כשעיתונאי הופך לתובע: דרוקר החליט לנהל את משפט נתניהו

איש חדשות 13 מנצל את כוחו בתקשורת כדי לגרום לעד המדינה שלמה פילבר "לומר את האמת" – זו שדרוקר רוצה להאמין שהיא הנכונה

שיבוש הליכי משפט? רביב דרוקר בתכנית 'המקור' | צילום מסך

את צריכה להבין, יושב בפתח תקווה אדם בשם מומו פילבר…יש מלחמה על מוחו מדי יום. אם את חושבת שהוא יבוא להעיד נגד נתניהו אחרי שהוא יקבל את התחושה שזה הולך לזיכוי מהדהד מכיוון שהרוח הגבית מהתקשורת היא רק שזה חרטא ותפרו לו תיק, וזה איום ונורא והפגנות…הוא לא יעשה את זה. הוא לא יעשה את זה"

כך אמר רביב דרוקר ליעל דן בגלי צה"ל ביום ראשון, לאחר שידור תכנית 'המקור' במוצאי שבת בה ערך "משפט פומבי בתיק 4000" אשר התמקד בתמלילי העדות של שלמה פילבר, עד המפתח בתיק. למשמע הניסיון של דרוקר לעודד את פילבר להעיד נגד נתניהו שאלה דן: "אז אתה מנסה לחזק את מומו פילבר? זו התכלית? לחזק אותו?"

דרוקר ענה: "אני רוצה לחזק אותו כדי שיבחר להגיד את האמת…"

דן המופתעת הגיבה: "זה שיבוש הליכי משפט. יגידו לך שזה שיבוש הליכי משפט…"

דרוקר השיב לה "יכולים להגיד", והוסיף: "מומו פילבר, כדי להגיד את האמת צריך המון המון כוח ואומץ. כדי לשקר הוא לא צריך כלום כי המחנה שלו עוטף אותו. רק תשקר. רק תשקר. כדי להגיד את האמת הוא צריך המון המון אומץ. וכדי לתת לו את האומץ הזה צריך להגיד מה הוא אמר גם במשטרה, צריך להראות מה הוא אמר במשטרה, צריך להראות שהוא אמר את זה בלי לחצים ובלי תרגילים"

רביב דרוקר מספר אפוא כי שידור המשפט הפומבי נועד לעודד את פילבר להעיד נגד נתניהו. דרוקר אף מוסיף ואומר שהוא רוצה לחזק את פילבר להגיד את האמת בעדותו, ושידור תמלילי העדות בתוכנית נועד לדבריו "לתת לו את האומץ [להגיד את האמת]". הוא חוזר מספר פעמים על המילה "אמת" ולא בכדי. תיק 4000 מתבסס במידה רבה על עדותו של עד המדינה פילבר אך לצד המידע שמסר, שב פילבר וטען בהזדמנויות שונות כי ההחלטות שקיבל נתניהו כשר תקשורת והוא עצמו כמנכ"ל המשרד נשענו על שיקולים מקצועיים בלבד. באחת מחקירותיו פילבר ציין כי אם יש פסול במעשיו של נתניהו, הרי שהוא במישור ניגוד העניינים ולא במישור השיקולים המקצועיים, ואף הזהיר את החוקר: "אם תיכנסו לפן המקצועי הפסדתם".

ניכר כי גם לאחר שהפך לעד מדינה בפברואר 2018, נותר פילבר משוכנע כי לא נפל מְתום במעשיו. בתשובה לשאלת ראש צוות החקירה מדוע חתם על הסכם עד מדינה אם הוא משוכנע בחפותו, ענה פילבר: "הייתי יכול ללכת למשפט, לנהל הליך במשך שלוש שנים ובעלות שני מיליון שקל ולצאת זכאי. אין לי לא שלוש שנים מיותרות ולא 2 מיליון שקל מיותרים, אז חתמתי על ההסכם. אני עדיין טוען שהכול היה ענייני". פילבר התעקש שהעמדה שהציג לפני שהפך לעד מדינה הייתה אמת לאמיתה. כאשר טען החוקר כי העדות ברשות לניירות ערך והעדות שמסר למשטרה שונות, ענה פילבר כי העדויות אינן סותרות אלא משלימות האחת את השנייה והוסיף: "כל מה שאמרתי שם [ברשות לניירות ערך] מבחינה עובדתית היה אמת".

אבל פילבר חזר על הטענה כי פעל בעניינה של בזק רק מתוך שיקולים מקצועיים לא רק בעדות שמסר כעד מדינה, אלא גם כאשר התראיין לתקשורת. בריאיון שנתן לעמית סגל במהדורה המרכזית בנובמבר 2018, טען פילבר כי העדות שמסר כעד מדינה לא סותרת את מה שאמר לפני כן "אמרתי את האמת בוועדות הכנסת, בריאיונות לתקשורת – וגם למשטרה". בריאיון שנתן לאריאל שנבל ב'מקור ראשון' ביולי 2019, אמר פילבר: "אמרתי את האמת לאורך כל הדרך, והעבודה שלי הייתה מקצועית לאורך כל הדרך". יש אפוא יותר מאמת אפשרית אחת בסיפורו של פילבר ולא ברור אם הפער בין האמיתות השונות הוא עובדתי או רק פרשני. דרוקר עצמו חשף בסיום תוכניתו מידע המחזק את החשד כי הגירסא שמסר פילבר בעדותו הראשונה אינה האמת שפילבר באמת עומד מאחוריה. דרוקר מספר שחודשים אחרי שפילבר מסר את עדותו כעד מדינה, החזירו אותו לחקירה נוספת. בחקירה זו כנראה הציג פילבר עמדה מפלילה פחות ביחס לנתניהו ואז, מציין דרוקר, "נכנסו לחדר חלק מהחוקרים המקוריים וממש יישרו אותו".

בכל מקרה, ניכר שדרוקר משוכנע שהאמת המפלילה לכאורה את נתניהו בקבלת החלטות בעניינה של בזק על סמך שיקולים זרים היא האמת הנכונה, ואת האמת הספציפית הזו רוצה דרוקר שפילבר יאמר שוב בבית המשפט. שידור תמלילי העדות המציגים את האמת המועדפת על דרוקר נועד לתת לפילבר את האומץ לחזור על אותם דברים מעל דוכן העדות בבית המשפט, כפי שהסביר דרוקר עצמו. הואיל ואיננו יודעים איזו מהאמיתות שהציג פילבר היא הנכונה, יש טעם לפגם בניסיון להניע עד המצוי בהליך שיפוטי לכיוון מסויים, קל וחומר לנצל תוכנית טלוויזיה כדי לדחוק בו. יעל דן הזהירה את דרוקר כי אפשר ומעשה זו מהווה שיבוש הליכי משפט. בכל מקרה, נדמה כי דרוקר סבור שתפקידו לסייע לתביעה במערכה המשפטית.

עם כל הכבוד להיותו של רביב דרוקר עיתונאי בכיר ורב הישגים, אין זה תפקידו להניע את פילבר להעיד נגד נתניהו. זהו תפקידה של התביעה ושלה בלבד. יתרה מזאת, דרוקר אינו יכול לדעת איזו אמת של פילבר היא הנכונה, ועדיף שלא היה מנצל תוכנית תחקירים כדי "לחזק" עד מדינה להעיד באופן מסויים. דרוקר אולי שכח, אבל האחרונים שקראו לפילבר בפומבי להגיד את האמת, עדיין נחקרים בחשד להטרדה ולהדחת עד.


ניסים סופר הוא פובליציסט בעיתון ‘הארץ’ ובעיתון ‘גלובס’

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

44 תגובות למאמר

    1. השנאה לנתניהו מעווירה את דעתו לדעת הוא שקרן צבוע נוכל ומניפולטיבי עלוב נפש מנסה בשידור להפליל את ביבי בעזרת פילבר מי שמך לשופט אפס מאופס

    2. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

      המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(שמאלנים = חולי נפש).

      הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הפנימי של עם ישראל = הדיקטטורה הבולשביקית האנטישמית השמאלנית שחיסל את הדמוקרטיה….בדרך!

  1. דרוקר לא שכח שאוריך והשני נחקרים בחשד להטרדת עד. הוא פשוט יודע היטב שבו לא יגעו. שלשבש משפט "לצד הנכון" זה בסדר. שאם אתה מגן על הפרקליטות, הפרקליטות נותנת לך חסינות.
    שקריאה ממגאפון במשך 2 דקות חמורה בהרבה משיבוש משפט בפריים טיים לעיני חצי מליון איש.
    ובקיצור: ז.ל.א.ד.

    1. ההגדרה שלו היא "צמא דם". בריון שכונתי. אבל…יום אחד, הוא יפול, נפילה כזו, שלא תהיה לו תקומה. זוכרים את משה איבגי. הוא ייזרק לכלבים, שלא יישכח לעולם את רוע ליבו.

    2. הכל מצחיק.אני הגעתי למסקנה אחד נכונה דרוקר ואני אומר את זה כאן ועכשיו צריך למחוק לקרוע את כל התיקים ולזרוק אותך ואת כמוך מהמדרגות.אתה רק משחק כרציני אבל אתה לא.

    3. זה בדיוק מתאים לשיר של אריק איינשטיין עיתונאי קטן שלי.במקרה שלו אפשר להוסיף לפזמון נמוך שפל עלוב.

  2. היכן הפרקליטות שמאפשרת לעתונאי סמרטוט
    לנהל את הדיונים בבית המשפט
    ולהדיח עדים
    מדוע המשטרה לא מאשימה אותו בהדחת עד
    מה קורה כאן האם הפרקליטות והעיתונאי הם יד אחד

    1. לנהל משפט דרך התקשורת.דרך.הטלוויזיה זה פוגע בנאשם שיש לו את חזקת החפות.ככל אדם וחבל זה פוגע עוד יותר באימון הציבור במערכת המשפט בודאי וודאי במערכת התקשורת אם זאת לא סוביודיציה מהי סוביודיציה ?בדיוק הדברים האלה והמעשים האלה פוגעים באימון הציבור במערכת המשפט והתקשורת כולנו אומרים הכל מכור ..מרשיעים אדם התקשורת מנהלים משפט בטלויזיה עד לאן נגיע ..אני לא מחסידו של נתניהו אבל יש גבול לכל תעלול

  3. מה שמוביל את דרוקר כל השנים הוא נסיון כושל להפיל את ביבי אישית ואת גוש הימין כולו אבל לא יעזור לו הימין ינצח כי הוא הצודק.

  4. לא מנהלים משפט דרך התקשורת.
    גם דרוקר לא היה רוצה שיעשו לו משפט דרך התקשורת.

  5. באיזה ביטחון דרוקר אומר את הדברים …הוא ממש מאמין שזה מעשה תקין!
    ככה זה כשמערכות של צדק יוצאות משליטה ופתאום הכל מותר, אין חוקים ואם ישנם אפשר לצפצף עליהם..לאן עוד נגיע?.?…

  6. תצבייש דרוקר מי שמך? להיות שופט וחעשות לינץ לראש מנשלה. מקווה ששלמה פילבר יגיד את האמת ולא יאמר לא אמת בגלל הלחץ שהופעל עליו ועל חפץ. הם יתעשתו. רואים שאחה תיקים בזויים שהעדים בהם מחזיקים אותם כבני ערובה כדי שיעידו. בושה למערכת משפט ששולחת עיתונאים שישינרו בתודעה את עדי הצדינה שקרסו תחת אימים בדמות מאהבת או בדמויות ומעשים אחרים. אין דין ואין דיין אם דרוקר צריך לשמור על פילבר שיעיד. תתבייש.אני אם הייתי שופטת הייתי כועסת מאוד בכך שדרוקר צריך לשמור על עדי התביענ במקום האמת אם יש כזו אין צורך לשמור עליהם אדון דרוקר. תתבייש

  7. משפט נתניהו לשמחתי (וגם מאוד לצערי) חשף את החומר האנושי הקיים במשטרה, פרקליטות ובתי המשפט.
    החתרנים הקומוניסטים, אנשי הזדון והכסף האנטישמי, זיהו שמדובר בחומר אנושי ירוד, ולכן פעלו לתת כוח בלתי מוגבל לאנשים האלה:
    כוח בלתי מודבל לחומר אנושי ירוד, מעביר אותם על דעתם.
    וזה מה שקורה במציאות, שיכרון כוח חולני
    מישהו רואה בחלומו, שופט שאומר " אני שופט, ויש לי כבוד, אני פועל אך ורק ע"פ חוק! אני לא עבריין או פושע"
    הצחקתי אתכם?

  8. אם באמת נתניהו היה אשם, לא הייתה התקשורת הבזוייה נדרשת לכל האקרובטיקה הזו.
    מאחר ואין כלום כי לא היה כלום
    אז הם צריכים לייצר כלום, אבל דחוף.

    1. כן, הצחקת אותי. תודה.
      דרישת חסינות = הודאה באשמה.
      אדם ישר היה דורש משפט מיידי.

    2. ההגדרה שלו היא "צמא דם". בריון שכונתי. אבל…יום אחד, הוא יפול, נפילה כזו, שלא תהיה לו תקומה. זוכרים את משה איבגי. הוא ייזרק לכלבים, שלא יישכח לעולם את רוע ליבו.

    3. נשאלת השאלה מבחינה משפטית במה שונה הכתבה של דרוקר מהעוזרים של נתניהו שנחקרו על שיבוש הליך משפטי.

  9. מזמן לא היה לנו עתונאי ברמתו של דרוקר, אני שמח שהוא בצד של ההגונים ולא תומך במושחתים ומלחכי הפינכה.

    1. נכון. מזמן לא היה לנו עיתונאי כמו דרוקר, אשר זקוק לפולחן אישיות ממך, כדי שתקלל את מי שמוכיח שדרוקר משקר.

    2. אולי לא הבחנתם אפילו השפה של הדרעקר ירודה ודלה. סמרטוט רצפה זוחל עפר לקר לכל גורמי השמאל האנטישמים .

  10. התחלתם לדון לגופה של עדותו של פילבר, במקום לדון בשאלה מתי דרוקר בכלא.
    טעיתם.

  11. במה שונה פשעו של דרוקר (סוב יודיצה) ממה שטובי שוטרינו מאשימים בו את יועציו של נתניהו?

  12. דרוקר אולי שכח, אבל האחרונים שקראו לפילבר בפומבי להגיד את האמת, עדיין נחקרים בחשד להטרדה ולהדחת עד.
    דרוקר לא שכח זאת.
    דרוקר יודע שהוא משרת את המועדון הסגור בפרקליטות ומערכת המשפט
    והאדונים לא נוגעים במשרתים הכנועים עד שהם מתמרדים ולכן
    דרוקר יודע שכל עוד הוא משרת אותם בנאמנות הוא מוגן.

  13. דרוקר עושה הכל כדי להיות שופט עליון ולא הבנו עד כה. גועל נפש של ליצן חצר מושחת

  14. לא רלוונטי. תשאלו את אבי וייס. יותר מדי מסמכים יסתרו כל עדות שקר בתיק הזה.

  15. ההגדרה שלו היא "צמא דם". בריון שכונתי. אבל…יום אחד, הוא יפול, נפילה כזו, שלא תהיה לו תקומה. זוכרים את משה איבגי. הוא ייזרק לכלבים, שלא יישכח לעולם את רוע ליבו.

  16. לעצור את הנוכל המסוכן !!!

  17. כאילו עמית סגל, וברדוגו לא הסנגורים שלו ממזמן.
    רק לימין מותר אני מבין.

  18. רביב דרוקר הוא לא איש עם יושרה, יש לו את האמת שלו ועם זה הוא חי.
    כל התחקירים שלו מגמתיים ומשתלחים, האמת היא לא הצד החזק שלהם.

  19. פילבר: אני עדיין טוען שהכול היה ענייני”. אין לי לא שלוש שנים מיותרות ולא 2 מיליון שקל מיותרים, אז חתמתי על ההסכם הגיב:

    פילבר: “הייתי יכול ללכת למשפט, לנהל הליך במשך שלוש שנים ובעלות שני מיליון שקל ולצאת זכאי. אין לי לא שלוש שנים מיותרות ולא 2 מיליון שקל מיותרים, אז חתמתי על ההסכם. אני עדיין טוען שהכול היה ענייני”.

    זו התמצית וזה הכל. אין פה כלום כי לא היה כלום!!!

    *********************

    הבוקר שמעתי שמנדלבליט חסר הגבולות והעכבות גם הודיע לבג"צ שמתי שהוא יקבע הוא יוציא את נתניהו להקפאה.

    מי שמע על כאלה מעשים איפשהו ביקום?

    בהודעתו לבג"ץ מנדלבליט קובע שהוא, כיועץ המשפטי, יכול להוציא את ראש הממשלה לנבצרות זמנית מתי שירצה בכך

    זהו קטע מתוך טור בדה מארקר היום בנוגע למשפטו של נתניהו וכיצד ניתן לסיים את המשפט מהר ככל ההאפשר
    הקטע הרלוונטי מתוך הכתבה…

    היועץ מנדלבליט הבהיר לבג"ץ כאשר התעוררה שאלת היכולת של נתניהו לנהל משפט פלילי במקביל לראשות הממשלה, כי הוא מוסמך לקבוע לנתניהו נבצרות זמנית. מנדלבליט לא קבע מתי בדיוק תתממש אפשרות כזאת, אבל שמר לעצמו את האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות כזו אם וכאשר ייווכח כי העומס מונע מנתניהו למלא את תפקיד ראש הממשלה. אם יגיעו הדברים לידי כך, מנדלבליט כנראה יצטרך שוב את האבטחה הצמודה שלו.

    מקור: https://www.themarker.com/law/.premium-1.8874545

    https://twitter.com/LiberalRiWo/status/1265594027358982144/photo/1

    שכרון הכוח של מנלדבליט

    איך זה לא עלה לכותרות?

    https://rotter.net/forum/scoops1/630931.shtml

  20. ועדת חקירנ ממלכתית מאיפה יש תעזות מצח.יודע מי מערכת המשפט

  21. דרוקר יודע שפילבר דיבר אמת כשאמר שההחלטות היו מקצועיות, הוא ניסה להדיח אותו להעיד עדות שקר. האיש צריך לשבת במעצר.

  22. את איילה חסון זרקו מערוץ 13 כי הייתה נגד הפרקליטות ומנדלבליט אף איים עליה. בדרוקר הדרעק אף אחד לא נוגע כי הוא מגן הפרקליטות.
    לגבי בג״ץ אם אייכמן היה נשפט היום הבג״ץ היה מבטל את הוצאתו להורגה כפי שביטל את הריסת בית המחבל שרצח יהודי

  23. דרוקר הוא עיתונאי שחושב עצמו יותר מדי גאוותן. עף על עצמו. דרוקר תקרא פרקי אבות ותבין מאיפה באת ולאן אתה הולך. ולפני מי תתן את הדין. מציע לך שב בבית ותשתןק אפס מאופס . .. מציע לך לעבוד במכבסה בפונדוק.

  24. סעיף 41 לחוק בתי המשפט תשי"ז-1957 (שלימים היה לסעיף 71 בחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד-1984) קבע:

    (א) לא יפרסם אדם דבר על עניין פלילי התלוי ועומד בבית משפט, במטרה להשפיע על ההליך או על תוצאותיו, אם יש בפרסום כדי להשפיע על מהלך המשפט או תוצאותיו.
    לעניין סעיף קטן זה, "במטרה" – גם מתוך ראיה מראש את ההשפעה על ההליך או על תוצאותיו כאפשרות קרובה לוודאי.
    (ב) יראו עניין פלילי כתלוי ועומד בבית משפט משעה שהוגשה לבית המשפט באותו עניין בקשה למתן צו מעצר או משעה שהוגש לו כתב אישום, לפי המוקדם, עד שהחליט התובע שלא להגיש כתב אישום, ואם הוגש כתב אישום – עד סיום ההליכים.
    (ג) איסור הפרסום אינו חל על פרסום ידיעה בתום לב על דבר שנאמר או שאירע בישיבה פומבית של בית משפט.
    (ד) העובר על הוראות סעיף זה, דינו – מאסר שנה אחת.

  25. מהתחלה ידעתי ש דרוקר נוכל שקרן .רק שינאה לביבי עובדת פו .צריך לחקור את דרוקר ולזרוק אותו לכלא.

  26. זה אותו עיתונאי קטנטן שהתאים עצמו לשירו של אריק איינשטיין עיתונאי קטן שלי .מתאים לשיר כמו כפפה על היד .

  27. כשעיתונאי הופך לתובע: דרוקר החליט לנהל את משפט נתניהו
    העיתונאים או ״מוכרי העיתונים״ = היינו הך קבלו ״חסינות״ בפני גילוי המקורות דבר הנוגד את חוק ההדלפות. עם הזמן הפכו מוכרי עיתונים ל״קובעי מדיניות״. יש לעצור את האידיוט הגמור המרגיש אדון ולחקור המדליפים בגלאי שקר. מחברי הממשלה והשרים מבקש אני להשתמש בחסינותם ולא לקיים דין שהחלט שלא כדין. העם מגן עליכם. תפקידכם לעבוד למען העם ולא לסיקור תקשורתי עלוב.