ארה"ב: כתב אישום נגד נשיא ונצואלה בעבירות הברחת סמים

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי בכירים במשטר מאדורו הבריחו מאות טונות קוקאין. פרס של 15 מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל להרשעה

מסתבך עם טראמפ? ניקולס מאדורו | kremli.ru

שר המשפטים האמריקני וויליאם בר הודיע הערב (חמישי) על הגשת כתב אישום נגד נשיא ונצואלה ניקולס מאדורו וחברים בכירים אחרים בממשלתו, כולל שר הביטחון ונשיא בית המשפט העליון. על פי ההודעה שפרסם משרד המשפטים, מאדורו ומקורביו נאשמים בעברות של הברחת סמים, וכמו כן הוצע פרס של 15 מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרם או הרשעתם.

במשרד המשפטים סיפרו כי ממשלת ונצואלה פעלה להברחת קוקאין אל תוך אמריקה ביחד עם ארגון הגרילה הקולומביאני FARC, המוגדר בארה"ב כארגון טרור. "אנו מעריכים כי בין 200 ל-250 טונות של קוקאין נשלחו מוונצואלה, כמות שווה ערך לשלושים מיליון מנות קטלניות של הסם", נכתב בהודעה.

גם מזכיר המדינה מייק פומפאו התייחס לאישים המופיעים בכתב האישום ואמר כי "בעודם מחזיקים בעמדות מפתח במשטר מאדורו, אותם אנשים הפרו את האמון הציבורי על ידי כך שיזמו משלוחי סמים מוונצואלה, כולל שליטה על המטוסים שהמריאו מבסיס חיל האוויר במדינה, כמו גם שליטה על נתיבי ההברחה דרך הנמלים".

הגשת כתב אישום נגד ראש מדינה זרה היא בהחלט צעד חריג, המגיע בתקופה של מתיחות עולה בין ונצואלה וארה"ב. האמריקנים אינם מכירים בסמכותה של ממשלת מאדורו, ותומכים בראש האופוזיציה חואן גואידו כשליט הלגיטימי במדינה. בשנים האחרונות האשים ממשל טראמפ את ממשלת מאדורו בהפרה נרחבת של זכויות אדם, כולל עינויים, הוצאות להורג ללא משפט ומעצרים שרירותיים.


הידיעה פורסמה לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *