מכת ברק: אובמה הוא זה שפגע בשלטון החוק

בניגוד לטענות הנשיא לשעבר על סגירת תיק פלין, אנשי ממשלו היו אלה שהפכו את סוכנויות הביון לנשק ויזמו חקירה מופרכת נגד יריבים פוליטיים

המלך הוא עירום. ברק אובמה ודונלד טראמפ | ויקיפדיה

אין שום תקדים שאפשר למצוא למקרה בו מישהו הואשם בעדות שקר וכעת יוצא לחופשי…זה מסוג הדברים שגורם לך לדאוג מכך שההבנה הבסיסית שלנו לגבי נורמות ממסדיות של שלטון החוק נמצאת בסכנה. כאשר מתחילים לנוע בכיוונים האלה, זה יכול להגיע מהר מאוד למה שראינו במקומות אחרים"

על פי הדיווחים, כך אמר הנשיא לשעבר ברק אובמה בכנס בשבוע שעבר, כאשר התייחס לביטול התיק נגד הגנרל מייקל פלין. לאור העובדות הידועות לנו לגבי התנהלות אובמה ואנשיו בפרשה, זו במקרה הטוב השלכה חסרת בושה.

כיום אנו יודעים שממשל אובמה הוא זה שביצע שימוש חסר תקדים בכוח, לא רק בניסיונותיו העקשניים לעקוף את שאר זרועות הממשלה, אלא גם בהפיכת סוכנויות הביון לכלי נשק פוליטי. בניגוד לטענת אובמה, פלין מעולם לא הואשם ב"עדות שקר", אלא עמד בפני אישומים מופרכים הקשורים להולכת שולל לכאורה של סוכני FBI בקשר לשיחה שערך עם השגריר הרוסי. מייקל פלין, שאפילו לא ידע שהוא נמצא תחת חקירה, נכנס למלכודת שטמנו לו סוכנים אשר פתחו בחקירה פלילית ללא שום ראיה ממשית.

הגנרל פלין | משרד ההגנה

באותה העת, אנשי ממשל אובמה כבר הקליטו את שיחותיו של פלין עם השגריר קיסליאק, וידעו שהיועץ המיועד לביטחון לאומי לא חתר תחת אינטרסים אמריקנים ומעולם לא הסכים לבטל את הסנקציות על רוסיה בשם הנשיא הנכנס טראמפ. גם הסוכנים שחקרו את פלין לא האמינו שהוא התכוון להוליך אותם שולל וכתב האישום נגדו הוגש עשרה חודשים לאחר אותה שיחה, רק כדי לשמור בחיים את החקירה המופרכת על "הקונספירציה הרוסית".

אפילו אז, ב-FBI הסתירו מפלין ופרקליטיו ראיות שהיו יכולות לזכות אותו, בעוד בני הברית של אובמה בתוך ממשל טראמפ וצוות החקירה בראשות רוברט מולר המשיכו להציג את הגנרל לשעבר כציר מרכזי לפשע. פלין הודה לבסוף באשמה תחת איומים בפשיטת רגל ורמיזות על כך שיחקרו את בנו בעברות לא קשורות, אך בכל מקרה ברור שאותה שיחה הייתה חוקית לחלוטין ולא נגרם ממנה שום נזק.

באקלים הפוליטי ההיסטרי שיצרה התקשורת בראשית 2017, כל העובדות האלה לא היו רלוונטיות, אך כאשר אנו שוקלים אותן כיום מובן מדוע משרד המשפטים החליט בשבוע שעבר לסגור את התיק נגד פלין בשל מה שהוגדר כ"חקירה בלתי-מוצדקת". התובע הכללי של מדינת מיזורי ג'פרי ג'נסן אף הוסיף כי הרדיפה המשפטית אחר פלין הייתה "מתקפה ברורה על שלטון החוק".

בין הכלים בהם השתמש ממשל אובמה וסייעניו כדי להשחיר את שמו של הגנרל המעוטר ולהציג אותו כסוכן זדוני הייתה הטענה השערורייתית לפיה פלין הפר את 'חוק לוגאן' – חוק משנת 1799 המגדיר מגעים לא-מאושרים בין אזרחים לממשלות זרות כעברה פלילית ומעולם לא הופעל למעשה. ניסיון זה חריג עוד יותר כאשר נזכרים כיצד בכירים לשעבר בממשל אובמה כמו ג'ון קרי נפגשו ללא הפרעה עם בכירים איראניים ודנו איתם במדיניות החוץ האמריקנית, מש באותה העת בה התנהלה החקירה נגד פלין.

למרבה הצער, ישנם תקדימים רבים לטקטיקות ההפחדה האלו מצד רשויות החוק כלפי אזרחים אמריקנים, שמטרתן לגרום להם להסכים לעסקאות טיעון מסיבות שונות. מרבית הקורבנות של השיטה הזו חסרים את המשאבים הכספיים והמשפטיים כדי להילחם בחזרה. אך מה שבאמת חסר תקדים הוא ממשל המחליט לפתוח בחקירה פלילית נגד יריבים פוליטיים במהלך קמפיין בחירות, ומפעיל נגדם אמצעי ריגול בהתבסס על מידע מוטעה ומטעה שמקורו במסמך מזויף עליו שילמה המפלגה הדמוקרטית, ותוך הסתרה של כל ראיה נגדית. ואחרי כל זה, ברק אובמה עוד מעז לדבר על דאגה מ"נורמות ממסדיות"?

ג'ון קרי עם שר החוץ האיראני זריף באפריל 2016 | ויקיפדיה

בשבוע שעבר, חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף שבמשך שנים שיקר במצח נחושה על כך שיש בידיו ראיות לקנוניה עם רוסיה, נאלץ סוף סוף לשחרר את הפרוטוקולים מוועדת המודיעין שחקרה את הנושא. מתוך התמלילים עולה כי אנשי אובמה מספרים תחת שבועה כי לא השיגו שום הוכחה לקשר פלילי. אחד מאותם בכירים הוא ג'יימס קלאפר, לשעבר ראש המודיעין הלאומי שבעצמו ריגל אחרי אמריקנים ושיקר על כך לקונגרס בעבר. מי שאפשר לו אז "לצאת לחופשי" היה לא אחר מהנשיא אובמה תחתיו שירת.

אין פלא אפוא שהחקירה המיוחדת בעניין רוסיה אותה הוביל רוברט מולר, למרות מאמציה הרבים, לא העלתה אפילו כתב אישום אחד נגד גורמים בממשל טראמפ בשל קשירת קשר עם רוסיה במהלך הקמפיין של 2016. למרות כל זאת, אובמה ואנשיו הצליחו לשלוט למעשה בשיח התקשורתי במשך שנים ולשכנע מיליוני אנשים שרוסיה גנבה לנו את הבחירות, בזמן שהם עצמם חתרו תחת שלטון החוק ועשו הכל כדי לפגוע בממשל טראמפ.

באופן אירוני למדי, אובמה טעה גם בהצהרתו על כך שמעולם לא הצליח אדם לחמוק ממתן עדות שקר. קחו למשל את ביל קלינטון, ששיקר לגבי יחסיו עם נשים לא רק כדי לחמוק מהמבוכה ומההשלכות הפוליטיות של מעשיו, אלא כדי להוליך שולל את החקירה המשפטית שהתנהלה בתביעת ההטרדה המינית שהגישה נגדו פאולה ג'ונס. קלינטון ניצל לרעה את כוחו אבל "יצא חופשי". כעת השאלה החשובה היא: האם אלו שתכננו וביצעו את הונאת החקירה הרוסית יימלטו גם הם מן הצדק?


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. ברור שלא יעשו לה כלום. הם בצד הנכון של המפה הפוליטית. הם בני האור.

  2. מתי סוף סוף אצלנו תתפוצץ מורסת המוגלה שבה יועצים משפטיים, פרקליט ראשי ועוד כמה 'בכירים' עשו קנוניה להפיל ראש ממשלה, שופטים עליונים משקרים בראש חוצות, ובכירי הפרקליטות נותנים טובות הנאה למקורבים וסוגרים תיקים?

  3. נו, המוסריים והצדקנים והטהרנים מטעם עצמם…. בכל מדינה מדינה יש את השמאל הפרוגרסיבי הנאור הליברלי שטינופת וזוהמת קרביו נשפכים החוצה כל פעם קצת יותר. ובאין תקשורת שתדווח על הדברים כהוויתם נחכה שהטבע עצמו יטפל כמו שצריך לטפל בבני מעיים חולים. חולים מאד.

  4. מזכיר את הטיעון של העם המומצא שטוען שיהודה ושומרון הם השטחים הכבושים האחרונים בעולם

    ישנם הרבה שטחים כבושים בעולם , קפריסין , טיבט , קרים

    אבל יהודה ושומרון הם בהחלט ברשימה בהיותם שטחים נתונים במחלוקת כאשר לעם ישראל ומדינת ישראל הזכות הטובה ביותר על שטחים אלה ..

    אבל כרגיל , כאשר אתה בטוח שמי שמאזין לך הוא פתי שלא מבין דבר , נוח לך לצאת בהצהרות שכאלה , מראה רק מה אובמה חושב על הבוחרים שלו

  5. אף אחד לא צריך את נאומי אובמה על החוק למען פלורליזמן מוסרי של דמוקרטיה ליברלית של מקררים סינגוליים (או השלם ביטוי חסר משמעות אחר, מהמילון לסמולני השקרן).

    עובדה היא שאובמה שיקר והשתמש ב-FBI כדי לפגוע ביריבים פוליטיים ע"י שקריו ותפירת תיקים.

    הוא והונטה שלו הם בסה"כ עוד סמולנים רוצחים (כהמ אנשים נפגעו בעולם מפעולותיהם של אובמה וקלינטון (רק לשם דוגמית)? בשם דמוקרטיה, חופש וחזיות למען פלורליזם ושאר גיבובי השטויות של סמול, כמובן), אשר כבר כמה מאות שנים מוכרים סיסמאות ליברליות בקלפי אך רצח ועוני, בפועל. אין שום צורך להקשיב לאובמה, בנושאי חוק – בדיוק כמו שאין כל צורך להקשיב לבני סלע, בנושא זכויות אדם.