"התקשורת דוחפת ומעודדת אנרכיה והיא תהיה אחראית לכל אלימות"

שמעון ריקלין בראיון ל'מידה': "קומץ מפגינים זוכה לסיקור בלתי-פוסק, במקום לדווח על האירועים אנשי תקשורת הפכו להיות השחקנים הראשיים"

"העובדות כבר לא משנות יותר לשמאל". שמעון ריקלין | צילום: אם תרצו

"התקשורת בישראל לא כבר לא מסקרת יותר את החדשות. היא הפכה להיות שחקנית ראשית באירועים והיא זו שמובילה, דוחפת ומעודדת את ההפגנות והאנרכיה בבלפור", כך אומר הבוקר איש התקשורת ופרשן ערוץ 20 שמעון ריקלין בשיחה עם 'מידה' על אירועי השבוע האחרון. לדבריו, "על הפגנה בת פחות מאלף משתתפים יש שעות של שידורים ישירים ודיווחים מהשטח, בשיתוף עם ארגונים קטנים ואלימים כמו 'חוזה חדש' שקוראים לאלימות ומסרבים לגנות אותה. מילא אם היה מדובר בהפגנה רגילה, אבל יש פה הפגנות אלימות ומסוכנות והתקשורת שמעודדת אותן תהיה אחראית לכל אלימות".

איך אתה מסביר את התופעה הזאת? מדוע קומץ מקבל במה כזו נרחבת בתקשורת?

"המרחב של הדיון הענייני נגמר והוא לא קיים יותר. השמאל הבין שהוא לא מצליח לשכנע את רוב העם, גם אחרי שלוש מערכות בחירות רצופות וגם עם כתבי האישום שהמציאו. כל זה לא עזר והם עוברים לנשק שהם מכירים הכי טוב – אלימות והשחרת היריב. שים לב שאין עיתונאי אחד בשמאל שמוכן לגנות אלימות מהצד שלו. מהימין הם תמיד ידרשו לגנות ולהתנער מאלימים, ואנחנו גם עושים את זה כי לנו כללי המשחק ברורים ואנחנו מכירים את הסכנות, אבל כשזה אצלם יש איסור חמור לגנות. ברגע שיש רק צד אחד שמוכן לגנות אלימות והצד השני מעודד אותה, יש כאן פרימה של המערכת החברתית. זו הסכנה הכי גדולה לדמוקרטיה בישראל".

ראינו בכל זאת גם מקרים של אלימות מימין

"יש מקרים כאלה אבל אני מגנה אותם בכל תוקף. מותר להפגין ומותר לצעוק וחופש הביטוי הוא דבר קדוש, אבל אסור בשום פנים ואופן שתהיה אלימות מכל סוג. יותר מזה – אני טוען שגם אם תהיה בעתיד אלימות מצד חלקים בימין היא תהיה ברובה בגלל ההסתה שמתרחשת כעת בשמאל ומתדלקת את הכאוס הזה. אם חלילה מישהו מימין ירים יד זה יהיה בעיקר באשמת התקשורת שמסרבת לגנות את אלימות השמאל ותומכת בה. התראיינתי ביחד עם אלדד יניב והוא פשוט מסרב בכל תוקף לגנות את האלימות שבצד שלו. על כל מעשה אלימות שמתרחש מצד שמאל הם טוענים מיד שמדובר בשתולים של נתניהו או בהמצאות, ועל כל מקרה מימין הם מיד מאשימים את כל המחנה. זאת עלילת דם שפשוט לא תאמן".

איך ולמה השמאל הפך להיות אלים כל כך?

"הימין עשה בשנים האחרונות חשבון נפש והפקת לקחים והבין איפה הוא טעה. החלטנו שחלק מהאנשים הקיצוניים אצלנו הם לא-לגיטימיים: הוציאו את כהנא מחוץ לחוק, ובתקופות מסוימות גם אנשים כמו איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין נחשבו למוקצים. מנגד, השמאל מעולם לא עשה תהליך דומה לזה. הוא נותן לדמויות הכי קיצוניות שלו להשפיע על המרכז, ואנחנו רואים ממש בימים אלה איך האנרכיסטים משתלטים בכוח על כל השיח. זאת עוד תוצאה של המשבר האידאולוגי בשמאל אחרי שכל הפנטזיות על שלום התרסקו מול המציאות, גם בזירה המקומית וגם בזירה האזורית".

כדוגמה לכך מביא ריקלין את הקטטה שהתרחשה השבוע בתל-אביב והוצגה בכלי התקשורת כהתקפה של אנשי ימין נגד מפגיני שמאל, אך התבררה בסופו של דבר כריב בין קבוצות אוהדים. "זו עוד דוגמה לחוסר היכולת של השמאל הישראלי להתייחס למציאות ולכך שכל הערכים המקודשים כביכול כולם תלויים בפוזיציה", הוא אומר ומוסיף: "דקות אחרי הקטטה כולם האשימו מיד את כל הימין במה שקרה, וגם חלק מחבריי בימין נפלו בפח הזה וקפצו לגנות. אחרי שהתברר שאין שום קשר לימין ומדובר בקטטה בין אוהדי כדורסל, היית מצפה מאנשים חכמים והגונים שיודו בטעות אבל כמובן שזה לא קרה. עבור השמאל גם העובדות כבר לא משנות, והם אלו שיהיו אחראים לכל אלימות או שפיכת דמים חלילה".

סערה אחרת שפרצה השבוע הייתה המתקפה התקשורתית נגד ד"ר לימור סמימיאן-דרש שמונתה ליועצת ראש הממשלה במאבק בקורונה, וידועה גם כתומכת אישית שלו. לדברי ריקלין, "מבחינת חלקים גדולים בשמאל הישראלי, כל מי שמתקרב לנתניהו הוא לא לגיטימי ואפילו עבריין בפוטנציה. ד"ר סמימיאן-דרש היא מומחית בתחומה, אישה מוכשרת ומקצוענית, אבל היא חטאה את החטא הגדול ביותר והביעה תמיכה בראש הממשלה. איפה כל הפמיניסטיות ותומכות זכויות הנשים? חוץ מח"כ תמר זנדברג שכתבה שלא נוח לה מהמתקפה האישית הזאת לא ראיתי אף אחת אחרת במשאל מזדעקת. הטהרנות הזאת פשוט מדהימה".

ריקלין עצמו נקלע לאחרונה לסערה תקשורתית כאשר פעיל השמאל ברק כהן התפרץ לשידור ראיון חי שנערך עימו ופתח בעימות מילולי חריף. לדברי ריקלין, "ברק כהן הוא ביריון אלים שתוקף זקנים, נשים וילדים במרחב הציבורי ומאיים עליהם. הייתי באמת משוכנע שמדובר בתופעה שולית אבל לתדהמתי אני רואה שהוא הפך להיות הפרצוף של השמאל. אין אפילו אדם אחד בשמאל שמגנה אותו ואת ההתנהגות שלו, ועוד נותנים לו במה בתוכניות כמו של גיא זוהר וגיא לרר ובמקומות אחרים בתקשורת הישראלית. האנשים האלה שנותנים לו במה ותומכים בו פשוט רקובים. אני בטוח שבעתיד הם יביטו אחורה ולא יאמינו עם מי הסכימו לשתף פעולה רק כי זה התאים להם כחלק ממסע השנאה נגד ראש הממשלה".

***

תאגיד השידור מסר בתגובה: "מהצד השני הינה תכנית ביקורות תקשורות הטובה והמאוזנת ביקום. מומלץ לכל עם ישראל לצפות בכאן 11 ובדיגיטל".

ברק כהן מסר בתגובה: "בכל הזדמנות שבה אתר מידה מעלה את שמי, סימן שעשיתי פעולה חיובית. אינני נמנה או מוגדר בשמאל. בעבורי הריבון היחידי הוא ה', וממילא לא מאמין בלאומיות אתנית. מבין את הרוח הרעה ששורה על ריקלין, נוכח פעילות פוליטית ישירה מולו. הרקע לדבריו כלפיי ביריבות ישירה בינינו. הפופולריות לה אני זוכה לטענת ריקלין לא מעסיקה אותי. פופולריות ודימוי הם בדיוק התורה מולה אנחנו פועלים, אני ושותפיי. יחד עם זאת, מאוד מעודד לזכות בתמיכה רחבה, במרחב כולו, לרעיונות של שוויון אזרחי, חירות מפני דיכוי שלטוני, סולידריות בין מגוון קהילות וסלידה מרודנות ושחיתות שלטונית".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. להגיד – "התקשורת תהיה אחראית", זה רק לזרוק מילין באויר. הרי אף אחד לא יעמיד אותם לדין או יעניש אותם בצורה כלשהי…

  2. המפגינים נגד מר נתניהו הם לא בהכרח שמאל ובכל מקרה הם אילו שספגו אלימות עד פה. דקרו אחד בצוואר, על אחר ריססו איזה חומר וכדומה. מה שיעזור לצמצם אלימות זה לכבד את הזכות של המפגינים להפגין בביטחון ולא לקרוא להם אנרכיסטים מפיצי מחלות.

    1. שכחת במקרה את האנרכיסטים שריסקו לבלש את הרגל, תקפו צוות חדשות, איימו ברצח ראש הממשלה ומשפחתו, ירקו על דינה דיין, ניפצו שמשות וקראו "נתניהו בוגד". נראה שאתה ניזון בדיוק מתעמולת השמאל שריקלין מדבר עליה

    2. לא מוכרים לי מקרים כאלה.
      אם יש לך לינקים לאתרי חדשות אמינים (מבחינתי הארץ ו ynet) אשמח להתעדכן.

    3. למשה. הפתרון הכי קל לא מכיר לא יודע. הבעיה של ריקלין אחת, הוא מתנצל. תפסיק להתנצל. השמאל לא אלים, הוא מפלצת, המאיימת על החירות והחופש.

    4. אבל הם בדיוק אנרכיסטים מפיצי מחלות!! זה בדיוק מה שהם.

    5. כנראה שבנוסף לחוסר באונה ימנית, יש לך גם עיוורון בעין ימין.
      וכמובן שאתה לא שמעת על שבירת הרגל של קצין המשטרה ועל הביריונות כלפי אנשי תקשורת מימין.
      ולטעמך המפגינים אינם בהכרח שמאל. פה אתה צודק. הם לא שמאל הם שמאל קיצוני.
      ואתה גם לא שמעת על העובדה שהם מהווים מפגע בריאותי ותברואתי. יש לך כנראה גם בעיה באוזן ימין.
      ואתה עוד רוצה שנאמין לך ???

    6. היי מירית, הייתי שם קצת סימני שאלה לגבי מיהם המפגינים ופחות סימני קריאה.

    7. כשנאמר מפיצים מלות, הכוונה להתקנלות שהיא מסוכנת, כי כך אפשר להידבק יותר מהר. משום מה מפיצים מחלות זה מלהיות יותר, אז משתמש בזה

    8. " שמאל " כבר אין , שמאל זה מעמד הפועלים המתנער מדיכוי המעמדות השולטים , לפחות ככה חשבו בהתחלה , מה שקוראים היום "שמאל " ברחבי העולם המערבי כולל ישראל , הוא מגוון של אנשים שמונעים בכסף ,שוחד , איומים או שטיפת מוח , על מנת להרוס כל מדינה מערבית , ליצור כאוס , ולהכין את העולם לשלטון מרצון של מי שמניע את כל המערכת המטורפת הזאת , הרעיון שעומד מאחורי כל מיני " מחאות " , " הפגנות" ביזה, התפרעויות , אינתיפאדות , מסתננים , "תקשורת(כן משה גם YNET וה"ארץ" ) צמרת המשטרה והמשפט ,הוא שבסוף אנחנו נתחנן שיהיה משטר חזק ויציב עם משטרה בעלת כוח מוחץ ואז נקבל את זה על מגש של כסף ומי שישלוט יהיה בדיוק מי שעכשיו עומד מאחורי כל האנדרלמוסיה ….תזכרו מה אמרתי

  3. נולדתי, גדלתי וחייתי בסביבה שמאלנית. אלימות וטהרנות היו שם מאז ומעולם.
    זה בגנים של השמאל. איך אפשר להעריץ את סטלין וגם להיות דמוקרט? איך אפשר להעריץ את מאו ולא להיות אלים. ההורים שלנו העריצו את סטלין ומאו ורוח האלימות ורוח המטרה מקדשת את האמצעים תמיד היתה שם.
    אין שום דבר חדש למעט העובדה שעכשיו מובילים את השמאל אנשים מסוכנים ביותר כמו ברק ועוד כמה אלופים במיל

    1. על מי אתה מדבר שמעריץ את סטאלין או מאו ?
      אולי היו כאלה בקיבוצים בשנות החמישים… נראה לי שמש העמים כבר פחות פופולרי בימינו ובכלל זה בחוגי השמאל.

    2. בכל הפגנה יש עשרות דגלים אדומים וצעירים שלובשים חולצות עם דיוקנו של הרוצח הקומוניסט גווארה. אותם רעיונות – אותה שיטה – אותה אלימות

    3. אני לא יודע את מי ההורים שלך העריצו אבל אני לא מכיר אף שמאלני שמעריץ את צ'ה גווארה.
      הארכיטיפ לשמאלני היום זה בורגני תל אביבי, מצביע מרצ שרוצה מדינה בסגנון מערב אירופאי וסיום הכיבוש. לא בשמאל תמצא היום לגיטימציה לאלימות לדעתי, אבל כל אחד וראיית העולם שלו.

    4. ושוב משה מיתמם.
      הוא לא שמע שמעריצים את סטלין ומאו.
      הוא גם לא רואה את התמונות ב"הפגנה" של הרוצח צ'ה גווארה.
      אתם בשמאל הצטיינתם מאז ומעולם הראיה ושמיעה סלקטיבית.

    5. משה אתה חי בבועה. בועה נחמדה אבל שקרית

    6. לי לא יצא להיות בהפגנות בשנים האחרונות, אבל אולי אקפוץ לאיזו הפגנה לראות מה קורה.
      יש גם מוזיקה דרום אמריקאית או שרק חולצות של צ'ה גווארה ?

    7. תצטרך להסתפק בחולצות רוצחי ישראלים, תמורת פרסים מאוסלו. אומנם רצחו פחות מצ'ה אבל את זה תוכל לפתור?

    8. " שמאל " כבר אין , שמאל זה מעמד הפועלים המתנער מדיכוי המעמדות השולטים , לפחות ככה חשבו בהתחלה , מה שקוראים היום "שמאל " ברחבי העולם המערבי כולל ישראל , הוא מגוון של אנשים שמונעים בכסף ,שוחד , איומים או שטיפת מוח , על מנת להרוס כל מדינה מערבית , ליצור כאוס , ולהכין את העולם לשלטון מרצון של מי שמניע את כל המערכת המטורפת הזאת , הרעיון שעומד מאחורי כל מיני " מחאות " , " הפגנות" ביזה, התפרעויות , אינתיפאדות , מסתננים , "תקשורת(כן משה גם YNET וה"ארץ" ) צמרת המשטרה והמשפט ,הוא שבסוף אנחנו נתחנן שיהיה משטר חזק ויציב עם משטרה בעלת כוח מוחץ ואז נקבל את זה על מגש של כסף ומי שישלוט יהיה בדיוק מי שעכשיו עומד מאחורי כל האנדרלמוסיה ….תזכרו מה אמרתי

  4. סיקור אוהד,מלטף,מפנק ומעודד הסתה לרצח ראש הממשלה=חסר תקדים בעולם!
    דמנו בראשה של התשקורת והשותקים תחילה!

  5. ברק כהן מצוטט: "אינני נמנה או מוגדר בשמאל. בעבורי הריבון היחידי הוא ה’, וממילא לא מאמין בלאומיות אתנית. " כלומר הוא פוסט-ציוני , פרוגרסיבי. רק לא להגיד שמאלני קיצוני

  6. צריך פשוט לרענן ולהחליף את כל המסיתים והמתלהמים, כל מי שהוא איש ציבור ובכלל זה גם התקשורת הפוליטיקאים וכל איש ציבור שלא יודע לנהל שיח עיניני ומכבד ולא יודע לחייך במקום כל היום להזעיף פנים, שיילך הביתה, מספיק העם מאס בכל החרא הזה…תקשורת מוטה, פוליטקאים ושרים שלא יודעים להתבטא ואין להם כל אחריות על כל החרא שיוצא להם מהפה, שיילכו הביתה…

  7. השמאל מזכיר מאוד את הפלשתינים , לא משנה מה , לא נשמע מהם גינוי כלשהו על פח״ע

  8. תרגום לתגובת מאגד שדרנים: מצד שני, לא רצח הישראלים מעניין אותנו אלא המצאת תירוצים לכך ובכך, אנחנו הטובים ביקום. עלינו לאזן בין חמאס לזכות הישראלים לחיות.

    1. פה בתגובות קראו למפגינים "אנרכיסטים מפיצי מחלות". איך אתה עם זה ? אפרופו הסתה…

    2. שנאה זו אכן מחלה. המפגינים משקרים בשידור חי. דוגמא ממהדורת חדשות הערב, לפני מספר שבועות: "אינני שופט ולכן אני מאחל לנתניהו לצאת זכאי אבל מכיוון שהוא אשם, הוא צריך להתפטר".

      לשקר "משה", אתה יכול למי ששוקן חושב במקומו. 30 מפגינים זוכים לאלפי שעות שידור בכל הרשתות, בדיוק כדי להפיץ את מחלת השנאה, בדיוק לפי הציטוט מעלה ולאחר זאת, יופיע "משה" באתר מידה כדי לבכות "זאב זאב".

      רפואה שלמה, "משה".

    3. תודה רבה על האיחול. לי אישית, שנאה לא עושה טוב ואני משתדל להימנע ממנה.
      לא זכור לי ששיקרתי. אם טעיתי במשהו אתה מוזמן להאיר את עיני.

    4. לא ראיתי שדיברת אמת. המגיבים פה נתנו לך דוגמאות, אבל "משה" המסכן "לא ראה"

      נעזור ל"משה" ה"עיוור" עם עוד דוגמא: https://ch10.co.il/news/608864/

      "המפגינים השליכו בקבוקים וביצים על שוטרים וצלמי התקשורת שנמצאים במקום. בהמשך, מאות מפגינים חסמו את ציר הרכבת הקלה ויידו אבנים וביצים לעבר השוטרים."

      כל הישראלים העודכנים בחדשות ראו, אבל "משה" המסכן ה"עיוור" לא ראה. אבל כאשר חבריו לניסיון הפיכה אלימה, שולחים את "משה" להגיב באתר מידה, המסכן "לא זוכר" ו"לא ראה". אז לפני ש"משה" יתלונן שלא נתתי קישור לאתר חבריו הפוליטרוקים, דוברי ניסיון ההפיכה האלימה – בבקשה "משה", הנה חבריך מדבררי ניסיון ההפיכה:

      https://www.ynet.co.il/article/SkB5EYokv

      עכשיו אתה מואר "משה"?

    5. בסדר, נראה שגם מפגינים התנהגו באלימות וגם הופעלה אלימות נגדם.
      תודה על הקישורים. עצוב מאוד, מה יש לומר.

      שבוע טוב שיהיה

  9. תתעוררו זה לא תופעה ייחודית לתקשורת הישראלית זה קורה בו-זמנית גם בעולם התקשורת פה בארהב וגם באירופה המערבית, הכל מאורגן ממומן ע"י ג'ורס סורוס והארגון שלו "חברה פתוחה" שהקדישו לקניית כלי תקשורת, אנשי אקדמיה ופרקליטות ברחבי המערב עשרים בליון דולר לפני 10 שנים וזה התוצאה, זו מזימה בינלאומית .

    1. מסכים איתך " שמאל " כבר אין , שמאל זה מעמד הפועלים המתנער מדיכוי המעמדות השולטים , לפחות ככה חשבו בהתחלה , מה שקוראים היום "שמאל " ברחבי העולם המערבי כולל ישראל , הוא מגוון של אנשים שמונעים בכסף ,שוחד , איומים או שטיפת מוח , על מנת להרוס כל מדינה מערבית , ליצור כאוס , ולהכין את העולם לשלטון מרצון של מי שמניע את כל המערכת המטורפת הזאת , הרעיון שעומד מאחורי כל מיני " מחאות " , " הפגנות" ביזה, התפרעויות , אינתיפאדות , מסתננים , "תקשורת(כן משה גם YNET וה"ארץ" ) צמרת המשטרה והמשפט ,הוא שבסוף אנחנו נתחנן שיהיה משטר חזק ויציב עם משטרה בעלת כוח מוחץ ואז נקבל את זה על מגש של כסף ומי שישלוט יהיה בדיוק מי שעכשיו עומד מאחורי כל האנדרלמוסיה ….תזכרו מה אמרתי

  10. החברה הגיעה למצב מאד מסוכן. שני הצדדים צריכים להתעשת ולהפסיק את פעולות האיבה ביניהם. גם התקשורת צריכה לחדול להיות כל כך חד צדדית, בסוף זה מתנגן בכולנו

  11. התקשורת לא מלאכים אבל הפעם זה לא הם. היה ברור שמשהו לא נכון קורה פה ולא רק ביחס לקורונה: הדילים המתעצמים עם החרדים, ההתקפה הפרועה על מערכת המשפט, הנסיון לשנות את ההסכם הקואליציוני ואיומי בחירות עקב כך באמצע משבר הקורונה כמו גם העלאת נושא הריבונות הבעייתי בתקופה זו. ועוד.
    היה ברור שיגיע פיצוץ והשאלה רק הייתה איפה ואיך.
    ואכן הגיע.

    1. אין בעיה עם זה שהתקשורת לא מלאכים, הבעיה היא עם זה שהם לא בני אדם