השמאל משתמש בבנט וכלל לא מסתיר את זה

השמאל כבר הכתיר את בנט, אך מדובר בטקטיקה ישנה. ברגע שיצליחו להוציא את נתניהו מבלפור, הם ייפטרו גם מיו״ר ׳ימינה׳

״רוץ בנט״ | מו״ל ׳הארץ׳ עמוס שוקן, יו״ר ׳ימינה׳ נפתלי בנט (צילום: מארק ניימן, חיים זך, לע״מ)

עמוס שוקן, שהשבוע שמעתי ראיון איתו לראשונה, ממש הבהיל אותי. האדם הזה מחליט מה יקראו, מה ישננו ובמה יאמינו חסידי עיתונו. הזוי, מבולבל, לא רציונלי, מגומגם משהו, והעיקר – דיבורים מעולם אחר. “אנחנו לא רוצים שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה”. מי זה אנחנו? הזהו האיש שנותן את הטון ושמשבט תודעות של אנשי שמאל, שופטים, אנשי אקדמיה ומי ששם על עצמו תווית של ״מפותח״?

הוא לא הצליח לענות למראיין מדוע הדבר הכי חשוב הוא שנתניהו יצא מבלפור, ובסוף הסכים עם עצמו שהסיבה היא שראש הממשלה לא נפגש עם אבו מאזן (מה זה לעשות הסכמי שלום בלי למסור יישובים?). על נפתלי בנט אמר שהוא מסוכן, כי לפי שוקן הוא לא ילך לעקירות, על חוק השבות אמר שהוא חוק פשיסטי וארי, ולנתניהו אין יחסים טובים עם ארה״ב.(כשהיה עם טראמפ וממחוותיו, זה לא נחשב).

שוקן הוא למעשה ראש דוברי השמאל. התקשורת שלו מטילה אימה על כולם ויש אנשים שפשוט מפנים עורף למה שהאמינו בו כל חייהם. כך היה עם בני בגין, דן מרידור, ציפי ליבני ואהוד אולמרט. אפילו כל הצמרת הביטחונית התהפכה כשהיא תומכת באמריקנים נגד ראש הממשלה. את רכש הצוללות הצליח נתניהו לכפות, וזו הסיבה לפרשת השקר בה הואשם.

בנט שומע את הדברים. האם זה לא יפריע לו להפוך לכסיל שימושי שישרת אג׳נדה אחרת? האם לא יפריע לו ליישר קו עם ביידן בעניין הגרעין האירני? איך אמר נפתלי, ביידן הוא אוהב ישראל אמיתי, וזאת כאשר כל הממשל שלו זרוע באנשים שהם עוינים בכול מאודם לישראל.

אביו של עמוס שוקן הוא גרשום שוקן, יליד גרמניה. לא ניתן להבין את המגמה האנטי-ציונית שלהם, לרבות המרכיב הפתולוגי של השנאה העצמית בקרב העילית האינטלקטואלית של יהדות גרמניה, ללא הבחנת שורשיה בתנועה הרפורמית בגרמניה, התנועה הפוסלת על הסף את עיקרון הלאומיות היהודית. היהדות הרפורמית נטלה על עצמה לשלול מן היהדות בראש ובראשונה את רעיון הלאום היהודי, זאת במסגרת הדוקטרינה האוניברסלית לפיה נועד העם העברי להביא את מסר אחוות האדם.

במסגרת השנאה היהודית העצמית, הם עשו קפיצה נחשונית וכעת הדמוניזציה של מדינת היהודים כמסקנה העולה מתיאורה של ישראל כישות המבצעת טיהורים אתניים פירושה למחות את ישראל מן המפה. אחד המאפיינים המרכזיים באנטישמיות שהם מפגינים הוא שהם מעוותים את העובדות לרצונם, תוך סילוף היסטורי, פוליטי, כלכלי, פסיכולוגי או מוסרי – לנשוא הכפשתם. לכן ב׳הארץ׳ של שוקן נחשפים למסת השנאה נגד נתניהו. זהו השורש של מהותם, כאשר המכנה המשותף לרוב הקוראים בכלל ולחבורת ׳הארץ׳ בפרט הוא עבר קומוניסטי והווה טרוצקיסטי או סוציאליסטי פרוגרסיבי, לאחר שהקומוניזם כבר איננו תקין פוליטית היום.

ברור שרדיקל יהודי זה רואה היום בציונות בגידה, הציונות שעלה בידה להקים ישות לאומית ריבונית בארץ ישראל. האנטי-ציונים משיגים את מטרותיהם על ידי שלילת זכות ההגדרה העצמית מן העם היהודי על ידי קביעה כי מדינת ישראל היא ישות גזענית, ועריכת השוואה בין מדיניותה של ישראל לזו של הנאצים. ואכן, היודופוביה האירופית מוזנת כיום במידה רבה על ידי פרסומים בכתב ובעל פה של ארגוני היהודי המועיל דוגמת עיתון ׳הארץ׳, ׳בצלם׳, ׳יש גבול׳, ׳שלום עכשיו׳ ועוד שורה ארוכה של גופים בישראל שאינם חדלים לערוך השוואה בין ציונות לנאציזם, הקוראים להטיל חרם כלכלי ותרבותי על המדינה הציונית, לאסור את מפקדי הצבא באשמת פשעי מלחמה ועוד ועוד. הם מקבלים מימון נדיב ממדינות שונות בעולם, כדי שישמיעו את ״מרכולתם״.

טקטיקות שמאליות קלאסיות

המכנה המשותף לכל הרדיקלים הללו הוא מחיקת הזהות הלאומית היהודית על חשבון דבקות בלאומיות של ארץ המוצא והימצאות בשלב פסיכוטי בו אתה מנסה למחות את היהודי מעצמך.

כאשר השמאל הרדיקלי משתמש באופן מוגבר בשואה, אין בזה משהו לא-רגיל. כך אמרה שולמית אלוני, מי שהייתה שרת החינוך וכלת פרס ישראל: “ישראל מושיבה את הפלשתינים במחנות ריכוז. האומנם נמתין עד היום בו תתחיל ההשמדה בגז?” כך, במילים אלו.

לשיטתם, ההשוואה אל גרמניה הנאצית היא אות קלון שאפשר להכתיר בו את הישות היהודית הריבונית. והנה, המדינה היודו-נאצית בנוסח ישעיהו ליבוביץ׳, גיבור תרבות של הליברל הישראלי, היא ביטוי משומש כבר בקרב אותם אנשים המאשימים את ישראל בדיכוי מיעוטים, שלילת זכויות, ודחיית היד המושטת לשלום ״דוגמת אבו מאזן״. כבר טען מרטין בובר במאמר ב׳הארץ׳ ב-16 בנובמבר 1939 שכוונת הציונים להקים מדינה איננה מוסרית וכי הם חוזרים על מעשיו של היטלר.

החתרנות של השמאל תחת המורל הלאומי בישראל מתבצעת בגלוי גם במהלך ימי מלחמה, והם אינם בוחלים בדבר. ימים ספורים לאחר רצח שמונת הישראלים ליד אילת, נכתב:

לדעתי זו זכותם של הפלסטינים לפעול באלימות נגדנו, אפילו להרוג בנו. יהיו מי שיהיו אותם פלשתינים שהרגו את הישראלים… הצדק איתם. וכמו כל ממשלה אכזרית ופושעת ממשלת ישראל היא זו השופכת את הדם והיא האשמה במות אזרחיה.”

עמוס שוקן מוליך מחנה שלם לשנאה ולטרלול. כשעיתון ׳הארץ׳ כותב “רוץ בנט”, הכוונה היא רוץ להוציא את נתניהו מבלפור, אבל דע לך שאותך נשחט אחר כך. כוחו של השמאל הוא לאתר את החולשות בימין, את זה שרוצה להיות ראש ממשלה אפילו לשבוע ימים. הם מקצוענים בכך. אם לא היה בנט, היו מביאים אפילו את פרופ׳ זליכה עם אפס מנדטים, וקוראים אחריו ״רוץ זליכה, רוץ״. הלוחמה הפסיכולוגית של השמאל מנצלת את הנאיביות של הימין על ידי הקמת אין ספור ארגונים, ועוד עם הכלי השלטוני בג״ץ, נגד הממשלה. בצירוף ההשתלטות המוחלטת על התקשורת, אין להם סייגים וגבולות.

בנט, אל תהיה אוויל. הם יטרפו אותך. אתה תהיה הכבש שלהם. אל תיתן להם לעשות את מה שחולם עליו עמוס שוקן במאמרי המערכת החתרניים – להכחיד את מדינת היהודים. אל תהיה הסנצ׳ו פנסה שלהם.


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. מאמר מצוין

    השמאל שולט על המדינה לא משנה מי יהי'ה ראש הממשלה
    כל מוקדי הכוח אצלהם

  2. מאמר חכם ומבריק. מכאיב לקרא על הארגונים והאישים הפועלים נגד המדינה . הםהופכים את המציאות. חושבים ם נגן על עצמנו נרגיז את הגויים. רוצים להכנע וחושבים שימצאו חן בעיני הגויים. בגלות מזרח ארופה נרדפו היהודים ולא יכלו להגן על עצמם, באה הציונות ליצור לנו מדינה. אבל הגלותים מזדעזעים שהעולם יקום נגדנו.העולם היה נגדנו כאשר לא היתה לנו הגנה עצמית. המאמר חושף את שורש המחשבה של השמאל. מאמר מאיר עינים ומזהיר מפני הסכנה של הגישה נגד המדינה ונגד זכותנו על הארץ.

  3. פירוש לגמגומיו של שוקן:

    אנחנו = רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו.

    לפיכך, היסבה לשנאתו את נתניהו ובנט היא אלמנטרית – אינם מאפשרים לו לרצוח עוד ישראלים לשם קבלת עוד פרסים מאוסלו.

  4. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

  5. ביום אבל לאומי….

    יאיר גולן השמאלנאצי:

    רבנים לא יכולים לנהל מדינה.
    רבנים לא יכולים לדאוג לבריאות הציבור.
    רבנים לא יכולים לדאוג לבטיחות הציבור.
    רבנים לא יכולים לדאוג לחינוך הציבור והכשרתו לחיים אמיתיים של תורה ועבודה.
    המסקנה – הפרדת דת ממדינה, וממשלה ללא מפלגות חרדיות.

    https://twitter.com/YairGolan1/status/1388732372103925760?s=20

    עם ישראל:

    שמאלנאצים לא יכולים לנהל מדינה.
    שמאלנאצים לא יכולים לדאוג לבריאות הציבור.
    שמאלנאצים לא יכולים לדאוג לבטיחות הציבור.
    שמאלנאצים תומכים באויב.
    שמאלנאצים מפלגים.
    שמאלנאצים מסיטים.
    שמאלנאצים משסים.

    שמאלנאצים = למלחמת אחים!

    1. המסקנה – הפרדת דת הזכויותיזם המדינה וממשלה ללא מפלגות שמאלנאציות(שמאל קיצוני).

  6. להוציא מחוץ לחוק את הסוכנים הזרים האנטישמים =
    עיתון ׳הארץ׳, ׳בצלם׳, ׳יש גבול׳, ׳שלום עכשיו׳ וכל שאר הבוגדים.

    יום יבוא ונעמיד אותם לדין על בגידה ונתלה אותם בכיכר העיר.

    1. בנט חייב להתעורר ולהיות נאמן לדרכו , ערכיו ומצביעיו. זאת יושרה מינימאלית

  7. נראה שבנט רוצה להתאבד פוליטי. רק אידיוט שימושי הולך עם השמאל הרפורמי האנטישמי.

    1. אם אני לא אנהיג ממשלת ימין-אף אחד לא ינהיג ממשלת ימין.
      כששונאים מספיק כל האמצעים כשרים לפגוע ולא משנה המחיר: פיצול הגוש והמפלגה המגזרית, קידום חוק ישראל היום, מינוי יועמ"ש עוין וחיזוקו, הגנה על שרת משפטים שפגעה בימין הרבה ולא השיגה למענו דבר, האשמת ראש הממשלה בכל דבר אפשרי גם אם הוא לא היה קשור לעניין ואולי גם הצטרפות קואליציה שאין לערכיה ולערכים של בנט דבר במשותף.

  8. תודה על פרסום מאמריך.אפילו מחכה להם.
    אלה גרמנים בני דת משה.בבסיס ההתבוללות של היהודי היה טמון תמיד אנטישמיות עצמית ומכאן רגש הנחיתות המוטבע בנשמתו של המתבולל וזה דרש ממנו להיות גרמני יותר מהגרמני המצוי כי רק התמכרות מוחלטת לגרמניות הסתירה את הסלידה של המתבולל מעצמו.

    1. למרות מה שמופיע בויקיפדיה עמוס שוקן בעצמו סיפר שסבו מצד אביו היה יהודי פולני שהיגר לגרמניה מפולין. אביו אכן נולד בגרמניה אך המשפחה עלתה לא"י כבר ב-34. אימו של עמוס שוקן הייתה בת למשפחה ציונית מובהקת, ילידת רוסיה שגדלה בארץ, ועמוס שוקן עצמו נולד בארץ (1944) וגדל כאן. אז הגדרתו כ"יקה" קצת מופרזת.
      יש שפע אנשי שמאל הזויים משוללי כל רקע "יקי" שעף להם הפיוז והוא אחד מאלה.
      ההבדל הוא שהוא הבעלים של "הארץ" והופך אותו לשופרו.

  9. ד"ר אדלר יהושע…שם
    המתבוללים הקשים היו בגרמניה. אב טיפוס שלהם ולטר רתנאו שכתב כך- רבים מבני שבטי רואים עצמם גרמנים ולא יהודים.זאת כי קשריהם עם גרמנים אתניים חזקים יותר מאשר עם יהודיים ואני נמנה עליהם.
    האיש הזה עמד בימי מלחמת עולם ראשונה בראש מינהל לכלכלת המלחמה של הרייך.וכיהן שר שיקום ברפובליקה ויימאר והיה שר חוץ.
    כל כתביו תיארו שנאה כבושה שגרמני רוחש ליהודים , תיעוב וסלידה מהם.
    גם היום אותם מתבוללי גרמניה חשים זאת.ביניהם אותו עורך שהזכרת במאמר המעולה ואיני רוצה להגות את שמו אפילו.

  10. המתבוללים הקשים היו בגרמניה.
    אב טיפוס שלהם ולטר רתנאו שכתב כך – רבים מבני שבטי רואים עצמם גרמנים ולא יהודים זאת כי קשריהם עם גרמנים אתניים חזקים יותר מאשר עם יהודים ואני נמנה עליהם.
    האיש הזה עמד בימי מלחמת העולם הראשונה בראש מינהל לכלכלת המלחמה של הרייך וכיהן כשר שיקום ברפובליקה ויימאר והיה שר חוץ.
    כלכתביו תיארו שנאה כבושה שגרמני רוחש ליהודים, תיעוב וסלידה מהם.
    גם היום אותם מתבוללים מגרמניה חשים זאת. ביניהם אותו עורך שהזכרת במאמר המעולה ואיני רוצה אפילו להגות את שמו.

  11. דברייך נכוחים. המהדורה האנגלית של "הארץ" היא הרבה יותר חמורה כיוון שהיא מיועדת בעיקר לעקירת הלגיטימציה של ישראל. הייתי מנוי הארץ במשך כ-15 שנה אך ביטלתי את המנוי בעת האינתיפאדה השניה. "הארץ" פשוט נרתם אז למאמץ הרצחני של הפלסטינים, למשל בסילוף מכוון של ידיעות מסוכנויות הידיעות הזרות כך שישראל תוצג באור שחור או עוד יותר שחור. (הכתבים שלהם ממילא לא היו "ציונים".) כשהבחנתי בכך, כשהשוותי את הידיעות בעברית למקור באנגלית, ביטלתי את המינוי בהינף יד. מאז חדלתי לקרוא את העיתון אף במרשתת כיוון שהגעתי למסקנה שהדבר ממש פוגע בבריאותי. ישנם מקורות טובים בהרבה באנגלית והחלו להופיע פטריות ראשונות גם במרשתת העברית.

    ל"הארץ" יש משקל מכריע בהמצאת השיח המטורף שבו ישראל מושווית לגרמניה הנאצית והפיכתו ללגיטימי כיוון שהוא עקבי בכך. כך שבור ועם הארץ כסגן רמטכ"ל גולן לא ראה כל פסול בהשוואה הזו. יתר על כן, איש במטכ"ל או בדרג המדיני לא חשב להדיחו. העובדה שלא קם איש מתוך האינטלקטואלים המובילים בשמאל כנגד ההשוואה המקוממת והפוגענית היא חמורה עוד יותר.

    אכן לעיתון יש "בעיה גרמנית". אפשר לבחנה מזוויות שונות. גם כשלך. אנו יודעים היטב כיצד היהודים הגרמנים שחתרו להתבוללות הסתכלו בתיעוב על ה"אוסטיודן". (כיום הוא מחנך קוראיו להסתכל בתיעוב ב"אוסטיודן" מסוג אחר. ) במלחמת העולם הראשונה הם נלחמו בנמרצות עבור גרמניה כך ששיעור אבידותיהם עלה על שיעורם באוכלוסיה הכללית. דבר שלא קרה לעולם בשום מדינה אירופאית בכל תולדות המלחמות. זוכר אני שיחה עם קולגה באוניברסיטה בה הגענו למסקנה צינית שיש להניח בסבירות שהיא שיהודי גרמניה היו משתפים פעולה עם מכונת ההשמדה של היטלר אם למשל האובססיה שלו לא הייתה ממוקדת ביהודים, אלא למשל, בסלאבים בלבד.

    ישנה טעות, לדעתי, לגבי קביעתך על טיב אוכלוסיית קוראי "הארץ". יש להבחין בתהליך. שהתחלתי לקוראו בשנות השבעים העיתון נשא עדיין אופי ציוני, פחות או יותר, שנמשך לערך עד סוף אמצע שנות התשעים. לכן נשא משקל בקרב אנשים בעלי השכלה שהשתייכו לשמאל הציוני. הראדיקלציה של העיתון סחפה עימה קהל קוראים וכותבים חדש כפי שאנו מכירים היום. מאידך, ישנו קהל קוראים שמאלי-ציוני שממשיך לקראו מהרגל, התקהות חושים, תחושת הבדלה מהאחר והשתייכות למחנה, ואף אי-הבנה של האג'נדה החתרנית של העיתון למרות שהיא גלויה לעין.

    1. לדירונדה
      ב-30 בינואר 1933 למחרת מינויו של היטלר לקנצלר גרמניה, החל גל טרור נגד יהודים. חנויות נבזזו, פגיעות בגוף היו לרבבות, ובתחילת אפריל נחקק חוק המבטל את זכויות האזרח שלהם. ומה לדעתך עשו יהודי גרמניה? גל המחאות בעולם בעקבות הפרעות האנטישמיות, הביא בלב יהודי גרמניה דאגה עמוקה לשם הטוב של מולדתם גרמניה. ומה הם עשו? גמרו אומר להשיב למכפישי הקנצלר והמולדת מנה אחת אפיים. וכך הופיע בבטאוני היהודים כמו " ההתאחדות המרכזית של אזרחים גרמנים ממוצא יהודי":לאחרונה הוטל על האומה הגרמנית לצאת למאבק מול מסע הכפשה וסיפורי זוועה שבוצעו כביכול נגד יהודים. אנו יהודי גרמניה ניצבים ללא היסוס כתף אל כתף עם אחינו הגרמנים על מנת להדוף את גל השקרים ואנו מכחישים בהכחשה גמורה את סיפורי הזוועה חסרי היסוד.
      האם אפשר להאמין לזה? כן. כאשר קוראים את הארץ ושומעים את האברמוביצ'ים למיניהם אתה יודע בוודאות שגם היום היו כאלה שנושאים וכותבים ביד רמה את אותם דברים…

    2. מעט מהצהרות היהודים:נשיא ארגון היהודים הספרדיים בברלין:"במהלך התקופה שבה נוהלה תעמולה בחוץ לארץ בדבר מעשי זוועה, כביכול, שנעשו נגד יהודי גרמניה,לא קבלנו ולו תלונה אחת. חברינו והארגון שאני עומד בראשו נהנים כאן מנדיבות שאין למעלה ממנה".
      ועד הקהילה היהודית בדרזדן כתב:"אנו מוחים בכול תוקף נגד ההכפשה חסרת היסוד של כבוד גרמניה בחוץ לארץ ודוחים בשאט נפש כל קשר וזיקה עם מעלילי העלילות השפלים". וכך עוד ועוד.
      כלומר כאשר 'גרמני בן דת משה' דחה בשאט נפש את 'מסע השקרים נגד גרמניה נחקקו חוקי נירנברג.האמנציפציה בוטלה, אזרחות היהודים נשללה.וכך גברו הנאצים על תהליך ההתבוללות והשיבו ליהודי הרייך את זהותם הלאומית…
      וכול מילה מיותרת.

  12. אמ… ואולי הפוך? אולי בנט משתמש ב"ארץ" להשגת מטרותיו הימניות?
    הימין רואה את עצמו כל כך קטן וכל כך חלש ומפוחד שהרעיון הזה אפילו לא עולה להם לראש.
    אז תכירו ימין חדש. קוראים לו נפתלי בנט.

    1. סיכום למופת של תעלולי הזרזיר והעורב, בנט ושקד.כדאי להפיץ לאנשי הציונות הדתית ולכול אלה שתמכו בהם ועדיין תומכים.