מעשה בשועל – גרסת הפרקליטות

מה עשו תושבי הכפר כדי ללכוד שועל חצוף? משל משפטי־אקטואלי מאת פרופ' אברהם דיסקין

צילום אילוסטרציה | Karen Arnold

בכפר אחד אשר בקצה העולם, בירכתי צפון, שכנו איכרים טובי לב. עיקר פרנסתם הייתה על התרנגולות הרבות שהתרוצצו ככול העולה על רוחן בחצרותיהם והטילו ביצים לרוב. גם תבואה ומיני ירק ופרי גידלו בחסדי הבורא. כך חיו בשלווה ובנחת עד שהגיע אסונם בדמותו של שועל שחור עיניים ונפש שהיגר למחוזם. השועל טרף תרנגולות, מעך ביצים ובצר ענבים. לא אחד ולא שניים מן הכפריים כובדו גם בנשיכות עזות.

לאחר שנים רבות של ניסיונות שווא עלה בידי הכפריים ללכוד את השטן השועלי. פרפר הנבל ברשתם כאשר פרפר, לא עלה בידו להיחלץ מלוכדיו. למזלו היו הכפריים הצפוניים סלחנים וטובי לב. בנדיבותם החליטו להציע לשועל להציל את חייו במחיר שיניו. אדום הזנב לא היה רק רשע שברשעים אלא גם נוכל שבנוכלים. בחיוך כנוע הסכים להצעתם. ארבעה כפריים למודי קרבות החזיקו בכל כוחם בשועל שהוצא מן המלכודת. רופא הכפר הכין צבת שבאמצעותו ביקש לעקור את שיני הנבל. פער השועל את לועו והשמיע יללה שכולה השלמה עם גורלו. אך כשקרבה ידו של הרופא נסגרו עליה המלתעות. למודי הקרבות הרפו את אחיזתם וחשו לעזרת הרופא. נשך שודד התרנגולות גם אותם ונס על נפשו.

לאחר שנחלץ גבר ביטחונו העצמי של השועל. היה מסתובב בסמטאות הכפר, טורף תרנגולות, מועך ביצים, בוצר ענבים ולועג לכפריים. שחצנות השועל הייתה לו לרועץ ולאחר תקופת מה הצליחו הכפריים ללכוד אותו בשנית. בעת הלכידה הזאת איבד השועל את זנבו שעיקר גאוותו הייתה עליו. אכן, זה היה זנב מפואר שרק מלכי שועלים ניחנו בכמותו. גם הפעם הצליח השועל להימלט מידי הכפריים באמצעות תחבולות מרמה והפרת אמונים. לאחר שנמלט נהג לתעות בשבילי היער. כך, נתקל מדי פעם בגורי שועלים שהרהיבו עוז בנפשם ולגלגו על נכותו. השועל לא מחל על כבודו ולא חסך את שבטו מהלגלגנים. אף שלא היה עוד בתפארתו, המשיך בפשיטותיו החצופות על חצרות הכפריים.

בסופו של דבר הצליחו קרבנותיו ללכוד אותו בשלישית. הפעם נזהרו הלוכדים במעשיהם. לא האמינו עוד לדבריו ולחיוכיו המעושים של התחמן. מניסיונם המר למדו כי עליהם לדון אותו בחומרה ולגזור את דינו באורח שימנע ממנו לחזור למעשי פשע ורשע. לא היו בכל העולם אנשים רחמנים יותר מתושבי הכפר אנשי הצפון והמצפון. אך לאחר ששקלו את הדברים בכובד ראש הגיעו למסקנה המתבקשת. סקלו את השועל הסורר באבנים עד שהחזיר את נשמתו לבורא. את הגופה המעונה תלו במרכז הכפר למען יראו יתר השועלים וייראו.


פרופ' אברהם דיסקין הוא מחבר הספר "חלומות מתיבת הזיכרונות"

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

    1. שוכב על הגדר בשביל כל המדינה. לבד. נתניהו אחד גדול מול כל השמאל הגיב:

      תגובית:

      השמאלנים יגישו כתב אישום, יחקרו וישפטו את שרה נתניהו, יכניסו אותה לכלא, יפסקו לה מאסר עולם עם עבודת פרך על פתיתים. יגישו נגדה כתב אישום על זה שהיא מצחצחת שיניים בבוקר, יקראו לזה מעילה בנסיבות מחמירות בענייני בריאות וכתבים עם עיניים נוצצות מהתרגשות יגידו ״ואז, יונית, מתברר שהיא גם קנתה משחה! לא סתם משחה, אלא לפי המקורות שלנו – משחה עם מלבין״! הם יעשו על זה כותרות שנונות: ״המשחה לא תוכל להלבין את השחיתות של מושחתיהו״. שופטים חמורי סבר מטעם קרנות השמאל יקריאו את פסק הדין. ומי אשם בזה? נתניהו. כן. זו אשמתו.

      אזרחים שטוב להם, אזרחים שיש להם שתי מכוניות, אייפונים לכל המשפחה, מקרר מפוצץ וטלוויזיה 55 אינטש עם מונדיאל ברזולוציה 4K, אנשים שיש להם מה להפסיד, לא יוצאים בזעם לרחובות. גם אלה שעושים הצגות על כמה רע – בעצם טוב להם.

      רע להם רק שנתניהו בשלטון והם לא, לפחות באופן רשמי.

      נתניהו אשם שהכלכלה פורחת, התמ״ג ברמה מערב אירופית, העולם נפתח בפני ההייטק והתעשיה שלנו והאוצר כבר לא יודע באיזה בלטות לשים את עודפי המט״ח.

      כן – נתניהו אשם.

      הוא עשה את זה כמעט לבדו, תוך מאבק בלתי פוסק במוחות סוציאל-פופוליסטיים קטנים שניסו להפריע לו כל הזמן.

      הצלחתו של נתניהו היא אסונו, אסונה של משפחתו ואסונה של הדמוקרטיה הישראלית.

      כי אין מי שיקום נגד חבורת הנחשים שזחלה את דרכה למערכת המשפט, המשטרה והצבא.

      ממי אנחנו דורשים לעשות משהו? כמובן, מנתניהו.

      אפילו טראמפ, עם סמכויות רחבות בהרבה מאלה של ראש ממשלה בישראל, נלחם כבר שנתיים בדיפ סטייט. אבל אנחנו – אבא, מתי נגיע? אבא, מתי נגיע? – בעוד שעה. – לא רוצה, לא רוצה! רוצה עכשיו, אתה שמאלן! אתה איכס!

      שוכב על הגדר בשביל כל המדינה. לבד. נתניהו אחד גדול מול כל השמאל.

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/378764

    2. מזכיר את השמאלנים הפשיסטים שצועקים על אחרים שהם פשיסטים הגיב:

      מזכיר את השמאלנים הפשיסטים שצועקים על אחרים שהם פשיסטים, כדי שלא יחשדו בהם שהם למעשה הפשיסטים. השמאל בישראל למעשה אימץ את השיטות של הנאצים.

    3. למה אין מחזה על רבין השיכור שהתמוטט ברגעי משבר?

      או על ירי על הנמלטים לחוף מאלטלנה?

      האם לא צריך להציג את האמת על האיש?

    1. ג'וזף הלר הסופר שכתב את מילכוד 22 אמר שאדם צריך בכל רגע להניח שישנם שמאלנים ששואפים לקחת את רכושו, חייו ומדינתו. הרוע השמאלני לעולם לא נח וצמא לאסונות ודם.

    1. אם תוכל להסביר קצת גם את השאר אני מאוד אשמח… אני לא העפרון הכי… ולא מצליח לעשות את ההקשרים

    1. השועל זה מערכת הרמאות השמאלנית גנבת השלטון המכונה ברמיה מערכת המשפט הישראלית כולל הפרקליטות וצמרת המשטרה הגיב:

      וסופו של השועל המחריב והמסוכן הזה בלתי נמנע.

      הגענו למצב שזה כמו בכפר האומלל ההוא: או שנשרוד או שנושמד על ידי שועל אלים ומסוכן וחסר מעצורים שכל מעשיו חורבן והשמדה.

    2. השועל הם המשפטנים בעיקר עובדי הציבור ובעיקר התובעים מהם מגיעים רוב השופטים.
      הערמומיות שלהם: לטענתם הם דואגים לדמוקרטיה שהיא שלטון החוק. ובכן אינם דואגים לשום דמוקרטיה והחוק הוא לדידם מה שהם רוצים. הם דואגים לטענתם לערכים ובכן לערכים העקומים שכל כולם רוע והרס.

  1. אני מקווה שאתה לא מתכוון חסקול את ביבי באבנים,כי הסיפור ממש מתאים לביבי

  2. רק חוק הפרדת הרשויות כהצעתו של שפטל יציל את המדינה מציפורני השמאל האדום הגיב:

    כיתבו בגוגל:

    חוק הפרדת הרשויות שפטל וקיראו והקשיבו

  3. רק היום פורסם שהפקידונים המשפטיים החצופים החליטו שישראל תוצף עי בייבי ויזות הגיב:

    למדינה אין שום הגנה יותר. נותרנו חשופים לחיסול מדינת היהודים על ידי מערכת משפט שמחליטה להציף אותנו בלא יהודים מבלי שניתן לעצור זאת יותר. באשר פונים נראים ומציפים אותנו גויים זרים מכל העולם ומספיק למהר וללדת פה כדי להפוך לאזרח ישראל.

    מה נעשה מול המצב האסוני הזה? מה?

    איך נצליח לשמר פה רוב יהודי?

  4. “ברק ובייניש שעמדו בראש בג”צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה.

    בג”צ חותר תחת הרוב היהודי במדינת ישראל!

    ישראל היא מדינה יהודית ומדינת הלאום של העם היהודי, אך רק רוב מוחלט ומאסיבי של יהודים באוכלוסיית ישראל הוא המבטיח את יהודיות המדינה.

    האוייב הערבי והשמאל הישראלי, בפועל ובשתיקה, בעזרת בג”צ פוסט ציוני עם פסיקות שחותרות תחת הרוב היהודי במדינת ישראל, עושים הכל כדי לבטל את יהדותה של המדינה באמצעות הכנסת לא יהודים רבים ככל האפשר לארץ.

    כמו כן פועל בג”צ באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש”.

    סידרת הכתבות באשכול תציג את הבעיה ובהמשך גם את הפתרונות.

    http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FLKFKE&c41t4nzVQ=EEJ

  5. כך חדרה הקרן החדשה לישראל למערכת המשפט / תחקיר יפעת ארליך הגיב:

    תוכנית המלגות הנדיבה של הקרן לישראל חדשה ממלאת את שורות הפרקליטות ובתי המשפט בשליחיה הנאמנים.
    בין בוגרי התוכנית:

    1.הממונה על הבג"צים בפרקליטות

    2.המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

    3.שלושה שופטים בישראל ופרקליט ארגון עדאללה

    בשקט בשקט ובמשך 25 שנה הקימה הקרן החדשה לישראל "משפחה" של עשרות משפטנים המחויבים לאג'נדה השמאלנית והפרו-פלסטינית של הקרן.

    הקרן מאתרת עורכי דין צעירים בעלי השקפת עולם מתאימה ושולחת אותם על חשבונה ללמוד לתואר שני בארה"ב תמורת התחייבות לעבוד אחר כך למען עמותות הבת של הקרן בישראל.

    רבים מהם מאיישים היום עמדות בפרקליטות, באקדמיה וגם על כס המשפט.

    לא פעם קורה שגם העו"ד המייצג עותרים נגד המדינה וגם הפרליט המתייצב מולו בשם המדינה, שניהם אחים ל"משפחת הקרן" ושניהם מיישרים קו עם רוח הקרן ולשופטים לא נותר אלא לפסוק אלא עפ"י האג'נדה החדשה לישראל.

    אגב, המושג "משפחת הקרן" לא הומצא כאן, אלא בפרסומים החדשים של הקרן שם הם מכונים בחיבה "משפחת הקרן".

    ***

    כך חדרה הקרן החדשה לישראל למערכת המשפט:

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-45887-00.html

  6. בשיטה מהפכנית ובדרך של חתרנות יבוא הקץ על קיומה של מדינת ישראל הגיב:

    בשיטה מהפכנית ובדרך של חתרנות יבוא הקץ על קיומה של מדינת ישראל. "הקרן לישראל חדשה" פועלת במחתרת וזה מצב נורא ואיום שיביא חורבן על מדינת ישראל. המאמר הזה האיר את עיני, כי לא היה לי מושג על הסוסים הטרויאנים שהוכנסו ל"מערכת שלטון החוק" ומצד שני חשכו עיני בגלל המצב המדאיג!

  7. זכויות 'אדם' בישראל זה זכויות הערבי, המחבל, העוין, המסתנן הסודני, המהגר האוקראיני, רק לא זכויות היהודי. הגיב:

    זכויות 'אדם' בישראל זה זכויות הערבי, המחבל, העוין, המסתנן הסודני, המהגר האוקראיני, רק לא זכויות היהודי.

    היהודי חייב לחלק את כבשת הרש שלו לכל העולם, הוא חייב לאבטח ולמגן כל בית ספר וכל בית קפה, אין לו אישור כניסה לערי אבותיו ואפילו לא לאתרים שלפי הסכמי אוסלו היו אמורים להיות שלו, הוא לא רשאי להקים בארצו ומכספי הקרן הקיימת שלו יישובים לבני עמו בלבד, אבל אם ינסה לקנות כמה בתים ולהחזיר את הנוכחות היהודית לפקיעין הוא יועף משם בפוגרום בגיבוי המשטרה ושום גוף זכויות אדם לא יגן עליו, כי הוא לא 'אדם'.

  8. ד''ר שגב: שולטת בנו אוליגרכיה משפטית המשחיתה את הדמוקרטיה ולא נבחרה מעולם לכך הגיב:

    תהליך זה החל בשנות ה-80 עם מינויו של אהרון ברק ששינה את התפיסה השיפוטית שנהגה עד אז ויצר בישראל משפטוקרטיה, בג"צוקרטיה, קיסרות שיפוטית בה ההחלטות המהותיות מתקבלות על ידי משפטנים בצורה עקיפה או ישירה וישראל שוברת שיאים באקטיביזם שיפוטי בעולם כולו.
    התפיסה השיפוטית המעוותת הזאת החלה בשל שתי הלכות שיפוטיות שהנהיג ברק:

    1.הכל שפיט.

    2.פתיחת שערי בג"צ בפני כולם. כל אחד יכול לעתור לבג"צ בכל סוגייה.

    מי אשם? נבחרי הציבור.

    על הכנסת לתקן את המצב המעוות הזה בו אנשים מעדיפים לעמוד ולשכנע 3 שופטים בצידקתם, במקום 120 חברי כנסת.

    לא ייתכן שנמשיך במצב שהתהווה, בו קבוצה אוליגרכית קטנה מתיימרת להיות הרועה הרוחני והמוסרי של העם ולכן כופה עלינו את הדרכתה לגבי מה נכון ומה לא נכון.

    כל המצב אינו תקין והביא להרס הדמוקרטיה.

    לראיון המלא עם ד"ר שוקי שגב עם ירון דקל

    החל מדקה 42:59

    http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=32&entity=710043&page=296

  9. פרופ' דיסקין: החוק לא משחק במדינת ישראל. מה שמשחק זה מה שבא לבית המשפט העליון הגיב:

    פרופ' דיסקין:

    "חוק חרוט אין לו משמעות במדינת ישראל לכאן או לכאן.

    במדינת ישראל לא חשוב בכלל מה כתוב בחוק. בית המשפט בישראל בכלל לא מתייחס אל החוק. בית המשפט קבע הלכה שבעצם כשהוגש כתב אישום אדם לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. מה שכתוב בחוק בכלל לא רלוונטי. בתי המשפט בכלל לא מקיימים את החוק.

    אנחנו לא חיים במדינה שמתקיים בה שלטון החוק. שלטון החוק פירושו שלטון החוק החרוט שיש בו הגיון כלשהו. שלטון החוק הוא כקליפת השום בעיני מי שמופקד על שלטון החוק.

    המשטרה, היועץ המשפטי ובראש ובראשונה בית המשפט העליון לא שומרים על שלטון החוק. הם עושים כטוב בעיניהם. מה שמשחק במדינת ישראל זה לא החוק אלא מה שבא לבית המשפט העליון. לכן מדובר במצב מאד מאד חמור.

    לדעת אחדים נתניהו תחת רדיפה מאז שהוא נבחר על לא עוול בכפו. יכול להיות שהוא אדם שחטא, אינני יודע. אני לא רוצה לחרוץ דין בעניין הזה. אבל חוק אמסלם שעולה עכשיו גם אם הוא יתקבל אז בית המשפט יגיד שזה נוגד איזשהו עקרון-על, איזשהו חוק יסוד שלא כתוב בו דבר כזה, ולכן בעצם אנחנו נמצאים במדינה שבמידה רבה היא לא מדינה דמוקרטית. היא נתונה בשלטון ובהחלטות סופיות של איזשהו גוף אוליגרכי שכמו שאנחנו יודעים גם בוחר את עצמו ושלטון החוק לא חשוב בעיניו. לא חשוב מה יהיה כתוב בחוק. החוק לא משנה בכלל. בית המשפט לא יחשיב את החוק. אין חשיבות בכלל מה כתוב בחוק. החוק גם הוא יפעל קדימה וגם אם הוא יפעל רטרואקטיבית זה לא משנה בכלל. החוק לא נחשב בעיני בית המשפט העליון לרבות נשיאיו".

    אראל סג"ל: אני רואה שאתה לא מפחד מזרועות בית המשפט שיפעל נגדך על דבריך אלה?

    פרופ' דיסקין: יש סיבה לפחד. בהחלט יש סיבה לפחד ויש גם סיבה טובה יותר – לומר את האמת, בפרט אם מגיעים לגיל מתקדם כמוני".

    https://glz.co.il/%D7%92%D7%9C%D7%A6/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A1%D7%92%D7%9C/%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A1%D7%92%D7%9C16-10-2017-1101

    https://rotter.net/forum/gil/27118.shtml#147

  10. בג''צ מתערב באופן בוטה בענייני הרשויות האחרות ובחקיקת הכנסת / אדלשטיין הגיב:

    יו"ר הכנסת: "בג"ץ מתערב ברשויות אחרות"
    אדלשטיין גם תקף בחריפות את התערבות בית המשפט העליון בחקיקת הכנסת ואמר שמדובר בהתערבות בוטה של בג"ץ בעבודת הכנסת. "הדיון שמתנהל עכשיו הוא לא דיון חוקתי אלא התערבות בוטה ברשויות אחרות".

    אדלשטיין הוסיף כי במהלך חייו לא דרך בבג"צ, למעט מקרה אחד כאשר בא לשכנע שופט להתמודד לתפקיד נשיא המדינה. "חבר כנסת שפונה לבג"צ בנושא מסויים אני לא נותן לו תמיכה באותו נושא כאשר הוא בא לבקש ממני". לדבריו, ח"כ שהולך לבג"צ פוגע בכבוד הכנסת.

    http://www.bholworld.com/article.aspx?id=85936&cat=34&scat=238

  11. הוועדה המסדרת: הקונסטרוקציה המקוממת של ביהמ''ש העליון / ליבסקינד הגיב:

    כך שופטי בית המשפט העליון שולטים באופן כמעט מלא על השאלה מי ימונה אליו, ובעיקר מי לא ימונה אליו לעולם…באופן כמעט בלתי נתפס, המכון הזה, שהקימו לעצמם שופטי בית המשפט העליון ושמאפשר להם לסנן החוצה את מי שהם רוצים, הוא גוף שאין לו שום מעמד חוקי. הוא לא מעוגן בשום מקום ואינו נתון לפיקוח של איש. כאמור, השופטים קובעים את הקריטריונים שלפיהם נראה להם שכדאי לקבל או לדחות את המועמדים, הם בעצמם בוחנים אותם, והם לא נדרשים למסור לאיש דין וחשבון על הדרך שבה הבחינה הזו מתבצעת. בסופה, עם תום הקורס, הם מעבירים לחברי הוועדה לבחירת שופטים את פסק דינם על המועמד. טוב או לא טוב, מתאים או לא מתאים. מדובר בממלכה פרטית שהוקמה בבית המשפט העליון ושלאיש אין יכולת להתערב בה.

    לציונים שהשופטים מעניקים למועמדים אין דבר וחצי דבר עם תחום מומחיותם, המשפט. בין השאר הם בודקים את המועמדים לפי פרמטרים של "החלטיות", של "יישוב הדעת ואי פזיזות", של "סובלנות ופתיחות לאנשים", של "שקט נפשי", של "מצבי רוח לא משתנים", של "יצירת קשר טוב עם אחרים" ושל "הגעה להחלטות נכונות". מי קובע מהן "ההחלטות הנכונות"? השופטים, כמובן.

    http://m.maariv.co.il/journalists/journalists/Article-493707

  12. שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, הסביר בכנס חיפה למשפט את התפקידים הסותרים של היועמ"ש וקבל על כוחו הבלתי מוגבל.

    פרופ' פרידמן: מוסד היועמ"ש אנטי-דמוקרטי

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/418153

  13. עו''ד פלדמן: ''הפרקליטות יכולה לחסל כל אדם בישראל'' הגיב:

    עו"ד אביגדור פלדמן במתקפה חסרת תקדים על "כנופיית שלטון החוק" בראיון לערוץ 10, שישודר בקרוב: "שופט בישראל הוא אדם בלי כוח, אדם מסכן"

    "כנופיית שלטון החוק היא מכונה, היא יכולה להעיף ולהרים ולהוריד את כל מי שהיא רוצה. היא שומרת בכספת תיקים על כל אחד, ואין כמעט אדם שאין לו תיק. כל אחד מאתנו נתון למעשה בכף הפרקליטות. בוקר אחד, ואני מצטט מקפקא, מי יוציא נגדנו דיבה רעה. פתאום בבוקר תגיע משטרה אל פתח הבית ותעצור אותנו. הדברים האלה קורים כל יום".

    כך אומר עורך הדין אביגדור פלדמן ב"דיני נפשות", סדרה חדשה של הבמאית אורנה בן-דור, שתשודר בערוץ 10 ב-2 במרץ, אחרי החדשות.

    פלדמן יוצא בראיון במתקפה חסרת תקדים על הפרקליטות.

    "בפרקליטות יכולים לחסל אדם, כל אדם שיעלה בדעתם וברצונם לחסל אותו, ויהיה כוחו כאשר יהיה", הוא טוען. "אני מכיר מספר ניכר של אנשים, שתפרו להם תיקים. אתה יודע שתורשע, ואחרי שתורשע אתה גם צריך לשכוח את זה, לצמצם את הנזק ככל האפשר, להגיע להסדר טיעון, להגיע למשהו…

    לצפות שבית המשפט יראה את העוול שנעשה לך בוקע מתוך התיק? לכך יש סיכוי נמוך ביותר.

    "ההנחה של הרבה אנשים היא שכאילו אתה יכול לבוא ולומר לעצמך לא עשיתי כלום, אני חף מפשע, אני אגיע אחר כך לבית המשפט ובית משפט יזכה אותי. אנשים שסבורים שאפשר לסמוך על בית המשפט, שאפשר לסמוך על הפרקליטות שתסגור תיק, האנשים האלה חיים בסרט.

    "אף אחד כמעט לא מדבר על, או לא יודע על האופן שבו ניתן ללחוץ על שופטים שלא מוצאים חן בעיני המערכת. בין המערכת הפנימית של בית המשפט, בית המשפט העליון, לבין המערכת החיצונית של הפרקליטות. זה באמת מוביל אותנו לארצות כמו ארגנטינה, כמו דרום אמריקה, מקום שבו לפרקליטות יש יכולת להשפיע על שופטים. שופט הוא אדם בלי כוח, שופט הוא אדם מסכן סך הכל, מה יש לו? הוא יכול להילחם? אסור לו אפילו לדבר. אסור לו לתת ריאיון בלי שיקבל אישור, ולכן כשהפרקליטות מתחילה להפעיל לחץ על שופטים זה סוף העולם".

    ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הסדרה של גברת בן-דור נעשתה מתוך אג'נדה קיצונית ברורה וחד-צדדית, ומבלי שנעשה ניסיון כלשהו לתת לפרקליטות הזדמנות להציג בפני הצופים את עובדות האמת. על-פי מה שלמדנו מהקדימונים, הסדרה צפויה להציג מידע מסולף ושקרי בשורה של עניינים, וצר לנו על כך. לטענות המופרכות שמשמיע מר פלדמן אין יסוד במציאות, והן בגדר סיסמאות חסרות שחר".

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001106250

  14. עו''ד בראשי במתקפה חריפה על פרקליט המדינה: ''מהלך אימה על פרקליטים ומדליף חומרי חקירה'' הגיב:

    בראשי…מתחה ביקורת קשה על התנהלות הפרקליטות – ובעיקר על העומד בראשה, שי ניצן. בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה טענה: "הוא שקרן ומשבש חקירות"

    אחרי הטענות הקשות שהעלה אמש שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות, גם עורכת הדין כנרת בראשי מצטרפת למתקפה. בראשי…פרסמה הערב (רביעי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו מתחה ביקורת קשה על התנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן ואף כינתה אותו "שקרן".

    "אני עבדתי עם הפרקליטות צמוד-צמוד במשך 10 שנים כמעט", כתבה בראשי. "אני שמעתי את השקרים של שי ניצן בבית המשפט העליון. בהפסקה, באחד הדיונים אמרתי לו: 'אתה מטעה את כבוד בית המשפט (אז עוד היה לי כבוד אליהם). הוא הסתכל עליי בעיני מאפיוז ואמר: 'נו, ולמי יאמינו – לי או לך'?

    אני הייתי בחדרי חדרים של פרקליטות מחוז ירושלים. שמעתי וראיתי איך פרקליט המחוז דאז מוטרד מהתקשורת, צוחק לקורבנות בפנים".

    "אני שמעתי פרקליטה בכירה מבקרת את הפרקליטות", המשיכה ותקפה בראשי. "והג'יפה שיוצאת שם, נדירה בנוף שהחליטה להניח את המפתחות ולפרוש. יש גם אנשים ישרים בפרקליטות. אני קראתי לשי ניצן שקרן לאור התנהלותו בפרשת קצב. הוא התנה את הראיונות עימו בתקשורת בתנאי שאני לא אהיה. תשאלו את כל החשובים שם שבאמת לא נענו לבקשתו".

    בהמשך הפוסט האשימה בראשי את פרקליט המדינה שי ניצן בהדלפה של חומרי חקירה וכתבה: "שי ניצן מדליף חומרי חקירה לעיתונאים כתנאי לסקופים. הוא לא עושה זאת ישירות, יש לו שליחים. זוכרים – עבדתי בתקשורת. שי ניצן איים על מנכ"ל לשכת עורכי הדין בתקופת אפי נווה שאם אנחה את פתיחת כנס עורכי הדין באילת – הוא לא יגיע. אגב, הברושור בו אני רשומה כמנחת הכנס עדיין אצלי. הוא לא איפשר לפרקליטים להגיע ליום עיון שערכתי בלשכה ביחד עם עו"ד ליאור אפשטיין ופרופ' פרידמן".

    "שי ניצן זה לא פרקליט מדינה, חברים. הוא ראש של משהו, בטח לא של פרקליטות". הכריזה עורכת הדין בהמשך הפוסט. "ואני לא מתחנפת לביבי. ואני רוצה ממשלה אחרת. שיהיה לכם בהצלחה. אגב, לכל אות שאני כותבת יש הוכחה כתובה, מצולמת ומוקלטת. אז שאו ברכה אתם והמוסר הכפול שלכם".

    דבריה של בראשי מגיעים יממה לאחר מסיבת העיתונאים שכינס אתמול שר המשפטים אוחנה בה הוא התייחס לפרשת הטרדת עד המדינה, במסגרתה נחקרו בכירים בסביבת ראש הממשלה נתניהו ומטה הליכוד.

    "אני מכיר את הפרקליטות היטב, התמחיתי בה ומאז עבדתי איתה שנים רבות כעורך דין", אמר השר אוחנה. "מכהנים בה בחריצות ומסירות פרקליטים רבים שעושים את עבודתם נאמנה יום יום בבתי המשפט ובמשרדים. מנהלים הליכים מול נאשמים, חלקים עבריינים וארגונים מסוכנים. אך יש פרקליטות אחרת – פרקליטות שבתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר הצליחו לבסס את התפיסה שמתחוללת כאן – מלחמה של בני אור ובני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על נבחריו".

    "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם העיתונאים ומדליפה באופן חד צדדי חומרי חקירה שהגיעו אליהם מתוקף תפקידם, בניגוד לחוק", הוסיף שר המשפטים. "רות גביזון אמרה: 'אני חוששת שאין לנתניהו סיכוי לקבל משפט צדק, היה יותר מדי משפט עיתונות'. זו טרגדיה לביבי אבל גם דבר מאוד לא טוב למדינה ולחברה".

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן מסרו בתגובה לדבריו של אוחנה: "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי. מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

    https://www.mako.co.il/news-israel/2019_q4/Article-0ff5f6ed36e1e61027.htm

    תגוביות:

    1.למה לא חוקרים את שי ניצן וליאת בן ארי? מי מפקח עליהם? הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם? איפה הצדק?

    2.הפרקליטות שבתוך הפרקליטות. תיבת פנדורה, קן צרעות ומאורת נחשים ועקרבים. צריך לעשות בפרקליטות בדק בית ולמגר אותם.

  15. פרקליט הצמרת ששי גז מזהיר: הפרקליטות תתקשה להודות שגרמה ל- 2 מערכות בחירות הגיב:

    עו"ד ששי גז אמר הבוקר בראיון למנדי ריזל ברדיו 101.5FM:

    "אני חושב שתיק 4000 מאוד קשה להוכיח אותו. אני לא כ"כ מאמין בשימוע, כי אני לא מאמין שיש יכולת לכל הצוות של הפרקליטות לסגור את התיקים.

    מה הם יגידו? 4 שנים טרטרנו מדינה שלמה, השפענו על הבחירות פעמיים ובסוף הגענו למסקנה שאין תיק?

    נניח שהיועמ"ש היום מגיע למסקנה שאין בכלל תיקים. האם הוא יכול לבוא ולומר לכל אזרחי ישראל:

    פרקליטות המדינה הרסה חצי מדינה, 4 שנים, צוותים שלמים וכל זה היה לשווא? וביבי נתניהו צדק שאין כלום כי לא היה כלום? אני מקווה שאלוהים יתן לו את הבינה והאומץ. לדעתי צריך להיות מלאך ולא איש בשר ודם – כדי לקבל החלטות לסגור את התיק, אם הוא יגיע למסקנה כזו".

    https://rotter.net/forum/scoops1/579191.shtml

  16. הכנסת והממשלה צריכות לשלב ידיים ולהכריז בקול גדול שאת הקשר הגורדי הזה צריך לחתוך, ואת השלטון האבסולוטי של בית המשפט צריך לשבור.

    כל ברירה. את המחסום הזה צריך "כן, לשבור!"…

    http://news.walla.co.il/item/2948187

    תגוביות:

    1.אין דבר כזה שלטון החוק. חוק לא יכול ולא אמור לשלוט. כל מי שמדבר על "שלטון החוק" מדבר למעשה על דיקטטורה פיאודלית של מערכת המשפט. עליונות החוק כרעיון זה משהו אחר וגם זה לא מוביל לדיקטטורה משפטית.

    אין שום קשר בין החוק לבין מערכת המשפט. שני יקומים מקבילים. אין גוף שמצפצף על החוק בצורה שיטתית כמו מערכת המשפט. אין גוף שמתעלם מהחוק ועושה ממנו צחוק כמו מערכת המשפט. אם חברי הליכוד מכבדים את זה, אז הם חבורת אוטיסטים.

    החוק לא נועד להגנה על זכויות אדם. גם זכויות אדם הם רעיון פוליטי שנכפה בידי השמאל על כל האוכלוסיה בכוח הזרוע. לא צריך בג"צ. הגוף הזה קיים למען 2 מטרות: שימור הדיקטטורה הפיאודלית של הפוגלמן, צאצאיו וקומץ המזוזים המנוון שמשרת אותם.

    המרת דתה בכפיה של כל האוכלוסיה לקומוניזם-ליברליזם. מה לעזאזל זה קשור לחוק?

    לא צריך בג"צ ולא צריך שופטים "מקצועיים". הם חבורת מושחתים שהפכו את המערכת למכשיר שעבוד בדיוק כמו שנעשה באירופה בעבר עם הכנסיה. מה שטוב בפסק הדין האומלל הזה שכל המסכות נפלו.

    מדינה בה נבחרי הציבור מקבלים אולטימטום מפקידים, מדינה בה נבחרי הציבור צריכים לקבל אישור לכל שטות שהם עושים מהפקידים – היא דיקטטורה קומוניסטית לכל דבר וענין.

    מצחיק היה לשמוע כי חוק ההשעיה "איננו דמוקרטי". מי שמדיח חברי כנסת כל שני וחמישי זו התקשורת ומערכת המשפט. האם זה יותר דמוקרטי? מה עוד שכל המודחים הם אלה שלא נמנים על הכנופיה הקומוניסטית ששולטת בתקשורת, במערכת המשפט, באקדמיה, בבוהמה, ובמשטרה החשאית…

  17. לעיון: כך השתלט השמאל על בג''צ ומערכת המשפט - כל הפרקים הגיב:

    סידרת כתבות על השמאל שהשתלט על בג"צ ומערכת המשפט ומנהל משם את הפעילות הפוליטית שלו אחרי שאיבד את כוחו בכנסת.
    כך מסכם עו"ד יורם שפטל את הסכנה שמהווה בג"צ במתכונתו הנוכחית להמשך קיומה של מדינה יהודית:

    "ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה.

    בג"צ חותר תחת הרוב היהודי במדינת ישראל!

    ישראל היא מדינה יהודית ומדינת הלאום של העם היהודי, אך רק רוב מוחלט ומאסיבי של יהודים באוכלוסיית ישראל הוא המבטיח את יהודיות המדינה.

    האוייב הערבי והשמאל הישראלי, בפועל ובשתיקה, בעזרת בג"צ פוסט ציוני עם פסיקות שחותרות תחת הרוב היהודי במדינת ישראל, עושים הכל כדי לבטל את יהדותה של המדינה באמצעות הכנסת לא יהודים רבים ככל האפשר לארץ.

    כמו כן פועל בג"צ באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש".

    סידרת הכתבות באשכול תציג את הבעיה ובהמשך גם את הפתרונות.

    http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FLKFKE&c41t4nzVQ=EEJ

    https://rotter.net/forum/gil/27344.shtml

  18. השמאל שהיה מקושר עם הנאצים והפשיסטים באיטליה, באנגליה, בבלגיה, בנורווגיה, המציא את הפטנט של "ימין קיצוני". הגיב:

    השמאל שהיה מקושר עם הנאצים והפשיסטים באיטליה, באנגליה, בבלגיה, בנורווגיה, המציא את הפטנט של "ימין קיצוני". כל מה שהוא ימין הוא "ימין קיצוני" וכך הוא מרח את כל המערכת הפוליטית וזה התחיל ב- 1945, 46 ו- 47 באירופה, כי חלקים של השמאל האירופי היו בקשר עם הנאצים בזמן המלחמה. מיטראן (גדול הסוציאליסטים של צרפת) היה פקיד של וישי והוא מאד התגאה בזה. אז כל הסיפור מתחיל אחרי מלחמת העולם השניה כאשר השמאל מנסה לדחוק מעצמו את כל שיתוף הפעולה עם הנאצים, ומכנה כל מפלגה ימנית "ימין קיצוני". לא כל מפלגה ימנית היא ימין קיצונית.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=45&v=-MybzFf2bKs