נשיא או פוליטיקאי? ריבלין נכנע לשמאל ומעצים את המשבר

ההחלטה התמוהה שלא להעניק את המנדט לראש המפלגה הגדולה ממשיכה מסורת ותיקה בדיפ-סטייט הישראלי: דין אחד לכולם ודין אחר לנתניהו

רה"מ נתניהו והנשיא ריבלין | קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין מרבה להשתמש ברשתות החברתיות על מנת להסביר סוגיות שעל הפרק. כך עשה למשל לגבי ארוחת ליל הסדר בביתו ובצדק. ואולם, עד כתיבת שורות אלו לא נימק בצורה רציונלית את החלטתו השנויה במחלוקת, בהינתן העובדה שבני גנץ כשל להקים ממשלה, שלא להעביר את המנדט לראש הממשלה נתניהו אלא להעבירו לכנסת ובכך להנציח מצב אבסורדי שבו השליטה על הוועדה המסודרת נתונה בידי מיעוט מקרי המורכב מקטבים אידאולוגיים. צעד תמוה זה של הפוליטיקאי שהפך לאזרח מספר 1 מעמיק עוד יותר את חוסר האמון כלפיו מצד המחנה אליו השתייך בעבר, פוגם במעמד מוסד הנשיאות ומעניק את הרושם שהוא נכנע ללחץ של השמאל הישראלי המפורק.

כבוד הנשיא אמור להיות העד הראשי למשבר הפוליטי בו נמצאת ישראל. אחרי ככלות הכל, הוא דחף לפני כולם ואולי יותר מכולם להקמת ממשלת אחדות. החלטתו תמוהה במיוחד משום שלאחר הבחירות בספטמבר 2019 הוא כבר קבע תקדים כאשר העניק את מלאכת הרכבת הממשלה לגנץ שהומלץ על ידי 54 חברי כנסת בלבד, לאחר שנתניהו לא צלח בהרכבת ממשלה. עתה, כאשר היוצרות התהפכו אבל לראש הממשלה נתניהו 59 חברי כנסת שמבקשים לתמוך בו ואילו גנץ איבד את בסיס התמיכה, הנשיא מסרב לעשות את הדבר המתבקש. בהקשר הזה חשוב להדגיש דבר נוסף : לגנץ נשארה סיעה של 17 מנדטים ואילו לנתניהו עומדת הסיעה הגדולה בכנסת עם 36 מנדטים, אשר בבחירות האחרונות זכתה למספר הקולות הגבוה ביותר שקיבלה אי פעם מפלגה בישראל.

הנשיא נמנע מלקבל החלטה הגיונית בנסיבות העניין ובעשותו כך הוא חוטא לתפקידו, במיוחד בימים בהם המערכת הפוליטית בישראל נמצאת בסחרור וזקוקה ליציבות ובמיוחד בימי משבר הקורונה בהם דרושה ממשלה שתוכל לטפל בו באופן הולם. לא זו אף זו, בהחלטתו זו ממשיך ריבלין מסורת ותיקה שאת יסודותיה הניחו השמאל, התקשורת וגורמים במערכת האכיפה: דין אחד לכולם ודין אחד לראש הממשלה נתניהו.

תומכיו של ריבלין יטענו שהוא למעשה החזיר את ההחלטה לכנסת אך זהו טיעון לקוי. החלטת הנשיא עושה בדיוק את ההיפך ולוואקום שיצר ריבלין נכנס שוב בג"ץ, כאשר דקות לאחר שסירב לחדש לגנץ את המנדט כבר הוגשו עתירות לבית המשפט העליון נגד האפשרות התיאורטית של הענקתו לנתניהו. במצב זה, היה מצופה מהנשיא לא לחשוש אלא לקבל החלטה שתחזיר לנבחרי הציבור את הכוח שכה קריטי לעקרון הפרדת הרשויות, אותו כוח שנלקח ממנה בהדרגה על ידי בית המשפט העליון בעשורים האחרונים, במאבק שהגיע לשיא כאשר היו"ר היוצא יולי אדלשטיין עמד על חשיבות עצמאותה.

חזרתי לאותו ראיון מפורסם של ריבלין עם ארי שביט בחודש ביוני 2003 בעיתון 'הארץ'. המילים שאמר אז נותרו רלוונטיות גם בימינו:

לכאורה מתעורר החשד שאולי מערכת אחת מונעת ממערכת אחרת לממש את המנדט שניתן לה על ידי הציבור. כי אם אני למשל נבחרתי לכנסת, ואם למשל ראש הממשלה רוצה לבחור בי, ואם באה מערכת אחרת ואומרת אתה מנוע מלהיבחר רק כיוון שיש איזה חשד נגדך שהועלה בעיתוי לא מקרי ובעצם לא נחקר אחר כך, אז יש פה איום על הדמוקרטיה דווקא על ידי מי שמדברים בשם הדמוקרטיה. יש פה סיבה לדאוג שמא במקום שלטון החוק יש לנו בישראל כנופיית שלטון חוק".

כמעט 17 שנים עברו, וכיום רובי ריבלין פועל בשם אותו כוח שאותו ראה כשלילי ומשחית.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

119 תגובות למאמר

    1. אז זהו, שלא ניתן להגיש בג"צ נגד הנשיא.
      והאיש שבני עמו בחרו בטרור יודע זאת !!!

  1. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(השמאל = חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הבולשביקי השמאלני שחיסל את הדמוקרטיה בדרך!

    1. לא נשיא. לא פוליטיקאי. שמאלני. שכח את מקורותיו. מס……..

    2. ריבלין
      כמה חבל חבל
      וגם בושה

    3. ריבלין הוא נשיא של חצי עם. הוא סמאלני מכר את נישמתו לשטן הסמאלני לצערי הרב. הייתי רוצה ליכתוב דברים טובים. אבל זו האמת לצערי…

    4. מה אתם מצפים מאדם שזילזל בכל הציבור וישב לסדר עם בתו ומשפחה, ועוד עובד עלינו בעיניים שזה בגלל שהיא עובדת שלו. בטח גם ילדיה הקטנים חתומים אצלו על חוזה עבודה. לדחוף לו באמצע הביס הסעודה לעבור איתה על כל מיני חוזים ממשלתיים. זה זילזול קיצוני באינטליגנציה של הציבור. היה צריך להתפטר. אחרי דבר כזה אי אפשר להאמין לו כבר לכולם. טובתו האישית חשובה לו לעין ערוך מטובתו של העם הזה. המינימום המתבקשת ממנו זה שיראה הזדהות עם העם. אבל הוא חושב שהעם טיפש.

  2. הוא נתן לו כבר פעמיים השנה.
    גם עכשיו הוא יכול להרכיב ממשלה
    יש לזה שלושה שבועות.
    בהצלחה.

    1. לא נכון ולא צודק.
      אם היה מקבל מנדט מהנשיא – היה יכול להקים ממשלה עם רוב רגיל, למשל 59 בעד וכמה נמנעים.
      עכשיו חייבים להיות 61.

      הנשיא במלחמתו נגד ביבי – מעדיף ודוחף לבחירות רביעיות.
      הוא לא לבד – ה-בגץ ממתין לתורו.
      פוליטיקאים קטנים.
      שורפים את המועדון.

  3. ריבלין מזמן חרג מזכותו. לשלוח אליו את מה שנאמר ב 2003 ולבקש ולפרסם את התגובה שלו. אולי גם להקליט ולצלם את הגיגום וההסמקה שילוו לתגובה. השתן עלה לו לראש. למה לא נקנס כשחרג בליל הסדר?

    1. אם עליו להיקנס אז קודם ביבי,המקורבים טוענים שזה הוקלט קודם!
      נו ברצינות ערכו שולחן כמו בגן ילדים כדי להצלטלם???
      פעם אחת אמרו שהבן גר ביחידה בבלפור פעם נוספת אמרו שהוא גר בנין ממול,ש בוע רודם היתה כתבה שאבנר עבר לגור בדירה שכורנה עם בת זוגו וכלב!
      למי אפשר להאמין????

    2. מה הסתירה?
      הבנין ממול גם נמצא ברחוב בלפור והוא יכול לגור שם עם חברה וכלב.

  4. והרי לנו עוד סיבה מדוע יש לבטל את מוסד הנשיאות שהפך לגוף פוליטי לעומתי לימין ויותר מכל בתקופת ריבלין. הבה נחסוך עוד מיליונים שכה זקוקים אנו להם בעיקר לאור הקורונה. שריבלין יהיה הנשיא האחרון של מדינת ישראל

    1. ובמקום זאת הליכוד ירכיב ממשלה בת 36 שרים. כמה חסכוני!!

  5. הנשיא עשה מה שצריך והוא ליכודניק אמיתי לא כמו כל הבונים שתוקפים אותו בהנחיית בלפור. אצלכם היום לא ז'בוטינסקי ולא מנחם בגין היו עוברים כי הקיסר ביבי סוף לכם הראש – שכל אין – כי כולם שמאלנים כלומר בוגדים

  6. אצל ריבלין אין הפתעות, הוא יעשה הכל כדי לרצות את אדוניו החדשים מהתקשורת השמאלנית על מנת לזכות בעוד קצת כבוד.
    מה נשאר לו חוץ מזה.
    הוא אף פעם לא היה באמת ליכודניק, הוא היה כדאיניק.
    המקום היחיד שבו נתנו לו מקום היה הליכוד אז הוא היה שם.
    דרך אגב, יאמר לזכות נתניהו, שאם היה עושה מעשה שרון וריבלין ( כלומר בוגד בבוחריו ) אז מזמן התקשורת והבגץ היו מאתרגים אותו.
    כנראה שהוא הגיבור האמיתי.

  7. ריבלין ממש איבד את כל היושר שלו.
    הוא מתחנף לשמאל.
    הוא מתחנף לערבים.
    הוא ממש יוצא כאויב נגד הימין. ונגד נתניהו.
    כל זאת כביכול במסגרת "תפקידו" העמדת פנים.

    אפילו הפנים שלו השתנו והוא נעשה מכוער לגמרי.

    1. לאליהו נריה, ריבלין לא איבד שום דבר ובטח לא את היושרה שלו. כי אף פעם לא היתה לו יושרה כפי שאולי חשבת עליו. כמי שזוכר אותו כעורך דין במשרד מעופש ברחוב בן יהודה בירושלים הבחנתי בו תכונות של איש נכלולים נהג להתבטא בלשון גסה כאחרון הפרחחים בשוק מחנה יהודה. היום הוא יקיר הסמול על דרך על דרך ניגוח נתניהו מקינאתו אותו על ידיעתו כמה שהוא נחות אינטלקטואלית מולו.

    1. רבלין אתה לא תזכר בדפי ההיסטוריה. עשית דין לעצמך בכל דבר,הן בליל הסדר, הן במתן מנדט לגנץ שנתמך על ידי תומכי טרור והיד נטויה. אתה הפכת לריבון גם על בית המשפט העליון שאני מאמין שיפסוק לחובת ביבי בגלל השנאה אליו. על זה לא יסלחו לך. אתה תעלם כאחד האדם, סליחה כאחד הנשיאים הכי שנוי שהיה למדינת ישראל. לא יזכרו אותך ולא יזכירו אותך. יעדיפו לשכוח אותך.

  8. כבוד הנשיא, זיקנתך מביישת את צעירותך.
    התבייש לך, עד לאן מובילה אותך שינאתך לראש הממשלה נתניהו.
    גם אם אתה גורם לנזק בלתי הפיך למדינה, וגם לעצמך, בחינת תמות נפשי עם פלשתים.
    אתה בסך הכל, הוכחת את עצמך
    כפוליטיקאי וכאיש קטן.
    זכור שאנשים אינם טיפשים וקוראים אותך היטב.אתה משתמש בכח המשרה לחסוך חשבונות, ואתה יודע זאת.
    אבל, זה לא יצלח ולמרות שינאתך, אתה תראה בקרוב את נתניהו ראש ממשלה

  9. את בגץ צריך לתבוע על מרמה והפרת אמונים נשבעו לשפוט לפי חוקי המדינה ועושים מה שהם רוצים וריבלין כבר היתיאשתי ממנו שותף לפשע נגד כל היגיון ודין השנאה לנתניהו מעבירה אותו על דעתו וממש זועק לבגץ שיציל אותו ויתערב לפסול את נתניהו לא נשכח ולא נסלח

    1. לתבוע את בג״ץ-לאיזה בית משפט?
      בג״ץהוא הערכאה העליונה אז או שהוא ישפוט את עצמו או שתרכיב בית דין חיצוני(וזה לא יעבור בכנסת ובטח לא יעבור מבחן בג״ץ)-אך מי יכול להרכיב? הכנסת? היא בסופו של דבר התובעת.
      ומי ראוי לשבת שם-שופטי בג״ץ לשעבר? אלה החברים של הנוכחיים שהעבירו את מינוים בועדה למינוי שופטים!
      בקיצור, תודה על ההצחקה בימים קשים כאלה-פה ובסרטונים של אנדרדוס.

  10. את בגץ צריך לתבוע על מרמה והפרת אמונים נשבעו לשפוט לפי חוקי המדינה ועושים מה שהם רוצים וריבלין כבר היתיאשתי ממנו שותף לפשע נגד כל היגיון ודין השנאה לנתניהו מעבירה אותו על דעתו וממש זועק לבגץ שיציל אותו ויתערב לפסול את נתניהו לא נשכח ולא נסלח צריך לשסות בהם את המוסד שעל דגלו לשמור על המדינה מפני אויבים מבית ומחוץ

  11. רבלין אתה לא נשיא ,אתה זקן מחורפן נתושלך
    לא רוצים אותך דיי תלך עזוב בית הנשיא אינך מתאים
    לתפקיד,

  12. חמור ביותר איך תיתכן הפליה מכוונת כנגד ביבי, רק משום שהוא שונא בביבי .

  13. ריבלין מזמן הפך לשמולני יש לו היזדמנות לתקו את העוול שעשה לנתניהו מיתנהג כמו ליברמן.שיסיים את כהונתו צריך לקחת לו את פינקס הבוחרים של הליכוד שיתפקד למרץ ולמשותפת.

  14. הנשיא כבר בן 80 מגיב באיטיות ואולי לא רק גופנית. מוטב שיעזר לאלתר בבני משפחתו. לכולם יש מחליפים

    1. קשה לי להאמין שזה אותו רובי שלא אחת ביקש שנתמוך ונצביע עבורו חלמען יכנס לכנסת והיום פועל הפוך מכל מה שהציג שהוא מאמין.

  15. זה האדם המדבר על אחדות ואהבת הזולת , מונע משינאה תהומית לנתניהו..
    כבית"רי שחינך דורות של בית"רים צעירים צר לי לומר לך אתה לא שייך אלינו יותר..

  16. חצוף!
    הנשיא לא חייב לך כלום!
    חשוב לבד, האם עליו להתבזות ולהעניק את המנדט, דווקא לחבר כנסת המואשם ב-3 כתהי אישום?

    1. חה חה חה.
      המציאו 3 תיקי אישום לא מהעולפ הזה ובונים על זה את כל הבניין שלהם

    2. הנשיא חייב לבוחרים לכבד את זכותם להחליט שהם רוצים חבר כנסתלמרות ההאשמות נגדו.

  17. רבלין אתה לא תזכר בדפי ההיסטוריה. עשית דין לעצמך בכל דבר,הן בליל הסדר, הן במתן מנדט לגנץ שנתמך על ידי תומכי טרור והיד נטויה. אתה הפכת לריבון גם עלבית המשפט העליון שאני מאמין שיפסוק לחובת ביבי בגלל השנאה אליו. על זה לא יסלחו לך. אתה תעלם כאחד האדם, סליחנ כאחד הנשיאים הכי שנוי שהיה למדינת ישראל. לא יזכאו אותך ולא יזכירו אותך. יעדיפו לשכוח אותך.

    1. למעשה, נתינת המנדט לגנץ היתה מהלך נכון.
      ראשית, כי חשוב לשמור על החוק והיו לו תומכים.
      שנית, לא משנה כמה מנסים להסתיר אותו בתקופה האחרונה, ברור לכולם שליברמן לא היה מצליח להגיע למספיק הסכמות עם הרשימה המשותפת וזה אומר שגנץ היה נכשל והבוחרים שלו היו מבינים מי הוא באמת ועוזבים אותו לפני הבחירות הבאות.
      למערי, נתניהו והליכוד זרקו לו גלגל הצלה והרסו הזדמנות הסטורית לימין.

      אבל לגבי השאר-אתה צודק.

  18. מי שתבע את המשפט האלמותי
    "שלטון כנופיות החוק" היה ריבלין..
    הוא ולא אחר.
    מה בדיוק מדריך אותו היום ….
    רק לא ביבי?
    נראה כך חד וחלק.

    1. לפני שהתיקים נגדו נפתחו ראובן ריבלין היה ממתנגדי הדיקטטורה השיפוטית: הוא טען שבג"ץ מבצע סיכול ממוקד במדינת ישראל ושאם מדינת ישראל לא תשים סוף לדיקטטורה הזאת הרי שהדיקטטורה תשים סוף למדינת ישראל. ואז, בבת אחת נפתחו נגדו 5 תיקים שונים ופתאום ממבקר חריף של הפרקליטות הוא הפך לתומך הפרקליטות ולמגן החונטה. באורח פלא, כל 5 התיקים נגדו – נסגרו, בבת אחת, באותה קלות שבה נפתחו. ככה הוא למד איך להתנהג.

      https://rotter.net/User_files/forum/5db5e9a41ca255451.jpg

    2. חמשת התיקים של ריבלין, כמו מידע מפליל לכאורה נגד אישים אחרים הם ראשי הסוסים שהמאפיה המשפטית שמה לאנשים במיטה. חוץ מנתניהו כמעט כולם התקפלו עם הזנב בין הרגליים. זאת עובדה!

  19. הנשיא הזה איבד אצלי את כל מניותיו.
    לאחר התנהלותו בליל הסדר אני בזה לו.
    אין מוסר ואין אמת.
    אפילו לא בקרב השיא – הנשיא.
    מביש.
    מקווה שהוא קורא זאת.

  20. להיפך, נתניהו עדיין יכול להקים ממשלה, ופחות למרוח זמן. אם היה מקבל את המנדט היה מנסה והמנדט עדיין היה מגיע לכנסת. לא הוכרז שאנחנו במצב חירום?

  21. ועוד דברים שאמר יו"ר הכנסת לשעבר,ריבלין :
    "ריבלין הוסיף כי בסוגיה זו נחשף צד מסוכן באותה "מהפיכה חוקתית" שמנהיג השופט ברק. "בפועל, מתברר, התחוללה כאן מהפכה המגיעה לכדי הפיכה של ממש, אשר שוללת מן הריבון את סמכותו הדמוקרטית. המחוקק לא העלה על דעתו והדעת אינה סובלת מצב שבו בית המשפט העליון מנסה לקבוע במקום לפרש מהם ערכיה של מדינת ישראל". הוא פנה לשופט ברק: "תפתח אדוני כל עיתון ותראה – הכנסת הלא מוצגת במקרה הטוב כמשכנם הלא-רלוונטי של 120 פוליטיקאים בלתי-כשירים בעליל, שאין להם מושג מה המדינה צריכה. הכנסת הרי תמיד מוצגת כמכשול, כעיכוב מטריד. תמיד אמרתי שבית המשפט העליון, בהתפשטותו לתחומים לא לו, בהתערבותו בסוגיות שבהן אין לו ואסור שתהיה לו כל סמכות, יכרות בסופו של דבר את הענף שעליו הוא יושב ויזעזע את העץ כולו". כל מילה בסלע ! היו זמנים…

  22. מוסד הנשיאות הפך מזמן למיותר . איזה זקן סינילי , חכם בעיני עצמו , יושב בבית אבות יוקרתי ואנו צריכים לממן את שחיתויות שלו . דייייי . נמאס לנו לממן .
    עם הכסף הזה כמה בתי חולים ניתן לבנות .

  23. נשיא המדינה שהיה הכי בימין הפך את עורו כל זה בקנאה שיש בליבו כלפי ביבי מי צריך נשיא כזה הפכפך שלא ניתן להבין מה ברצונו לעשות אבל לנו היהודים יש בורא עולם שהוא מחליט ולא אתה בעזרת השם ביבי יהיה ראש ממשלה עד ביאת משיח צדקנו כך הבטיחו לו הרב כדורי הרבי מלובווטיש וכן הרב בן טוב אז אנו נראה את ביבי מלך ישראל ואז כולם יאכלו את הכובע ובניהם אתה הנשיא המזויף

  24. אני לא מופתע כי לא היו לי צפיות מריבלין. מבחינתי הוא איבד את כל המניות שהיו לו(ובהחלט היו) כשביטל את ההופעה של עמיר בניון.
    לא סוד שבשנים האחרונות הולך וגדל קרע רציני בעם ולכן חובה להילחם נגד חוסר הסובלנות והדה-לגיטימציה שכולם כיום נוטים לישות(לפעמים נראה לי שאני היחידי במדינה שחושב שגם לבן-גביר וגם ליזבק צריכה להישמר הזכות להריץ את דעותיהם לכנסת).
    ומי יותר מתאים להניף את הדגל של ״אני חולק על דעותיך אך אלחם עד מוות על זכותך להביען״ מאשר המנהיג היחידי שצריך להיות שייך לכולם ולא אמור להיות מעורב בהחלטות קשות ושנויות במחלוקת-הנשיא.
    כמה חבל שריבלין לא מרים את הדגל הזה כשהוא כל כך נחוץ.

  25. ימניים/לאומניים, זה נשמע כמו – אוי, אוי, אוי אכלו לי, שתו לי …

  26. השמאל שונא את הימין, הימין את השמאל.
    כל הימנים הם בבונים שפוטים חסרי שכל רק-ביבי
    כל השמאלנים הם שטופי מוח פתולוגים שפוטים חסרי שכל רק-לא-ביבי.

    נהיה פה חם.
    אחת המסכנות זה גם להגביל קדנציות. אם מנהלים את הוויכוח הזה בלי קשר לנתניהו רואים שיש על זה קונצנזוס רחב מימין ומשמאל. זה מרגיע מתחים בעם, כי אתה יודע שמי שאתה שונא יעוף לך מהעיניים מקס' תוך 8 שנים. כמו בארה"ב.

    אחרי ימי נתניהו (יענו עוד 10 שנים כמו שצחי הנגבי פעם אמר) כדאי להגביל קדנציות. ירגיע את העם

    1. הבעיה היא שם מי שאתה אוהב, כי בעיניך הוא מוצלח, יעזוב אחרי 8 שנים ולא בטוח שתמצא אלטרנטיבה ראויה לקדם למנהיגות במקומו.

      אל תאשים את הקרבן, תאשים את המסיתים.

    2. בולשיט.
      אם הבעיה היחידה היתה נתניהו ובלעדיו היה קל לגור קואליציה אז גנץ היה יכול להציע לו חבילת פרישה נדיבה(למשל: תמיכה בליכוד לגבי הרשות השופטת, תכנית המאה, הליכוד יקבלו את משרד רה"מ ושלושת הרמטכ"לים יבקשו מריבלין לתת לו חנינה) כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני ולדרו בתמורה שנתניהו יפרוש.
      כל מה שהוא צריך זה להציע את זה בתקשורת ונתניהו לא יוכל לסרב(כי זה אומר שהוא שם את האגו שלו לפני האידיאולוגיה של מפלגתו וזו בגידה בבוחרים) ובא לציון גואל.

      אז מדוע לדעתך זה לא קרה?

  27. גדעון סער הצבוע כפה על המדינה את הריבלין המזעזע הזה שלא עשה כלום מעולם חוץ מלצווח בכנסת הגיב:

    אפס שלא תרם דבר למדינה ועולה לנו עם בית הנשיא המיותר והמטופש הזה 60 מיליון ש״ח בשנה

    למה צריך אותו בדיוק חוץ מלתככים הנתעבים שהוא מייצר; ההתבטאויות המגעילות שהוא פולט והשיח המפלג שהוא מייצר

    לא צריך את כל המוסד המיותר הזה והיקר הזה וחסר התועלת הזה

    ואם מחליטים לשמר אותו אז שיושיבו בו אנשים גדולים שקיבלו פרס נובל או כתבו משהו חשוב לחברה שלנו או פעלו למען הבריאות העתיד החינוך וכדומה

    אף אחד לא צריך את הפוליטיקאי הצבוע והמשומש הדהוי הזה בשביל כלום

    דו פרצופי שמרבית העם היהודי מואסת בו ובמעשיו

    הביתה

    נמאסת

    מזיק למחנה הלאומי בלי הרף

    בני עמו הם אלה שבחרו בטרור וכולנו יודעים מי אלה הבוחרים תמיד בטרור

  28. ריבלין מיזמן לא ררלוונטי כל פעם שהשמאל מצייץ ריבלין מכשכש בזנב כמה עלוב

  29. אוי לטענות האינטרסנטיות. נתניהו הכריז אחדות עכשיו למען הקורונה והשלכותיה, בחירות רביעיות בצל המשבר הם אסון, הכריז וזכה ליד מושטת מהטירונים הפוליטיים שהעזו לתת לו חבל הצלה וסיכוי לשקם את תדמיטו המושחתת ותיאבת הכח ומלאת הפחד מאימת הדין. ומה עשה, נתניהו כנתניהו, ממשיך בתרגילים פוליטיים (יש הקוראים לניבזות הזו קסמים) על חשבון המדינה וכל אזרחיה רק כדי לנצח במאבקו להרס הממשל בישראל (נתחיל בתיקשורת, משטרה, פרקליטות, בתי המשפט הכנסת, יריביו הפוליטיים ועוד) בה בשעה שהוא ניגף מול כל אוייבי ישראל מבחוץ (ארדואן, אסאד, חיזבאללה, חמאס, גיהד איסלמי, איראן אירופה והיד עוד נטויה). טוב עשה ריבלין שהודיעה בהחלטתו לכל חברי הכנסת (המוסד הנבחר היחיד של העם המייצג את ריבונות העם בישראל) קחו אחריות ומסר למנהיגי המפלגות המפוקפקים שלנו (כולם) רדו מהעצים, די לפוליטיקה, החלצו לטובת העם והמדינה, תיישרו ההדורים ביניכם הקימו ממשלה כראוי או תתפטרו (כלומר לכו לבחירות מספר ארבע) והאל ישמור אותנו מההרס שאתם מביאים על העם הנפלא הזה והארץ הטובה, שמנהיגיה איבדו את הדרך.

  30. הליצן הדבילי שמכהן משום מה כנשיא מדינת ישראל פועל ממניעים אישיים פסולים שגורמים לכך שמעמד נשיא המדינה יורד לזנות. יאללה , לך כבר הביתה.

  31. צר לי לקרוא שגם הנשיא שם מכשול בםני עוור.
    בקשת מהאזרחים לקיים את הוראות משרד הבריאות
    ומכל האזרחים ,אני קורא שאתה היחידי שלא קימת .
    אתה עוב הפליה בין אזרח לאזרח :לגנץ נצצ , לנתניהו מנעת ממנו. כנראה מה שנאמר על נשיא בעמך במקורות , מתכונים לויצמן ,בן צבי .

    1. לאיזה ויצמן אתה מתכוון: זה שרצה לעשות פוליטיזציה לנשיאות או זה שבפועל עשה את זה(וגם יצר תקדים שסלחו לו על ההתבטאויות הכי גרועות שאפשר)?
      ומצד שני שכחת עוד כמה נשיאים נהדרים: שז"ר, קציר, נבון והרצוג.

  32. הפתרון היחיד לתסבוכת החוקתית שיצר אהרון ברק בהעצימו את העליון והבג"צ תוך שתיקת הכבשים ביבי (ברק)אריק אולמרט ביבי – משטר נשיאותי וחוק בחירות אישיות איזוריות ב 10% חסימה.

    1. א.משטר נשיאותי-מה זה משנה אם התואר הואנשיא או ראשממשלה? זה אותו תפקיד עם אותם סמכויות.
      ב.בחירות אזוריות-אתה רוצה באמת שלחברי הכנסת יהיה אכפת פחות מבעיות מקומיות(למשל טילים בעוטף עזה, מסתננים בדרום ת״א ושמירה על הבית של תושבי יו״ש ואלה רק דוגמאות) שאתה רוצה ליצור ח״כים שמעניין אותם רק איזור אחד?
      וזה עוד בלי לדבר על עמדות פוליטיות שפרושות ברחבי הארץ ויתקשו יותר להשפיע(עיין בסעיף ג׳).
      ג.העלאת אחוז החסימה-יותר קולות ילכו לפח(כבר עכשיו יש כ10% כאלה) זה יותר דמוקרטי?! זה רק יסתום יותר פיות, יעצבן יותר ויקל על ראשי מפלגות לא דמוקרטים לצמצם יותר את הדמוקרטיה.

  33. הבגצ בעצמו שותף לניסיון ההפיכה יחד עם ריבלין, היועץ המשפטי לממשלה, כחולי העיניים, אנשי ההייטק, קרן וקסנר, הקרן החדשה לישראל, בוגרי קרן וקסנר ועוד.

  34. זהו נקמה אישית בנתניהו,הוא פשוט פרסית הוא עף פעם לא עמד במבחן ציבורי הוא הגיע לאן שהגיע בכוחות הפוליטיקאים להכנסת,כל כלב בג'יומו.

  35. פוליטיקאי? למה בסימן שאלה?
    האם זו פעם ראשונה שהשאלה התעוררה?
    האם לא הוכיח את זה (והנשיאים האחרונים לפניו) כבר מזמן?
    האם לא הבנו ובעיקר השלמנו מזמן שהנשיאים בישראל הם פוליטיקאים לכל דבר וענין? (במיוחד מאז שפוליטיקאים נבחרים למשרה המוזרה הזו)

  36. אני איש ימין, אבל לי וכנראה גם לרובי ריבלין נמאס מהמשחקים של ביבי.
    יש עכשיו זמן להקים ממשלה. מה שלא תצליח עכשיו ולא הצלחת עד עכשיו כמה פעמים- לא אתן לך צ'אנס שוב.
    היו קרובים לאחדות וסיכמו את התנאים ועכשיו הוא חוזר בו שוב.

    ריבלין הוא בחזקת "גונב מגנב פטור" (אנלוגיה- לא אמרתי שביבי גנב).

    תסתכלו אפילו בטוויטר של ריקלין וינון מגל- שניהם אומרים במילים אחרות "די לזיג זג".

    אני עם ריבלין במקרה הזה.

    1. מעולם לא הצליחו להגיע להסכם קבע.
      נכון שכרגע סגרו משהו זמנית אבל זה מבוסס על דחייה של כמה נקודות מחלוקת מרכזיות מתוך הנחה שאחרי שצריך שיתוף פעולה זמני לטיפול בקורונה. אך ברור לכולם שאין קואליציית קבע בלי הסכמה על זה.
      ביבי לא זיגזג מעולם-הוא נאמן לגוש שנאמן לו ועומד מאחורי העקרונות המשותפים של הגוש.

      מי שאחראי למצב זה גנץ-הוא יודע שאין 61 מנדטים בין הרשימההמשותפת לגוש הימין אבל מתעקש לא לוותר לאף אחד מהם על מנת לסגור קואליציה.

  37. קודם צריך להעיף את הפוליטיקאי העלוב הזה לכל הרוחות,דבר שני לבטל את מוסד הנשיאות המיותר,בזבוז נוראי של כספי ציבור, וזה נורא עוד יותר שיושב שם היום איש חסר כישרון, בוגדני ולא כלפי הימין אלא כלפי אזרחי ישראל, הוא לא פחות אשם מליברמן הסתום,בכל מקרה צריך ללכת לבירות, אין מצב שנותנים לקבוצת אנשים חסרי כשרון להנהיג את המדינה, עם כל אהבתי לנתניהו, הוא צריך ללכת לבחירות וגם אם בג״ץ המנוולים ילכו על ראשו, יש מספיק מועמדים מהליכוד שהם הרבה יותר מוכשרים להנהיג את המדינה מהצד השמאלי, אסור לתת את הנהגת המדינה לשמאל תמורת כלום,גם אם זה יעלה במחיר הנהגתו של נתניהו, מהלך האיחוד יוביל לדבר מאד מסוכן של השטלתות חונטת בג״ץ בהנהגת הדיקטטור אהרון ברק,אסור שזה יקרה, ואם צריך שיהיה מרד בימין נגד נתניהו על המהלך זה עדיף אלף מונים על השרץ הזה של האיחוד.

  38. ריבלין מגלגל עיניים ומדבר במתק שפתיים,מנסה להידמות לפרס שקדם לו…אבל הוא הזגזגן הכי גדול. הוא התגלה בקלונו גם בנסיונו המביך לתרץ את אירוח ליל הסדר שלו,ועכשיו ,אם תיערכנה בחירות מס.4-הוא יהיה האחראי הישיר להן,מכיון שמרוב שנאתו לנתניהו,הוא מאבד את עצמו ואותנו איתו.

  39. יבוטל מוסד-הנשיאות.
    הכתים אותה בחרפת דיבוריו ומעשיו הנלוזים

  40. ריבלין מזמן לא רלוונטי גם כשהוא היה במפלגת האם שלו, אבל מה לעשות בשנים האחרונות כל לוזר בסוף נשיא

  41. הנשיא הזה הוא לא הנשיא של רוב העם היהודי. זהו אדם נקמן מרצה את השמאל למרות שהוא יודע שהשמאל מפורק ורק הליכוד יכול להרכיב כאן ממשלה.הוא זה שדחף לממשלת אחדות והוא זה ששיקר לעם בכך שדילג על רצון העם ורצון הבוחר.ריבלין הנקמן עשה מעשה שעצם החלטותיו נתן למיעוט את הועדה המסדרת ובעצם את הכח לישלוט בכנסת. זהו כאוס מוחלט שהאופוזיציה תילוט בכנסת ולא האופוזיציה שהיא ממשלת ישראל כאוס מוחלט. החלטה תקדימית שלא היה כדוגמתא. ריבלין מיזמן לא משקף את רצון העם והוא יודע זאת. ריבלין רד לנו מהחיים אתה סתם ביזבוז כספים במה אתה מועיל אתה יותר מפלג את העם מאשר מאחד. והכי מצחיק שאתה הוא זה שקורה לאחדות.
    רד לנו מהמדפים אתה סחורה פגומה. אם אלו ההחלטות שאתה מקבל אז אתה פג תוקף ואין יותר צורך בך. החלטות בזויות שקריות מרצות את השמאל שמבקש להחליף את שמה של ישראל במדינת כל אזרחיה,ואתה נותן לזה יד.

  42. חוק אחד לכולם בבקשה:
    קיבלתי קנס 5000 על אי עמידה בתקנות בריאות התיבור.
    מבקש שגם נתניהו יקבל . שלא יחגוג עם סרחם.
    נראה את שרה מצליחה להוציא שקל מהכיס.
    וגם ליצמן ליברמן
    וגם ריבלין

  43. ריבלין השנאה לנתניהו העבירה אותך על דעתך הפכת להיות סנילי אני אתה תיזכר לדיראון עולם כנשיא ששינה את החוקים בבית הנשיא בגלל שינאה יוקדת

  44. גועל נפשש נשיא מדינה אתה שמואלני ועושה להיפך ורע למדינה ..גרוע ביותר מימי קום המדינה קיצוני גזעני . בושה למדינה ..

  45. למה כל הצעה שלא מקובלת על צד אחד מיד זוכה לשמאלנות במקרה הטוב ובוגד במקרה הרע?

  46. גנץ לא מתאים היום להיות ראש ממשלה יאיר לפיד יותר ..אבל לא משנה מי יהיה עליו להפריד דת ממדינה וזה הכי חשוב היום .ריבלין את מה שהוא לנכון .פתאום לא אוהבים את מחשבתו .
    .ביבי עובד על כולם העיקר שלא יהיה משפט ..
    כלא

    1. "יאיר לפיד מתאים יותר להיות ראש ממשלה."
      "להפריד דת ממדינה, זה הכי חשוב היום."
      "ריבלין את מה שהוא לנכון." (?)
      ברכותיי. לדחוס כזה אוסף של שטויות, סיסמאות פוליטיות שחוקות וניסוחים כושלים ומסורבלים בתגובה אחת, זו אמנות של ממש. שכחת רק לכתוב שאנשי הימין "מתלהמים", ולהוסיף משהו על ההכרח להקריב קורבנות "למען השלום."

  47. צר לי איש יקר כי כך הדבר, אך אל תצפה
    לשינוי, אני מבין כי אתה יודע הרבה
    על המדינה שלנו אבל אני בטוח כי
    עוד יותר הרבה אתה לא יודע עד כמה
    המצב בהארץ אבסורדי!!!
    נתפלל כי יהי יותר טוב ב,ה !!!
    חג שמח ומלא אושר לעם שלנו אמן!

    1. ודאי שיש-באותה מידה שיש חילוני וצדיק.
      כלומר: אין כזה בפוליטיקה ונדיר בחברה הכללית.

      אבל כאדם דתי אני חייב לומר ש׳דתי׳ לא נראה לי משנה. העיקר צדיק.

  48. רובי נקמן שפל שפשוט הרס בזה לעמצו את כל הממלכתיות ששיחק עד עכשיו ויזכר כנשיא שהיה שותף להרס הדמוקטריה בישראל
    בושה היום להיות אזרח ישראלי עם מערכת משפט ואכיפה כמו שיש לנו ונשיא פלויטיקאי שפל שכזה

  49. צחקתי
    גם ריבלין מאבות ונסיכי הליכוד – מחל ההסטורית
    הפך לשמאלן ?
    למה – לא משרת את השגאונות של שרה ויאיר 😜😜😜

    1. טוב שיש אנשי "שלום" כמוך, שלא משרתים את "השגאונות" של שרה ויאיר. אנשי אמת ויושר מסוגך משרתים רק את השגאונות של החונטה המשפטית. וכמובן, אנשים כמוך הם גם מאוד משכילים ואינטליגנטים ויודעים לאיית מצוין.

  50. סליחה, אנחנו חיים באותו יקום? תזכיר לי כמה פעמים נתניהו קיבל את המנדט ונכשל?… שלא לדבר על כך שגם לא החזיר אותו כמקובל בפעם הראשונה… ובמקום הנשיא, לא הייתי נותן לאדם כזה זכות נוספת, לא בפעם השנייה, לא בפעם השלישית ובטח שלא בפעם הרביעית.

    1. נתניהו כשל אותו מספר פעמים כמו גנץ.
      מדוע גנץ מקבל עוד הזדמנות ונתניהו לא?

      לגבי חוסר ההחזרה-זה היה ליברמן שמרח את המשא ומתן בלי לתת תשובה ברורה(ועד היום כולנו משלמים על הסירוב של התקשורת לדרוש ממנו תשובות ברורות) ואילץ אותו. כל כך קשה לתת תשובה שלילית?

    2. בסיבוב הראשון נתניהו נכשל וגנץ לא (כי נתניהו הקדים את. בחירות לפני שניתנה לגנת ההזדמנות להיכשל) עכשיו ריבלין מתקן את העוול כך שלשניהם יש אותו מספר כשלונות.

  51. רובי ריבלין, דע מהיכן באת ולאן אתה הולך. לך הבייתה אתה בושה למדינת ישראל. אתה תיזכר כאחרון הפוליטרוקים הפחות מכובדים. אני ממש לא מכבד אותך, אתה לא הנשיא שלי וטוב יהיה אם יבטלו את מוסד הנשיאות בכדי שלא יהיו עוד שכמוך.

  52. נתניהו הואנאשם מסוכן הצפוי למאסר של 7 שנים. איך המשיא ירשה לעצמו לתת מנדט לאדם כזה? נכון , הוא לא יכול ולכן לא נתן. מי לא מבין זאת בדיוק?

    1. נתניהו נאשם "מסוכן"…
      תודה על הבדיחה המשעשעת שסיפקת לנו בערב החג, מר גרינברג.

    2. מי לא מבין בדיוק את שקריך וקשקושיך? כל מי שחי בעולם האמיתי ולא במציאות מקבילה.

    3. השאלה היא מי לא מבין שבדמוקרטיה יש זכות לאנשים גם לדעות אחרות לדוגמה להחליט שהם תומכים במועמד כזה או אחר למרות כתבי האישום נגדו. ובמקרה הזה אני יכול לחשוב על 58 מנדטים שבחרו ככה-באיזו זכות ריבלין מסרב לכבד את דעתם?

  53. אין ברירה ביבי חייב לפרוש עם שלושה כבי אישום אסור בתכלית האיסור לתת לו אפשרות להקים ממשלה כאשר ידוע מראש כיצד יפעל,הוא פשוט בורח ממשפט שעומד נגדו,ומנסה בכול דרך אפשרית לפגוע בכול גורם שמעמיר עליו קשיים,חייבים לפסול אותו בכול דרך אפשרית

    1. איזה כושר ניתוח! מילים כדורבנות, פתחת לי את העיניים!

  54. הנשיא מבין שאם גנץ ונתניהו לא יצליחו להקים ממשלה בראשות נתניהו אזי גם נתניהו וגנץ לא יצליחו להרכיב ממשלה ברשות נתניהו.
    חבל על בזבוז הזמן……

    1. נתניהו וגנץ כנראה שלא יצליחו.
      אבל מי אמר שנתניהו וליברמן יכשלו? אוא ולי נתניהו ויעלון? אל תשכח שנתניהו צריך רק שלושה מנדטים ולא את כל השבע-עשרה של גנץ…

  55. כאן אתם טועים. ביבי בעצמו ביקש שיאריכו את המנדט לגנץ, בשביל שהם יוכלו להמשיך במו"מ. ריבלין האריך את המנדט של גנץ רק ביומיים(!), כך שהוא פעל לחלוטין כמו שמצופה ממנו.

    1. מישהוא אמר משהו על ההחלטה הזו? גם אנחנו מסכימים לתת לגנץ עוד יומיים ומצידי אפילו יומיים נוספים.
      השאלה היא למה ריבלין הבהיר שהוא לא יתן את המנדט לנתניהו אלא יעביר ישר לכנסת ברגע שגנץ יחזיר אותו?

  56. אל תשכחו שרטש הממדלה עם כתהי אידום. אי טפשר להתעלם מזה.

  57. אם ריבלין היה שמאולני הוא כבר מי זמן היה פונה לבגץ שמי עומד לבית מישפת לא יכול לנהל מדינה וכבר מיזמן היה יושב בבית בוילה בקיברינ אז למה הוא לא ישב? בזמן אחרון אנשים שחכים שעוד מעת לא יהיה להם איך לשלם משכנתה ועזרה שתקבלו זה הלואות ? או דכיה לכמה חודשים של תשלום .ומה עוסה מלך מוכר תפקידים? זה מה שמענין אותו רק לא בית צואר

  58. מוזר, משום מה פספסתי את המאמר הדומה ביחס לאדלשטיין כשעירב שיקולים פוליטיים בהחלטתו לא לכנס את הכנסת. אשמח לקישור בבקשה.

  59. מה רוצה הפוליטיקאי הבינוני מר ראובן ריבלין ?
    1.רוצה להבחפעם נוספת כנשיא (ראו העליה לכפר קאסם, ראו "בני עמי בחרו בטרור" ראו את שיתוף הפעולה ההדוק עם הרשימה המשותפת, כחול לבן,ליברמן שזכה לחיבוק דב מצד ריבלין.)
    2. מעניין למה התקשרות לא בוחנת ומעלה למודעות את אחריותם האישית של מספר אנשים לבחירות החוזרות: – פוליטיקאים: "עיוות" ליברמן, "יהיר לפיד (עופר שלח כמנוע אחורי) וגם נשיא המדינה.
    שופטים: השופט מלצר – (פוליטיקאי בינוני שניסה להתמודד בפריימריס במפלגת העבודה ולא הצליח)שמנע בשתי מערכות בדיקת זיופים מנע צילומים בקלפיות,לא חקר נתונים על זיופים ורמאויות, השופט הנדל שמנע צילום פרוטוקולים כדי שיהיה עותק נוסף,נחפז עם מנכ"לית וועדת הבחירות לסגור כל ערעור ומנעו פרסום בזמן אמת של פרוטקולי הקלפיות.
    אם שני השופטים הנ"ל היו פועלים לשקיפות וחקירת זיופים – הבחירות היו מסתימות מזמן, לדעתי אפילו לאחר סיבוב אחד.
    לסכום: רבלין יבחר פעם נוספת לנשיאות יש לו רוב ערבי
    השופטים העליונים ימשיכו לעשות פעולות מהמקפצה…במצב כזה אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.

    1. מוזר באיזו מהירות סילקתם את תגובתי. עשיתם זאת כנשוך נחש. לא ידעתי שריבלין הכושל הוא בבת עיניכם

  60. ראשית התפקיד הוא מיותר ובזבזני וחסר כל ערך. ואם זה הכרח הנשיא כמו הממשלה צריך להבחר ע"י העם ולא מקומבינציה פוליטית רקובה. שרון רצה להפטר מפרס בקומבינה דאגו שהנהנתן יהיה נשיא. פוליטיקאים כולל מהליכוד ידעו מה צפוי מהמינויו של הליצן ריבלין אך הוא פינה מקום בכנסת ולכן מונה בקומבינה פוליטית עלובה ומייד הפך לליצן נשיאותי לעומתי. לכן מדוע צריך את התפקיד צורך העשרות מיליונים שערכו הוא כלום ושום דבר.יש מטרות נעלות יותר וחשובות פי כמה ממינוי של עלובים כמו ריבלין לתפקיד הכה מיותר

  61. הכותרת מוטעה. לא נכנעים למה שתומכים בו. ריבלין כבר מזמן חצה את הקווים הוא איש שמאל.

  62. בצלמו לנשיא המדינה רובי ריבלין: החזר את המנדט לנתניהו - ולא נעתור לבג"צ הגיב:

    במכתב ששיגר יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק, הוכיח עו"ד ליטווק שחוק יסוד הממשלה קובע שני כללים ברורים להעברת המנדט לכנסת.

    אי בקשת מועמד עם ממליצים והודעת הנשיא שלאף אחד מהמועמדים אין סיכוי להרכיב ממשלה.

    שניהם לא נעשו פה.

    במכתב מזהיר עו"ד ליטווק שאם לא ייענה תוך 72 שעות הוא יעתור לבג"צ.

    במכתב מזכיר עו"ד מיכאל ליטווק שבג"צ רק לאחרונה בחר להתערב בסדרי הכנסת אחרי שחשב שנגנב רצון העם ושלטון הדמוקרטיה ואין ספק שלא יהסס להתערב גם פה מול הפרת חוק יסוד הממשלה ופגיעה קשה בדמוקרטיה ורצון הבוחר.

    מארגון בצלמו נמסר:

    לא ניתן לגנוב את רצון העם ואת כללי הדמוקטיה!!!

    לפרטים דוברות

    058779420

  63. ריבלין, מאז שחטפת עוגה בפרצוף עברת מטאמורפוזה. העוגה ההיא הוטחה בפניך על ידי בחורה אנרכיסטית בת 24 בשם גל ארבל. אז היית שר התקשורת.
    אותה גל ארבל חוסלה במיטתה כמה חודשים לאחר הטחת העוגה. המשטרה בדקה את נסיבות המוות והודיעה : אין חשש לפלילים. במילים אחרות :
    זה די טבעי שילדה בת 24 מתה בשנתה.
    העוגה ההיא שינתה אותך מקצה לקצה. שהרי העוגה יכלה להכיל חומרים אחרים חוץ מקצפת. העוגה ההיא לימדה אותך שהם יכולים להגיע אליך בכל מקום,
    אפילו בתוך הכנסת !! אז ברור שעברת צד. כל אחד היה עובר צד. חזק ואמץ ריבי

  64. נשיא או פוליטיקאי?
    ראובן ריבלין הוא מזמן כבר ״פגר פוליטי״. שנאתו לביבי מעבירה אותו על דעתו. מה פלא ששינה כיוון?
    ריבלין ״יודע״ רק להתלונן ״תופרים לי תיק״ וכ׳ו. אין לו הכח, העצמה, התבונה והאומץ לעמוד מול מערכת מושחתת. במקרה אחד אני מסכים עם ״חברו״ של ריבלין מר (ממוות) יאיר לפיד. יש לצמצם בהוצאות הממשלה ולבטל משרת נשיא מדינה שאינו מכיר מקומו ומקומו לא יכירנו.