"בשל בעיה טכנית" המשטרה לא רשמה דו"חות למסתננים

במשטרה טוענים כי "בעיה זמנית" מנעה רישום דו"חות למסתננים שהפרו את הוראות הבריאות. תושבים בדרום ת"א מוחים: "אוזלת יד חמורה ואכיפה בררנית"

"חשש מסכנה בריאותית רצינית". מסתננים בדרום ת"א | טוויטר

במשטרת ישראל טוענים כי בשל "בעיה טכנית זמנית" לא נרשמו דו"חות למסתננים שהפרו את ההוראות הבריאות האוסרות על התקהלות בזמן התפרצות הקורונה. על פי תשובה שמסרה המשטרה בשבוע שעבר לעו"ד איתמר ברקאי המייצג חלק מן הפעילים בדרום תל-אביב, הבעיה נפתרה "תוך זמן קצר לאחר שכלל המערכים עמלו על פתרונה", וכעת לדברי המשטרה מבוצעת אכיפה נגד נתינים זרים אשר לא עומדים בהגבלות התקנות לשעת חירום. ב-5 באפריל דווח על כוונתו של השר לבטחון פנים ארדן לקדם חקיקה לפיה יקוזזו הקנסות מכספי המסתננים המופקדים בפקדון שצברו, אך בשבוע שעבר ביטל בג"ץ את הסעיף העיקרי בחוק הפקדון כך שלא ברור היכן עומד העניין.

תגובת המשטרה הגיעה לאחר מכתב התראה ששלח עו"ד ברקאי בשם עמותת 'עוטף תחנה מרכזית', ובו מחו תושבי דרום תל-אביב על מה שהם מכנים "אוזלת יד שערורייתית וחמורה ביותר" בכל הנוגע לאכיפת החוקים והצווים כלפי אוכלוסיית הזרים בדרום העיר. על פי מכתב ההתראה, התושבים טוענים כי המשטרה "מפקירה במודע ותוך אדישות מוחלטת" את ביטחונם ובריאותם, בעוד שביתר ערי ישראל היא נוקטת ביד קשה כלפי מפרי הצווים. עוד דרשו תושבי השכונות מן המפכ"ל מוטי כהן לתת "הנחיה ברורה בדבר אכיפה מוגברת וממשית של ההנחיות כלפי שוהים זרים" באופן זהה לאכיפה שמבצעת המשטרה בעל עיר או שכונה אחרת, "ללא הפליה ואכיפה בררנית".

כפי שדיווחנו בהרחבה לאחרונה, תושבי דרום תל-אביב מסרו ל'מידה' תלונות קשות על התנהלות המשטרה באזור במהלך סגר הקורונה, ובעיקר מחו על האכיפה הקשה המופנית כלפי ישראלים לעומת מה שנראה כאי-אכיפה כמעט מוחלטת כלפי זרים. כך למשל, תושב דרום העיר דורון אברהמי סיפר כי "ממה שאני רואה יום יום ברחובות כל הזרים באים והולכים באופן חופשי. המסתננים פותחים את העסקים כמעט ללא הפרעה, וגם אם מגיע פקח הוא מבקש מהם בנימוס לסגור. ביום שבת האחרון הכנסיות היו פתוחות ונערכו תפילות כרגיל. יש חשש גדול בקרב האוכלוסייה המבוגרת מסכנה בריאותית רצינית".

שתפו כמו שלא שיתפתם מעולם!––––––––––––––״הממשלה החליטה שנגד זרים לא אוכפים!״״הממשלה החליטה שנגד זרים לא אוכפים!״״הממשלה החליטה שנגד זרים לא אוכפים!״הממשלה החליטה להרוג אותנו!ואתכם!תקשיבו לי טוב, ממשלת ישראל, עיריית תל אביב ומשטרת ישראל, תקשיבו לי טוב. דמו של כל אדם שימות מקורונה בשכונות דרום תל אביב יהיה על ראשכם.ידענו שמפקירים אותנו. ידענו וצילמנו ותיעדנו וזעקנו, אבל קיבלנו רק מבצעי ראווה והצהרות ריקות ואפס אכיפה. עד ששוטר אחד אמר את האמת שידענו כל הזמן. ״הממשלה החליטה שנגד זרים לא אוכפים!״ ועכשיו הכול ברור.ואי אפשר אפילו לצאת ולהבעיר את הרחובות.אבל אפשר להבעיר את הרשתות החברתיות.

Posted by Sheffi Paz on Saturday, April 4, 2020

עוד הוסיף אברהמי כי "לדעתי משטרת ישראל פשוט החליטה לעשות את ההפרדה בין מסתננים לבין תושבים ישראלים בשכונות, וכל אחד זוכה ליחס שונה. בתושבים הוותיקים שחיים כאן עשרות שנים וגידלו פה משפחות המשטרה נוהגת ביד חזקה ומחלקת דו”חות על ימין ועל שמאל, ובמסתננים היא נוהגת באדיבות מופלגת וממש לא על פי החוק. לפעמים זה נראה כאילו יש הסכם בלתי כתוב בין המסתננים למשטרה שמפחדת להרגיז אותם". במשטרה סירבו אז לבקשת 'מידה' לקבל את מספר הדו"חות והקנסות שנרשמו לזרים בטענה כי "איננו מוסרים נתונים בפילוח המתבקש".

"התקלה הזמנית הזאת נמשכת כבר שנים", כך אמרה הבוקר ל'מידה' שפי פז, אחת ממובילות מחאת תושבי דרום ת"א. לדברי פז, "המשטרה מגלה אוזלת יד נוראית בכל הקשור לאכיפת החוק על המסתננים בדרום תל-אביב, אם משום שזו המדיניות ואם משום שנלקח ממנה כוח ההרתעה, אבל התוצאה זהה. הרבה יותר קל לרדוף ולעצור את הפעילים הישראלים מאשר להתמודד עם אלפי צעירים מנוכרים שהאלימות היא דרך חיים בשבילם". פז סיכמה ואמרה כי "מדינת ישראל איבדה את הזכות להטיל עלינו את הסמכות שלה. אני לא אבקש רישיון להפגין, לא אזדהה, לא אשתף פעולה בחקירות. אם אני חיה בשטח אקס טריטוריאלי, אז זה עובד בשני הכיוונים".

עו"ד איתמר ברקאי שהגיש את מכתב ההתראה בשם תושבי דרום העיר אמר ל'מידה' כי "תגובת המשטרה היא לעג לרש". לדבריו, "כעניין שבשגרה, עוד בטרם משבר הקורונה, משטרת ישראל חששה ונמנעה מביצוע אכיפה של החוק כלפי מסתננים. התנהלות זו מתועדת ללא הרף על ידי תושבי השכונות בדרום תל אביב. כמו שמתנהלת בשגרה, כך מתנהלת משטרת ישראל גם בתקופה הנוכחית של משבר הקורונה. ה"תקלה" היחידה מבחינת משטרת ישראל היא העובדה שאזרחים מתעדים את אוזלת ידה אל מול המסתננים, וביתר שאת, בתקופה הנוכחית בה קיימים צווי חירום אשר לא נאכפים על המסתננים בעוד שאלו נאכפים באופן אינטנסיבי ביותר דווקא כנגד האזרחים".

לדברי עו"ד ברקאי, "לטעון כי היעדר האכיפה ואוזלת היד בתקופת משבר הקורונה זה "תקלה טכנית", הן כאשר מדובר בהתנהלות שגרתית כאמור לעיל, הן כאשר במקומות אחרים האכיפה נעשית ביד קשה ובנחישות כלפי אוכלוסיות שלמשטרה נוח להתמודד מולן, וביתר שאת כאשר שוטרים מתועדים כשהם מבהירים שמדובר במדיניות של ממש שלא לאכוף את צווי החירום כלפי מסתננים באמצעות דו"חות ומעצרים, זו זריית חול בעיני הציבור. פשוט כך". ברקאי הבהיר כי "תיעוד התנהלותה של המשטרה אינו פוסק והתיעוד אף הוא סותר את טענת המשטרה במכתבה. יתרה מכך, אנו עדיין ממתינים לנתונים שנתבקשו מהמשטרה במסגרת חוק חופש המידע בדבר כמות וסוגי הדו"חות שחולקו ובהתפלגות בהתאם לאוכלוסיות השונות. אני בספק גדול כמה הנתונים הללו יתאמו את האמור בתגובת המשטרה האמורה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "למרות האתגר הטכנולוגי והשינוי התכוף בהגבלות מכוח התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם, הצליחה המשטרה לייצר מנגנון אכיפה יעיל ושיטתי המאפשר את מתן הדו״חות במקרים המתאימים. בכל הנוגע לסוגיית מתן הדו"חות לאוכולסיית הזרים, הרי שלאחר מאמץ טכנולוגי מהיר הנושא נפתר לפני מספר שבועות ומאז כבר ניתנו מאות דו״חות לזרים שהפרו את התקנות ברחבי הארץ".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. תבדקו את הקשר של עיריית תל אביב 'למחדל' של המשטרה
    עיריית תל אביב זקוקה לקרקע של דרום תל אביב, עבור כרישי הנדל"ן, שלא יכולים לחכות עוד.
    לכן המסתננים, הם אמצעי ההדברה הביולוגי, שקיים כבר במקום, לגירוש תושבי דרום תל אביב היהודים מבתיהם.
    כמוכן גם בג"ד (בג"ץ? לשעבר) נתן את חסותו על טרוריסטים אלה, כחלק מהמזימה הגדולה:
    לפגוע אנושות במדינת ישראל, ולגרום לקריסתה.

  2. "בעיה טכנית זמנית"… נשמע כמו הגדרה גורפת לסיבה שהמסתננים עדיין כאן…

  3. אין תקציב,אתמול העלו מסוק לאוויר כדי לרשום דוח לגולש גלים.

  4. אזלת יד משטרתית כלפי מהגרים לא חוקיים או חצי חוקיים היא תופעה כלל מערבית ונראה שיש יד מכוונת מאחורי זה , זו קנוניה שמניעים נסתרים עומדים מאחוריה , " הם " כנראה רוצים לגרום לכם שמרצונכם תתחננו כבר למשטרה חזקה ואז זה יבוא , אבל כדי לשרת את המטרות " שלהם "

    1. לא, "הם" רוצים להציף מדינות עם רוב לבן במהגרי סעד ממדינות לא לבנות.

  5. מדוע לא שואלים שאלות ברורות את השר הממונה? לא המפכ״ל או סגנו או מפקד מחוז או שוטר מקוף. את השר צריך לשאול ולדרוש תשובה ברורה. לא אין טוויטר ושום דרך אחרת אבל להמון אנשים יש. אז ביישו והביכו אותו כדי שיעשה מעשה. כמה תמים אני? חחח.

    1. השר הממונה לא יכול לעשות כלום. המפכ"ל ממונה על ידי וועדה שבה רוב לנתמכי קרן ווקסנר, הבג"ץ משרת את מטרות קרן ווקסנר, יועמש הכנסת, ראש הפרקליטות, הפצ"ר, אה, וגם
      הרמטכ"ל וסגניו הם קרן ווקסנר.
      מדינת העומק בישראל, בארה"ב ובמדינות מרביות כמעט כולן, פשוט חדורות שתי וערב בבוגדים רעיוניים שמשאת נפשם היא למוטט את המדינה ולמוסרה לאויבי המערב.

  6. אל דאגה! המשבר הנדון יצא מידיהם המגושמות של השוטרים הפשוטים הפועלים בשטח. צמרת המשטרה המסורה שלנו בכבודה ובעצמה לקחה את העניין לתשומת לבה. היא מטפלת בבעיה ביעילותה הרגילה. גם פורום הניצבים הידוע לתהילה תומך בראשי המשטרה בכל כוחו, כרגיל. אני שמח לבשר לכולם שמאמציהם של משרתי הציבור הנאמנים נשאו פרי. עקב כך, התקלה הטכנית המסתורית תבוא על תיקונה בקרוב. כלומר בערך בשנת 2137 או לכל המאוחר בשנת 2259.
    צריך רק קצת סבלנות! מה בוער? אפשר לחשוב שמדובר בבעיה שמישהו מת ממנה…

  7. מה שמונע את המשטרה לרשום דו”חות למסתננים זה ה-$$$ שהם מקבלים מהקרן להשמדת ישראל.
    המטרה = חיסול מדינת ישראל ולהקים מדינת כל אזרחיה.
    המשטרה = סניף הביצוע של הדיקטטורה הבולשביקית.

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הפנימי של עם ישראל….בדרך!

  8. סוכן זר הוא כל מי שמבצע באופן פעיל את האינטרסים של מדינה זרה (האיחוד האירופי) או ארגון (הקרן לישראל חדשה, קרן וקסנר) כשהוא נמצא במדינה מארחת.

    סוכנים זרים עשויים להיות אזרחי המדינה המארחת (שמאלנים ישראלים).

    בישראל אין חוק סוכן זר (בגלל הסוכנים הזרים במשרד המשפטים שחסמו אותו).
    ארגונים לא ממשלתיים אינם צריכים לייעד את עצמם "סוכנים זרים" בכל תקשורת חיצונית.
    והם מורשים לעסוק ב"פעילות פוליטית"(הגנה על מסתננים ומחבלים רוצחים), ולקבל מימון זר על ידי מדינות תומכות טרור.

    1. "סוכן זר" הוא על פי הגדרה, "זר". לא, אנשי קרן וקסנר זרים. הם בוגדים. ואגב, יש להם רשת תקשורת סודית וממודרת, הם יודעים זה על זה, עוזרים ומקדמים זה את זה ומכסים כשיש "בעיות". מעניין מה המצב אצל אחד, אביב כוכבי.

  9. וכשהמסתננים יפלו כמו זבובים מהקורונה, כל יפי הנפש יתקפו את הממשלה…

  10. אנחנו האזרחים, מבקשים שמידה תבדוק את הנושא של המסתננים מול ראש הממשלה, מה מונע מהמשטרה לרשום דוחות למסתננים?
    ב. מה ראש הממשלה מתכוון לעדות להחזרת המסתננים למדינותיהם , למרות הבג״צ , שהגיע הזמן לעצור אותו?

  11. למשטרת ישראל יש "בעיה טכנית חמורה" כבר 15 שנה של אכיפת חוק ודר בדרום תל-אביב ובכל השכונות החלשות בישראל, זה הגיוני, תמיד יש שלל בעיות בטחוניות ותקציביות שחשובות יותר מחיי האזרחים בשכונות.

    אבל ביום שישי האחרון 24-4-2020 התרחשה הפגנה קרוב לביתה של שופטת בית המשפט העליון: "אסתר חיות", ושם הפתעה… משום מקום הגיעו 5 – 10 – 15 שוטרים ואנשי יס"מ + רכבים והחלו לחלק קנסות למפגינים ישראלים, שקיבלו אישור הפגנה, וכמובן עם מסכות פנים ועמדו במרחק זה מזה.

    פתאום כבר לא היו "בעיות טכניות", תוך דקות התגלה כמה משטרת ישראל יעילה, ויודעת לפעול (גם באלימות) נגד שפי-פז ודורון אברהמי, כאילו יש פה 2 סוגים של משטרה – סוג אחד מגן על המובחרים בצהלה, וסוג אחר על עלובי החיים שנמצאים בשכונות. (עלובי החיים לא זכאים להגנה כנראה).

    לכל זה יש פתרון פשוט וידוע:
    1.פתיחת מתקן חולות וסהרונים
    2.העברה לשם של כל מפר חוק וסדר בשכונות
    3.סגירת עסק + החרמת כל הציוד + הלחמת דלתות העסק הלא חוקי
    4.איסור מוחלט על בג"צ להתערב בכל החלטת ממשלה בנושא – פסקת ההתגברות.
    5.העברה למתקן חולות ללא הגבלת זמן – כדי לזרז חזרה למדינות המוצא של המסתננים.

    1. מי הפוליטיקאי שיתן הוראה כזו? השפן הקטן מבלפור או דג הרקק אלדן?
      ונניח שיקום "גיבור ישראל מנהיג העם" כדברי השיר בהנהגה הפוליטית ויורה לעשות כן.
      שליחי הקרן החדשה וקרן וקסנר וזרועותיהן שנמצאים בצמרת הפקידות הממשלתית יבצעו?
      ברור שלא. יסרבו פקודה לא פחד ומורא, כי מהפכות זה ב-DNA שלהם. אם אפשר הפיכה בלי יריות, אז למה לא. ואם צריך, אז גם מפעילים כח ונשק עד כדי הריגה.
      ה"סֶזון"
      אלטלנה
      ימית
      גוש קטיף
      גנים, כדים, חומש ושא-נור
      חאן אל-אחמר כדוגמה הפוכה.

  12. נתניהו נחמד מדי.הוא יותר ממלכתי
    ולא לעומתי.
    רק הנהגה שתגיע אחריו
    אולי תשנה את המצב
    לא במהרה

  13. ירשמו דוח למסתנן – לא יראו מזה גרוש. גם לא מהכספים שיקבל כשיצא מן הארץ.
    לעומת זאת, מיהודים, גם הכי עניים, מובטח שאפשר להוציא כסף כי הם ישלמו את הקנס.
    כסף זה כל הסיפור.

  14. "פחדנות טכנית" של משטרת ישראל, לפיכך השוטרים/ות הממוקמים/ות בניידות, רק כורזים מתוך הניידות לשב"חים להתפזר, ומיד עוזבים את כינוסי השב"חים לנפשם