דעה: תיקוני סער במערכת המשפט הן הבטחות ללא כיסוי

גדעון סער מתעדף את הפלת נתניהו מעל הכול – ולכן להבטחותיו על מערכת המשפט אין סיכוי להתממש

דוברות, צילום מסך

גדעון סער הקים את מפלגת ׳תקווה חדשה׳ עם סיסמה מרכזית: ״רק לא ביבי״. בימים אלה הוא מוסיף לה גם תכנים. ארבעה תיקונים מציע גדעון סער למערכת המשפט: פיצול תפקיד היועמ״ש, ביקורת אפקטיבית על הפרקליטות, שימוע פומבי לשופטי העליון ושמירה על זכויות נחקרים.

הצעת החוק הראשונה שהגשתי הייתה לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ולכן אני כמובן שמח שגדעון סער שותף עתה ליוזמה זו. את נושא הביקורת האפקטיבית על מערכות האכיפה אני מקדם בשלל דיונים ויוזמות. חשוב ביותר שהנציבות תהיה מנותקת ממערכת המשפט ושיהיו לה סמכויות של חקירה והעמדה לדין. לגבי שימוע לשופטי העליון – זהו נושא חשוב ואני שמח שגדעון סער שינה את עמדתו, שהרי בעבר הוא היה מאלה שטרפדו יוזמה זו.

אולם כל זה מעט מדי. יש לשנות את השיטה לבחירת שופטים. השיטה כרגע, לה אחראי גדעון סער, מאפשרת וטו של שופטי העליון על כל מועמד. כך, אנחנו נשארים למעשה עם שיטת ״חבר מביא חבר״ ההרסנית. שימוע בלבד, הוא במקרה הזה לא יותר מכוסות רוח למת.

שינויים נוספים שנדרשים הם שינוי ׳חוק יסוד: השפיטה׳ ואף להגדיר במפורש את סמכויות המערכת. הכרחי גם להגדיר בצורה ברורה את זכות העמידה ולבטל את ההרחבות שניתנו לה באמצעות דוקטרינת ״הכול שפיט״, שבאמצעותה גנב בית המשפט את המדינה מהעם.

בנוגע לשמירה על זכויות נחקרים, אני מברך את גדעון סער על היוזמה וגם על נושאים שהוביל בעבר. להצעותיו אני מצרף גם את הצעת החוק שיזמתי לצורך באישור שופט לחיפוש בטלפונים ניידים, בדומה לחיפוש בבתים.

רק לא תיקון

תוכניות יש למכביר. אני וחבריי בליכוד, בגיבוי ראש הממשלה, נחושים להוביל אותן בכנסת הקרובה. זה מבורך כמובן שלמפלגה יהיו גם תכנים חיוביים ולא רק שלילה פרסונלית. אבל מה שיותר חשוב מכתיבת תוכניות, הוא סדר העדיפויות של מפלגת ׳תקווה חדשה׳. כי אם סדר העדיפויות הוא קודם כל הדחת נתניהו, המשמעות היא שגדעון סער יקים ממשלה עם לפיד, ניסנקורן ו׳מרצ׳. ואז כל ההבטחות לרפורמות במערכת המשפט, ייזרקו לפח.

אולם אם התוכן זה מה שחשוב, המשמעות היא שעל סער לזנוח לאלתר את הרטוריקה המחרימה את נתניהו ולהתמקד בתכנים ובדרישות שיציג במשא ומתן הקואליציוני העתידי. כרגע נראה שהמסר המרכזי הוא: ׳רק לא נתניהו׳, וכל שאר המסרים הם עטיפה. עם מסר כזה, כל שאר האמירות ה״ימניות״ אינן אלא מניפולציה, כדי לקושש קולות של אנשי ימין תמימים. זו לא ׳תקווה חדשה׳, זו פוליטיקה פרסונלית מאוסה.

מניפולציה דומה ראינו כשראשי ׳כחול-לבן׳ הבטיחו גם שלא יישבו עם נתניהו וגם שלא יקימו ממשלה בתמיכת המשותפת. לא עברו 24 שעות ממערכת הבחירות הקודמת וכבר הופרה ההבטחה להקמת ממשלה עם המשותפת. ׳רק לא נתניהו׳ היה בשבילם מעל הכול.

ומה באשר למה שמכנה גדעון סער ״חקיקה פרסונלית״? תמוה בעיניי, שמי שמבין את הבעייתיות בהיעדר האיזונים והבלמים על הפרקליטות, לא מבין שלא החקיקה בענייני נתניהו היא הפרסונלית כאן. האכיפה הבררנית הזדונית כנגדו, על-ידי מערכות שיצאו מכל איזון, הן הפרסונליות.

מי שמבין שיש כאן מערכת שמטילה אימה על נבחרי הציבור, לא יכול להחריש נוכח התיקים התקדימיים כנגד ראש הממשלה מהימין. ומי שמעדיף להחריש, מוטב שלא יתהדר בנוצות של ״תיקון״ המערכת ושל ״תקווה חדשה״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. גם גדעון סער וגם אריאל קלנר מתעסקים בקוסמטיקה במקום בעיקר. הרעיון של שימוע לשופטים מטופש וחסר תוחלת אם לא יהיה שינוי במי שממנה את השופטים נחזור לקבל בדיוק אותם שופטים עם שימוע או בלי שימוע. השימוע לא יפריע כהוא זה למערכת להמשיך להכניס אנשים כדמותה וכצלמה. הבעיה העיקרית היא לא ב'שיטה למינוי שופטים' כפי שכותב קלנר השאלה האם שלשה שופטים יכולים להטיל ווטו היא שולית הרי גם לפני התיקון הזה שהיה מספיק רוב רגיל ורשמית השופטים לא יכלו להטיל ווטו הם בכל זאת שכפלו את עצמם בשיטת חבר מביא חבר. הבעיה העיקרית היא ששופטים ולשכת עורכי הדין בכלל לא אמורים להיות בגוף הממנה שופטים. בדיוק כמו שלא יעלה על הדעת שחברי כנסת ימנו את מחליפיהם כל כל רשות שילטונית לא ממנה את מחליפיה היא. מינוי שופטים צריך להעשות על ידי וועדת חוקה של הכנסת או כל גוף נבחר אחר. הרשות השופטת היא רשות שילטונית וחייבת להבחר על ידי גוף נבחר. כל השאר ההצעות של קלנר הם גם חסרי תוחלת. להגדיר בחוק את סמכויות וכו' דבר דבר חסר משמעות השופטים יפרשו גם את הדברים המוגדרים בדרך 'מהותית' ועולם לא נגמור עם זה. אריאל אומר שיש 'תוכניות למכביר' לא צריך שום תוכניות למכביר צריך לשנות את הגוף הבוחר את השופטים וזהו. כשמנעד השופטים יהיה כמנעד הציבורי בישראל מימלא יהיה איזון וכשאין איזון נכון באיוש השופטים שום איזון מלאכותי על ידי הגדרות וחוקים לא יעזור.

    1. לגדעון סער. ארבע ההצעות שלך לשינוי פני החונטה, מבורכות. אבל, בגץ לא יתן לך. אתי חיות תתנגד במלוא המרץ והפיראט המשפטי יעמוד על רגליו האחוריות כדי שזה לא יתבצע. בית המשפט ה"עליון" גנב את המדינה מהעם הריבון והרס את הדמוקרטיה. אם אתה תכריז שאתה בעד מדינת כל אזרחיה, אהרון ברק יתן לך חיבוק אינסופי.ובכלל אם אתה מכיר מוסד גזעני יותר במדינה, יותר מבגץ, אנא עדכן אותי. אתה עם נסיונך הפוליטי המבורך, הסבר לי כיצד יתכן שבמשך 73 שנות, לא נמצאה משפטנית מזרחית אחת, ולו אחת, שתיבחר לבית המשפט העליון. צפון קוריאה זה כאן. ועוד דבר לתועלתך ולהצלחתך. כל מי שיצא עם הסיסמה "רק לא ביבי ", נכשל. אנא לטובתך אל תחזור על הטעות הזאת. האיש נתניהו עשה עבור המדינה מעל ומעבר למה שעשה כל ראש ממשלה אחר וגם בעצם הימים האילו ואין צורך לפרט. הכל ידוע לך.

    2. הכל נכון על זה צריך להוסיף עוד פרט חשוב שיעניק כח למערכת הפוליטית. כל שופט יעמוד לבחירה חוזרת על ידי הגוף הבוחר, לטעמי וועדת חוקה ומשפט יחד עם וועדת הפנים של הכנסת, כעבור 6 שנים. ועוד דבר, לפצל את בית המשפט העליון לשתיים, אחד יעסוק בערעור על החלטות בית המשפט המחוזי ואת ההרכב לעניין זה ימנו שופטי בית המשפט המחוזי מתוך שופטי בית המשפט המחוזי, הם מכירים טוב מאד את הקולגות שלהם, והשני בג"צ שיבחרו על ידי גוף פוליטי נטו. נותרה עוד פרצה איך ומי ממנים את שופטי השלום?

  2. אין שום סיבה להאמין שרפורמות במערכת המשפטית (או הכלכלית, כלשהן) יתקיימו אי פעם תחת נתניהו. גדעון סער, גם אם יכשל במימוש הבטחותיו, לפחות מציף אותן לתודעה. בליכוד היו מעדיפים לצווח 'שמאל' לעוד עשור. אולי ח"כ קלנר באמת נלחם על עקרונותיו בוועדות – לא בדקתי – אבל בפועל עם רה"מ דבר לעולם לא ישתנה.

    1. מה שהציף את הנושא לתודעה וממשיך להציף הם תיקי נתניהו. לסער אין כל תרומה לעניין.
      ואם להסתמך על הנסיון, סער דווקא סייע ליצירת המצב ומסרב להכות על חטא-האם איש כזה יכול אפילו לרצות באמת לעשות משהו?

    2. הצד האפל בקריירה של סער: בשנים 1995–1997 עבד כעוזר ליועץ המשפטי לממשלה מיכאל בן יאיר ובשנים 1997–1998 היה עוזר לפרקליטת המדינה עדנה ארבל. לאחר מכן עבד כפרקליט בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי

  3. נראה שסערה בכוס תה מכווין לכסת"ח – אז זה כן עם כיסוי (:

    גם נראה שהמטרה של ג"ס זה לשתות לבניטו נפתליני משקדייתו המרה [זו שחיסלה כל סיכוי למשפט אזרחי עם "רפורמת סדר הדין האזרחי הנתעבת והנוראה שלה] כדי לבטיח את היותו המפלגה השניה בגודלה [מי אמר שסער לא למד משהו מזה שתמיד המתחרה שלו שתה לבנט בהנאה] ככה שאם השקדיה פורחת – לבניטו נפתליני יש קרחת

  4. סמרטוט רצפה של ביבי משתמש בו עכשיו ואחר כך יזרוק אותו. מי שלא עשה שום רפורמה במערכת המשפט במשך עשרים שנה עד שהחבל התהדק לו על הצוואר לא יעשה את זה גם בהמשך. במשך שנים היתה לנתניהו לגיטימציה ויכוןלת לשנות והוא לא עשה כלום בנושא, עכשיו כאשר הוא נאשם וכבר אין לו את הליגיטימציה לעסוק בזה פתאום הוא מדבר על בלי סוף. זו גניסת דעת פשוטה.

    1. מעולם לא היתה לנתניהו הלגיטימציה. עד לא מזמן הנושא בכלל לא היה בתודעה הציבורית ובלי גיבוי-איך אפשר לקדם משהו.
      למזלנו עלה משפט נתניהו(אני חושד שמנדלבליט ונתניהו תפרו את זה ביחד בידיעה שדבר מזה לא יחזיק מול נתניהו אבל ההשפעה בתודעה הציבורית תשאר) שחשף והעלה לתודעה הציבורית הרבה מפגמי מערכת המשפט וממשיך לשמור עליהם בתודעה.
      מטבע הדברים, המשפט הזה יעלה רק פגמים רלוונטים אליו.
      נקווה שזה יצליח להמשיך לצבור תאוצה ולהשיג תמיכה רחבה בכמה רפורמות נחוצות. כרגע, נראה לי שעדיין אין 61 מנדטים שמעוניינים בשינוי.

      ובכל מקרה, אפילו לשיטתך נתניהו עדיף על זה שהרס את הועדה למינוי שופטים ובכך שיחק תפקיד חשוב בהרס מערכת המשפט ועדיין לא מודה בטעותו.

    2. הבולשביק עם הסגנון הגס הבולשביקי מדבר על גניבת דעת. ואיך אתה מזהה את הבולשביק? מיד בפתיחה הכפשה אישית הכי נמוך שאפשר ועם שפה של ג'ורה

  5. מצחיק שקלנר כותב לנו שהוא וחבריו "בגיבוי ראש הממשלה" נחושים להוביל את השינויים.
    מצחיק פעמיים:
    1. הוא לא יהיה בכנסת הבאה (אולי יהיה בזכות החוק הנורווגי אבל אז ימשיך להיות תלוי בנתניהו)
    2. נתניהו עצמו נגד שינויים במערכת המשפט ומוכן רק לשינויים שיפגעו במשפטו אבל במשך 13 השנים האחרונות הגן על מערכת המשפט (כנראה כדי שיהיה את מי לתקוף)

    כמו במקרה של כחלון, כבר הוכח שאם אתה רוצה להגיע לעמדת השפעה אמיתית על נתניהו אתה צריך לבוא מחוץ לליכוד וזה מה שעושה גדעון סער.

    חבל לי על קלנר, בחור טוב אבל לא ממש רלוונטי בליכוד.

    1. אלו שינויים שהוצעו נתניהו התנגד להם? תעמולת הכזב של הבולשביקים

    2. מרקוס חיפוש קליל בגוגל יפנה אותך לדברי נתניהו עצמו על זה שהוא מנע רפורמות במערכת המשפט

    3. אל תשלח את השני לחפש. אתה הבולשביק הקלסי. שאלתי איזו רפורמה מנע נתניהו? פרט, איזו רפורמה? שאלה פשוטה. מה יותר פשוט?

    4. דבר ברור אל תשלח למאמרים ארוכים. תאמר, ביום זה וזה הציע פלוני את הרפורמה הבאה: ………. ההצעה הוגשה לכנסת ביום……. ונתניהו הצביע נגד. או נתניהו מנע את העלאת ההצעה בכנסת. עד אז אתה בחזקת תועמלן בולשביק עם סגנון השקרים הסדרתיים הידוע

  6. רק טראמפ יהודי יכול לעשות סדר במדינה הקומוניסטית הזאת…כל שאר הפוליטיקאים/המפלגות הם חיילים של הפקידים/הדיקטטורה הבולשביקית!

    אם לעם היה אומץ היינו עושים מהפכה.

  7. הסיבה לכך היא שגדעון סער רק אומר ומתהדר בנוצות ימין, אבל הוא הולך להיות עלה התאנה של השמאל.

  8. גדעון סער מתחייב לא לשבת תחת נתניהו וכמובן הליכוד בממשלה. המשמעות היא פשוטה: אם בדרך נס תורכב ממשלה ללא הליכוד ונתניהו כמנהיגו,הסיכוי שמפלגות לפיד,מר"ץ,חולדאי ודומיהם, שהוא יהיה חייב אותם בקואליציה,יאפשרו לו להעביר אפילו שינוי יחיד כרצונו, קטן מהסיכוי שישראל תנחית אסטרונאוטים על השמש.

  9. הייתי מתומכיו של גדעון סער. אבל לא עוד / ערן רוזנצויג הגיב:

    פסל קולות של יותר ממיליון ליכודניקים, משך בחוטים כדי להקדים בחירות ועמעם מסרים כדי למשוך מצביעי שמאל. 15 שנה הייתי בעדו, אבל בשבועות האחרונים זה לא אותו גדעון סער

    גילוי נאות: הייתי תומך של גדעון סער יותר מ-15 שנה ובעבר אף ערכתי לו כנס בבית הוריי. אבל כשראיתי אותו בשבועות האחרונים – משטה בציבור, מפלג, גורר את ישראל לבחירות תוך שהוא מדבר בשם האחדות והתקווה – לא יכולתי שלא להתמלא באכזבה. האדם שרוממות הדמוקרטיה בגרונו גורס בהתנהלותו את הפתקים של הליכודניקים בקלפיות.

    סער מסתער על הבחירות ומצפה שתדמיתו כפוליטיקאי המחזיק בערכים דמוקרטיים תסייע לו להביא מצביעים מימין ומשמאל. אבל מאז שחזר לפוליטיקה הוא הוכיח למעשה שלא ערכים דמוקרטיים ולא טובת הציבור מובילים אותו אלא אמביציה אישית. זה לא אותו גדעון סער.

    שקיפות היא ערך חשוב בדמוקרטיה אבל עד עתה הוא בוחר לטשטש את עמדותיו (ויש לו עמדות, אני יודע) על מנת להגדיל את מספר הבוחרים משמאל. את הקמפיין שהשיק למפלגתו החדשה הוא מילא במילים ריקות מתוכן, שחוקות, לעיתים מעליבות את האינטליגנציה; מילים ששמענו מפוליטיקאים אחרים שהבטיחו הכול והועזבו בלי כלום.

    עמעום עמדותיו בעייתי במיוחד משום שהוא מכוון לפלח בוחרים שלא מחזיק בעמדותיו בסוגיות כגון המסתננים, התנחלויות ודת ומדינה, והנושאים הללו יעלו לסדר היום הציבורי בקרוב, ככל שהחיסונים יפוגגו את משבר הקורונה.

    שימו לב שסער לא פסל אף מפלגה או אישיות פוליטית אחרת. האם יאיר לפיד ויש עתיד, תמר זנדברג ומר"צ, שלא לדבר על הרשימה המשותפת, ראויים בעיניו יותר מנתניהו והליכוד? אם כן, שיגיד.

    מכאן מגיעה גם הפסילה שלו את בנימין נתניהו, מהלך שלא נובע מטעמים דמוקרטיים או אידיאולוגים אלא פרסונליים גרידא.

    מדובר דה-פקטו בפסילה של יותר ממיליון ליכודניקים שחושבים שראש הממשלה הביא הישגים רבים. אתם מכירים את הרשימה: הטיפול במגפה, מבצע החיסונים, בלימת ההתבססות של איראן, שיפור מעמדה הבינלאומי שלי ישראל, סיפוח הגולן, ההכרה בירושלים, עצירת המסתננים, שימור מעמדה של כלכלת ישראל בדירוגים הבינלאומיים ועוד.

    "סוס מנצח לא מחליפים", אומרים בעולם העסקים וגם בליכוד.

    בהצהרה שלו שלפיה לא יישב עם נתניהו פוסל סער לא סתם ציבור ענק שחושב שראש הממשלה הוא עדיין האיש הנכון, אלא את אותו ציבור שעד עתה תמך גם בו.

    איזו כפיות טובה.

    אגב, שימו לב שהוא לא פסל אף מפלגה או אישיות פוליטית אחרת. האם יאיר לפיד ויש עתיד, תמר זנדברג ומר"צ, שלא לדבר על הרשימה המשותפת, ראויים בעיניו יותר מנתניהו והליכוד? אם כן, שיגיד זאת באופן מפורש.

    מהלכיו הציניים של סער לפיזור הכנסת, באמצעות שלוחיו, נוגדת את דעת הקהל ואת רצון הבוחר, שאינו מעוניין בבחירות מיותרות.

    חרף כל הסערות והדרמות, לפי כל הסקרים הציבור עדיין רוצה את נתניהו כראש ממשלה.

    הפתקים שהכניסו את מיכל שיר ושרן השכל לכנסת לא רצו בחירות מיותרות. במקום להצביע על פיזור הכנסת היה עליהן להתפטר ברגע שבחרו לעזוב את הליכוד. אבל הן ניצלו את כוחן לרעה באופן לא דמוקרטי – בשליחותו או לטובתו של סער.

    סער תמיד התגאה בשיטת הפריימריז הדמוקרטית בליכוד, אבל שנה אחרי שהפסיד בהתמודדות על ראשות המפלגה, הוא הגיע לפתע למסקנה אחרת והקים מפלגה שלא יהיו בה בחירות דמוקרטיות לרשימה.

    כמו אצל לפיד ואביגדור ליברמן, את רשימת המועמדים לכנסת במפלגתו הוא יקבע בעצמו.

    כך, קבוצות מתפקדים כמו "הליברלים בליכוד" לא יוכלו להשפיע והמועמדים לכנסת יימדדו בהתאם לנאמנות לסער. אז מה בעצם הוא עשה כאן?

    https://www.ynet.co.il/news/article/SkviIAHpv

    תגוביות:

    1.גדעון סער? ראשי תיבות= גס.

    2.אמיתי לחלוטין.

    3.מי אתה מר סער ומה תועיל לנו? עוד אחד "רק לא ביבי"? יש לך 80 יום להראות שאתה חדשן ופורץ דרך! פוליטיקאים קטנים יש לנו בשפע! כי עוד עו"ד צנון יבש לא נראה שהציבור צריך!

    4.מפלגת מאוכזבי הג׳ובים של מר גדעון סער. כל מי שיצביע לגדעון סער הם אנשים שהגיעו מהליכוד היות שלא קיבלו תפקיד בכיר. כל אלו שיצביעו למפלגה הזו כולל אנשים שיגיעו מכחול לבן, בנט, יש עתיד ויכול להיות שיגיעו גם מישראל ביתנו בגלל גאולה אבן דוברת הרוסית. לכן לגדעון סער אין שום בשורה חדשה לבשר לציבור חוץ מאשר שהוא לא ישב עם נתניהו וזהו. אז למה שאנשים לא יצביעו ליש עתיד או מפלגת העבודה? לסיום צודק הכתב שכותב שכל מטרתו של סער זה לפלג את הימין ולפגוע בליכוד אבל נקווה שזה לא יקרה.

    5.אני לא מתעב ולא מתלהב מגדעון סער – הדבר הראשון שאגיד: זאב אלקין הרבה יותר חכם, רגיש, מתוחכם, מנוסה ובעל חזון מגדעון סער. הדבר השני שאגיד: שניהם לא מגיעים לקרסוליים של נתניהו. הדבר השלישי שאגיד: כולכם צמודים לנקודת הזמן של היום. תחשבו קדימה: האם יש לפקיד אפור ונעדר כריזמה (לחלוטין!!!) כמו סער יכולת להחזיק מפלגה בקנה מידה של מעל 5 מנדטים? לדעתי – לא. ראו מקרי: גנץ, יגאל ידין, לפידון הדחליל, עמיר פרץ, כחלון ועוד. חבל על זמנכם. הדבר הרביעי שאגיד: נתניהו וגנץ יסחבו את הבחירות על לתחילת הקיץ. חצי עם ישראל יהיה בחו"ל. לפחות 33 מנדטים לליכוד. הדבר החמישי: עוד תהיה רעידת אדמה ו\או מלחמה לפני שיסתיים משפטו של נתניהו (אם בכלל יתחיל).

    6.רק ביבי המלך.

    7.גדעון אבן. במקום שגאולה תהיה גאולה סער הוא נהיה גדעון אבן. כנראה שהיא הגבר בבית.

    8.סער ואלקין יגידו הכל כדאי לקדם את עצמם. ידרכו על כל מה שיהיה בדרכם. יחתרו ולא בירקון תחת כל מי שלא יתמוך בהם. התרוצים יבואו כמו של השמאלנים, ממגלומניות, שנאה ואגו. לא תצליחו לשקר לציבור. חצופים.

    9.העמדות של סער כמו של הנשיא שלו – ריבלין.

    10.ערן מנומק וצודק. גדעון סוכן כאוס. יגרור את ישראל לבחירות שוב ושוב ושוב. הוא מדבר על אחדות אבל פוסל את הליכודניקים. איך ימין אומר שהוא לא ישב עם המפלגה הימנית הגדולה ביותר שהציבור בחר? אז שיגיד שהוא מעדיף לשבת עם השמאל באופוזציה ושהוא שמאל.

    11.כמה כיף לקרוא כתבה על דברים אמיתיים ולא שקרים ודברי בלע. רק ביבי.

    12.גדעון אסון למדינת ישראל.

    13.כל מילה בסלע. צודק בהחלט. מצד אחד סער התפטר, מצד שני השאיר את השכל ושיר, 2 פטריות רעל שפנו נגד האינטרסים של הליכוד ובוחריו, שלא לדבר על פסילה גורפת של נתניהו.

    14.רק ביבי יהיה ראש ממשלה. גדעון סער עשה טעות של מתלמד.

    15.גדעון סער – אנמי, חסר כריזמה.

    16.מילים כדורבנות – מי שרוצה לעצור את האמביציונרים ורודפי הכבוד, חייב להצביע לליכוד ולביבי – ממש רק ביבי. המערכת הפוליטית תתייצב, כולם יבינו את המקום שלהם, ואז אפשר יהיה להתחיל לדבר עניינית על ערכים ואידאולוגיה. כל הצבעה למפלגות אוויר חם, אוירה או אידאולוגיות לא סימפטיות (כגון הרשימה המשותפת או מר"צ) וחלילה מפלגות דיקטטוריות חסרות כל הצדקה אמיתית (ליברמן) תמשיך את התקיעות.

    17.עוד ליצן חצר – סער. רק לא ביבי. מיליון וחצי אזרחים נתנו לביבי את קולם. מי אתם חבורות ליצנים עם סיסמה מטומטמת רק לא ביבי. בבחירות הקרובות ביבי יתחזק בעוד מנדטים, בניגוד לסקרים המדומים שלכם…

    18.כל מילה בסלע. כל הכבוד לניתוח הנכון שלך ערן. סוף סוף התגלה הילד שחשף את בגדי ״מלך״ הערום. גדעון סער רוכב על שנאת השמאל לנתניהו ומנסה לעשות לעצמו נפשות בלא שהוא משכנע שיש לו יכולת ביצוע טובה ממנו. כל זאת תוך חנופה לשמאל ובלא כל הדר ביתרי.

    19.כל מצביעי השמאל תומכים בסער מפלג הימין.

    20.סער הקים מפלגה ממניעים אישיים. מה הוא מחדש? גנץ 2 להתרסקות. לא היתה לו ברירה. אלא שסער איבד את קולות הימין כשיצא מהליכוד ובשמאל יתקשו להבין את המסרים הימניים שלו. בקיצור – סער סיים את הקריירה הפוליטית שלו.

    21.סער בגד בנו, הוא לא תקווה. פעם הערכתי אותו – היום כבר לא. שיקר ורימה. פגע בתנועת הליכוד.

    22.השינאה מעוורת ולא מחמיאה לך גדעון סער. כל מילה בסלע – ממש נכון. פעמיים נטש את הליכוד. הפעם בכדי להקים מפלגה ולעמוד בראשה נגד ביבי. כל כך איכפת לו מהציבור ומכספי הציבור…נו באמת. השינאה והרצון להדיח את ביבי מעוור. חבל. עושה רושם שגם אתה מר גדעון סער מחפש כיסא מטיל ביצי זהב ולא כ"כ אידיאולוגיה, אהבת הארץ וכו'.

    23.מי שגררו לבחירות הם…שי ניצן, מנדלבליט ובן ארי, שהמציאו כתבי פייק אישומי שוחד של כתבות אוהדות ושיגעו לנו את השכל. זכותו המלאה של ביבי לא לתת את גרונו לרוצחי נשמתו ולמנותקי המשפט.

    24.סער מוכיח שביבי צדק. יושבים סביב ראש הממשלה מיני מנופחי אגו, רואים איך ביבי מנצח על התזמורת בכל החזיתות והם חושבים לתומם כמה זה קל. בדיוק כמו אותו אוהד ביציע שמבקר את השחקנים במגרש. סער לא מגיע לעשירית מפעילותו הנדרשת של מנהיג כדי לקרוא תיגר על מנהיגותו של נתניהו. לפני סער יש בליכוד אנשים עם עשייה מוכחת ומנהיגות. סער רוצה לתפוס מקפצה על המותג "רק לא ביבי". פלא שיש עוד אנשים שלא נפלו שדודים לשטיפת המוח. מי שיחליף את נתניהו זה יוסי כהן. תתרגלו.

    25.יש יותר ממיליון ליכודניקים. זו עובדה וביבי לא מושחת. גם זו עובדה.

    26.בז לגדעון סער. חשב שיצליח להתרומם בגלל השינאה לנתניהו. לא אצביע לו לעולם. הוא חסר חוט שידרה שחיפש נקם בנתניהו וחושב שיצליח להתלות על גלי השינאה נגדו. אבל לאנשים כמוהו לא תיצלח הדרך. הוא זבוב ללא כנפיים. רובוטריק עלוב.

    27.סער הוא הכחלון החדש.

    28.סער לוזר. סער עוד אחד שבגד בתנועת הליכוד. רק לפני שנה התמודד מול נתניהו. הוא הובס. עכשיו הצטרף למקהלת רק לא ביבי. אסור בשום אופן להצביע עבור סער. אין שום תקווה רק שנאה מבעבעת.

  10. אלקין, משהו באמת קרה לנתניהו? גיא זוהר בדק מה הוא אמר על נתניהו בשנה האחרונה לעומת דבריו כשעזב את הליכוד הגיב:

    זאב אלקין טען שבשנה האחרונה "קרה לנתניהו משהו". גיא זוהר בדק מה הוא אמר על נתניהו בשנה האחרונה לעומת דבריו כשעזב את הליכוד.

    https://mobile.twitter.com/kann_news/status/1343252806703214598

    https://mobile.twitter.com/fucktheleft_/status/1343253518648549377

    תגוביות:

    1.פעם אחר פעם גיא זוהר, זוהר בשמי העיתונאות הישראלית, כאחד מהיחידים עם יושר ויושרה. נכון. בלי מוזיקה דרמטית ברקע. בלי דרמה מלאכותית. פשוט עיתונאות אמיצה שלא חוששת לבקר הן לכיוון ימין והן לשמאל והן לכיוון מרכז.

    מסתבר שבעולם של נארטיב אפשר גם להציג עובדות.

    2.רגע לפני שישווקו לכם את אלקין האפור בתור שחמטאי-מתימטיקאי-אנליטיקן, תנו מבט בוידאו הנ״ל ותחשבו האם קיים שם מוח או שזו רק תיבת תהודה לא אקוסטית במיוחד. מזכיר לכם שהלוזר הזה הגיע שלישי במירוץ לעיריית ירושלים אחרי ברקוביץ ואדון ליאון. תצאו מסרטי הבורקס שלכם.

    3.אלקין יצאת ליצן. יובל המבולבל קטן לידך. גיא זוהר, כל הכבוד.

    4.אמת לשעתה. כמה אלקין לוזר.

    5.סוף ימיו הפוליטים של החמור הזה. אפילו לדבר כמו בן אדם לא למד.

    6.איך אנשים מצליחים להרוס לעצמם. מדהים.

    7.גדעון סער עוד יצטער על זה שחזר לפוליטיקה. הגיבנת עדיין קיימת. מה שהיה, יתחיל להיות בקול גדול. בכל מקרה בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה ויהיו עוד הפתעות עם הפרקליטות ועולם המשפט במדינת היהודים. היכונו ל"ונהפוך הוא". הכל זה מלמעלה ואומרים עד כאן.

    8.אלקין גנב הדעת.

    9.זאב אלקין השקרן.

    10.לאלקין ולבוס שלו החדש גידי יש כריזמה של נעל קרועה.

    11.רמת אמינות: זאב אלקין.

    12.אלקין הזוי.

    13.הניסיון של אלקין לדבר ישירות אל נתניהו מזכיר את הטריק של ״תסתכל לי בעיניים״ של איציק מרדכי. הביצוע – עלוב בקושי.

    14.פוליטיקאים נאלחים שחושבים ובטוחים שכולנו טיפשים.

    15.רואים לו לדביל.

    16.ולדימיר אלקין גמר את התפקיד שלו בליכוד. כשמפלגת גדעון סער תתפרק, אלקין יראה את הכנסת מהטלויזיה והוא יתרפק על הימים בהם היה שר. אני מקווה רק שיחול שינוי וחברי כנסת לשעבר לא יקבלו פנסיות שערורייתיות.

    17.למד מליברמן, גנץ וההוא בלי השפם. תלמיד גרוע…

    18.יש לי הרגשה שמישהו מאיים על כל הימין שאם ילכו עם נתניהו יפתחו להם תיקי חקירה כבדים. אחרת אין הסבר אחר למה כל אלה שהיו מאחורי נתניהו בהתחלה, אלה הם שנהיו "רק לא ביבי". אלה דווקא האנשים שיודעים שתפרו לראש הממשלה תיקים ולא רוצים שיתפרו להם תיקים כאלה וברחו. הכול בגלל מפלגת בג"צ!!!

    19.בקיצור תקווה חדשה של בוגדים ושקרנים. סער אמר אני רק בליכוד. שאשא המורה אמרה שלא תשב עם ראש ממשלה עם כתב אישום. הנזל וגרטל העריקים ואלקין זה כבר בדיחה של שקרים.

    20.רואים שאלקין מחפש רק כיסא. לא יותר. אך יש עוד טריקים ושטיקים לאלקין. המשך יבוא.

    21.אלקין כמו זונה. היה אצל שרון, עבר לנתניהו, עכשיו לגדעון .בלאט.

    22.חושב שהעם מטומטם. אל – קין.

    23.כשאני רואה אותו מקריא מהטלפרומפטר, זה מרגיש בני גנץ רק עם מבטא קל.

    24.יצא פיתה. ממש ממש מביך.

    25.פופוליסט בגרוש אלקין.

    26.כנראה שהמים עלו לו לראש.

    27.נהיה הרוק סטאר של תקשורת המיינסטרים, עם כריזמה ששואפת לעציץ.

    28.עוד מפלגת אווירה קמה ולעזאזל עם הפרטים הקטנים.

    29.גיא התותח אחלה תוכנית עובדתית!!!

    30.אופורטוניסט וכיסאולוג בכיר. מהמר על הקמת ממשלה בראשות סער על בסיס הסקרים וקפץ על העגלה שניתנה לו…

    31.אלקין פתטי.

    32.אלקין בסה"כ עשה העתק – הדבק למה שאומרים באולפנים ומה שהוא יודע שכל ה-״רק לא ביבי״ רוצים לשמוע! פופוליסט ואופורטוניסט!

    33.הבלון מתפוצץ. חבורה של טריקים ושטיקים.

    34.אנשים חייבים להבין שהמצלמה זוכרת הכל…מביך.

    35.מפלגת הבוגדים "האידאולוגים".

    36.ישראל דיקטטורה הודות לבג"צ. הזויים.

  11. אהוד ברק: גדעון סער היה איש הפרקליטות והוא ראוי לעמוד בראשות הליכוד הגיב:

    חה חה חה…

    יש לו מליץ יושר. אהוד ברק רוצה שסער יפיל את ממשלת הימין!

  12. שפטל: גדעון סער התגלה כאוויל פוליטי מוחלט ולא הבין שמיליונים יצביעו דווקא לליכוד ולנתניהו. לכן הוא גידי סכינאי הגיב:

    קודם כל אני רוצה להסביר את התואר "גידי סכינאי" שהענקתי לגדעון סער והוא מרוויח אותו ביושר.
    הכיצד?

    זמן קצר ביותר לאחר הפוטש הפוליטי במסווה משפטי חסר תוקף, חסר יסוד כלשהו וחסר תקדים שהוגש נגד נתניהו, במקום להתייצב שכם אל שכם עם נתניהו, כדי להדוף את השערוריה הזאת – כשכנופיית שלטון החוק פועלת להדיח ראש ממשלה נבחר באמצעות כתב אישום ששניים משלושת מרכיביו, כמותם לא הוגשו בשום מקום ב- 244 שנות דמוקרטיה מאז ייסודה של ארה"ב בשנת 1776, הוא תקע סכין בגבו של נתניהו וסובב אותה הלוך וסבוב באמצעות ההתמודדות שלו על ראשות הליכוד.

    ועכשיו אני רוצה מיד לומר שאין דבר יותר לגיטימי.

    דרך אגב, הבולשביקים הפאשיסטים שמנהלים את המפלגות שלהם בדיוק כמו שפרנקו וסטלין ניהלו את המפלגות שלהם, רק בלי הרציחות כמובן, הם שבאים ותוקפים למרבה הלעג את נתניהו והליכוד ומאשימים אותם בדיקטטורה.

    ובכן בא גדעון סער, כשכל העולם מחוץ לליכוד מתנפל על הליכוד ובראש ובראשונה על נתניהו, בגלל אותו כתב אישום משוקץ ורק בגללו וכשצריך לייצב את השורות ולא ללכת פתאום להתמודדות שממילא היא חסרת כל סיכוי והכריז שהוא מתמודד מול נתניהו, למרות שהיה ברור שגדעון סער יובס בהתמודדות הזאת ושאין לו שום סיכוי לנצח את נתניהו.

    אבל מעז יצא מתוק.

    הודות לכך נפל לנתניהו האסימון שהוא חייב לצאת לשטח ולא לסמוך על הרשתות החברתיות וכך הוא עשה וכך הוא זכה לנצחון הגדול ביותר שלו מאז שהוא נעשה יושב ראש הליכוד. הוא חרש את השטח והביס את גדעון סער שוק על ירך 72.5% לעומת 27.5%.

    בבחירות האחרונות קיבל נתניהו 1.350.000 קולות שזה 370.000 קולות יותר מאשר בפעם האחרונה שרץ נתניהו לבחירות בלי שום ענן של חקירות.

    זו הסכין הראשונה שגידי סכינאי תקע בגבו של נתניהו.

    אך הסכין השניה שהוא תקע עכשיו, הרבה יותר גרועה.

    באותו סיבוב בחירות של גדעון סער על ראשות הליכוד התברר בנוסף שאין לו פשוט מושג מהם הלכי הרוח האמיתיים בקרב המוני בית ישראל מהמחנה הלאומי.

    התגלה שגדעון סער הוא אוויל פוליטי מוחלט כפי שאמרתי ולכן הוא סכינאי.

    במקום להתייצב לצידו של נתניהו, הוא התמודד מולו, כאשר מה שהריץ אותו להתמודד היה כתב האישום של נתניהו.

    הוא חשב שמזה נתניהו לא יכול להתאושש, מזה הוא לא יכול לקום ולכן יבחרו בו, כי איך אפשר להצביע בבחירות על מי שמועמד לראשות הממשלה עם כתב אישום.

    אבל הוא לא הבין את מה שאני, הקטן והדל באלפי ישראל הבין ואמר את זה לפני הבחירות, שאנחנו עומדים בבחירות הבאות, כלומר הבחירות במועד ג' שהיו, לצפות במרד עממי רב היקף של מיליונים של המחנה הלאומי שדווקא יצביעו בהיקפים שלא היו כמותם מעולם עבור הליכוד ונתניהו, בגלל כתב האישום. כי הם לא מאמינים בו. כי הם חושבים ובצדק שזה כתב אישום שיקרי וחסר תקדים.

    את זה לא תפס ולא הבין בכלל גדעון סער ולא התחיל להבין גדעון סער.

    הוא רצה לנצל לטובתו את כתב האישום.

    ומה הוא אמר?

    אם אנחנו נבחר שוב בנתניהו, ממילא לא נבחר בו להיות ראש ממשלה, נבחר בו להיות ראש האופוזיציה.

    האמנם? האמנם גדעון סער?! ככה אתה מבין? ככה אתה מסוגל להבחין במה שקורה בדעת הציבור והקהל בישראל? בעיקר בקרב המחנה הלאומי?!

    עד כדי כך בוחן המציאות שלך הוא תת אפס?!

    אז נשוב לסכין השניה שגידי סכינאי תקע בגבו של נתניהו.

    כמו כל נוכל פוליטי גם גדעון סער, גידי סכינאי, מציג את עצמו שרק טובת הציבור לנגד עיניו ושיש ממשלה נוראה ואיומה ואי אפשר להמשיך כך כשהוא טוען שהוא ורק הוא יכול להביא לסילוקו של נתניהו מכס ראשות הממשלה ושכל רגע שהוא נמצא שם זה אסון, כי הוא הפך את הליכוד לדיקטטורה. לדיקטטורה, לאומרי הן, למלחכי פינכה ומה לא. כל מה שאתם רוצים.

    חוצפה. השקר והחוצפה.

    אבל מה שבאמת קרה זה שהמוני חברי הליכוד, 130.000 במספר, לאור סיבוב גידי סכינאי א' שזה עתה דיברתי עליו, קצה נפשם בו. מאסו בו וסקרים פנימיים הראו שאו שהוא יהיה בתחתית העשיריה השניה או מתחת לזה ואם מתחת לזה הוא לא בכנסת הבאה.

    ולכן ורק משום כך הוא עשה את המהלך הציני והבוגדני שהוא עשה השבוע. שום דבר אחר. כלום.

    רק העובדה שלכל היותר הוא יהיה במקום 18 או 19 או 20 ברשימת הליכוד הבאה לכנסת, או שהוא לא יהיה בכנסת בכלל, כי הוא יכול להתמודד רק ברשימה הארצית.

    הוא מאד חשש שהוא לא ייבחר ב- 20 המקומות הראשונים. כלומר חסל סדר הקריירה הפוליטית שלו. זה הסיפור. אין שום דבר אחר. כל השאר זה זריית חול בעיניים, אסופה של שקרים, בוחן מציאות אפס, ציניות ללא גבולות בכלל.

    זה מה שגדעון סער עולל השבוע.

    גידי סכינאי תקע את הסכין לא רק בגב של נתניהו, אלא גם בגב של הליכוד ושל המחנה הלאומי כולו.

    כי הליכוד זה המחנה הלאומי. רק הליכוד זה המחנה הלאומי. שום דבר אחר לא.

    והנה ראינו כבר מיד איך גדעון סער איחר מסכן להצבעה בכנסת. הוא כבר השבוע לא הצביע בעד עצירת הנסיון לעקר את חוק הלאום מתוכנו. עכשיו, כבר על ההתחלה.

    תארו לעצמכם מה יקרה אם וכאשר הוא יהיה בעל אפשרויות הכרעה בשאלות גורליות של האומה.

    לאו דווקא כראש ממשלה, אלא כמי שנניח יהיו לו 8 מושבים בכנסת.

    צריך לזכור את זה היטב היטב ובמשקפיים האלה לראות כל צעד של גדעון סער מכאן ועד סוף דרכו הפוליטית שהיא די קרובה.

    כל מי שעזב את הליכוד הפך לגוויה פוליטית. אולמרט, ציפקה פייגה שפיצרקה, כחלון, ליברמן ועוד ועוד ועוד. הרשימה ארוכה…

    כל מי שעזב את הליכוד והקים מפלגה כדי להילחם בו, הפך במוקדם או במאוחר לגוויה פוליטית וזה מה שצפוי לגידי סכינאי ולא ירחק היום עד שזה גם יתממש.

    https://www.youtube.com/watch?v=JG6DjRslrDM&ab_channel=%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%9C%D7%9C%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A9%D7%A8%D7%A7

    החל מדקה 26

  13. גדעון סער פעל להסרת כתבה על גאולה אבן מאתר וואלה הגיב:

    גדעון סער פעל להסרת כתבה על גאולה אבן מאתר וואלה

    מתכתובות וואטסאפ שהוחלפו בין אילן ישועה לבין שאול אלוביץ' ונחשפו במסגרת תיק 4000, עולה כי מי שהיה אז שר פנים ביקש להתערב בתכני האתר.

    https://twitter.com/yosich53/status/1338205726058180611

  14. חנן קריסטל: יש ריב דמים בין נתניהו לסער מאז שלפני 6.5 שנים סער הביא לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא הגיב:

    חנן קריסטל ברשת ב':

    אריה גולן: מה הסיבה להתייצבות של גדעון סער מול ראש הממשלה ומנהיג הליכוד נתניהו?

    חנן קריסטל: בין משפחת נתניהו לבין משפחת סער יש ריב דמים מאז שלפני 6.5 שנים סער הביא לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא בסיבוב השני, כשהוא שיכנע את סיעת ש"ס.

    עכשיו יוצא סער כדי לא להתייבש עוד 4 שנים בכנסת וכדי להדיח את נתניהו מראשות הממשלה, נקודה!

    כדי למנוע מנתניהו חוק צרפתי, נקודה!

    כדי למנוע את הדחת מנדלבליט, נקודה!

    כדי למנוע את כירסום מערכת אכיפת החוק, נקודה!

    וכדי להקים אלטרנטיבה של ליכודניקים ימנים כמוהו, ניצים כמוהו, שמתנגדים לכל המהלכים של נתניהו נגד שומרי הסף.

    סער לא ילך בשום מצב לממשלה עם נתניהו. סער לא היה מצביע בכנסת הזאת בעד חוק צרפתי.

    סער הוא תוצר שלטון מערכת המשפט. סער נולד בפרקליטות אצל עדנה ארבל.

    סער הוא בגיניסט. כמו בני בגין, כמו לימור ליבנת ולכן הם ודאי יושיטו לו יד. מבחינה אידיאולוגית זה בדיוק הליכוד של בגין. ימין קיצוני. ימין ניצי. ארץ ישראל השלמה יותר מנתניהו אבל – ישנם שופטים בירושלים, ישנה משטרה, ישנה פרקליטות, ישנה תקשורת.

    סער יוצא נגד כל המלחמה של נתניהו נגד המערכת הדמוקרטית בגלל משפטו.

    וזה כמו שאמרתי ריב דמים בין שתי משפחות – לא קודקודים.

    מעכשיו צפויה לסער שחיקה.

    אין מותגים יותר חזקים במערכת הפוליטית הישראלית מאשר בנימין נתניהו – ליכוד – מח"ל. לצאת נגדם זה לא פשוט. זה לא פשוט. עזר ויצמן ניסה לעשות את זה. יצחק מרדכי ניסה להפיל את שני המותגים האלה וזה קשה מאד.

    אבל גדעון סער יצא לדרך אתמול כמעט כמו סכינאי מדופלם.

    תוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן

    9.12.2020

    החל משעה 7:00

    https://www.kan.org.il/radio/player.aspx?ItemId=180891

  15. 4 חברי ליכוד שמאלנים מטרפדים בועדה הצעות חוק לאומיות: גדעון סער, בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן הגיב:

    כתבתו של זאב קם על ועדת השרים לעיניני חקיקה בראשות:

    בני בגין, דן מרידור, גדעון סער ומיכאל איתן… שמטרפדת וממסמסת בשיטות פסולות הצעות חוק, שעשויות להיטיב עם הימין הלאומי-ציוני.

    ממשלת נתניהו אינה מצליחה לקדם חקיקה לאומית ציונית.

    שורה ארוכה של הצעות חוק נתקעות בוועדת השרים לחקיקה.

    תחקיר ׳מקור ראשון׳ חושף מי הם השרים שתוקעים את הצעות החוק
    של הימין.

    זאב קם – מקור ראשון, 1.4.11

    רוקד על שתי חתונות

    גם שר החינוך גדעון סער לא חומק מביקורת בתוך מפלגתו. גורמים נוספים בליכוד שעמם שוחחנו טוענים שסער מנסה ליהנות משני העולמות, גם מהימין וגם מהשמאל.

    סער מבקר במערת המכפלה בחברון ואומר דברים שמוצאים חן בעיני הימין, אך שובר שמאלה בהצבעות החשובות.

    לטענתם, הוא עושה זאת באמצעות התנגדות לחוקים ולהחלטות עם גוון ציוני ולאומי, כמו למשל ההתנגדות להקמת ועדת החקירה לבדיקת ארגוני השמאל הקיצוני.

    אחד מחברי הכנסת בליכוד חושב שההתנהלות הזו תפגע לבסוף בסער עצמו: "הציבור בליכוד הוא חד ומבחין בדברים, הזיגזוגים ימינה ושמאלה שקופים לו.

    לא ניתן ליהנות מכל העולמות: "מי שבוחר בעולם שינקין פינת רוטשילד, ולבלות עם בכירי הפרקליטות ובכירי העיתונות, לא יכול לצפות לקבל תמיכה במקביל מאנשי ההתיישבות".

    לטענת אותו חבר כנסת, גדעון סער הוא "הקיצוני בזגזוגים". לדבריו, "דן מדירור הולך על קו מסוים וגם מיקי איתן ובני בגין. גדעון מרקד".

    גם בסיעת ישראל ביתנו מביעים חוסר שביעות רצון מהתנהלות ארבעת שרי הליכוד בוועדת השרים לחקיקה. גורם בישראל ביתנו מספר על התסכול שבהתנהלות מול השרים. "יש לי בעיה עם ההתייפייפות.

    יש לי בעיה עם נאום הסמרטוטים של גדעון סער בקדנציה הקודמת", הוא מטיח. "מה זו ההתייפייפות הזאת? גם נתניהו טעה כשנתן לחברי הליכוד חופש הצבעה בנושא הקמת ועדת החקירה לבדיקת ארגוני השמאל.

    ביבי ירה לעצמו ברגל. אנשי הימין יודעים היום שהוא אינו מייצג אותם והוא לא מבין את זה". גורם אחר בכנסת נותן הסבר משלו לעמדות ארבעת השרים בוועדה. "אני חושב שהם נהנים לעבוד מול הפקידות השמאלנית ולהוכיח לה שהם כאילו שומרי הסף. העובדה שההצבעה שלהם בועדה לא מתפרסמת מאפשרת להם גמישות והופכת אותם לדומיננטיים. זה מתאים לסגנון שלהם, של עבודה פוליטית שקטה ומתוחכמת".

  16. תקציבי חינוך ביו"ש הועברו למגזר הערבי.

    החלטת הממשלה על שינוי מפת העדיפות הלאומית פוגעת במורים וובתי הספר ביו"ש באופן משמעותי, ומעבירה את הכספים למגזר הערבי.

    החלטת ממשלה, אשר משנה לראשונה מזה 12 שנה את רשימת בתי הספר הזוכים לתקציבים מועדפים ממשרד החינוך, פוגעת החל מפתיחת שנת הלימודים הנוכחית בבתי ספר רבים ביהודה ושומרון ובכ-20% מהמורים באזור זה. מדובר בהחלטה אשר יוצרת לראשונה קריטריונים חדשים לחלוקת התקציבים הללו, קריטריונים אשר נבנו כך שיצרו העדפה ברורה לישובי המגזר הערבי.

    קביעת הקריטריונים נעשתה באמצעות שילוב של שני מדדים עיקריים אותם מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המדד הסוציו אקונומי ומדד הפריפריאליות. שילוב בין שני מדדים אלו, בנוסף לקריטריונים כמו העדפה לישובים מעורבים, גרמו להוצאתם של מרבית ישובי יש"ע קבוצת מקבלי התקצוב הגבוה כאשר במקומם נכנסו סדרה ארוכה של ישובים, רובם הגדול מהמגזר הערב בגליל ובנגב.

    ההעדפה התקציבית באה עד היום לידי ביטוי בשני מישורים. האחד הוא תקצוב מיוחד לבתי הספר אשר אפשר הקטנת כיתות ותוספת שעות לימוד, וחתימה על חוזים אישיים עם מורים חשובים למערכת (כחמישית מאוכלוסיית המורים), אשר העניקה להם תוספת של 80% לשכר הרגיל שהיה משולם להם ללא החוזה האישי.

    המוסדות ספגו קיצוץ של כ-90% בתקצוב הייחודי, והמורים אשר התוספת לשכרם קטנה ל-25-30% מהשכר, ספגו פגיעה כספית אנושה של כ- 60-70 אלף ₪ בשנה.

    גורמים במערכת החינוך ביו"ש, המודאגים מהמצב החדש שנוצר, תוהים כיצד אירע שדווקא ממשלת ימין נוטלת תקציבים מישובי יו"ש ומעבירה אותם ישירות לטובת המגזר הערבי.

    ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/211090

  17. ח"כ בן ארי מוחה על האישור שניתן לתלמידי בית ספר מירושלים לסייר בחברון בהדרכת אנשי ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה".

    ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי פנה הבוקר ליו"ר וועדת חינוך של הכנסת אלכס מילר בבקשה לכנס דיון דחוף בהחלטת משרד החינוך לאפשר לקיים סיורים של בתי ספר יחד עם ארגון השמאל הקיצוני שוברים שתיקה.

    על פי הפרסומים משרד החינוך אישר לתלמידים לבקר בחברון במסגרת סיור של ארגון "שוברים שתיקה". תלמידי כיתה ח' בבית הספר "התיכון ליד האוניברסיטה" (ליד"ה) בירושלים, אמורים להגיע הבוקר לסיור בעיר וייפגשו עם אנשי הארגון ויקבלו מהם הסברים והרצאות על "משמעות הכיבוש " ועל "השתתפות חיילי צה"ל במעשי טרור נגד ערבים".

    בפנייתו טוען בן ארי כי ארגון שוברים שתיקה הוא ארגון אשר עורך דה לגיטימציה לחיילי צה"ל ולמדינת ישראל ומציג את חיילנו כרוצחים שפלים ואת האוייב שפוגע וטובח בילדינו כקורבן. בן ארי מזכיר כי לחלק מאנשי הארגון עבר פלילי כאשר הם נעצרו בחשד לארגון הפרות סדר נגד המתיישבים. בן ארי מוסיף כי ההרצאות והסיורים של הארגון מציגים באופן חד צדדי את המציאות בשטח ואולי השלב הבא הוא שבמשרד החינוך יארגנו הרצאות של חנין זועבי וראאד סלאח.

    בן ארי מותח ביקורת חריפה על שר החינוך וקובע כי אחת מהשתיים או שגדעון סער לא יודע מה מתרחש במשרדו וזה חמור או שהוא עוצם עין ומאפשר לגורמי שמאל קיצוני להשתלט לו על המשרד "מכל מקום, ההחלטה לאפשר לתלמידי בית ספר תיכון לסייר עם ארגון שכל כולו הסתה נגד ישראל ועלילות דם נגד חיילי צה"ל היא החלטה אומללה ויש לבטלה לאלתר".

    בן ארי מזכיר כי אפילו בתקופתה של שולמית אלוני היא לא אפשרה לאנשי השמאל הקיצוני לחדור לבתי ספר באופן גלוי. "עם גדעון סער כשר חינוך אנחנו מתחילים להתגעגע לשולמית אלוני".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/232575

  18. 'למה סער התנגד לחוק נגד מיסיון?'

    ח"כ מיכאלי חשב שהצעת החוק שלו נגד שידול להמרת דת הכרחית, אולם זו נדחתה. כעת הוא תוהה מדוע דווקא שר החינוך עמד בראש המתנגדים.

    בועדת השרים לענייני חקיקה נדחתה אתמול הצעת החוק של חבר הכנסת אברהם מיכאלי (ש"ס) שנועדה לאסור בחוק שידול להמרת דת, מה שקרוי בפינו – פעילות מיסיון. ביומן ערוץ 7 מספר חבר הכנסת מיכאלי על נחיצות התיקון לחוק ועל אכזבתו משרי הליכוד, ובראשם שר החינוך גדעון סער, שהובילו את ההתנגדות להצעה…

    לשאלה אם נכונות השמועות במסדרונות הכנסת ולפיהן שר החינוך גדעון סער הוא שהוביל את ההתנגדות מאשר מיכאלי את הדברים: "הוא היה אחד השמות שהתנגדו באופן נחרץ"…

    https://www.inn.co.il/news/206765

  19. דרוש שינוי דחוף לא פחות חשוב וזה ייצוג נורמלי של שרים וחכ"ים בבגץ ע"י מחלקת הבגצים או עו"ד חיצוני ובילבד שהדעה שמוגשת לבגץ תהיה זהה לזה שעתירה נגדו המישחק המכור הזה אבסורדי.