צוללים למטה: אין עתיד עם יאיר לפיד

בסיום שנתיים מתישות וכושלות בהן שרף את רוב הגשרים הפוליטיים שלו, יאיר לפיד חייב לעשות בדק בית

בדרך למטה. ח"כ יאיר לפיד | צילום מסך

באמת שקצת חבל על ח"כ יאיר לפיד. הוא פשוט לא מצליח בדבר הזה שנקרא פוליטיקה, והכל קורס סביבו. על פניו, לפיד היה אמור להיות סיפור הצלחה אולטימטיבי: בן של עיתונאי ופוליטיקאי מצליח, הצבר המובהק, מנחה מוערך וכותב בחסד שמקים מפלגה שתשבור את הקיפאון הפוליטי בין הימין לשמאל, תורכב מאנשים טובים שלא עברו במנגנון מפלגתי ויבואו לעבוד רק בשבילנו. חבריה יבואו מכל חלקי הציבור החל מעולים, דרך אנשי ביטחון וחינוך ועד אנשי פריפריה ורוח, ומעל הכל היא תביא פוליטיקה נקייה ששמה את האזרח במרכז.

אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד. באופן אירוני דווקא "חוקי המשילות" שלפיד העביר הביאו לפגיעה במשילות: העלאת אחוז החסימה יצרה בריתות בלתי-טבעיות בציבור הערבי והולידה את הרשימה המשותפת, ושרפה בבחירות אפריל קרוב לחצי מיליון קולות. גם הגבלת מספר השרים הקלה על נפילת ממשלת ישראל ה-33 בה לפיד היה חבר, וביטול פונקציית "שר בלי תיק" הביא דווקא לתוצאה הפוכה במינוי שורת שרים במשרדים מומצאים שפגעו עוד יותר בכיס שלנו.

'יש עתיד' עצמה לא שברה את התיקו הפוליטי בין הימין לשמאל אלא ערערה את המערכת כאשר משכה קולות משני הצדדים, והובילה ליצירת עוד מפלגות מרכז חסרות אידאולוגיה שחלמו על ההצלחה היחסית של בבחירות 2013. בראשן כמובן הייתה סיעת 'כחול לבן' שמטרתה היחידה, להזיז את בנימין נתניהו ממוקד השלטון, יצרה שלוש מערכות בחירות תוך שנה אחת. בסיומן של שנתיים מתישות, יאיר לפיד צריך לעשות בדק בית: שותפו הגדול נטש אותו, שותפו האחר אינו נתפס באור חיובי בכלל ונראה כמי שמחפש נקמה בלבד, תדמית המרכז של מפלגתו התרסקה כאשר דחף להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, ורק בשבוע שעבר הצביעו כמה מחברי מפלגתו בעד הצעת אי-אמון שהגישה המשותפת נגד "ממשלת האפרטהייד". קמפיין השנאה האישי והאובססיבי שניהל לפיד נגד נתניהו בפרט ונגד הציבור הדתי בכלל הוביל לניכור מצד רבים בציבור ולשריפת רוב הגשרים הפוליטיים שעוד נותרו לו.

אך הכישלון המהדהד ביותר הוא פרויקט 'כחול לבן'. מפלגת "רק-לא-ביבי" התפרקה רגע לפני שהקימה ממשלה, והברית הפוליטית בין ראשה קרסה בין לילה. היו בה שלושה רמטכ"לים, אנשי צבא וביטחון, פעילים חברתיים, עולים, אנשי ימין ושמאל. זאת הייתה אמורה להיות המפלגה שתשנה את ישראל, אבל ברגע האמת היא התפוגגה. בני גנץ נטש את לפיד וחבר למפלגת העבודה ולנתניהו, בוגי יעלון נותר רק עם קומץ נאמניו, ושורה של פעילים ופעילות כמו פנינה תמנו-שטה ותהילה פרידמן עזבו נטשו יחד עם גנץ.

השבוע ניחתה עוד מכה על ראשו של לפיד עם שידור תחקיר 'עובדה' על עלילותיו לכאורה של מאיר כהן בעיריית דימונה, המצטרפים לחשדות נגד חבר מפלגתו רם בן ברק בפרשת 'המימד החמישי', תחקיר נוסף ב'עובדה' לגבי יעקב פרי, טענות בדבר הדלפות פסולות מצד אלעזר שטרן ויואב סגלוביץ', ומעל הכל תדמיתו של לפיד עצמו כנבחר ציבור זגזגן ועצלן וכמי שאינו תמיד אומר את האמת. גם ניסיונותיו האחרונים להמציא עצמו מחדש כנואם אשר סוחף המונים בכיכרות נראה ונשמע מגוחך במקרה הטוב, ובסופן של שנתיים סוערות הישגו הגדול ביותר הוא פיזור הכנסת העשרים.

לאור כל זאת, טוב יעשה יאיר לפיד  אם את הזמן הקרוב יקדיש פחות לציוצים מתלהמים ויותר להפקה עמוקה של מסקנות ולקחים על שרשרת הכישלונות ובעיות התדמית שיצר לעצמו. אולי דווקא המגרש הפוליטי אינו המקום המתאים ללפיד, שיצליח יותר כמנהל משרד פרסום ומוביל קמפיינים מאשר כראש אופוזיציה אפור שממשך במלמולים חסרי פשר על "פרשת הצוללות". נכון להיום, דרכו הפוליטית של לפיד נראית בכיוון אחד יחד עם אותן צוללות – צלילה חדה למטה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

67 תגובות למאמר

  1. מי יכול היות חבר של לפיד ?
    זוכרים את הקלפים של ילדי שנות השמונים ?
    חבורת הזבל.
    איציק מפליציק ושות'

    1. השמאל חייב להתעורר. יאיר לפיד הוא לא שמאל. אל תלכו שולל הקולות שלכם יחברו לבנט וליברמן. יש תקווה לשמאל אמיתי וזה לא לםיד

  2. לפיד ליברמן הזוג הנצחי הרה שנים בכנסת בממשלה ואפס,הצלחות

  3. הלפיד נשרף כולו ביחד עם היד שהחזיקה אותו, אחרי הטיפול העוויות כדאי לו לפיד שייך הבייתה

  4. האיש הנכון להגיד עליו את המשפט הידוע של נתניהו:
    "לא יהיה כלום כי לא היה כלום "!!!
    האיש הוא כלום.
    נאדה.
    גורנישט.
    אפס !!!

    1. מה הוא חושב אים יש לו קל אז הו יכול לטפס על כל אחד ולאיים רק שידע שהיו לפנו שהיה להם קל יותר חזק והם נבוכאד נסאר המן הרשע וגם ההוא מגרמניה והם נעלמו מין העולם כי אלוהים שנתן להם לקח להם סך הכל הציבור אשם שמזרים לו מיליונים לבוכארי המכוער עדיף שירד מהעץ כי הוא מקלקל אותו

  5. האשמה בו יכול היה להתחבר עם ציפי ליבני וביבי היה היום בבוסטון

    1. מה גורם לך לחשוב שזה היה הולך אחרת אם היא הייתה מצטרפת?
      היא הייתה מביאה איתה כ7 מנדטים(זה שיא כוחה) שלא היו מביאים את לפיד ליותר ממה שהוא היום, הרי הם כולם הצטרפו אליו ממילא עם גנץ.
      אין שום סיבה להניח שלפיד היה בוחר אחרת את חבריו, הרי החברים הללו מביאים איתם כח מנדטורי וקשרים.
      ובסופו של דבר, לבני כמו גנץ היתה מתפצלת ממנו וחוברת לנתניהו ברגע האמת שבו היא היתה מבינה שאין קואליציה שלא כוללת או את הימין או את הערבים.

  6. אני וחברי מאמינים בלפיד. כל הקולות של כחול לבן יחזרו אליו. אנחנו מאמינים שהוא יעשה יותר למען המדינה מתוך אמונה ויושר פנימי. אני כמעט משוכנעת שהכתבה מגמתית. לא יעזור לכם!

    1. דניאל.
      תמשיכי לשבת בקפה בקניון רמת אביב ולחשוב שאתם תקבעו תחליטו ותובילו כי המדינה שייכת לכם ורק לכם.
      לפיד הוא כלומניק שאפילו לתקשורת הגיע בגלל ובזכות הקומבינות של אביו המכוער מלך השנאה ותרבות הכלום.
      יהיר גדל לבית שכולו הון שלטון ואפס עשיה

    2. חחחחחחחחחח.

      סגן אלוף חייב תואר ראשון, כדי להיות אלוף משנה חייב שיהיה לך תואר שני, ואת רוצה לשים ראש ממשלה לא שאין לו תואר ראשון, אלא אפילו תעודת בגרות אין לו. ותואר ראשון הוא ניסה לארגן לעצמו בקומבינה ולא הצליח.
      תגידי את נורמלית? דוח צהל אחד הוא לא ידע לקרוא ולהבין, כי אין לו הבנת הנקרא.
      אוטו גלידה לא הייתי נותן לו לנהל ואת רוצה לתת לו לנהל מדינה , ועוד מדינת ישראל , שתהיי בריאה

    3. מי שגרם לבחירות הללו שוב ושוב זה ראש ממשלה מושחת שמסרב לפנות את הכסא. לפיד אגב בעלייה במנדטים לפי הסקרים האחרונים. לא פלא אחרי שכחול לבן התרסקו בגלל הצעד הפחדני והגרוע שלהם.

  7. כותב בחסד- מי המציא את השטות הזאת?
    כתיבה ברמה של כיתה ה'
    חיבורים ילדותיים
    עוד כושל שהצליח פה במדינה כמו כחלון גנץ
    פרי שלא שירת בצבא אבל הפך לראש השבכ
    ועוד כמה שרים ושרות מכחול לבן שהגיעו דרך משרדי פרסום.

  8. מעניין למה לפיד ממשיך לטפס בסקרים. מאמר חביב אבל שגוי לחלוטין

    1. ככה זה כשהתקשורת מגוייסת שמפארת אותך ועושה ליריב רצח אופי-
      אפשר להיות בעל קשרים מפוקפקים ואפס הישגים ועדיין להצליח בדעת הקהל.

  9. איזה בדק בית??? הבן אדם אין בו כלום ושום דבר ממנהיגות!!!! כל אחד שעיניו בראשו היה צריך לראות זאת, וזה לא הסוף עוד כשלים ועוד בזיונות יחטוף בהמשך…. צפיה נעימה.

  10. עם ישראל תיפקחו עיניים שימו לב אחד. כמו לפיד בעל אופי ברוטלי ואלים בוקסר אגרופן שקיבל מוק אווט והועף מהדירה חסר תבונה פוליטית שונא את היהודים תיזהרו ממנו וחברות ליברמן הויכוח ובשינאה למישפחד נתניהו ליברמן באמת חרדתה לאות השביעית ז. אם זה המשחק הפוליטי שלך אז ליברמן אתה עלוב מאוד לבטוח שאתה צריך להיות בסדר באברבנל

  11. דחוף בדק בית!
    דמגוג, חסר תוכן ועניין מונע ע"י שלח ודומיו.
    די מאסנו בך, יאיר לפיד!!!

  12. פעם הצבעתי ליש עתיד . לאחרונה הבנתי שעשיתי טעות איומה . עם רשימת המתמודדים לכנסת ברשימה זו מפחיד לחשוב שכאלו ינהלו את המגינה . לפיד שקרן .בעובדה ראינו מי זה מאיר כהן . יואב סגלוביץ ואלעזר שטרן בושה וחרפה . איך אפשר . מקווה שרשימה זו תתפוגג

  13. מחקה לפרסום באתר.
    יאיר לפיד אדם חכם, רהוט, פרלמנטר טוב, שר אוצר לשעבר מצויין, איש אמפטי, לא ימין ולא שמאל פשוט איש פרגמטי ומעל הכל איש ישר.
    "פרשת"מאיר כהן זה רק לכאורה, "פרשת" המימד החמישי נחקר, לא נמצא שם דבר, ולא קשור ללפיד.
    רק לפיד יכול ●●●
    (נכון, לא מתה על שפת הגוף שלו אבל….אף אחד לא מושלם).
    לנתניהו 3 תיקים פליליים, עליו לעוף

    1. שבית המשפט יחליט אם הוא אשם ולא התקשורת שעושה שטיפת מוח לציבור. חוץ מזה לא נעים לראות את לפיד מתנהג על הבמה כמתלהם ומתאגרף. כך לא מתנהג מי שרוצה להנהיג. ודבר אחרון מגן על המתאגרף עופר המשתלח. חברו הטוב

    2. סגן אלוף חייב תואר ראשון, אלוף משנה חייב תואר שני , ואתה רוצה לשים ראש ממשלה ,לא שאין לו תואר ראשון, אלא אפילו תעודת בגרות אין לו. ותואר ראשון הוא ניסה לארגן לעצמו בקומבינה ולא הצליח.
      תגיד אתה נורמלי? דוח צהל אחד הוא לא ידע לקרוא ולהבין, כי אין לו הבנת הנקרא. אוטו גלידה לא הייתי נותן לו לנהל ואתה רוצה לתת לבן אדם עם מנת משכל כל כך נמוכה לנהל מדינה , ועוד מדינת ישראל. שתהיה לי בריא

  14. חברים כול הבלון הנפוח יצא אויר זה יאיר לפיד בוגי יעלון עופר שלח וכול שער הלצנים לא הצלכתם תקבלו את זה שאתם חוזרים רחוקים ממנהיגות ישרה כנה אתם שרופים תרדו מהעץ אפילו גננים לא הייתי סומכת

  15. אני יהושוע הגבתי בתקום אדר התכונתי הגגוה היתה מחידת לדם הזמר שרוצה לטבוע את שר הבריאות

  16. אבא מוטי הבטיח לבנו לפיד שיהיה ראש ממשלה.
    אז יאיר היהיר חדור מטרה להגיע לכסא.בדרך,ירמוס,ישתלח,מתהלם,ובלבד שיגשים את חלומו.עיתונאי בינוני שמחפש רייטינג הקים מפלגה,שבנויה על כרעי תרנגולת,אבל הוא עדיין לא מפנים שכל כולו רעש וצילצולים,איסטרא בלגינא קיש קיש קריא.חזור למועדון האגרוף.

    1. לאבא קוראים טומי ולא מוטי. הבן שחקן מתוסכל. המפלגה- כמה משועממים.שמו מלכודת לגנץ שניצל בנס

  17. אף אחד לא מתקרב לקצה הנעל של יאיר לפיד.
    תמשיכו לתמוך בנוכלים רמאים מושחתים שדואגים לעצמם למקורבים ולא לעם ולמדינת ישראל .

    1. ידוע שאנשי 'יש עתיד' קצת מתקשים עם הקונספט של דמוקרטיה במפלגה שלהם, אבל היו פה בחירות ומר לפיד הובס בהן פעם אחר פעם. אולי באמת הגיע הזמן לחשבון נפש.
      יום טוב

    2. יאיר'לפיד"כשר"'האוצר'בממשלת"נתניהו"היתנגד"לשלם"זכויות"לנצולי'שואה"מי'תוניסיה"עפ"חוק"נכי"רדיפות"הנאצים"התשייד"1954"גם'ביבי"נתניהו"10'שנים'כראש"ממשלה"וגם"משה"כחלון'שכיהן'גם'כשר'אוצר"כולם"הבטיחו"ואף'אחד"מיהם"לא'קיים'עד'היום'66'שנים"ניצולים'אלה'מחקים"לזכויות'עפ'חוק"כול"הפניות'לבית'המשפט"העליון'ובגץ'יש'שיתוף"פעולה'עים'מדיניות"ממשלה'כי'השופטים"מתמנים'עי'ועדת'מינוים'ממשלתית"עפ'מנוי'זה'חובתם'להמשיך'באותה'מדיניות'נגד'הניצולים

    3. חחחחחחחח.
      יש תמונה שרצה בוואטס אפ שעושים רנטגן לראש של יאיר לפיד ורואים שם נעל במקום מח.
      הזכרת לי את זה.
      אם בנאדם שיש לו 10 שקל בבנק אומר לך על מישהו אחר שהוא עשיר, אז אתה תחשוה שהוא מתכוון למישהו שיש לו 5 , 10 מיליון שקל.
      בנאדם שיש לו 200 מיליון דולר לא יקרא לו עשיר.
      אבל בנאדם עם 200 מיליון דולר , אומר לך על מישהו שהוא עשיר , אז וואוו , אתה תחשוב שיש לו מיליארד דולר.
      ככה זה לגבי שכל הצלחה , וכל דבר. כשאתה אומר על מישהו שהוא מצליח וחכם , אז אם אתה איזה עם הארץ , נו טוב, אז נגיד שאתה בטח מתכוון לאחד שקצת הצליח בלימודים ובעבודה.
      אבל אתה פרופסור גדול ועשיר , ואומר על מישהו שהוא מצליחן וחכם , אז כנראה זה מישהו גדול מאוד.
      יאיר לפיד הוא אדם בלי תעודת בגרות , אין לו הבנת הנקרא פשוטה, (תקרא את הספר שלו ותצחק)נכשל בכל מה שעשה בפוליטיקה ,החבר כנסת שהכי פחות מגיע לכנסת (לפי רישומי הכנסת), החבר כנסת שחוקק הכי פחות חוקים ,ויש עוד רק לא זה לא יגמר, ואתה אומר שאנחנו לא נגיע לנעליים שלו.
      טוב, מה אומר לך , אני רק מבין מי אתה.

    4. יאיר לפיד הוא האדם הכי ערכי, מוסרי וישר שיש בכנסת ועליו להמשיך להיות חזק ואיתן אל מול כל כוחות הרשע , אל מול כל העוולות שנעשות כאן וכנגד כל השחיתויות . מחזיקים לו אצבעות..

  18. ללפיד והכנופיה שלו בא ביבי נתניהו שחקן כדורגל ביו לאומי הכניס להם כדור בין הרגלים הנצחון היה חזק ביותר ואלה לפיד והכנופיה שלו יעלון ועוד פתחו רגלים בהגנה ההפסד היה בטוח אמיתי נתניהו חלוץ מרכזי של הימין כדרר הגיע לרחבה וממרחק דל כמעט חצי מגרש בעט בעיטה שהרעידה את השער הלפיד הטמוטט נפל שדוד הנצחון היה מוחץ נתניהו מלך השערים של כול הזמנים לפיד חזר לעצמו הוא טוב באגרוף מה עשה 4ף אחד לא רצה להתאגרף מולו לפיד התקין מראה גדולה לבש כפפות אגרוף עמד מול המראה שדמותו נשקפה מימנה והחל להרביץ אגרופים חזקים ומרשמים על דמותו שבמראה המראה התנפצה פרצופו ודמותו דל לפיד נופצה וכך עברה לה דמות מאוסה מהעולם מה לעשות הכמ הטוב ממדיך טיתנו ביבי נתניהו מלץ העולם

  19. אין ולא יהיה על יאיר לפיד תכניסו את זה לראש!!
    היחיד שנלחם על ערכים ועקרונות ולא לוקח כספי ציבור כמו הממשלה המיותרת שלנו שחוץ מלדאוג לכיסא של עצמם לא יודעים לעשות כלום.

    1. רק חבל שהוא היה שיאן היעדרויות. איך הוא בדיוק נלחם כך על ערכים ועקרונות?

  20. יאיר לפיד רצה לעשות טוב למדינת ישראל, אך הוא התחבר עם גנץ, והשגיעה הייתה פשוט – ברגע ההתחברות, היו צריכים כל השותפים לחתום על מצע של יש עתיד, וכן לחתום, שלא נפרדים בשום מצב! אם היו כולם חתומים על המצע, היה אפשר להקים קואליציה צרה שכולל את המפלגה המשותפת, והיום הייתה צריכה להיות ממשלה נורמלית!

    1. אתה באמת חושב שליברמן והרשימה המשותפת היו מצטרפים לאותה קואליציה?

  21. איזו בדיחה: "מפלגות מרכז חסרות אידיאולוגיה"
    לליכוד יש אידיאולוגיה? או שהאידיאולוגיה שלהם היא: ביבי מלך ישראל לעולם ועד?

  22. מה לעשות גם בפוליטיקה צריך השכלה בסיסית. להבין באזרחות, מנהל ציבורי, סטטיסטיקה וכלכלה, פסיכולוגיה
    נימוסים וניהול. בכל זה הוא כשל ופשוט ילך הביתה עם שותפו היקר המתפלפלן עופר שלח. ביבי צ'רצ'יל לאילו.

  23. היה מזל לגנץ כשעזב את לפיד או שמיד תפש עם מי יש לו עסק. ביבי בן גוריון לעמת לפידון.
    בן אדם של פוזות. גומר כרטיס זורק לריצפה. אללה יסתור

  24. מעולם לא חשבתי שהוא יצליח.
    הוא בן אדם בלי תעודת בגרות.
    כדי להיות סגן אלוף בצבא אתה חייב תואר ראשון.
    אלוף משנה חייב תואר שני.
    הוא, אין לו אפילו תעודת בגרות. לא תואר. תעודת בגרות.
    ומישהו היה מצפה שראש ממשלת ישראל, התפקיד בין המסובכים בעולם , יכול להיות מישהו עם מנת משכל כל כך נמוכה??

  25. חוץ מי דיבורים אין לא כלום הוא מדבר על ביבי שכולם מפחדים ממנו ומה במיפלגה שלו רק קובע רק הוא שולט אגו ואגו ועוד אגו ובגלל האגו הוא רוצה לחסל את ביבי ולא ראתי שהוא יותר נאור ממנו ראש מפלגה צריך לתת מקום לכל המגזרים ולא משנה מי הם והוא רחוק מי להיות מחובר לעם

  26. השמאל עוד שרוי בהזיה שהם יוכלו להוריד את ביבי, כנראה שהכסף מצדיק את המטרה ולא המדינה.

  27. הנסיונות להציג את לפיד ככשלון לא יצלחו. האיש אמין, נאמן ואכפתי לאזרחי המדינה יותר מכל פוליטיקאי אחר במערכת הפוליטית הקלוקלת. יום יבוא והוא וחבריו, אנשים שישראל בשבילם באמת מעל הכל, יזכו להכרה שהם ראויים לה ויבואו לתקן את כל העיוותים הבלתי נסבלים שיוצרים קודמיהם.

  28. דיי עם השנאה שלך ללפיד! הוא האלטרנטיבה לממשלה שפויה של צתרפס בפני שגיונות החרדים והימין הקיצוני, כנ"ל לגבי השמאל הקיצוני ובקיצור לחיות ולכבד אחד את השני, שוויון זכויות וחיזוק מעמד הביניים והפריפריה, השאר רעשי רקע .

    1. חשוב לחיות ביחד ולכבד את כולם…כמובן חוץ מהימין הקיצוני והשמאל הקיצוני וכל אחד אחר שאני לא אוהב

      מצביעי לפיד הם פרודיה

  29. יאיר לפיד אדם איכותי ואמין. הוא לא שונא חרדים, אלא בעד שישתלבו ברובם בשוק העבודה. מה לא בסדר בזה? אני מקווה שיגיע לראשות הממשלה

    1. אני חושש שתקוותיך עומדות להתבדות

    2. ולכן הוא נכנס לפוליטיקה בתקופה בה אחוז החרדים היוצאים לשוק העבודה והמתגייסים היה במגמת עליה והתחיל לקדם כפייה מה שיצר אנטי והאט את המגמה תוך שלפיד מתעלם מביקורות מימין שניסו לומר לו את זה ואף חוסם אותם ברשתות החברתיות.

  30. הפוליטיקה היא גלגל ולפיד יגיע איתו למעלה כי הוא ראוי ונותן את כולו עבור מדינה טובה יותר לתושביה בה הוא מאמין. על זה מגיעה לו הערכה וכבוד גם אם אין איתו הסכמה. בסוף תמצא הדרך להפיל את נתניהו. כל האימפריות סופן ליפול ולדעתי ימי שלטון הליכוד ספורים.

  31. המאמר מעניין מאוד אהל אין בו התייחסות לכך שלפיד אינו מוכן להנהיג הליכים דמוקרטיים גלויים או סמויים במפלגתו. דומני כי מי שגוגל בדמוקרטיה חייב להתחיל בכך. אחרת זו עריצות וכנופיה ואין קשר לאידיאולוגיה ימין או שמאל. אפילו מראית עין של דמוקרטיה !

  32. כל כך צוללים שהם עולים בסקרים ועד הבחירות עוד יגיעו למנדטים של כחול לבן זל.

  33. אין הוא יחשוב לעןמק האיש הכי שיטחי שהכרתי כמו יויו קפיץ קפוץ פופליסט עלוב וגיזען

  34. כל מגיש חדשות נהיה ח'כ…קודם שחנינה מפעל אחכ שישוב על מדינה

  35. ניתוח מדוייק, חד ברור. לו היה יאיר לפיד בחור רציני, היה לוקח את המאמר הזה, ומייצר ממנו תוכנית עבודה לשיקום מפלגתו, וצעידה קדימה.
    אבל !! למזלנו יאיר אינו איש עבודה, הוא מוקף במי שנצמדו לפיטמה הציבורית ויונקים ממנה ככל שיוכלו במינימום עשיה.
    ומה להם ולייצר תוכנית עבודה ? ובמיוחד כזו שתגרום להם לנוע בכסאות עור הפרה שלהם ?
    ןהחלופה? ימשיכו לדשדש עד הבחירות הבאות, במידה וימצא כוכב חדש ש"יציל" את המרכז שמאל , יחברו אליו וירוויחו עוד קדנציה, ובמידה ולא, יפלו בבור שכרו בעצמם בדמות העלאת אחוז החסימה, אותו כנראה שלא יעברו בבחירות הקרובות.
    ולפיד יכנס לספרי ההיסטוריה כהבטחה כושלת נוספת, שניסה להחליף את נתניהו בכל אמצעי ודרך אפשריים. ונכשל. יצטרף לשורה ארוכה של פוליטיקאים כושלים , יחד עם ציפי ליבני, אולמרט, מרידור, ליבנת , איציק מרדכי, ורבים נוספים שמוכיחים, פעם אחר פעם , שבכדי להחליף את נתניהו , צריך שהוא, נתניהו בעצמו יסכים ללכת …

  36. מזכיר לי את אייל קיציס, שבריאיון לא מזמן אמר שישמח להיות ראש ממשלה.
    2 אנשים שפשוט מדגימים נהדר ונפלא עד כמה הפער בין התשקורת לציבןר הישראלי בלתי נתפס. מדהים.

  37. צודקים, לפיד הוא חתיכת אידיוט והוא ונתניהו הורסים את המדינה

  38. אספסוף ״ רק-לא״ מטביע את העתיד!!! המפוברקת-צוחקת ו׳הלכה המדינה׳ …זעקי ארץ אהובה!