דעה: לפיד הוא אנטי-דמוקרטי ונטול הישגים

האיום על חב״ד הוא עוד דוגמה לדרך המעוותת בה תופס לפיד את הדמוקרטיה ואת הציבור הישראלי, אליה נלווית רשימת הישגים ריקה. מכתב מאזרחית מודאגת ליו״ר ׳יש עתיד׳

״היית כתב במחנה, היום אתה צייצן במחנה״ | יו״ר מפלגת ׳יש עתיד׳ יאיר לפיד (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

בשבוע שעבר ראינו את האזהרה שנשלחה מאת יאיר לפיד אל עבר חסידות חב״ד לבל יתמכו ברשימת מפלגת ׳הציונות הדתית׳, פן יבולע להם, פן “ארדוף אתכם… נגמר הסיפור על חנוכיות בכול צומת בחנוכה ובתי חב״ד בכול העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל”.

תירגע אדון לפיד. חסידי חב״ד מדליקים אור בשבילך, בשביל בנך, בשביל כל אחד מישראל. אתה חושב שקל לשנע את צי החנוכיות, לסחוב אותן, להגיע מידי ערב ולהדליק את אורן? זו לא משימה כל כך קלה, אבל זו עוד משימה קלה או כבדה שעושים השלוחים בארץ ובעולם כולו, כי הם רואים את עצמם בתור הזרוע הארוכה של המשלח, הרבי מלובביץ׳, שהגדיר זאת כך: “להוות בית של תורה, תפילה וגמילות חסדים”.

אז אתה רוצה לרדוף אותם? הם, שכל עניינם הוא לסייע לכל יהודי בכל עניין שידרוש, להפיץ תורה ולימוד חסידות, לסייע למטיילים, לקיים סדרים, תהלוכות ל״ג בעומר, אוכל כשר ברחבי העולם, לשמח את לבם של חולים במרכזים הרפואיים, לארגן מבצעי עזרה וחסד. והיכן הם נמצאים? בכול מקום. במוצבים נידחים של צה״ל, ביישובי ספר, בדרכים, בבתי כלא ובאוניברסיטאות. הם לא מבקשים דבר – רק מציעים עזרה במאור פנים.

חב״ד זה שירות לעם, ודע לך שלעיתים התנאים בהם הם חיים במקומות נידחים בעולם, ממש איומים. אתה לא היית מחזיק שם אפילו יומיים, והם מחזיקים במקום שליחותם במשך כל החיים.

אבל בכלל, איזו זכות נטלת לעצמך שאתה יכול להתרות באזרחים המדינה, אנשים פרטיים, למי מותר להם לתת את קולם? אין זו ״הטבה״ שכול אחד מקבל כאן בארצנו בכך שמתאפשר לו לבחור על-פי צו מצפונו. האם איימת גם על מפגיני בלפור שיתנו לך את קולותיהם? מה אתה גיבור רק על חרדים? גם ככה השפעתו של המיעוט הדתי על חלוקת המשאבים, על אופי החברה, על הפרהסיה והתקשורת, הוא הרבה מתחת לכוחו המספרי.

לפני שאתה מתערב בהצבעה הדמוקרטית של אנשים אחרים, אולי כדאי שתדאג קודם שמפלגת ׳יש עתיד׳ תתחיל להיות מפלגה דמוקרטית? היא הרי קמה כדי להוליך אותנו בעקבות ״לפיד של נאורות״, אז איך יתכן שבחירות מקדימות לא נערכו בה מעולם? ולא זו בלבד, אלא שהמלכת את עצמך לתפקיד זה עד הכנסת ה-25. אתה זה שקובע את רשימת המועמדים ואת סדר שיבוצם, מכיוון ש”שיטת פריימריז יוצרת קבוצות לחץ ועשויה להוביל לשחיתות”. מעניין, אבל השיטה שלך נמאסה אפילו על מספר שתיים עופר שלח, שברח מהמפלגה כל עוד נפשו בו.

נכון, לכל אדם בישראל יש זכות להקים מפלגת יחיד משל עצמו ולעמוד בראשה, אבל כאשר יו״ר אותה מפלגה מנכס לעצמו את ערכי הדמוקרטיה ואפילו לא רואה את השליטה האבסולוטית שלו ואת התנהלותו האנטי-דמוקרטית, יש כאן בעיה.

הישגים: אין, הרשימה המשותפת: יש

לו הייתה זו הבעיה היחידה איתך, ניחא. אך אתה עומד בראשות מפלגתך כבר תשע שנים, וצריך לשאול – איזה דבר חיובי אחד עשית, מלבד להשמיץ את נתניהו בכל ענין באשר הוא. למשל, נשאלת על החיסונים בראיון טלוויזיוני ומיד הודעת כי הם לא יגיעו, “אולי רק חמישה”. כפי שאמר נתניהו: “היית כתב במחנה, היום אתה צייצן במחנה”.

במהלך הקמפיין אתה זורק כהרגלך קלישאות בומבסטיות שאתה היית עושה הכול טוב, שהיית עושה משהו אחר. כמה פעמים הכרזת שצריך ללכת למהלך מדיני עם הפלסטינים, שנתניהו לא עושה את מה שצריך לעשות, ובשביל מה? לתת את ירושלים ואת הבקעה?

התרגלנו לשמוע ממך על בנימין נתניהו, על כמה שהוא מושחת, נוכל, רמאי ועוד, והנה פתאום שינוי: עברת להתמקד באיתמר בן גביר. כל הציוצים וההכרזות שלך קבעו שהוא איננו לגיטימי. אך בניגוד אליך, הוא לא יעשה עסקים עם ׳הרשימה המשותפת׳, כמו שאתה מצהיר “אני זה שהוביל את המהלך שאמר אין בעיה להקים ממשלה בתמיכת המשותפת”. כלומר’ אתה תישען על מפלגה תומכת טרור, על מפלגה שמתנגדת למדינת ישראל כמדינה יהודית, על אלה שרוצים לבטל את ההמנון ואת דגל ישראל? איימן עודה מבקר בכלא רוצחים דוגמת זה של השר רחבעם זאבי ומתחבק עם מחבלים, היבא יזבק מהללת רוצחים ערבים, וההסבר היחיד הוא שההיגיון שלך יצא לחופשה, אפילו שבתי המלון עדיין סגורים.

אני מקווה שביום מן הימים תבין מה ההבדל בין בני עמך לבין מי שנמצא בצד השני.

 


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. לפיד היה אפס וישאר אפס..כתב במחנה, שר אוצר הכושל ביותר,עכשיו רוצה לנסות להקים ממשלה עם תמיכה של רשימת תומכי טרור..לאן הבור הנבער מר לפיד רוצה להגיע? ראש ממשלה לא תהיה לעולם, האיש הזה הוא קנה חלול השנאה שלו ושל ליברמן על לומדי התורה והחרדים היא שפל מוסרי שלא ניתן לתיקון..אני מקווה שהחבדניקים יצאו להצביע עבור סמוטריץ ובן גביר או עבור הליכוד בראשות בנימין נתניהו, זאת תהיה התשובה ההולמת נגד אנשים כמו לפיד וליברמן.

    1. ערמה של מפגרים שלהציון שלהם בכלכלה שווה אפס. לפיד כשר אוצר קיבל מהפודל של ביבי שטיניץ מינוס של 7 מליארד ומסר את משרד האוצר אחרי שנה 6 צודשים לפחלון בפלוס 3 מיליארד שהצליח להביא אותנו בשלוש שנים ל מינוס 60 מילארד.. נו מול הנתונים אתם אפסים מוחלטים

  2. שני דברים הותיר האיש העלוב הזה בתפקידו כשר האוצר: ביטול פטור ממס שבח על מכירת דירת מגורים אחת ל 4 שנים,כלומר עוד מיסים,ומס מיוחד על טלוויזיות גדולות מ 50 אינטש,עלק "מס מותרות". הדביל הזה לא יודע,שטלוויזיה של 48 אינטש יכולה לעלות פי 5 ויותר מטלוויזיה של 55 אינטש.
    ועוד משהו,האיש חדל האישים הזה לפעמים,לעיתים רחוקות,משמיע משפט בלי שקר כלשהו בתוכו…

    1. הוא היחידי ששלח את הכנופיה החרדית לעבוד
      העביר את האוצר מימינוס לפלוס וזה בשנה וחתי בלבד. אתם ארמה של נפלים הזוים טרוריסטים של שניאה..
      אך מזהים ביביסטים. הם אילו שמלכלכים את הטבע. אחלו שנוסעים עם מוזיקה בערבית בקולי קולות.. חותכים בכביש..
      בקיצור ערמה של זבל כמו ביבי

  3. לפיד הוא קומוניסט אנטישמי כמו כל השמאלנים המפאיניקים. בשביל צמיחה כלכלית ושלום העם ומדינת ישראל…
    צריך קודם כל לעקור את כל האנטישמים הקומוניסטים השמאלנים מהשורש..מכל משרדי הממשלה והתקשורת.
    הגיע הזמן שהשמאל הציוני הפטריוטי יתחילו להילחם בהם עם עזרה מלאה של הימין.

    1. לפיד הוא בולשביק כמו שאתם חב"ד זה חיזבאללה בערך באותה רמת קשר. אולי קצת פחות . בולשוי בולשביק זה הרוב ברוסית והקומוניזם הוא שלטון המדינה בכלכלה טזה הרבה יותר קרוב לתפיסתכם את שלטון הרב בכל מהלכי הפרט . אז לפני שאתה מנבל את פיך לפחות תלמד לימודי ליבה . אהה שכחתי שלא נתתם ללפיד להשלים את הרפורמה בחינוך שהוא היחיד שהתחיל.כמו הרפורמה בקצבאות שהוא היחיד שהביא תוצאות ביציאה לעבודה בעשור אחרןן

    2. וואו יורם, מנסה לקרוא את דבריך ולא מצליח להתחיל להבין מה עובר עליך. שאפו על קצב שפיכת השטויות המרשים.
      א.״לפיד הוא בולשביק כמו שאתם חב״ד״-הרי המאפיינים הבולטים של חב״ד הם אכפתיות מכלל ישראל, עשיה למען הכלל וזהות יהודית גאה ומכאן שיש לנו הרבה במשותף איתם.
      ב.״זה חיזבאללה בערך באותה רמת קשר״-באמת לא הבנתי מה הקשר לחיזבאללה שאתה מכניס אותם. מצד שני אתה תומך במי שרצה ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת אז כנראה אתה מוכן להכניס הרבה 😉
      ג.ברור לכל שאיש לא משתמש ב׳בולשביק׳ באופן המילולי אלא כתיאור הממשל בברית המועצות. שבהחלט לא התבסס על שום רוב.
      ד.״שזה הרבה יותר קרוב לתפיסתכם בשלטון הרוב״-איך קומוניזם קרוב לתפיסה המבוססת על הצבעה דמוקרטית ושוק חופשי???
      ה.״לפחות תלמד לימודי ליבה״-תתפלא אבל למדנו לימודי ליבה ואפילו בגרות ותואר ראשון(בניגוד ל…) ודווקא בגלל זה יש לנו ידע בעברית, היסטוריה וכלכלה. בכולם כבר הראתי שכתבת שטויות.
      ו.״לא נתתם ללפיד לקדם רפורמה״-ראשית, הוא לא היה שר החינוך. שנית, כל שר חינוך בעשרות שנים האחרונות ניסה לקדם רפורמות וכולם נכשלו. האם גם מבנט, שהוא מהמחנה שלנו, מנענו? מי שמונע הם ועדי המורים, ההורים והתלמידים(כי לכל דבר יש מחיר ואין רפורמה בה אף אחד מהשלושה לא מפסיד) ולכן אנחנו, הלוחמים בועדים, הם היחידים שמאפשרים קידום רפורמה אמיתית.
      ז.״הוא היחיד שהביא תוצאות ביציאה לעבודה״-אילו תוצאות בדיוק? לא ראיתי אף נתון על שינוי לטובה בתקופתו ובשנים הראשונות לאחריו.

  4. ״נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל״-נחמד לדעת שכח פוליטי חשוב לו יותר מפעילות למען עם ישראל.

  5. ״נגמר הסיפור שלכם של אהבת ישראל״-נחמד לדעת שכח פוליטי חשוב לו יותר מפעילות למען עם ישראל וקירוב לבבות. מקווה שלא נראה אותו אף פעם קרוב לשולחן הממשלה.

    1. לפיד יוביל את המדינה למלחמת ״אחים״.
      מלחמה שיביא סוף לדיקטטורה של האויב השמאלני הבוגדני האנטישמי התומך בטרור הערבי שחדר לכל משרדי הממשלה והתקשורת.
      מלחמה שיחזיר את המשילות לעם היהודי.

  6. אתר של אוייבי העם, קשקושים בערימות אתם הורסים את המדינה עם הדיעות החשוכות שלכם מימי הביניים. רודפים אחרי מלך בעיוורון מוחלט!! לפיד איש ישר ערכי ביבי כמוכם סימן אותו מלכתחילה ועד היום היא מנסה לשים לו רגליים. זה לא ילך לכם, עד שביבי יעוף ואיתו הדעות החשוכות שלכם. פורים שמח.

    1. מצטער על כך שאני מעדיף מנהיג דמוקרטי על פני מלך. אגב, תזכיר לי איזו צורת שלטון הייתה בימי הביניים?

  7. איני יודע איך יש פליטים שנותנים ללפיד את קולם.זה ממש ליצן. הוא מסוגל לעמוד בראש מדינה?הרי הוא אפס א פסים.עושה דברים משונים. כמו להגיד על חיסונים…הרי זה כל כך לא חכם.אפילו המחשבה שאולי יש אמת בדברי ראש הממשלה? איפה השכל?למה לפטפט עצמך לדעת.גם האיומים על חבד…מי אתה שתאיים על תנועה כזו? ואפשר להכריח מישהו איך להצביע?מה זה פה רוסיה?ק.ג.ב ?
    אתה לא מתבייש? איך אפשר להצביע לך? זה אומר הרבה על העם הלא חכם שלנו.

  8. איך אפשר להשוות בכלל בין הישגי נתניהו-ובין הישגי לפיד ? הראשון בא עם רקורד והשני בא עם -רק….רק אם לא תצביעו ..רק אם אבחר.. הרק הזה הוא ריק…
    העולם התהפך עלינו..מגפה נוראית ..איומים מצד איראן..בעיות בטחוניות… וביבי ראש ממשלתנו עם איי קיו 180 גאון,פוליטיקאי בחסד עליון מנווט בין כל אלה ..ובא לפיד ומאיים על חב"ד ? איפה הפרופורציות ? לפעמים קשה להאמין שבזה מתעסקים אנשים שקוראים לעצמם פוליטיקאים…
    מאמר פ נ ט ס ט י.

  9. לפיד יוביל למדינת כל אזרחי 'ה
    שהגיס החמישי הרשימה המשותפת שותפה בכירה

  10. סופו של לפיד לביבות. וסופו של פנס שיאיר שבטריות יסיימו את תפקידם וסופו של נפל שיוכנס לזבל.

  11. לפיד יהיה ראש ממשלה טוב וינסה לשרת את כל העם. הוא מחויב לעם ישראל ולמדינת ישראל. אדם הגון וערכי שהכיר הצלחות וקשיים בחיים והתמודד די טוב. ייצג אותנו בכישרון כלפי חוץ וינסה לאחות קרעים בפנים. חבל שמשמיצים אותו.

  12. לפיד הוא אדם שלא תרם כלום למדינה כמו ליברמן משחק ״אני רוצה להיות ראש ממשלה״ קיוסק הוא לא ניהל הבן אדם בדיחה ודיקטטור במפלגה

  13. קישקוש אחד גדול , זה בדיוק הפוך ואתם יודעים את זה אבל מפחדים שהוא יכניס קצת דמוקרטיה הגונה למדינה ,
    השקרים הגדול הוא ביבי , הוא זה שהורס את המדינה , אבל אם ילך אז החרדים יהיו בבעיה מאד קשה ,
    לפיד הוא היחיד שעובד בשביל הציבור הגדול , העיקרי , החילוני-מסורתי , זה שמשלם את רוב המיסים פה במדינה

  14. תנועת חב"ד היתה תנועה א פוליטית עד בחירות 2013 אז בבחירות למי שלא זוכר עמדו אנשי כפר חב"ד עם שלטים בכביש ירושלים תל אביב ועל השלטים היה כתוב "ביבי טוב ליהודים".הבחירות אז היו אישיות ובאמת ביבי ניצח את פרס.כולם זכורים שאמרו אז הלכנו לישון עם פרס וקמנו עם נתניהו.מאז חלפו 8 שנים ועם כל הכבוד לדברים הנפלאים שאנשי חב"ד עושים,אין ספק שהם שייכים פוליטית לגוש הימין על מלא.והם מזמן לא תנועה שאין לה שייכות פוליטית.היה יותר יפה שהיו נשארים תנועה של כל חלקי עם ישראל חבל שתנועה תפסתם צד, יכולתם להמשיך להצביע לימין כבודדים בלי לצאת עם שלטי חוצות "ביבי טוב ליהודים ולכן כתנועה פוליטית צריך להגביל את חופש הפעולה שלכם למשל בבסיסי צה"ל ועוד מקומות שאתם מטיילים חופשי. פורים שמח ושבת שלום לכל עם ישראל.

  15. יאיר לפיד היה אפס ונשאר כזה , אצלו כל דבר מתנהל בכח , הוא מדמיין שכל יריב שלו עומד מולו בזירת קרב הגו'דו ולכן כל התבטאות שלו היא אלימה , במבחן המשכל הבחור בלי בגרות והידע שלו בנושא הצבאי הוא ברמת הצהובון בעיתון המחנה .

  16. נס פורים 1985
    בעמדת שמירה קפואה במוצב מזרחי בלבנון זיהה חייל טנדר כחול שעולה בכביש המתפתל למוצב , היה ברור שאסור לכל לרכב מקומי להתקרב למוצב , שבריר שניה לפני שהחייל סחט את הדק המא"ג הוא הספיק לקרוא על דופן הטנדר את המילים , טנק המבצעים של חב"ד , הנס היה שחיכיתי עוד שניה , .
    האנשים האלה סיכנו את חייהם, עזבו משפחות ובאו לשמח אותנו חיילי המוצב בלבנון , והם באמת שימחו .
    מעניין אותי אם מר לפיד היה מוכן לעשות כזה דבר ?
    מעניין?