"חלקים מכחול לבן פועלים כמו אופוזיציה, הם רק מנסים לשבש"

ח"כ אריאל קלנר על המשבר בקואליציה ("בחירות הן אפשרות"), דינה זילבר ("פוליטיקאית במסווה משפטי") והתערבות זרה בענייני פנים ("דרוש טיפול שורש")

"יש דור חדש בימין". ח"כ אריאל קלנר | דוברות הכנסת

"זו מציאות לא פשוטה. ההתנהלות של 'כחול לבן' מאוד בעייתית. זו לא התנהלות לויאלית או התנהלות של מפלגה שרוצה להיות חלק מהקואליציה, ונראה שחלק מחבריה פועלים ממש כמו אופוזיציה", כך אומר ח"כ אריאל קלנר בשיחה עם 'מידה' לסיכום השבוע הפוליטי. לדברי חבר הכנסת מהליכוד, "למרות שב'כחול לבן' קיבלו מעל ומעבר לכוח היחסי שלהם הם עדיין ממשיכים להתנהג ככה ולתקוע מקלות בגלגלים. מעולם לא ראיתי מפלגה שלא מנסה לקדם שום מדיניות והדבר היחיד שחשוב לה זה רק לשבש. נראה ששר המשפטים ניסנקורן הוא יושב הראש בפועל של המפלגה, ולוקח אותה לקיצון כדי להשתלט עליה סופית".

אז אתה רואה אפשרות לבחירות בקרוב

"נותר עוד חודש כדי להעביר תקציב והכל תלוי ב'כחול לבן'. הם צריכים להתעשת אבל אם הם ימשיכו להתנהל ככה הממשלה פשוט תתפרק מעצמה. אני מעריך שלא יהיה מישהו שיפזר את הכנסת באופן אקטיבי, אבל אם נגיע לתאריך ולא תמצא פשרה או מתווה משותף שלפיו נוכל להמשיך לעבוד, אז הממשלה תתפרק ונלך לבחירות. זו אפשרות שבהחלט נמצאת על השולחן".

בינתיים כשהממשלה חורקת יש פקידים כמו דינה זילבר ששוב מרשה לעצמה להתבטא בחריפות נגד נבחרי ציבור

"הנאום של דינה זילבר לא הפתיע אותי. במשך שנים היא מתערבת בהחלטות הממשלה כמו למשל במשרד התרבות או בחטיבה להתיישבות, ולכולם ברור באיזה צד פוליטי היא נמצאת. מדובר באנשים שאמורים להיות מאחורי הקלעים ולעזור לדרג הנבחר לממש את המדיניות שלו, אבל במקום זאת הם נושאים נאומים ונמצאים בכותרות, ומנסים לכפות את האג'נדה שלהם על כלל הציבור".

בין השאר זילבר רמזה שראש הממשלה נתניהו הוא 'פייק מנהיג'

"ואני חושב שזילבר היא פייק משפטנית. היא הדוגמה המובהקת לפקידה שמשתמשת בבירוקרטיה משפטית כדי לקדם את התפיסה הפוליטית שלה. היא וחלק מחבריה כבר לא משפטנים אלא הפכו לפוליטקאים שמשתמשים במשפט כמסווה".

השאלה היא מה עושים בנידון הפוליטיקאים האמיתיים שנבחרו על ידי הציבור כדי לקדם מדיניות

"במשך שנים רבות מדי התעלמנו מהתופעה הזו או ניסינו להכיל אותה אבל אני חושב שהיום התבגרנו. יש דור חדש בימין שלא מוכן יותר לקבל את זה ואני באופן אישי לא מוכן יותר לקבל את זה. גם חלקים גדולים בציבור מבינים עד כמה נחוצה רפורמה עמוקה במערכת המשפט, שהפכה להיות משפטוקרטיה והשתלטה על הדמוקרטיה. המציאות כיום היא שכל כללי המשחק הדמוקרטיים נשברו ויש הגמוניה משפטית שולטת שכולם כפופים לה. ככה אי אפשר להמשיך ואנחנו נצטרך לעשות שינוי".

בין שאר הנושאים בהם עוסק ח"כ קלנר בולט במיוחד נושא ההתיישבות והמאבק על ארץ ישראל, אותו הוא מגדיר כ"מה שהביא אותי לעשייה הציבורית ונמצא ב-DNA שלי". נושאים אלה היו גם הם במוקד העניין בשבוע האחרון, החל מן ההכרזה על תכנית בנייה בגבעת המטוס בירושלים והתגובה האירופית אליה, ועד ביקורו של מזכיר המדינה פומפאו בפסגות והחשש מפני חילופי הממשל בארה"ב. "הציונות וההתיישבות ידעו עליות ומורדות, ותהליך השיבה של עם ישראל לארצו הוא גדול הרבה יותר מהשאלה מי יהיה או לא יהיה נשיא בארה"ב", הוא אומר. "גם הממשל האוהד ביותר בבית הלבן לא יבנה את הארץ במקומנו, וגם ממשל פחות אוהד לא ימנע את זה מאיתנו אם נהיה נחושים".

מה עוצר למשל את ההסדרה של ההתיישבות הצעירה?

"זה מאבק שאנחנו פועלים בו גם מול אליטה של משפטנים שאיבדה את האמונה בצדקת הדרך, גם מול מדינות זרות שמתערבות בענייני הפנים של ישראל וגם כמובן מול הערבים תושבי יהודה ושומרון שחלקם רוצים לסלק אותנו מכאן. אנחנו מנסים להתמודד בכל החזיתות ואני רואה על הפרק שלושה אתגרים גדולים. הראשון הוא להגיע כמה שיותר מהר למיליון תושבים יהודים ביהודה ושומרון, דבר שיסכל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית בקווי 67'. השני הוא התמודדות יעליה יותר במאבק על שטחי C, שם אנחנו רואים איך הערבים משתלטים בצורה מסודרת, והשלישי הוא מאבק מול ההתערבות של מדינות זרות".

איך מתמודדים בבחישה המתמשכת של מדינות אירופה בסוגיות האלה?

"אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו עם חופשי בארצנו וזו המדינה שלנו או שאנחנו נותנים למדינות אחרות לפרק אותנו מבפנים. המצב כיום הוא שמדינות אירופה מתערבות לטובת הערבים במלחמה על שטחי C, ובנוסף מתקצבות בנדיבות ארגונים שמבצעים דה-לגיטימציה לישראל וארגונים אחרים בתוך החברה הישראלית. רק לאחרונה למדנו שחלק מהמארגנים של ההפגנות מול מעון ראש הממשלה ממומנים על ידי מדינות זרות. זה דבר שלא יעלה על הדעת, ובתור יו"ר השדולה למאבק בדה-לגיטימציה זה אחד הנושאים הבוערים ביותר בסדר היום שלי".

איך מטפלים בתופעה הזו?

"דרוש כאן טיפול שורש. ברמה הדיפלומטית, ישראל יכולה להעביר מסר לאותן מדינות שהיא לא תעבור יותר לסדר היום על התערבות כזו. לא הגיוני שיש מדינות שמצד אחד מנהלות איתנו קשרים של מסחר וממשל, ומצד שני מעודדות חרם נגד ישראל ובנייה בשטחי C. זו התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של ישראל, ואני בהחלט בוחן גם אפשרויות חקיקה בסוגיה הזו".

דגל נוסף אותו מקדם קלנר בכנסת הוא להגדרתו נושא "הכלכלה החופשית ושחרור המשק מחסמים ומכסים". לדבריו, "במיוחד בתקופת הקורונה אנחנו מגלים עד כמה מכבידות עלינו הבירוקרטיה והרגולציה, וכמה אפשר לפשט את הדברים לטובת בעלי עסקים. אמנם נרשם שיפור גדול בתחום בשנים האחרונות אבל עדיין יש לנו הרבה עבודה".

במסגרת זו, ח"כ קלנר הגיש הצעת חוק להכרה במעמד של עוסק זעיר והפחתת נטל הבירוקרטיה על עסקים בעלי הכנסות נמוכות. "יש היום הרבה אנשים שמפעילים עסק בהיקפים קטנים אבל עוד לפני שקיבלו לקוח אחד צריכים לעבור מסכת בירוקרטיה שלמה בכל מיני רשויות", הוא מסביר ומוסיף: "המצב הזה גורם לכך שאנשים מעדיפים לעבוד בשחור או לא לעבוד בכלל. לכן אני מציע להקל עליהם ולפטור אותם מרוב הנטל. ההצעה זוכה לתמיכה מסיעות הבית השונות וחתומים עליה גם הילה שי וזאן מ'כחול לבן', עידן רול מ'יש עתיד', יעקב מרגי מש"ס, מתן כהנא מימינה ועמית הלוי וקטי שטרית מהליכוד. למרות שכרגע אנחנו תקועים עם ממשלה שמתקשה להזיז דברים אני מאמין שנתגבר ובסוף נעביר את החוק".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. ח"כ קלנר
    בבקשה תוביל, תסתכל קדימה, וכולנו אחריך.
    עד עכשיו כל הנושא היה 'בקיפאון' ולא ברור למה.

  2. בגידה במובנה הרחב וההיסטורי היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיועו לאויב (המוסלמי) במאבקו כנגד מדינת האם של הבוגד, בימי מלחמה או בעת עימות קשה בימי שלום, או בעת סכסוך מזוין ופעולות איבה שאינם בגדר מלחמה מלאה.

    הסיוע המהווה בגידה עשוי להיות בגילוי סודות צבאיים, סודות מדינה וסודות מדעיים, בהשתתפות בתעמולת האויב נגד מדינת האם, בעריקה לשורות האויב ולחימה במסגרת כוחותיו, ובשיתוף פעולה עם צבא כובש.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב(תומכי טרור שמאלנים), דרך בצע כסף (מושחתים שמאלנים) וכלה ברגשות נקם על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש (שמאלנים = חולי נפש).

    [[[אוליגרכיה היא צורת ממשל שבה רוב הכוח הפוליטי מצוי אצל חלק קטן מהאוכלוסייה (שהוא לרוב החזק ביותר גם במובנים אחרים – כלכלית או צבאית). ]]]

  3. ח"כ קלנר הנכבד, רד מעמדת הפרשן, אתה חבר כנסת !
    הליכוד אלופי דיבורים, ובפועל הנציחו את המצב הקיים בו מצביעים ימין ומקבלים שמאל. עם תירוצים וגילגול האשמות למכביר.
    העם לא קונה את זה יותר. נבחרתם להוביל. נבחרתם זה עשור לשלטון ואין שינוי ! נמאס.

  4. הח"כ החדש אריאל קלנר הוא משב רוח לאומי מרענן בנוף הליכודי המתעורר לחיים. אבל גם עליו להפנים שכל הרעות החולות עליהם הוא מתלונן ובצדק הם באחריותו של מנהיג הליכוד שבמשך עשורים לא נקף אצבע כדי למנוע את הנגעים הממאירים של האנטי ציונות שפרו ורבו ומאיימים להטביע את ספינת ישראל.