דעה: חוסר היציבות המסוכן של בנט

מי שהבטיח בבחירות ש״לעולם ובשום תנאי״ לא ייתן יד לממשלת לפיד, מנהל כעת מגעים עם אותו לפיד, שעלייתו בעת הזו, בהינתן המערכה מול איראן, היא לא פחות מסכנה ביטחונית לאומית

מהלכים מתוכננים בקפידה, נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום: לע״מ)

הם ביצעו הפיכת חצר פרלמנטרית, בסיוע בנט וסער. בנט בעל השאיפות המגלומניות, האינטרסים האישיים ואובדן הדרך חולל כאן אירוע חסר תקדים, בהעדיפו – עם שבעת המנדטים שקיבל – להיות ראש הממשלה של מיכאלי, יאיר גולן, אבתיסאם מרעאנה, הורוביץ, איימן עודה וליברמן, העיקר שיהיה כתוב בקורות החיים שלו ״היה ראש ממשלה״. ואם ריסוק הימין והחלשת ישראל הוא התשלום, הרי זה כסף קטן לעומת הגשמת חלומו.

הוא ימשיך להתבטל בפני השמאל, כמו חברים אחרים שלו בציונות הדתית. הוא וחבריו כנראה כבר עברו טיפולי המרה פוליטיים, אינם מכבדים את חוקי המשחק ושותפים לחומצה שנשפכת מהאולפנים. במה שונים בנט ושקד מכל מנגנוני הכוח הפסיכוטיים שהתגייסו להפיל את הימין? האם אדון בנט ושאר הבנטיסטים שנתנו לו את קולם מאמינים שהשמאל סופר אותם? שהמנייה שלו תמיד תהיה שווה? כאשר לא יצטרכו אותו, המטרייה האווירית שסוככת עליו כעת, תתרסק.

בנט אדם לא יציב במהותו. מדובר באדם שקופץ ומצהיר וחותם ש”לעולם ובשום תנאי” לא ייתן את ידו לממשלת שמאל שלפיד בראשה, ומאידך מנהל איתו מגעים מאחורי הקלעים ומכין לסער את הישיבה עם מפלגות השמאל, או פעם מצהיר שישמור על נתניהו מימין ופעם הולך לרסק את שלד הבניין.

אתה בנט מסוגל לעמוד בראש המדינה המורכבת ביותר בעולם? מה תעשה כאשר תפתח את שדה התעופה ויגידו שאתה מסוכן לישראל, תסגור, עדיין מסוכן, תביא חיסונים, לא אתה הבאת, המחטים הגיעו מעצמן, לא תביא, אתה הורג אזרחים וכן הלאה. איך אדם שאין לו את היכולת והסיבולת יעמוד בכך?

כפויי הטובה, אלה שדבקו בבנט ובסער ולא יצאו חוצץ נגדם כל הימים מאז הבחירות, האם רע לכם כאן? 12 שנים ללא מלחמות, כל משברי העולם פסחו על ישראל שצלחה את פשיטות הרגל של מצוקות העיתים, אלה שפקדו מדינות כמו יוון, ספרד, פורטוגל, אירלנד ואיסלנד. לא הייתה כאן אינפלציה, הבורסה לא נפלה, יצאנו ראשונים ממגפת הקורונה, היינו לשם דבר בעולם, אז מה עוד אתם רוצים? האם דיברתם פעם על רפורמה במערכת המשפט, על דרך, על ערכים, על חזון? מאומה. רק קנאה יוקדת בבנימין נתניהו, רק אהבה עצמית, רק התנהלות הזויה, ובדרך חבירה לשמאל, לפלגנות השנאה שלו ולמלחמת הג׳יהאד של ׳רק לא ביבי׳.

המנהיגות במלחמה עם איראן

אם יש כאלו שחושבים שמרב מיכאלי, יאיר לפיד או גולן מסוגלים להיות היד הארוכה במלחמה עם איראן – אז הבה ונזכיר את מה שהיה כאן אך לפני שלוש שנים, כאשר השיגה ישראל את מסמכי וקובצי הארכיון האיראני הסודי לפיתוח נשק גרעיני. ב-30 לאפריל 2018 חשף בנימין נתניהו כי לאחר מעקב של שנה הצליח המוסד להגיע למחסן בטהראן, למד איך לנטרל את האזעקה, לפרוץ שתי דלתות, לפרוץ את הכספות, לקחת משם למעלה מ-50 אלף מסמכים ועוד למעלה מ-50 אלף קובצי מחשב במשקל חצי טון, להבריח אותם לישראל בדרך לא דרך, לא להיתפס על ידי כוחות הביטחון של איראן, והכול בזמן מוגבל.

הארכיון שהובא ארצה תיעד מתקני גרעין, הגדרת מטרות, תצלומים של רכיבים גרעיניים, תוכניות להרכבת פצצות גרעיניות על ראשי קרב של טילים בליסטיים, מתקני סימולציה ועוד ועוד. פעולה כזאת היא הישג שלא נודע כמוהו בעולם כולו, ומי תקף את נתניהו על המבצע? אכן, יאיר לפיד והביטחוניים למיניהם. שתיקת האולפנים טשטשה את התכנון המבריק ואת ההישג המופלא שאותו הוציא נתניהו לפועל, ומלבד ביקורת רצופה מדוע נחשף הארכיון לעולם ומדוע לסכן אנשי מוסד, שכולה נובעת מטירוף מערכות בשמאל, לא צוין ההישג לשבח.

והנה לפני כארבעה חודשים נודע כי חוסל היעד מספר אחד בטהרן. קשה היה לתאר את ההלם שאחז בבכירי המשטר האיראני ובקרב הקהילייה הבינלאומית נוכח החיסול המדהים וההרואי של אבי תוכנית הגרעין מוחסן פחריזאדה. תחילה אותר האיש שתמיד נותר בצללים, נודע באיזה רכב יהיה מתוך שיירה ארוכה, ואז הוכנו כדורי רובה שיחדרו את הרכב המשוריין, יהרגו את היעד המבוקש ויסיימו את החיסול באופן מבריק ללא השארת סימנים, צילומי אבטחה, פצועים או הרוגים מחוליית המחסלים, ותוך בריחה אל מחוץ לשטח איראן כאילו לא ארע דבר.

תחילה דובר על התנקשות בתוך ביתו פנימה, אולם בשל אופי השכונה והשמירה המוצבת שם, שונה התכנון הראשוני. סוכני המוסד השתמשו במכשירי קשר לווייניים כדי למנוע מעקב של משמרות המהפכה ובחנו במשך חודשים את הדרך שהיה עושה המבוקש. המחסלים מילאו ג׳יפ בחומרי נפץ והחביאו אותו בצד הדרך באופן שלא יעורר חשד, כאשר עברה השיירה, פוצץ הרכב הראשון של שומרי הראש, ורכב המדען נעצר. אז ניגשו ארבעה מתנקשים חמושים ברובים עם משתיקי קול, ניהלו קרב עם שומרי הראש שברכב הבא, חיסלו את פחריזאדה והוציאוהו מהרכב כדי לבצע בו וידוא הריגה.

הפעולה ארכה דקות ספורות ואנשי המוסד נמלטו ברכבים שנשאו לוחיות רישוי של משמרות המהפכה שהוכנו מבעוד מועד, הסתתרו בהרים ותוך כמה שעות עזבו את איראן. וזאת יש לזכור, שבאותם ימים בהם התבצעה הפעולה לא היו טיסות סדירות והיציאה מאיראן הייתה קשה ביותר. ככל הנראה הדבר נעשה באמצעות מטוס שנחת באזור והמתין להם.

הלוויתו של מוחסן פחריזאדה | Tasnim News

המדען האיראני היה איש שחי במחשכים, לא הופיע בטקסים ותמונתו מעולם לא פורסמה. אפילו האיראני הממוצע לא ידע איך הוא נראה. התמונה היחידה שלו הייתה זו שחשף ראש הממשלה בעת חשיפת ארכיון הגרעין של איראן, בה שיגר לו מסר כי פעולותיו ידועות. חשיבותו נודעה מהעובדה שעמד בראש צוות המדענים שפיתח את תוכנית הגרעין, וחיסולו היווה מכה אנושה לתוכנית הגרעין האיראנית. אמנם יש עוד מדענים, אבל לא לכל אחד יש תחליף. המדען היה מסוג האנשים שקשה למצוא כמוהם. כמובן שהאיחוד האירופי הכריז שמדובר בפשע פלילי וכו׳, ועוד שטף גל גינויים של האירופים והאמריקנים הפרוגרסיביים, בצד אברמוביצ׳ים לא מרוצים.

והנה מוקדם יותר החודש, בעוד הנציגים האיראנים יושבים לשולחן המשא ומתן מול המעצמות בנוגע לתוכנית הגרעין כשהם מחויכים ביותר, שכן הנשיא טראמפ התחלף וכעת הם יושבים עם נציגי ביידן ועם מעצמות אירופה ובראשן גרמניה, כל אלה שתומכות בהם וכורעות לפניהם, פתאום נודע להם שבעודם דנים עם נציגי המערב, הותקפה אוניית הביון האיראנית ׳סאביז׳ בדרום ים סוף, סמוך למיצרי באב אל מנדב, אל מול חופי אריתריאה מצד אחד ותימן מהצד השני. האונייה הייתה מוצב פיקוד איראני קדמי, ותקיפתה באה בתגובה לתקיפת אוניית הסחר הישראלית.

וכמובן שהייתה גם התקיפה בנתנז, בה עשתה ישראל את הבלתי ייאמן עם החרבת מערכת החשמל של הכור, מה שיצריך את האיראנים לעמול במשך לפחות תשעה חודשים כדי לתקן את הנזק שנגרם. לא ברור אם הדבר נעשה על ידי תקיפת סייבר או פצצה שהוטמנה במקום. רק יום קודם הוצגו לראווה ובגאווה הצנטריפוגות החדשות שהותקנו שם.

הפעולות הבלתי מתפשרות של המוסד מתבצעות כשראש הממשלה מנווט, מפעיל, מפקד, ונותן את האור הירוק לאותם מבצעים הרואיים שעוד יסופר עליהם רבות ונצורות, אבל רובם לעולם יישארו חסויים.

מישהו מאמין שאחד מבני חבורת לפיד מסוגל לכך? או שנדמה למישהו שאם תתעופף הציפור מכאן, העורב יחשב לזמיר?


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. מה שנקרא, בלי טריקים ובלי שטיקים, אה?
    נתניהו עם חרדים שלא עושים צבא זה ימין, אבל סער, כחול לבן, ליברמן זה שמאל קיצוני.
    אלוהים איך אתם בכלל מאמינים לעצמכם עם השטויות האלה.

    1. אלמנטרי.

      ממשלה הנסמכת על רע"ם, הינה ימנית – בדיוק כמו הקשר בין ניסיונותיך להאשים, למציאות.

    2. היום רבים רבים מהחרדים עושים צבא, תורמים לחברה, ועוזרים בבתי חולים, יד שרה עזר מציון ועוד.
      כעת ספר לי מה תרם עופר כסיף? מה תרם לפיד? ומה תרם ניצן הורוביץ שחושב שיש להעמיד את חיילי צה"ל למשפט בינלאומי, האם לשם כך תשלח את בינך או ביתך כידי שלא יוכלו להיות חופשיים.
      ועל "רואה התהליכים קצרה היריעה מלתאר את שינאתו לצה"ל שרואה הוא בהם "תהליכים" והכי הכי הגדיל בתרומתו למולדת זה היודונאצי המולדבי שהיה בשמחה לוקח את החרדים ואת ביבי במריצה וזורק אותם, לידיעתך זה מה שעשו הנאצים לגופות היהודים, או יהודים אולצו לעשות זאת בשואה.

    3. א.החרדים הם אכן ימין. גיוס זה לא הכול(ואגב, יש היום הרבה חרדים שהתגייסו). גם אילן גילאון שירת ואפילו נהיה נכה צה"ל-זה לא הופך אותו לימני.
      ב.איש לא אמר שהאנשים שהזכרת שמאל קיצוני. נאמר שהם מעדיפים את השמאל הקיצוני על הימין הקיצוני ושמכיוון שאין ולא תהיה קואליציה ריאלית בלי אחד מהם, זה שקול לתמיכה בהקמת קואליציה שמאלנית.

    4. לנצח יהודה.
      נכון להיום אין 61 מנדטים שהם גם ימנים וגם רוצים ממשלה ימנית מספיק בשביל להתפשר על כך.
      אז אם בכל מקרה צריך לקחת שותפים מבחוץ, מי עדיף למען קידום ערכי הימין: מפלגות סחטניות שלא רוצות במיוחד ממשלת ימין ובטוח רוצות לקשור את ידי הגוש או מפלגה רחוקה מאוד מהימין אבל מוכנה לקדם דברים שהימין מסכים עליהם(טיפול בפשיעה ברחוב הערבי) ולתת כדי לקבל???

  2. לנצח יהודה
    מה הקשר בכלל לרעם? היא אינה מוזכרת כלל במאמר.מה ההתפתלויות והכנסת המילים .בנט בהיותו לדבריו איש ימין היה צריך להיכנס עם המנדטים שלו לגוש הימין.
    ולאחר מכן היו מחפשים עוד 2 חכים.או שהיו מוצאים או שלא.בנט העביר אתמול בנאום של מילים הזןיות.הוא רוצה לעשות מהלכים מאוד משונים.שיכנס לכמה ימים לבלפור ויהנה שם.למה לא להצהיר מיד שהוא בימין כמו שס למשל? מה כל הריקודים הקופצניים בין סער לפיד השמאלנים מטורללים

  3. איך אפשר להעמיד זה מול זה, את לפיד, סער ובנט מול ראש הממשלה . איך אמר יאיר לפיד …אני וסער הינדסנו את בחירת ריבלין והפלת הממשלה. ובנט רוצה שיהי כתוב ברזומה שלו 'הייתי ראש ממשלה . יותר לא מעניין אותו .
    ואכן המצעים שנעשו כשנתניהו נותן אישור על כך ועוד בהצלחה כזו…אין מי שישתווה לראש הממשלה הזה.

  4. מאמר נהדר…כל מילה בסלע….לא הבנתי למה בנט מחכה…הוא בימין או שמזגזג ? הזדמנות אחרונה ..אחר כך יהיה מאוחר ונלך לבחירות -לא חבל ?לציבור כבר נמאס בהחלט.

  5. כל מטומטם שעשה אקזיט מקרי הופך ל"משיח גאון מושיע"…
    אז מה רציתם ?
    פעם תעשיין היה מנהל מאות ואלפי עובדים ועוסק בייצור, אז לפחות היה סיכוי שמיומניותיו יקנו לו יכולת ניהול בתפקידי שר והלאה
    או עורך או עיתונאי חוקר "של פעם"
    אבל כיום זה רק פרזנטור עם "טורי דעה" ומזליסט אקזיט וכתבלב רדיו מלחך פנכה שמסתחבק כדיג'יי וגם ליברמנייק אחד מתחתית של תחתית ה…

  6. כל מילה אמת

    נתניהו הוא ראש הממשלה המוכשר ביותר שיכול להיות
    וזה מתבטא בכל הפעולות המצוינות שלו

    כל השאר סתם ליצנים

  7. אליהו גפן
    הצמד לא חמד בנט וסער החליטו להפיל את הימין.
    הם מסוגלים לעמוד בשורה אחת עם נתניהו? הצחקתם אותנו.

    צבי יחזקאל כותב ברשתות החברתיות כל השועים של העולם מחלים את פני ראש הממשלה ורק רוצים להיפגש איתי.מי אלה הכלומניקים שרואים עצמם ראשי ממשלה. וכמו שכתבה ד"ר אסתר על פרס וטהרן ומנהל המבצע נתניהו אלה דברים מעשים וביצוע שאין לו שיעור.תודה.

  8. בנט סכנה הוא יעלה ממשלת שמאל קיצנוי ערבים ועלול ח"ו הי'ה לא תהי'ה להחריב את מדינת ישראל ןיושבי'ה יחד עם איראן ושאר אויבי ישראל

  9. בקיצור ביבי בדרך הביתה, כותבת המאמר בחרדה. בואו אספר לכם משהו – הייתה פה מדינה לפני ביבי נתניהו פה גם אחריו. ממשלה עם בנט, סער וליברמן היא לא ממשלת שמאל, היא ממשלת ימין. למעשה, גם לפיד וגנץ ימנים, פשוט לא ביביסטים כמו שהאתר הזה נהיה.

    1. הניסיונות שלכם להפוך את הפוליטיקאי היחיד בישראל שגורף בראש מפלגתו פעם אחר פעם מיליון קולות בקלפי, למרות תקשורת מגויסת ותיקים תפורים,
      למפסיד לא רלוונטי שצריך לפרוש, הולכים ונהיים פתטיים, שקופים ונואשים מרגע לרגע.

      כרגע הכל דיבורים, נתניהו עוד לא ישב עם רע"ם, ובנט וסער עוד לא הכתירו את לפיד שיביא לנו אוסלו 2 עם ביידן ואובמה.

      מקווה שבנט וסער יתעשתו, ונקבל בסוף ממשלת ימין כמו שהעם רוצה, במקום לראות את בנט מתאבד פוליטית יחד עם סער כדי שיהיה כתוב להם בקורות חיים שהם היו האידיוטיפ השימושיים של השמאל שהעיפו את נתניהו תמורת רבע שעה בבלפור

    2. היא בהחלט ממשלת שמאל כי כולם אולי חוץ מהמפלגה של סמוטריץ הפכו להיות שמאל. ניתן לראות את זה בתגובות המביכות של ביבי לאלימות שראינו בימים באחרונים ובכך שרק סמוטריץ' העז לבקר אותו מימין.
      בלי קשר בנט הבטיח שלא ישב בממשלה בה לפיד הוא ראש הממשלה אז שיקיים את הבטחותיו.

  10. נפתלי בנט הוא איש ערכי וישר. הציבור החרדי עושה לו עוול. בנט יעשה קידוש ה אם הציבור החרדי יחבור אליו. בניגוד לביבי הוא שומר שבת וכשרות בסיסית.

    הבעיה הפוליטית העיקרית כיום היא שביבי לא יודע להפסיד בכבוד. מה שהכי מפריע לו הוא שהימין ניצח אבל ביבי הפסיד.

    1. נפתולינקה הוא הכי רחוק מאיש ערכי וישר. הוא רמאי קטן ונוכל מחליא ומוליך שולל הגיב:

      הוא ימינה כמו שאני אוטובוס

    2. איך הוא איש ערכי וישר עם הוא חתם על הצהרה שהוא לא ישב בממשלה בה לפיד הוא ראש ממשלה עם או בלי רוטציה ועכשיו הוא מנהל משא ומתן כדי לשבת בממשלה בה לפיד הוא ראש ממשלה ככל הנראה ברוטציה?

    3. מי זה שלא יודע להפסיד בכבוד:
      זה שנאלץ להישאר בעמדה בה הוא ומשפחתו חוטפים אינסוף שנאה על בסיס יום-יומי רק כדי למנוע כניעה שתחזק את החונטה המשפטית-תקשורתית ולא לתת הכשר למצב בו כל מפלגה של 4-7 מנדטים תוכל לסחוט את הקואליציה
      או זה שמעדיף לחזק את הגוש השני ובלבד שלא לכבד את דעת רוב מצביעי הגוש לגבי זהות מנהיג הגוש ???

  11. זה מצחיק שנתניהו בישל לעצמו את הנפילה.
    הכשיר את רע"מ.
    גרם בכוחות רבים לסמוטריץ להיכנס לכנסת.
    ועכשיו הוא הולך לשלם על המעשים שלו בכיסא שהוא כל כך אהב.

    1. נתניהו הכשיר את רע"מ וסמוטריץ' כי הימין המתון מתעקש לעשות לו את המוות כדי להשיג מהם תמיכה וגם אז היא מוגבלת.

  12. לאור התנהגותו בנט לא ראוי בכלל להיות בכנסת. איש נאלח שפועל באופן הכי נאלח שיש. מגעיל הגיב:

    בנט התגלה כעוד אפס מאופס, רודף שלטון חולני, רמאי ומוליך שולל ומשול לכלב קטן חסר משמעות.

    אדם חסר בושה ועימו שקד הצווחנית הצבועה שלא עשתה כלום במשפטים וכהנא המתלהם.

    איזה אוסף מחליא.

  13. עצוב שעיתונאי ה"ימין" לומדים את העקרונות העיתונאים שלהם מהשמאל. אתה שופר של ביבי ולא עיתונאי אובייקטיבי. הייתי מצפה שאחרי כל הביקרות כלפי התקשורת השמאלנית העיתונאים מהימין ינסו לפחות להצעג אובייקטיביות והסתמכות על עובדות ולא בחירת עוסדות שנוחות להם. מביש. ועוד בכתבה כל כך קלה על צביעותו של בנט ועל הסכנה האדירה שממשלת שמאל יכולה לגרום למדינת ישראל. צריך להיות כישרון מיוחד כדי להפוך את זה לספין לטובת ביבי. לדוגמא להכניס לכתבה כזו את הכלכלה הישראלית הכושלת של העשור האחרון ולהעמיד פנים שהיא כלכלה חזק ויציבה. תפסיקו להעתיק משמאלנים שכותבים ראש הממשלה המואשם בפלילים כל פעם שהם מזכירים את ביבי ולהחליף לראש הממשלה הכי טוב בעולם.

    1. מגיב תמים… אתה מכיר עיתונאי אובייקטיבי?… לכל עיתונאי יש אג'נדה, אבל גדולתו תהיה לא באובייקטיביות אלא ביושרה לדבוק בעובדות…

      וזו תהיה גם גדולתך אם תדבוק בעובדות… ביבי הוא לא רק מנהיג אחד בדור שקם לעם ישראל, הוא הצ'רצ'יל של העולם בדור הזה… ביבי הפך את מדינת ישראל הקטנה למעצמה כלכלית, בטחונית והייטקיסטית… ביבי הציל את מדינת ישראל מפני הקורונ כנגד כל המכשולים שהערימו לפניו גורמים מזיקים כמו גנץ ושאשא ביטון… כולנו אסירי תודה לו, כך לפחות ראוי שיהיה…

      יש אנשים שהוא מפריע להם בדרכם… זה ברור… כי גם הם רוצים כבוד ולגור בבלפור… אבל אין בהם שום כישרון מנהיגות וצפיית העתיד כמו למר בנימין נתניהו…