לנרמל את בל"ד

המפלגה שחבריה סיירו במדינות אויב, ריגלו למען חיזבאללה והיללו מחבלים שוב חותרת תחת האינטרס הישראלי ופוגעת במגזר הערבי

ח"כ היבא יזבק בהפגנת בל"ד בנצרת | טוויטר

עשרות פעילי מפלגת בל"ד הפגינו במהלך השבת האחרונה בנצרת נגד החלטת איחוד האמירויות לנרמל את הקשרים עם ישראל. על פי הדיווחים, בהפגנה השתתפו יו"ר המפלגה וחבר הכנסת מטאנס שחאדה כמו גם חברת הכנסת היבא יזבק, שנודעה כמי שהביעה בין השאר תמיכה במחבלים כמו סמיר קונטאר ודלאל מוגרבי האחראים לרציחת עשרות ישראלים.

פעם אחר פעם מוכיחה בל"ד את היותה מפלגה המנצלת את החוק והדמוקרטיה הישראלית למטרות ניגוח ופגיעה במדינה, אך לא פחות מכך – פוגעת באזרחי ישראל הערבים בעודה נלחמת ביתר שאת על זכויות הערבים בשטחי הרשות הפלסטינית, ברצועת עזה ובלבנון.

במספר מקרים בשנים האחרונות, חברי אותה מפלגה שהפגינה נגד נירמול היחסים בין ישראל לאמירויות, ניצלו את מעמדם הרשמי ו"נירמלו" באופן עצמאי קשרים עם מדינות ערב אויבות וארגוני טרור. כך למשל, ח"כ לשעבר עזמי בשארה, מייסד בל"ד ומי שעמד בראשה, נמלט מישראל לקטאר במרץ 2007 לאחר שנחשד בריגול ובסיוע לארגון חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

באוגוסט 2014 טסו לקטאר שלושת חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובסאל גטאס, שם נפגשו בין היתר עם עזמי בשארה ואף הופיעו ברשת 'אל ג'זירה' במהלך סיור שנועד ל"הופעות תקשורתיות ומפגשים אינטלקטואלים", לטענת דובר המפלגה. בספטמבר 2007 יצא ח"כ סעיד נפאע לביקור לא-מאושר בסוריה, שם נפגש עם טלאל נאג'י בכיר 'החזית העממית', ועם ואליד ג'ונבלאט העומד בראש המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית בלבנון. נפאע הועמד לדין ולאחר שהורשע באפריל 2014 במגע עם סוכן זר ויציאה למדינת אויב, ריצה מאסר בן שנה בבית הסוהר גלבוע.

ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה, בהיותו יו"ר בל"ד, ביקר בסוריה ובלבנון בספטמבר 2006 ביחד עם ח"כ לשעבר מוחמד כנעאן. בעקבות הביקור שעורר סערה ציבורית נחקר זחאלקה במשטרה בחשד להפרת החוק האוסר על ביקור במדינות אויב. זחאלקה טען להגנתו כי מדובר בחקירה לא ראויה ובהתערבות בפעילות הפוליטית של חברי הכנסת.

ב-4 בפברואר 2016, בעיצומו של גל הטרור הפלסטיני, קיימו חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס פגישה עם משפחות מחבלים שנהרגו בעת ביצוע פיגועי טרור, כדי להסדיר לטענתם את השבת גופותיהם למשפחותיהם. במהלך הפגישה עמדו הנוכחים דקת דומיה לזכר ההרוגים הפלסטינים.

ראוי להזכיר בהזדמנות זו את ח"כ לשעבר חנין זועבי שהתבטאויותיה כנגד המדינה וחיילי צה"ל ובעד אויבי ישראל חצו כל גבול עת נטלה חלק במשט ה'מרמרה' לעזה יחד עם מאות פעילים פרו-פלסטיניים במאי 2010. בין יוזמי המשט ומארגניו העיקריים היה ארגון IHH, ארגון לא-ממשלתי טורקי אסלאמי שהוכרז כארגון טרור על ידי מספר מדינות ובהן ישראל והולנד. כן ראוי להזכיר את ח"כ לשעבר באסל גטאס שבמרץ 2017 הורשע ונידון לשנתיים מאסר בפועל עם קלון לאחר שהבריח טלפונים סלולריים למחבלים פלסטינים הכלואים בישראל.

מצע מנורמל

מפלגת בל"ד שיחסיה עם כנסת ישראל "מנורמלים" על פי החלטת בג"ץ ולמרות כל מעללי חבריה, נהנית ממנעמי המדינה ועושה שימוש מושכל ו"מותח גבולות" במערכות הממשל. כדי לבטא את רעיונותיהם האנטי-ציוניים המובהקים, חברי בל"ד יוזמים פעולות החותרות תחת מהותה וצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, תוך הבעת תמיכה שיטתית מצד חבריה ברשות הפלסטינית, בארגונים אנטי ישראלים ואף בפעילי טרור שונים.

בחינה של מצע המפלגה חושפת ביתר שאת את צביעות חברי הכנסת של בל"ד שהפגינו בשבת האחרונה. בעוד אנשי בל"ד אינם מכבדים את זכותן של מדינות ערב לנרמל יחסים עם ישראל ולהתנהל כמדינות ריבוניות, על בסיס עקרונותיהן, רצונן ותועלתן, במצע המפלגה נכתב כי: "בל"ד קוראת להפצת הדמוקרטיה וכיבוד זכויות האדם והאזרח הפוליטיות, הכלכליות והחברתיות ולהגנה על כבוד האדם וחירותו, בכל המדינות הערביות ומדינות האזור, ותומכת במאבקם של העמים לדמוקרטיה וחירות". במילים אחרות, המפלגה דואגת מאוד לעתיד המזרח התיכון, כל עוד משרת הדבר את הערבים הפלסטינים אך לא את מדינת ישראל לה כחברי כנסת נשבעו אמונים.

את המצע חותם הסעיף בו נכתב כי "בל"ד מתנגדת להגמוניה האימפריאליסטית, להתערבויות הזרות ולהפרות הריבונות מצד המעצמות, ותומכת בכוחות הדמוקרטיים ברחבי העולם". אך האם בל"ד במעשיה אינה מתערבת בשיקולים הפנימיים של האמירויות? האם כך תומכת היא בכוחות הדמוקרטיים חפצי השלום ברחבי העולם, או שמא מדובר במפלגה נאורה רק לכאורה, המביעה תמיכה דווקא באינטרסים של ישויות ערביות כושלות המבוססות על שחיתות וטרור? בכל מקרה ברור כי בבל"ד מעדיפים את טובת האחרונות על פני קידום אוכלוסיית ערביי ישראל, שדווקא הם עשויים ליהנות יותר מרובנו מפירות מערכת היחסים הנרקמת עם איחוד האמירויות.

מפלגת בל"ד פועלת במוצהר בכדי להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה בגבולות 67', לצד מדינת פלסטין שתהיה כמובן "נקייה" לחלוטין מישובים יהודים ושאר סממנים ישראלים. מפלגה זו מחבלת בשיטתיות במאמצי ישראל לשכון לבטח במזרח התיכון ולשתף פעולה עם מדינות ערב, שהבינו כי אחיהם הפלסטינים לכאורה, מהווים מכשול בדרך לפיתוח אזורי, שגשוג וקידמה.

כולי תקווה כי עד למועד הבחירות הקרב ובא, יתאפקו מפלגות האופוזיציה הציוניות מנרמול היחסים ומשיתוף פעולה עם מפלגת בל"ד רק משום רצונם להפיל את ראש הממשלה. עוד מקווה אני כי מפלגת בל"ד לא תזכה להשתתף בבחירות הבאות ולהיכלל בכנסת ישראל, אלא אם יועילו חבריה לנרמל את יחסם למדינת ישראל, או שמא יעדיפו להתמודד במסגרת "הבחירות הדמוקרטיות" ברשות הפלסטינית, אם יתקיימו אי-פעם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

    1. הערבים הינם אזרחי מדינת ישראל וזכאים לייצוג שיהיה הולם ולא ייפגע באינטרסים דלים. דאגה לרווחתו של האזרח הערבי היא דאגה לרווחתו של האזרח היהודי. כולם מרוויחים מכך. את בל״ד יש להוציא מחוץ לחוק. אם בג״ץ לא יאפשר זאת אז יש לחוקק חו. שיבהיר זאת

    2. עודד,
      אני בטוח שהערבים מסוגלים לדאוג לעצמם.
      אם זה היצוג שהם בחרו להם זו זכותם לעשות כך ולשלם את המחיר.
      אין סיבה לרחם עליהם או לנסות לעזור להם.
      אחרי הכל הם אומרים במפורש דרך הצבעה שמבחינתם זה מה שעוזר להם.

    3. לא לכך הייתה הכוונה. אלא לביטוי המתחסד של המאמר. והפטרונות על הערבים.

    4. למעשה, כל הנסיון של ועדות ובית המשפט לקבוע מי רשאי לרוץ ומי לא הינו אנטידמוקרטי וצריך לבטל את החוקים שמאפשרים זאת.

    5. עודד,יש לך חוש הומור מפותח."יש לחוקק חוק"…מה,לא שמת לב עד עכשיו שבג"ץ מתעלם מחוק ברור שמחייב אותו לפסול את בל"ד ? מה יועיל חוק חדש ? הרי בג"ץ מתייחס לחוקי הכנסת כטיוטה לעיבודו. אבל אתה צריך להיות גאה בבג"ץ. בניגוד לכל בתי המשפט בעולם,בג"ץ שלנו מורכב משופטים בעלי ידע מעמיק במדעי האטום,עובדה,הם "לא מצאו מסה קריטית של ראיות" לפסילת בל"ד. אשרנו שאנשי אשכולות כאלה מכהנים ב"עליון"…

    6. החוק המאפשר לבג"צ לפסול מפלגה הוא פסול ורע. כהערת אגב, הוא מופעל בדרך כלל נגד יהודים בסוג של התנשאות מוסרית חסרת בסיס המאפיינת את הבג"צ. יש לבטל את החוק הזה המעוות הזה. לפעול נגד גזענות או תופעה אחרת יש לכך חוקים אחרים. עקרונית היום אין כל עכבה שהבג"צ יחליט לפסול את הליכוד ולך תעשה עם זה משהו. החוק הזה הוא עקרונית רע רע וחובה לבטלו.

  1. אני דווקא מאוד מקווה שמפלגות האופוזיציה ינרמלו את היחסים עם הרשימה המשותפת עד לבחירות הבאות.

    המשבר החוקתי של 2019-2020 נוצר בעקבות שבירת גוש השמאל והיווצרות גוש המרכז שלא רוצה לשבת עם הערבים אבל גם לא עם ביבי או עם המפלגות הדתיות. כשיש שלושה גושים כמעט בלתי אפשרי שאחד מהם יגיע ל61 מנדטים והתוצאה היא קואליציה שכוללת בהכרח מפלגות שלא באמת מכילים את כל חלקיה.

    בהתחשב בתמיכה של ישראל-היום בליכוד ובתמיכה של ידיעות ביש-עתיד, ישנה סבירות גבוהה שזה יוביל להתקפות משני הצדדים על חוסן לישראל וישראל ביתנו מה שיוכל להחליש את המרכז ולהחזיר את שני הגושים.

    ולכל מי שדואג מזה, אני רק אזכיר שבארה"ב מסתדרים עם שני גושים חזקים ומאוחדים כבר מאות שנים ותמיד המועמד שנבחר למירוץ לנשיאות הוא מתון יחסית למתחריו כי הקולות לעולם לא יתפרסו באופן שווה בתוך הגוש.

    1. אין דבר כזה מרכז , לא בטבע ולא בפיזיקה ולא בפוליטיקה. הכל תעמולה של קבוצת שמאל שהחליטה שכדאי להציג עצמה כמרכז. אין מרכז. או שאתה נוטה שמאלה או ימינה. הליכוד ימין, ימינה ימין. החרדים בשקלול הכללי ימין. והשאר שמאל

    2. מרקוס, אז מה לדעתך מנע את קואליציית ערבים-מרץ-העבודה-כחולבן-ישראל ביתנו?
      הרי היה להם מעל 61 מנדטים בכל בחירות?

    3. דני, המשותפת אינה מפלגת שמאל בהקשר הישראלי. אמנם היא כוללת את המפלגה הקומוניסטית והיא משתמשת ברטוריקה של שמאל קיצוני להתקפות על ישראל, אבל בעיקרה היא מפלגה של לאומנים ערבים, לאומנים פלשתינאים ואיסלמיסטים. המצע שלה דומה למצע של אש"ף, לא של מרצ, קיצונית ככל שהאחרונה היא. לא נכון להתייחס אליה כאל מפלגת שמאל. היא נציגה של האויב בכנסת. זה כמו שתשים את הכהניסטים במועצה המחוקקת של הרש"פ ותטען שהם שמאל כי הם יעדיפו לחבור למפלגות שהכי מזיקות לאינטרס הפלשתיני והכי מועילות לאינטרס הישראלי. ואז אם הפלשתינאים יטענו שהם גיס חמישי יאשימו אותם באנטישמיות.

    4. קבוצה של כחול לבן הבהירו שלא ילכו עם הערבים שונאי ישראל. ברגע האחרון נרתעו מהתהום. זה הופך אותם למרכז? אין דבר כזה מרכז. פשוט אין. ליברמן הוא ימין אמנם ימין אנטישמי אבל ימין

  2. עם הגנה מלאה של בגץ, הכל מותר.
    מחבלים עם גיבוי של שופטים שפלים.

  3. אני מתנגד להנחה המובלעת בדבריו של כותב המאמר שרק בל"ד לא בסדר ושאר המפלגות הערביות לגיטימיות. ולא היא. אין הבדל מהותי בין בל"ד לחד"ש או רע"ם-תע"ל ויסלחו לי שאר הערבים הטובים ששכחתי.

    בל"ד נוקטת בפרובוקציות אבל כדי להבין מי הם ומה הם ערביי ישראל צריך לקרוא את 'מסמך חיפה'.

    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%AA_%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94

    לכן, אינני מעוניין ברווחתם ושגשוגם של ערביי ישראל אלא הנצחון נוקאאוט היסטורי של עם ישראל בארצו.

    אני מציע לקוראים היקרים מה עלה בגורלם של הלבנים בדרום אפריקה שהולכו שולל עקב 'פיוס היסטורי' עם אויביהם לשעבר.

    ערביי ישראל, טובים או רעים, מתחרים איתי על אותה פיסת אדמה והנרטיבים שלנו מתנגשים.

    בקיצור, אנחנו במלחמה איתם עד ההכרעה שבא תבוא

    1. לשמואל –
      ברשותך ארחיב.
      ראשית, אני לא יודע אם יש הנחה מובלעת כפי שציינת, ובהחלט מסכים איתך שגם שאר המפלגות הערביות בארץ אינן לגיטימיות בעיני. אני חושב שהמאמר הזה פשוט מתמקד בבל"ד, לא בהכרח מנקה אחרים.
      אני חושב שיש הבדל, אם כי אינסטרומנטלי בעיקר, בין המפלגות והקבוצות השונות בחברה הערבית. חלקם שונאים יהודים מתוך מניעים דתיים (בעיקר מוסלמים, לא רק), חלקם ממניעים אידאולוגיים (סוציאליזם/קומוניזם/לאומנות ערבית), חלקם ממניעים תרבותיים (אנטישמיות ערבית שגרתית ומפגרת, וחדוות הפגיון ותאוות הדם של המזרח התיכון). זה חשוב כדי להבין טוב יותר כיצד להתמודד איתם, כיצד לחשוף את המניעים שלהם, וגם כדי להבין שהם אינם מסוגלים לשבת יחד בינם לבין עצמם, בדיוק מאותן הסיבות; מניעי השנאה שלהם כלפינו פעמים רבות מתיישבים עם השנאה שלהם אחד לשני. לאורך זמן – הם לא שורדים ולא מתאפקים ויוצאים אחד נגד השני. יעידו כל "מדינות" ערב המתפוררות סביבינו, וכן כל כפר ערבי שתכנס אליו היום, שעדיין תראה בו פסולת, ילדים יחפים, חמורים מסתובבים, נהיגה פרועה, אלימות אקראית (או מכוונת) ושאר מרעין בישין, שאין בינם לבינינו דבר; זו תרבות שבורה, שמעולם לא השכילה להקים חברה אזרחית. יקפצו כל קוראי "אקיבוש" ויטענו שזה בגללנו ובגלל אפליה ושאר ירקות, ואצביע להם על כל המקומות שבהם נמצאים ערבים ולא נמצאים יהודים, ונראים כאילו הופצצו ונזנחו. שיתוף פעולה, פשרה, חוק – כל אלו מושגים שעדיין זרים לחלוטין בתרבות הערבית, לפחות מחוץ לחמולה המיידית (וגם לא בטוח).
      לצערי, אין עדיין מסה קריטית של ערבים בעלי הבנה ויכולת ביצוע לכיוון שיתוף פעולה, אפילו קר, בינינו. גם אם הרוב מתון (ואני כלל לא בטוח בכך), הרי שהרוב לא נותן את הטון, אלא אנשים כמו יזבק, וזחאלקה, ועבאס, וסינוואר אני שם את כולם בשורה אחת באופן מודע ומכוון.
      לא מסכים כלל עם ההשוואה ללבנים בדרום אפריקה, שכן הם אכן הגיעו לשם ככובשים, ולא כבנים השבים הביתה. כן מסכים (אם לזה אתה מכוון) שהבעיה של השחורים באפריקה דומה לבעיה של הערבים, והיא בעיית עומק תרבותית, אשר לא ניתן לתקן מבחוץ.
      לא מסכים בכלל עם השימוש במילה "נרטיב", שהיא מילת סמול מכובסת. לנו יש סיפור הסטורי, מתועד ומתוקף היטב. לערבים יש רשימת שקרים, המצאות ודמיונות, בתמיכת כוחות אופל בינלאומיים (בהתחלה בריה"מ, אח"כ העולם הערבי הרחב, אח"כ האיחוד האירופי ועוד היד נטויה).
      אנחנו אכן במלחמה איתם, ואני מקווה שהכרעה בוא תבוא, אך מעדיף כרגע את ההתקדמות האיטית, המתונה והמתמדת שלנו כלפי מעלה ושלהם כלפי מטה, ולא איזשהו "זבנג וגמרנו" שלא מחזיק מעמד.