השמאל בבלפור חגג לתוך הלילה, בת"א המשטרה פיזרה הפגנת ימין

משתתפי המחאה סמוך לבית חיות טוענים כי המשטרה נקטה אכיפה בררנית לעומת הפגנות השמאל בירושלים: "בבלפור מותר וכאן אסור?". שפי פז ודורון אברהמי נעצרו

המשטרה עוצרת בכוח את שפי פז אמש

טענות קשות בקרב פעילי ימין נגד משטרת ישראל, בעקבות ההפגנה שנערכה אמש (שבת) בשכונת צהלה בתל-אביב בה מתגוררת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. המפגינים טוענים לאכיפה בררנית מצד המשטרה שלא אפשרה את המשך ההפגנה מעבר לשעה אחת בלילה ואף החרימה את ציוד ההגברה הפרטי של המפגינים, וזאת למרות שהפגנת השמאל שנערכה בירושלים באותה שעה נמשכה כסדרה עוד זמן רב לאחר מכן, על פי הדיווחים. בסיום ההפגנה המשטרה עצרה את פעילי דרום תל-אביב שפי פז ודורון אברהמי, לאחר שהשניים ריססו כתובות על הכביש. הם שוחררו ממעצר לקראת שעות הבוקר.

כאמור, סמוך לשעה אחת קצין המשטרה שהיה אחראי על הכוח במקום הודיע למפגינים, בהם פעילי דרום תל-אביב ופעילים של תנועת 'אם תרצו', כי מדובר ב"הפגנה לא חוקית" והקציב להם חמש דקות להתפזר. כעבור מספר דקות השוטרים נכנסו לפעולה, החרימו את ציוד ההגברה של חלק מהמפגינים לקול מחאותיהם ולאחר מכן ביצעו את המעצרים, אחד מהם כוחני במיוחד נגד שפי פז לאחר שריססה על הכביש את הכתובת "דם יהודי הפקר". כזכור, לפני כשלושה שבועות פז ואברהמי עוכבו לחקירה לאחר שריססו כתובות סמוך לביתה של חיות.

לטענת המפגינים, בית המשפט העליון בעצמו קבע השבוע את הזכות לקיים מחאה רועשת גם בשכונת מגורים, כפי שקורה מול מעון ראש הממשלה בירושלים מזה תקופה, ולכן בשם השוויון והחוק גם להם עומדת הזכות לקיים הפגנה רועשת דומה. לאחר החרמת ציוד ההגברה ופיזור ההפגנה, חלק מהמפגינים הטיחו בשוטרים "למה בבלפור מותר וכאן אסור?". חלקם הבטיחו להמשיך להגיע למקום כדי לקיים את המחאה.

טענות נוספות שנשמעו מצד המפגינים היו על כך שהמשטרה קבעה את מקום ההפגנה במרחק גדול יחסית מביתה של חיות, והקימה כמה מחסומים ברחובות הסמוכים כדי למנוע מהם להתקרב לאזור. כמו כן נשמעו טענות על היקף הכוח המוגזם של עשרות שוטרים שהתפרס במקום, כולל שיירת אופנועים והפעלת רחפנים, מול הפגנה שהייתה אמנם רועשת אבל שלווה וללא אלימות כלל מצד המפגינים. לאחר זמן מה המפגינים החלו לצעוד ברחובות השכונה תוך שהם קוראים "אם לא יהיה שוויון לא תלכו לישון" ו"מי שהחליטה שלא יהיה לכם שקט היא השכנה שלכם אסתר חיות. דין צהלה כדין בלפור".

כ-250 איש השתתפו בהפגנה בצפון תל-אביב, וקראו בעיקר קריאות בנוגע לניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון והעומדת בראשו. כמו כן נשמעו קריאות נגד "הדיקטטורה השיפוטית" וקריאות רבת לאסתר חיות להתפטר. חלק מהמפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "משפטנים נמאסתם" ו"שופט = פוליטיקאי בגלימה".

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' שהיה ממובילי המחאה אמר כי "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה". לדבריו, "גישת השופטים היא כי חוקי ישראל לרבות חוקי יסוד הם חומר בידי היוצר ולא מסגרת שעליהם לכבד, לשמר ולפסוק על פיהם. זה מצב שמעמיד את הדמוקרטיה הישראלית בסכנה ממשית". הוא הוסיף כי "אם תושבי רחביה לא ישנו – כך יהיה גם לתושבי צהלה. רוצים לישון בשקט? תדאגו שכבוד הנשיאה תתפטר לאלתר מתפקידה".

במטה המאבק של דרום תל-אביב אמרו אמש כי "בג"ץ בוחר שוב ושוב להתכחש לזכות האזרחים לזכויותיהם הבסיסיות ביותר, וכעת החליט שזכות המחאה של נבגדי גנץ עולה על זכות האזרחים לשקט, בדיוק כפי שבעבר החליט שזכות המסתנן לפתח תחביבים עולה על זכות האזרחים לביטחון". עוד אמרו במטה כי "אם חופש המחאה הוא ערך עליון כדברי הנשיא ריבלין ואם אין אכיפה בררנית, המשטרה לא הייתה מפנה אותנו דקה לפני שפינתה את מפגיני בלפור".

עו"ד איתמר ברקאי, פרקליטם של פז ואברהמי, אמר ל'מידה' כי "מדובר במעצר שווא שכל כולו מדיף ריח של אכיפה בררנית שערורייתית ורצון לפגוע בזכויות היסוד למחאה וחופש ביטוי של שפי, דורון ושאר המוחים נגד העוולות של בג"ץ כלפי המדינה והעם". לדבריו, "זה התחיל בכך שחסמו מבעוד מועד את דרכי הגישה לאזור ביתה של אסתר חיות, המשיך בכוחות משטרה מופרזים ומוגזמים שנערכו במקום, והסתיים במעצרי ראווה אלימים והחרמת רכוש שנועדו לדכא את המחאה ולרצות את מי שמרגישים שהם אדוני הארץ – שופטי בג"ץ. והכל בניגוד לפסיקת בג"ץ עצמו. כאמור, נוכחנו לגלות שוב כי חוק אחד לאנשי שמאל וחוק אחר לאנשי ימין, ומשטרת ישראל בחרה מזמן צד ברור ופוליטי".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, המשטרה אפשרה במשך שעות ארוכות את קיום המחאה, בהתאם לקביעת המרחק המותר לקיום מחאה מול בתיהם הפרטיים של אישי ציבור כפי שנקבע בדין,  תוך שמירה על בטחון המשתתפים ועל הסדר הציבורי. בשלב מסוים במהלך הלילה, המשטרה ביקשה מהמפגינים להתפזר מהמקום בהתאם לסמכות המוקנית לה בחוק. משהמפגינים לא נענו להוראות המשטרה והפרו את סדר במקום,  הוחרם ציוד הגברה שהיה ברשותם ונעצרו שני חשודים בגין השחתת פני מקרקעין והפרת הסדר הציבורי. השניים שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם. נציין כי גם במחאה שהתרחשה הלילה בירושלים באותן שעות נעצרו 12 חשודים, מרביתם בגין הפרת הסדר הציבורי. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אזרח בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. יידעו תושבי רחביה שבאמת זכות המחאה עומדת מעל הזכות לשינה מיטבית. אבל כדי לומר את זה בקול רם וברור כבוד הנשיאה צריכה לישון טוב בלילה.

  2. משטרה מושחתת. בתי המשפט מושחתים. לשכת עורכי הדין גוף מושחת. המונופול התקשורתי השמאלני מושחת. הכל מתחיל מהקודקוד. בית המשפט העליון. והכל מתחיל ונגמר בשיטה המסואבת של בחירת שופטים בשיטת חבר מביא חבר

  3. אין לנו מדינה יהודית, אין לנו משטרה נורמלית, אין לנו צמרת צה"ל נורמלית, ואין לנו בית משפט בכלל.

    המדינה הלכה לעזאזל כפי שרצתה הקרן להשמדה ובג"צ והרפורמים ושולחי המימון הזר.

    אין ספק שהם הצליחו להשמיד אותנו.

  4. אין לנו מדינה יהודית, אין לנו משטרה נורמלית, אין לנו צמרת צה"ל נורמלית, ואין לנו בית משפט בכלל.

    המדינה הלכה לעזאזל כפי שרצתה הקרן להשמדה ובג"צ והרפורמים ושולחי המימון הזר.

    אין ספק שהם הצליחו להשמיד אותנו.

  5. לא יהודית. לא סדר. לא חוק. לא בחירות אמת. לא ריבונות. לא אמת.

    מדינת השקר מאלף עד תו

    איכס

    והכל בגלל הסמאל שבתלמוד זה שמו של השטן.

  6. צריך לתבוע את המשטרה, את הקצינים, שוטרים, אישית ושמית.
    תביעה אזרחית על ניצול כוח, הפרת אמונים, אי סבירות, ושאר ירקות, כמו שהפרקליטות יודעת להכין.
    כל פעולת משטרה, אישור הפגנה, פיזור הפגנה, העברת מפגינים למקום אחר, חריגת המשטרה מהמותר בהפגנה, חייב להיות מלווה במסמך חוקי, החתום ע"י הקצין, נותן ההוראה.
    את המסמך יש למסור למארגן המחאה, מראש, לפני כל פעולה, הוראה.
    המשטרה נועדה לשרת אותנו, ולא אנחנו אותה.
    יש להביא את זה לנבחרינו בימין.
    אתם בשילטון, ועליכם האחריות שלא תיהיה אכיפה בררנית.

    1. צודק 200 אחוז. לזה יש בחירות. חבר הכנסת זה עבודה לא רק פרנסה.

  7. פשוט רמון צודק הימין לא יודע לשלוט
    לא יעזור כלום הם רק מחזקים אותנו שדרך של נתניהו אמיתית הם סתם מסכנים שיעזבו את המדינה כי הרי אינם מכירים בערכים היהודיים אז בבקשה לנסוע לתיאלנד

  8. קומץ עלוב שמחפש תשומת לב מה שנקרא בסלנג ״ הישראלי המכוער״ לא מתנהל לפי ההנחיות רובם ללא מסכה בהתקהלות דביקה מישהו חייב לעצור את הצביעות הזאת שירקדו הורה עד מחר אבל שיחבשו מסכות וישמרו מרחק .חובה על פרופסור גמזו וכל הממונים האחראים להביע עמדה לנזוף ולדרוש מהמפגינים להתנהל בהתאם.אי אפשר לסגור בתי כנסת ובתי קולנוע ותיאטרות כשההפגנות האלה הופכות להיות המדגרה הכי גדולה במזרח התיכון .איפה המשמעת והאחריות.

  9. בקיצור המשטרה חוזרת לימים האלימים לפני כ15 שנה בהפגנות של הימין תן לשוטר להרבחץ והוא ישן אחרי כן טוב בלילה

  10. מה לא הבנת?
    "ז-ה ל-א א-ו-ת-ו ד-ב-ר,
    כאן נאורים שם נחותים
    כאן פרוגרסיבים, שם מפגרים
    כאן ליברלים שם שמרנים תקועים
    בקיצור:
    כאן שמאל (פעלתן), שם ימין (די חדל אישים)