית שטיפח כל השנים. הוא הרי הפיל ממשלה בגלל שלא קיבל אור ירוק 'להיכנס בחמאס', הוא הרי יוריד את הנייה בתוך 48 שעות, הוא הרי אמר שבלי נאמנות אין אזרחות, נכון?
    שס ויהדות התורה מייצגות ציבור שאוהד את הימין, ציבור שמקפיד לשים גבול ברור בין 'אנחנו' ובין האוייב הערבי, ציבור שמתנגד רעיונית לרעיון הפרוגרסיבי של שלום באמצעות טשטוש זהויות דתי, לאומי ואתני. מצביע ש"ס או חרדי ממוצע, יישמח לראות את האוייב הפלסטיני מגורש ואת ישראל מספחת את חברון וקבר רחל.
    אלא מה? התברר שהספינה מתפרקת כיוון שבנושאי דת ומדינה הימין שסוע באופן עמוק, וליברמן לא מוכן יותר להתאחד תחת המטריה המדינית ולוותר על עמדותיו בנושא דת ומדינה למען שלום בית. לא יודעת אם בגלל מניע אידיאולוגי או פוליטי אגואיסטי..
    אבל זה מה שקרה. לא הימין הפסיד אלא החיבור הלא טבעי בין חרדים וחילוניים למען סדר יום מדיני.

    1. זוהי תוצאה טבעית של הקמפיין הארסי המתמשך מבית הקרנות להשמדת ישראל, המבוסס על פרקטיקה מוכחת של "הפרד ומשול": מכל עבר יש מי שדוחפים לעשות ריב ומלחמה מכל עניין, כדי להחליש את מדינת היהודים. הם מפמפמים כל היום "הדתה", "הדרה" ו"הסתה" כדי להסית חילונים נגד דתיים, נשים נגד גברים והומואים נגד סטרייטים. המטרה: ליבוי יצרים, גרימת עוינות ושנאה, לצורך פירוק מדינת היהודים למען אויבי ישראל.
      כשאני שומע חברים ימניים שלי מדברים על חרדים בתיעוב כאילו הם היו אויבים אני מבין שהקרנות להשמדת ישראל הצליחו.