בחירות 2020: אבירי הדמוקרטיה שוב נכשלו במבחן המציאות

גם אחרי שלושה סבבי בחירות בתוך פחות משנה, אליטת השמאל ושלוחותיה המשפטיות פשוט מסרבות לקבל את הכרעת העם

מרק ניימן, לע"מ

תוצאות הבחירות השבוע הוכיחו, שוב, כי מדינת ישראל סובלת ממערכת שלא מאפשרת הכרעה ברורה. היתרונות של משטר פרלמנטרי קואליציוני ידועים, ומאפשרים דינמיקה של משא ומתן ופשרות שאמורות להקל על ריבוי הדעות והשסעים המצויים בחברה הישראלית; אולם הפלורליזם הזה עומד לנו לרועץ כאשר אין באפשרותנו להגיע להכרעה ברורה של זהות נבחרי הציבור שיובילו את המדינה, נוכח מחלוקת עמוקה הנוגעת למנהיג הכי דומיננטי בישראל מאז ימי דוד בן-גוריון.

הקושי של מחנה אחד להכיל את נוכחותו של נתניהו כדמות שמנהיגה את השלטון גררה את המדינה לשלוש מערכות בחירות ברצף, ועל פי הסימנים הנוכחיים – תסריט זה עלול חזור על עצמו ברביעית. וכך, מערכת משטרית שנועדה למתן חיכוכים באמצעות אמנות האפשר, ולגשר על פערים תוך שימוש בפיזור תפקידים מינסטריאליים לשותפים קואליציוניים, מוצאת את עצמה במשבר פעם אחר פעם.

ואולם חלף האשמת המערכת, שהחזיקה מעמד לא רע במשך שבעה עשורים, אפשר להצביע כבר עכשיו על הדמויות אשר עלולות להביא אותנו להמשכו של המשבר, עקב חוסר רצונם להכיר במציאות, והתעקשותם לגרור את הציבור הישראלי למצוקה משטרית מתמשכת, במקום להודות בהכרעת הציבור ולמצוא את הדרך לסיים את האפיזודה המטרידה הזו.

כחול לבן צריכים ללכת

הביטוי הקולע לתיאורה של מפלגת 'כחול לבן' הוא One trick pony – מי שיודע לעשות דבר אחד בלבד ולא מעבר לכך. הרשימה המלאכותית הוקמה כגוף שכל תפקידו בחיים הוא לסלק את נתניהו מהחיים הפוליטיים, ומעבר לכך שום דבר לא מחבר למשל את מיכאל ביטון היונה הפרוגרסיבית עם צבי האוזר הנץ השמרן, יעל גרמן ליועז הנדל או עפר שלח לבוגי יעלון. זו גם הסיבה שחברי המפלגה נכנסו לדממת אלחוט בכל פעם שסוגיה אידאולוגית עלתה על הפרק וחשף את הפערים העצומים ביניהם.

המכנה המשותף היחידי בין חברי הרשימה הייתה המשטמה העזה כלפי נתניהו, בעיקר בקרב ראשיה; הציבור הישראלי השותף לתקווה לסילוק נתניהו הצביע לרשימה בהמוניו, תוך כדי שהוא זונח לאנחות מפלגות משמאל לה ואף מעט מימין. תקוות מחנה שלם הונחו על כתפיו הטירוניות של בני גנץ, והוא הצליח לנפק תוצאות מרשימות בסיבוב הראשון – 35 מנדטים ל'כחול לבן', ובסך הכל 45 מנדטים לגוש המרכז-שמאל אותו הוביל (כלי תקשורת שונים החליטו להוסיף לגוש הזה את הרשימה המשותפת מטעמי הנדסת תודעה). אך תוצאה זו לא הובילה לשום מקום, שכן הבלוק של נתניהו מנה 60 מנדטים.

בסיבוב השני, 'כחול לבן' נחלשה קמעה וסיימה עם 33 מנדטים, וכך גם הגוש שלה, שירד ל-44 מנדטים. נתניהו סיים עם בלוק של 55 מנדטים, ושוב פעם גבר. התקוות נופחו פעם נוספת לקראת הסיבוב השלישי, אולם התוצאות השבוע היו חד משמעיות: 'כחול לבן' איבדה עוד מכוחה וירדה ל-32 מנדטים, ואילו הגוש ספג מכה קשה וירד ל- 39 מנדטים, פער של עשרים מנדטים לפחות מהבלוק של נתניהו.

עם כל הרצון והמאמצים, סוס הפוני הזה לא הצליח לבצע אפילו את הטריק היחיד שבשבילו נוצר. אחרי שלושה סבבי בחירות כבר ברור ש'כחול לבן' לא תעשה את מה שציפו ממנה, והדבק היחידי שמחזיק את חבריה יחד לא מוביל לשום מקום. בנסיבות כאלו, הנהגה אחראית הייתה מכירה במציאות ובהפסד, ומתחילה למצוא את הדרך למנוע סיבוב רביעי; אולם מהצהרות הטוויטר מסתמן כי ראשי 'כחול לבן' מסרבים לעשות זאת, ומוכנים להמשיך ולהחזיק את הציבור הישראלי כבן-ערובה של תכנית חסרת סיכוי.

במקום לדבוק בסרבנות המציאות שעלולה להמשיך את סחרחרת הבחירות המיותרת, הגיע הזמן שאנשי 'כחול לבן' ישלימו עם התוצאות, יתגברו על האכזבה ויתקדמו לפירוק הרשימה השעטנזית הזו למספר סיעות מגובשות יותר, שחלקן יכולות לחבור לממשלת ימין.

נוסטלגיה כפרוגרמה פוליטית

מגיפת סרבנות המציאות הכתה גם במפלגות השמאל המסורתיות העבודה ומרצ, שלא הצליחו להבין שאין קונים למרכולת המשומשת שהם מנסים למכור, תערובת של נוסטלגיה לתהליך שלום שאבד עליו הכלח יחד עם סוציאליזם מהסוג הרע. למרות שהציבור הישראלי הבהיר למפלגות אלו כי רמת העניין באג'נדה שלהם הולכת ופוחתת, הן המשיכו לדבוק בה ולנסות לרכוש את אמון הבוחרים.

מחנה השמאל בישראל נמחק דה-פקטו, וזה קרה כי ראשיו עדיין תקועים אי-שם בעבר ולא מוכנים לענות למציאות שדופקת בדלת. הכתובת הייתה על הקיר כבר מראשית שנות ה-2000, אולם השבט שמר להם אמונים והאמין שהם יכולים להפיל את נתניהו באיזשהו שלב. מהרגע שגם התקווה הזו נזנחה לטובת 'כחול לבן', התברר שהמחנה כולו פשוט לא רלוונטי

סרבנות המציאות של השמאל הישראלי הובילה אותם עד סף חידלון, פסע לפני העלמות; אולם, הקולות העולים ממנו המדברים על שותפות עם הרשימה המשותפת, מוכיחים כי גם כאשר נראה שהם הצליחו להגיע לקרקעית, מישהו דופק מלמטה ומבקש לחפור את הקבר עמוק יותר. בוחרי השמאל הישראלי והנהגתו הוכיחו באופן עקבי שהחזון שלהם לא מושפע מעובדות ונתונים, והם לא נותנים למציאות להפריע להם לפנטזיה. לכן סביר להניח שלא נראה שום רביזיה משמעותית בתפיסת העולם של המחנה, שימשיך לבוסס במי אפסיים אלקטורליים.

אורוול חי בישראל

אחרונים חביבים להכחשת המציאות הם סרבני הדמוקרטיה. אותם אקדמאים, טייסים, אנשי ספר, גנרלים ואנשי עסקים, שמציפים את הספירה הפוליטית בדרישה מקוממת למנוע מהציבור לבחור את הנהגתו, ועותרים לנשיא בתחינות שונות. אותם מנשקי עצומות ועובדי משפטנים מסרבים להכיר בחוקי מדינת ישראל ובכללי הדמוקרטיה, אשר בשמה כביכול הם דורשים לסרס את זכותו הבסיסית של הציבור לבחור את מנהיגיו. אורווליאניות על ספידים.

ראש וראשונה לכך היא 'התנועה לאיכות השלטון', ששוב קובעת שיא חדש במקצה 100 מטר בג"ץ, ועוד בטרם נספרו כל הקולות רצה והגישה עתירה בדרישה למנוע מלהטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. עיון בעתירה מגלה אקרובטיות משפטית ראויה להערכה: העותרים מכירים בכך שמכוח חוקי היסוד לא ניתן להטיל מוסרות שיפוטיים על שיקול דעתו של הנשיא, ולכן מבקשים להכפיף אותו ליועץ המשפטי שלו (!), ולחייב אותו לפרסם רשימת קריטריונים למועמד "ראוי", באישור בג"ץ כמובן.

במילים אחרות, אותם מגני הדמוקרטיה מעוניינים שיועץ משפטי אלמוני הוא זה שיקבע לנשיא מי יקבל מנדט להרכבת ממשלה ולציבור מי יהיה ראש הממשלה, למרות חוקי יסוד שקובעים את ההפך, במהלך משפטי גמיש ומפותל מאין כמוהו. אותם דמוקרטים כביכול מוכנים לקבל רק את הדמוקרטיה הנכונה בעיניהם, בכפוף לתקנון השמור אצלם בלבד. חוסר היכולת לקבל את הכרעת הציבור ואת לשון החוק מביא אותם להציע הצעות מופרכות, אשר בסופו של יום פוגעת בעיקר באמון הציבור, שאינו מבין כיצד עתירות כאלו אינן נזרקת מכל המדרגות, וחושש שמא גורם שיפוטי אכן ימצא בהם טעם ועוד יטען לסמכות שלילת הזכות הבסיסית בדמוקרטיה.

מבין כל הסרבנים לעיל, סרבני הדמוקרטיה הם המסוכנים ביותר. מפלגות באות והולכות, אולם אלו המבקשים לשנות את הכללים הם בעלי פוטנציאל הנזק הכבד. מוטב כי הסרבנים כולם יגלו צניעות מול הכרעת הציבור הישראלי, יפנימו את קריאתו ויגלו הבנה ופשרה, כדי שנוכל כולנו להמשיך בחיינו עם ממשלה המייצגת באמת את תוצאות ההליך הדמוקרטי.


עו"ד דורון נחמיה הוא ממייסדי 'נתיב בליכוד'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

39 תגובות למאמר

  1. ביבי מסרב לקבל את הכרעת העם
    יש 62 מנדטים שאומרים בקול ברור שהם לא רוצים אותו כראש הממשלה שלהם.
    רוב ברור ויציב

    1. 15 חברי כנסת מה-62 גם מתנגדים לגנץ בכל מתכונת שיפעל בשביל שמירת המדינה היהודית, והמבין יבין. כלומר רק מיעוט חברי כנסת מכלל דורשי טובת העם לא רוצה את ביבי, אבל חסר סוגיות אחרות שאפשר להגיע בהם להסכמה לגבי ניהול הענינים הקריטיים של המדינה?

    2. מתוך 62 המנדטים שמתנגדים לנתניהו, 15 מנדטים מתנגדים לראש ממשלה יהודי כלשהו. אלה מנדטים אשר מתנגדים לקיום מדינה יהודית.

    3. 58 מנדטים תומכים בנתניהו.
      4(בל"ד) לא תומכים באף אחד.
      7(ישראל ביתנו) תומכים בשני הצדדים. הם מקבלים אותו אבל דורשים גם את גנץ.
      11(שאר הרשימה המשותפת) לא החליטו עדיין.
      40 תומכים בגנץ.

      הייתי אומר שנתניהו הוא המועמד המוביל בדעת העם(ואם מחלקים את ישראל ביתנו חצי-חצי יש לו אפילו 61 מנדטים!!!).

    4. הכרעת העם ברורה – נתניהו.
      האם אתה שייך לעם של יאזבק? לעם מומצא?
      האם יאזבק שייכת לעם שלי? לעם היהודי?

    5. התכוונת לפיד מסרב לקבל את הכרעת העם!!!
      גנץ אמר לפני הבחירות שלא ישב עם המשותפת ולא יסתמך על תמיכתה גם מחוץ לממשלה, כמו גם המשותפת אמרה שגנץ ישאר באופוזיציה עם ילך על תוכנית השלום של טראמפ.
      אז על איזה רוב העם אתה מסתמך 58/39 !!!
      העם אמר את דברו בצורה ברורה! ואם נלך לבחירות 4 "כחול לבן" תישאר עם 15 המנדטים של "אין עתיד"
      גנץ- "אני אנווט…"(לפי המצפן של לפיד)!!!

    6. אם אתה לא מבין לא מה המשמעות האמיתית של חוק כזה, אז כנראה ההבנה הפוליטית שלך שואפת לאפס.
      זה הכפפה מלאה של 2 רשויות השלטון (כנסת\ממשלה) לרשות המשפט.
      כאשר מערכת המשפט מחליטה מי צדיק דיו להרכיב ממשלה, מערכת המשפט הופכת לסמכות האמיתית במדינה.

      זה לא פחות מאשר מותה של הדמוקרטיה הישראלית!

  2. יש לחסל את בג''צ במתכונתו הנוכחית. אך ורק ממשלות ישראל תבחרנה את השופטים! הגיב:

    יש לחסל את בג"צ במתכונתו הנוכחית בה השופטים בוחרים את עצמם בעצמם באמצעות ועדה חשאית המתנהלת בלא נהלים כתובים, לפי קריטריונים לא ברורים, באמצעות מסלולים עוקפי ועדה סטטוטורית. יש לבטל את כל השיטה הזו.
    את השופטים תבחרנה, כמו בכל העולם הדמוקרטי, אך ורק ממשלות ישראל המתחלפות ורק לאחר שימוע עומק בכנסת, במהלכו תובררנה עמדות המועמדים ויחסם לעם היהודי ולזכותו על ארצו, הקודמת לכל זכות אחרת.

    מי שיש לו בעיה עם ההמנון או הדגל לא ישמש שופט במדינה היהודית.

    יש לקבוע בחוק שהיועץ המשפטי לממשלה ייבחר אך ורק על ידי הממשלה, כראות עיניה ובהתאמה עם האידיאולוגיה הפוליטית שלה ולא יונחת כפי שקורה היום, כאחד מרשימה שבג"צ קובע.

    יש לקבוע בחוק שהיועץ הינו אך ורק יועץ ואינו קובע דבר לגבי מדיניות הממשלה או מינוייה לתפקידים שונים – שכן כך מתבצעת אידיאולוגיה הלכה למעשה.

    אהרון ברק הוא שקבע בפסיקה הזויה שעצות היועץ יחייבו את הממשלות ומאז שולט היועץ מטעם בג"צ על המדינה. יש לבטל את הפסיקה – שאינה מעוגנת בחקיקה כלשהי.

    אשר לטענה שהפקדת סמכות המינויים במערכת המשפט בידי הכנסת תביא לפוליטיזציה פסולה של ההליך, התשובה היא פשוטה:

    אם הכנסת כשירה לשרת כנציגת העם לצורך חקיקת חוקים שבכוחם אף לחייב כנסת עתידית, יהיה זה מופרך ואף מגוחך לטעון שהיא איננה כשירה לאשר את המינויים לאותו גוף אשר יפרש את החוקים שהיא חוקקה.

    מנגנון דמוקרטי חדש לבחירת שופטים חיוני לא רק לשימור מעמדו של בית משפט החשוף לביקורת ציבורית גוברת. הוא אף ימלא תפקיד חשוב בחיזוק הדמוקרטיה הישראלית בכללותה.

    בין התופעות המסוכנות ביותר העלולות לאיים על משטר דמוקרטי בולטת התפתחותה של תחושה בקרב העם שדעתו אינה נחשבת, שאין לו כל שליטה על מושליו וכי אין טעם אפוא שייטול חלק בענייני ציבור.

    השיטה הנוכחית למינוי השופטים בישראל מעודדת בדיוק את התפשטותה של מחלה זו, שכן המסר שלה הוא שאין להותיר בידי נציגיו הנבחרים של העם את ההחלטות החשובות ביותר ושמשום כך הרכב בתי המשפט חייב להיקבע בידי ועדה סגורה.

    ממשלת "ימין" ממנה רדיקלים סמולנים חסרי כישורים לרמטכ"ל, נגיד הבנק, פרקליט המדינה.

    ממש לא מדובר באליטה כי אם בכנופיה פיאודלית כמו בירדן, מצרים וסוריה.

    https://rotter.net/forum/gil/27766.shtml

  3. כך הפך אהרון ברק את היועץ המשפטי לממשלה לסמכות שנותנת לממשלה הוראות הגיב:

    אהרון ברק הביא בסדרה של מהלכים לביסוסן של שתי הלכות שאין להן בסיס בחוק:
    האחת היא שהממשלה חייבת לקבל את חוות-דעתו של היועמ”ש; השניה היא שהיועמ”ש רשאי לסרב לייצג את הממשלה בביהמ”ש, אם זו פעלה בניגוד לחוות-דעתו.

    לדברי פרופ' פרידמן:

    “עלה בידי זמיר וברק להנהיג דין שקשה למצוא לו אח ורע בעולם – דין שערער את השלטון, פגע קשה בשלטון החוק והמיר את שלטון המשפט בשלטון המשפטנים” (עמ’ 166).

    הדברים הגיעו לביטוי בוטה בפרשת הדחתם של דרעי ופנחסי. ראש הממשלה רבין התנגד בתוקף להדחה, אבל פרקליטת המדינה בייניש, שייצגה את הממשלה בבג”ץ, טענה טענות הפוכות ממה שרצה לטעון שולחה, ראש הממשלה.

    הנשיא ברק קבע שאין כאן בעיה: אמנם דעתו של ראש הממשלה הפוכה מזו שייצגה ביניש, אבל דעתה המשפטית היא זו המוסמכת גם בשמו.

    בכך הפך הבג”ץ את מי שאמור לשמש יועץ, לסמכות שבכוחה לדבר בשם ראש הממשלה, נוסף על כוחה לתת לממשלה הוראות.

    עליון על היועץ, גם בתחום סמכותו להעמיד לדין, הוא רק הבג”ץ.

    בכך נקבע כי היועמ”ש הועלה למרום הפסגה, ורק הכיסא (בית-המשפט העליון) גבוה ממנו…

    השאלה, האם היועץ המשפטי לממשלה ימלא את התפקיד שנקבע לו בחוק, כלומר ייעץ לממשלה, או שמא במקום זאת ייהפך למפקדה, אינה נוגעת לא לזכויות אדם ולא לסכסוך קונקרטי כלשהו.

    היא נוגעת לדרך בה המדינה מתנהלת ולשאלה מי מנהל אותה.

    אפשר כמובן לגרוס שאם ימשלו בה גופים שלא נבחרו בהליך דמוקרטי, ישופר מצבן של זכויות האדם. הניסיון האנושי, מכל מקום, מלמד שההיפך הוא הנכון. (עמ’ 173).

    https://mida.org.il/?p=22357

  4. הכל נכון , השאלה היא מה עושים, למה בוחרי " כל ח… ורק לא לבחור בנימין נתניהו " ( ראשי תיבות כחול לבן ) לא רואים את המציאו הזאת , מה הם לא זוכרים את "קדימה" (אחורה) מה הם לא רואים שהיום יש להם הרבה יותר כסף וכוח קניה וחופש מאשר בימי ה" מערך ", (לא שהכל מושלם היום )
    מה הם לא רואים שכל שונאי ישראל מחכים להעיף את נתניהו ,
    מה זה סיגרים , לעומת מיליונים ומכרזים תפורים על כלום ושחיתות בצה"ל

    1. הנוכלים השפלים מתדלקים אותם מצד אחד בעלילת דם נגד יריבים פוליטיים הגונים בהחלט ומצד שני בסיסמאות שנותנות להם להרגיש שאם הם תומכים בנוכלים הם ראויים לקבל את מדליית ה"נאורות". זה שהאידיוטים השימושיים בימינו רובם בעלי תעודת בגרות ותואר ראשון לא הופך אותם לאידיוטים פחות שימושיים מכל האקדמאים האירופים שנענו למהפכה הקומוניסטית כמו ז'אן פול סארטר.

  5. זה משנה מי ניבחר
    אני שומעת עכשיו שיר מהפנט מהדרומיים התנכיים ההזויים אוי כמה תנך כל כך הרבה תנך. אני כל כך אוהבת את הלורד שלהם שהם מכניסים לשירים מתה על זה. לורד הכוונה לאלוהים אוי אוי כמה שזה יפה כי כולו ברוח הנבואה. השיר מרחף מעופף מעופף בסלטה מלטה מהפנט . ניקרא ימים יותר טובים של להקת מכונת אבן -סטון משין. אילו היו מייצרים פה שירים כאלה תנכיים. כל כך תנכיות עיברית יש בהם מרוח הנבואה. גלויה סמויה ניואנסים תת הכרה תנכי מה לא. אילו הליכוד היה עושה. היה הופך עולם ומלואו. אילו היה מקים לתחיה את התנך ברוח הנבואה אוניברסיטה שתיתחרה באלה של השמאל לאומנות ותרבות .עוד אחת שתחזיר את כבודם האבוד של חכמי ערב שהושפל לא בצדק. כי זה כל זה זה עלינו על קדם המיזרח .כן השיר בטר דיי עלינו. הכל אצלהם זה עלינו על אדמה עיברייה זו. התנך בעצמותיהם בנישמתם .חיים איתו נולדים איתו ישנים איתו מתים איתו נימצא אצלהם בכל חור באוניברסיטאות בבית בבתי ספר בוודאי אומנות ותרבות בכנסיות . על עצמותיהם הם מדברים שנוצרו מעשיו. אוי כמה יפים שיריהם כה יפים ועיבריים ותנכיים. כי אדמה תנכית זו שלנו. אבל רק ברוח הנבואה. אבל אני שמחה שאתם קיימים כותבים וחושפים שלא לשמה בסוף יוולד מה שצריך. צריך מלא לאומי עיברי תגליתי חדשני, ברוח הנבואה התנכי.

  6. הם מאוחדים סביב הרעיון המשוגע שנאשם בפלילים לא יכול להנהיג מדינה, לשיטתך זה פשוט רעיון מהפכני. אולי להבא נאפשר רק למי שיש לו תיק פלילי להתמודד?

    1. הבעיה היא שכתב אישום זה לא תיק פלילי. כרגע יש לו עדיין חזקת חפות.
      אם הם יקבלו את רצונם, היועץ המשפטי יוכל להחליט להגיש כתב אישום גם ללא ראיות רציניות רק כדי להפריע למועמד כזה או אחר. האם זה נראה לך תקין?
      אז כן, זה רעיון משוגע.

      להזכירך-אם הוא יורשע הוא יחויב לפי חוק להתפטר כי אז באמת זה יהיה מגוכח להשאיר אותו.

    2. לימני – תגיד אתה נורמלי? שלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים זה לא איזה דו"ח חניה שהיועמ"ש רושם למישהו בשתי דקות.

    3. לאמיר – תגיד אתה נורמלי? שלושה כתבי אישום שנתפרו על ידי נוכלים ועבריינים המחפים אחד על השני כולל אקדח מעשן של מעשה התפירה, זה לא איזה ירייה בפורים באקדח קפצונים של ילד שמפר את שעות המנוחה.

    4. אז בגלל שיש פה 3 תיקים חמורים זה לא יוצר תקדים מסוכן?
      משרד היועץ המשפטי עם כל הכח אדם והתקציבים שלו יכול בקלות לתפור גם תיקים כאלה(לא שאני אומר שבמקרה של ביבי יש או אין איזו שהיא תפירה).

      אני מוכן להסתכן בראש ממשלה מושחת כדי לשמור על הדמוקרטיה.

    5. וזה רעיון משוגע מעוד סיבה-
      החוק קובע שיש מושג של חזקת חפות כלומר שכל עוד אדם לא הורשע יש להתייחס אליו כחף מפשע.
      כך שהרעיון שלך לא חוקי ויוצר פגיעה בעקרון חוקי שממש לא כדאי לאף אחד מאיתנו שיתבטל.

    6. מה שהשמאל בבגצ פרקליטות כחול לבן וצמרת המשטרה עושים לנתניהו זה סיכול ממוקד באמצעות משפט דרייפוס הגיב:

      כל ההאשמות הן המצאה מנוולת ומושחתת בעלות של מיליארד שח.

      הם רוצים להקים מדינה ערבית על הרי ישראל ולהסב את שמם של הרי ירושלים להרי פלסטין

      לכן הם עושים הכל כדי לסכל את הימין ואת נתניהו.

      נחכה ונראה מה מתוכנן לנו מידי שמים כי כידוע לא האדם קובע אלא רק האל – תודה לאל.

      כפי שאמר ג’ון לנון

      האדם מהרהר אך האל מסדר

      LIFE IS WHAT HAPPENS WHILE YOU ARE PLANNING SOMETHING ELSE

      סמאל הוא שמו של מלאך המוות והשטן בתלמוד כידוע – וברור מדוע

  7. רוב המאמר לא נכון.
    א.לגבי כחולבן: הם יודעים היטב שאין להם קואליציה(לצרף את הערבים זו התאבדות פוליטית, ליברמן לא מכריע, החרדים לא יצטרפו ללפיד, את ימינה הם פסלו ולליכוד עדיף לעמוד בראש קואליציה חלשה שמקדמת את דעתם מאשר להצטרךף לקואליציה חזקה שבקושי תואמת את ערכיהם-אז מאיפה 61 ח"כים?) המטרה האמיתית שלהם היא לתקוע את הליכוד עם ממשלה זמנית אחת אחרי השניה, דבר שבאופן שערוריתי מגביל את כח הממשלה, כדי למנוע ממנו לקדם את מה שהם מאמינים שהיא דרך שגויה. זה מה שעומד לפרק בכל מערכת בחירות והגיע הזמן שהימין יאמר את זה בגלוי.
    ב.לגבי העבודה ומרץ-רוב המפלגות כיום מורכבות מאיחודים של מפלגות קרובות-מה שונה ימינה, יהדות התורה, הרשימה המשותפת או אפילו כחולבן??? וכל זמן שביחד הם הצליחו להשיג מספיק קולות-סימן שיש עוד תמיכה וביקוש למרחב הדעות הזה.

    1. בתמונה המצומצמת אתה צודק. בתמונה הרחבה, לא יתכן שהעם היהודי במדינה יהודית לא יכריע בחירות. מבלי להתייחס לליברמן וגנץ, הימין היהודי צריך 61 מנדטים להכרעה ואילו השמאל היהודי רק 46 מנדטים. אתה רואה בזה הגיון? עם שנרדף 2000 שנה על ידי שלטונות זרים מאפשר לעם זר להכריע בגורלו? אין גזירה שווה לסכסוך בתוך המשפחה לבין גורם זר שמנסה לבחוש במשפחה, מבחוץ. בלעדי ערביי 48, הסכם אוסלו לא היה עובר. 2000 יהודים לא היו נפגעים ואלפי משפחות לא היו כואבות. הימין לא מאשים את השמאל בהחלטה שגויה, הימין לא מוכן לקבל שהחלטות של חיים ומות וגורל הדורות הבאים מוכרעות בקולות ערבים. זה קו אדום. השמאל כל הזמן חוצה אותו. הגדיל לעשות הנשיא שהחליט שהערבים כלולים ב12 שבטי ישראל. עד כמה תרבות השקר תכרסם בלאומיות היהודית? אין זה סוד שמיום היווסדה, שוטנים הפלסטינים את מדינת היהודים. בעזה – יורים, בראשות – פיגועים, ובישראל חותרים למדינה דו לאומית.

    2. לימים של שקט,
      צודק לגמרי אבל לא סותר דבר ממה שאמרתי.
      העובדה שאני לא מסכים עם ההאשמה של המאמר לא אומרת שאני חושב שכחולבן היא מפלגה ראויה לשלטון(הצבעתי מחל). במפורש כתבתי שהם מנסים לחבל בקידום הערכים של הליכוד וזה כולל את הערך של מדינה יהודית.

  8. יצא כבר מהאף לשמוע על מעשי הפשע הנתעבים האלה בלי שיש השפעה למשהו הגיב:

    מדברים מנתחים ורואים את גניבת השלטון וכל שניתן לעשות הוא לקטר ולהתבאס בתיסכול

    על המיליונים החרדים הדתיים הימניים הלאומיים היהודים לצאת ולשטוף את הרחובות עד שכל זה ישתנה

    רק מהפיכת המונים תעזור מול גנבי השלטון חסרי הבושה והמוסר האלה מהשמאל

    ואין לכנות גנבי שלטון במילה שלא מתאימה להם – אליטה

    הם אליטה כמו שבשאר אסד ופוטין הם אליטה

    חבורת בעלגולס מגעילים

  9. כל מילה בסלע ,השמאל דמוקרט רק שהדברים משרתים אותו עצמו – ביזיון וחרפה הוא בעד שיויון וזכויות לכול הנתינים אבל שלא יהיו בסביבתו – חבורת שקר ובלוף

    1. השמאל להט"בי עד שזה מגיע לאמיר אוחנה, פמיניסטי עד שזה מגיע למירי רגב, מגנה פדופיליה עד שזה מגיע לאהוד ברק (ג'פרי אפשטיין), זועם על הכחשת השואה עד שזה מגיע לתמר זנדברג (אבו-מאזן), ונלחם בשחיתות עד שזה מגיע לבני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי.

  10. העניין הוא כזה המאפיה השמאלנית רואה את העם כאיום על שלטון העם(קרי דמוקרטיה)
    ולכן הם משתמשים בדיקטטורה עריצות ורודנות על העם, כדי לשמור ולהגן על שלטון העם.
    נלחמים על הדמוקרטיה, מגנים על שלטון החוק(שלטון בג"ץ)
    רשות שופטת הם חלק מנדבכי הדמוקרטיה, אבל ברגע שרשות שופטת הופכת להיות גם רשות מחוקקת
    וכל שכן כאשר היא הופכת להיות רשות מחוקקת אנטי דמוקרטית, שלא נבחרה בבחירות דמוקרטיות על ידי העם, גם לא בעקיפין, ואפילו מונופול חקיקתי, ופוסלת חוקים של הכנסת לפי ערכים מעורפלים לחלוטין כמו "זכויות אדם", "זכויות האזרח" וכו', לפי פרשנותם הסובייקטיבת של השופטים, או יותר נכון לפי השקפתם הפוליטית, ולא לפי לשון חוק מוגדר וברור ומפורט היטב, ואפילו פוסלים חוקי יסוד, ומחוקקים בעצמם חוקי יסוד חדשים, מעבירים חוקים ללא שום אופוזיציה, לפעמים בהרכב של קומץ שופטים מצומצם, הרי מין הסתם שראוי לבקר את השופטים(שהפכו להיות מחוקקים, שלא לומר עריצים) בדיוק כפי שמותר לבקר את חברי הכנסת והשרים, ואף הרבה יותר, כיוון שבניגוד לראשונים, הם מונופוליסטים רודנים שאף אחד לא בחר אותם בכלל.
    אבל ראשי המאפיה לא אוהבים שמבקרים את ראשי המאפיה, איך אתה מעז לבקר את השופטים, איך אתה מעז לבקר את האלילים, אתה מאיים על שלטון החוק, אתה מאיים על "הדמוקרטיה".
    עכשיו זה לא שהמאפיונרים לא יודעים שהם מאפיונרים וחלאות, זה פשוט שלא אכפת להם מזה, הם לא באמת מנסים להתיימר להיות מוסרים, הם יודעים שהם שפלים, הם פשוט רוצים לנצח, ועצם זה שהמאפיה השמאלנית עדין שולטת במדינה מוכיח שאנחנו הלוזרים לא הם, הם ניצחו אותנו, הם צוחקים עלנו על זה שאנחנו מתבכיינים.
    אנשי השמאל הם לא שונים משאר בעלי החיים בטבע, הם מבינים שבטבע אין חוקים ואין מוסר, שזו סתם המצאה של בני אדם, הם מבינים היטב שהמתאים ביותר("החזק") שורד.
    והם לא שונים במהות מאנשי המערות או ממשפחות פשע, ההבדל היחיד שהם העבירו את הבריונות שלהם למגרש הפוליטי מאשר למגרש הפיזי.
    החנון הוא בריון ואלים לא פחות מהאסיר בכלא, הוא רק מבטא את זה באופן שונה.

  11. הגענו לקו שבר בדמוקרטיה הישראלית – 16 מנדטים ערבים מונעים לנצח הקמת ממשלת ימין. אין פלא שגם בניצחון ימני מוחץ מדברים על בחירות רביעיות. לחלופין ממשלת אחדות שמשמעותה מדינה חד מפלגתית. פוטנציאל ההצבעה הערבית הוא 20 מנדטים. פקטור קבוע בלתי מבוזר שנוטה לצד אחד ומעקר מתוכן כל התנהלות דמוקרטית. במדינה יהודית שנבנתה בדם ויזע יהודים, בעבור יהודים, רוב יהודי אינו מכריע בחירות. זו בעיה קיומית ולא איראן. הסכם אוסלו הוא רק דוגמית להשלכות שיתוף עם זר בקבלת החלטות לאומיות. בפועל למיעוט הערבי זכויות לאום זהות ליהודים, שמתנגשות חזיתית ברעיון הציוני עד כדי פגיעה בנפש ובגבולות המדינה. משפטית כבר היום אנחנו מדינה דו לאומית. מאה שנות מאבק מר מול הפלסטינים מקבלים, נכון לימים אילו, פנים חדשות – ״מאבק אזרחי״ גורלי.

    1. איך הגעת להאשים דווקא את הרשימה הערבת במניעת הקמת הממשלה?
      אם כבר האשמה צריכה להיות על ליברמן שממשיך לדרוש דרישות שברור שלא יוכלו לקרות ועל כחולבן שממשיכים להתכחש לעובדה שאין להם שום תרחיש להצליח להקים קואליציה בתנאים הנוכחיים(עיין בפירוט למה בתגובתי לעיל-מס' 9).

    2. לגבי מה שכתבת לעיל(ואני מניח שהיה אמור להיות פה)-
      הרשימה המשותפת הם אכן מפלגה מסוכנת לישראל אבל זה לא מה שמפריע להקמת ממשלת ימין. אם כבר, הם מה שמזכיר לאנשי מרכז וימין מתון רבים למה צריך ממשלת ימין ודוחף את המנדטים הללו לליכוד.

  12. צריך לעזור להשלים את מה שנתניהו התחיל ב-2008 ולהעביר את החוק שכבר הצביע לו: ״הוגש כתב אישום לבית משפט נגד ראש הממשלה בעבירה מסוג פשע, תיפסק כהונת ראש הממשלה ביום השלושים שלאחר יום הגשת כתב האישום כאמור ויראו את הממשלה כאילו התפטרה באותו מועד" ככה מוודאים שזה לא פרסונלי וזה מה שנתניהו רוצה!

  13. ביבי הוא ח"כ שמכהן כראש ממשלת מעבר. הוא לא נבחר לראשות הממשלה מאז 2015. בתוך שנה הוא כשל שלוש פעמים להרכיב ממשלה. הוא לא מסיק מסקנות ולא מתפטר. הוא נאשם בשלושה תיקים חמורים (לא יהיה כלום כי אין כלום), מצידו שהמדינה תצא לבחירות כל חצי שנה, העיקר שהוא בכיסא. ואתה קורא לגנץ להסיק מסקנות?

    1. ידידי, אני מבין שאתה רוצה את מנהיג העם היהודי מתפטר גם אם הוא חף מפשע. ובכן, הרצון הזה מלמד עליך ולא על נתניהו, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות כי הוא מוצא חן בעיני המוני אזרחים. רק מושחתי השמאל – שתפרו לנתניהו כתב אישום פוליטי, על שטויות, לפי פרשנות מעוותת של החוק ובאמצעות הליכי חקירה מזוהמים – מסוגלים להגיד שנתניהו מושחת ושהליכוד מושחת.
      אדם מן היישוב רואה את כל השיפורים האדירים בתחבורה ובתשתיות (פתיחת מחלף המוביל נפתח, הארכת כביש 6, שדרוג כביש ערד-שוקת, הפיכת צומת גולני למחלף, חידוש קו הרכבת ירושלים-תל-אביב) ומבין שהכסף שלו מושקע ולא "נעלם" כמו שהיה בימי שלטון השמאל. הארץ מול עינינו משגשגת ופורחת. הביטחון בכבישי יו"ש משתפר כל הזמן – גדרות בכל מקום, נוסעים בביטחה. במדינה מתוקנת היו מספקים על חשבון המדינה סיגרים לראש הממשלה כאוות נפשו. אבל כאן נכנסים לחדר השירותים שלו כדי לבדוק אם רכות הנייר לא עברה את התקן שקבע איזה משפטן שעבר איזו תוכנית "התמחות" באחת הקרנות להשמדת ישראל.
      אני מעדיף בראשות הממשלה אדם שהיה לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, השתתף במבצעים רבים וסיים קורס קציני חי"ר בהצטיינות, בוגר MIT והרווארד, שגריר ישראל תקיף ויעיל באו"ם, סגן שר החוץ, שר אוצר וכלכלן מוצלח, וראש ממשלה שהפך את ישראל למעצמה ביטחונית, כלכלית ומדינית. ועכשיו בוא ספר לנו, ממרום משפטנותך, למה אתה מעדיף את גנץ, לפיד, שקד או זנדברג.