שישה ושבעה מנדטים – דיינו

היום כולם רוצים להיות ראשי ממשלה עם חמישה, שישה ושבעה מנדטים. לא צריך איי קיו, לא צריך דרך ולא צריך רוח. צריך רק, כלשון רבין על פרס, כמה פודלים

יקבל את מנדט הרכבת הממשלה? | נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו״ר ׳תקווה חדשה׳ ח״כ גדעון סער (צילום: מארק ניימן, לע״מ)

ספרי האחרון ׳כתר גיבורים׳ מספר על גבורה יהודית ועל מלאכים שעלו וירדו בסולם יעקב, שאלמלא הם ועוד לוחמים רבים שנאבקו ולחמו, לא יכולים היינו להעמיד את הסולם כדי שעם ישראל יעלה במעלותיו.

חולמים ולוחמים עזי אמונה ותמימי דרך שלא ביקשו לעצמם לא תהילה ולא תמורה, רק לתת בלי לרצות לקחת; מאות אלפים ששורש קיומנו רווה בדמם היקר שהשקה ודישן את שורש העץ המופלא בעמי העמים – עם ישראל, שבזכותם נבנית ועוד תבנה ארץ נושנה, מולדת עתיקה, מהם נשאב תעצומות נפש כי הם לנו כעמוד אש לפני המחנה. בחרתי מעט מהגיבורים וכתבתי אודותם, על אותם שחירפו את נפשם בשדות המלחמה, שהמיתו עצמם לבל ייפלו בידי האויב ויסגירו סודות, לבעלי מעש הרואיים שהמשיכו להילחם במסירות עילאית עד כלות, במאבק מאז ומקדם עם ישמעאל ועם עשו; כי ידעו שלולא המאבק של יעקב אבינו על נחל היַבוק בו נאמר לו כי שֹרית עם אלוקים ואדם, אין ישראל, לא לייעוד ולא למהות.

ואנו, אויה לנו על אותם נערים גיבורים שמסרו נפשם כדי שנוכל לחיות כאן. מה הם היו חושבים על מה שקורה כאן, על הכנופיות של שלטון החוק, על הכנופיות של התקשורת, שנפשן כה רחומה עד שהיו יכולים להוסיף עוד שורה אלמותית משלהם לספר קהלת: עת לריפוי ועת לפלסטר. אויה על אלו שהצביעו לשחקנים המתחלפים. מכבי הפך להפועל, הפועל למכבי, כולם החליפו חולצות.

כל אחד רוצה להיות רה״מ

מה קרה לאלו שעזבו את מפלגת האֵם שלהם כאשר עוד באותו שבוע קשרו כתרים לה ולעומד בראשה? הייתם שם ולא זכיתם להיות במקום השני? אולי לא קבלתם בכלל תפקיד? אולי לא קבלתם איזה לקקן שהתאוויתם אליו? ואז קדימה, עוזבים למפלגה אחרת, ולא לפני שתאספו מהטרמפיאדה עוד עריקים. אתם עוצרים ליד התחנה והם שואלים ׳אם יש כיסא ריק בפנים, אז יאללה אנחנו קופצים, גם אנחנו לא קבלנו בונבונים׳.

והיו כסילים כמו העיתונאי לענייני חרדים שנתן באופן לא ברור את קולו ל׳כחול לבן׳, והיה ראש מועצת קרית ארבע ששם פתק בשער של סער, והיו אנשי ימין שהשאירו ליום הבחירות הודעה, אני לא זמין.

פעם כאשר נסע יצחק שמיר למדריד, שר החוץ שלו שלא היה מרוצה מהמהלך הלא-ימני מספיק, כעס עליו, אבל עבר לאחר כמה חודשים לשמאל. ככה זה, אין שום אמת, רק צביעות, אגואיזם נפוח, תאוות שררה ואווילות. פעם היה גם מאן דהוא שאמר כי “דין נצרים כדין תל אביב” ועבד על הבריות, אבל אז למרבה הצער היו לו אצבעות רבות של כסילים, שפלים וכדאיניקים, אנשי שנאה שעשו את רצונו.

אבל היום? היום כולם רוצים להיות ראשי ממשלה עם חמישה, שישה ושבעה מנדטים. היום כל אחד יכול להקים לו מפלגה, אפילו פסיכופת. לנסות אפשר, לא צריך איי קיו, לא צריך דרך ולא צריך רוח. כלום. צריך רק, כלשון רבין על פרס, כמה פודלים.

כפרוח רשעים כמו עשב, הם כאן, ורוצים לשנות את ההובלה ולזרוק את מי שיש לו 30 מנדטים. יש לנו כאלה בכל הצורות והגוונים. אחד שנא פעם ערבים, החליף חולצה וכעת הוא שונא חרדים. אז הגלמים מקבלים הוראה: להרים ידיים, להוריד ידיים, עכשיו נגד, עכשיו לא להקשיב לסופיה שמדברת עליי ולא שותים יותר קפה לנדבר.

מחלת התקשורת

האין זה עולם מוזר שהתקשורת בוחשת לנו במוח כמו רוקחת בו מיני ריבות? היא מחליטה שלקחת מהציבור דמי אפיקומן לממד חמישי כדי לתפור את בגדי המלך החדשים זה ראוי וטוב, אז לא צריך לחקור, היא בעלת השלט ״מפלגת רק בלי״ והיא מיטיבה להחדיר שנאה שהמנוף הגדול ביותר לא היה מסוגל לשאת. ומאידך, היא עמדה עם סטופר על בעל המתפרה שלא יחדל משבת על מלאכת אריגת חוט לחוט וישחיל המחט בתיקים.

פעם היו הורים מלמדים את ילדיהם לקח כדי שלא יאמרו מילה לא רצויה בכך שהיו שמים פלפל על לשונם. איזה פלפל צריך היה לשים על פי התקשורת? אולי את זה שהוא 16 מיליון בסולם סקוביל, המודד את חריפות הפלפלים החריפים. נתנו להם להתפרע במשך שנים בלי לשים יד על הבלם והם הפכו כולם מנחשי זעמן (לא ארסיים) לממבות שחורות.

עמידה איתנה

ובלי לדעת איך הכול יסתיים, אתה חייב להשתאות על מי שעומד בראש. איזה כוח צריך כדי לעמוד מול מסע רדיפות שמתנהל למעלה מחצי יובל שנים ברציפות והגיע לשיאים בשנים האחרונות. אי אפשר שלא להשתאות על העמידה מעוררת הערצה עוד משנת 1996, א׳ בתמוז התשנ״ו כשהצעיר הכריזמטי והמבריק נבחר והם ידעו שהוא יאיים עליהם. הם ראו את הפוטנציאל האדיר למחנה הימין ומאז לא חדלו ממלחמת החרמה, שבה כל האמצעים כשרים.

עומד בפני מסע ציד בלתי נגמר | רה״מ בנימין נתניהו (קרדיט: לע״מ)

מנחם בגין עמד בסזון ובמחתרת, אך לא הצליח לעמוד בפניהם. הנשיא ירום הודו לחם נגד האקטיביזם השיפוטי, כינה אותם כנופיות שלטון החוק, אבל נפל במערכה וקיבל שקט תעשייתי. נתניהו היחיד שלא נכנע להם. הוא עומד מולם בגבורה מעוררת הערצה למרות כל הצער שהביאו לפתחו. הוא המכשול היחיד שלהם לשוב לשלטון ולגזור את הסרט למדינת כל אזרחיה. לו היה פורש, היו נסגרות כל מתפרות צלאח א-דין. הם היו אומרים: עת לתפור ועת לקרוע, לכל זמן ועת, לכול חפץ תחת השמים.

אבל אל תוסיפו להשחית את הארץ, עשיתם די, והימין אל לו להיכנע כעת למסע הציד הבלתי נגמר נגד מי שהביא את המדינה והימין לשיאים. עכשיו יותר מתמיד דרושה התלכדות ללא סייגים ופרצות סביב ראש הממשלה.


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

32 תגובות למאמר

  1. אני התלהבתי ממה שכתבת על הספר כתר גיבורים מזמן חיפשתי ספר על גיבורים.
    אין משהו מרוכז מלבד ספר הגבורה העוז של מקבלי האות. משהו שיספר מקרוב את סיפורם של גיבורים לא מצאתי.
    לענייני הפוליטיקה כל מילה בסלע…מה אוסיף עוד כולם מטורללים. התכוונת לאלקין ? היעלה על הדעת מה שעשה ? היה יד ימינו של נתניהו.
    בנט, במקום שילך עם הימין ועוד מצביעים להם.
    טירוף מערכות .

  2. מאמר אומלל שהיה ראוי שלא יכתב ובוודאי שלא יתפרסם באתר זה.

    המעונינים בהחלפת שלטון נתניהו הם פסיכופתים ורשעים? צבועים, אגואיסטים, אווילים וגלמים?? באמת??? הזוהי השפה של סופרת ומשוררת? האם זו ההבנה הפוליטית של מרצה להיסטוריה ובעלת תואר דוקטור?? אין אפשרות לאנשים סבירים לחשוב שמותר להם לרצות בהחלפת שלטון במשטר דמוקרטי?

    אני מצפה מעורכי האתר, המגדיר את עצמו אינטלקטואלי וליברלי, שידע לנפות מאמרים כאלה מפרסום.

    אגב, המאמר מראה לדעתי שהכותבת, ואולי גם עורכי האתר, ממש מפחדים שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא ולכן נותנים לרגשותיהם להכתיב את מאמריהם. זה לא עושה להם טוב.

    1. אתה כמו כל שמאלן מצוי ורמאי.
      חובה שמי שזכה בשלושים מנדטים יוותר לאנשים ממפלגות אחות שהם שאנשים כי כך השמאל רוצה עם מיני דרןקרים ולא מצליחות ועוד רוטווילרים וויסים רוצים?
      על מה לפיד צריך להיות אש ממשלה? על זה שלא סיים בית ספר? על זה שברוב אוילתו סיפר תחת כל עץ רענן שלא יגיעו חיסונים אןלי רק חמישה? לפחות תראי בערוץ ולשתוק.
      על התפקוד שלו כשר אוצר הכושל ביותר?
      על השנאה היומיומית שהוא מפיץ?
      על היותו ערוץ ורודן בתוך ממשלתו שלא נתן לעשות פריימריז וזרק את הקרוב לו ביותר עופר שלח?
      לבטל את מיליון מצביעי הליכוד ועוד מיליון שבחרו בנתניהו בעקיפין?
      המאמר לא נושא חן בעינייך שמאלן?
      בטח שלא.כי הוא מספר בכישרון ובמדינות את מה שאתם עושים? בגלל תיאור של מה עשיתם כל השנים לנתניהו?
      המאמר הזה לא נועד לך?מוחות של שמאלנים תמיד יזיקו נגד משהו טוב ויריעו לדומן שאתם רוקחים כאן,לא ביושר,לא בהגינות,לא בצדק,לא בהוגנות.
      כי מה לכם ולזה.
      אחלה מאמר ותודתי לכותבת מקרב לב.היי לאלפי רבבה כשאת מאירה עיניים ולוחצת על המקלדת להוציא את העילא ועילא.

    2. ומלבד זאת.אתם יכולים להישאר ברצון להחליף את ראש הממשלה.אבל היו בחירות והוא זכה ואתם מנסים לגנוב את הבחירות.זו עובדה.ועןד אתה כמנהג שמאלן אדום למען על הכותבת הישרה שמעלה את ההתנהלות שלכם…הבוגדים והעריקים כמו גידי סכיני ובנט בלבלן
      זה לא נועד למי שליבו שחור כמו הדגל שהניף בבלפור.

    3. מאמר אומלל כל כך.ראשית יש לך בעיה בהבנת הנקרא .הכול השמאל לוקה בכך?
      הכותבת אמרה שכול אחד יכול להקים מפלגה גם פסיכופת.האין זה נכון?כמה מפלגות היו כאן כשלושים בערך ציינה עובדה.
      כתבה על הפוליטיקה היום המורכבת מצבועים כמו אלקין ששמעתי אותו ביום שני מספר שאין כמו נתניהו.וביום רביעי עזב.זה לא צביעות?טוב אתה לא מבין כנראה.
      מי הרים אצבע לעקור את גוש קטיף?לעקור 10000 תושבים…לא רשעים או שטופי מוח ומהונדסי תודעה?
      כמה שאתה צבוע לא מבין את הנקרא שטוף שנאה.
      אחלה על הכותבים ש יש במידה
      .

    4. ראשית למגיב האנונימי-המאמר מדבר על הימין המתון(ימינה, תקווה חדשה, כחולבן וישראל ביתנו) לא על השמאל.
      שנית, כל פוליטיקאי שתבחר נאלץ לפעמים להתפשר על דברים שבהם הוא לא רצה בשם אחדות הקואליציה.
      ושלישית, לרם-הפחד אינו שהחלפת נתניהו תפגע בימין. הפחד הוא שהחלפת נתניהו תוך כניעה ללחצי התקשורת והפרקליטות, ותוך העלאת אוסף מנהיגים חסרי פרופורציה לכוחם, אכפתיות מאחדות הגוש או כבוד לדעת רוב הגוש לא תוביל לימין חזק שיכול להילחם למען עקרונותיו.

    5. ראשית אציין שששלוש התגובות הראשונות, המכנות אותי שמאלן, רמאי וצבוע, מבלי הכיר אותי בכלל, הן עדות נוספת שהאתר, לצערי, הופך להיות מאינטלקטואלי לאמוציונלי. לתשומת לב העורכים.

      ולתגובה קצרה לשגיא, שנתן תגובה עניינית (ותודה לו על כך) – אני מסכים עם הסיבות לפחד, וזה בהחלט סביר להזכיר אותן במאמר. אבל הסגנון שבו הן נכתבו היה בלתי סביר. ההשערה שלי, כפי שניסיתי לכתוב למעלה, הוא שהפחד הזה הפך לאור התוצאות הסופיות של הבחירות מתיאורטי לממשי, ולכן דחף את הכותבת, אולי באופן בלתי מודע, לעבור מנימוקים אינטלקטואלים לנימוקים אמוציונלים. התוצאה היא המשך הקיטוב בעם ומניעת דיאלוג, למרות שלאף מחנה אין כרגע קואליציה יציבה. בהנחה שלא זו הכוונה, כתבתי את הערתי המקורית, בנסיון להחזיר את הכותבת ועורכי האתר לבסיס האינטלקטואלי והליברלי של אתר זה. בתקווה, עזרתי במשהו.

    6. שמאלן קטן נחמד. תרקוד עד שתרעד. יש 2 מחלות קשות כעת בישראל.
      קורונה ו"פסיכוזת רק לא ביבי" מהקורונה אפשר להחלים. את לילהסדר בלי סגר. תשלום בבנק שמוצאים כיום בזמן רוב המובטלים ששילמו מיסים כחוק ללא כל מגבלה פקידותית.
      על כל אלה אין להודות אלא לנתניהו.

  3. טור דעה מוזר, גס ודי דוחה
    לא מתאים לאתר

    1. איזה מאמר נפלא ומאיר עיניים…כמו שנאמר-כל האמת בפרצוף…ולפעמים מה לעשות קשה לשמוע את האמת …
      שוב ושוב פורשת לפנינו הכותבת את העובדות בלי כחל וסרק….פשוט נהניתי לקרוא ומצפה לעוד מאמרים מהכותבת המוכשרת והנפלאה הזו…
      יישר כוח…חזקי ואמצי

  4. מאמר נפלא…אכן הם הרוצים מפלגת שינוי (עידנו את השם מ רק לא ביבי ) לא מציעים לא מצע ולא דרך..נראה שהם משחקים משחק הכסאות…כל אחד ממהר לתפוס כסא בהינתן האות…כמה שקופים ..

  5. תכלס שני אנשים מחזיקים את המדינה בת ערובה: בנט וסער.

    בואו נסתכל על המצב מנקודת המבט של נתניהו: החיים שלו ושל כל משפחתו הקרובה הם גיהינום מוחלט, כבר כמה שנים שהם מותקפים מכל כיוון אפשרי ואין להם פרטיות. הם נתקלים בים שנאה בכל מקום אפשרי שלנצח יגביל את אפשרויות התעסוקה של יאיר נתניהו וזה אחרי שהוא גדל עם אבא שלא היה לו הרבה זמן למשפחה ואמא שכנראה היתה מאוד עסוקה עם האח המיוחד שלו. ואני בטוח שגם הקריירה שלה חטפה לא מעט.
    ובתוך זה נתניהו עצמו צריך לחלק את זמנו בין משפחה, עבודה דורשת במיוחד ותיקים פליליים בהם אין לו קרוב למימון שיש לצד הנגדי.
    אין לי ספק שביבי היה רוצה לפרוש הביתה ולעסוק בתיקיו.

    אבל אם הוא פשוט יפרוש זה יתפרש ככניעה מול לחצי הבריונים בתקשורת ובמערכת המשפט ואם למדנו משהו מהסכמי אוסלו זה שכמוותרים לבריונים הם רק רוצים עוד. זה ייצור תקדים מתקווה-חדשה בה כל מפלגונת בקואליציה תרגיש שהיא יכולה לחתור תחת ראש הממשלה ולסחוט אותו מה שיבטיח ממשלות חלשות. זה עלול להביא למנהיג שיתקשה לשמור על הקול החרדי ובכך יוביל לקואליציה שפחות תלחם על העקרונות בהם הוא מאמין.

    אז הוא תקוע במצב בלתי אפשרי.
    אבל עכשיו דיינו שסער ובנט מציעים לו עסקה: הוא יקבל קואליציה שתתן לו תמיכה מוחלטת מול מערכת המשפט בארבע השנים הבאות ובתמורה הוא יפרוש מיד אחר כך.
    במצב כזה הוא יוכל להציג את פרישתו כמהלך אסטרטגי שנועד להשיג הישגים שאחרת הוא לא היה מגיע אליהם ולא ככניעה. ועל הדרך יוכל לבחור ולהכין את יורשו בהנהגת הליכוד(הימור שלי: ישראל כ״ץ).
    בצורה כזאת הוא יוכל לפרוש, להוציא את משפחתו מהסיוט ולאפשר למדינה להתקדם בלי כל המחיר לעיל.
    ברור שהוא יסכים לזה.
    ועל הדרך סער ובנט יהיו אלה שהוציאו את המדינה מהפלונטר.

    חבל שהם עקשנים/טיפשים/שטופי שנאה/חסרי אחריות לאומית מדי(מחק את המיותר).

    1. "הוא יקבל קואליציה שתתן לו תמיכה מוחלטת מול מערכת המשפט בארבע השנים הבאות ובתמורה הוא יפרוש מיד אחר כך"

      זה יכל לעבוד… אילו היה ערך כלשהו למילה של נתניהו. לאור ההסטוריה של נתניהו כמפר הבטחות סדרתי (פייגלין, גנץ, חאן-אל-אחמאר…) כל מי שיעשה הסכם *כלשהו* עם נתניהו ייחשב מייד (ובצדק) כטיפש. אף אחד לא יעשה איתו שום הסכם.

    2. לאראל. כרגיל השקרן הבולשביק הסדרתי. פייגלין בעצמו אומר שנתניהו לא הפר כל הבטחה אתו. אבל מה זה מעניין את הבולשביק? במקרה של גנץ, ההפרות של גנץ את ההסכם באמצעות ניסנקורן מסמרות שיער. את אף אחד בישראל לא מעניין לפנות את אל אחמר, למה לפנות כמה צריפוני פח עלובים ובתמורה ליישב אותם בבתים ועל קרקע על חשבוננו? חוץ מכמה שמאלניים שלפתע מעונינים לפנות
      אגב, ומי יחתום הסכם עם המדינה אחרי שזו הפרה את ההסכם עם משקיעי הגז הפרטיים?

  6. * 30 מנדטים הצביעו בעד נתניהו, אבל 65 מנדטים הצביעו נגדו.
    * נתניהו אלוף בתעמולה של הרגע האחרון ו"שתיית" מנדטים ממפלגות הימין האחרות, אבל כבר 15 שנה לא הצליח להקים אפילו ממשלת ימין אחת.
    למען מדינת ישראל ולמען גוש הימין, נתניהו חייב ללכת ולתת הזדמנות למנהיג אחר.

    1. באותה מידה אםשר לטעון ש6 מנדטים הצביעו בעד סער ו 114 נגדו.
      וכן אפשר לכתוב על בנט, ליברמן, לפיד וגנץ.
      אף מנהיג לא יכול להשיג 61 מנדטים בעדו. זה פשוט לא קיים.

    2. תיקון: 51 הצביעו לנתניהו.
      הוא גם המועמד של ש״ס, יהדות התורה והציונות הדתית לראשות הממשלה.

    3. "באותה מידה אפשר לטעון ש6 מנדטים הצביעו בעד סער ו 114 נגדו".

      אני לא מדבר רק על אנשים שלא הצביעו מחל (כאלה יש 90 מנדטים). אני מדבר על 65 המנדטים של מפלגות שבאופן מוצהר ומופגן טענו לאורך כל מערכת הבחירות שהן מתנגדות לנתניהו. ניתן להניח בוודאות שכל מי שהצביע עבורן מתנגד אישית לנתניהו. זה לא המצב עם סער ובנט, גם לא עם אף חבר-כנסת אחר מהליכוד. אם נתניהו יילך ויוחלף, נניח, ע"י יואל אדלשטיין, הוא יוכל לגייס בקלות מעל 70 מנדטים שיתמכו בו.

      וזה לא מדוייק שנתניהו הוא המועמד של ש"ס ויהדות התורה. המפלגות האלו באופן מסורתי תמכו בליכוד כיוון שהליכוד הוא מפלגה מסורתית, בניגוד לשמאל שהם "אוכלי שפנים וחזירים" (לשון הרב שך זצ"ל). אם יואל אדלשטיין יעמוד בראש הליכוד, ודאי שיתמכו גם בו.

  7. ה"עמידה האיתנה" של נתניהו מזכירה מנהיג אחר. מבחינה בטחונית הוא היה אחד המלכים המצליחים ביותר שקמו לעם ישראל. אלכסנדר ינאי הרחיב את שטחה של מדינת יהודה כמעט פי 2, והפך אותה למעצמה איזורית. היתה לו רק בעיה אחת – הוא לא רצה לכבד את מערכת המשפט. כאשר דנו את אחד מעבדיו על הריגה, הוא הוזמן להעיד. אמר לו שמעון בן שטח (גיסו, שהיה ראש הדיינים): "ינאי המלך, עמוד על רגליך ויעידו בך! ולא לפנינו אתה עומד, אלא לפני מי שאמר והיה העולם, שנאמר 'ועמדו שני האנשים אשר להם הריב לפני ה', לפני הכהנים והשופטים'" (שמות כא,כט).

    אמר לו ינאי המלך, "אם כל הדיינים שבבית הדין יורו לי לעמוד, אעמוד."

    פנה שמעון בן שטח לדיינים שמימינו, כבשו הדיינים את פניהם בקרקע ושתקו.

    פנה שמעון בן שטח לדיינים שמשמאלו, כבשו גם הם את פניהם בקרקע ושתקו.

    אמר להם שמעון בן שטח לדיינים "בעלי מחשבות אתם (אתם שותקים ולא אומרים את דעתכם). יבוא בעל מחשבות (הקב"ה) ויפרע מכם". מיד בא המלאך גבריאל וחבט את הדיינים הללו בקרקע ומתו הדיינים.

    מעל 2000 שנה מאוחר יותר, רוב הרבנים תומכים (לפחות בשתיקה) בחסינות משפטית לראש ממשלה. כולם תוקפים את מערכת המשפט, ואכן יש הרבה מה לתקן בה. אבל האם יהיה רב אחד אמיץ, שידרוש מראש הממשלה "עמוד על רגליך ויעידו בך!"?

    1. הבעיה היא שיש כאן משפט הזוי על החלטות תקדימיות שלא היו בשום מקום בעולם למעט הגוש הסובייטי.
      נתניהו התייצב למשפט ועמד כך שכל מה שכתב לא תופס. השאלה אם תרגע אם יתפטר ויברח מהמשפט. לדעתי גם זהלא יועיל. ביבי הפך לסמל הימין. סמל, לדעת כנופית "רק לא ביבי" יש לנתץ ולהוריד לו הראש. לכן, עד כאן אסור לו לוותר.
      התנהלות רשויות ע-קיפת החוק, מופקרת. עוברים על החוק תוך צפצוף על הכללים והחוק. הדלפות. האשמות הזויות של בקשה לפרסום אוהד. רק לראו את מעריב וידיעות אחרונות – עם שלל המרואיינים-יהיר לפיד, בנט, איילת, סער, ושאר העולם וזוגתו. אם להם מותר אז איפה הבעיה. מתנות-מילצן חילק מתנות לפרס, רבין, יהיר לפיד והרשימה ארוכה. גם הם בקשו וקבלו, אבל – לא ביבי – לא מעניין. סדום זה כאן.

  8. ה"עמידה האיתנה" של נתניהו מזכירה מנהיג אחר. מבחינה בטחונית הוא היה אחד המלכים המצליחים ביותר שקמו לעם ישראל. אלכסנדר ינאי הרחיב את שטחה של מדינת יהודה כמעט פי 2, והפך אותה למעצמה איזורית. היתה לו רק בעיה אחת – הוא לא רצה לכבד את מערכת המשפט. כאשר דנו את אחד מעבדיו על הריגה, הוא הוזמן להעיד. אמר לו שמעון בן שטח (גיסו, שהיה ראש הדיינים): "ינאי המלך, עמוד על רגליך ויעידו בך! ולא לפנינו אתה עומד, אלא לפני מי שאמר והיה העולם, שנאמר 'ועמדו שני האנשים אשר להם הריב לפני ה', לפני הכהנים והשופטים'" (שמות כא,כט).

    אמר לו ינאי המלך, "אם כל הדיינים שבבית הדין יורו לי לעמוד, אעמוד."

    פנה שמעון בן שטח לדיינים שמימינו, כבשו הדיינים את פניהם בקרקע ושתקו.

    פנה שמעון בן שטח לדיינים שמשמאלו, כבשו גם הם את פניהם בקרקע ושתקו.

    אמר להם שמעון בן שטח לדיינים "בעלי מחשבות אתם (אתם שותקים ולא אומרים את דעתכם). יבוא בעל מחשבות (הקב"ה) ויפרע מכם". מיד בא המלאך גבריאל וחבט את הדיינים הללו בקרקע ומתו הדיינים.

    מעל 2000 שנה מאוחר יותר, רוב הרבנים תומכים (לפחות בשתיקה) בחסינות משפטית לראש ממשלה. כולם תוקפים את מערכת המשפט, ואכן יש הרבה מה לתקן בה. אבל האם יהיה רב אחד אמיץ, שידרוש מראש הממשלה "עמוד על רגליך ויעידו בך!"?

    1. מאמר מעולה ישר כוח
      מראה כל כך את המציאות הנכונה והעגומה

  9. מאמר מעולה
    היעלה הדבר שקשה שבעה מנדטים ירצו גורל עם שלם
    יותר מ2 מליון הצביעו לימין. תמימים ורשעים

  10. אין כמוך .
    הלוואי שכולם היו מבינים את משחקי המילים

  11. אז לרם שכאן ולרמים אחרים שעומדים ומריעים למתגוששים בזירה אל מול נתניהו,כאשר כל אחד מפספס עם הפגיון שלו,כדי לדקור.מערכת המישפטיזציה כשלה,היועץ המשפטי כשל,שי ניצן כשל,אבל האויבים שונאים שקוראים מכול הלב…לך…חיכו בכיליון עיניים לכתב אישום שיביא לחיסול נתניהו.ביבי החזיק מעמד.שנת הקורונה דחקה אותם לשוליים עם אמירות מטורללות שחיסונים לא יגיעו.
    איני יודע מה יהיה.ואני מייחל שנתניהו יצליח גם הפעם למרות שנאת הבולשביקים והסטלניסטים ,לצאת מהתלונות של מי שקיבל את מירב הקולות של כמעט שני מיליון מצביעים.אם לוקחים את מפלגות הדתיים.
    וכותבת הידד לך על מאמרים שכיף לקרוא אותם.
    רם ועוד רמים יתחילו להשמיץ אז דעי לך שאת במקום הנכון.

  12. איך הכותבת כתבה כזה מאמר מעולה בעיתוי מושלם.
    צריך רק לדרבן את 2 מיליון הבוחרים של הימין שיצאו לרחובות.

  13. איזה מאמר מאיר עיניים…ממש נהנית לקרוא כל פעם מחדש את מאמריה הנפלאים של ד"ר אסתר גרי שניאורסון…היא גם חכמה וגם צודקת ופורשת לפנינו את העובדות בלי כחל וסרק..
    מחכה בשקיקה לקרוא עוד מאמרים ..
    אלופה….יישר כח .