סופרים ואנשי רוח בריטים: "לא נצביע ללייבור בגלל האנטישמיות של קורבין"

במכתב שפורסם בעיתון הגרדיאן הביעו סופרים, שחקנים ואנשי שמאל אחרים את דאגתם מהאפשרות של ראש ממשלה "המזוהה באופן מובהק עם אנטישמיות"

"כניעה בקרב נגד האנטישמיות". ג'רמי קורבין | Chatham House

24 אמנים ואנשי רוח בריטיים יצאו בפומבי נגד ראש מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין והודיעו כי הם מסרבים להצביע למפלגתו בבחירות הקרובות. במכתב שפורסם בעיתון הגרדיאן ועליו חתומים בין השאר  אנשי שמאל כמו הסופרים ויליאם בויד וג'ון לה קארה, ההיסטוריון אנטוני ביוור, מייסד ויקיפדיה ג'ימי ויילס, השחקן סיימון קאלו, חבר הלייבור לשעבר טרבור פיליפס והפעיל המוסלמי פיאז מוגל, כתבו המחברים כי לא יצביעו למפלגה בשל שלל הפרשות האנטישמיות שנקשרו בשמה מאז הפך קורבין לראש הלייבור:

הבחירות המתקרבות הן אירוע חשוב עבור כל מצביע, אבל עבור יהודים בריטיים הן מכילות צער מיוחד: האפשרות של ראש ממשלה המזוהה באופן מובהק עם אנטישמיות. תחת הנהגתו של ג'רמי קורבין, הלייבור עומדת בחקירה רשמית של הנציבות הבריטית לשוויון וזכויות אדם (EHRC) בשל גזענות ממוסדת נגד יהודים. שני חברי מפלגה יהודים הורחקו משורותיה בבריונות, ולמר קורבין עצמו יש מאזן ארוך של אימוץ אנטישמים כחברים.

אנחנו מקשיבים לחברינו היהודים ורואים את כאבם בעניין נזנח ונדחק לצד בשל טיעונים על עתידה של בריטניה באירופה. נראה כי לאלו המתעקשים כי הלייבור היא החלופה היחידה לתכנית הברקזיט של בוריס ג'ונסון, אין זמן כרגע להתייחס לחרדה היהודית. אבל סוגיית האנטישמיות היא חלק מרכזי מדיון גדול יותר לגבי איזה סוג של מדינה אנחנו רוצים להיות. להתעלם מכך רק בגלל איום הברקזיט זה כמו להכריז שדעות קדומות נגד יהודים הן המחיר שצריך לשלם על ממשלת לייבור. איזה עוד קהילה זוכה לכך שדאגותיה מושלכות בקלות כזו? מי הבא בתור?

התנגדות לגזענות אינה יכולה לכלול כניעה בקרב נגד האנטישמיות, אך זו תהיה המשמעות של תמיכה בלייבור ובקורבין לראשות הממשלה. הדרך לחברה סובלנית יותר חייבת לכלול גם התייצבות מוחלטת לצד יהודי בריטניה. אנחנו לא תומכים בשום מפלגה, אך איננו יכולים גם במצפון מלא לבקש מאחרים לתמוך במפלגה כזו. אנחנו מסרבים להצביע לייבור ב-12 בדצמבר"

היסטוריה של אנטישמיות

מכתב הסופרים והאמנים מגיע כאמור ערב בחירות בממלכה ובשיאו של משבר הברקזיט, ומצטרף לשורת שערוריות שנקשרו בשמו של קורבין ובשם הלייבור בתקופה האחרונה. כך למשל, לפני כמה חודשים חשף תחקיר של ה-BBC כי בכירים בלייבור התערבו בהליכי משמעת פנימיים במפלגה וניסו להסתיר תלונות על אנטישמית, וכמו כן להשפיע על זהות המשתתפים בוועדה שהייתה אמורה לבחון את התלונות, על מנת לפסוק נגד החלטות שהתקבלו בה ולהשפיע על חומרת העונשים.

מספר שבועות קודם לכן, הנציבות הבריטית לשוויון וזכויות אדם (EHRC) פתחה בחקירה רשמית נגד מפלגת הלייבור בחשד לאנטישמיות בשורות המפלגה, ובדקה האם נעשו מעשים לא חוקיים על ידי המפלגה או עובדיה, והאם המפלגה נקטה צעדים כדי ליישם דו”חות קודמים בנושא אנטישמיות שהוציאה הממשלה. החקירה נפתחה בין השאר בעקבות דו”ח מקיף שפורסם על ידי קבוצת ‘Labour Against Antisemitism’ המורכבת מחברי המפלגה שמאסו בגילויי האנטישמיות הרבים בשורותיה. במחקר בן 15,000 העמודים תועדו בהרחבה מאות תקריות ואמירות נגד יהודים המוכיחות לטענת הארגון כי האנטישמיות “הפכה למגפה” בלייבור ובהסכמה בשתיקה של צמרת המפלגה.

https://www.youtube.com/watch?v=F7eEQMyzLeo

בשנה שעברה נחשף קטע מתוך ראיון שהעניק קורבין בשנת 2011 לרשת הטלוויזיה האיראנית PressTV, ובו טען כי רשת ה-BBC  נמצאת “תחת לחץ של ממשלת ישראל” ולכן הדיווחים שלה מוטים בנוגע לאמירות כמו “ישראל היא דמוקרטיה” ו”לישראל יש את הזכות להתקיים”. בתיעוד אחר של דברים שנשא קורבין לפני שש שנים באירוע של ארגון ‘המרכז לשיבה פלסטינית’ הוא ערך בין השאר השוואה בין השלטון הצבאי הישראלי ביהודה ושומרון לארצות שהיו תחת כיבוש נאצי ואמר: “הכיבוש הישראלי בגדה המערבית מוכר לנו האירופאים, סבלנו מכיבוש דומה במלחמת העולם השנייה, עם מחסומי דרכים, כליאה והתנהגות לא הגיונית של הצבא והמשטרה”. מספר ימים לאחר מכן, חשף עיתון ה’דיילי מייל’ תמונות מביקור שערך קורבין בטוניסיה בשנת 2014, ובמהלכו הניח זר פרחים על קברו של עטאף בסיסו, בכיר בארגון הטרור ‘ספטמבר השחור’ וממתכנני החטיפה והרצח של 11 הספורטאים הישראלים במינכן בשנת 1972.

בחודש פברואר האחרון, שבעה חברים בפרלמנט הודיעו על התפטרותם ממפלגת הלייבור והקמת סיעה עצמאית, בעקבות חששות מהתנהלותו של קורבין. בין המתפטרים הייתה גם לוסיאנה ברגר, שנחשבה לחברת הפרלמנט היהודייה הבולטת ביותר בלייבור, והגדירה את המפלגה כסובלת מ”אנטישמיות ממוסדת”, ומתרבות של בריונות, קיצוניות והפחדה. “אני מתביישת ונבוכה להיות חברה במפלגה כזו”, אמרה. חבר אחר בקבוצה העצמאית החדשה, כריס לסלי, אמר כי מפלגת הלייבור “נחטפה בידי המכונה הפוליטית של השמאל הקיצוני”.

בחודש ספטמבר דיווח עיתון ה'טלגרף' כי קורבין ובכירים אחרים במפלגה חתמו על מסמך המאשים את ישראל ב"רצח עם" ומדיניות של "אפרטהייד" נגד הפלסטינים, וקורא לחרם על ישראל. המסמך נכתב בוועידה שנערכה בקהיר בשנת 2002, ובין השאר נטען בו כי ישראל "שדדה אדמות" מהפלסטינים וכי ארה"ב מספקת תמיכה ל"פשעי המשטר הציוני". עוד הצהירו החתומים על המסמך כי הם מעניקים גיבוי ל"מאבק הלגיטימי של הפלסטינים נגד הכיבוש, לשחרר את אדמתם ולשוב לביתם".

ג'ניפר גרבר, העומדת בראשו ארגון 'ידידי ישראל בלייבור' אמרה בתגובה לגילויים כי "האובססיה של ג'רמי קורבין עם המדינה היהודית היחידה בעולם שוב נחשפת לעיני כל". גרבר הוסיפה כי החתימה על המסמך נגד ישראל מוכיחה כי לקורבין "אין אפילו גרם של סימפטיה למאות הישראלים החפים מפשע שנרצחו באכזריות באותו הזמן בידי מחבלים פלסטינים". גם חברים במפלגתו של קורבין גינו את עמדתו של קורבין כלפי ישראל, ואחד מהם אמר כי היהודים בבריטניה "חוששים מאוד" מהמשמעות של ממשלה בראשותו. במקביל, פורסם כי ממשלת בריטניה סירבה לאשר את כניסתו של בכיר תנועת ה-BDS עומאר ברגותי, שהיה אמור להשתתף בכנס הלייבור.

רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. הצחיקו אותו!

    הרי כל כוחו של קורבין הוא באנטישמיות שלו.

    על כל עדין נפש שלא יצביע לו, יש לו אלף פקיסטנים.

  2. הפסיד 24 סופרים והרוויח שני מיליון אנטישמים מימין ומשמאל.
    נתנחם בגילוי שהוא היה סוכן סובייטי

  3. קורבין ישר. יהודי בריטי יקר אמר פעם 'האנטישמיות הבריטית מנומסת כל כך שהם מסוגלים לנעוץ בליבך פגיון ולא תחוש דבר מלבד חבטת הראש בקרקע' (סאם סילבסטר, שמו). בעולם של צבועים יש לי הערכה יתרה למי שאינם מסתתרים. קורבין הציג את הזרם האנטישמי בלייבור ישירות בחזית. שאפו לקורבין. עדיף על היהודונים למינהם המתיימרים להיות 'ידידי ישראל המבקרים אותה מתוך אהבה'.