שדות המוקשים של גולן יאיר

חבר הכנסת והאלוף במיל׳ יאיר גולן – תן לחללים של כולנו לנוח על משכבם בשלום, ולך לספור שמאלנים במקומות אחרים ופחות משסעים

צילום מסך

חבר הכנסת יאיר גולן מגדיר עצמו כשמאל לוחמני. נראה לכאורה שהאלוף במיל׳ וחבר הכנסת מטעמה של ׳מרצ׳, אינו שבע קרבות משירותו הצבאי הקרבי, הארוך והמכובד, ועל-כן מחפש הוא כיצד להצית בכל פעם מחדש את אש ״מלחמות היהודים״.

האלוף הנחוש אינו נרתע מכניסה ל״שדות מוקשים״ בהם מקפיד הוא שלא לפספס אף מוקש, באמצעות דריכה עליהם; פעולה מסוכנת עבור החברה הישראלית כולה, הנפגעת מרסיסי המוקשים המתפוצצים לרגליה, שעה שמצבה הבריאותי, הפצעים והשסעים בה מדממים תרתי משמע.

בקטע מצולם אותו העלה העיתונאי ישי פרידמן בטוויטר, הנראה כשיחת זום, מסביר ח״כ גולן לצופיו כי: “משום מה נוצרה לאורך השנים תחושה שהשמאל במדינה פחות לוחמני, שטויות כן… אנשי השמאל ממלאים את החלקות הצבאיות להערכתי יותר מאשר אנשי ימין, אבל אני בכלל לא רוצה להיכנס לחשבון הדמים הזה. מה שאני אומר זה דבר פשוט – אנחנו שמאל לוחמני”.

הטכניקה של ח״כ גולן פשוטה, תחילה מכריז הוא את הכרזתו השערורייתית ואז טוען שאינו רוצה להיכנס לזה. משול הדבר לקצין המודע היטב להימצא שדה מוקשים לפניו, בוחר להיכנס לתוכו ואז כשמגלה הוא שעשה שטות גמורה, טוען הוא כי לא רצה להיכנס לשם מלכתחילה. עכשיו לך תחלץ ותסביר לכולם למה נכנסת ומדוע ספגת את הפצועים והאבדות ביודעין. האם מדובר בחוסר מקצועיות, רשלנות או גרוע מכך?

דווקא ממי שהיה קצין בכיר המכיר מקרוב את עולם השכול הישראלי, שתמרן כלוחם וכמפקד בשדות זרוּעי מוקשים בעת שירותו הקרבי, שגילה והצביע על מגמות ב״שדה המוקשים״ של החברה הישראלית בעת ששימש כסגן רמטכ״ל, שלא פספס פיצוצים בזכות ״מוקשים מילוליים״ בנאומיו הפוליטיים בכנסת, מצופה היה שילמד לשלוט במוצא פיו וימנע מלבטא את דבריו אלו, שאין בהם תרומה לאף אחד, למעט אויבינו.

מחר יצוין ברחבי העולם יום השואה הבינלאומי שנקבע על-ידי העצרת הכללית של האו״ם ב-2005 פה אחד. אני נזכר בקטע מתוך נאום התוכחה המפורסם שנשא האלוף במיל׳ יאיר גולן, בהיותו סגן הרמטכ״ל, בטקס יום הזיכרון לשואה ב-2016 שנערך במכון ׳משואה׳ בתל יצחק:

אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז – לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016… השואה צריכה להביא אותנו להרהורים מעמיקים בדבר אחריותה של מנהיגות ובדבר איכותה של חברה, והיא חייבת להוביל אותנו לחשיבה יסודית על איך אנו, כאן ועכשיו, נוהגים בגר, ביתום ובאלמנה, ובאלו שדומים להם… הרי אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר, אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים. אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות… ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית”.

לאור הדברים יש לדרוש מח״כ גולן להרהר בדבריו שלו, במחשבותיו ובאחריותו כמנהיג, מתוקף הצו – ״נאה דורש נאה מקיים״. יתכבד ח״כ גולן, עתיר הזכויות, לשאול עצמו אם אכן תורם הוא את חלקו לעקירת ״חוסר הסובלנות״, ניצני האלימות וניצני ה״הרס העצמי בדרך ההידרדרות המוסרית״, כפי שאמר בנאומו, או ההיפך?!

ח״כ יאיר גולן אמנם קיבל מנדט להיכנס למגרש הפוליטי, אך מוטב לו שיימנע מהכנסת הפוליטיקה הקטנה, המיותרת והמכוערת לעולם השכול – מקום בו קבורים זה לצד זה טוראים ואלופים, אשכנזים ומזרחים, עולים חדשים וצברים, גברים ונשים, מהעיר ומהמושב, מגוש דן ומיהודה ושומרון, חובשי כומתה עם או בלי כיפה, שנקראו כולם להגנת העם והמדינה ללא אבחנה.

חבר הכנסת והאלוף במיל׳ יאיר גולן – תן לחללים של כולנו לנוח על משכבם בשלום ולך לשלום, או לך לספור שמאלנים במקומות אחרים ופחות משסעים.


אל”מ במיל’ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי וחבר תנועת ‘הביטחוניסטים’, ביצע שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות לוחמות, ושירת כמפקד בה״ד ורמ״ח בחיל האיסוף הקרבי.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

54 תגובות למאמר

  1. כיוון שהשמאל הישראלי דהיום הוא קמצוץ, כך הוא היה קמצוץ בעבר. מהקמת המדינה עד 1993 השמאל הישראלי היה הרבה יותר ימני מהליכוד של ימינו. רק הסכמי אוסלו גרמו למהפכה ואילו ההתנתקות החזירה את העם לכיוון הנכון.

    1. צודק וזה מה שתמיד אמרתי שהשמאל של אז הם היו יותר ימניים מהימניים של היום.הייתה בהם כבוד למדינה ולחיילים ולא היתנהגו בצורה כזו כמו של השמאל עכשווי

    1. אלוף גולן של רגליך מעל נעליך כשאתה מדבר על חללים,אין לך זכות לערבב אותם עם הפוליטיקה

    2. .לך, במקום לספור המתים, אתה שהשוואת את החיילים לנאצים, ספור יותר טוב את המנדטים שאין לך. אתה יכול להשתתף בסרט של ציר הרשע היטלר ומוסוליני.
      יש לך הפזיונומיה מתאימה וגם דעות של שמאל רדיקלי הפעם.

  2. לחשוב שזה היה אלוף בצה"ל, ממש מפחיד, הוא מחפש להיות בנרטיב כל הזמן ומחפש תשומי כי הוא כלומניק, בושה וחרפה

  3. איש רע. סליחה מתנצל, איש רע מאד המפרסמים אותו שותפים לרוע וחבל מאד!

  4. האיש הוא אפס הזוי והנו אפס פוליטי
    שבעתיים ! ואחר זאת לא מבינים מדוע השמאל הולך ונעלם והיצור הזה תורם רבות להעלמותו של השמאל וחבל !

    1. מעניין כשביבי הצתלם בבתי קברות והכניס את זה לפוליטיקה הכל מותר אז תבלעו את הצפרדע ותשתקו

    2. אל.תצטטו.אותו.כך
      הוא.יעלם.פוליטוקאי.אוהב.שיצטטו..אחרת.הוא
      לא.קיים

    3. ראשית, אתה עוסק בווטאבאוטיזם
      שנית, מה לעשות, נתניהו הוא אח שכול ויש לו את כל הזכות שבעולם להצטלם שם…
      ולא אינני מצפה שזה ישכנע מישהו בשמאל.
      אפילו בעניין הזה נעשה מאמץ (ע"י אסף הראל) לבזות ולהגחיך את השכול של משפ' נתניהו
      כי לא משנה מה נתניהו עשה עושה או יעשה אתם בשמאל תמיד מפרשים כקונספירציה מצידו…
      כך באופן אופייני אושיית תקשורת השמאל אושרת קוטלר פרסמה לפני שנה פוסט שבו ייחסה את כל עניין מגפת הקורונה לקונספירציה של נתניהו שהמציא אותה כדי להמשיך ולהיאחז במירמה בשלטון… מבחינתה אין מגפה. הכול המצאה זדונית של ביבי.
      כאשר ב-2015 נתניהו נענה להזמנה ונאם בקונגרס נגד הסכם הגרעין של אובמה עם איראן הוא הואשם שהוא מחבל ביחסיה של ישראל עם ארה"ב למען האינטרסים הפוליטיים שלו – כלומר שוב קונספירציה מצידו…
      כשהיו שריפות עקב הצתות ביערות כרמל, עמירם גולדבלום, עוד אושיית השמאל, פרסם פוסט שבו הוא הבטיח שעוד יתברר לכולם שמי שאחראי להצתות הללו הוא ביבי ו/או אנשיו כדי… להסיט את דעת הקהל מהחקירות שלו… כלומר קונספירציה של ביבי …
      כשנתניהו נענה להזמנה ויצא כראש ממשלת ישראל לביקור במדינות דרום אמריקה שוב נשמעה תאוריית הקונספירציה: אהה… ביבי בורח מהחקירות ומהמשפט שמצפה לו…
      בימים אלה כשממשלת נתניהו יוצאת עם תוכנית להזרמת כסף להתנעת העסקים שנפגעו במשבר הקורונה שוב הוא מואשם בקונספירציה פוליטית של חלוקת הטבות לקראת הבחירות
      אגב, מדובר בפרקטיקה ישנה של השמאל:
      כאשר מנחם בגין יזם את הפצצת הכור העיראקי שמעון פרס האשים אותו במניפולציה פוליטית לקראת הבחירות. כלומר במניעים פרטיים זרים וקונספירטיביים שאין להם קשר עם טובת ישראל. הוא גם היה היחיד שהתנגד. הוא גם היה מי שהדליף את הסוד המדיני הזה לתקשורת כדי לחבל במהלך…
      ויש עוד רשימה ארוכה, אבל נעצור כאן…

  5. יאיר איש של אמת היצר צבועים חלקלקים וסתומים

    ובכלל אין אלוהים

  6. אין כמו חבר הכנסת טיבי להסביר את הדחייה של כולנו מהאיש הזה כששאל בכנסת " אני לא מבין איך ניצחתם במלחמות עם חומר כזה ?!"

    1. אתה "אלוף " בהפצת שינאת חינם
      מורן עליך..

    2. זהו שלא ניצחנו.
      מר גולן מחזיק בשלושה תגי מלחמה: שלום הגליל(שהוא קיבל עוד בסדיר), לבנון השנייה ועופרת יצוקה.
      כלומר: בתקופת הפיקוד שלו הוא לא ממש הוביל לנצחונות.

  7. צודק בהחלט,לימין ובעיקר למסיתים ולעבריינים אין שום כבוד לשמאל, לבניו שנופלים על מזבח המולדת,אין כבוד לתעשיה המפוארת שהםם יצרו ויוצרים , למיסים שמשלמים.
    חרדים,מתנחלים,בכייני "שתו לי, אכלו לי",כל אלה יודעים רק לדרוש,מבלי להעריך את משלם המיסים.

    1. "אין שום כבוד"-תסתכל בבקשה במראה.
      למתנחלים, אנשי הפריפריה ובכלל רוב מוחלט של אנשי הימין יש דווקא אחוזי גיוס ונוכחות בבתי הקברות הצבאיים גבוהים וכמובן שגם מבחינת תשלום המיסים הם לא מפגרים מאחור.
      ואפילו החרדים(שאינם בדיוק ימנים, יותר תומכי ימין מתוך עיסקה משתלמת) יש אחוז גיוס מסוים(ואצלם זה לא פשוט להתגייס), תשלום מיסים והרמת מערך חסד גדול פי כמה מכל השאר ביחד. הם בהחלט בנו הרבה.

      אם יש מגזר שיודעים רק לדרוש אלו הערבים והבדואים ופעם אחרונה שבדקתי אלה לא היו הימין שקראו לתת להם.

    2. אם מדברים על כבוד, הסתה, ימין ושמאל…
      אלו הדברים שכתב אורי תובל מ"הארץ" על אם שכולה מהימין:
      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000551860
      וזה מה שכותבים בעיתון הגרמני בשפה העברית על משפחה שכולה נוספת:
      https://www.haaretz.co.il/gallery/television/tv-review/1.3005403
      אחרי שתקרא אתה מוזמן להסתכל בראי ולנגב את הקצף מהשפתיים

  8. האיש זקוק לאישפוז דחוף
    מחצית קורס קצינים קרבי ומרבית שדרת פיקוד השדה תלמידי ישיבות
    ההצבעה של הצבא רובה ימין
    השמאל של היום נושא את דגל ההשתמטות והג'ובניקיות
    כולם חיים על דמו של החייל הימני הממלא את רוב רובו של הצבא הקרבי
    נוח ךאחדיוט להיתפס לחללים כי אז השמאל היה פטריוטי וקרבי , עיין ערך ההבדל בין אודי אדיב המרגל השמאלני ואילן שהתאבד בשירות המדינה, שניהם מאותו קיבוץ והבדל של דם והשתמטות

  9. ממש מפחיד מאוד שטיפוס כמו יאיר גולן הגיע לדרגה בכירה בצהל ועוד היה יכול להיות אסון אם הוא היה רמטכל.
    מי שצריך להיענש זה מי שקידם טיפוס מחליא כזה.

  10. כל מילה של האלוף גולן נכונה. אי אפשר לתקוף את השמאל על חובר פטריוטיות ואחר כך להתחסד כאשר אומרים שהשמאל הגן ומגן על הארץ כמו כולם וכנראה יותר מכולם אם לשפוט לפי עמדות האלופים וראשי המוסד והשב"כ ולפי המצבות בקיבוצים

  11. כמה במה קיבל יאיר גולן אצלכם.
    הבנו שהוא רוצה להשמיע קולות בדכ"ל לעומתם הבנו .

  12. האיש פשוט ירד מהפסים , להוריד אותו לדרגת טוראי..ומיד ! איך צה"ל לא זיהה את השיגעון הזה ??

  13. אהה..אבל יש הרבה מאוד מרגלים וטרוריסטים מהשמאל האשכנזי הלבן ! תבדוק..חתיכת צואה שמאלנית.

  14. הבהרה קטנה: בן גוריון וגולדה היו יותר "ימניים" מנתניהו בהיבט הלאומי. למעשה נתניהו קרוב לרבין עם "בקעת הירדן במובנה הרחב ביותר וגושי ההתישבויות". גם לא היה בג"צ שמאלני פוסט ציוני. אפילו שולמית אלוני הייתה ציונית. מחנה השמאל בימינו הוא פוסט ציוני. יאיר גולן משלב שמאלנות קיצונית ופופוליזם בתחפושת כאילו ציונית.

  15. אתה מתנשא, ישראל הראדונה זה אתה.
    לא יעזור לכם, יום אחד כל השמאל יעלם.

  16. למה שיניח לזה הרבה מאותם חלאות בימין שבשבילם שמאל אלו בוגדים אז כדאי להזכיר להם מי הקים את המדינה מי קבע את הגבולות שלה. מי הקים את הצבא ואת החקלאות ואת המדע ומי מת עליה עליה בהמוניו .

  17. זה קורה לאיש שמאל כמו גולן שגדל בקיבוץ ששם עושים שטיפת מוח מגיל קטן לכל החברים ואז אין חופש בחירה לחבר ולכן הוא נהיה סוג של רובוט בדעותיו הפוליטיות

  18. השמאל הוא האויב!
    שמאלנים=פרוגרסיביים=בולשביקים=טוטליטרים.
    השמאלנים הם סכנה להמשך קיום של מדינת ישראל!

  19. כמה עוד בוגדים שמאלנים אנטישמים תבוסתנים כאילו יש במטכל?
    אין פלא שאנחנו לא יכולים לנצח במלחמות!

  20. יאיר גולן מאז שהשתחרר מהצבא מנסה לכרסם ולפגוע בו .לשיטתו כל חלל צהל צריך הצבא להודיע אם הוא היה שמאלן קיצוני והזוי בדמות של יאיר גולן או ימני.במידה ולא יפרסמו יאיר גולן יעשה מזה מטעמים על מנת לרצות את הקיצונים בשמאל כמו במקרה זה. תעזוב את הצבא ואל תכניס אותו לפוליטיקה הקטנונית שאתה מייצר לבקרים ברוב טיפשותך.

  21. אני מתביישת שנמנית עם חיילי צה"ל אי פעם.
    אני מתביישת שאי פעם יצגת איזה אבן במדינה, שכן אינך ומעולם לא היית ראוי לה. אתה בדיוק נמרץ "אוי לי מאויבי ואוי מאוהבי" מקווה שלעולם לא תגיע לשבת בכנסת הבאה. אמן סלה נצח ועד!

  22. היתי חיל שלו שנתים.הבחור משכמו ומעלה.
    מוכן ללכת אחריו באש ובמים.
    מה לעשות שדעותיו הפוליטיות מוזרות,הזויות ,ולא מתאימות למזרח התיכון.
    כאשר האוכלוסיה גדלה ויש לחץ על משאבי הטבע,נגרמות מלחמות.
    כל אחד צריך לבחור צד,ואין צודק או לא צודק ,מוסר ,או הגינות. אילה ,מי יותר חזק.

    1. מאוד יכול להיות שהאיש היה חייל טוב ואפילו מעולה. היות מישהו חייל טוב איננו ערובה להיותו מדינאי טוב או אפילו פוליטיקאי ברמת ביניים. יש הבדל עצום. השאלה איך קורה שאנשים בעלי דעות פוליטיות "מוזרות, הזויות, ולא מתאימות למזה"ת" מגיעים בכלל לשדה הפוליטי?
      השמאל המגדיר עצמו כנציגו של אנטימיליטריזם קולט לשורותיו פעם אחר פעם את כל הגנרלים בדימוס שכולם אחד אחד מתגלים ככישלונות פוליטיים מהלכים

  23. ממש לא מבין למה אתם מתלהמים כל כך?
    שכחתם להקשיב למי שלא בדיוק חושב כמותכם?
    ישר שחור ולבן? ישר השמצות קללות וגינויים?
    מזמן מזמן הפסקתם להתעמת עם עצם הדיעה השונה והתחלתם לתקוף את האדם בלי להקשיב אפילו,חבל שכך אבל אולי אולי בגלל שאין לכם תשובות ויותר קל לתקוף אישית?
    לתשומת ליבכם

  24. אני לא מבין איך הצלחת להשתחל בקידומך בצבא בתקופת שלטון הימין מה שיחקת אותה התאמצת לקבל החלטות פיקודיות שיתאימו לימין אם כך אתה שחקן מעולה לך להימנע עזוב את הפוליטיקה

  25. כמה צביעות יש בכתבה הזו! הרי הימנים מנכסים לעצמם את השירות הקרבי כל הזמן ומאשימים את השמאל בהשתמטות ובבגידה במולדת. גולן בסך הכל אומר שזה לא כך. לשמאל חלק בהקמת המדינה ובטחון המדינה חשוב לו לא פחות מלימין. גם אנשי שמאל שילמו בחייהם.
    בקיצור מה שיש לי לומר על כותב המאמר ההזוי הזה שהםוסל במומו פוסל.

  26. מצער לשמוע דברי אלוף בצה"ל ועוד סגן רמטכל.
    גולן, משום מה מייצר אמירות תפלות ואוויליות שאין בהן כל תועלת לאף אחד כאן בחברה הישראלית, רק מייצר וזורע עוד ועוד פירוד ושנאה עצמית. למי זה טוב כל האמירות הללו!!??
    את מי הן משרתות!!??
    סוף מעשה במחשבה תחילה.
    חרצובות לשונו של גולן נפתחו, ללכ כל סכר במוחו.

  27. ההתנפלות על יאיר גולן האיש מסתירה את עומק הענין. הרי גם יעלון התבטא בצורה דומה על 'הדם שנשפך" – והם רמטכ"ל וסגן רמטכ"ל.
    זה שהימין עתה חזק יותר בישראל רק מעצים את הבריחה מעומק הענין. בעיני רבים וטובים פה ישראל ירדה תחת נתניהו לזנות פוליטית. בהתנהלות של כ"ץ, רגב, אמסלם ועוד מבטיחה, אן מבחילה, ממש.
    וזה משבר עצור בהתחשב בסיפור הירואי שעומד מאחורי מדינת ישראל. זו אכזבה נוראה. ועליה מדבר יאיר גולן, בשמם של רבים פה.
    וזה לא רק נתניהו אלא גם בעלי בריתו.  יש את החרדים שברור שמתנהלים כישות אוטונומית נפרדת שסמוכה על שולחן המדינה. וגם הציונות הדתית שהחלה ימיה כגשר בתוך החברה הישראלית בין דתיים וחילוניים ועתה, בדמותו של סמוטריץ, רק מקצינה ומקצינה.
    שבר גדול מתרחש לנגד עיננו. ואנחנו בפתח שעת החשבון.  ממשל ביידן יטוש את ישראל; האיחוד האירופאי כבר מזמן מתנגד חריפות למדיניות הישראלית ורוסיה וסין הן בדרך קבע נגדנו באו"ם. ישראל תשאר מבודדת. ועוד גם היא שסועה בתוך תוכה. לא תעזור כל ה'ימניות' בתוך המדינה. רגע אמת קשה מתקרב לישראל. וגם על זה דיבר גולן בהשוואה שעשה עם גרמניה. גם שם זה היה רק באמצעות כוחות חיצוניים שמדינה שנפלה ל'ימניות' פופוליסטית, הצליחה להשתחרר ממנה.

  28. יאיר גולן פורח בשל דלות החומר בשמאל. בביולוגיה לומדים שמה שלא מביא תועלת- מתנוון.

  29. יאיר גולן הלך רחוק,כל כל רחוק עד כדי להאמין שהשמאל, ולדעתו,מהווה את הרוב המשרת בצבא,ובדיעבד גם הרוב שמת למענה במלחמות ישראל. ומה הוא אומר אחרי שזרק את הפצצה בפרצופינו? משו לא תקין בנפשו. ליי בדחיפות להישלח לבדיקה פסיכיאטרית. הוא מסוכן ןמסכן את אחדות העם.

  30. קצין רציני ואיכותי ואני ממש לא מסוגל לנחש מה
    קרה לו ומה קורה ולאן זה יוביל .