הדגל השחור באמת מתנוסס מעל הצעות החוק של 'כחול לבן'

לפיד וחבריו מקוננים על "מות הדמוקרטיה" ויוצאים להפגנות, אך החוקים אותם הם מבקשים להעביר יהוו בעצמם פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית

בעוד ממשלת ישראל וכל מערכות המדינה מקדישות את כל זמנן ומרצן למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, השמאל הישראלי יצא למאבק אחר תחת הכותרת "המאבק על הדמוקרטיה". בימים האחרונים ראינו מספר יוזמות מחאה הנושאות את הגוון הזה, כולל הנפת דגלים שחורים והזעקות הרגילות על מותה של הדמוקרטיה בפעם המי יודע כמה. במקביל, נציגיו בכנסת מרכזים מאמץ רב בניסיון לבצע מחטף ולהחליף את היו"ר, יחד עם השגת רוב בוועדות השונות כדי לקדם מספר חוקים "למען הדמוקרטיה".

אז מהם אותם חוקים מדוברים אותם מנסים אנשי 'כחול לבן' להעביר בכל מחיר, גם בשיאה של מגפה עולמית? ההצעה הראשונה היא להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות, צעד שאין לו אח רע בעולם במדינות בהן קיימת דמוקרטיה פרלמנטרית הדומה לישראל. משמעות חוק כזה תהיה הגברת אי-היציבות במערכת הפוליטית, שזקוקה כיום ליציבות יותר מאי פעם, ופגיעה קשה ביכולת הממשלה למשול. במילים אחרות, עוד פגיעה בדמוקרטיה ועוד כאוס פוליטי ושיתוק ציבורי.

שני החוקים האחרים דומים במהותם ומבקשים לקבוע כי ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להרכיב ממשלה, ואת הפסקת הכהונה של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. גם כאן ברור כי עצם האפשרות להדיח ראש ממשלה מכהן באופן כזה תהפוך את מערכת המשפט לעליונה על הממשלה והכנסת ולמעשה עליונה על רצון הציבור, תוך הפרה מוחלטת של כל עקרון הפרדת רשויות או איזונים ובלמים, מיסודותיו של כל משטר דמוקרטי, וחיסול חזקת החפות.

מערכת החוק תהפוך לעוד זרוע פוליטית, כל חקירה או בדיקה של חשדות תלווה בעננה כבדה של אינטרסים ומניעים נסתרים, ואיסוף חומרים נגד נבחרי ציבור יהווה תעודת ביטוח למקרה בו יעזו לחרוג מהשורה. לא מדובר כאן ב”מאבק בשחיתות” אלא במאבק על מוקד הכוח בישראל. אם “מאבק בשחיתות” באמת היה חשוב לגנץ, לפיד וחבריהם, הם לא היו תומכים בחיזוק נוסף של פקידים אותם לעולם לא ניתן להחליף בבחירות ואיש לא מפקח עליהם, אלא להפך.

התומכים בחוקים כאלה אוהבים לדבר על “שלטון החוק” אך הכוונה הפוליטית והאישית מאוד מאחוריהם ברורה מאי-פעם, ובוודאי תפגע קשות בדמוקרטיה ויכולת הציבור לממש את רצונו באמצעות נבחריו. כל זה נעשה כאמור תוך הנפת דגלים שחורים על "מות הדמוקרטיה", כאשר אותם חוקים, אם יעברו, יהוו בעצמם מכת מוות אמיתית לדמוקרטיה הישראלית. מעבר לחוצפה המדהימה שבניסיון הזה, ברור שמי שמנסה להסתתר מאחורי חוקים אנטי-דמוקרטיים במהותם הוא מי שיודע שאינו מסוגל לנצח באמת בבחירות דמוקרטיות. אז מה עושים כשלא הולך בבחירות ולא מצליחים לשכנע את העם? כרגיל אצל השמאל הישראלי, מנסים לעקוף אותו תוך הפרחת מסך עשן של סיסמאות. או כמו שיאיר לפיד כל כך אוהב לומר: אפשר לקרוא לזה בהרבה שמות, "דמוקרטיה" הוא לא אחד מהם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

    1. לפיד מגדולי צוררי ישראל שסופו יהיה כמותם המן הרשע פרעה טיטוס נבוכנצר היטלר

    2. יש יותר חופש לחברי המפלגה של כחול לבן משיש בליכוד, יש שם דעות שמתבטאות חופשי ומשפיעות על ההחלטות מכח האלקטורט, בליכוד הס מלדבר כולם בדעה אחת אחרת תודח ועתידך בליכוד אבוד. נאמנות למנהיג ולגוש מעל לכל, מעל דעה מעל יושרה מעל המוסר מעל המדינה מעל כלל האזרחים

    3. גבריאל ורד, מגוחך. בליכוד יש מגוון דיעות במגוון נושאים. כמובן, לא מגוון רחב כל כך כמו בכחל"ב כי זו מפלגת ימין שמתבססת על אידאולוגיה, להבדיל מכחל"ב שהיא אוסף סיעות משמאל ומימין עם אידאולוגיות שונות מאד שכל המשותף להן הוא השאיפה להעיף את ביבי, בין אם מסיבות אידאולוגיות ובין אם מטינה ונקמנות אישית. אז ברור שהדיעות של עופר שלח ושל יועז הנדל הרבה יותר רחוקות אלו מאלו מהבדלי הדיעות שתמצא בליכוד, אבל זה לא משום שכחל"ב יותר פתוחה, חופשית ודמוקרטית, אלא משום שאין לה שום אידאולוגיה. זו מפלגה פונקציונאלית, לא אידאולוגית. אחרי שהם יעיפו את ביבי המפלגה לא תחזיק מעמד הרבה זמן כי אין בה שום דבק אחר.

    4. אמיר ומידות תרגעו מהכוחניות שלכם – אני ימני גאה כבר 50 שנה ומזכיר לכם יש עוד חצי עם שלא חושב כמוכם …וביבי הוא לא אלהים יש בימין אנשים מצוינים!!

  1. ומה צריך לעשות כדי לעצור את החרפה הזאת???
    מה באמת רק אם ישרפו את המדינה זה יעזור???

  2. מה שווה הקול שלי?
    אם נתניהו קיבל רוב ואין לו ממשלה
    אם גנץ קיבל רוב עם תמיכה ערבית
    אם התקשורת כולה שמאלנית
    אם ביהמש נוטה תמיד שמאלה
    אז למה זה עוזר ואיך שאני מצביע
    האם יש סיכוי לשינוי
    אשמח לדעת

    1. א. צעד ראשון, לעמוד על הרגליים האחוריות ושוב ושוב להתעקש עד הסוף על הפרטת התקשורת. הכל חייב להיות פרטי עסקי וחופשי ללא תאגידים מכל סוג שהוא. ב. צעד שני ואולי הראשון. להתעקש על שינוי שיטת הבחירה לעליון. זכות הבחירה חייבת לעבור לאלה שנבחרו על ידי הציבור לפוליטיקאים.
      להתעקש להאבק. חירות או מוות

    2. כי המצב נקבע בגלל חודו של קול.
      אם היו 59 או 60 בבלוק הימין, היו עומדים בתור לפחות 7, ובניהם סיעת גשר, כדי להכנס.
      אולי למרות הכל אם גנץ לא יצליח להרכיב והמנדט יעבור לנתניהו, ימצא נתניהו את הדרך להרכיב ממשלה אם שלישיית ה"ימניים" מכחול לבן + אורלי לוי יתפכחו, ואז על אחת כמה וכמה יהיה ברור שזה קם על חודו של קול.
      בבחירות הבאות, המשותפת תגדל אף יותר. גם בגלל התעוררות במגזר הערבי וגם בגלל הזיופים שהולכים בקלפיות הערביות. לכן עוד יותר חשוב שתצא להצביע. וכן באותה מידה שיהודים שמתוך תמימות מצביעים לגוש השמאל, יתעוררו גם הם.
      ראש הממשלה שלנו נלחם עלינו בבחירות אחרי בחירות. הוא ממש לא צריך את "כאב הראש הזה" אבל הוא עושה זאת מתוך תחושת שליחות עצומה. המעט שאתה יכול לעשות זה לצאת ולהצביע לו, גם אם זה פעם בכמה חודשים עד שנפתור את המצב הזה. ואם לא בשבילו אז לפחות כאקט של מחאה כנגד לפיד-גנץ-פרץ-מרץ ושותפיהם הערבים, התקשורת והשופטים.

    3. הקול שלך שוה מאד עובדה שאם היו עוד כמה קולות ובן גביר לא היה הורס לימין אז היום כבר הייתה ממשלה ימנית למהדרין

    4. לשכנע מתוך כחול לבן את הטובים בהם, אלו שמכירים ברמאות של כחול לבן לפרוש ולתמוך בליכוד.

    5. ניסיתי לענות לך, מצער שמידה מטעמים השמורים עמו נמנע מלהעלותה

    6. מרקוס, ראיתי שתגובה שלך כן הופיעה למעלה. לאתר מידה יש כנראה צוות קטן, לא כמו בוואינט, אז לא תמיד פרסום התגובה מהיר ונראה לי שהם גם ישנים בלילה. קרה לי כמה פעמים שלקח זמן עד שהתגובה שלי פורסמה, בעיקר בלילה. בהתחלה גם אני חשבתי שהם פשוט החליטו לא לפרסם אותה, אבל הם פרסמו את כל התגובות שלי עד היום, גם אם לפעמים באיחור.

    7. כן חשוב להצביע כי בפעם הבאה יכול להיות לימין רוב בלי ליברמן ואז יהיה אפשר לשנות דברים. חשוב להוציא אנשים מהבית בבחירות. שיעור ההצבעה של הימין עלה, אבל לא מספיק. אסור להיות אפאתי כי בכל תוצאת תיקו עולה הסיכוי לממשלת שמאל שנשענת על הסניף המקומי של אש"ף. אם הימין ישב בבית יהיה רוב דחוק פרמננטי לשמאל-משותפת וזה לא יקרה בלי שהשמאל ישלם למשותפת מחירים הולכים ועולים שישנו את מדינת ישראל מן היסוד ויהפכו אותה למקום שלא נרצה לחיות בו יותר משאנחנו רוצים לחיות בלבנון או סוריה.

      האתגר הגדול ביותר שעומד בפני הימין הוא המלחמה על המידע. לשמאל יש דומיננטיות כמעט מוחלטת בשני המוסדות השולטים בזרם המידע – התקשורת והאקדמיה. הם משתמשים בזה לצורך אינדוקטרינציה. אין להם שום אמת מידה מקצועית או מחויבות לתפקידם החברתי האמיתי. הם לא נרתעים משקרים ומהסתרת עובדות חשובות. הספין הנוכחי שלהם הוא שנתניהו הוא דיקטטור שמשתלט על המדינה כמו ארדואן. אין להם בעיה לשקר או להציג פרשנות מסולפת של כל מעשה של הליכוד. אם הציבור בבית יאמין לשקר הזה הסיפור נגמר.

      המאבק לטווח ארוך הוא לייצר ולחזק אלטרנטיבות תקשורתיות ואקדמיות ימניות כדי שהציבור יחשף גם לצד השני באותה מידה. כרגע הכל מוצף בתעמולה שמאלנית ופה ושם נותנים לימנים להכניס מילה או להגיב. זה לא מספיק. זה צריך להיות חצי חצי. שאנשים באמת ישמעו את שני הצדדים באותה המידה כדי לאפשר מחשבה והכרעה אמיתיות במקום שטיפת מוח.

      כאזרחים, אם אתם יכולים, חשוב לתמוך ולחזק את האלטרנטיבות הימניות הקיימות על מנת שהן יוכלו לגדול. לצפות כמה שיותר בערוץ 20 וכמה שפחות בערוצי השמאל כדי להעלות את הרייטינג. כנ"ל ברדיו, אינטרנט, עיתונות מודפסת, ספרות ותרבות. ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש מנוי לאתרים כמו מידה או כרטיסים להרצאות של אנשים ופורומים מהימין. זה תהליך איטי שלא קורה מהיום למחר, אבל חשוב להשקיע בעקביות לטווח ארוך כדי שלא נאבד את המדינה. צריך לשבור את המונופול של השמאל בתקשורת ובתרבות הפופולרית (תוכניות הומור, דרמה, קולנוע וכיו"ב).

  3. מוזר מי שעישן אותם הסיגארים ושתה אותם משקאות אלכוהוליים, שקיבל מאותו מקור ששופטים את ביבי עליהם, הוא זה שרוצה לחוקק חוק נגד ביבי. הוא נהנה מאותה שחיתות. ביבי לא גנב כסף ציבורי ממשלם המיסים כמו שגנץ סחט לחברה שהוא היה המנהל ובעלים שלה. הוא בצורה מושחת עבר על חוקי המכרזים. שאלה טובה למה הפסיקו את החקירה. נכון הוא דפק את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, כשהלעיט אותו בשקרים. דגל שחור ולא עחול ולא לבן לחואנטת הגנרלים אם השמאלן המושבע, לפיד. איך הם לא מתביישים.

  4. הרי כבר ב1987 עת המהפך כשהשמאל צעק גוולט שהעם טיפש הכריזו על מות הדמוקרטיה ושאות אות עוזבים את המדינה. למה אתה עדין כאן אתה עדין כאן עם השרות הציבורי המושחת והמוטה של הערוץ כאן כשהוא בעצם שמאל רדיקלי. להוריד את העורץ העריץ.

  5. ככה זה ממציאים חוקים.כדי להתאים לשאיפות וחלומות להגשמה.זה לא דמוקרטיה.זה תחמנות.שיקריות ורמאות.ואם אתם חושבים שהעם מטומטם.אתם טועים ומטעים.רצון העם ימינה בלבד.לדבריכם למה הרצתם אותנו לבחירות שלישיות. בשניות הייתם נתמכים על ידי תומכי הטרור.חבולת גנבים ורמאים .אלוהים רואה הכל.אתם בהתפוררות פנימית וחיצונית.רצון העם זה לא רצון רשימת הטרור מתבייש בכם.קללת ה לראשיכם

  6. רק בגץ מחליט אם החוק לא חוקי ולא הביביסטים

    1. ברור שרק בג"צ מחליט. או ליתר דיוק, שופטי בג"צ הקדושים, הטהורים והכל כך נאורים. למה מי יחליט? נבחרי הציבור? כאילו, מי זה בכלל הציבור? הריבון במדינה הזאת? הצחקת את אהרון ברק.

  7. רבותי,
    לא קראתי את פרטי המאמר. אך איכשהו לכנות מפלגה עם שלושה רמטכלים, כולל מפלגת "יש עתיד שכלולה בה, כ"שמאל הישראלי" פשוט לא מתקבל על דעת.
    גופים אלה מייצגים בבירור את המרכז הישראלי. כל הסיכוי גם שסטטיסטית הוא כולל את מיטב הכוחות והמוחות היצרניים והחושבים בחברה הישראלית ובמשק הכלכלי שלה.
    וגם עוד להתייחס למחנה הימיני כאל החלק ה"לאומי" – כאשר שליש ממנו זה מפלגות חרדיות – זה הרי לא רציני. לעולם הירדי יש תת-השתתפות ברורה בכל עולם העשייה וההגנה בישראל. חלקם אףעל גבול הגדרת צמוניות בכלל.
    אז please. כבדו מעט את השכל הישר ויכולת הניתוח הבסיסית של האנשים פה. צ

    1. איך נכבד את השכל הישר שלך אם אתה מגיב בלי קריאת פרטי המאמר ???

    2. רמטכ"לים, רמט"כלים, אבל הם הולכים להיות תלויים לחלוטין במי שהיה יועצו האישי של ערפאת. מעשיהם יעידו עליהם. זה לא מרכז, ואפילו לא שמאל. למרות כל מה שמכרו ושיקרו לך בשנה האחרונה. זה השמאל הקיצוני במרעו. גם המרשל אנרי פיליפ פטן היה גיבור מלחמה ופטריוט צרפתי לתפארת – עד שהפסיק להיות כזה והפך ל… משהו אחר.

    3. אתה ממש טמבל.
      לך תקרא היטב את המאמר.
      אם יש לך משהו בקודקוד אז תגיב.

  8. הציבור הישראלי לא יודע הרבה על דמוקרטיה. מספרים להם שדמוקרטיה זה בג"ץ. לא מספרים להם שהכוח העצום, הכמעט בלתי מוגבל, שניתן (או נלקח) בישראל למערכת המשפט, לבג"ץ וליועמ"שים הוא אנומליה בעולם הדמוקרטי. הם חושבים שככה זה בכל מקום וככה זה צריך להיות בדמוקרטיה תקינה.

    הם חושבים שאקטיביזם שיפוטי ועוד מהסוג הכי מרחיק לכת של אהרון ברק זה הדבר הנורמלי, שככה שיפוט תמיד היה וזה הדבר הנכון ואין בלתו.

    מלמדים אותם שלבקר את מערכת המשפט זה לתקוף את הדמוקרטיה, שלבצע רפורמות במערכת המשפט זה לחסל את הדמוקרטיה כי בדמוקרטיה תקינה, כך גורמים להם להאמין, מערכת המשפט היא הרשות העליונה ושתי הרשויות הנבחרות, הכנסת והממשלה, כפופות לה.

    הנוכחות של נבחרי ציבור בועדה לבחירת שופטים היא כמעט סמלית בלבד כי הם ארבעה מול חמישה ואחד מהם מהאופוזיציה. בפועל מערכת המשפט היא שממנה את השופטים. אי אפשר למנות שופט בלי הסכמת נציגיה. בהרבה דמוקרטיות אחרות שופטי העליון נבחרים ע"י נבחרי הציבור. בארה"ב זה הנשיא והסנאט. מאחר שנבחרי הציבור מתחלפים מעת לעת יוצא שממונים שופטים ממקומות שונים ועם גוונים פוליטיים שונים ולא רק "אנשי שלומנו" ואיזה עלה תאנה פה ושם.

    אבל התקשורת הישראלית אומרת שדבר כזה יחסל את עצמאות מערכת המשפט ולכן את הדמוקרטיה. כך יוצא שיש איזונים ובלמים שמרסנים את תאוות הכוח של הרשויות הנבחרות, אבל אין שום גוף או סמכות שיכולים לבלום את תאוות הכוח של הרשות השופטת, וכל נסיון לייצר אילושהם איזונים ובלמים מוצג כנסיון לחסל את הדמוקרטיה.

    הישראלים לא מבינים למה בכל דמוקרטיה יש חוקי חסינות. הם לא מבינים שזה בגלל שאפשר להשתמש במערכות החוק לצורך רדיפה פוליטית. בישראל מלמדים אותנו שהשופטים צדיקים, לעולם לא מוטים ולעולם לא פועלים ממניעים זרים, ושאם הפרקליטות או היועמ"ש מחליטים להגיש כתב אישום נגד מישהו זה בגלל שהוא אשם. לכן בעיני הציבור הישראלי אין צורך בהגנה מפני רדיפה פוליטית או פוטש באמצעות החוק כי אין כאלה דברים בעולם, זה מעולם לא קרה בשום מקום ולא יכול לקרות, כך הם מאמינים.

    בישראל חל תהליך הדרגתי של כרסום בהגנה על נבחרי הציבור והפקרתם לחסדי מערכת המשפט. זה נעשה במספר צעדים.

    שינוי חוק החסינות מחסינות אוטומטית שצריך הצבעה חשאית כדי להסירה לחסינות שצריך הצבעה גלויה כדי לקבלה. במקום לנמק למה מקרה מסוים חריג מספיק כדי להצדיק את הסרת החסינות מבקש החסינות צריך להסביר למה היא מגיעה לו ולשכנע את האופוזיציה. זו פשוט פארסה.

    הלכת דרעי-פנחסי, בה בית המשפט קבע על דעת עצמו שבמקרים מסוימים ראש הממשלה חייב לפטר שר שהוגש נגדו כתב אישום בין אם הוא אשם או לא. זה למעשה נתן ליועמ"ש לממשלה את הכוח לפטר שר. אם יש שר שאינו נושא חן בעיני מערכת המשפט, למשל שר משפטים שמנסה לבצע רפורמות, אז כל מה שצריך לעשות זה להגיש נגדו כתב אישום. אין בעיה אם הראיות מפוברקות, אם העדים עדי שקר, אם זה פשע תקדימי שזה עתה הומצא ולא קיים בשום דמוקרטיה אחרת. זה לא משנה כי אין אפילו צורך להוכיח שהוא אשם.

    עכשיו השמאל והמשותפת יחוקקו חוק שיחייב הדחה אוטומטית של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. זה נותן בידי היועמ"ש, המשטרה ומערכת המשפט את הכוח לפטר ראש ממשלה שאינו מוצא חן בעיניהם. לא משנה בכלל אם זה ביבי או לא או אם ביבי אשם או לא. היום זה ביבי, מחר זה ראש ממשלה אחר. העם לא מבין מה לא בסדר בזה כי אומרים לו שאם מוגש כתב אישום נגד מישהו אז הוא אשם.

    העם לא מבין שבאמת יש סכנה לדמוקרטיה, שהדמוקרטיה הישראלית אכן נסוגה צעד אחר צעד, אבל שהסכנה לא באה מצד הרשויות הנבחרות, אלא מצד הרשות השופטת. עכשיו השמאל כמה למשטר האוליגרכי הזה כי למערכת המשפט ולבג"ץ בפרט יש נטיה שמאלנית מובהקת. הם לא מבינים שלא לעולם חוסן, שיום אחד הכוח האבסולוטי שהרשות השופטת הולכת ומנכסת לעצמה בתמיכתם עשוי לשמש גם נגדם.

  9. מה קורה אם הם יצליחו להעיף את ביבי עכשיו באמצעות החוקים האלה? אי אפשר לערוך פריימריז (התקהלות המונית) או כל בחירות שהן בימי הקורונה ואין מ"מ ראש הממשלה, אז מי ימלא את מקומו של נתניהו? אדלשטיין הוא השני ברשימה של הליכוד לכנסת. זה יהיה פרס לשמאל. בימים אלה אנחנו זקוקים לאמיר אוחנה. אנחנו צריכים לוחם ורפורמטור שמכיר היטב את מערכת המשפט. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה "מנהיג" שהשמאל מעדיף. אם הם יקבלו פרס על התרגילים המלוכלכים שלהם הם ימשיכו להשתמש בשיטות האלה שוב ושוב.

    הדבר הכי גרוע יהיה אם הם יעיפו את נתניהו בדרך הזו ואח"כ הליכוד יכנס לממשלת אחדות בלי נתניהו. אחרי דבר כזה לא יהיה עוד טעם להצביע ליכוד כי מה הטעם להצביע למפלגה שנותנת למפלגות אחרות, כולל האופוזיציה והסניף המקומי של אש"ף, לקבוע מי יעמוד או לא יעמוד בראש מחנה הימין ומה יהיה סדר היום? אם התכסיס הזה יצליח להם הם ימשיכו בתכסיסים כאלה. אם הליכוד יכנע להם זה גם יחזק אותם בקלפי.

    אם הם עושים את זה שיקימו ממשלה בלי שום מפלגת ימין. אם הם לא יצליחו ואף אחד מכחל"ב לא יערוק תשאר ממשלת המעבר עם כנסת לעומתית כי אין אפשרות לערוך בחירות בימי הקורונה. זו תהיה ממשלה שתתקשה מאד לתפקד.

  10. לפיד וכחול לבן רוצים אנרכיה ולא
    דמוקרטיה יש גבול לדמוקרטיה כשהיא מגיעה על פי הנרכיה וגם
    יש גבול לצביעות האנטי ציונית
    שמישרים קו עים מהללי מחבלים
    ושונאי היהודים

  11. יועז והנדל ואורלי לוי, הצילו את המדינה מרפה, ואני משווה אותם לפנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן, שעשה מעשה והיציל את העם מכליה, ראה פרשת פנחס,, אלה אלה הגיבורים האמתיים שעם ישראל נשען עליהם

    1. הם לא גבורים, עובדה שהם בשחו לבן
      וגם שכחו שהליכוד ניצח בבחירות
      שילכו עם הערבים וזה הסוף של מדינת היהודים

  12. יועז והנדל ואורלי לוי, הצילו את המדינה מחרפה, ואני משווה אותם לפנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן, שעשה מעשה והיציל את העם מכליה, ראה פרשת פנחס,, אלה אלה הגיבורים האמתיים שעם ישראל נשען עליהם

  13. בג"ץ צריך להבין את מה שכתוב פה לא יכול להיות שבית המשפט יתערב בבית הנבחרים וישתק אותם כי בסופו של דבר שופטים הם בני אדם שיכולים לטעות או להביע דעה לא ניטראלית ,לכן רק הנבחרים שנבחרו ע"י העם יכולים לנהל את המדינה מתוך הפרלמנט.

  14. ככל שאני שומע את הלפיד הבער אני קופץ מהכסא !
    כמה טימטום !
    ואז אני מבין מדוע האיש הזה לא הלך ללמוד באוניברסיטת בר מינן ! והיה מוכן לקנות תעודה בכסף ולא בהשכלה אמיתית ! נו שקרן ! כי הוא פשוט 0 ממש 0 אפסים !
    והשאלה איך בחרו בו 19 מנדטים !
    והתשובה פשוט קלה קלה קלה ! מפני שכל הבוחרים שלו הם כמוהו ממש ממש כמוהו 0 0 0 0 0 אפסים כת מטומטמים ! ר"ל לא עלינו ולא על זרענו !
    ואו ואו ואו כזה טימטום לא נתקלתי כל ימי חיי !

  15. למה צריך כנסת ממשלה יש בגץ ואז מתלוננים שאין הפרדת רשויות

  16. כעיקרון, ממפת הצבעים מתברר, שאכן 'שחור' נמצא בסתירה אמתית עם לבן וכחול ומגן-דוד. מה שבטוח שעם תוסיף לשחור, אדום וירוק, זה יהיה במובהק המאפיין שמפגיני המרכז-שמאל הלוחצים שלא להקים ממשלת אחדות יהודית במדינה היהודים, יוכלו להזדהות ביותר. הרי בלוא הכי אתם ידועים כאנטי-ציוניים וכאלה השואפים שהמדינה תהיה שייכת לכול אזרחיה, שפירושו 'המכנה או המחנה המשותף עם המשותפת ורוב בוחריה.

  17. 1. גם נתניהו תמך -כראש האופוזיציה- בחוק רטרואקטיבי נגד אולמרט

    2.נתניהו אינו ראש ממשלה מכהן:הוא ח"כ מועמד לראשות ממשלה.
    3.החוקים אינם רטרו אקטיביים
    4.למה בחירתו של אדלשטיין ליו"הכנסת הקודמת
    היתנ " בסדר" אפילו שלא הוקמה ממשלה ?

    1. אין שום דמיון בין העבירות של אולמרט לבין התיקים של נתניהו.
      אולמרט ניהל פעילות מאפיונרית: היתה לו כספת במשרד, ושני עוזריו – המזכירה שולה זקן ועורך הדין האישי אורי מסר, התעסקו במעטפות המזומנים. בנוסף, הפרקליטות הגישה נגד אולמרט רק כחמישית מכתבי האישום שהיתה אמורה להגיש והתעלמה מפרשיות כמו "הבית ברחוב כרמיה" (שוחד של מאות אלפי שקלים), "יצירות האמנות" עם קליפות הביצים שאשתו עליזה "מכרה" לקבלנים בעשרות אלפי שקלים לתמונה (שוחד של מאות אלפי שקלים), ה-500 אלף שקל שעברו לאחיו של אולמרט (יוסי אולמרט) כשוחד, מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי כולל של יותר ממיליון דולר שקיבל אולמרט בתפקידיו כראש ממשלה / שר / מ"מ מקום ראש הממשלה / יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל מאנשי עסקים שביקשו את עזרתו במשרדי הממשלה, תוכניתו של אולמרט לבזבז את כספי המיסים שלנו על תכנון ובניית מעון ראש ממשלה חדש במחיר אסטרונומי, אשר רק החלפתו בתפקיד על ידי נתניהו הביאה לביטולה.
      כל התקשורת, בתחילה, התגייסה למען אולמרט, הפרקליטות לא נקפה אצבע, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הורה על פתיחת חקירה שבסופה החליט להסתפק בהערה לאולמרט על שסייע במינהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר לאחר שקיבל ממנו קודם לכן עט נובע בשווי 1,750 דולר. ורק לאחר סדרת חשיפות של עיתונאי יחיד – יואב יצחק, התחילה הפרקליטות לעבוד, בקצב של צב. ובמשפט ישב בין שלושת השופטים לא אחר מיעקב צבן – ידיד ותיק של משפחת אולמרט. לא די שלא פסל את עצמו הוא גם לא טרח לדווח על כך לפרקליטות.
      מול נתניהו המצב הפוך: נתניהו לא ניהל שום פעילות פלילית והמשטרה והפרקליטות רודפות אותו על כל שטות. כך למשל, בעניין הקשר בין פוליטיקאים לכלי תקשורת, יש לגביו אכיפה בררנית בוטה הנגועה ברדיפה פוליטית.

      https://www.news1.co.il/Archive/0018-D-17874-00.html

  18. מילים כדורבנות
    "אנחנו כאן בזכות העם ונתפזר רק בכוח החרב" זהו ציטוט של הונורה מיראבו במהפכה הצרפתית
    לא יהיה ברירה אלה להכריז על מאבק כנגד כל חורשי הרעה
    לחילופין אפשר להקים מועצה מתחרה לבג"ץ שתפעל לפי החוק אך לא בנוכלות וחד צדדיות כמו הבג"ץ בנוכחי. זהו רעיון דמוקרטי ופתרון אלגנטי כנגד כל אירגוני השמאל. לפי מיתר המסורת הכלכלית תחרות תיצור שיפור השירות. (האם מישהו שאל מי בחר את העמותה לאיכות השלטון? מי הם בכלל שהם מטיפים לדמוקרטיה הכי טובה שיש בעולם.( באין ברירה יש להקים ארגון דומה אך בפיקוח הריבון העם דרך הכנסת)

    1. שכחת להזכיר שהעמותה לאיכות השלטון(לכאורה) מעלה כל פעם כדור לבג"ץ והוא בזכותם משחק בכדור. זה כמו במשחק כדור עף. הם כאילו לכאורה מגלגלים עיניים לשמיים. זה לא אנחנו זה העותרים….
      זה מזכיר סרט של צארלי צפלין אשר מבקש מבנו לשבור שמשות ואחר כך הוא מופיע, כזגג לתקן וזה כמובן נותן לו פרנסה.

    2. שכחת להזכיר שהעמותה לאיכות השלטון(לכאורה) מעלה כל פעם כדור לבג"ץ והוא בזכותם משחק בכדור. זה כמו במשחק כדור עף. הם כאילו לכאורה מגלגלים עיניים לשמיים. זה לא אנחנו זה העותרים….
      זה מזכיר סרט של צארלי צפלין אשר מבקש מבנו לשבור שמשות ואחר כך הוא מופיע, כזגג לתקן וזה כמובן נותן לו פרנסה.