דיווח בבריטניה: קורבין חתם על מסמך המאשים את ישראל ב"רצח עם"

ה'טלגרף' חשף כי מנהיג הלייבור ובכירים אחרים במפלגה הביעו תמיכה בהצהרה הטוענת כי ישראל "שדדה אדמות" מהפלסטינים וקוראת ל"מאבק לגיטימי נגד הכיבוש"

"אובססיה למדינה היהודית". מנהיג הלייבור קורבין | Chatham House, London

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית ג'רמי קורבין חתם על מסמך המאשים את ישראל ב"רצח עם" ומדיניות של "אפרטהייד" נגד הפלסטינים, וקורא לחרם על ישראל.

על פי דיווח מאמש בעיתון ה'טלגרף', קורבין ובכירים אחרים במפלגה חתמו על המסמך בוועידה שנערכה בקהיר בשנת 2002, ובין השאר נטען בו כי ישראל "שדדה אדמות" מהפלסטינים וכי ארה"ב מספקת תמיכה ל"פשעי המשטר הציוני". עוד הצהירו החתומים על המסמך כי הם מעניקים גיבוי ל"מאבק הלגיטימי של הפלסטינים נגד הכיבוש, לשחרר את אדמתם ולשוב לביתם".

ג'ניפר גרבר, העומדת בראשו ארגון 'ידידי ישראל בלייבור' אמרה בתגובה לגילויים כי "האובססיה של ג'רמי קורבין עם המדינה היהודית היחידה בעולם שוב נחשפת לעיני כל". גרבר הוסיפה כי החתימה על המסמך נגד ישראל מוכיחה כי לקורבין "אין אפילו גרם של סימפטיה למאות הישראלים החפים מפשע שנרצחו באכזריות באותו הזמן בידי מחבלים פלסטינים". גם חברים במפלגתו של קורבין גינו את עמדתו של קורבין כלפי ישראל, ואחד מהם אמר כי היהודים בבריטניה "חוששים מאוד" מהמשמעות של ממשלה בראשותו. במקביל, פורסם אתמול כי ממשלת בריטניה סירבה לאשר את כניסתו של בכיר תנועת ה-BDS עומאר ברגותי, שהיה אמור להשתתף בכנס הלייבור.

חשיפת המסמך מגיעה ערב כינוס ועידת הלייבור לקראת בחירות אפשריות בממלכה ובשיאו של משבר הברקזיט, ומצטרפת לשורת שערוריות שנקשרו בשמו של קורבין ובשם המפלגה בחודשים האחרונים. כך למשל, לפני כחודשיים חשף תחקיר של ה-BBC כי בכירים בלייבור התערבו בהליכי משמעת פנימיים במפלגה וניסו להסתיר תלונות על אנטישמית, וכמו כן להשפיע על זהות המשתתפים בוועדה שהייתה אמורה לבחון את התלונות, על מנת לפסוק נגד החלטות שהתקבלו בה ולהשפיע על חומרת העונשים.

https://www.youtube.com/watch?v=F7eEQMyzLeo

מספר שבועות קודם לכן, הנציבות הבריטית לשוויון וזכויות אדם (EHRC) פתחה בחקירה רשמית נגד מפלגת הלייבור בחשד לאנטישמיות בשורות המפלגה, ובדקה האם נעשו מעשים לא חוקיים על ידי המפלגה או עובדיה, והאם המפלגה נקטה צעדים כדי ליישם דו”חות קודמים בנושא אנטישמיות שהוציאה הממשלה. החקירה נפתחה בין השאר בעקבות דו”ח מקיף שפורסם על ידי קבוצת ‘Labour Against Antisemitism’ המורכבת מחברי המפלגה שמאסו בגילויי האנטישמיות הרבים בשורותיה. במחקר בן 15,000 העמודים תועדו בהרחבה מאות תקריות ואמירות נגד יהודים המוכיחות לטענת הארגון כי האנטישמיות “הפכה למגפה” בלייבור ובהסכמה בשתיקה של צמרת המפלגה.

היסטוריה של שנאה

מפלגת הלייבור הבריטית עמדה בשנים האחרונות בליבן של מספר סערות אנטישמיות בעקבות התבטאויות של ראש המפלגה ג’רמי קורבין וחברים אחרים בה. בשנה שעברה נחשף קטע מתוך ראיון שהעניק קורבין בשנת 2011 לרשת הטלוויזיה האיראנית PressTV, ובו טען כי רשת ה-BBC  נמצאת “תחת לחץ של ממשלת ישראל” ולכן הדיווחים שלה מוטים בנוגע לאמירות כמו “ישראל היא דמוקרטיה” ו”לישראל יש את הזכות להתקיים”.

בתיעוד אחר של דברים שנשא קורבין לפני שש שנים באירוע של ארגון ‘המרכז לשיבה פלסטינית’ הוא ערך בין השאר השוואה בין השלטון הצבאי הישראלי ביהודה ושומרון לארצות שהיו תחת כיבוש נאצי ואמר: “הכיבוש הישראלי בגדה המערבית מוכר לנו האירופאים, סבלנו מכיבוש דומה במלחמת העולם השנייה, עם מחסומי דרכים, כליאה והתנהגות לא הגיונית של הצבא והמשטרה”. מספר ימים לאחר מכן, חשף עיתון ה’דיילי מייל’ תמונות מביקור שערך קורבין בטוניסיה בשנת 2014, ובמהלכו הניח זר פרחים על קברו של עטאף בסיסו, בכיר בארגון הטרור ‘ספטמבר השחור’ וממתכנני החטיפה והרצח של 11 הספורטאים הישראלים במינכן בשנת 1972.

בחודש פברואר האחרון, שבעה חברים בפרלמנט הודיעו על התפטרותם ממפלגת הלייבור והקמת סיעה עצמאית, בעקבות חששות מהתנהלותו של קורבין. בין המתפטרים הייתה גם לוסיאנה ברגר, שנחשבה לחברת הפרלמנט היהודייה הבולטת ביותר בלייבור, והגדירה את המפלגה כסובלת מ”אנטישמיות ממוסדת”, ומתרבות של בריונות, קיצוניות והפחדה. “אני מתביישת ונבוכה להיות חברה במפלגה כזו”, אמרה. חבר אחר בקבוצה העצמאית החדשה, כריס לסלי, אמר כי מפלגת הלייבור “נחטפה בידי המכונה הפוליטית של השמאל הקיצוני”.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. בחיי שהבריטים האלו מטומטמים. עריה הגדולות הופכות להיות מאחזי ענק של הגיהאד, כוחה הצבאי הצטמק דראסטית, הדור הצעיר כמעט לא מתחתן ומביא צאצאים וכו' אבל מה, העיקר שנמות למען פלסטין.

    לגבי היהודים, ההיסטוריה מוכיחה שעליות גדולות לישראל התרחשו רק לאחר קריסה של מדינות המוצא. חבל שלא לומדים מהניסיון

    1. צודק.
      אין אף מדינה בעולם שקיבלה ארץ ישירות מאלוהים חוץ מהעם היהודי.
      אז שיוותרו על הארץ שלהם.