האנטישמיות בשבדיה מחמירה והתגובה הממשלתית לא מספקת

דבריו של נשיא מכון NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג, בכינוס מועצת זכויות האדם של האו"ם

הפגנה נגד ישראל בשבדיה | Wilhelm Joys Andersen

האנטישמיות בשבדיה היא בעיה חמורה ומתגברת, והתגובה לה מצד הממשלה היא בבירור לא מספקת.

במאלמו, בגטבורג ובערים אחרות, האיומים והאלימות כלפי יהודים ובתי כנסת נמשכים. על פי דו"חות האיחוד האירופי, 90 אחוזים מהיהודים השבדים אומרים כי האנטישמיות נמצאת במגמת עליה, ואינם מאמינים שהממשלה נאבקת באופן יעיל בשנאת היהודים או בהתקפות אנטי-ציוניות.

הגינויים הטקסיים מצד מנהיגים פוליטיים אינם מספיקים, ועריכת ועידה בינלאומית נוספת בנושא אנטישמיות, כמו זו שתוכננה להיערך באוקטובר 2020, לא תפתור את הבעיות הקיימות בחברה השבדית.

השמטת תופעת האנטישמיות מן הדו"ח של נציבות האו"ם לזכויות אדם אשר ראה אור בינואר 2020 היא בפני עצמה כישלון חמור, בדומה להיעדר התגובה לדו"ח של קבוצת המחקר של האו"ם בנושא שבדיה שקרא ל"יישום מלא של הגדרת האנטישמיות מטעם הארגון הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA)".

במקום זאת, בכירים שבדיים חוזרים שוב ושוב על משפטים מעורפלים בנוגע ל"צעדים מסוימים שמתוכננים להיאבק בצורה מסוימת של גזענות". השליח המיוחד לעניין במשרד החוץ, שתפקידיו כוללים "חיזוק הפעילות נגד אנטישמיות", לא הותיר כל רושם או השפעה נראית לעין במדינה.

גופים ממשלתיים, כמו 'המועצה השבדית הבינלאומית לפיתוח' (SIDA), תורמים לשנאה בכך שהם תוקפים באופן ממוקד ובלעדי את ישראל, תוך הפרת ההגדרה לאנטישמיות של IHRA. גופים אחרים הנהנים ממענקים נדיבים של SIDA כמו ארגון 'דיאקוניה' מפיצים האשמות פוליטיות כוזבות על "עונשים קולקטיביים", "פשעי מלחמה" ו"והפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי"; מגזין הבית המופק על ידי SIDA השתמש בדימויים אנטישמיים כדי להשמיץ חוקרים.

בשל סיבות אלו ועוד רבות אחרות, אסור לנו להתעלם מן הכישלון המתמשך מצד ממשלת שבדיה להגיב באופן יעיל לאנטישמיות, ולאמץ וליישם את הגדרת האנטישמיות של IHRA.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. שוודיה נכבשת ע"י האיסלם, אך היא לא יודעת זאת עדיין הגיב:

    כמו בצרפת גם בשוודיה. זה מתחיל בנחמדות, ממשיך בהתרחבות, עובר לכפיה דתית, מביא לעריפת ראשים ולבסוף השתלטות על המדינה. שוודים טיפשים שלמען אידאלים נבובים ונוחות הורסים את עתיד ילדיהם.