״גורמים בפרקליטות ובמשטרה החליטו להביא לקץ כהונת נתניהו״

חיים רמון עולה למתקפה: ״השמאל והמרכז התייאשו מלשכנע את הציבור, הם רוצים למשול באמצעות מערכת המשפט והפקידות״

צילום מסך

בשנים האחרונות נדמה כי את השיח סביב מחדלי הפרקליטות בתיקי נתניהו מקדם בעיקר צד אחד של המפה הפוליטית. אך בעיני רבים, אין לכך סיבה מוצדקת. תקדימים משפטיים ושימוש באמצעי חקירה פסולים הם דברים שכל אדם שנפשו חפצה בשימור הדמוקרטיה ראוי שיביע את התנגדותו אליהם.

״הם בפסיכוזה של ׳רק לא ביבי׳״, הסביר את התופעה אמש (14/12) שר המשפטים לשעבר חיים רמון בכנס של ׳התנועה למשילות ודמוקרטיה׳ בו התארח. הכנס נערך לרגל ציון שמונה שנות פעילות של התנועה כאשר את המפגש עם רמון הנחה מחבר הספר ׳מפלגת בג״ץ׳, עו״ד שמחה רוטמן, המשמש כיועץ המשפטי של התנועה.

בפתח השיחה ציין רוטמן כי: ״אין יום מוצלח יותר לקיים את הראיון הזה מאשר יום בו בית המשפט מורה לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים מכתב האישום נגד ראש הממשלה״. רמון הסכים והסביר כי: ״בית המשפט אמר לפרקליטות בעדינות לרדת מהסעיף המגוחך של להעמיד לדין ראש ממשלה או כל פוליטיקאי אחר בקביעה שסיקור מפרגן הוא שוחד. לא היה דבר כזה. הם רצו לנפח את כתב האישום כי הם ידעו שהוא דל מדי. אפילו שי ניצן אמר שזה תקדימי״.

״זה מערער את כל היסודות של מערכת הפוליטיקה-תקשורת. הייתי שם, אני מכיר את היחסים בין מו״לים וכדומה. יש לי מספיק סיפורים שאם נתניהו יזמן לבית המשפט עדים ופרקליטים שיעידו מה היו היחסים שלהם עם עיתונאים בעבר ובהווה, יהיה מאוד לא נעים להרבה אנשים. אפשר להביא עשרות מקרים שבהם פוליטיקאים קיבלו סיקור אוהד ׳ושילמו׳ כביכול. זו האשמה מופרכת שאין לה בסיס והפרקליטות צריכה לרדת מזה״.

מלמטה למעלה

במהלך השיחה הציג רמון את המניעים מאחורי חקירות נתניהו כפי שתופס אותם. ״להערכתי עד לשנת 2016-2017 נתניהו היה מאותרג. למשל, לא חקרו את ׳ביביטורס׳, מנדלבליט סגר את תיק ׳ביביטורס׳ השני וגם כל התיקים של שרה נתניהו נסגרו. נתניהו שילם בשביל האתרוג בכך שהגן על המערכת, כמו שהתנגד לפיצול תפקיד היועמ״ש״.

״מה שקרה ב-2017, ואין לי הוכחות לזה, זה שחל שינוי ביחסים עם נתניהו. עד אז הפרקליטות לא נגעה בו, כל התיקים שקמו ירדו מסדר היום. ואז להערכתי גורמים בתוך הפרקליטות ובמשטרה החליטו שהם רוצים להביא לקץ כהונתו של נתניהו, לחצו מלמטה, והלחצים מלמטה עשו את עבודתם״.

רמון אף התייחס לנושא ׳תפירת התיקים׳ שמבצעת לכאורה הפרקליטות. ״כשמני מזוז נכנס לתפקיד היועמ״ש הוא אמר שמצא מדיניות של סימון מטרות ותפירת תיקים. הוא סגר את התיק של אריק שרון והיה כפסע מלסגור את התיק שלי, אבל אז הגיעו הלחצים וההתקפות עליו, כולל השיר של נתן זך ׳היועץ מזוז שנקנה בזוז׳, והוא התיישר לאט-לאט והפך להיות מהגרועים שבהם״.

״גם כשביילין היה שר משפטים הם ניהלו נגדו מערכת בזויה של שקרים כמו עלילות יחסים הומו-סקסואליים עם מקורב שלו, רק כי רצה למנות מישהי שאינה משפטנית. אפילו מנדלבליט אמר שתפרו לו תיק. כל המקרים האלה נמצאים תחת מה שכינה מזוז ׳סימון מטרות׳. גם כאשר שי ניצן היה אומר ׳אצלנו לא תופרים תיקים׳ המשכתי לומר שהוא תופר ועוד איך, והוספתי גם שהוא מוזמן לתבוע אותי דיבה. הוא כמובן אף פעם לא תבע״.

״המערכת היא כל כך חזקה, ומנדלבליט עד שלב מסוים עמד נגדה. אם הוא היה חזק מספיק הוא היה מוריד את האישום בשוחד ב-4,000 והיה מסתפק במרמה והפרת אמונים. וגם במרמה והפרת אמונים – רק אחרי שעשית משהו אומרים לך שמה שעשית נהיה עבירה, שזה משונה מאוד. זה נגד הכלל של אין עונשין אלא אם כן מזהירין״.

סכנה לדמוקרטיה

״ברק עשה מהפכה משטרית שהיועץ המשפטי הוא זה שקובע מה החוק והוא זה שמייצג את הממשלה״, קבע רמון, והוסיף כי: ״פוזנר אמר על ברק שהוא היה ׳פיראט משפטי׳, כי הוא שדד את הדמוקרטיה מהציבור. אסור לפגוע בדמוקרטיה, זה הדבר הכי יקר, רק באמצעותה מתאפשר מצב בו פעם אחת אתה בשלטון ופעם אחת אני בשלטון״.

בעיני רמון ״אהרון ברק היה פוליטיקאי יוצא דופן, גאון״. לדבריו: ״הוא הבין איך הוא יכול להשיג את תמיכת הימין ולא לחצות קווים אדומים. הוא ידע ללכת על הסף ולא לחצות את הגבול, כדי שהימין לא יתקומם נגדו. אך יורשיו, שלא מגיעים לרמתו, הולכים בדרכו ולא מבינים את התחכום שלו איך להיות גם משפטן וגם לא לחצות קווים שיגרמו לכך שחלקים הולכים וגדלים בציבור יהיו נגדם״.

״כשיאיר לפיד היה שר אוצר הוא אמר ב-2014, לא לפני המון שנים, שמערכת אכיפת החוק והפקידות ביצעו השתלטות עוינת על הדמוקרטיה. הוא אמר שהוא יכול להציג עשרות, אם לא מאות מקרים בהם מערכת אכיפת החוק שמה למרמס את הדמוקרטיה. הוא הסביר שהם עושים את זה כי הם חושבים שהפוליטיקאים הם במקרה הטוב לא-יוצלחים שאי אפשר לסמוך עליהם ובמקרה הרע הם מושחתים. לפיד הסביר ב-2014 שהמשימה המרכזית שלנו היא להחזיר את הריבונות לעם. אבל בגלל שהוא לא מנהיג ציבור אלא נגרר אחרי הציבור, הוא התיישר במשך השנים עם הציבור שלו, שבא ברובו מהאליטות, מהבורגנות הלבנה. והוא אף פעם לא הסביר את ׳הפליק-פלאק׳ הזה, זה אופורטוניזם גס״.

לדברי רמון: ״מכחול לבן ושמאלה רוצים לתת את השלטון למשפטנים, אז למה לבחור בכם? נבחר ישר במשפטנים. הם משחקים אותה, מעמידים פנים, מכיוון שכבר שנים שהשמאל והמרכז בישראל התייאשו מלשכנע את הציבור הרחב בעמדותיהם. הם רוצים למשול באמצעות מערכת המשפט והפקידות. וזה הגיע לשיא, עכשיו אפילו חוקי יסוד הם כלום בעיניהם ואין להם שום בעיה לשנות אותם כטוב בעיניהם. לא היה בג״ץ כמו שיש היום אם בן-גוריון או איש כמותו היה עומד בראשות הממשלה. בן גוריון היה מזכיר ליועמ״שים שהוא והממשלה הם הריבונים״.

רמון סיפר כי במהלך תפקידיו כשר בממשלה נתקל בהתנגדות הדרג הפקידותי ביחס להחלטות מדיניות שונות, והסביר כי כאשר פקידים מנסים ״לשים מקלות בגלגלים״, הפתרון הוא להישיר אליהם מבט ולהודיע בתקיפות מה הולך להתבצע בפועל. ״היועמ״שים מבטלים לשרים חוקים שהם רוצים להגיש ואומרים שזה לא יעמוד בבג״ץ וכל מיני מושגים שהומצאו בישראל. בתור שר, זה מה שהיו אומרים לי כל הזמן. אז הייתי אומר להם שאין בעיה, תגישו בג״ץ. היום אני יכול לספר שאף פעם לא הפסדתי בג״ץ״.

״כל פעם שפקיד היה אומר לי ׳לא׳, הייתי מתקשר למזכיר הממשלה ואומר לו שאני מפעיל תקנות לשעת חירום וכך הצלחתי לבצע שינויים מהותיים במערכת. ולכן הם הבינו שהם חייבים לסכל את המינוי שלי. וחולשת המערכת הפוליטית הובילה לכך שמערכת המשפט נגסה עוד ביס ועוד טפח וכיום המערכת המשפטית התעצמה למקום שלא קיים בשום מקום בעולם״.

השמאל של פעם

״מדוע זו עמדה כל כך נדירה בשמאל?״, שאל רוטמן. ״למה קשה למצוא אנשי שמאל שתופסים את הפקידות ואת הסכנה שלה למדינה ומבינים את חשיבות שיתוף הפעולה הפוליטי עם ישראל השנייה?״. רמון השיב כי בעיניו: ״חלק גדול בשמאל ובמרכז לא מכבדים את הדמוקרטיה. ההפגנות בבלפור הם לא נגד ביבי אלא נגד אלה שבחרו בביבי. זה מגיע לכדי אי-כיבוד תוצאות הדמוקרטיה והבחירות, שבא לידי ביטוי בהפגנות״.

״השמאל התנתק ממורשת בן-גוריון שאמר ׳מדינה מעל הכול׳. כאשר באה בשנת 1947 הוועדה מטעם האו״ם לבדוק האם לתת ליהודים מדינה, בן-גוריון הלך לחזון איש וחתם איתו על הסטטוס-קוו כדי שלא יעידו בפני הוועדה שהם נגד מדינת היהודים״.

״ז׳בוטינסקי אמר זאת בשפה יפה יותר. ב-1934 הוא כתב מכתב לבן גוריון בו מסביר לו שאפילו שהוא לא סוציאליסט, כל עוד מדינת היהודים תקום, גם אם תחת משטר סוציאליסטי – הוא יסכים לכך. וגם אם היא תקום כמדינה דתית הוא יסכים, ואפילו אם שפתה תהיה יידיש, ובלבד שתקום מדינת היהודים. ז׳בוטינסקי ובן-גוריון הבינו עד כמה חשוב המיקוד הזה. בן-גוריון נתן המון לחרדים ולמפד״ל ואפילו הקים להם סניפים, כי הם תמכו במה שהיה צריך שיתמכו. ביבי מבין את זה לעומק, אך השמאל איבד את זה לפני שנים״.

״השמאל עוסק ב׳פוליטיקלי קורקט׳״, הודיע רמון. ״דוגמה שמוציאה אותי מדעתי זה מהגרי העבודה. הם מסתננים, עוברים על החוק, אך אנשי השמאל מגבים אותם ביחד עם בית המשפט העליון ואני פשוט לא מבין את זה. בענייני הגירה תפיסת העולם של הפקידים במשרד המשפטים זה ליברליזם מופרע. איתמר בן גביר עשה פעם מעשה, אולי היחיד שעשה שאיתו אני מסכים, והביא כמה מסתננים לבריכת גורדון. כל יפי הנפש ברחו כל עוד נפשם בם, וחלק לא חזרו עד היום״.

את הראיון סיים רמון בטון מודאג. ״לצערי הרב המערכת הפוליטית לא עוסקת כיום בתוכן אלא רק בשאלה אם אתה בעד או נגד ביבי. אם אני לא אומר שהוא מושחת שצריך לשבת בכלא, אז אני ביביסט. אבל לא השחיתות מעניינת את השמאל הצבוע ובעל המוסר הכפול״.

״הרי בפוליטיקה הישראלית אין אדם מושחת יותר מאהוד ברק ואין להם בעיה עם זה שהוא היה מועמד ברשימת ׳מרצ׳. אלדד יניב אמר שברק לקח לכיסו בבחירות חצי מיליון דולר ואני תיקנתי שזה היה 650 אלף דולר. הוא אמר שקיבל מקרן וקסנר 10 מיליון עבור עבודה שעשה בשבילם אך אמר שבפועל לא עשה את כל העבודה. אני הייתי מחזיר את הכסף, אך הוא כמובן לא החזיר. אבל בגלל שהוא נגד ביבי הכול בסדר״.

רמון העיד כי: ״רבים מהשמאל הצבוע שואלים אותי למה אני תומך בביבי ואני עונה שאני לא תומך בביבי, אני תומך בכם, אני מגן על זכויות הנאשמים והנחקרים בישראל וזה יכול להיות גם כל אחד מכם. עכשיו זה הוא, ואם יש חקירה נגדו אז שתתנהל בצורה נקייה. על זה אני מגן, אני לא מגן עליו אלא על כולנו״.

רמון סיכם כי: ״חלק גדול ממה שקרה במשפט שלי, העלמת ראיות, סחיטה באיומים וכו׳ קרה גם בתיק של נתניהו, ואני אומר את זה באחריות״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

51 תגובות למאמר

  1. קודם הפרקליטות באה ליעקב נאמן – שמחתי
    כאשר הפרקליטות באה לרפול – שמחתי
    כאשר הפרקליטות באה לאביגדור קהלני – שמחתי
    כאשר הפרקליטות באה לרובי ריבלין – צהלתי
    כאשר הפרקליטות באה לנתניהו – הפגנתי
    כאשר הפרקליטות באה לדרור חוטר ישי – שתקתי
    כאשר הפרקליטות באה אליי, כבר לא היה מי שיעמוד לצידי

    וזו ילדים, הסיבה מדוע מדינות דיקטטוריות נקראות מדינות משטרה. לא מדינות ללא בחירות. לא מדינות לא דמוקרטיות – אלא מדינות משטרה. בכל דיקטטורה בעולם, גם אלה של ימי הביניים – התקיימו "משפטים". אבל בשביל להכיר את זה – צריך ללמוד היסטוריה. לא תולדות רצח ישראלים, עבור מיצובישי מאוסל, אלא היסטוריה. אבל כדי ללמוד היסטוריה, אי אפשר להיות נוכל סמולני.

    1. אף אחד לא יבוא אליך- אתה יכול להיות רגוע.

    2. ברור שלא. איך תוכל לבוא אליו – אם לא הבנת מה הוא כתב.

  2. ללא ספק.
    אל-קפונה ועוד אלפי ראשי אירגוני פשע יכולים ללמוד אצל בכירי הפשע הגדולים ביותר.
    "מערכת המשפט הישראלית" !!!
    היום יותר מבעבר ירדו שפלי-האנוש למדרגה ממנה איך דרך לעלות.
    היום יותר מתמיד חייבים לחדש את עמוד הקלון ולהעמיד בהם את ברקרקב, שמנדלשפריץ "פרשת מקץ בושה וחרפה". עליליאת בן-עכברוש וכל אותם הנזקים של עם ישראל.
    אם יתברר כי זו עלילת דם כנגד נתניהו. חייבים לחייב אותם בכל העלות של החקירה.
    במקום היצורים הנאלחים האלו. להעמיד זונות ומסוממים לשפוט את הצדק. הם ראויים הרבה יותר מהעליבות המשפטית שיש לנו היום.

    1. אני זוכר את התקופה שב- FBI היו בפסיכוזת ״רק לא אל קפונה״. הם רצו להביא לסיום הכהונה שלו בכל מחיר.
      תגידו זה נשמע לכם רציני? על עיכוב קל בתשלום מס מפרקים ארגון שלם שמספק עבודה למאות מהגרים?

    2. קונספירציות אם. אם.למה לקלל אנשים וגופים ישרים שבלי משא פנים עושים מלאכתם.. אפילו מול זה שמינה אותם.. הם אינם יכולים לעצום עיניים מול אדם חזק שהשתלט על המדינה בפרט אם יש לו ארבעה תיקים לפני השטיקים הנוספים. להיות ימני זו אינה סיבה להיות פושע.. ולצערי ביבי אינו ימין אמיתי.

    3. יואב עוד בוט בולשביק. לכל מקום לגרור את נתניהו ולהכפיש אישית בכל כוחם. יבוא יומכם

  3. הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד הדיקטטורה הבולשביקית (יום בסטיליה יהודית)!
    הגיע הזמן שהם יתחילו לפחד מהעם!!!

    “כשממשלות חוששות מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    תומאס ג’פרסון – הנשיא השלישי של ארצות הברית

    1. אתה בהחלט צודק לגבי יום הבסטיליה היהודית, רק ככה הם ירדו מהעץ הענק שהם נמצאים עליו.
      דבריו של תומאס ג'פרסון תואמים את המצב הנורא שאנו חיים את עריצות מערכת המשפט בישראל .
      רק הפיכה אזרחית תשנה את העריצות המשפטית.

  4. יש צדיק אחד בסמול וזה חיים רמון.. כל השאר הם אנשים בזויים, כדוגמת יאיר לפיד, וחבר שותפיו השוטים, עם המנטרה הקבועה "רק לא ביבי".. לאור הגילויים המרעישים בתפירת התיקים לנתניהו , חובה על מנדלבליט למשוך את התיקים מבית המשפט, כי התוצאות יהיו אסון לפרקליטות, ועדיף לא להתבזות, מה שמוזר איך בית המשפט בראשות השופטת רבקה פלדמן לא פסקה לביטולו.. יכול להיות שהיא חסה על הפרקליטות, ונתנה להם אפשרות לרדת מהעץ שנתלו עליה, השאלה אם מנדלבליט יש לו עמוד שדרה כדי לבטל את כתבי האישום התפורים.. או שעדיין מחזיקים אותו בגרון. ליאת בן ארי ודינה זילבר שני הסמולניות שעדיין שולטים בארגון הפשע של החונטה המשפטית..

  5. ביבי לא נגע בהם כי פחד, וכנראה צדק טקטית אך לא אסטרגית הגיב:

    רמון צודק 100%

  6. גורמים בפרקליטות למען בעלי הון.זה הקטע המפחיד
    נגעו להם במלט בגבינה בקוקה קולה.ביבואן הבלעדי.
    הפריעו להם בשוד הציבור.הפרקליטים הם כלי משחק בידי ההגמוניה המושחתת
    ניצן לא הגיע לעליון.נצחון העם.את השחיתות החלמאית

  7. חיים רמון מפיץ שטויות!
    הענין הרבה הרבה יותר פשוט מכפי שהגיגיו של רמון מנסים להציג :
    פשוט-נתפס גנב ונוכל (נתפסים כ
    אלה עשרות ביום על ידי המשטרה)והגנב שהוא גם בוגד וגם נוכל-עומד לדין. מה חדש כאן???
    מקצועו של הגנב הבוגד והנוכל הוא ראש ממשלה ,אבל זה לא חשובשכן כל בעלי המקצועות שווים בפני החוק. רמון הוזה הזיות. אלה שטויות.

    1. תחשוב אם עושים קומבינות בכדי לפגוע בראש ממשלה או שר וכו… בשביל אינטרס אישי , זה דקטטורה , יש הוכחות שיש שחיתות זה לא סתם! אז מה יגיד האזרח הקטן שרואה את כל המערכת הזאת? אם ככה עושים להם אז מה יהיה עם האזרח הקטן?

    2. אדון גרינברג התבלבל, ולא הבין שבמערכת דמוקרטית, לכל היותר תופסים – חשוד.
      ואז מנסים להכויח במשפט, מתוך הנחה שהוא חף מפשע, במה בדיוק הוא אשם.
      ואם לא מצליחים להוכיח – אז משחררים.
      ובמקרה שבו מראש ממציאים חשדות שלא תופסים בשום מקרה אחר – מדובר כבר ברקבון מסוג אחר.
      אבל אדון גרינברג לא מבין שבאותה קלות, ואף בקלות רבה יותר, יכולים לעשות את זה גם לו. ואת זה סמולנים לא יבינו אף פעם.

    1. יש סיבה לירידה התלולה במעמד מערכת המשפט בארץ. חוסר אמון הולך וגובר בפרקליטות. רמון מציע הסבר הגיוני. מתי תתחיל המערכת לבדוק את עצמה?

  8. חחחח כמובן. כל השוטרים, הפרקליטות, העיתונאים, השופטים ובתי המשפט, שעד היום עשו עבודה מצוינת, כשזה מגיע לביבי המלך שלנו- כולם שקרנים, שמאלנים, מעוותים את המציאות. אם תתחילו לבדוק עובדות בשטח, תראו שהם עדיין עושים את העבודה שלהם מצויין, פשוט כרגע זה לא נעים לכם, אז אתם מסיתים. בוכים ומסיתים.

    1. הם מעולם לא עשו עבודה מצוינת, רק שהתלונות של פשוטי העם לא מעניינות אף אחד. מספיק שתסתכל על מדד פשוט אוביקטיבי – מדד ה'סחבת'. הרבה נושאים נגררים שנים במערכת המשפטית ללא סיבה נראית לעין

    2. התגובה הדמגוגית התורנית של האיש אטום המחשבה שאינו מבין באיזו קלות יכולים לעשות את זה גם לו. מספיק אחד שיתלונן עליו, ואם הוא חשוב מספיק – הפרקליטות תסיים את חייו או לכל הפחות את המוניטין שלו.

    3. אתה הבכיין הראשי כאן. חילקת ציונים לכל מי שהוא שמאלן. אתה בעצמך שמאלן חלול עם דעות מקובעות ומרובעות.
      נראה לי שאתה זרוע אחת מהתמנון הגדול של המשרדים והמערכות שאין להם לא דין ולא דיין.
      הם מושלמים ומשולמים כמו שצריך ואין בהם שום כתם והכל מקצועי.
      כל עוד שזה לא פוגע בך אתה גיבור…
      יש לך הוכחות ועובדות לכל מה שאתה אומר?

  9. איש אמיץ. התמונה שהציג אמיתית ומפחידה. בבלפור מפגינים נגד הדמוקרטיה. לשמאל מוסר כפול והוא לא אמין…לכן אינו מצליח לשכנע.

  10. חיים רמון = צדק. נקודה.
    הגענו למצב בעם ש:
    1. לא מאמינים לתקשורת. בלאי.
    2. אבדנו אמון במערכת המשפט.
    3. " רק לא ביבי" כל האמצעים כשרים.
    רוצה לומר " רק ביבי".
    4. שמאל- הרס הדמוקרטיה.

    פםגינים- פשוט בדיחה. לכו תסתכלו במראה ותגידו למי ששולח אתכם שאתם יוצאים מהמשחק. המלצה

  11. חיים רמון הוא אחרון להטיף מוסר ויושר,כאדם מורשע בביהמ"ש. ראו את חברו וחבר נפשו הפוליטי מנדי בראון מעכו, אשר עשה מיליוני שקלים בהיותו חבר מועצת העיר בעכו ומחזיק תיק איכות הסביבה ובמקביל שימש כיועץ בשכר של מיליוני שקלים בפרוטרוט מפעל אשר זהים והרג עשרות עובדים במפעל. חיים רמון אתה מושחת והערביים ואל תטיף לנו מוסר.

  12. חיים רמון נכון שעשו לך עוול ופשוט דפקו אותך. – עובדה. אבל…זה הכניס אותך לפסיכוזה שכל מערכת המשפט מוטה ודפוקה ואתה מקיש לגבי נתניהו.

  13. תמיד רמון היה דעתן אתה יכול להסכים איתו או להתנגד לדעותיו אבל תמיד אמר את אשר על ליבו ללא פחד או מורא ועל כך מגיע לו שאפו ענק אני מאמין שרמון שמכיר את המערכת כל כך טוב נלחם על מנת לתקן את המערכת ולא על מנת לפגוע במערכת .למרות שיגידו ברור הוא עבריין מורשע ויש לו אינטרס לפגוע במערכת אבל אני מאמין שרמון עושה את הדברים לא מתוך אהבת מרדכי אלא מתוך טובתה של מערכת המשפט שתתנהל בצדק היושר בשקיפות ולא כמו חונתא שהכל נשאר במשפחה ואת הכביסה המלוכלכת מכבסים רק בבית ורק בתוך הבית לכן חברים יקרים אגב גם אני לא חסיד של ביבי למרות שאף אחד לא יכול לקחת מימנו את מה שעשה לטובת המדינה ..מה ששלו ..לגמריי שלו ועם זאת אני חושב שהכנסת כולה מקיר לקיר צריכה להצביע על הגבלת קדנצייה ל2 קדנציות או למקסימום 8 שנים במצתבר אגב גם לראש ראשות לדעתי וטובה שעה אחת קודם

    1. מה קרה לסמולן הישר חיים רמון.. מה עירער אותו שהוא נזעק למען ישו הקדוש שהעלילו עליו ארבעה תיקים.. ועוד צוללות וכו.
      מתוך שלום המדינה בחש עם הבן דוד.. ולא עם ראשי הביטחון הגנבים. צריך לשלוח את השבכ צה"ל וכל המומחים לכלא..

  14. מערכת המשפט הלכה כמה שהפוליטיקאים הרשו לה ללכת. רמון עצמו אומר שאצל בן גוריון זה לא היה קורה. ולכן רק פוליטיקאים אשמים. הם נזכרים שהמערכת המשפטית מושחתת רק כאשר היא מתחילה לגעת בהם עצמם. אז ביבי הגן על המערכת? יופי. עכשיו הוא אוכל את מה שבישל. בתאבון.

  15. כל הכבוד לחיים רמון!
    מתגעגעים לשמאל הערכי האמיתי ובכל המוסר.
    אני ימינית לגמרי. אך השיח הנכבד שהיה עם השמאל הערכי האינטלקטואלי, חסר כ"כ היום.
    מקווה שעוד אנשים טובים וערכיים ינהרו אחרי חיים רמון.
    זו מהות הדמוקרטיה. אלטרנטיבה ראויה לשמה.

  16. כן, זה בדיוק הענין. הוא במהלך נקמה פסיכופטי נגד מערכת המשפט. כמו סמוטריץ שאובססיבי ביחס אליה כי "מפריעה" למתנחלים להשתלט באין מפריע על אדמות וגם הולמת חוקי שבת והפרדת נשים. וקרעי עם איומי הD9 – כי מערכת המשפט מאיימת על נתניהו. ובתווך הח"כית אסנת מארק – שהיא ולא אחרת הוסמכה ע"י הליכוד לבחור שופטים בישראל.
    מי היה מאמין שנגיע לשפל רמה כזה? עוד יסופר בעתיד הרבה עד לכמה נמוך הורידו אנשים אלה את המדינה שהייתה אמורה להיות אור לגויים והפכה אפילה לעצמה

    1. עוד דוגמא לשמאלן אטום עם בעיות בהבנת הנקרא.
      במקום להתמודד בהגיון: חזור על שקר שוב ושוב, לעג לאנשים וכו'.

  17. חיים רמון אחלה גבר הוא מדבר בשם הדמוקרטיה בלבד.
    בל נשכח ונודה באמת שכל אדם הכי פשוט רואה את הרדיפה המכוונת כנגד ביבי.
    מנפחים ומנפחים עד שהכל מתפוצץ בפנים

  18. מדהים!!! ניכר כי הוא מדבר מכל הלב!!!
    אני מסכים איתו בגדול!!!
    נתפלל כולנו כי נמשיך יחד כאחים ומשפט צדק לכולנו!!!

  19. חיים רמון צודק לא מאה אלא מיליון אחוז.
    רואים את כלי התקשורת ערוצים 11 12 13 מעריב הארץ וידיעות אחרונות , נון סטופ כתבות ארסיות ומאשימות יום וערב כנגדו יתרה מכך מרגלים על משפחתו ומשכנעים עובדים שיפרשו ויכפישו את משפחת ביבי , כל זאת על מנת לגגום לכל העולם שביבי ומשפחתו אכן מושחתים לכעורה ,.על כן יש קרקע פוריה לכתבי אישום נגד ביבי ומשפחתו , לפי הפתגם הידוע ״ אם כולם אומרים סימן שסה באמת נכון״ …

    1. ברצוני לחזק את דבריך ולהוסיף.
      במקום שאין לכלוך אין צורך להתאמץ ולנקות.
      לצערי הרב ממה יתפרנסו ערוצי הטלוויזיה 11 12 13 וכן העיתונות והפרשנים אברמוביץ ודרוקר שמפיהם יורקים זוהמה ולכלוך מלאים בטינופת על מנת לרצות את מעסיקיהם תמורת חופן דולרים לכיסם המלא ממילא.
      על כן אנו צריכים וחייבים להתאמץ איך להעיף אותם לכל הרוחות. לבחור בשלטון שישנה את כל המערכות המושחתות מן היסוד

  20. מהראיון הזה אני מבינה שחיים רמון החליט להקים מפלגה ולרוץ איתה בבחירות הקרובות.
    זאת פעם ראשונה שהוא מדבר על בעית המהגרים הפולשים ועל מדינה יהודית וברור שכאן בראיון הזה, חיים רמון התחיל את תעמולת הבחירות שלו.

    1. זה בדיוק מה שחסר לנו, עוד מפלגה.

  21. אני חושב שאתה חסר בפוליטיקה לא בגלל של מראית עין אתה תומך בביבי אלה מפני שאתה אומר את האמת על אהוד ברק.ועל הפרקליטות. ועל השופט ברק ושלא יטיפו לך מוסר .חיים רמון אתה חזק

  22. עם כול הנאמר כאן השאלה היא : מדוע הממשלה השלטת 10 שנים נתנה את התחת למערכת המשפט והפרקליטות לאנוס את הממשלה והעומד בראשה פעם אחרי פעם בביטול החלטות וחוקיי של נבחרי העם .אם זה לא אונס אז מה זה ? אונס זה בעל הכוח מנצל את מעמדו הכוחני לאנוס .על כן צריך להעמיד את האנסים לדין ולא להניח להם להלך חופשי ולהמשיך לאנוס ואפילו לתפוס בגרון את הנאנסים.

  23. שולטים במדינה כבר ארבעים שנה וממשיכים לבכות, ככה זה שאתה משמר את תודעת האנדרדוג.

    1. כמה נוח לך להאשים את הימין שהוא מתקרבן גם כשמוכיחים לך באותות ובמופתים שהשמאל המנוול כבש הגיב:

      את העמדות וירה מהן על הימין כשלימין לא היתה אפילו תעלת התחפרות. אין גבול לצבועים כמוך. אין לכם מוסר ואין לכם מודעות לכלום.

      השמאל השתלט על המדינה אחרי שאיבד את השלטון ב 1977 באמצעות תרגילים מלוכלכים של אהרון ברק הדיקטטור הנאלח וכל תואמיו המשובטים מהמשאל.

      לא לחינם כתב עוד איש שמאל ישר שלא כמותכם – את הדברים כהוויתם:

      פרופ' מאוטנר: בג"צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת!

      השמאל הפסיד הרבה מאד כוח בפוליטיקה וסובל הפסדים פוליטיים גדולים מאד ומה שהוא עושה בעצם, הוא העתיק את הפעילות הפוליטית שלו מהפוליטיקה של הבחירות, שהיא הפוליטיקה של הכנסת, למקום אחר – לבית המשפט העליון – והפך אותו למוסד שממנו הוא מנהל פוליטיקה.

      אחרי 30 שנה של כיוון כזה מצידו של בית המשפט, בית המשפט מוצא את עצמו כרגע במצב של אובדן לגיטימציה…

      יש לנו משבר חמור כרגע עם בית המשפט העליון שהוא מוסד מדינה חשוב מאין כמותו.

      כדאי שנפתח חשיבה חדשה לגמרי לגבי איך הוא צריך לפעול ב- 30 השנים הבאות.

      בכך יעסוק האשכול.

      ****

      פרופ' מאוטנר:

      *באוקטובר 2007, פורסם שמו כמועמד לכהונת שופט בבית המשפט העליון.

      *מנחם מאוטנר הוא פרופסור מן המניין בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב, לשעבר דיקן הפקולטה.

      *הינו עורך ראשי של סדרת הספרים משפט חברה ותרבות היוצאת לאור על ידי הפקולטה למשפטים.

      *היה מראשוני המבקרים את מהפכת "הכל שפיט" של פרופ' אהרן ברק, ואת תפיסת בית המשפט כמין כנסייה של מאמינים חילונים.

      לעיון האשכול:

      https://rotter.net/forum/gil/27789.shtml

  24. יש לחסל את בג''צ במתכונתו הנוכחית. אך ורק ממשלות ישראל תבחרנה את השופטים! הגיב:

    יש לחסל את בג"צ במתכונתו הנוכחית בה השופטים בוחרים את עצמם בעצמם באמצעות ועדה חשאית המתנהלת בלא נהלים כתובים, לפי קריטריונים לא ברורים, באמצעות מסלולים עוקפי ועדה סטטוטורית. יש לבטל את כל השיטה הזו.

    את השופטים תבחרנה, כמו בכל העולם הדמוקרטי, אך ורק ממשלות ישראל המתחלפות ורק לאחר שימוע עומק בכנסת, במהלכו תובררנה עמדות המועמדים ויחסם לעם היהודי ולזכותו על ארצו, הקודמת לכל זכות אחרת.

    מי שיש לו בעיה עם ההמנון או הדגל לא ישמש שופט במדינה היהודית.

    יש לקבוע בחוק שהיועץ המשפטי לממשלה ייבחר אך ורק על ידי הממשלה, כראות עיניה ובהתאמה עם האידיאולוגיה הפוליטית שלה ולא יונחת כפי שקורה היום, כאחד מרשימה שבג"צ קובע.

    יש לקבוע בחוק שהיועץ הינו אך ורק יועץ ואינו קובע דבר לגבי מדיניות הממשלה או מינוייה לתפקידים שונים – שכן כך מתבצעת אידיאולוגיה הלכה למעשה.

    אהרון ברק הוא שקבע בפסיקה הזויה שעצות היועץ יחייבו את הממשלות ומאז שולט היועץ מטעם בג"צ על המדינה. יש לבטל את הפסיקה – שאינה מעוגנת בחקיקה כלשהי.

    אשר לטענה שהפקדת סמכות המינויים במערכת המשפט בידי הכנסת תביא לפוליטיזציה פסולה של ההליך, התשובה היא פשוטה:

    אם הכנסת כשירה לשרת כנציגת העם לצורך חקיקת חוקים שבכוחם אף לחייב כנסת עתידית, יהיה זה מופרך ואף מגוחך לטעון שהיא איננה כשירה לאשר את המינויים לאותו גוף אשר יפרש את החוקים שהיא חוקקה.

    מנגנון דמוקרטי חדש לבחירת שופטים חיוני לא רק לשימור מעמדו של בית משפט החשוף לביקורת ציבורית גוברת. הוא אף ימלא תפקיד חשוב בחיזוק הדמוקרטיה הישראלית בכללותה.

    בין התופעות המסוכנות ביותר העלולות לאיים על משטר דמוקרטי בולטת התפתחותה של תחושה בקרב העם שדעתו אינה נחשבת, שאין לו כל שליטה על מושליו וכי אין טעם אפוא שייטול חלק בענייני ציבור.

    השיטה הנוכחית למינוי השופטים בישראל מעודדת בדיוק את התפשטותה של מחלה זו, שכן המסר שלה הוא שאין להותיר בידי נציגיו הנבחרים של העם את ההחלטות החשובות ביותר ושמשום כך הרכב בתי המשפט חייב להיקבע בידי ועדה סגורה.

    ממשלת "ימין" ממנה רדיקלים סמולנים חסרי כישורים לרמטכ"ל, נגיד הבנק, פרקליט המדינה.

    ממש לא מדובר באליטה כי אם בכנופיה פיאודלית כמו בירדן, מצרים וסוריה.

    לעיון האשכול:

    https://rotter.net/forum/gil/27766.shtml

  25. כך נוצל ''שלטון החוק'' כדי לסתום את פיותיהם של הממשלה ושריה הגיב:

    ראש ממשלה פיקטיבי

    התקדים של היועץ זמיר, העיגון של השופט ברק. צריך לקרוא את הפסיקה כדי להאמין: כך נוצל "שלטון החוק" כדי לסתום את פיותיהם של הממשלה ושריה – כמו 1984 בנוסח ג'ורג' אורוול. הפרק "איך קרה שהיועץ עלה למעלה" מספרו החדש של שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן…

    העובדה היא שבסדרת מהלכים…עלה בידי זמיר וברק להנהיג דין שקשה למצוא לו אח ורע בעולם – דין שעִרער את השלטון, פגע קשה בשלטון החוק והמיר את שלטון המשפט בשלטון המשפטנים.

    הם עשו זאת תוך עמידה נחושה על עמדה קיצונית וחריגה בשתי סוגיות:

    הראשונה – תוקפה של חוות דעתו של היועץ המשפטי, ועד כמה היא מחייבת את הממשלה.

    השנייה – ייצוגן של המדינה ורשויות השלטון בבתי המשפט, ולא פחות מכך: מי, מתי ולמה יכול להחליט כי המדינה, הממשלה, רשות כלשהי או בעל תפקיד אינם ראויים לייצוג.

    …אין לכללים האלה שמץ לגיטימציה, והם חוטאים לעקרונות בסיסיים של צדק טבעי. הפסיקה הזו איננה בגדר טעות, אלא חריגה של ממש ממִתחם הלגיטימיות…

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4395573,00.html

    ספרו של פרופ' דניאל פרידמן "הארנק והחרב – המהפכה המשפטית ושברה" יצא לאור בהוצאת "ידיעות ספרים"

    תגוביות:

    1.היה כאן פוטש משפטי שצלח – וזאת רק כי כולם, במיוחד מי שהיו מסוגלים להגיב – היו תלויים בפסיקות מחוללי הפוטש ונמנעו מלהגיב או למחות פן יבולע להם.

    2.בקצרה: ברק היה מפלצת שהרסה את המדינה וכדאי שנשכיל לתקן את הנזקים שעשה.

    3.יש להגביל כהונת נשיא העליון לשלוש שנים. כי הכוח עולה להם לראש.

    4.אם ימשול בנו ראש-ממשלה פיקטיבי…שיעמוד בראש ממשלה פיקטיבית, עם שרים פיקטיביים…ולהם יהיה יועץ משפטי פיקטיבי…שייצג אותה בפני בג"צ פיקטיבי…השחיתות במדינה – הפיקטיבית – תמוגר לנצח!!!

    5.פרידמן נבחר ע"י הריבון = העם. מי בחר בשופטי בג"צ ומאילו נימוקים סודיים?

    6.סוף סוף מישהו חושף באומץ את האמת על כנופיית שילטון החוק.

    7.יש לשנות את בחירת השופטים אחרת הם ימשיכו לשלוט במקום הממשלה והכנסת.

    8.כאן מדובר בהפיכה משפטית מסוכנת ביותר. הפיכה שלמרביתנו קשה לזהות ממבט ראשון ובטח שאין בידנו את הכלים להילחם בה.

    1. אתה הבכיין הראשי כאן. חילקת ציונים לכל מי שהוא שמאלן. אתה בעצמך שמאלן חלול עם דעות מקובעות ומרובעות.
      נראה לי שאתה זרוע אחת מהתמנון הגדול של המשרדים והמערכות שאין להם לא דין ולא דיין.
      הם מושלמים ומשולמים כמו שצריך ואין בהם שום כתם והכל מקצועי.
      כל עוד שזה לא פוגע בך אתה גיבור…
      יש לך הוכחות ועובדות לכל מה שאתה אומר?

    2. לאברם חסר הבנת הנקרא. כנראה שעליך לקרוא שוב עד שתבין מה כתוב באמת. הסמולן הוא אתה כנראה כי סמול בנוי על גניבת דעת! הגיב:

      בקליפת אגוז מה שכתוב פה זה:

      בקצרה: ברק היה מפלצת שהרסה את המדינה וכדאי שנשכיל לתקן את הנזקים שעשה.

      בג"צ חותר תחת הרוב היהודי במדינת ישראל!

      ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה.

      זה מזכיר את נפוליאון שלקח את כתר המלכות מידיו של האפיפיור והניח אותו על ראשו בעצמו. ברק פשוט דרס את הדמוקרטיה ואת החלטות המחוקקים בישראל.

      ברק פשוט ציפצף על החוק הכתוב ולש אותו כרצונו, באורח אנטי דמוקרטי מובהק, אולי דיקטטורי.

      יכולים נבחרי העם לחוקק מה שיחוקקו, אבל ברק יהפוך את חקיקתם על פיה ויחליט על דעת עצמו, כאילו היה נפוליון מס' 2, בשביל אזרחי ישראל ומחוקקיה".

      שופט אמריקאי בכיר: אהרן ברק – מעין שודד-ים משפטי

      http://www.haaretz.co.il/misc/1.1559062

      ***********************

      והנה הצעה ידידותית עבורך. כדאי שתעיין פה:

      כך השתלט השמאל על בג"צ ומערכת המשפט – כל הפרקים

      https://rotter.net/forum/gil/27344.shtml

      סידרת כתבות על השמאל שהשתלט על בג"צ ומערכת המשפט ומנהל משם את הפעילות הפוליטית שלו אחרי שאיבד את כוחו בכנסת.

      כך מסכם עו"ד יורם שפטל את הסכנה שמהווה בג"צ במתכונתו הנוכחית להמשך קיומה של מדינה יהודית:

      ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה.

      בג"צ חותר תחת הרוב היהודי במדינת ישראל!

      ישראל היא מדינה יהודית ומדינת הלאום של העם היהודי, אך רק רוב מוחלט ומאסיבי של יהודים באוכלוסיית ישראל הוא המבטיח את יהודיות המדינה.

      האוייב הערבי והשמאל הישראלי, בפועל ובשתיקה, בעזרת בג"צ פוסט ציוני עם פסיקות שחותרות תחת הרוב היהודי במדינת ישראל, עושים הכל כדי לבטל את יהדותה של המדינה באמצעות הכנסת לא יהודים רבים ככל האפשר לארץ.

      כמו כן פועל בג"צ באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש".

      http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FLKFKE&c41t4nzVQ=EEJ

  26. בעבר לא אהבתי את שחצנות האיש בלשון המעטה כנראה שהחוויה הלא נעימה שהוא עבר או התוצאה שעשו ממנו עבריין מין על דבר פעוט נשיקה אני בטוח שהשופטים שדנו אותו אלו שהלבישו עליו את התיק גרועים עשו מעשים גרועים בהרבה אך הם לא יגיעו לסטואציה שלו בשנים האחרונות אני מקשיב וקורא את דבריו ברוב הערכה ולא משום שהוא הפך לימני המכה וההשפלה שהוא עבר כך נראה לי האירו את עיניו ואין הרבה שיכולים להביע את הנעשה במדינה טוב ממנו הלואי והיו עוד אנשים כמוהו בשמאל עם אידיאולוגיה והבנה שאנחנו עם אחד למרות חילוקי הדעות הפוליטיים מאחל לו בריאות והצלחה