בין עתירה לחתירה: אבירי הדמוקרטיה הם אלה שמחסלים אותה

גשם העתירות הבלתי פוסק נגד החלטות הממשלה והכנסת מבקש לעקוף את הכרעת העם ומתעקש לגרור אותנו שוב לתסבוכת פוליטית ומשפטית

צעד מסוכן ואנטי-דמוקרטי. הדיון בבג"ץ בעתירה נגד אדלשטיין | צילום מסך

עונת החורף הסתיימה לה זה מכבר והאביב הקצר כבר מלבלב במקומותינו, בטרם יפנה את מקומו לעוד קיץ ארוך וכן הלאה. אך ישנה תחזית אחת שלעולם אינה מושפעת ממזג האוויר וקנתה לה קביעות ללא קשר לעונות השנה: גשם העתירות לבג"ץ. בשבועות האחרונים הוגשו על ידי ארגונים שונים עתירה נגד יו"ר הכנסת, עתירה נגד יכולתו של נתניהו לכהן כראש ממשלה או להרכיב ממשלה (שכבר נדחתה מספר פעמים בעבר), עתירות נגד חוקי יסוד הממשלה והכנסת, ואתמול נוספה להן גם עתירה נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ל'כחול לבן'. במילים אחרות, כל צעד של הממשלה או ניסיון של נבחרי הציבור לקדם תהליך פוליטי באמצעות המנדט שניתן להם מן העם נתקל מיד במחסום משפטי. אותם אנשים ממש שעתרו לא מזמן נגד הסמכות של ממשלת מעבר לקבל החלטות, כעת מנסים למנוע הקמת ממשלת אחדות.

וכך אנו חוזים שוב במצב האבסורדי בו המתקפה הגדולה על הדמוקרטיה היא דווקא מצד אלה שמתארים את עצמם כאביריה, מבקשים לעקוף את הכרעת העם ולבטל למעשה את תוצאת הבחירות, ומתעקשים לגרור אותנו שוב לתסבוכת פוליטית ומשפטית אינסופית. כל עתירה כזו מלווה כמובן בקמפיין תקשורתי נרחב, דיונים באולפנים, ציוצים, כותרות וראיונות עם העותרים שהתמכרו לאור הזרקורים, ותוצאתן הסופית היא העברת החלטות מדיניות ופוליטיות מידי הרשויות שאמורות לקבל אותן שוב ושוב לאולם בית המשפט. אפילו המגעים האחרונים להקמת קואליציה התמשכו לאין קץ בשל החשש מסיכול משפטי.

כפי שהודגם היטב השבוע עם חשיפת הדיון בעתירה נגד אדלשטיין, אף אחד מהצדדים המשתתפים בשיחה הנינוחה לא הוטרד אפילו לרגע מהעבודה שקומץ אנשים באולם בירושלים הם אלה שאמורים לחרוץ את גורל הכנסת והממשלה. זו שיטה מעוותת המפקידה מצד אחד בידי השופטים את כל הסמכות והכוח אך ללא שום אחריות, ומנגד מעודדת את העותרים השונים להמשיך ולהניח את ההכרעות הפוליטיות על שולחן בית המשפט. גם אם העתירה נדחית בסופו של דבר, עצם הדיון בעתירות נגד חוקי יסוד למשל מהווה מדרון חלקלק ואנטי-דמוקרטי במהותו. לכן השאיפה של כל שוחר דמוקרטיה אמיתי, מימין ומשמאל, צריכה להיות בלימת המגמה הזו והחזרת בית המשפט למקומו הטבעי מחוץ לקלחת הפוליטית, מהלך שיוכל גם לעזור לשיקום אמון הציבור בו.

כדי להתחיל להיחלץ מהמבוי הסתום הזה, ראשית כל יש להפחית את התמריצים הקיימים שהפכו את הפוליטיקה להליך משפטי אחד גדול ואת בית המשפט כמכשיר פוליטי לכפיית דעת המיעוט על הרוב. תנאי הסף להגשת עתירות ציבוריות לבית המשפט העליון חייבים להיות מוגדרים וברורים תוך חזרה לגישה המצומצמת של זכות העמידה; הרשות המחוקקת חייבת להשיב את המשילות לידיה ולקבוע לבית המשפט מהי סמכותו, והשופטים מצידם צריכים לגלות מעט ענווה ולהודות שלא הכל באמת שפיט.

במדינה מתוקנת הציבור הוא שמכריע בהחלטות הפוליטיות החשובות ובמה שנוגע לקביעת מדיניות, ומבטא את דעתו בעניין בקלפי. כאשר מערכת המשפט הופכת לפוסקת אחרונה אפילו בשאלת תוצאות הבחירות ומחילה את השפעתה על כל אספקט בחיים הפוליטיים, היא מפרה את העקרון הבסיסי של הפרדת רשויות החיוני לקיומו של כל משטר דמוקרטי חופשי. מעוניינים להחליף את השלטון? רוצים לראות אדם אחר בראשות הממשלה? בדיוק בשביל זה קיימות בחירות. הניסיון לכפות על העם דבר אחר ממה שבחר בו אינו מה שיגייס אותנו להאמין בצדקת דרככם, וגשם העתירות (גם אם חלקן יתקבלו) ישיג בסופו של דבר את המטרה ההפוכה: עוד פגיעה באמון הציבור במערכת המשפט ועוד מכה לדמוקרטיה הישראלית.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. כל כך ברור שמלחמת ״אחים״ יהיה הדרך היחידה
    לא משנה אם בוחרים ימין השמאל…תמיד נקבל בגצ.

  2. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(שמאלנים = חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הפנימי של עם ישראל = הדיקטטורה הבולשביקית האנטישמית השמאלנית שחיסל את הדמוקרטיה….בדרך!

    1. התלהמות אינה הופכת את דעתך לצודקת יותר. הליכוד (ימין – נכון שכבודו זוכר) בשלטון כמעט ברצף מ 1977. אין בולשביקים ואין קומוניסטים בישראל.
      שמאל מקורו בצרפת ומבנה הפרלמנט הצרפתי. בדרך כלל הינו סוציאליסט.
      אם תסתכל סביבך כעת תראה כיצד כולם פונים למדינה הקפיטליסטית לקבלת עזרה. פתאום כולם רוצים שכל הציבור ישתתף במימון המגיפה הכלכלית בעקבות המגיפה הנגיפית.
      ערבות הדדית אינה דבר רע במהותו.
      מדינה יהודית ודמוקרטית הוא ביטוי . דימוקרטיה היא שלטון הרוב ושמירת זכויות זכויות מיעוטים.

    2. לח: בתור 0מולן ממש אינך עונה לעניין. נראה שזה פרץ רגשות למען ה0מול לא משנה מה לא משנה על מה.

  3. Joseph Stalin said "It's not the people who vote that count, it's the people who count the votes."

    האליל של האויב השמאלני, ג'וזף סטאלין אמר "זה לא האנשים שמצביעים זה סופרים, זה האנשים שמונים את הקולות."

    בקיצור….. הבחירות = פארסה!
    בקיצור….. רק יום בסטיליה יהודי יוריד את הגלימות השחורות שחושבים שהם אלוהים.

    1. מדוע אתה מצטט את סטאלין באנגלית? אתה חושב שזה אותנטי יותר באיזושהי צורה? הרי האמירה נאמרה במקור ברוסית…

  4. הלוואי שהבגץ כהרגלו המגונה יגזים, יפעל נגד החוק ונגד העם, ויבטל את ההסכם הקואליציוני .
    יהיו בחירות רביעיות עם רוב חזק לימין ואז שר המשפטים אוחנה שהוכיח את עצמו כחזק ואחד שיודע איך להתמודד עם מערכת אכיפת החוק המושחתת, יעיך אותם למקום שמגיע להם.
    לדעתי שלילת זכויות פנסיה ואולי אפילו כלא.

    1. בגץ הוא הגורם היחיד שמונע הטלת חרם על מדינת ישראל בעולם.
      במקרה פחות חמור מדובר בסנקציות כמו על דרום אפריקה.
      נראה שמדינת ישראל שכלכלתה תלויה בעולם תעמוד בכך.
      כנראה – חודש.

    2. קשקוש מקושקש
      ראינו שלאו"ם אין בעיה לגנות את ישראל כל שני וחמישי, ובית הדין בהאג פותח בשמחה בחקירות למרות בג"ץ המהוללל

    3. ל י' – אההה כי בג"צ- בדחפו- את -אפו- לאן -שלא -צריך הפחיד את השונאים אותנו בעולם ..פפשש הפסיקו את ההתגרויות , חדלו מלגנות אותנו – לא רודפים אותנו בהאג יותר , ובכלל רק נשיקות ודבש שולחים לנו מכל עבר …

  5. הלוואי שהבגץ כהרגלו המגונה יגזים, יפעל נגד החוק ונגד העם, ויבטל את ההסכם הקואליציוני .
    יהיו בחירות רביעיות עם רוב חזק לימין ואז שר המשפטים אוחנה שהוכיח את עצמו כחזק ואחד שיודע איך להתמודד עם מערכת אכיפת החוק המושחתת, יעיך אותם למקום שמגיע להם.
    לדעתי שלילת זכויות פנסיה ואולי אפילו כלא.

  6. בהקשר למשפט האחרון במאמר, אמון הציבור כבר מזמן לא מעניין אותם. הם מזלזלים בציבור ובזים לו. הסיבה שנפתחה חקירה נגד גל הירש הייתה על מנת לאפשר להם לשלוט במשטרה באמצעות הפרקליטות והם היו צריכים לבחור את האדם המתאים. גם את נשיאי המדינה הם מצליחים לבחור ולברור באותן שיטות. כך הם יכולים לשלוט למעשה בכל השלבים של חיסול אדם לא רצוי מבחינתם, מהחקירה המשטרתית ועל לאפשרות לקבל חנינה. הם לא זקוקים לאמון הציבור אלא ליכולת לשלוט עליו באופן מוחלט!

  7. *לא ייפתח חקירה כנגד חבר הכנסת הערבי שהביע תמיכה בחיזבאללה. הנימוק המקומם: "הפרקליטות לא הצליחה לתרגם את המאמר"*

    2,000,000 יהודים חייבים לעלות על בגצ עם D9 ולרסק את כל הבניין….לעצור את השופטים בכוח ולעמיד אותם לדין על שיתוף פעולה עם האויב!!!

    1. איזה שכל, כל הזמן D9 הריסת בניין! הבניין עלה מיליירדים ולא הבנמיין הוא המרע על השופטים שבתוכו. הבניין יכול וצריך לשמש לבית נבחרים גבוהה כפי שיש בדמוקריטיות הנאורות.
      על אותו בית מחוקקים גבוה לפקח על כולם כולל בית המשפט כולל העליון היהיר על שופיטיו וישפוט אותם לעת צורך. בג"ץ גם החליט על דעת עצמו על הזכות לפסילת חוקים, גם קבע את המבחנים לפסילת החוקים, גם מינה את עצמו לפוסק יחידי האם התקיימו המבחנים שקבע, גם פוסק ללא ראיות ועדויות וגם שולל את האפשרות לערער על פסיקתו. בית המשפט עליון חושב שתפקידו לפקח על המדינה והוא לפי כך קבע לעצמו על דעת עצמו את מיקומו בנקודה הגבוהה ביותר בגבעת רם. לאחר שכבר התישב, עצם ישיבתו במקום זה מחזקת את הרגשתו שתפקידו עליון מעל כולם. עד כדי כך בית המשפט העליון בטוח שהוא עליון גם על הממשלה והכנסת שמדריכי מבקרים בבית המשפט העליון כך מסבירים את גובה המקום הטופוגרפי כמתאים לגובה התפקיד מעל שאר הרשויות. גם מדריכי טיולים לוקים באותו ההסבר. קרבה גיאוגרפית זו לכנסת גם מעודדת שליטה על הכנסת ודחיפת חוקים נוחים לבית המשפט ומנוגדים לטובתו של העם. אהרון ברק בכל הזדמנות סר לכנסת וממושב המבקרים החשובים לעיתים צרח על חברי הכנסת.

      באופן זה בית המשפט העליון גם אינו נגיש לעם לעירעורים שזה צריך להיות תפקידו שהוא ממילא ממעט לעשות. על כן מתבקש מנגנון שלא מקרב השופטים אשר יעמיד את השופטים על מקומם וישפוט אותם ואף ירחיקם אם יתבקש. יש לבטל את ההפיכה השיפוטית ואת בג"צ בכלל. כלומר יש לבטל את ביטול משילותם של נבחרי הציבור לטובת השופטים. לאהרון ברק המרבה להזכיר את שלטון הנאצים כמו גם לדומיו יש להזכיר שמעשהו ומעשה בית המשפט זהה למעשהו של היטלר אשר עם עלותו לשלטון ביטל את הפרלמנט כי הוא ידע טוב יותר מה טוב עבור העם. בג"ץ בדרך כלל אינו עושה כאשר מדובר באזרחים ישראלים פרטיים רגילים ואם לא די בכך אף קונס אותם קשות. בג"ץ עושה ועוד איך כאשר מדובר בנושאים מדיניים וכאשר מדובר באזרחים לא ישראלים ואף באויבים. על הכנסת להיות יותר גדולה ומטפלת באזרחים הפונים אליה על הכנסת לפקח על הממשלה. מבנין משכן בית המשפט העליון יש לסלק את בית המשפט כלומר את כל השופטים ולמצא לו חלופה במקום נגיש לקהל הרחב. בבנין זה יש לשכן את בית הנבחרים הגבוה לכשיקום והוא חייב לקום.

  8. אתר ynet שמחזיר את התמורה בעד השוחד שקיבל מיהיר לפיד בעת ששימש שר אוצר בממשלת נתניהו בכתבות אוהדות לנבזה הזה ושגם ממשיך בכתבות שיטתיות ללכלך על נתניהו מהאיבה העמוקה שבסיסה עיתון ישראל היום שחתך וקיצץ את הכנסותיו מהעיתון שבבעלותו, קראתי את ״הפנינים״ מדברי היהיר לפיד על שותפו שבגד בו.
    הדבר המקביל שעלה בראשי על כל דברי הבלע שאמר על גנץ אפשר ליחס אותם מילה במילה על לפיד עצמו.זה ששניהם הונו את הבוחרים שלהם גם בכך שצרפו אליהם את המנדטים של העם המומצא המכנה בשם העם הפלסטיני ולהבנות עליהם להקים ממשלה במדינת היהודית ישראל כפי שהוגדר במפורש ובבירור במגילת העצמאות של מדינת ישראל.
    שניהם בנימין גנץ ויאיר לפיד נבזים שקרנים שסיסמתם בבחירת לכנסת היתה ישראל לפני הכל נתגלתה שהיתה שקר ביסודה. והבסיס לכל תעמולתם בבחירות היתה השחרת הגוש הימני והעומד בראשה בנימין נתניהו ועיקרה על ראש ממשלה מושחת העם שלושה כתבי אישום, אישומים יצוקים על האיש בנימין נתניהו תפורים בידי יריבים פוליטיים מפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה (שהינו במעמד סחיטה מפרקליט המדינה) דרכם אל מחלקת חקירות במשטרה וכלה בשופטים בבית המשפט העליון מנשיאת בית המשפט ועד רוב חברי החונטה שם.
    וכל זאת על מנת להסיט את המנהיג של תנועת הימין במדינה שמשרת מזה כ 13 שנה כראש ממשלה תוך קידום המדינה בהשגים כלכליים בטחוניים ומדיניים ללא תקדים והעלה את המעמד המדינה הקטנה הזו שלנו למעמד של מעצמה.
    כל אלה הם לצנינים בעיניהם והדרך להגיע לשלטון בדרך דמוקרטית היינו בבחירות הולכת ומתרחקת מהם. ולפי כך בחרו בשיטות שנוהגים בהם כיום.
    עם הקמת ממשלת החרום על פי ההסכם עם השיילוק בני גנץ שסחט היום בשעת חרום זו דרש וקיבל 16 שרים מתוך 18 מנדטים שבידו ועד 8 סגני שרים בעתיד. לזה קורא שיילוק בני גנץ ישראל לפני הכל. שיילוק זה לא ישראל לפני הכל זה לשדוד את מדינת ישראל ולעזאזל הכל.

  9. עם ישראל זקוק לעוד "מוטי אשכנזי" נוסף כדי להוציא את כלל אזרחי המדינה להפגנות נגד המושחתים השמאלנים: מערכת המשפט, הסוכנים הזרים…
    הקרן לישראל חדשה, קרן ווקסנר….וכל שאר הקרנות האנטישמים שפוגעים במדינת ישראל כמדינת היהודים ורוצים לחסל אותה….אותנו ואת ילדינו.

    1. @רמי, הערה אחת. קרן ווקסנר היא המסוכנת והנחשית מכולם. אנשים בעמדות מפתח שיכולים לשנות את השילטון, הפצ"ר, היועמ"ש של הכנסת, שני שופטי בגץ לפחות. אה, והרמטכ"ל.

  10. בית המשפט אינו מבין בדמוקרטיה
    בית המשפט העליון לקח לעצמו גם את התפקיד לפרש עקרונות חוקתיים. שופטי ישראל הינם צרי השכלה במיוחד היות ושלא כבשאר הארצות לימודי משפטים נלמדים רק החל מתואר שני בארץ לימודי משפטים הם לתואר ראשון ולרוב השופטים בישראל כולל שופטי בית המשפט העליון תואר ראשון במשפטים בלבד. נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק קבע ששילוב בין היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית תעשה על פי מבחן "הציבור הנאור" לשיטתו כמובן! לא על פי ערכיו ושאיפותיו של רוב רובו של הציבור כפי שהוא מתבטא בתוצאות הבחירות אלא לפי שאיפותיו של מה שהוא מכנה "הציבור הנאור" המועדף ולזה הוא קורא דמוקרטיה. אין רוצים להבין שם שעל התערבותו התחיקתית להשען על הבנת רצון הכלל.זולת ידיעת החוק הישראלי אין לשופטים כל ידע אודות הגות דמוקרטית תאוריה הפוליטית הדמוקרטית או ערכים יהודים. כפי שאין לכלל המשפטנים ידע לא במדעי המדינה או בתאוריה דמוקרטית ולא ביהדות.

    החוק אינו מתיר לבית המשפט לפסול חוקים. בדמוקרטיה לאזרחים מבחינה חוקית מותר לעשות ככל העולה על רוחם כל זמן שאינם עוברים על שום חוק. לעומת זאת לאנשי שלטון בתור שכאלה כלומר לא כאשר הם פועלים לעצמם באופן פרטי אסור לעשות כל מה שהחוק לא הסמיכם מפורשות לעשות כך. את זה בדיוק עושה בית המשפט כאשר הוא פוסל חוקים! את חוסר בסוס החלטותיו של בית המשפט על שאיפות וערכי האומה מצדיקים בטענה שתפקידו ללכת נגד הציבור "למנוע עריצות הרוב" – זה יכול להיות נכון במקרים יוצאים מהכלל כאשר ישנן קבוצות נרדפות ולא הן הרודפות המצב איננו כזה בישראל ברוב המקרים וכאשר ישנם קורבנות אמיתיים בית המשפט איננו מקור הישועה.

    עקרון הבלמים והאיזונים שבשמם פועל בית המשפט מיושם אצלו רק בכיון אחד. בית המשפט מתנגד לכל ביקורת פרלמנטרית עליו וטוען שהוא מפקח על עצמו. בית המשפט הינו הגוף המושחת ביותר במדינה העושה עולות נוראיות. בתפקידו כבית משפט הוא פועל כגוף טוטליטרי ברמה פאשיסטית. בדמוקרטיה על הגופים הנבחרים לפקח על בית המשפט ולא להפך!

    כפי שפרופסור רות גביזון טוענת: "אין תקדים בעולם למצב שבו בית המשפט מכריז על מעמד-על לחוקי יסוד, ונוטל לעצמו סמכות של ביקורת שיפוטית על חקיקת הכנסת, ללא קיומו של מסמך חוקתי שלם וללא הוראה מפורשת"הנשיאה חיות מתעלמת מהעובדה שאיש לא הסמיך את בית המשפט העליון לקיים "ביקורת שיפוטית", כלומר לפסול חוקים שחוקקה הכנסת, ומתעלמת גם מכך שלישראל בכלל אין חוקה, ולכן איש לא יודע על מה בדיוק היא מדברת שהיא מזכירה את "עקרונות היסוד החוקתיים של השיטה. —————————

    בית המשפט החליט שחוקי יסוד הינם חוקה ובמיוחד בחוק יסוד כבוד האדם וחוק חופש העיסוק.————
    חוק יסוד כבוד האדם וחרותו וגם חוק חופש העיסוק אינם מהווה חוקה, חזור א י- נ- ם מהווה חוקה. אלו שני חוקים בודדים שאינם מפורטים דים והם חסרים.———-
    כלל בסיסי בדמוקרטיה הוא, כי עקרונות חוקתיים מתקבלים לאחר דיון ציבורי וברוב מוחלט בפרלמנט. חוקה מאושררת במשאל עם. ——
    קיומה של חוקה איננו מחייב חזור א י נ נ ו מחייב התערבות בית המשפט העליון בפסילת חוקים.———
    קיומה של חוקה הינו תנאי הכרחי במידה וניתנת לבית המשפט העליון הזכות לבטל חוקים.———
    בישראל אין חוקה לא מתקיים התנאי ההכרחי. ——–
    לא קיים חוק המסמיך את בית המשפט להתערב בחקיקת חוקים.———-
    בית המשפט לקח לעצמו בלא כל הסכמה זכות לבטל.————
    בדמוקרטיה על השלטון להיות למען העם ואילו בית המשפט הינו תמיד לרעת עם ישראל ולמען מי שאינם עם ישראל גם אם הינם אויבים מרים כמו ערביי יהודה ושומרון וכן אם נעשות עולות נוראיות ליהודים תושבי השטחים.

    יש לחוקק את חוק יסוד החקיקה! הקושי – הטרור המשפטי המשמש את בית המשפט. באמצעות תפירת התיקים בפרקליטות על פי צו בית המשפט (הפושע). תובעים ממלאים תפקיד מכונן בכוחם של שופטים. אישי ציבור ופוליטקאים הפועלים שלא כפי שדעתם של שופטים נוחה, "זוכים" לתפירת תיק במיוחד מטעם הפרקליטות. טרור משפטי זה הינו מקור כוחו של בית המשפט ומקור הענות הפוליטיקאים, ביניהם חברי כנסת האמורים ליצג את הציבור – לכל חפצו של בית המשפט. בשל כך ובשל עריצותו הכללית של בית המשפט שאיננו עושה צדק אלא עולות ואי צדק יש למצא שעת כושר ולפזר את בית המשפט! חייבים גם לדאוג להפרדה מוחלטת בין התביעה לבית המשפט. מי שבוחר בקריירה של תובע לעולם לעולם לא יוכל להיות שופט. הפרדה זו גם מצוינת למען ההתמצאות הכללית של השופטים לא כמרשיעים בלבד. (חוץ מהעובדה שיש לעבור לשיטת חבר המושבעים).

  11. בג"ץ מבטל את הוראת החוק שמחייבת מהגרי עבודה ומסתננים להפקיד פקדון שיוחזר להם כשיעזבו.

    הגיע הזמן לחסל את הרשות השופטת, לחסל את בגצ!

  12. השופטים לא עושים כלום בכוונה, הם נאמנים לדרכם ודעתם, הבעיה היא שדעתם ועמדתם כל כך רחוקה מהמקום והזמן שבו אנו חיים 🙂

  13. חבל שב"גץ הפך לחבר ה-121 בכנסת והוא מתייצב אוטומטית לעזרת השמאל.זו בהחלט נסיגה רצינית במשט קר הדמוקרטי וחבל מאד.

  14. בושה שיש לנו בגץ כזה. שבלי הנד עפעף. עושקת בדברים שאיין הוא אמור לדון בהם. מוטב שיעשקו בעניינם ולא לקחת ולכנס לדברים שלא בסמכותם. ולדון בהם ולהוציא פסק דין כאילו משהוא נתן להם את הסמכות לזה. נמאסתם על אזרחי המדינה. עם כל הבלגן שאתם יוצרים על ידי לקיחת סמכויות. מהרשות המחוקקת. בושו לכם. בתור כהילה ממונה. שגונבת סמכויות. וזה לא הכל. יובל תמיר

  15. אבירי הדמוקרטיה מנסים לגנוב אותה באמצעות הרשות השופטת, כי הפירצה קוראת לגנב. לאו עכברא גנב אלא חורא גנב. החור קורץ לגנב, נותן לו מחסה. באמצע המאמר כתוב: "זו שיטה מעוותת המפקידה מצד אחד בידי השופטים את כל הסמכות והכוח אך ללא שום אחריות, ומנגד מעודדת את העותרים השונים להמשיך ולהניח את ההכרעות הפוליטיות על שולחן בית המשפט".
    לפני 14 שנים היה דיון ציבורי בעניין חוקה – בהסכמה או בכפייה. דובר על משאל עם לצורך החלטה. הצעתי אז (מעריב, 14.03.2006), להקים את "מועצת נכבדי העם": מוסד עליון, שיהיו חברים בו כל חברי הכנסת המכהנים, כל חברי הכנסת לשעבר, כל השרים לשעבר, כל הרמטכ"לים במיל', כל הרבנים הראשיים לדורותיהם וכל השופטים והדיינים הראשיים (נשיאים) בדימוס. ואולי גם עוד כמה פונקציונרים לשעבר וחתני פרס ישראל. לאחרונה היו כנסים ומכתבים של משפטנים – עורכי דין ושופטים – והועלתה הטענה שבבית המשפט העליון יש הצטברות של כישרונות מופלאים, שאין כמותם. לכן, אני מציע לכלול במועצה המוצעת גם את כל שופטי ביה"מ העליון בדימוס ולא רק את הנשיאים. וכן לכלול גם את כל חתני פרס נובל, שאין חולק על כישוריהם, אפילו אם הם במדעי הטבע.
    המועצה תהיה חלק מהרשות המחוקקת גוף זה יהיה וולונטרי בהשתתפות החברים בו; חבריו לא יקבלו תשלום בעבור פעילותם. הם יחליטו בעניינים שברומו של עולם, במקום משאל עם, כי סביר מאוד שהם ישקפו את הלאום כולו. היום מקובל המושג "חוכמת ההמונים". נראה לי שהמועצה שתקום עוד תזקק את התוצר הזה.
    מכיוון שרוב חברי המועצה יהיו "לשעבר"ים, יהיו בה רוב של אנשי הדורות הקודמים, כך שלא תהיה טענה "הולך ופוחת הדור", יהיו במועצה אלה שבגמרא הם "הראשונים כמלאכים" …. וזה בנוסף למה שקבעו חז"ל: "יפתח בדורו כשמואל בדורו".
    כתבתי על הצעתי ל"מכון הישראלי לדמוקרטיה " ול"התנועה למען איכות השלטון בישראל", ולעוד עשרות אנשים שהיה להם צורך במשאל עם לפתור מחלוקות ציבוריות.
    זוהי דרך פשוטה לפתור את בעיית בית המשפט העליון, שיחזור לתפקידו המקורי: לשפוט את תושבי ישראל לפי ספר החוקים. בית משפט זה יהיה גוף אפור, שמעניין רק את ציבור המשפטנים, שמחפש את התקדימים המשפטיים שהוא קובע והם חייבים לפעול לפיהם. השופטים העליונים יפסידו את הדיונים העסיסיים שמתלווים לפעילותם בשטחים הפוליטיים-ציבוריים-חברתיים. הציבור לא יידע את שמות השופטים העליונים. גם לא תהיה חשיבות כל כך גדולה ל"צבע" שלהם ולא יהיה מעניין בוועדות למינוי שופטים. גם לא יהיה על השופטים העליונים עומס בלתי נסבל, ויהיה פחות עינוי דין במערכת המשפט.
    שופטי בית המשפט העליון יוכלו להתבטא כמוני – בבלוגים ובמאמרי דעה – ככל שמתיר להם החוק. לפחות יהיו לנו (לי ולהם) תנאי פתיחה שווים: דעתי לא נחשבת בדיוק כמו דעתם. גם את פסקי הדין של הבג"ץ אין מכבדים. כמה אוגדות יש לבג"ץ? למשל – שר האוצר סרב להעלות את מחיר החלב! למשל – לעיריות אסור לתת לקבלני גבייה להחליט על גורל חוב ארנונה. מערכת המשפט הצליחה לאחד את העם בהרגשת מיאוס מהם. למחלקת בג"צים יתפנה זמן לעקוב אחר ביצוע החלטות הבג"ץ; הם ימצאו שהמדינה עושה צחוק מפסקי הדין, שמראש נכתבים באופן שקל לתמרן את הזוכה, שיפסיד. בדידי הווה עובדא.

  16. הגיע הזמן התנועהלאיכות השלטון אינה באמת משרתת את המדינה היא דוף שנתמך ע"י ממשלות עויינות החותרות תחת ישראל ודרך הקרן החדשהשאת לתקופה משנה אתמלבושה , אם העם לא יעשה משהו אזיי ההצגות ימשכו ולא בחינם