לכבות ולהפעיל מחדש את משטרת ישראל

האירועים האחרונים ברחבי הארץ האירו זרקור על הצורך הבהול ברפורמה ארגונית בגוף שכבר מזמן לא מהווה מקור לביטחון אישי

זמני לחימה מאפשרים לנו לראות דברים שקשה לראות בזמן שיגרה, ויש לכך יתרונות רבים. כאשר הכל שקט קשה להבחין מי אוהב ומי אויב, ולכן קל לנהל מו"מ עם מי שמעמיד פני נחמד. כשנכנסים ללחימה – מיד מוסרות המסכות ועל כל אחד לבחור צד. האם באמת היה קשה להבין מראש כי מפלגת רע"ם תתקשה לתמוך בפעילות מבצעי נגד עזה? רק המיסוך של השקט הביטחוני לאורך השנים האחרונות אפשר לטעות טעות כה דרמטית.

זמני לחימה מחדדים תובנות נוספות. למשל, עם מי אני מוכן לשבת בקואליציה?  במסגרת מסעי הבחירות הבלתי-נגמרים שעוברים עלינו בשנתיים האחרונות נהוג להקפיד לסמן כל אחד כ'ימין' או 'שמאל' (בהתאמה לדעתו על ראש הממשלה כמובן) ולגזור משם את כל הנגזרות הנדרשות. זמני לחימה מבטאים לדעתי באופן נאמן יותר את המציאות הראויה. השאלה הנכונה ביחס להקמת ממשלות צריכה להיות שונה: עם מי אני מוכן לשבת באותה ממשלה ועם מי לא? התשובה שלי היא ברורה: כל מי שבזמן לחימה לא מתבלבל אפילו לשנייה, וברור לו באיזה צד הוא נמצא – הוא שותף הגיוני לממשלה לאומית.

עם זאת, זמני לחימה לא נוגעים רק לפוליטיקה. אולי חשוב יותר לשים לב למה שקורה בימים כאלו בקרב מערכות הביטחון הישראליות. בשווקי המניות נהוג לומר ש"כשהשפל מגיע – רואים מי שחה בלי בגד ים…". להצליח במסחר במניות כשהשוק כולו עולה – זו חכמה קטנה מאד, אבל להצליח להרוויח גם ברגעי השפל – זו המשימה האמתית של כל סוחר. ואת המבחן הזה נכון להחיל בימים אלו על גופי הביטחון שלנו.

הצבא כמקרה בוחן לשינוי קונספציה

הצבא הגיע למערכה הנוכחית מוכן ומתוח עד לקצה יכולותיו. המודיעין נאסף ועובד מראש, כל תוכניות הלחימה כתובות ומוכנות ללא טיפת אבק עליהן, ובתוך דקות ממתן הפקודה יודעים כוחותינו למצוא ולרוצץ את ראשי הנחש – בכישרון, נחישות והצלחה רבה. אחרי שנים רבות בהן הצבא היה עסוק בתפיסות עולם פוסטמודרניות של 'הכלה', 'איפוק', ו'הסדרה' – הגיע הרמטכ"ל כוכבי והזכיר לצבא כי המטרה של מלחמה היא דווקא לנצח, וכי במלחמה יש טובים ורעים, מנצחים ומנוצחים, ולא רק בליל של לוחמים שמנסים להגיע יחדיו להפסקת אש. גם גופי המודיעין הנוספים, ובראשם השב"כ, ראויים לקרדיט הזה.

אך כשרגע המבחן מגיע, וה'שפל' מגיע לגלי הים הישראלי בצורה של טילים וימי לחימה, ולוחמי צה"ל מתגלים מתחת לפני המים לבושים, ערוכים ומוכנים – בולטת עוד יותר ערוותה של משטרת ישראל. הכישלון של משטרת ישראל מהדהד בכל רחבי הארץ – בירושלים ובלוד, בצפון ובדרום, בעכו וברמלה, בבת-ים ובחיפה. בכל מקום עליו היא אחראית. הצלחתה היחידה בימים אלו הייתה במעצרם של מי שהצילו את חיי משפחותיהם בלוד, של מי שהסתובב ברחובות לוד עם נשק או אלות, או של מי שהעז להידקר על ידי ערבי. את כל אלו הם הצליחו לעצור. את אלו האשימה המשטרה באלימות, ואף חמור מכך. המכנה המשותף לכולם: הם יהודים.

בגלל הפעילות המבצעית המבריקה הזו, המשטרה טרם הספיקה לשים את ידה על היורים ושורפי המכוניות בלוד, על מחללי בתי הכנסת ברמלה, על זורקי האבנים בהר הבית, ועל חוסמי השכונות בירושלים, על המפגינים בכבישי הצפון, ועל חוסמי הכבישים בדרום, על מרביצי הרבנים ביפו, ועל כל זורקי האבנים בכבישי יש"ע. לכל אלו היא טרם הספיקה להגיע. אבל אל דאגה – ה"טרור היהודי" לא ירים ראש ויש לנו כבר חמישה עצורים בלוד!

אובדן האמון הציבורי במשטרה

משטרת ישראל היא גוף שסובל מכל מחלה אפשרית. שחיתות עמוקה, סיאוב, זקנה, חוסר יכולת לשינוי ארגוני, בעיות ניהול, בעיות אדמיניסטרציה, חוסר אמון ציבורי עמוק, אי מוכנות וחוסר יכולת להשליט סדר ציבורי, בעיות מודיעין ובעיות ערכיות בסימון המטרות. כשמשווים את המוכנות שלה לעומת מוכנות הצבא – הפערים רק מתחדדים, והיכולות שלה לאכיפת החוק והסדר בימים האחרונים היו מתחת לכל ביקורת. משטרת ישראל טעתה בהיערכותה המודיעינית מחד ובהיערכות בשטח מאידך, וביחד עם היעלמות ראשיה והשר הממונה עליה מהשטח – מדובר בביזיון שרק וועדת חקירה תוכל להתמודד איתו כראוי.

הלב שלנו, בשיתוף הטיות קוגניטיביות נפוצות, נוטים כרגע להניח שאם אתמול היה הכי גרוע שיכול להיות – אז היום בוודאי יהיה טוב יותר. אבל זה לא נכון. אם לא נעשה דבר – יהיה גרוע יותר.

על פי רוב, היעדר תוכנית אסטרטגית נכונה הוא הגורם הראשי לכישלון ניהול והטמעה של תהליכי שינוי. אך גורם נוסף טמון ביצר האדם עצמו, המתנגד לכל שינוי או תהליך אשר יגרמו לו לצאת מאזור הנוחות שביסס לעצמו – בין אם ברמה הפרסונלית ובין אם ברמת הארגון ככלל.

אזור הנוחות של המשטרה כארגון הוא מקור הבעיה כולה, שכן מה שנוח למשטרה, כך למדנו ביתר שאת בימים האחרונים, עלול להפוך לאסון כמעט קיומי לאזרחי המדינה.

אנחנו יכולים להיות גאים בצבא שלנו – אבל אסור לנו להסתפק בכך. המערכה הנוכחית לא מתרחשת רק בעזה אלא בעשרות חזיתות נוספות ואסור לשכוח את זה. גם אם בעוד מספר ימים נוכל לסמן את המערכה הנוכחית כהצלחה מול החמאס והג'יהאד בעזה – אסור להסתפק בכך. יש לזכור את הכישלון המהדהד של המשטרה ולדרוש שינוי מהייסוד של הארגון הזה, שנדמה שראוי להחיל עליו את העצה התמידית של טכנאי המחשבים שלי – "נסה לכבות ולהפעיל מחדש".

נדב רט הינו יועץ לקבלת החלטות אסטרטגיות בארגונים ובקריירה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

52 תגובות למאמר

  1. צבא גם היה על הפנים. מנהיגות זה דבר חשוב ביותר.
    חייבים להחליף צמרת משטרה לאנשים מערגונים אחרים. כל הצמרת.

  2. הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ”ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים, בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון “ההגנה”, בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ”ט.

    האצ״ל 2021 יוצאת לדרך………כל אחד צריך להתארגן בעיר שלו ולתת ביטחון לאזרחים היהודים באזור שלו!

    בית המשפט סירס את המשטרה וסירס את צה״ל…..רק אנחנו ניתן ביטחון לילדינו!

    תתארגנו עכשיו!

  3. כל עוד צהל מונהג ע"י בוגר קרן ווקסנר, התקיפות תהיינה על בניינים ועמדות ואולי כמה "מפקדים" זוטרים.

    כדי להכריע מערכה אין מנוס מלהרוג את מירב חיילי האויב. אין לנו האומץ לעשות את זה. ואולי, חמור מכך, לעומדים בראש מערכת הבטחון אין רצון לעשות את זה.

    המדינה נשלטת ע"י בוגדים כמו הבג"ץ, הפרקליטות, הבוגד המישפטי לממשלה, בעשרות מוקדי כוח יש בוגרי קרן ווקסנר. כמו בארה"ב, מלחמת אזרחים היא המוצא היחיד שיאפשר את ההפרדה בין האובדניים לבין חפצי החיים.

  4. לגבי המשטרה – אתה שוכח את ניצב אליק רון שלפני 20 שנה ידע לעצור במהירות את התקוממות ערביי ישראל באינטיפאדה השניה. אילו היה גם היום אחד כזה – הענינים היו נראים אחרת
    לגבי הצבא – אתה נותן לו קרדיט רב מידי. הפגיעה בג'יפ מנשק נט שגרמה למותו של חייל זו דוגמה לרשלנות מבצעית. העיכובים בגיוס מילואים, והמחסור בכוחות מילואים זו רשלנות אסטרטגית.

    1. למה לרוץ לגיוס מילואים??? זה גם יעלה המון כסף, גם יגדיל את ההיסטריה ברחוב הישראלי וגם מיותר בהתחשב בגודל כוח האדם הסדיר והיכולת הטכנולוגית בשני הצדדים???

  5. המשטרה מושחתת מלמעלה למטה!
    אנשי פשע שולטים המשטרה לאזרחי ישראל חסרת אונים.

    חייבים לעמיד אותם לדין על בגידה בתפקיד ובמדינה.

  6. מפכ"לים כושלים אחד אחרי השני – אפס פיקודיות, אפס מבצעיות.
    להעיף ולהביא אחד שמבין מה תפקידה של המשטרה.

  7. אכן צריך גוף חדש לשמירה על ביטחון הפנים. למרות שינוי השם המשרד נשאר משרד המשטרע ואין טיפול בביטחון החיים והרכוש.
    בהרצאת זום על שימוש בתצפיתניות בשמירה על ביטחון קהילות יהודיות בגולה, שאלתי על שימוש תצפיתניות ע"י המשטרע של מדמנת ישראל. המרצה צחק למשטרע אין תצפיתניות במקרה הטוב במשטרע מסתכלים לאחר ביצוע הפשע על מצלמות אבטחה בתנאי שהפושעים לא חיבלו בהן.
    המשטרע לא מטפלת בפושעי כביש, שעושים תאונות דרכים, עד שהם לא עושים תאונה קטלנית.

  8. צריך להחליף מפכ"ל!
    אולי שופט הכדורגל שגיא ברמן מתאים לתפקיד…
    בטוח הוא יותר גבר מהמפכל הנוכחי…

  9. מה שהרס את המשטרה זה החיבור הבלתי אמצעי עם הפרקליטות בליווי חקירות ובחקירת שוטרים. הפרקליטות היא גוף מסואב ומושחת והיא גם גוף שמאל קיצוני שמשתתף במשחק הפוליטי ומנסה להשפיע עליו בכל האמצעים שעומדים לרשותו. כדי לעשות שינוי אמיתי במדינה ולאפשר משילות שכוללת משטרה מתפקדת שנלחמת בפושעים ולא בפוליטיקאים מהימין, צריך קודם לעשות "ריסט" לפרקליטות וכמובן גם למערכת המשפט ולכל שיטת המינויים במדינה.

    1. הכותב מציג תמונה חלקית בלבד.
      מקבלי ההחלטות עד רוה"מ הם חבורה של סוחרי שקט, הם בהחלט נהנו עד השבוע האחרון מהתכונה המגונה הזו.
      החל מהגדר בעזה, שריפות של חצי מליון דונם ללא תגובה, פרוטקשיין לחמאס, התעלמות פושעת מפעילות פלילית ובדואית כנגד אימונים ובזיזת מחנות צבא, הזנחת נושא המסתננים, אי רצון לקדם רפורמות במערכת המשפט.
      הגענו למצב שבפועל אין מדינה, הכל בלוף, ביבי בלוף

    2. למני היקר. כנס לערך "ועדת אור" בוויקיפדיה ואז תבין בדיוק מה קורה כאן. חבורה שהיתה מורכבת משופט עליון, שמאלני מוצהר שסירב לשרת את המדינה בממשלת שמיר, וערבי קבעה שהמון מוסת שמנסה לעלות על ישובים יהודיים ולערוך פוגרום לא מהווה סכנה מספיקה לשימוש בנשק חם. הם למעשה קבעו מצב אבסורדי שבו ההוראות חייבות להיות ברורות וחד משמעיות כאשר ברור שאי אפשר להגדיר באופן חד משמעי מהי סכנת חיים ואף אחד לא יעז לקבוע מראש מתי מותר לירות על אנשים במצב כל כך כיאוטי ונפיץ. הניתוק הזה, והתפיסה המלאכותית והשיקרית של שיוויון כאילו לא מדובר בפעולת נקם לאומנית, הביאו לכך ששוטר, קצין ואפילו שר צריכים לחכות לרגע האחרון כדי לפעול או לפעול רק בדיעבד אחרי שהאסון קורה.
      מה שקרה עם חוקי הPC השמאלנים זה בדיוק מה שקרה עם האמנות במאה ה20. הגעת למוזיאון וראית ערימה של צואה חדר ליד תמונה של פיקאסו וה"מומחה" לאמנות ליהג עליהם כאילו מדובר בשני דברים בעלי אותו ערך.

  10. אם מורידים את הראש לכל מי שמגדיל ראש, אז רק גיבורים ימשיכו להגדיל ראש והשוטר השכיח יעשה מה שצריך כדי לשמור על הפרנסה, שזה לא להרגיז את בג"ץ.

  11. מפכ’’ל אפס!
    הוא נכשל בצורה החמורה ביותר והוא חייב ללכת הביתה או שיפטרו אותו!

    משטרה לבעל עסק בעכו: "לא נכנסים לעכו העתיקה. זאת הנחיה שקיבלנו. הסיכוי שישרפו ניידת ויפגעו בשוטרים גבוה."

    במבחן התוצאה, יהודים חוששים לחייהם, לא יוצאים מהבתים, פרעות קשות בכל רחבי הארץ, כבישים ראשיים חסומים, ישובים יהודיים נצורים, לינץ ופרעות ברחובות, בקבוקי תבערה, לוד חצי כבושה, מעל ל10 בתי כנסת נשרפו, יהודים מסירים מזוזות שלא יזהו אותם, הנשים הוצאו מהעיר ונשארו רק חלק מהגברים להגן על הבית והרכוש.

  12. גם בצבא וגם במשטרה את הדרגות הבכירות מאיישים אנשים עם דעה פוליטית זהה
    לכן כבר שנים שצהל לא מצליח לנצח בנוקאווט את חמאס ועל משטרת ישראל אין בכלל מה להרחיב.

    מה שחסר במאמר הזה זה איך הגענו לבזיון הזה והתשובה – מפלגת שלטון רופסת חלשה.

    1. תיקון: מפלגת שלטון שידיה קשורות בידי מערכת המשפט והצורך להכניס לקואליציה מפלגות מהמרכז והימין המתון שמקפידות לקשור את ידי הקואליציה.

  13. המשטרה חברה לאוייב.
    הגיע הזמן למיליציות יהודיות להגן על משפחתינו!

  14. מגוחך להאשים את נהג האוטובוס במחדלים של הנהלת אגד, רק בגלל שהוא זה שלא הגיע בזמן… המשטרה קיבלה הוראה ישירה שאגב עדיין לא השתנתה – 'לא לעשות כלום' – רק רימוני הלם שזה בערך כמו נפצים של פורים (לא מפחיד). את ההוראה נותנים ביבי, בני גנץ ואוחנה – הם האחראים!!! אבל אתם תצביעו לביבי כמו טפשים – האיש שבגד ביהודי לוד! צריך להחליף אותו מימין. האמת צריכה להיאמר – ביבי בוגד!!!

    1. העובדה היא שבעזה כוחות הבטחון מצליחים להתמודד היטב ואילו בלוד לא-מה ההבדל? רמז: לא הדרג המדיני.

  15. יו"ר תנועת בל"ד, חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה, אמר: "אם הפגיעה באל אקצא ושייח' ג'ראח תימשך – המדינה תבער פי 10 ממה שקורה עכשיו. זה רק פרומו למה שעתיד להיות אם יעזו לפנות את שייח' ג'ראח. הצעירים והנוער שלנו יצאו לרחובות ולא יפסיקו עד שהכיבוש יחדול. איננו חוששים".

  16. מגוחך להאשים את נהג האוטובוס במחדלים של הנהלת אגד, רק בגלל שהוא זה שלא הגיע בזמן… המשטרה קיבלה הוראה ישירה שאגב עדיין לא השתנתה – 'לא לעשות כלום' – רק רימוני הלם שזה בערך כמו נפצים של פורים (לא מפחיד). את ההוראה נותנים ביבי, בני גנץ ואוחנה – הם האחראים!!! אבל אתם תצביעו לביבי כמו טפשים – האיש שבגד ביהודי לוד! צריך להחליף אותו מימין. האמת צריכה להיאמר – ביבי בוגד!!!

    1. אמת. אלא מה עניין גנץ לכאן? לו אין אינטרס במהומות כי לא מחכה לו כלא

    2. בהתחשב בזמן שלוקח לארגן כוח אדם ותקציב, לאסוף מידע ולגבש אסטרטגיה-לא נראה לי שהדרג המדיני יכול היה לפעול מהר יותר.
      ההנחה שלך היא קונספירציה בלבד, יש לך הוכחות שהועברה פקודה בעייתית?
      כי לפי התפקוד של צה״ל בעזה הייתי אומר שהדרג המדיני יודע מה הוא עושה.
      הפאשלה היא במהלכים שאחריותם היא על הדרג המבצע-המשטרה.
      לא כל דבר הוא אשמת מי שעומד בראש.

  17. המשטרה לא אשמה.
    היא פשוט מקיימת את רוח המפקד, אוחנה, להגביר המהומות כי זה משרת את נתניהו…

    1. זה קשור כי רוצחי החמאס, רוצים להפיץ את השקרים שלהם לא רק בערוצים 10 עד 13, אלא גם באתר זה.

    2. מי שלח אותך לקשקש פה את השקרים הרדודים של השמאל? אל קאודיו יאיר לפיד האוויל? הגיב:

      או יאיר גולן הכסיל?

  18. די לראות את הפרק האחרון ב״זמן אמת״, ולהבין שהסיאוב מתחיל מהתחלה. אני מגב״ניק לשעבר, אחד כזה שלא ממש התאים לחיל, אבל הגיע לשם כי זה מה שעושה ילד בן 18 מרמלה שמנסה לחקות את החברים שלו מסביב.
    הפרק הזה העלה בי חלחלה, בעיקר כי אני יודע שזה לא ״תפוח רקוב״ או חייל סורר שמצא דרכו לחיל. זה מתחיל עוד הרבה לפני. החיל מושך אליו את כל התפוחים הרקובים של החברה, ואלה, בתורם, הופכים מאוחר יותר למפקדים, הן במשטרה והן בחיל עצמו.

  19. המשטרה נשלטת עי בגץ. אז אולי במקום לשחק בנדמה לי, לא יותר פשוט להצביע ישירות על 'ראש הנחש'???

  20. בקטע האחרון בכתבה: >*יש לזכור את הכישלון המהדהד של המשטרה ולדרוש שינוי מהייסוד של הארגון הזה, שנדמה שראוי להכיל עליו את העצה התמידית של טכנאי המחשבים שלי – “נסה לכבות ולהפעיל מחדש”.*< צריך לדעת את ההבדל בין "להכיל" ובין "להחיל".

  21. מסכים עם כל מילה! משטרת ישראל תמיד היתה ״חכמה על חלשים״, אובססיבית לשטויות כמו קנאביס ופתיחת תיקים לאזרחים נורמטיבים על שטויות, אבל לא ידעה להתעסק עם עבריינים אמיתיים. המערכונים ב״ארץ נהדרת״ קרובים מאוד למציאות. כשגרתי בארץ, כל ניידת שעברה לידי הורידה לי את הלב לתחתונים. במקום שארגיש בטוח – הרגשתי פחד, מתוך ידיעה שהשוטרים המשועממים נהנים ״לחפש״ אזרחים על הקטנות. כבר שש שנים שאני גר באנגליה והשוטרים כאן מעולם לא נטפלו אלי, והם אפילו מחייכים ואומרים שלום ברחוב. תפקידו של שוטר לתת לך להרגיש בטוח – לא להיטפל אליך סתם!

  22. נראה לי שהמידע החשוב ביותר אינו גלוי במדינה והוא: על משטרת ישראל שולט מוחמד דרוואשה עם קרן יוזמות אברהם של ה - NIF הקרן לישראל חדשה הגיב:

    על משטרת ישראל שולט מוחמד דרוואשה עם קרן יוזמות אברהם של ה – NIF

    בדיון בכנסת אליו הוזמנה המשטרה על מנת להשיב לשאלות המחוקקים התגלה שהמשטרה מצפצפת על בית המחוקקים ומתנהגת כאירגון אקס טריטוריאלי, והשוטר אף העז פנים ושיקר במצח נחושה למחוקקים ההמומים. זו משטרת מוחמד דראוושה ולא משטרת ישראל.

    המשטרה היא גוף זר, הנשלט ע"י ה – CIA באמצעות הקרן NIF שחדרה לתוך המשטרה, והשליטה עליה את מוחמד דראוושה וארגונו הדוגל בזכות השיבה – קרן יוזמות אברהם.

    ארגון קרן יוזמות אברהם של מוחמד דרוואשה פועל למען השגת המטרות הבאות בדרכו לחיסול מדינת היהודים:

    * זכות השיבה לפליטים ערבים.

    * שינוי הסמלים היהודיים – דגל והמנון.

    * מתן זכות וטו למיעוט הערבי (הגייס החמישי).

    חדירת הקרן לשורות המשטרה התבצעה בשקט וביסודיות בשלושים השנה האחרונות, ותבהיר לכם מדוע מתנהגת המשטרה כאילו היא גוף אקס טריטוריאלי שאין לכנסת עליו שום פיקוח!

    המשטרה במתכונתה הנוכחית כפי שהתהוותה בהשפעת אירגונו של דראוושה שחדר לשורותיה, היא כמו אירגוני השמאל של הקרן החדשה, שאסור לחקור בכנסת את מעשיהם.

    לית דין ולית דיין.

    גם בצמרת המשטרה מוברגים נציגי אירגוני השמאל, או תואמיהם המושתלים.

    על המשטרה שולט אם כך ה – CIA באמצעות החדרת קרן יוזמות אברהם NIF לתוכה, זו הממומנת בכספי קרן פורד האנטישמית שהיא זרועו של ה – CIA.

    המשטרה הזו היא חלק ממארג החיסול של המדינה היהודית ולכן מזלזלת לחלוטין בכנסת, ומנותקת לגמרי מהעם היהודי!

    האסכולה העויינת את ישראל בתוך ה – CIA, הצליחה מעל המשוער להחדיר את עושי דברה לתוך שורות משטרת ישראל.

    במקביל להשתלטות המסרים של מוחמד דרוואשה על המשטרה, היא הולכת ומוצפת בשוטרים ערבים המגוייסים בהמוניהם, כשרבים מהם מקודמים לתפקידי קצונה ופיקוד, דבר שמבטיח שכשיהודים יהיו במצוקה הם לא ייענו בצורה נאותה, ולהיפך, הם יושפלו כפי שקרה בעכו ביום הכיפורים, וחייהם יהיו הפקר, וכפי שקורה ומתגלה על בסיס יומיומי הגורם לציבור הרחב הלם.

    משטרת ישראל כבר לא מה שהיתה.

    האם שמה המקורי "משטרת ישראל" עדיין רלוונטי?

    מה דעתכם?

    קיראו והחליטו האם המשטרה במתכונתה הנוכחית, זו השבוייה בידי הקרן לישראל חדשה ובציפורני מוחמד דראוושה, היא לגיטימית בכלל, או שנחוץ לדעתכם לעשות בה נקיון אורוות מאסיבי, תוך ניתוק מוחלט של הקשר של המשטרה עם נציגי הקרן האמריקנית הסוכנת הזרה NIF, ונציגותה הפעילה בתוך מוסד המשטרה – ארגון קרן יוזמות אברהם של מוחמד דראוושה.

    להלן הכתבה הממחישה טוב מכל לאן התגלגלה המשטרה החטופה על ידי דראוושה מוחמד ואירגונו:

    'המשטרה עוברת על החוק ומסתירה מידע'

    שימו לב לחוצפת המשטרה שאינה טורחת לשלוח תשובות על שאלות שהיא נשאלת:

    בפתח הדיון ציין ח"כ אמנון כהן, יו"ר הועדה, כי מדובר בישיבת המשך וכי המשטרה נתבקשה לאחר הדיון הקודם, במכתב שנשלח בתאריך 30.3.11, לענות על סדרה של שאלות ממוקדות, ביניהן: מהם הקריטריונים המתירים עלייה להר הבית? למי בודקים תעודת זהות בעלייה להר הבית?האם מאפשרים לחיילים במדים לעלות להר הבית? רשימת האנשים המנועים לעלות להר הבית. מה נחשב לפרובוקציה בעלייה להר הבית?

    יו"ר הועדה ציין כי עד למועד הישיבה הנוכחית לא נתקבלו תשובות מהמשטרה. נציג המשטרה שנכח בדיון, סנ"צ אבי ביטון, לא השיב ישירות לשאלות ועל כך זכה לתגובת ח"כ אריה ביבי – "חבל לטחון מים".

    ח"כ זאב אלקין טען כי המשטרה עושה צחוק מהכנסת וכי לא ייתכן שלאחר חודשיים וחצי לא יינתנו תשובות בכתב למכתב רשמי של הכנסת. "מדובר בכבודה של הכנסת. אי אפשר לעשות מהכנסת צחוק והאחרונים שיכולים לעשות זאת הם השוטרים". בתום הדיון, אמר ח"כ אלקין כי במניעת מידע עוברים אנשי המשטרה על החוק וכי הוא דורש דיון המשך עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה.

    ח"כ אמנון כהן ביקש לסכם את הדיון, אולם ח"כ דנון ביקש כי המשטרה תענה באופן ברור מדוע היא מונעת עליית חיילים במדים אל ההר. משלא קיבל תשובה נאותה, ביקש לסיים את הדיון בהצעת החלטה להצבעה, אולם הדיון הסתיים ללא כל החלטה וסיכום.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/221247

    לעיונכם:

    1.המשטרה נכבשה על ידי אירגון חזית ערבי הדוגל בזכות השיבה / לורקר

    https://rotter.net/forum/gil/21122.shtml

    2.מדובר בשלוחה של שתי"ל,זרוע הביצוע של הקרן האמריקאית לישראל חדשה.

    השם:יוזמות קרן אברהם.

    ובמה דוגל ארגון חזית ערבי זה הנקרא: "יוזמות קרן אברהם" ?

    בדיוק במה שדוגל אירגון החזית הערבי :"מרכז מוסאוא",ממומן הקרן האמריקאית לישראל חדשה אף הוא:

    בניסיון החיסול של מדינת היהודים בארץ ישראל באמצעות השגת הדרישות הבאות:

    * זכות השיבה לפליטים ערבים.
    * שינוי הסמלים היהודיים – דגל והמנון.
    * מתן זכות וטו למיעוט הערבי (הגייס החמישי).

    (צפו במסמכים:https://rotter.net/forum/gil/21122.shtml )

    צוות יוזמות קרן אברהם מונה כעשרים איש, יהודים וערבים, והוא מנוהל במשותף ע"י אמנון בארי-סוליציאנו ומוחמד דראושה.

    אמצעי יצירת קשר: יוזמות קרן אברהם קרית התקשורת נוה אילן ד.נ. הרי יהודה 90850 טלפון: 02-5349-300 פקס: 02-5349-301 דוא"ל:

    info@abrahamfund.org.il

    כתובת אתר אינטרנט: http://www.abrahamfund.org

    איזור פעילות: ארצי

    http://www.shatil.org.il/organization/1488

    ונשאלת השאלה המאד מטרידה או אפילו מפחידה:

    האם השר הממונה על המשטרה היהודית במדינה היהודית מר אהרונוביץ, מבין עד לאן חדרה הקרן האמריקאית NIF לעומק פעילותה ודרך חשיבתה האסטרטגית של משטרת ישראל?

    האם הוא חקר את הנושא?

    האם יש לו עמדה בנוגע לכך?מישהו שמע אותו מביע אותה?

    האם מישהו ראיין אותו על נושא חמור זה?

    האם מר ליברמן יודע על החדירה הזו של מסרים הבאים ממקום השואף לחסל מדינה יהודית לטובת מדינת כל אזרחיה,בתוך ארגון המשטרה היהודית, שקיים במדינה היהודית?

    האם מישהו ערך תחקירי עומק על השפעה הרסנית זו על המשטרה האמורה להגן על הציבור היהודי,כאשר המשטרה נתונה בסד של שטיפת מוח פרו ערבית של אירגוני הקרן NIF מבפנים,בתוך קרביה.

    כיצד יכול מישהו להעלות על דעתו שאם אלה המסרים המוחדרים לראשיהם של השוטרים ומפקדיהם,הם עדיין יכולים להזדהות עם קיומה של מדינה יהודית?

    הרי המסרים של יוזמות קרן אברהם של שתי"ל מובילים אותם להפנמה שמדינה יהודית היא דבר זמני בדרך להפיכתה למדינת כל אזרחיה.

    זה מה שהשוטרים שומעים,מקבלים כהוראות שוטפות,שומעים בסימולציות תכופות,ואין פלא שכאשר הם נפגשים עם ציבורים יהודיים אידאולוגיים שרואים בישראל מדינה יהודית,נוהגים בהם השוטרים האלה כבאוייבים שכן זה המסר המופנם יום יום בין כותלי המשטרה במוחם של שוטריה ,בהנהגת הקרן האמריקאית וקרן אברהם המנהלת הכנה מנטאלית זו.

    מישהו חייב להתעורר ומהר מאד לפני שהמשטרה תהפוך לכוח של שכירי חרב מטעם הקרן האמריקאית לישראל חדשה,באמצעות מימון פטרו דולרי של אוייבינו ומבקשי חיסולנו.

    3. האשכול: משטרת ישראל או משטרת ישמעאל ?

    https://rotter.net/forum/gil/20258.shtml#36

    4.מחלקת המדינה: לא צריך לבנות על ישראל והיהודים /שאול כהן מראיין את ד"ר מיכאל וידלנסקי

    וידלנסקי: קודם כל לכל מדינה ומדינה יש אינטרסים שונים, אז האמריקאים מנסים לשמור על האינטרסים שלהם בעולם הערבי, אז אילו כל פעם שאנחנו מחסלים בן אדם שגם הם מסכימים שהוא חלאה הם היו מריעים לנו, מוחאים כפיים, אז הם חושבים, לפחות חלק מהמנתחים שלהם חושבים, שזה היה פוגע בהם בעולם הערבי. לכן הם מנסים ככה להצטדק, ואין ספק שהאירופאים נוהגים כך.

    זוהי תפיסה שהולכת אחורה עם האירופאים לשנות ה- 60 לפחות, מהתקופה של דה גול שנכנס לתפקיד ב- 1968 והפך את המדיניות של צרפת על פיה.

    אבל עם האמריקאים זה בעצם הולך אחורה עד שנות ה- 40, שאז הם בעצם ביססו יחסים מיוחדים עם ערב הסעודית.

    הנשיא פרנקלין רוזוולט נפגש, כשהוא יושב על כיסא גלגלים על ספינת מלחמה, נדמה לי שזה היה במפרץ סואץ, באגם המלוח, ומאז האמריקאים שומרים על איזה…

    ויש במחלקת המדינה אסכולה כזאת עמוקה, ולא רק במחלקת
    המדינה, גם בפנטגון, שלא צריך לבנות על ישראל או על היהודים, אלא להיפך, צריכים להזניח את ישראל והיהודים ולבנות על הערבים.

    היה גם שר הגנה, בשם ג'יימס פורסטר שאמר את זה, היה גם מזכיר המדינה הראשון שהיה בראש הצבא, ג'ורג' מרשל, שאמר להארי טרומן: אני לא אצביע לך אם אתה תכיר בישראל.

    הגישה הזאת קיימת כל השנים.

  23. תמונות: מפקדי משטרה בכירים מקבלים הטבות מ- NIF הקרן לישראל חדשה במימון זר ועויין הגיב:

    תמונות: מפקדי משטרה בכירים מקבלים הטבות מ- NIF

    תנ"צ רוני עטייה מפקד מחוז צפון, שהיה מפקד מרחב חוף במשטרת חיפה במהלך ההצתה והשריפה הענקית בהר הכרמל, שהובילה למותם של 44 סוהרים מצולם במהלך הדרכה של הקרן ליוזמות אברהם מבית NIF לבכירי המשטרה. פלא שהעדיף את חייהם של האסירים הערביים על פני חיי הסוהרים?

    זוכרים את תנ"צ רוני עטייה (כיום מפקד מחוז צפון), שהיה מפקד מרחב חוף במשטרת חיפה וכיכב כאן בפורום במהלך ההצתה והשריפה
    הענקית בהר הכרמל, שהובילה למותם של 44 סוהרים?

    הנה מה שפורסם בדצמבר 2010 בימים הראשונים לתחילת השריפה. צפו בצילומי המסך.

    בעקבות דבריו והתנהגותו של ניצב עטייה הועלתה השערה שמעשיו והתנהגותו קשורים להיחשפותו לפעילות של ארגון השטנה הערבי "יוזמות קרן אברהם".

    וכך נכתב כבר אז – 8.12.10

    "…חשדתי בו כבר מהיום השני. אין כאן טעות בשיקול דעת.
    אלא החלטה קרה לשלוח יהודים להסתכן, כדי שאנשי
    האגודה לזכויות האזרח וקרן אברהם ימשיכו לקחת את
    פיקוד המשטרה לסיורים באירלנד.."

    רוני עטייה: לא רציתי אסירים עולים בלהבות. הוא הבכיר שנתן את ההוראה..

    למה נתנו לאוטובוס לעלות, למרות האזהרות – הקלטות מהשטח

    אז הנה:

    רוני עטייה יושב, בתחילת יוני 2012, בראש קציניו במפגש שולחנות עגולים
    של "יוזמות קרן אברהם" במסגרת פרויקט קהילה ערבית – משטרה.

    אותו פרויקט שבמסגרתו מדריכים, אלה שרוצים בחיסול זהותה היהודית
    של המדינה, את בכירי הקצינים במשטרה.

    פרויקט קשרי קהילה ערבית – משטרה

    "יוזמות קרן אברהם" מארגנת מפגש שולחנות עגולים בין קציני משטרה מאיזור הצפון
    לבין ראשי רשויות ערביים.

    תזכורת

    החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה – תמונה

    קצין בכיר במשטרת ישראל מחזיק בידו מסמך, שחולק ע"י "יוזמות קרן אברהם" במסגרת קורס פיקודי, שהוגדר אפילו
    ע"י ארגון השמאל – "המכון הישראלי לדמוקרטיה" כמכוון לחיסול זהותה היהודית של מדינת ישראל.

    תודה למאיר ירושלמי על ההפניה.

    צפו בתמונות:

    https://rotter.net/forum/gil/20258.shtml#72

  24. מסמכים: משטרת ישראל בשירות NIF - הקרן לישראל חדשה - שמממנת אותה הגיב:

    מסמכים שאסף שמוליק פיקסמן: ארה"ב מממנת את משטרת ישראל גם ישירות וגם דרך "קרן יוזמות אברהם", דרך הקרן לישראל חד"שה – NIF – וגם דרך קרן פורד האנטישמית (פורד תמך בנאצים).

    מוחמד דראושה הצטרף לסניף הישראלי של קרן יוזמות אברהם בנובמבר 2005, ונבחר לעמוד בראשו. מטרות קרן יוזמות אברהם: "הכרה ב'נכבה' ומתן זכות שיבה לערבים ה"פליטים" לתוככי מדינת ישראל. מעורבות מלאה של ערבים בשלטון המדינה והבטחת ייצוג לערבים במוסדות בינ"ל.

    משטרת המנדט האמריקאי

    בנובמבר 2007, הוציאה משטרת ישראל מכרז להקמת בסיס הדרכה ארצי בבית שמש. ועדת המכרזים, הורכבה מאנשי משרד האוצר והמשרד לביטחון פנים.

    במכרז נטלו חלק שלוש קבוצות:

    *שפיר הדרכה בע"מ.

    *פוליסיטי, שהיא קבוצה של שלוש חברות שהתאגדו: שיכון ובינוי, קבוצת G4S וג'ון ברייס הדרכה.

    *הקמפוס הלאומי לשוטרים, שהיא התאגדות של אפריקה ישראל ואלביט מערכות.

    ההכרזה על הזוכה במכרז לבניית בסיס ההדרכה, נדחתה לינואר 2011. הזוכה במכרז הייתה קבוצת פוליסיטי.

    שפיר הנדסה בע"מ שמקבוצת מ.א.ה מנרב, הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי, כנגד זכיית קבוצת פוליסי במכרז, בטענה שההצעה שלה הייתה יותר טובה.

    השופט שפסק בדין, היה נועם סולברג, שכיום משמש כשופט בבית המשפט העליון.

    הטענה הבסיסית של שפיר הנדסה, הייתה שההצעה של חברת פוליסי, זכתה לניקוד נמוך, לעומת ההצעה של קבוצת מנרב שזכתה לתשבוחות.

    נועם סולברג דחה את ההצעה וחייב את חברת מנרב לשלם הוצאות משפט בסך 100 אלף ₪ לקבוצת פוליסי.

    למה זכתה קבוצת פוליסי במכרז, למרות שההצעה שלה הייתה הגרועה ביותר?
    אפשר למצוא את התשובה לכך בוועדת המכרזים הבין משרדית. החברה שנשכרה לשמש כיועצת פיננסית למכרז, הייתה חברת שרם פודים קלנר בע"מ, ששלמה דברת הוא בעל השליטה בחברה.

    שלמה דברת, פעיל בקרן לישראל החדשה, חבר ועד הנהלה במכון הישראלי לדמוקרטיה וחבר בקבוצת IVN, מיסודה הקרן לישראל חדשה. דוברת היה אחראי על הסגירה הפיננסית של המכרז.

    מן הסתם, הוא היה בעל ההשפעה המרכזית בהחלטה איזו חברה בעלת איתנות פיננסית.

    שלמה דוברת החליט שחברת פוליסיטי תזכה במכרז, כיוון שהחברות שעמדו בראש הקבוצה, כול אחת מהן תרמה כספים, לפרויקטים של עמותת IVN…

    לאחר זכיית קבוצת פוליסיטי במכרז בסך 1.5 מיליארד ש' לבניית בסיס ההדרכה, ההסכם הראשון נחתם עם טלדור שתספק שירותי תקשוב למרכז ההדרכה של המשטרה ב-140 מיליון שקל. חברת טלדור, שאף היא תרמה כספים לתאגיד IVN, תשמש כקבלן משנה של פוליסיטי.

    חברי הנהלת קרן אברהם (USAׂ)

    שלמה דוברת, חבר גם בעמותת הכול לחינוך, ששי פירון שמש כמנכ"ל שלה עד שהתמנה לשר החינוך והיושב ראש שלה היה דב לאוטמן ז"ל.
    דוב לאוטמן ז"ל, היה נשיא חברת דלתא, חבר בקבוצת IVN, ושמש בתפקיד נוסף כסגן יו"ר בהנהלת קרן אברהם בארה"ב ביחד עם השופט בדימוס, עבד אל רחמן זועבי, שהיה חבר בוועדת החקירה שקמה לאחר טבח מערת המכפלה.
    כך נוצר החיבור בין עמותת "יוזמת קרן אברהם" למשטרת ישראל, בתמיכה של המכון האמריקאי לשלום…

    עמותת יוזמת קרן אברהם, הוקמה בשנת 1989 על ידי הפילנתרופ האמריקני אלן ב' סליפקא ז"ל והפרופסור יוג'ין וינר ז"ל.

    העמותה נקראת על שמו של אברהם-איבראהים, אביהם המשותף של היהודים והערבים. מוחמד דראושה הצטרף לסניף הישראלי של קרן אברהם בנובמבר, 2005, ונבחר לעמוד בראשו.

    לפי העמותה, תחומי התוכן שבהם עוסקת יוזמות קרן אברהם: חינוך לחיים משותפים, היחסים בין החברה הערבית למשטרה, קידום שירותים שוויוניים לחברה הערבית, פיתוח כלכלי ותעסוקה בחברה הערבית, גזענות והפליה כלפי ערבים, הפרדה בין יהודים וערבים במרחב הציבורי, ערים מעורבות ואזורים מעורבים, שילוב עובדים ערבים בשירות המדינה, קידום דיאלוג בין הממשלה להנהגה הערבית בתחומים שונים, מיסוד ההתנדבות בחברה הערבית ועוד.

    המכון האמריקני לשלום בארה"ב, מממן את הפעילות של "יוזמת קרן אברהם". המכון האמריקני הוקם ע"י הקונגרס האמריקני, בשנת 1984, בתקופת נשיאותו של רונלד רייגן, אך החל לפעול הלכה למעשה לאחר תהליך בירוקרטי, רק ב- 1996.

    על פי החוק, המכון מנוהל על ידי מועצת המנהלים של שתי המפלגות. ההנהלה מורכבת מעשרה חברי חוץ מהשירות פדרלי שמונו על ידי נשיא ארצות הברית ואושרו על ידי הסנאט, בתוספת ארבעה חברים נוספים: מזכיר המדינה, שר הגנה, נשיא האוניברסיטה לביטחון הלאומי, ונשיא המכון (ללא זכות הצבעה).

    אסור על פי חוק יותר משמונה חברים מאותה מפלגה פוליטית שישתתפו בהצבעה.
    כך ניתן למצוא בין חברי הדירקטוריון, את שר החוץ, ג'ון קרי ואת שר ההגנה, צ'אק הייגל.

    המכון האמריקני לשלום מעביר כספים לעמותת יוזמת קרן אברהם, באמצעות שגרירות ארצות הברית בישראל, שמעבירה אותה בהמשך למשטרת ישראל. בצורה כזו הממשל האמריקני משפיעה על תפקודה של משטרת ישראל, שלמעשה מתפקדת ככוח שיטור אמריקני לכול דבר.

    אומנם הסכומים שרשומים בדוחות של קרן יוזמות אברהם, מהווים אחוז קטן מתקציב המשרד לביטחון פנים, יחד עם זאת העובדה שבעשר השנים האחרונות, פסקו לחלוטין, ההתדיינות בתקשורת סביב נושא שכר השוטרים והקצאת תקנים למשטרה, וארגון "נשות השוטרים", נעלמו כלא היו, ובכנסת אין ויכוחים על העלאת התקציב של המשרד לביטחון פנים, בשעה שמשרד הביטחון נאבק על האפשרות שמשרד האוצר יקצץ במשרדו.

    כול זאת מצביע שלכאורה, כול המשרד לביטחון פנים, עבר תהליך של הפרטה והועבר לשליטה אמריקנית שמתקצבת את המשרד.

    רשימת התורמים לקרן יוזמות אברהם

    שיתוף הפעולה בין הממשל האמריקני למשטרת ישראל החל דרך הנחה בסיסית כי בניגוד לצבאות, שכל אחת מהן עומד בפני איומים שונים, כאשר מדובר בשיטור אין הבדלים קריטיים, במונחים של משימות, בין משטרת שוודיה ומשטרת ישראל.
    אבל כדי שהממשל האמריקני ישלוט בתפעול משטרת ישראל וינהל אותה, יש צורך ביותר מאשר מימון משלחות של שוטרים להשתלמויות בחו"ל.
    לשם כך גויס תאגיד ראנד.

    תאגיד ראנד, הוא תאגיד ללא מטרות רווח, שמעסיק ציוותי חשיבה, שהוקם כדי להציע מחקר וניתוח ממצאים לצבא ארה"ב, ע"י דאגלאס, חברה לייצור מטוסים, במאי 1946. בהמשך המכון הופרד מתעשיית המטוסים דאגלאס והפך לעצמאי בפעילותו… ההון הראשוני שניתן לחברת ראנד, על מנת לממן את פיצולה, ניתן ע"י "קרן פורד".

    מאז 1950, מכון המחקר RAND, סייע בקבלת ההחלטה לגבי מדיניות ארצות הברית במגוון רחב של נושאים, וביניהם: מרוץ החלל, עימות נשק גרעיני בין ארה"ב לברית המועצות, בריאות לאומית, תוכניות רווחה והמהפכה הדיגיטלית.
    תרומה הבולטת ביותר עשויה להיות הדוקטרינה של הרתעה גרעינית על ידי הרס הדדי מובטח (MAD), שפותח תחת הדרכתו של אז שר ההגנה רוברט מקנמרה ומבוסס על עבודתם עם תורת משחקים…

    כיום ראנד מאוגד כעמותה ללא כוונת רווח, לפי הצהרתם "לקידום מטרות מדעיות, חינוכיות, וצדקה והכל לרווחתו ולביטחונם של הציבור האמריקני". המשימה המוצהרת שלו היא "לעזור למדיניות שיפור קבלת ההחלטות באמצעות מחקר וניתוח", באמצעות "ערכי הליבה של איכות המחקר והאובייקטיביות שלה".

    הוא ממומן ע"י ממשל ארה"ב, תעשיית הבריאות, אוניברסיטאות, תאגידים פרטיים ואנשים פרטיים. ראנד, הרחיב את פעילותו לעבודה עם ממשלות אחרות, קרנות פרטיות, ארגונים בינלאומיים וארגונים מסחריים, בשורה של נושאים ביטחוניים.

    בראנד מועסקים כ-1700 עובדים ויש לו סניפים נוספים, על הקיימים בארה"ב, בקטאר, באנגליה, ובריסל. מכון ראנד נחשב כמשפיע ביותר על הממשל האמריקני ומשקף את הדעות של הממשל האמריקני.

    בין העמיתים היותר מפורסמים, שהיו שותפים במכון ראנד, ניתן למצוא את הנרי קיסינג'ר, קונדליסה רייס, דונלד רמספלד, נשיא ומנכ"ל תאגיד ראנד, החל משנת 2011, הוא מייקל ד. ריץ', שהוא גם חבר המועצה ליחסי חוץ. חבר דריקטוריון בקרן האוניברסיטאית UCLA לחינוך.

    מייקל ריץ, תמך כבר ב-2005, בהיותו חבר הנהלה בכירה בראנד, בהקמתה של מדינה פלסטינאית. ראנד כבר ערך מחקר בשנת 2005, על פי בקשתו של מייקל ריץ, עבור הרשות הפלסטינית, שהועבר גם לאיחוד האירופאי לממשל האמריקני ולממשלת ישראל.

    בתחקיר טען ריץ, כי הקמתה של מדינה פלסטינאית עצמאית תפחית את השנאה של מדינות ערב כלפי ישראל ולכן היא חיונית לביטחון מדינת ישראל. תאגיד ראנד, המליץ במחקרו לבנות כביש מהיר וחיבור תשתיות בין עזה ליהודה ושומרון.

    נשיא מכון ראנד, מייקל ריץ', חבר דריקטוריון באוניברסיטת UCLA, באותה אוניברסיטה פתחה בתו של יונס נזריאן, מרכז ללימודים ישראליים. יונס נזריאן, ישראלי שעלה מאיראן ובהמשך היגר לארה"ב, שם עשה חיל בעסקים, החל לתרום למכון ראנד.

    החיבור בין משפחת יונס לבין מכון ראנד הוליד מספר מחקרים שערך מכון ראנד בארץ, במימון משפחת נזריאן, שמיוצגת בארץ ע"י קרן אמא.

    באוקטובר שנת 2010, מכון ראנד בהזמנת, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ושר האוצר, יובל שטייניץ', החל לערוך מהלך ניהול חסר תקדים במשטרת ישראל, שכלל גיבוש אסטרטגיות ונוהלי עבודה חדשים במשטרה, תחת פיקודו של המפכ"ל דודי כהן.

    הדו"ח שעלה 1,600,000$ – נערך במימון משפחת נזריאן, קרן רוזלינד וארתור גילברט, שתורמת גם לקרן לישראל חדשה, איש העסקים סטנלי פיליפ גולד, שתורם אף הוא לקרן לישראל חדשה ומי שמימן בשעתו חלק מעמותות אהוד ברק, כשהחליט לרוץ בשנת 2000 לרשות הממשלה.

    תרומות לקרן לישראל חדשה, מתוך הדוחות הכספיים 2012

    במהלך הכנת הדו"ח, מכון ראנד בחן את יעילות משטרת ישראל ואת מבנה הכוח שלה. נוסף על כך, בדק המכון לגבי תהליכי הרכש, הבינוי וההצטיידות שלה. הדו"ח של מכון ראנד נכתב במשך שנתיים, תחת השם "היוזמה הישראלית בתאגיד ראנד".

    נדיר שמשטרה תיזום פנייה לגוף חיצוני כדוגמת מכון ראנד, תאפשר לזרים לבחון מקרוב את נקודות החולשה שלה ותסכים להישיר מבט אל המראה שמושטת לה וכל זאת משום שהיא רוצה לשפר את השירות שהיא מספקת לאזרחים.עוד יותר נדיר למצוא כוח שיטור שיסכים לפרסום גלוי של כל הממצאים ממחקר כזה. אך משטרת ישראל נהגה כך.

    התקשורת לא שאלה שאלות והתחמקה מהדיון בשאלה המרכזית-למה ומדוע?

    הדו"ח של מכון ראנד על משטרת ישראל, פורסם ע"י כלי התקשורת, בחודש יולי 2013. את הדו"ח חיבר סטיבן פופר – חוקר בכיר ומנהל ביוזמה הישראלית בתאגיד ראנד. דני קריבו, ראש אגף התכנון במשטרה, הוא בין האחראים על יישום מסקנות הדו"ח בפועל.

    צוות החשיבה האמריקני קבע כי הציבור הישראלי נוטה לראות את המשטרה בעין ביקורתית, במידה רבה, בביטול, בדרך כלל רואה את הצבא ושירותי הביטחון באור הרבה יותר חיובי.

    במקביל, כוחות השיטור בארץ, חייבים ללבוש מספר כובעים שונים, בעת ביצוע תפקידים שונים, שבארצות הברית למשל, הוא נחלתם של כמה גופים נפרדים – כגון ה-FBI, הרשות לאכיפת חוקי סמים, המכס, הרשות להגנת הגבולות והלשכה של הפיקוח על אלכוהול, טבק וכלי נשק.

    תפיסה שלילית זו כבר מעודדת קומדיות קלאסיות ישראליות שהמשטרה יוצרת כמו השוטר אזולאי ותרבות ישראלית כללית של חשדנות כלפי סמכות.

    החוקרים האמריקנים דיווחו כי המשיבים בסקרים שנערכו בציבור הרחב מראים כי הציבור הישראלי, לא רואה את המשטרה כמושחתת, כאשר ביקשו את דעתם של הכוח.

    כמו כן אמרו לחוקרים, שהם האמינו שהמשטרה הייתה מוצלחת בלחימה בצורות שונות של פשע במדינה.

    תפיסה זו מתבטאת בדו"ח אשר קובע כי "התפיסה נמשכת כי המשטרה מתפקדת תמיד בצורה מקצועית ולא במידה מספקת כדי לספק ביטחון".

    הדו"ח מוסיף כי האזרחים לא מרגישים שיש למשטרת ישראל גישה של שירות לקוחות כדי להתמודדות עם הציבור ושלקציני המשטרה נוטים להפלות חלקים מסוימים של האוכלוסייה. והכוונה של החוקרים הייתה לערבים.

    על פי הדו"ח, תפיסה ציבורית חיובית של המשטרה, ניתן יהיה להשיג ע"י שימוש בתהליכים הוגנים וצודקים שאינם משתנים על רקע מוצא גזעי או אתני של אזרחים, כמו גם על ידי הפגנה של מתן דין וחשבון ציבורי ותחושת ההגינות בתפקוד המשטרה.

    סטיבן פופר קרא בדו"ח למשטרה לעבור ממדיניות של הרתעת פשע לאסטרטגיה קהילתית יותר ליצירה של הרתעה ממוקדת.

    המחקר גילה גם כי למוצא אתני ודתי הייתה השפעה מכרעת על התפיסה של משטרה. ערביי ישראל דיווחו כי אכיפת החוק בארץ מתייחסת לאזרחים לפי המוצא אתני, כלי רכב וההתנהגות שלהם.היותו של אדם חרדי או דתי לאומי, שיחק תפקיד בתפיסה של המשטרה גם כן.עם זאת, הערבים ישראליים היו המגזר היחיד שהביע את האמונה כי מוצאו האתני של האזרח מילא תפקיד בטיפול שהוא או היא קיבלו מהמשטרה.

    ניסוי בבדיקת אכיפת המשטרה בכבישים דרך המצלמה הראו כי בעוד שלמשטרה נראה שהיא נמצאת בשליטה ב-75% מאינטראקציות בשטח, בינה לבין האזרחים, ב-25% מהם נתפסו השוטרים כשהם עוסקים באיזשהו ויכוח עם חבר שלהם וב-60% מהאינטראקציות עם האזרחים, השוטרים לא נראו ככאלו שמנסים לפתור את הבעיה.
    על פי המחקר, הצילומים הראו כי גם כאשר המשטרה נראתה מכובדת, האינטראקציות לעתים קרובות מסתיימות בוויכוחים לא מכובדים.

    המכון הכין למשטרת ישראל תוכנית בשם "תוכנית מפנה". התוכנית זכתה להכרה בין לאומית בכנס מפכ"לים שהתקיים בהולנד, בחודש יולי 2013.

    בהתאם לתוכנית מפנה, של מכון ראנד שהותאם לתפיסה החדשה שהנחילה קרן יוזמות אברהם במשטרת ישראל, התפיסה השתנתה מעבודת שיטור במדינת הלאום היהודי, לשיטור במדינה שבה אין לאומיות יהודית, שהכינוי שלה הוא "מדינת כול אזרחיה".

    בהתאם לזאת היחס למיעוט הערבי, השתנה וכיום לא מתייחסים לפשעי הערבים כאל אירוע לאומני, אלא כאל אירוע על רקע פלילי. היחס של משטרת ישראל לערבים הוא כאל מיעט שמופלה לרעה על רקע הפלייה גזעית, ע"י תושביה היהודים של מדינת ישראל.
    המשטרה משווה כיום את היחסים בין יהודים לערבים, כמו היחסים בין שחורים ללבנים בארה"ב.

    דוגמאות לשינוי התפיסה במשטרת ישראל ניתן לראות במקרה שהתרחש באפריל 2014, לאורן זילברמן מהשומר החדש בשדות המושב ציפורי, באירוע אלימות ופלישה של עדרי בקר השייך לעומר אודה מהכפר רומת אל הייב, לשדות החיטה של מושב ציפורי.

    כאשר הבחין אורן בפלישה לשטחו החקלאי, הזמין ניידת משטרה. בשדות החיטה נכחו חמישה חניכי שנת שירות של ארגון השומר, המסייעים לחקלאים בעבודתם.
    לאחר כחצי שעה מהגעת הניידת, הופיעו לפתע מהיער הסמוך שמונה בני משפחת אודה, חלקם אחזו אלות ותקפו בדחיפות וחניקות את החניכים בשטח השדה. בעקבות כך, המשטרה תגברה את כוחותיה ולשטח הגיעו חמש ניידות.

    תוצאות העימות היו שהשוטר שנכח בזמן הפלישה של עדרי הבקר וחזה באלימות, נמנע מלפעול נגד פורעי החוק. המשטרה קיבלה החלטה לעצור לחקירה את אורן זילברמן בעל השדה. ולמה?
    השוטרים קבעו כי היה על אורן זילברמן, לגדר את שדה החיטה שלו, אם הוא לא מגודר זכות הבדואים להיכנס לשדה…

    יוזמות קרן אברהם התחילה להוביל משלחות של מפקדים ממשטרת ישראל ללוס אנג'לס, לתוכנית שזכתה לכינוי "שיטור בחברה שסועה". המטרות של המשלחות הן לעבור השתלמות בכול הקשור למחקר של יחסי חברה-משטרה ערביות, לגיטימציה לנושא בדרגים הגבוהים של המשטרה, להגדיל את המחויבות של המפקדים כמנהיגים של שיטור קהילתי בתחום וללמוד על התהליך של רפורמות שהמשטרה לוס אנג'לס עברה בעקבות 1992 מהומות לוס אנג'לס.
    המשלחות עוברות סמינר יום הכנה בישראל לפני יציאה לטיול.

    הסמינר מכסה נושאים הקשורים לחברה, יחסי ערבים המשטרה ומיעוט בארצות הברית, יחסי חברה, משטרה ערביות בישראל ובשיטור קהילתי. המשלחות מבקרים בלוס אנג'לס במשך שבוע.
    שם המשלחת עורכת ביקור בבית הספר לשוטרים לוס אנג'לס כדי ללמוד שיטות שיטור רב תרבותיות ושיטור קהילתי.

    ביקור במטה השריף של לוס אנג'לס כדי לחקור את התהליכים של שינוי ורפורמה בעבודה של המחוז עם מיעוטים.
    השוטרים הישראלים משתתפים בביקורים בשטח עם שוטרי תחנות המשטרה, הממוקמות בשכונות רב אתניים כדי ללמוד את האתגרים ויישום של שיטור קהילתי.

    הם מצטרפים לסיורים של תחנות שיטור בקהילות רב אתניות, נפגשים עם קצינים המשתתפים ובתכניות שיטור קהילתי, נפגשים עם נציגי קהילת המיעוט כדי להבין את תפקידה של החברה האזרחית בשיתוף עם המשטרה ולבקר במוזיאון הסובלנות ללמוד את תפיסת התפקיד של אנשי מקצוע אכיפת החוק בקהילה.

    בוושינגטון, המשלחות מבקרות במטה המרכזי של המשטרה כדי ללמוד על אתגרים בשיטור ורגיש מבחינה תרבותית קהילתי.
    המשלחות ממומנות על ידי USAID ושגרירות ארה"ב בישראל, כמו גם את המכון האמריקאי לשלום.

    "שיטור בחברה שסועה" היא יוזמה, שנועדה לשפר את היחסים בין משטרת ישראל והקהילה הערבית שהיא משרתת וחיזוק שירותי המשטרה הניתנים לקהילה הערבית.

    מפגשים בין ערבים לשוטרים, במסגרת סמינרים של קרן אברהם.

    לדברי מנהלי התוכנית, היוזמה מקדמת דיאלוג ושותפות עם הקהילה הערבית, תוך התמקדות בצרכיה הנוגעים לאלימות ופשע ולצייד את המשטרה בכישורים והמודעות שנדרשים כדי לשרת את החברה מגוונת בצורה יעילה.
    היוזמה מספקת מגוון תוכניות הכשרה ורגישות תרבותית לשיתופי פעולה עם המשטרה, תכנון ופתרון בעיות בין המשטרה המקומית ומנהיגי קהילה ערבים, תוכניות חינוכיות משותפות ליישובים ערבים שכנים / יהודים.
    סמינרים להכשרה בינלאומיים לצוותי משטרה, כדי ללמדם שיטות עבודה מומלצות עם רגישות תרבותית לבניית אמון הדדי ולהבטיח שירות שוויוני לכל האזרחים.

    אחד מהכלים העיקריים ליישוב סכסוכים על פי מכון המחקר האמריקני לשלום, הוא החוק.
    החוק לתפיסת המכון נמצא בחוד החנית של קידום שלטון החוק במדינות שמושפעות במאבקים על רקע לאומי.
    על פי התפיסה החדשה של משטרת ישראל, כתוצאה מהשינוי שעברה משיטור במדינה בעלת זהות יהודית, לשיטור במדינת כול אזרחיה, עליה להחיל תהליך שמכונה ע"י מכון המחקר לשלום "צדק מעברי".

    "צדק מעברי" הוא על פי התפיסה, התמודדות עם עוולות העבר.התחום הנקרא צדק מעברי (transitional justice) עוסק בדרכים השונות באמצעותן מתמודדת משטרת ישראל, עם עוולות העבר כדי להבטיח לתושביה הערבים, עתיד של כיבוד זכויות אדם ושלטון חוק.דרכים אלו עשויות להיות משפטיות ולא משפטיות ומשתנות בהתאם למעורבות הקיימת.
    על קשת זו קיימת האפשרות לתביעה פלילית, פיצויים, הזכות לאמת, תיקונים מוסדיים או השילוב בין אמצעים אלו.

    בהתאם לכך, ממשלת ישראל יצאה עם תוכניות של אפליה מתקנת כלפי הערבים לשילובם בחברה האזרחית, כמו שריון משרות בגזר הציבורי עבור הערבים.

    במסגרת ההשתלמות של מפקדי משטרת ישראל בארה"ב, השוטרים מתאמנים לפעולה על פי ניסיון שיטור אמריקני בעירק, עם נוסחה מוצלחת, לדיכוי התקוממות של אזרחים כנגד קיום של משטר "מדינת כול אזרחיה".
    לצורך כך נלמד תחום שקשור לפסיכולוגיה כלכלית ונקרא בשם "תיאורית הבחירה הרציונאלית"
    גביית מחיר כלכלי כבד מאזרחי המדינה, כמו הרס מבנה על כול פעולת פינצ'ור של רכב, כפי שהתבצע בישוב יצהר, תמנע מהם להפר את חוקי המדינה.
    לפי תפיסת המכון האמריקני, אם השוטרים המקומיים מאומנים כראוי לבצע תפקידים אלה, הם יכולים לזכות בנאמנותם של אזרחים לממשלתם ולהבטיח את שיתוף הפעולה שלהם במאבק נגד ההתקוממות.

    לכן ההשתלטות של משטרת ישראל על הישוב יצהר, הייתה בגלל התנגדות של חלקים מתושבי המקום לקיום של משטר "מדינת כול אזרחיה" וניסיון לתבוע את קיום מדינה בעלת זהות יהודית.

    משטרת ישראל נוקטת ביד חזקה כנגד כול דרישה של היהודים לתביעה של ריבונות יהודית בהר הבית.
    במדינת "כול אזרחיה", אין מקום להקמת בית המקדש השלישי ובטח שלא לתביעה של מעמד מיוחד לדת היהודית..

    ממשלת נתניהו, בסיוע משטרה ישראלית שנמצאת בשליטה אמריקנית, הקימה את "מדינת כול אזרחיה", רק שהיא עדיין לא הכריזה על כך בריש גלי, כדי לא לעורר מהומות, כדי שנמשיך לחשוב שאנו חיים במדינת הלאום היהודי…

    התמונות הבאות פורסמו ע"י עו"ד בעז גוטמן, קצין משטרה בכיר במשטרת ישראל (גם בתמונה הראשית לכתבה)

    זוהי תמונתו של קצין בכיר במשטרת ישראל, כשהוא מחזיק בידו עותק

    של "החזון העתידי לערבים הפלסטינים בישראל" שמחולק ומוצג ע"י

    "יוזמות קרן אברהם" בקורסי הפיקוד הבכיר של המשטרה שממומנים

    בין היתר, ע"י הקרן הערבית וע"י שגרירות בריטניה בישראל.

    הכרה ב"נכבה" ומתן זכות השיבה לערבים ה"פליטים" לתוככי מדינת ישראל.
    מעורבות מלאה בשלטון במדינה והבטחת ייצוג לערבים במוסדות בינ"ל

    פרס למפכ"ל משטרת ישראל, על שיתוף הפעולה עם הממשל בארה"ב

    מקור: שמוליק פיקסמן, http://www.shmulikfiksman.co.il

    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=1050991

    תוצאת פעילות קרן יוזמות אברהם והמימשל האמריקני הבוחש בקרבי משטרת ישראל היא שהמערב והערבים השיגו את מטרתם העיקרית והיא ביטול המדינה היהודית דה פקטו:

    את העבודה עשתה קרן יוזמות אברהם בכך שהנחילה תפיסה חדשה למשטרת ישראל. מעתה עובדת המשטרה – משטרת ישראל – לא ככוח שיטור יהודי במדינת הלאום היהודי, אלא ככוח שיטור במדינה שבה אין לאומיות יהודית ושהכינוי שלה הוא "מדינת כל אזרחיה".

    לצפיה במסמכים:

    https://rotter.net/forum/gil/20258.shtml#113

  25. הנה מה הסיבה לכל האסונות והתנהגות המוזרה של המשטרה בישראל: הגיב:

    אנשי "קרן יוזמות אברהם" – בראשות המנכ"ל מוחמד דראושה מחנכים את צמרת המשטרה

    "קרן יוזמות אברהם" ממומנת ע"י קרנות שמאל אנטי ציוניות בארה"ב, כולל הקרן לישראל חדשה (שתי"ל) וכן ע"י שגרירויות של מדינות זרות (את התכנית הספציפית הזו, שנקראה בשם הכיסוי, כיאה לארגוני חזית של NIF ומדינות אירופה – "שיטור בחברה משוסעת", מימנה וליוותה השגרירות הבריטית ושגריר בריטניה היה נוכח בטקס הסיום יחד עם אנשי "קרן יוזמות אברהם").

    במהלך הקורס חולקו לקציני המשטרה עותקים של "החזון העתידי" של ערביי ישראל, לחיסול המדינה היהודית והחלפתה ב"מדינת כל אזרחיה" הערבית.

    באשכול:

    גבי אשכנזי, דודי כהן, שתי מדינות והשותפים האסטרטגיים ל"מדינת כל אזרחיה"

    https://rotter.net/forum/gil/27654.shtml

    אשכול עוגן מתאריך 26.01.15 בשעה 07:38 על-ידי פילוביץ שחף, (מפקח)

    הידיעה על המפגשים והשיחות בין רמטכ"ל נחקר, גבי אשכנזי, לבין
    מפכ"ל משטרה, שממונה על החוקרים, אולי אינן צריכות להפתיע
    את מי שמוכן להסתכל מעבר למה "מוכרים" לו יחצ"ני האישים
    וכלי התקשורת שמשרתים אותם

    בערב שבת, 6.9.14, נחשף במסגרת התכנית "יומן" של ערוץ 1 בהנחייתה
    של איילה חסון, שבמהלך בדיקת המשטרה וחקירתה את הרמטכ"ל לשעבר
    גבי אשכנזי ואנשי לישכתו בעניין "פרשת הרפז" – נפגשו גבי אשכנזי
    ודודי כהן, שהיה אז מפכ"ל המשטרה, והממונה על השוטרים שחקרו את
    אשכנזי, פעמיים בלשכת הרמטכ"ל ואנשי הלשכה דאגו למחוק מיומן הפגישות
    של אשכנזי את דבר קיום הפגישות.

    כמו כן התקיימו במהלך תקופה זו עשרות שיחות טלפון בין גבי
    אשכנזי לדודי כהן.

    עולות כאן שתי אפשרויות:

    הפגישות היו במסגרת מלוי תפקידם הממלכתי.
    שני האישים הנם חברי ילדות/מכרים טובים מהצבא.

    ורק במקרה ובלא תשומת לב נמחק דבר קיום הפגישות.

    אולם, במידה שאין הדבר כך, נשאלת השאלה מה פשר התגייסות המפכ"ל
    דודי כהן להפגש פעמיים עם גבי אשכנזי, ממש באותה עת שאנשיו חוקרים
    את הרמטכ"ל, וגם לשוחח אתו מספר רב של פעמים.

    לפניכם שני קטעים שלאורם, כל אחד יוכל להעלות השערה מושכלת משלו
    לגבי גורם נוסף שיכול להסביר את הרקע לפגישה ולהסתרתה.

    נתחיל עם דודי כהן.

    דודי כהן, מפכ"ל המשטרה בדברי פתיחה והנחיה לחניכי קורס פיקוד וניהול בכיר (תתי ניצבים וניצבי משנה) בחודש אוגוסט 2010, במכללה לקצינים בכירים ע"ש שאול רוזיליו.

    לחץ כאן לצפיה דרך Facebook

    https://www.facebook.com/photo.php?v=836027916421055

    נוכחים בחדר, מלבד המפכ"ל:

    החניכים – קציני המשטרה
    אנשי "קרן יוזמות אברהם" – בראשות המנכ"ל, מוחמד דראושה.

    ואלו דבריו של המפכ"ל:

    "אני מקוה שבקורס הזה, הצלחתם לראות ולגשר על פערים ולצאת מהתפקיד
    האמיתי שלכם בחיי היום יום, ולהסתכל על מערכות בראיה כוללת וגם על המשטרה.

    יש נושאים שאנחנו לא מבינים בהם, גם אני לא מבין בהם, וזה לא בושה
    להביא שותפים חיצוניים בכדי לקדם את הארגון.

    לקרן אברהם יש פה שיתוף פעולה איסטרטגי, יעדים איסטרטגיים.
    נצטרך להעמיק את שיתוף הפעולה בראיה ארצית!

    אני חושב שאמרתי הכל!!"

    "קרן יוזמות אברהם" ממומנת ע"י קרנות שמאל אנטי ציוניות בארה"ב, כולל הקרן לישראל חדשה (שתי"ל) וכן ע"י שגרירויות של מדינות זרות (את התכנית הספציפית הזו, שנקראה בשם הכיסוי, כיאה לארגוני חזית של NIF ומדינות אירופה – "שיטור בחברה משוסעת", מימנה וליוותה השגרירות הבריטית ושגריר בריטניה היה נוכח בטקס הסיום יחד עם אנשי "קרן יוזמות אברהם").

    במהלך הקורס חולקו לקציני המשטרה עותקים של "החזון העתידי" של ערביי ישראל, לחיסול המדינה היהודית והחלפתה ב"מדינת כל אזרחיה" הערבית.

    פרטים נוספים כאן: החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה

    וכעת גבי אשכנזי.

    מר אשכנזי נפגש בחודש דצמבר 2007 עת כהן כרמטכ"ל, יחד עם אהוד ברק שהיה אז
    שר הבטחון, עם הגנרל האמריקאי, ג'יימס ג'ונס, ואנשי צוותו.

    וזה מה שהיה לאיש צבא, לובש מדים, שאמור להתרחק מפוליטיקה – לומר לאמריקאים:

    Chief of General Staff Ashkenazi stressed that the Annapolis process must put security first. Most Israelis now believe in a two-state solution, he said, it was not even particularly controversial.

    "..ראש המטה הכללי אשכנזי הדגיש שתהליך מיניאפוליס חייב להציב את הבטחון בראש.
    רוב הישראלים דוגלים כעת בפתרון שתי מדינות, הוא אמר, זה כלל לא נתון למחלוקת.."

    מתוך דיווח סודי של שגרירות ארה"ב בישראל מתאריך 20.12.2007.

    מה המסר שרצה איש הצבא הבכיר להעביר לאמריקאים, בהתבטאות פוליטית, שמאלנית
    ולגמרי לא מדויקת, שלחלוטין לא צריכה להיאמר ע"י איש צבא, כאשר אפילו הממונה
    עליו, שר הבטחון, הפוליטיקאי והאזרח, לא התבטא כך בפגישה עם זרים. וודאי שלא
    בהסתמך על סקרים שנויים במחלוקת (ולא נזכיר את סקרי האמת ותוצאות הבחירות בפועל)

    מה אם כן המניע של המפגשים בין דודי כהן וגבי אשכנזי?

    פגישה לגיטימית ותמימה?
    חברים טובים שעוזרים אחד לשני?
    שני שמאלנים מובהקים, ש"גורם על"/"אח גדול" דאג שיסייעו אחד
    לשני בעת צרה? (ולרגל כך נקרא דודי כהן לדגל?)

    **

    בשימת דגש על:

    תזכורת מ-2014 ברוטר:

    נוכחים בחדר, מלבד המפכ"ל:

    החניכים – קציני המשטרה

    אנשי "קרן יוזמות אברהם" – בראשות המנכ"ל, מוחמד דראושה.

    ואלו דבריו של המפכ"ל:

    "אני מקוה שבקורס הזה, הצלחתם לראות ולגשר על פערים ולצאת מהתפקיד
    האמיתי שלכם בחיי היום יום, ולהסתכל על מערכות בראיה כוללת וגם על המשטרה.

    יש נושאים שאנחנו לא מבינים בהם, גם אני לא מבין בהם, וזה לא בושה
    להביא שותפים חיצוניים בכדי לקדם את הארגון.

    לקרן אברהם יש פה שיתוף פעולה איסטרטגי, יעדים איסטרטגיים.
    נצטרך להעמיק את שיתוף הפעולה בראיה ארצית!

    אני חושב שאמרתי הכל"!

    **********

    משטרת ישראל או משטרת ישמעאל…ומה הקשר בין דודי כהן לגבי אשכנזי?!

    https://www.facebook.com/photo.php?v=836027916421055

    מצ"ב סירטון לידיעתכם + תזכורות שנחשפו באתר רוטר.נט ולא באו לידי ביטוי בתשקורת הארצית בכלל וכנסת ישראל בכלל וממשלת ישראל בפרט. בסרטון המצ"ב המפכ"ל לשעבר מצטייר כשותף אסטרטגי עם "יוזמות קרן אברהם"….מי זו הקרן הזו, מי מממן אותה ומה תפקידה….כנסו לתזכורת המצ"ב:

    עמותת "קרן אברהם" (NIF): למנוע הפגיעה במגזר הערבי | עמותת "קרן אברהם" לקידום השוויון בין יהודים וערבים קוראת לשרי הממשלה למנוע את הפגיעה במגזר הערבי, המתוכננת בתקציב המדינה. במסמך שהגישו לשרים ולחברי הכנסת ראשי העמותה אומרים כי דרישת "מיצוי כושר ההשתכרות" תפגע בנשים ערביות, משום שהן אינן עובדות בשל המחסור במקומות עבודה ולא מתוך בחירה. (מקור: רשת ב' | אור ליום שלישי ה' בסיון תשע"ג 13.05.13)

    * יוזמות קרן אברהם הוא מוסד ללא כוונת רווח הממוקם בירושלים ובניו יורק. הארגון הוקם על ידי הנדבן ואיל ההון היהודי-אמריקאי אלן סליפקא. סליפקא כיהן כדירקטור במרכז השל, המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית בתל אביב שהוא גרורה של….נכון: שתי"ל, אתר הבית של NIF = הקרן לישראל חד"שה.

    https://www.facebook.com/photo.php?v=836027916421055

    ************

    לצפיה במסמכים ובתמונות:

    https://rotter.net/forum/gil/20258.shtml#121

  26. שיטור בחברה משוסעת: החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה הגיב:

    שיטור בחברה משוסעת: החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה

    https://www.facebook.com/photo.php?v=836027916421055

    בתאריך 5.9.2014 חשוב להסביר ולחשוף בפני עם ישראל את הרקע לשיתוף פעולה בין המפכ"ל לשעבר דודי כהן לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

    מצ"ב סירטון לידיעתכם + תזכורות שנחשפו באתר רוטר.נט ולא באו לידי ביטוי בתשקורת הארצית בכלל וכנסת ישראל בכלל וממשלת ישראל בפרט. בסרטון המצ"ב המפכ"ל לשעבר מצטייר כשותף אסטרטגי עם "יוזמות קרן אברהם…"….מי זו הקרן הזו, מי מממן אותה ומה תפקידה….כנסו לתזכורת המצ"ב:

    עמותת "קרן אברהם" (NIF): למנוע הפגיעה במגזר הערבי | עמותת "קרן אברהם" לקידום השוויון בין יהודים וערבים קוראת לשרי הממשלה למנוע את הפגיעה במגזר הערבי, המתוכננת בתקציב המדינה. במסמך שהגישו לשרים ולחברי הכנסת ראשי העמותה אומרים כי דרישת "מיצוי כושר ההשתכרות" תפגע בנשים ערביות, משום שהן אינן עובדות בשל המחסור במקומות עבודה ולא מתוך בחירה. (מקור: רשת ב' | אור ליום שלישי ה' בסיון תשע"ג 13.05.13)

    * יוזמות קרן אברהם הוא מוסד ללא כוונת רווח הממוקם בירושלים ובניו יורק. הארגון הוקם על ידי הנדבן ואיל ההון היהודי-אמריקאי אלן סליפקא. סליפקא כיהן כדירקטור במרכז השל, המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית בתל אביב שהוא גרורה של….נכון: שתי"ל, אתר הבית של NIF = הקרן לישראל חד"שה.

    תזכורות:

    13. החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה – תמונה (22.5.12)
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml#13

    החזון לחיסול ישראל נלמד בקורס בכיר במשטרה – תמונה
    https://rotter.net/forum/gil/24267.shtml
    וכאן:
    http://www.abrahamfund.org/webfiles/fck/שיטור%20בחברה.pdf

    49. על משטרת ישראל שולט מוחמד דרוואשה
    https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=20258&omm=49&viewmode=threaded

    שר החינוך החליט לעצור את פעילות עמותת ״קרן אברהם״ בבתיה״ס עד לבדיקה מחודשת. תוכנית לימוד מפארת טרוריסטים בחסות הדו- קיום.
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml

    15. הם לא הבעיה. המשטרה, הסוכנות, עיריות חיפה, כרמיאל – הם הבעיה
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml#15

    18. גם פרטנר, המשרד לקליטת עליה נפלו בפח של ארגון החזית הערבי.
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml#18

    10. תחקיר: מי ילמד אותנו ערבית? (24.8.10)
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml#10

    11. מה לומד הילד, בשיעורי ערבית, בחסות משרד החינוך – תמונה (15.9.10)
    https://rotter.net/forum/gil/25849.shtml#11

    ח"כ יוני שטבון נגד קרן אברהם: ש"מעודדת לימוד הנכבה"
    https://rotter.net/forum/scoops1/99942.shtml

    ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
    https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

    לצפיה בתמונות ובמסמכים:

    https://rotter.net/forum/gil/20258.shtml#122

  27. הכל כלול: הכירו את עמותת השמאל שקבעה את תכני ההדרכות של השוטרים בישראל / קלמן ליבסקינד הגיב:

    קרן אברהם, עמותה בעלת אג'נדה פוליטית הנטועה עמוק בתוך השמאל, זכתה במשך שנים להעביר חומר לימוד והדרכות של כמה מהקורסים הבכירים במשטרה.

    על הדרך היא מימנה לצמרת הארגון נסיעות לסיורים מעבר לים.

    קחו את רשימת האנשים המכהנים בשנים האחרונות בתפקידים בכירים במשטרת ישראל, ותתקשו למצוא שם מישהו שלא טס מתישהו לסיור בחו"ל על חשבונה של עמותת קרן אברהם.

    כמה שהסיפור הזה יישמע הזוי, קרן אברהם – עמותה בעלת אג'נדה פוליטית הנטועה עמוק בתוך השמאל, הרחק מהמיינסטרים הישראלי – הייתה מעורבת במשך שנים בקביעת חומר הלימוד וההדרכה של כמה מהקורסים הבכירים של משטרת ישראל, אנשיה העבירו הרצאות וחומרי לימוד, וכאמור, אף מימנו לצמרת המשטרה את נסיעותיה לסיורי לימוד בחו"ל.

    את פרטי הנסיעות הללו, שעליהן עוד נרחיב בהמשך, קיבל לאחרונה עו"ד דורון ניר צבי מהמשטרה, בעקבות בקשה שהגיש בשמה של עמותת לביא, על בסיס חוק חופש המידע. מהמסמכים עולה כי בשנים 2008־2012 נסעו לפחות 60 קצינים בכירים – בהם ארבעה ניצבים, 24 תת ניצבים, 22 ניצבי משנה ושמונה סגני ניצבים – לארה"ב, לספרד, לצפון אירלנד ולאנגליה, מכספה של קרן אברהם. חלק גדול מהקצינים קודמו מאז, והיום הם מאיישים את סגל הפיקוד של המשטרה. כמה מהם נסעו במימון קרן אברהם יותר מפעם אחת.

    "לאור המלצות ועדת אור", הסבירה המשטרה את הקשר שלה עם הקרן, "נדרשה משטרת ישראל להטמיע בקרב שוטריה גישה הרואה בערביי ישראל אזרחים שווי זכויות". במשטרה מצאו שקרן אברהם היא גוף מתאים לסייע לה במהלך, שזכה לאישור המשרד לביטחון הפנים ומשרד המשפטים. "הקרן הציגה את עצמה כגוף א־פוליטי… אשר שמה לעצמה למטרה לקרב בין החברה הערבית לשלטונות המדינה, ביניהם משטרת ישראל", פירטו במשטרה לעו"ד ניר צבי, "בין היתר הציגה הקרן למשטרה כי התורמים לה הם יהודים מארה"ב, המזוהים עם הזרם המרכזי, פעילים בפדרציות ובמגבית היהודית, רובם המכריע מגדירים את עצמם כציונים מסורים".

    בדיקה של מסמכי הקרן מעלה תמונה מעט שונה.

    התורמים לקרן אברהם, מתברר, רבים ומגוונים. חלקם אנשי עסקים פרטיים. חלק מהכסף מגיע מקרנות בעלות אג'נדות שונות בארץ וברחבי העולם, דוגמת הקרן החדשה לישראל. חלק נוסף מגופים מדינתיים כמו שגרירות ארה"ב בישראל, שגרירות בריטניה בישראל ומשרד החוץ הגרמני.

    מדובר, כאמור, בארגון שיש לו תפיסת עולם פוליטית ברורה והוא אף משמיע אותה בתדירות גבוהה.

    כשרוני אלשיך נבחר לשמש מפכ"ל המשטרה, הוציאה קרן אברהם הודעה המתנגדת למינוי והסבירה ש"מינוי אישיות ביטחונית כסגן ראש השב"כ, למפכ"ל המשטרה… עלול לפגוע ביחסים שבין המשטרה לציבור הערבי בישראל".

    כשוועדת החינוך של הכנסת דנה באירוע שבו צוינה הנכבה באוניברסיטת ת"א, הביע מנכ"ל קרן אברהם, אמנון בארי סוליציאנו, תמיכה באירועי הנכבה בטענה ש"כדאי שהמדינה תעודד את האזרחים הישראלים היהודים להביע אמפתיה וללמוד את הנרטיב הערבי הפלסטיני".

    לפני כמה שנים התעוררה מהומה כשהורים לתלמידים גילו שקרן אברהם, שמשרד החינוך שילב אותה בבתי הספר כדי שתסייע בלימוד השפה הערבית, השחילה גם קצת שיעורי בית שקשורים לדמותו של מי שהיה חבר בולט בחזית העממית לשחרור פלסטין.

    מי שחתום על החוברת המסכמת את ההדרכה של קרן אברהם לקורס תת ניצבים במשטרה הוא אורי גופר, שעד 2010 היה חבר הנהלה של עמותת זוכרות, עמותה התומכת בזכות השיבה של הפלסטינים.

    גופר פעל מול קציני המשטרה ושימש בקרן כראש תחום שינוי מדיניות במיזם "קשרי חברה ערבית – משטרה".

    את הקורס שלימד על הצורך לחלק באופן שוויוני את משאבי המדינה לסוגיהם בין יהודים לערבים, העביר ד"ר יוסף ג'בארין, היום חבר כנסת מטעם הרשימה המשותפת, ובימים ההם מי שעשה כותרות כשהשתתף בכנסים שהסבירו שישראל היא מדינת אפרטהייד.

    ככל שהספקתי לבדוק משתתפים נוספים בפרויקט הזה, נמנים כולם עם השמאל הפוליטי הקשה.

    # # #

    קרן אברהם אינה מנותקת מהנעשה בזירה הפוליטית שלנו, ולא פעם יש לה מה להגיד על נבחרי הציבור מהצד הימני של הקשת. פה היא תוקפת את ח"כ אביגדור ליברמן, שם היא חושבת שהשר נפתלי בנט הוא גזען. ביום אחד היא דורשת מראש הממשלה לפטר את סגן השר ירון מזוז, ביום אחר היא תובעת מנשיא המדינה להעמיד על מקומו את ראש הממשלה בעצמו.

    בין לבין הקרן מקדמת חוקים שחשובים לה ונאבקת בכאלה שמתנגשים בתפיסת עולמה. בגדול, ניתן לומר לפי ההודעות שהיא מנפקת לעיתונות במהלך השנים, שבכל מקום שבו האוכלוסייה הערבית מתנגשת עם המדינה או עם רשויותיה, הקרן מתייצבת לצדם של הערבים. והשאלה היא אם מי שמקדם עמדות כאלה ראוי לקבל מנדט לחנך את קציניה הבכירים של משטרת ישראל, ובעיקר למה משטרת ישראל בוחרת לקבל את סדרת החינוך הזו, על הצ'ופרים הכספיים הנאים שבצדה, במימון גוף פרטי שכזה.

    כאמור, עיון בתוכני הקורסים שהעבירה קרן אברהם למשטרה מלמד שהארגון קיבל הזדמנות נדירה לנסח לעומק חלקים חשובים בהכשרה ובמערך ההדרכה של המשטרה, בכל מה שקשור למגע שלה עם האוכלוסייה הערבית. במסגרת מסמך על "צעדים בוני אמון", מסבירה הקרן כיצד צריך לערוך "בירור ערכי" ברוח עמדות הקרן למועמדים לגיוס. במסגרת ימי הלימוד שהעבירו אנשיה פה בארץ, הם הסבירו כיצד צריך להביא ל"שינויים בהכשרת השוטרים ובדפוסי הפעולה של המשטרה". את כל מסמכי הקרן בסוגיות הללו, חשוב לציין, מעטרים סמלי משטרת ישראל.

    הקשר בין הקרן למשטרה כלל כאמור, לא רק קורסים והכשרות בישראל, אלא גם נסיעות לחו"ל. בארה"ב למדו הקצינים, במשך עשרה ימים, בתיווך הקרן, על ההתמודדות של המשטרה האמריקאית עם מיעוטים. כך גם בצפון אירלנד, באנגליה ובספרד. מנתוני המשטרה עולה כי קרן אברהם, מעבר לתוכנית הקורס, מימנה 80% מהעלויות, שכללו את הטיסות של הקצינים הבכירים ואת השהייה שלהם בחו"ל. במקרה אחד בלבד, בנסיעה לארה"ב, שילמה המשטרה 115 אלף שקל, מחצית מהעלות. בלימודים שהתקיימו בישראל מימנה המשטרה בעיקר את ימי העבודה של השוטרים ואת האוכל שאכלו, ואת הסיורים והמרצים מימנה הקרן.

    מי נסע לחו"ל? כאמור, בקצונה הבכירה של משטרת ישראל קשה למצוא מישהו שלא עבר את הקורסים של קרן אברהם ולא נסע במימון שלה למקום כלשהו. לארה"ב נסעו 14 מפקדי תחנות בדרגות סגן ניצב וניצב משנה. לצפון אירלנד ולאנגליה נסעו בין השאר (בדרגתם היום) מפקד מחוז ת"א, ניצב צ'יקו אדרי; מפקד מחוז דרום, ניצב דוד ביתן; מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן; סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אבשלום פלד; ראש אגף התנועה לשעבר, ניצב ברונו שטיין; ראש אגף משאבי אנוש בעבר, ניצב עמיחי שי; ראש בית הדין לערעורים של המשטרה, תת־ניצב אמיר גור, ואחרים.

    לנסיעה אחרת לצפון אירלנד נסעו בין השאר ראש אגף שיטור וביטחון, ניצב אהרון אקסול; ראש חטיבת ההדרכה במטה הארצי, תנ"צ אבי נוימן; סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ אלון לבבי, ועוד 17 ניצבי משנה אחרים.

    לספרד נסעו ב־2010 ניצב עמיחי שי; ניצב אהרון אקסול; סגן המפכ"ל היום, ניצב זוהר דביר; ראש להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב; מפקד מחוז ירושלים בעבר, ניצב יוסי פריינטי; היועץ המשפטי של המשטרה, תת ניצב שאול גורדון; מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן; ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה בעבר, תת ניצב זיווה אגמי כהן; ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי; סגנו תת ניצב חיים איפרגן; ראש אגף ההדרכה, תת ניצב אבי נוימן, ואחרים. במשטרת ישראל הדגישו כי כבר לפני שנתיים ניתקו את הקשר עם קרן אברהם, "מסיבות שונות".

    # # #

    אחרי שדיברנו על העובדה שהמשטרה מכניסה גוף חיצוני בעל אג'נדה פוליטית כדי שיחנך את קציניה, ואחרי שהזכרנו שבמקום לממן את הפעילות הזו היא בחרה לקבל אותה כמתנה, ואחרי שתהינו איך זה מתאפשר בגוף אוכף חוק, ומה הייתה עושה המשטרה לקצין שלה שהיה מקבל במתנה בקבוק יין מארגון פרטי כלשהו, נשארנו עם סוגיית המהות.

    כי מעבר לסוגיית המימון, די לקרוא את תוכני הקורסים כדי להבין לאן ניסתה קרן אברהם להוליך את משטרת ישראל. מסמכי הקרן מלמדים באופן ברור כי נקודת הבסיס שלה מניחה שבהתנגשות בין המשטרה לערבים, המשטרה – אף על פי שאנשיה נפגעים ומוצאים את עצמם מותקפים לרוב – היא שצריכה לתקן את דרכיה. הערבים, כך נראה לכל אורך הקו, הם אוכלוסייה שסובלת מקיפוח, מחוסר שוויון ומהזנחה. זה מסביר את ההתנהגות של חלקים במגזר הערבי, ובעיקר מצריך הרבה מאוד יכולת "הכלה" מהמשטרה, כשהיא נתקלת בעבריינות במגזר.

    נדמה שמי שיבחן את התנהגות המשטרה מול סדרה ארוכה של אירועי התפרעויות במגזר הערבי בשנים האחרונות, יוכל לראות שמדיניות ההכלה הזו – גם במחיר של סגירת צירי תנועה וגם במחיר של פגיעה ביהודים שנוסעים בדרך – הוטמעה היטב.

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

    "ועדת אור, שהוקמה לבירור אירועי אוקטובר 2000, המליצה, בין היתר, כי יש להטמיע במשטרה גישה הרואה בערביי ישראל אזרחים שווי זכויות וכן יש לקיים הידברות בין המשטרה ובין מנהיגות הציבור הערבי.

    "בצעדים הראשונים של המשטרה ליישום המלצות אלו הסתייעה בעמותת יוזמת קרן אברהם, אשר באופן מוצהר היא ארגון יהודי־ערבי הפועל לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל.

    "משטרת ישראל נעזרה בקשריה של העמותה עם מנהיגות הציבור הערבי וכך נערכו מפגשי היכרות. עם קבלת מענק פדרלי אמריקאי לטובת פעילויות חינוך בתחום השיטור בחברה מרובת תרבויות, בדגש על החברה הערבית, בקרב השוטרים, העבירו אנשי קרן אברהם הרצאות בפני שוטרים על אודות החברה הערבית. כמו כן הובילה הקרן, על בסיס התקציב הפדרלי האמור, סיורים לימודיים ומפגשים עם ארגוני משטרה בחו״ל אשר מתמודדים עם שיטור בחברה מרובת תרבויות – כדוגמת משטרת ספרד, משטרת אירלנד ומשטרת לוס אנג׳לס.

    "בשנים האחרונות, לאחר צבירת מספיק ניסיון במשטרה בהובלת פעילויות חינוך בתחום השיטור בחברה מרובת תרבויות, הוחלט להפסיק את הפעילות עם קרן אברהם בתחום זה. נדגיש כי ההתקשרות עם הקרן אושרה כחוק על ידי הגורמים המשפטיים הנדרשים. עוד נדגיש כי למיטב ידיעתנו, עמותת יוזמות קרן אברהם אינה גוף פוליטי ומן הסתם הממשל האמריקאי לא היה מתקצב גוף פוליטי במדינת ישראל"."

    http://www.maariv.co.il/journalists/Article-539882

  28. השקר נחשף: המשטרה כלל לא טרחה לבדוק את תלונות הליכוד לזיופים במגזר הערבי הגיב:

    בדיקת "מעריב" בקרב 82 חברי ועדות קלפי, שעדויותיהם ביחס לזיופים ורמאויות הועברו ליו"ר ועדת הבחירות ולמשטרת ישראל כבר לפני חמישה חודשים, העלתה של-80 מתוכם המשטרה כלל לא פנתה
    איך שלא תהפכו את זה, השורה התחתונה שתקבלו היא קשה.

    מי שאחראים על טוהר הבחירות בישראל אינם ראויים להיות מופקדים על העבודה הקדושה הזו.

    כך יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שבמקרה הטוב לא עשה כלום כדי לבדוק את הזיופים שהיו בבחירות הקודמות, ובמקרה הפחות טוב נלחם בכל כוחו, מסיבותיו שלו, כדי שטעויות ספירה שנתגלו – לא יתוקנו.

    כך מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, שהשבוע מכרה לתקשורת סיפורי בדים, כדי לנסות לשכנע אותנו שבבחירות שנערכו אך לפני חודשים ספורים לא נמצאו זיופים.

    כך משטרת ישראל, שמחזיקה כבר חמישה חודשים בעדויות של עשרות רבות של חברי ועדות קלפי, שמספרים על זיופים, על אלימות ועל הצעות שוחד שקיבלו במגזר הערבי, ולא טרחה לדבר איתם.

    כך פרקליט המדינה שי ניצן, שאך לפני שבוע עמד בוועידת המשפיעים של ערוץ 12 והצהיר הצהרה שאין בה ולו מילה אחת של אמת. "בבחירות האחרונות", אמר, "בעקבות פניות מוועדת הבחירות המרכזית, שהעלו חשד לזיופים בקלפיות, ביקשנו מהמשטרה לפתוח בחקירת החשדות, וזאת במהירות האפשרית. המשטרה נרתמה למשימה, אגף החקירות פעל במרץ", והשורה התחתונה: "אין בידינו נתונים בדבר זיופים רחבי היקף בבחירות בישראל".

    3.37 מצביעים בדקה

    "מתוך יותר ממאה קלפיות שעליהן התלונן הליכוד", סיפרה השבוע ידיעה בעיתון "הארץ", "רק בקלפי אחת נמצא חשד המצריך פתיחה בחקירה פלילית… לא אותרו עד כה זיופים לטובת מפלגות ערביות.

    הדברים באים על רקע טענות הליכוד בימים האחרונים שלפיהן הבחירות האחרונות 'נגנבו' בשל זיופים בחברה הערבית".

    ב־13 באפריל, ארבעה ימים אחרי הבחירות, קיבל השופט מלצר קובץ מצומצם מהליכוד ובו שמותיהם של 97 חברי ועדות קלפי, ששימשו מטעם המפלגה במגזר הערבי, במסגרת פרויקט שאותו ניהל עבור המפלגה משרד "קייזלר ענבר".

    זה היה קובץ תמציתי (במקביל אליו נשלח מסמך רחב בהרבה של 407 נציגים בקלפיות), שהכיל עדויות מגוונות, חלק מהן עם סיפורים מסמרי שיער, שציירו תמונה קשה של התנהלות הבחירות במגזר הערבי: זיופים, רמאויות, אלימות, הצעות שוחד, חלוקת קולות, הכנסת מעטפות לקלפי של מי שכלל לא הגיעו להצביע ועוד ועוד.

    הקובץ הזה, עם פרטיהם המלאים של העדים, כולל כתובותיהם ומספרי הטלפון שלהם, הגיע כאמור אל מלצר ארבעה ימים אחרי הבחירות, וזה העביר אותו בהמשך גם אל המשטרה.

    השבוע, אחרי שקראתי בעיתון שלא נמצא דבר בכל העדויות הללו, פניתי אישית אל כל אחד מאותם 97 עדים שמופיעים בקובץ, כדי להבין הכיצד. עם 15 מתוכם לא הצלחתי ליצור קשר. את השאר, 82 במספר, שאלתי שאלה אחת: האם מישהו ממשטרת ישראל או מוועדת הבחירות יצר איתכם קשר כדי לגבות מכם עדות. 80 מתוך ה־82 השיבו בשלילה. אחד זומן רק לפני שבוע למסור עדות. עוד אחד הגיש בעצמו תלונה במחוז הדרום, עוד ביום הבחירות, בעקבות מה שחווה באחת הקלפיות במגזר הבדואי, ובמשטרה נמצאים איתו בקשר.

    המחיקות בפרוטוקול בקלפי בעראבה

    כן, קראתם היטב.

    כל הסיפורים של המשטרה ושל ועדת הבחירות על כך שלא נמצא ממש בעדויות של הליכוד מבוססים על עובדה אחת פשוטה. אף אחד מהגופים הללו לא עשה כל מאמץ שהוא לגבות את העדויות הללו, אף שהן הוגשו בטבלה מסודרת ומפורטת.

    הנה, קחו דוגמה לסיפור שהמשטרה וועדת הבחירות בחרו להתעלם ממנו, כשמיהרו לספר בתקשורת שאין זיופים במגזר הערבי.

    אחת הקלפיות שלגביהן קיבל מלצר פרטים ארבעה ימים אחרי הבחירות, היתה הקלפי הזו בעראבה. י', שהיה יו"ר ועדת הקלפי, דיווח על "כמות זיופים גדולה ממה שנספר בלילה, מול מה שהיה כתוב באתר". י', הסתבר, ספר עם חברי ועדת הקלפי 332 קולות כשרים למפלגת חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי. למחרת, כאשר הסתכל בתוצאות הקלפי הזו, באתר של ועדת הבחירות המרכזית, גילה שמספר הקולות שקיבלה המפלגה טיפס ל־410. יש 78 קולות "שלא יודעים מאיפה באו", דיווח.

    ולא רק זה. כבר באותו מסמך, שנמצא בוועדת הבחירות ובמשטרה, סיפר י' שיש בידו תיעוד של ספירת הקולות, כלומר תיעוד שיוכיח שבקלפי הזו התוצאות שפרסמה הוועדה אינן תוצאות האמת, אלא תוצאה שזויפה.

    השבוע, חמישה חודשים אחרי שפרטיו ותמצית עדותו הגיעו לשופט מלצר ולמשטרת ישראל, צלצלתי אל י'. "פנו אליך מוועדת הבחירות, ממשטרת ישראל, או מכל מקום אחר כדי להתעניין בתלונה שלך על זיופים"? שאלתי. "אתה הראשון שמתעניין", השיב.

    י' סיפר שכאשר הסתיימה ההצבעה, הוא רשם לעצמו את התוצאות על שני פתקים קטנים, והלך הביתה. בנוסף, הוא גם צילם במכשיר הסלולרי שלו את גיליון הספירה. שיהיה. למחרת, כשהתוצאות פורסמו, גילה, כאמור, תוצאות שונות מאלה שהיו רשומות אצלו. "אני חתמתי על 524 קולות, מהם 520 קולות כשרים", סיפר לי, "ופתאום אני רואה שהיו 602 קולות, מתוכם 598 קולות כשרים".

    השבוע איתרתי את פרוטוקול ועדת הקלפי המדוברת בעראבה. עדותו של י' מגובה היטב במה שניתן לראות בעין בלתי מזוינת בפרוטוקול, לו רק מישהו בוועדת הבחירות או במשטרה היה טורח לעשות את זה. בטופס נראים בבירור המחיקות והתיקונים שנעשו, לצד חתימתו של י'. "כשאני הייתי שם לא היו שום תיקונים", אמר, "מישהו החתים אותי, וכנראה עשה את כל התיקונים אחרי שהלכתי". י' שלח אליי את הפתקים שרשם לעצמו עם סיום ההצבעה, וגם את צילום הגיליון הסופי של הספירה בערב הבחירות. הכל דומה לתוצאות, כפי שפורסמו, למעט מפלגה אחת, זו של עודה וטיבי, שקפצה ב־78 קולות.

    כדי להבין את חדלות המעש של מי שאחראים על טוהר הבחירות, צריך לעיין בפרוטוקול ועדת הקלפי. גם בלי עדותו של י', כל הטופס הזה זועק זיוף.

    הנה דוגמה קטנה.

    כדי שתהיה התאמה בין מספר הפתקים, שמישהו כנראה הוסיף, למספר המעטפות שעליהן חתמו חברי ועדת הקלפי, היה מי ששינה במחיקה גסה גם את מספר המעטפות. מה שיצא מהשינוי הזה, זה שלכאורה, ב־45 הדקות האחרונות של ההצבעה בקלפי, הצביעו 152 איש ב־45 דקות, 3.37 מצביעים בכל דקה בממוצע.

    רגע, זה לא הכל.

    במקום שבו מצוין מספר המצביעים, "602", נראים בבירור המחיקה והמספר "524" שהיה שם קודם. במקום השמור ל"סך כל הקולות הכשרים", מופיע "חמש מאות ועשרים" כשהוא מחוק, ולצדו המספר המתוקן "598".

    המשטרה, כאמור, לא חשבה שכדאי להרים טלפון לי' כדי לבדוק מה יש לו לספר על זה.

    בקובץ שיושב בוועדת הבחירות נמצאת גם עדותו של א', שהיה חבר ועדת הקלפי באום אל־פחם. זה מה שהוא כתב שם: "היתה אלימות מילולית כלפיי. כמו כן, הייתי עד לזיופים רבים שאותם הקלטתי בפלאפון שלי, אנשים עם ת.ז. לא שלהם… היה פער של 20 מעטפות בין מה שרשום באלפון לבין מספר המעטפות. הם הכניסו עוד 20 מעטפות".

    א', כאמור, דיווח במפורש שהיו בקלפי "זיופים רבים", וגם שיש לו הקלטות. כל מה שהיה צריך לעשות זה להתקשר אליו, לזמן אותו לעדות, ולבדוק מה יש לו בטלפון. המשטרה לא עשתה את זה. אני עשיתי את זה, השבוע. א' סיפר על הפער בין מספר המעטפות שהיו בקלפי, לבין מספר האנשים שנרשמו ככאלה שהגיעו להצביע, פער של 20־30 קולות.

    "תגיד", התעניינתי, "איך זה שבקלפי שלך רק שתי מפלגות קיבלו קולות (76% לחד"ש־תע"ל ו־24% לרע"ם־בל"ד)"?

    "מה פתאום שתי מפלגות", השיב, "היו אצלנו קולות לעוד מפלגות". "לא", אמרתי לו, "אני מול התוצאות. רק שתי מפלגות". א' אמר לי שהוא מוכן להישבע שבספירה, שהוא עצמו נטל בה חלק, היו עוד מפלגות. שעה אחרי שסיימנו את שיחתנו, א' צלצל אליי בתרועת ניצחון. "עברתי על ההקלטות בטלפון, אני שולח לך אותן, שמע בעצמך". א' כיוון אותי למקום המדויק בהקלטה שבו מתועדת ספירת הקולות. ההקלטה אומנם אינה באיכות של אולפן רדיו, אך עדיין אי אפשר להתבלבל. נשמעת שם ספירת קולות לכחול לבן, למרצ ולעבודה. שום דבר מזה לא מופיע בגיליון התוצאות הסופי. גם אל א', חרף עדותו מלפני חמישה חודשים, וחרף ההודעה שקיבלה ועדת הבחירות שלפיה הוא מחזיק אצלו הקלטות, לא פנה איש עד היום.

    תוכנית החלוקה

    אלה רק שתי דוגמאות. המסמך שבוועדת הבחירות ובמשטרה לא עשו בו דבר – מכיל שורה ארוכה של כאלה.

    נ', שהיה בקלפי בטמרה, סיפר במסמך שמצוי אצל מלצר, שהמון אנשים נכנסו להצביע עם תעודות זהות שלא שלהם, ושמי שאִפשר להם להצביע למרות זאת, היה מזכיר הקלפי בכבודו ובעצמו. ולא רק הוא. "באופן כללי, גנבו מעטפות והכניסו אותם, בתמיכת היו"ר, שהחזיק את המעטפות אצלו ביד, והוא הכניס הרבה פתקים של 'ומ' (חד"ש־תע"ל – ק"ל). לדעתי, זייפו לפחות 50 קולות בקלפי שלי".

    חבר ועדה בקלפי בסכנין סיפר שסולק מהקלפי כש"10־15 ערבים ניסו לרדוף אחריי לתת לי מכות, ומקללים תוך כדי".

    עוד חבר ועדה, בקלפי אחרת בסכנין העיד שרק 507 אנשים הגיעו להצביע, אבל בקלפי היו 528 מעטפות, ובסוף היום הציעו לו להתחלק בקולות.

    חבר ועדה מקלפי נוספת סיפר: "בצהריים התחילו לרמות. נכנסו אנשים צעירים והצביעו בשביל אנשים מבוגרים… בדיעבד, לאחר פתיחת הקלפי הסתבר שהם גנבו מעטפות, חתמו עליהן בעצמם והכניסו מעטפות בסתר לקלפי… לאחר פתיחת הקלפי התגלה שיש בערך 30 מעטפות יותר ממספר המצביעים. לאחר בירור קצר גיליתי שיש מעטפות שלא אני חתמתי עליהן והן הוחדרו לקלפי". גם אליו, כמו אל האחרים, איש במשטרה לא הרים טלפון.

    ויש את ההוא שהיה באכסאל, שהעיד שחברי הוועדה אפשרו לאנשים שבאו עם תעודות זהות של אחרים להצביע במקומם, וש"איימו עליי ב־19:30 שיהרגו אותי אם לא אעזוב את הקלפי".

    נראה לכם הגיוני שהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון מחזיק אצלו תלונה של אדם שנשלח לקלפי עם כתב מינוי רשמי, שהגיע לשם במטרה לבדוק את תקינות הבחירות, שמדווח שעזב את הקלפי בגלל איומים ברצח, ולא דואג שמישהו יחקור מה בדיוק התרחש שם?

    בעילבון דיווח חבר ועדה: "היו המון זיופים אבל לא יכולתי למנוע, כי המזכיר מנע ממני".

    בנצרת העיד חבר ועדה: "רשמתי מראש את החתימה שלי, בכוונה לוודא שלא מכניסים מעטפות 'בטעות', ובכל זאת, בזמן ספירת הקולות מצאתי 45 מעטפות שלא היו עם חתימה שלי, שנכנסו בזיוף". גם אליו המשטרה לא פנתה.

    והנה סיפור מאום אל־פחם: "החל מ־20:00 הוציאו אותי לשיחה בחוץ (בחור בשם עדאל). שאל אותי אם אני יודע למה הוא הוציא אותי… אחוזי הצבעה נמוכים, בוא נעלה את אחוזי ההצבעה (שיחה מוקלטת 2 ד'). כל הזמן הוציאו אותי מהקלפי, שהם יוכלו לזייף, וכל הזמן אני חוזר, אני רואה כמעט 30 איש סביב הקלפי ולא נותנים לי להיכנס (מוקלט). נעלו את הקלפי ולא נותנים לי להיכנס… לפחות 50־100 קולות התווספו מכמה דקות שהוציאו אותי החוצה". האיש מדווח, כאמור, שיש לו את הסיפור הזה מוקלט.

    מישהו יכול להבין איך משטרת ישראל אפילו לא הרימה טלפון אליו, או אל החבר ששימש בתפקיד בקלפי בעראבה, שלפי עדותו, כפי שנמסרה למלצר, "יש לי תמונות של האנשים המעורבים בזיופים"? האם הגיוני שאיש לא ביקש ממנו את התמונות וגבה ממנו עדות?

    ועוד דוגמה, אחת מני רבות, שמגיעה מרהט. "ברבע לעשר בערך לקח אותי יו"ר הוועדה (מטעם דעם), בן אדם כריזמטי ומאיים, עם סמכות וכנראה גם שליטה כלשהי באזור שם, שקבע בעצם מה קורה בקלפי, ואף רימה כמה פעמים… הוא לקח אותי לכיתה אחרת, ושאל מה עושים עם כל האנשים שלא באו להצביע (באו 248 מתוך 607, כך ש־359 לא באו). אמרתי לו שכלום, והוא ניסה לשכנע אותי לשים אותם לדעם, בתמורה לכך שאני אקח 10־20 לליכוד".

    האיש העיד אומנם שבגלל התנגדותו הדבר לא קרה בסופו של דבר, אבל יש לו תלונה על יו"ר ועדת הקלפי – איש שהמדינה יודעת את זהותו, ושאולי יישב בתפקיד הזה גם בבחירות שייערכו השבוע – שהציע לו לחלק קולות.

    איך לעזאזל, אף שוטר תנועה לא התקשר אליו כדי לגבות ממנו עדות?

    ממש כמו הבחור שהיה בקלפי בכפר סולם והעיד: "זרקו עליי סיגריה והביאו לי פיצוץ לפנים. מי שהרביץ הם חברי הוועדה". נראה למישהו סביר שחבר ועדה מעיד שחברי ועדה אחרים הכו אותו, ולמשטרה אין עניין לתהות מה קרה שם?

    והנה, קחו סיפור מפוריידיס: "…הגיע המזכיר וניסה לשכנע אותי לקבל 50 קולות לבית היהודי, והוא ייקח למפלגה שלו".

    לא שווה חקירה, המזכיר הזה, שהוא בכלל עובד מדינה?

    הקובץ הזה מכיל עדויות על תקיפות של חברי ועדת קלפי, על רמאויות, על זיופים, על הצעות של חברי ועדה לחלק ביניהם את הקולות של מי שלא הצביעו ועוד ועוד.

    ייתכן שחקירת משטרה היתה מגלה שבחלק מהמקרים העדות לא מדויקת, אולי בחלק אחר יהיה קשה להוכיח אותה, אבל העובדה שמתוך 82 אנשים שבדקנו השבוע, 80 לא קיבלו אפילו שיחת טלפון מהמשטרה, היא סטירת לחי מצלצלת לכל מי שסבור בטעות שמתנהל כאן הליך בחירה נקי.

    פסילה סלקטיבית

    עכשיו, אחרי שראינו במה המשטרה בחרה שלא לעסוק, בואו נדבר במה שהיא כן עוסקת. יש קלפי אחת, שלא ברור למה דווקא היא נבחרה, שבה המשטרה משקיעה אנרגיות כאילו שמדובר בתיק רצח. שלא יישמע חלילה שיש לי ביקורת על זה. נהפוך הוא. הלוואי שזה היה היחס לכל הקלפיות החשודות. בקלפי הזו, בכפר סמיע, כך לפחות מודלף כל הזמן, הזיופים היו לטובת הליכוד.

    שני עניינים נסיבתיים גרמו לשופט מלצר להעביר את הקלפי הזו לחקירת משטרה שבעה ימים אחרי הבחירות: אחוזי ההצבעה הגבוהים בה, שעמדו על 97, והעובדה שכל שש המפלגות שקיבלו בה קולות היו עם מספר קולות עגול. 350 לליכוד, 100 לכחול לבן, 50 לש"ס ולישראל ביתנו, 30 לימין החדש ו־20 למרצ. נראה מסריח? בהחלט.

    המשטרה, שפתחה בחקירה נמרצת, מצאה בקלפי 600 מעטפות שחתומות על ידי יו"ר ועדת הקלפי, איש מרצ, ועל ידי סגנו, איש הליכוד. המשטרה, שביקשה לבדוק אם יש אנשים שלא הצביעו, זימנה אליה 98 תושבים בכסרא סמיע, כאלה שבקלפי סומן שהצביעו, ושאלה אותם אם אכן הגיעו לממש את זכותם. 70 אישרו שהצביעו. 28 טענו שלא. כמה מחברי ועדת הקלפי נחקרו באזהרה, בהם כמובן היו"ר וסגנו.

    עכשיו תראו איזו השקעה נעשתה כאן, בקלפי הבודדת הזו. אחד הנחקרים, שחתימתו התנוססה על הטפסים, טען שהחתימה שלו זוייפה. במשטרה לא ידעו אם מדובר באמת בזיוף, או שמא בבעל תפקיד שהבין שיש בעיה ומנסה לזרוק את התיק הלאה. לדברי גורם במשטרה, כדי לענות על השאלה, המשטרה לקחה כמה מעטפות מאלה שטען שחתימתו עליהן זוייפה, וכמה מעטפות שטען שחתימתו עליהן אמיתית, צירפה אליהן דוגמאות חתימה של שאר חברי הוועדה, ושלחה הכל לבדיקה במעבדה מיוחדת. בסופו של דבר, אחרי המאמץ וההשקעה, הבהירה המעבדה שככל הנראה אין מדובר בחתימה מזוייפת, אלא אכן בחתימתו של מי שטען שהיא זוייפה.

    עוד רגע נחזור אל הקלפי הזו, אבל בואו נפתח רגע סוגריים ונקפוץ אל הקרב שסוקר כאן בהרחבה, שאותו מנהל כבר חודשים השופט מלצר מול הליכוד.

    כזכור, אחרי הבחירות התברר שיש פער קולות קטנטן שהביא להעברת מנדט שמיני ליהדות התורה, על חשבון המנדט ה־36 של הליכוד. עמית הלוי, המקום ה־36 ברשימת הליכוד, איתר במאמץ רב שורה של טעויות הקלדה בסדרה של קלפיות, טעויות שאחרי תיקונן ניכר היה שהכף הוכרעה והמנדט אמור לעבור לליכוד. הלוי הקפיד להישען אך ורק על קלפיות שנבדקו שוב, לבקשתו, על ידי ועדת הבחירות, ושאושרו על ידי הוועדה ככאלה שאכן נפלה בהן טעות.

    בעולם מתוקן, לא הלוי היה צריך לרוץ לבית המשפט כדי לדרוש את תיקון התוצאות, אלא יו"ר ועדת הבחירות בעצמו.

    שהרי חנן מלצר, לטובת מי שזקוק לתזכורת, מונה לתפקידו אך ורק על מנת לדאוג שההצבעות שלנו ייספרו באופן מדויק, ושהתוצאה הסופית תשקף את רצון הציבור.

    אבל מלצר, לא רק שלא עשה כלום עם הממצאים האלה, אלא שברגע שהלוי הגיש עתירה לבית המשפט וביקש לתקן את התוצאות – כאמור, בהתאם לטעויות שמלצר עצמו אישר שהיו – מצא מולו את מלצר נלחם בחירוק שיניים שלא לאפשר לו לעשות את זה.

    אם הוועדה היתה משקיעה בבדיקת קובץ הזיופים של הליכוד 10% מהאנרגיות שהשקיע מלצר במלחמה נגד הניסיון להביא לתיקון התוצאות, היינו היום כנראה בעיצומן של חקירות משטרה רבות. אבל מלצר לא עשה את זה.

    למה? אולי משום שאחרי הביקורת הקשה שספג בגין ניהול מערכת הבחירות, הדבר האחרון שהוא היה צריך זו קביעה של בית המשפט שהתוצאות שעליהן הכריז אינן נכונות.

    מלצר דרש מבית המשפט לדחות על הסף את עתירתו של הלוי בתירוצים שונים, ואף עשה כל שביכולתו כדי להקשות עליו לבדוק קלפיות שהיו חשודות ככאלה שהיו בהן טעויות חישוב או הקלדה.

    בשלב הראשון, כשמלצר היה בטוח שהחישוב שלו הוא הנכון, ושמספר הקולות שנוספו להלוי אחרי התיקונים לא מספיק כדי להעניק לליכוד עוד מנדט, הוא הסביר לבית המשפט למה למרות החשדות אין צורך לפסול את תוצאות הבחירות בכפר כסרא סמיע. "נטל ההוכחה המוטל על הטוען לבטלות תוצאות הבחירות הינו נטל מוגבר – נטל הכבד מן הנטל הרגיל המוטל בהליך אזרחי", כתב.

    לאחרונה, כשבית המשפט המחוזי אישר לספור עוד קלפיות "חשודות", על אפו ועל חמתו של מלצר, והתברר שהספירה מעבירה את המנדט להלוי ולליכוד, שינה מלצר כיוון.

    עכשיו הוא דורש מבית המשפט לפסול את הקלפי בכסרא סמיע, קלפי שכאמור הליכוד זכה בה ב־350 קולות, כשהוא יודע שהפחתת מספר הקולות הזה קובר לחלוטין את הדרישה של הליכוד לקבל את המנדט הנוסף, שכן הפער בין הליכוד ליהדות התורה בקרב על המנדט האחרון הוא קטן בהרבה. כאן, מתברר, מוכן מלצר לנהל את המלחמה הגדולה על טוהר הבחירות, מלחמה שלא ניהל בשום מקום אחר. "החלטה ברוח זו (פסילה – ק"ל), טרם הבחירות לכנסת ה־22, יכולה לשרש תופעות כגון דא, ולהרתיע מפני כל התנהלות שאין בינה ובין טוהר הבחירות כל קשר".

    הדרישה של מלצר, בשבוע שעבר בבית המשפט, באמצעות נציג הפרקליטות, לפסול את הקלפי בכסרא סמיע – היא שערורייה של ממש.

    כזכור, המשטרה מצאה במדגם שערכה בכפר ש־28 מתוך 98 האנשים שנדגמו לא הצביעו. האם העובדה שהליכוד קיבל הכי הרבה קולות בכפר מלמדת שהקולות הללו זויפו לטובת הליכוד? ממש לא. הרי אחת הטענות שהביאו לפתיחת החקירה היתה העובדה שכל המפלגות קיבלו מספר קולות עגול. כלומר, לא רק מספר הקולות של הליכוד עוגל.

    אבל אתם יודעים מה? בואו נלך על השיטה המחמירה. נגיד שכל הקולות זויפו רק לטובת הליכוד, ונגיד שהמדגם הזה משקף את מה שקרה בכל הקלפי, ולפיכך משהו כמו 28% מהקולות בקלפי הזו זויפו. האם התוצאה המתחייבת היא לזרוק את הקלפי הזו לפח ואיתה את קולותיהם הכשרים של 72% מהתושבים, שטרחו לממש את זכותם והצביעו? מה הם אשמים שמישהו בקלפי שלהם לא נהג כשורה?

    יודעים מה, בוא נניח גם כאן שהתשובה חיובית. נגיד שהעובדה שיש חקירה בקלפי הזו מחייבת את הפסילה שלה. ובכן, השבוע, רק אחרי שבית המשפט הכריח אותו, נאלץ נציג הפרקליטות המייצג את מלצר, לספר לבית המשפט שיש חקירות בעוד 29 קלפיות (לא חלק מרשימת הקלפיות שעליהן התלונן הליכוד). את העובדה הזו מלצר טרח שלא לספר ביוזמתו לבית המשפט, בדיוק כפי שלא טרח לספר שיש תלונות ועדויות על הרבה מאוד זיופים נוספים במגזר הערבי, העדויות של הליכוד שאיתן הוא עצמו לא עשה דבר.

    ומכיוון ש־29 הקלפיות הללו נמצאות באותו סטטוס של הקלפי בכסרא סמיע, כלומר גם הן נמצאות בחקירה, וגם בהן עדיין לא הוגש שום כתב אישום, אז למה לפסול רק את זו בכסרא סמיע, ובכך לדחות את עתירת הליכוד ועמית הלוי לעוד מנדט, ולא לפסול איתה את כל הקלפיות הנחקרות האחרות?

    ומעבר לזה, אחרי שראינו אלו תלונות ועדויות נשארו בבוידעם, כמו אלה שהבאנו מעראבה ומאום אל־פחם, אלה שאיש לא ניסה לחקור, מישהו יודע להסביר למה נבחרה דווקא כסרא סמיע, שבה יש קולות רבים לליכוד, כמודל לחקירה אינטנסיבית ומושקעת, ובאף קלפי אחרת, עם חשדות וראיות טובים לא פחות, כלל לא נפתחה חקירה?

    מה שהכי מטריד בסיפור הזה, זה שבעוד כמה ימים אנחנו הולכים שוב לקלפי, ובתנאים דומים. יש להניח שבחלק גדול מהקלפיות במגזר הערבי, יפגשו המצביעים את כל אלה שעליהם דיווחו חברי ועדות הקלפי מטעם הליכוד. אלה שזייפו, ואלה שרימו, ואלה שהציעו לחלק קולות, ואלה שדחפו לקלפי חבילות של מעטפות של מי שכלל לא הגיעו להצבעה. וכשזה יקרה, ויהיו מי שיגישו שוב תלונות, הן יגיעו לטיפול אל אותה ועדת בחירות של אותו חנן מלצר, שלא עשה כלום עם התלונות בבחירות הקודמות, ואל אותה משטרה, שסיפרה שאין זיופים במגזר הערבי, ולא סיפרה שכלל לא ניסתה לבדוק את התלונות שהוגשו לה, ואותו פרקליט מדינה יעמוד שוב באיזשהו כנס ויצהיר: "אין בידינו נתונים בדבר זיופים רחבי היקף בבחירות בישראל. הבחירות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, ואנו לא נאפשר פגיעה בהן".

    https://www.maariv.co.il/journalists/Article-718923

    תגוביות:

    1.מושחתים אמרנו? מלצר ושו"ת.

    2.אבל המשטרה כן השקיעה 250 מיליון שקל ואלפי שעות חקירה להפיל את נתניהו.

    3.בגלל שאיבדתם את הכבוד ואת היכולת לכבד הכרעות דמוקרטיות, יש לי הרגשה שהעם שוב פעם ישים אתכם בצד המפסיד.

    ביבי הוא נציג נבחר של הציבור. הפכתם אותו "לעבריין" אחרי שנים של חיפוש בציציות ( מזכיר את הגינון והבקבוקים ) וסריקת בשרו במסמרות ברזל בתקשורת השבויה שלכם.

    לדעתי אם הייתם מתייחסים בכבוד למערכות שלטוניות ולא "דואגים" שיהיו חקירות ותיקי סרק, ואם הייתם מתמקדים בהצגת המציאות הקשה של רבים מאזרחי ישראל, מבריאות ועד דיור, היה לכם רוב בכנסת.

    אבל אתם מעדיפים להתפרנס משנאה, ולכן לא תקבלו את מבוקשכם וביבי, שהוא סה"כ ראש ממשלה טוב מאוד במספר נושאים, ימשיך להיות בתפקיד.

    4.כתבה מטלטלת! בשבוע שעבר סיפרו לנו אמצעי התקשורת המקצועיים שלנו שהקלפיות נבדקו ורק 2 נמצאה בהם ו… בלה בלה בלה! איפה אבירי השקיפות, היושרה והדמוקרטיה? בושה!

    5.השופט מלצר זייף את הבחירות הקודמות בזדון. השופט מלצר מתכוון לזייף את הבחירות הקרובות. יש לסכל את המזימה המנוולת הזו ולנהור בהמונינו לקלפיות.

    6.עצם העובדה שרק קלפי שהזיופים בה לכאורה הם לטובת הליכוד נחקרת…ומכל היתר מתעלמים "שומרי הסף"…צריכה להדיר שינה מאזרחי ישראל.

    7.אני מאמין לקלמן ליבסקינד ולראיות שהביא במאמר…אני לא מאמין לשופט מלצר, לאורלי עדס ולמשטרה…

    8.ממשטרת ישראל נמסר לא ביבי לא חוקרים.

    9.משטרת ישראל בחסות השופט מלצר מזייפים תוצאות כדי שהשמאל יעלה באופן לא דמוקרטי. יש להעיף ממשטרת ישראל את כל השוטרים שקיבלו התלונות ולא פעלו ולהעיף לאלתר את השופט מלצר ואת כל חברי הוועדה השקרנים שלו.
    בושה וכלימה.

    10.משטרה שמאלנית של אוכלי חינם. חזקים על חרדים ומתנחלים. פוחדים מערבים ורועדים להיכנס לכפרים שלהם.

    11.מלצר שותף למחדל. לא סומכים על פקחים של מלצר. החתול רוצה לשמור על השמנת.

    12.לא יאומן. יש פה מערכת אכיפת חוק רקובה מהיסוד.

  29. המשטרה בשירות השמאל: מאפשרת תהלוכה בלתי חוקית, מפיצה סרטון נגד רה״מ ועוצרת את הרכבת הקלה | צפו הגיב:

    כך נראית משטרת ישראל ולא בפעם הראשונה. את כל הפגנות השמאל האנרכיסטי המשטרה דואגת לפמפם לעם ישראל. פעם אחר פעם היא מפרסמת סרטונים מההכנות להפגנות השמאל, במהלכן ואף בסיומן.

    משטרת ישראל עושה זאת בכל הפגנות השמאל: בתל אביב, בירושלים ובעבר בכיכר גורן בפתח תקווה. היא מקפידה תמיד לעטוף את הודעותיה בדאגה לשלום המפגינים, אלא שהיא בעצמה מדבררת ועושה יחסי ציבור להפגנות הבלתי חוקיות. פשוט בלתי נתפס.

    הערב, שחררה המשטרה עוד סרטון הזוי והודעה הזויה בצידו: היא סיפרה לתקשורת כי למרות שהתהלוכה לא חוקית ולא תואמה עימה, היא איפשרה את התהלוכה (הפרעה לציבור המשתמשים בדרך) ואף גרמה לעצירת תנועת הרכבת הקלה בירושלים. כל הפעילות הזאת מאחר וכמה אנרכיסטים החליטו לצעוד בניגוד לחוק על כבישי העיר ירושלים. בסרטון שצילמה המשטרה היא מציגה את הצועדים עם צוללת ועליה הכיתוב ״שקרן״ כנגד ראש הממשלה ועוד שלטים נוספים של קריים מינסטר נגד ראש ממשלת ישראל ובנוסף מפגין עם אצבע משולשת. נטו יחסי ציבור.

    בהודעתה לתקשורת כתבה המשטרה: ״היערכות המשטרה למחאות בירושלים. משטרת ישראל איפשרה את קיומה של הצעדה אף שלא התקיים תאום כנדרש עימה. בהתאם להערכת מצב שנערכה ביום חמישי נערכה המשטרה עם חסימות לאורך ציר הצעדה כדי לשמור על בטחון הצועדים. תנועת הרכבת הקלה נעצרה עם התקדמות הצעידה על תוואי הרכבת הקלה. המשטרה קוראת למפגינים לשמור על הסדר ולהישמע להוראות השוטרים. מצ״ב סרטון לשימושכם. קרדיט: דוברות המשטרה״.

    קצת מצחיק לקרוא את הודעת המשטרה הקוראת למפגינים לשמור על… הוראות השוטרים, משפט אחרי שכתבה שהם מפגינים בניגוד לחוק וללא תיאום כנדרש.

    מעולם, המשטרה לא פרסמה סרטון ממחאות והפגנות תמיכה של הימין. שתי הפגנות ימין גדולות היו רק לאחרונה בירושלים, אך משם לא ראיתם אפילו רבע תמונה ממשטרת ישראל.

    במשטרת ישראל יכולים לספר לכם עד מחר שזה לא מכוון, אך כמות המקרים וכולם רק לכיוון אחד מעידים היטב על המגמה: המשטרה בשירות השמאל. (הסרטון והתמונה צולמו הערב ע״י דוברות משטרת ישראל).

    https://www.0404.co.il/?p=648703

    תגוביות:

    1.משטרה מזוהמת עטופה בבוגדים. לפטר לאלתר את המפקדים הסרוחים.

    2.חבורת מנוולים. אמון הציבור במשטרה – אפס.

    3.רבותי. בג"צ חזק במשטרה. בקיצור המפקדים שאחראים על ההפגנה, הם פשוט מאוד מ נ ייק. מושחתים.

    4.אוחנה מנוטרל כמו כל הימין.

    5.פרצופה האמיתי של המשטרע…בושה וחרפה.

    6.שמעתי את פרופ' גמזו במסיבת העיתונאים 2/8/20 והוא שיכנע אותי שיש לו כוונות טובות ושהוא עושה מאמץ עליון להתגבר על המגפה. שיכנעו אותי גם התחנונים שלו בפני אזרחי המדינה שינהגו בהתאם להוראות.

    מצד שני לא שמעתי שום אמירה מקצועית, מוסרית, ובריאותית לגבי ההפגנות שמסכנות את המפגינים, את השוטרים, ואת כולנו. (אין שום כוונה שיגיד אמירה פוליטית).

    פרופ' גמזו חייב היה להישיר מבט למצלמה ולומר במפורש את הדברים בצורה אמיתית וחד משמעית – יש להפסיק עם ההפגנות לאלתר, משני עברי המתרס הפוליטי.

    זו לא העת להפגנות. זו העת לשמור על בריאות האזרחים. היהודים מקדשים את החיים!!! ההפגנות האלה משני הצדדים הם ביזיון אחד גדול.

    המשטרה, השופטים, חברי הכנסת, השרים, המפגינים, ועוד, לכאורה מנותקים מהמציאות – כך לא נתגבר על הקורונה. אתם נותנים יד לשערוריה הזו לקרות.

    לפיכך יצאתי ממסיבת העיתונאים בצורה מאכזבת שגם פרופ' גמזו לכאורה עושה פוליטיקה, וחבל!

    זו לא שקיפות כפי שהבטיח. חובה לשים על השולחן את כל הבעיות על מנת שכולם יבינו אותן וינהגו בהתאם!

    בצורה שכזאת לא נשטח את העקומה, אלא להיפך.

    בתאריך 6.8.20 מתלונן הפרופ' על החתונה של הנכד של האדמו"ר. הוא צודק. החתונה היא מדגרה של קורונה.

    אך דבריו רק מחזקים את הנאמר פה על ההפגנות בבלפור ובת"א – הוא היה צריך לצעוק במידה שווה גם עליהן.

    היות והוא לא עשה זאת בעיני זו צביעות ויותר חמור הוא איבד את מנהיגותו וחבל.

    הוא עוד יכול לתקן בהצהרה ברורה כנגד ההפגנות שתהיה חד משמעית וברורה לכל המשתתפים משני עברי המתרס הפוליטי.

    7.לא יעזרו לכם כל ההפגנות האלה. רק ביבי. אין אף אחד שמתאים להיות ראש ממשלה. עם כל השמאל הזה נאבד את המדינה.

    8.התדרדרות איומה של משטרת הפרקליטות. מנדלבליט הוא גם המפכ"ל שנותן הוראות לשוטרים? מי משלם את שכר השוטרים? האם משרד המשטרה? זה העם משלם כדי שיהרסו לנו את המדינה? מה קורה פה? עצרו את הרכבת הקלה. פוגעים בנוסעים לטובת הפגנה לא חוקית?

    9.יש להפסיק לאלתר את ההפגנות בבלפור, את ההפגנות בת"א, את התהלוכות, את חסימת הצירים, את העלייה על הגשרים, את היציאה לאומן, את החתונות ההמוניות, ועוד. כל אלה הם מדגרות קורונה.

    זה לא הזמן!!!

    האם האנשים שמשתתפים בנ"ל רוצים להתאבד ועל הדרך לפגוע באנשים אחרים, שמעוניינים לשמור על עצמם ולהימנע מחולי?

    האם האנשים הנ"ל רוצים להביא לחורבן המדינה מבחינה כלכלית?

    כעת הזמן לפעול בהגיון ולא רק עם הרגשות.

    לצערי מערכת אכיפת החוק, בכל מיני תירוצים והוראות "זמניות", נותנת לכאורה חסות להפגנות, לתהלוכות לחסימת הצירים ועוד.

    כך נוצר מצב מאוד בעייתי ומאוד הזוי שבחסות המערכת אין "חוק וסדר" במדינה.

    האם המערכת פועלת על פי אג'נדה ופוזיציה?

    כנראה שהמצב הכלכלי, המצב הבריאותי, המצב הפוליטי והמצב האזורי (אמירויות, חמאס, חיזבאללה, איראן, ארה"ב וטראמפ) הוציאו חלק מהאנשים מאיזון, אחרת אי אפשר להסביר את מה שקורה במדינה בימים אלה.

    הרי לפני עידן הקורונה, לפני מספר חודשים בלבד, מצבה של ישראל היה מצוין מכל הבחינות.

    רק תראו לאן התדרדרנו בגלל מגפה עולמית שנגרמה לא על ידינו.

    במקום לטפל בה כראוי ולמנוע נזקים נוספים אנחנו במו ידינו הורסים לעצמנו את החיים.

    די!

    המנהיגות חייבת לקחת את השליטה בלי לפחד ולפעול בהתאם בכל המישורים. כל מי שמפריע לה לפעול יש להזיזו הצידה בצורה מיידית.

    זה לא הזמן למשחקים ולא הזמן "לפוליטיקה קטנה".

    בנינו מדינה מדהימה. נא לא להרוס אותה בתקופה מאתגרת זו!

    לתשומת הלב של: ח"כים, שרים, פרקליטים, יועצים המשפטיים, שופטים, שופטי בג"צ, רבנים, אזרחים, ועוד.

    אגב, הציבור לא יישמע להוראות כי יש פה "סלקטיביות". לאלה מותר ולאלה אסור. למה אין חוק אחיד לכולם? רק אחידות בהוראות לכולם, לכל המגזרים, יביאו לפתרון.

    10.כולם מסונדלים. בג"צ שהוא בית דין לגזענות ושקר עושה בית ספר לכל הימין והימין מנוטרל.

    11.כבר נאמר שעורכת הדין מטעם המשטרה, שאחראית על נושא ההפגנות, נשואה לאחד ממובילי ההפגנה מטעם קריימיניסטר וזה אומר הכל.

    הציבור הימני מנגד צריך גם לצאת באלפים לרחובות וגם לעשות צעדות ללא אישור המשטרה ונראה איך הם יתמודדו עם זה. הציבור הימני חייב להתעורר ולא להסתמך על הקלפיות, כי הם לא יתנו לנתניהו להגיע לקלפיות וגם אם כן, ראינו כולנו איך הם גונבים קולות ומעלימים קלפיות ומזייפים וכל זאת באישור בג"צ, שגם הוא לא מוכן למסור לח"כ קרעי את תוצאות הקלפיות לבדיקה. להתעורר ולא לקבור את הראש בחול.

    12.המשטרע תחקור את עצמה? פושעים גדולים יושבים בבג"צ, יועמ"ש, פרקליטות מושחתת
    ואין מי שיעצור אותם. משתוללים.

    13.בושה וחרפה למשטרת ישראל והעומדים בראשה. אין חוק, אין סדר ציבורי, אבל איפה ואיפה יש.

    14.החוק הפך לבדיחה. משטרה רופסת וסמרטוטית…תתביישו. אתם שותפים לבגידה. לפטר את האחראים.

    15.אנחנו הריבון – העם, רוצים תשובות לא רק מהמנהיגים שלנו שבחרנו בהם, אלא גם מאותם "שומרי סף" (בעיני עצמם)!

    למשל מעו"ד ליאת בן ארי, מד"ר מנדלבליט שמחזיק בשלושה תפקידים – יועץ, תובע, פרקליט מדינה (זה הזוי בכל מדינה דמוקרטית), מאשכנזי, מבני גנץ, וגם משר המשפטים – בהתאם לנאומו הראשון בכנסת שהוא "מגן הדמוקרטיה" (לכאורה התגלתה תיבת פנדורה חדשה).

    אסור להרפות מהם עד שנקבל תשובות ברורות ומניחות את הדעת!!! איפה הדוגמא האישית? מושחתים נמאסתם!!! די! אין כוחות נפש לשמוע על הבלגן הזה שקורה במדינתנו. לא בנינו מדינה על מנת להרוס אותה. חובה לתפוס פיקוד ולנהל נכון את כל העסק הזה, שהוא מורכב ולא פשוט כלל.

    אישית לא ברור מה בדיוק רוצים המפגינים! הרי לפני מספר חודשים היו בחירות ויש תוצאה ברורה. רוצים להפגין בזמנים אחרים אין שום בעיה וגם בעבר לא היתה שום בעיה, היום בעידן הקורונה אותם מפגינים מסכנים את עצמם ואת כולנו, כולל את השוטרים שמנסים לשמור על כולנו. די!!!

    בהזדמנות זו ממליץ לכל הימניים, לא להיגרר אחרי אותן הפגנות ואותם אנרכיסטים וחוליגנים שרק רוצים שיהיה פה בלגן, אלימות, פצועים, ונפגעים בנפש.

    ההמלצה להישאר בבתים. בסופו של דבר הם יפסידו, כי כולם מתחילים להבין את המטרות שלהם ושל אלה שמממנים אותם ושמתדלקים את ההפגנות. אל תתנו לכמה אלפי אנשים בודדים להוריד לכם את המורל ולאיים עליכם "במחאת המדינה" – סיפורי סבתא.

    בעידן הקורונה ובגל השני והשלישי חובה להפסיק את כל ההפגנות ומיד!

    לתשומת ליבם של ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות והשר לביטחון פנים.

    לצערי למנהיגות אין את האומץ לעצור את ההפגנות כי "זכות ההפגנה היא בנפשנו" ומה לגבי חיינו?

    ייתכן שהיועץ המשפטי מנדלבליט הוא רק בובה לכאורה ויש כאלה שמפעילים אותו.

    16.משטרת מאפיה בשירות הבג"צ והסמאל.

    17.התקשורת השמאלנית מאלפת את המשטרה. משטרת ישראל שתפרה את התיקים לראש הממשלה מארגנת בעצמה את ההפגנות בגיבוי בית המשפט העליון.

  30. הפוטש: ניקיון חוקרי נתניהו פגום ברמה הגובלת במרמה והפרת אמונים / שפטל הגיב:

    בהמלצות המשטרה נגד ראש הממשלה אין אפילו אבק של מראית פני הצדק. חברי הקואליציה חייבים להבהיר כבר עתה כי "פוטש" פוליטי במסווה משפטי לא יהיה במקומותינו.

    השבוע התפרסמו המלצות המשטרה שלפיהן ישנה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד והפרת אמונים בשתי פרשות.

    בפרשת 1000, השוחד העיקרי, על פי המשטרה, הינו ניסיון של נתניהו להביא לחקיקת חוק שיטיב כספית עם חברו הטוב לאורך שנים רבות, ארנון מילצ'ן, וזאת בתמורה למשקאות חריפים וסיגרים שסופקו לו על ידי האחרון.

    המלצה זו מושתתת, בראש ובראשונה, על עדות של בעל אינטרס פוליטי – הלא הוא יאיר לפיד – החפץ לרשת את נתניהו. סיכוייו להגשמת חפצו זה בבחירות הינם אפסיים, ומכאן שהבחירה שבחר הינה "פוטש" פוליטי.

    תרחיש זה הינו בעל דמיון רב לכתב האישום שהוגש לפני מספר שנים נגד שר החוץ דאז, אביגדור ליברמן, שהתבסס בלעדית על עדותו המפלילה של סגן שר החוץ לשעבר דני אילון, שמסר אותה זמן קצר לאחר שהודח מרשימת ישראל ביתנו. כזכור, כתב האישום הסתיים בזיכוי, תוך פסיקה שעדותו של אילון הינה בלתי אמינה.

    בפרשת 2000 מבוססת המלצת המשטרה על הקלטת שתי שיחות בין נתניהו לארנון מוזס, הבעלים של "ידיעות אחרונות". שתי ההקלטות, שבוצעו על ידי נתניהו, אינן אלא שיחות אופייניות של תן וקח בין פוליטיקאי לבעלים של כלי תקשורת.

    עצם הקלטת השיחה יש בה ראיה ניצחת להיעדר כל כוונה פלילית מצדו של ראש הממשלה. די בהמלצה המופרכת להעמידו לדין על שוחד בגין שתי שיחות אלה כדי ללמד עד כמה נטולות יסוד המלצות המשטרה.

    בארה"ב מתגלות כמעט מדי יום עובדות חדשות המצביעות על כך שחבורה מושחתת בצמרת ה־FBI וחבורה מושחתת לא פחות בפרקליטות המדינה האמריקאית גרמו באמצעים פסולים לסיום חקירתה של הילרי קלינטון, בלי להעמידה לדין מחד; ומאידך, הביאה באמצעים פסולים עוד יותר למינוי חוקר מיוחד שיחקור אם פעילים במסע הבחירות של הנשיא טראמפ שיתפו פעולה עם שלטונות רוסיה, בכל הנוגע להפצת ידיעות שפגעו קשות באמינותה של קלינטון.

    באשר לחקירתו של ראש הממשלה נתניהו בחשדות בעבירות שוחד ו/או מרמה והפרת אמונים, ניקיון החקירה והחוקרים פגום אולי אף יותר מזה של החקירות האמריקאיות.

    מראית העין של התנהלות ללא משוא פנים ו/או ניגוד עניינים הינה מרכיב בעל חשיבות עליונה בהליך הפלילי, על כל שלביו, וזאת החל מההחלטה לפתוח בחקירה, התנהלות החקירה, ההחלטה להעמיד או לא להעמיד לדין בסיומה וכמובן מהלך המשפט עצמו.

    הנשיא השביעי של בית המשפט העליון, השופט מ. שמגר, ניסח את הדברים כך: "צדק צריך לא רק להיעשות, אלא גם צריך להיראות כי נעשה". במילים אחרות, צדק שאינו נראה כי נעשה, איננו צדק שנעשה, תהא מסקנתו של ההליך הפלילי אשר תהיה. חקירתו של נתניהו, על פי הידוע לנו עד כה בוודאות, לא זו בלבד שאינה נראית כעשיית צדק, אלא שאפילו הגדרתה כפארסה של צדק יש בה לשון המעטה.

    בראש היחידה שחוקרת את נתניהו עומד ניצב רוני ריטמן. אותו ריטמן, עוד בעת חקירת פרשת "ביביטורס", פנה במכתב ליועץ המשפטי הקודם, בטענה שנתניהו – הוא ולא אחר – עומד מאחורי הפללתו על ידי קצינת המשטרה שהעידה כי הטריד אותה מינית. טענה זו יוצרת ניגוד עניינים קיצוני.

    ניצב ריטמן הוא זה שמינה את צוות חוקריו של נתניהו. אחת החוקרות סולקה בבושת פנים, לאחר שהתגלה שהפיצה קריאה לצאת להפגין נגד ראש הממשלה בהקשר לאותה חקירה. עולה וצפה מיד השאלה שמא יתר החוקרים שמינה ריטמן הם בדמותה ובצלמה של חוקרת שלא הוציאה את עצמה מהחקירה, אלא המתינה עד שתסולק.

    זאת ואף זאת, ניצב ריטמן לא רק מינה את צוות חוקריו של נתניהו, אלא קיבל עדכונים שוטפים לכל אורך החקירה על מהלכיה. בעקבות דיווחים אלה, כמו כל העומד בראש יחידה חוקרת, הינחה את חוקריו באשר למהלכים הבאים בחקירה המתנהלת, כאמור, נגד מי שנמצא לגביו בניגוד עניינים בוטה וקיצוני.

    לפניכם אפוא תרחיש שמהותו הינה עבירה פלילית מובהקת של מרמה והפרת אמונים, כמו גם שימוש לרעה בכוח המשרה.

    אולם, גם בכך לא די. בראיון שהעניק אלשיך לאילנה דיין, התפאר המפכ"ל בכך שהוא מכיר כל מילה בתיק החקירה בעניין נתניהו. כלומר, במו פיו הודה שגם הוא מעורב אישית עד צוואר בחקירה. המפכ"ל מגבה ללא סייג את פקודו, ניצב ריטמן, בעלילה השנייה שהעליל על נתניהו, היינו, בילוש וריגול באמצעות חוקרים פרטיים, אחר חברים בצוות החקירה.

    לעלילה זו טוען המפכ"ל כי יש בידיו הוכחות, אולם חרף העובדה שהתבקש כבר לפני חודשים להציג אותן בפני היועץ המשפטי, טרם הציג בפניו ולו אבק של ראיה. יתרה מכך, המפכ"ל שעד כה דאג להסתיר מן הציבור את מעורבותו העמוקה, צירף את עצמו לצוות החוקרים שדן בטיב ההמלצות.

    יש להדגיש, ניגוד העניינים הקיצוני בין המפכ"ל וניצב ריטמן מחד, ונתניהו הנחקר על ידם מאידך, מזהם את החקירה ברמה כה גבוהה, עד ששום "חומר
    ניקוי" לא יצלח במשימת הסרת הזיהום. לפנינו אפוא, חקירה שלא זו בלבד שאין בה אבק של מראית פני הצדק, אלא שיש בה, עקב התנהלותה השערורייתית, עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים.

    בכך עוד לא נאמר דבר על תפקודו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

    כזכור, היועץ המשפטי הזדרז לאחרונה להוציא מכתב נזיפה אל שר הביטחון, בעקבות הוראתו למפקד גל"צ, להפסיק להשמיע בתחנה את הגיגיו של יהונתן גפן. לעומת זאת, מאז שהורה לחקור את החשדות נגד נתניהו, טרם מצא היועץ המשפטי, זה כשנה וחצי, את הזמן להורות לריטמן לעזוב לאלתר את תפקידו כמפקד יחידת להב 433, בגין ניגוד העניינים הקיצוני שבינו לבין נתניהו.

    גם המפכ"ל לא זכה לנזיפה כלשהי על מעורבותו העמוקה בחקירה, חרף קיומו של ניגוד עניינים חמור בינו לבין נתניהו, כמו גם הוראה להסיר ידיו מכל דבר הקשור לחקירה.

    מעשיו אלה של היועץ המשפטי עושים אותו כמי שמגבה לכאורה את ניגוד העניינים שבין החוקרים לנחקר, תרחיש שיוצר "חקירה" שאיננה ראויה לשמה. במקום זאת אין מנוס מלהגדירה אלא כ"פוטש".

    מרפול עד קהלני

    ליועצים המשפטיים ולפרקליטות המדינה, היסטוריה אפלה של הגשת כתבי אישום מופרכים ממניעים פוליטיים. די אם ניזכר באישום שהוגש נגד שר המשפטים, יעקב נאמן ז"ל. כתב האישום הוגש זמן קצר לאחר שהיועץ המשפטי, מיכאל בן יאיר, סיפר כי מינויו של נאמן כמוהו כהכנסת חתול בעל ציפורניים ארוכות לתוך חדר מגורים שזה עתה צויד בריהוט חדש ויקר.

    שלא במקרה, את התיק נגד נאמן ניהלה בבית המשפט תובעת – עבריינית לכאורה – העונה לשם רות דוד, שלימים אף מונתה לפרקליטת מחוז תל אביב.

    כתב האישום הוגש על יסוד חקירה מושחתת שנמנעה, בכוונת מכוון, מלחקור עורך דין ממשרדו של נאמן, שעדותו כעד הגנה במשפט היתה הבסיס לזיכויו המתבקש של הקורבן ל"פוטש" הפוליטי. נאמן אומנם זוכה, אך למשרד המשפטים לא חזר, וכך הרהיטים של היועץ המשפטי דאז נשארו נקיים משריטות.

    מינויו של רפאל איתן ז"ל לשר לביטחון הפנים לא התקבל בהתלהבות, וזאת בלשון המעטה, בחוגי הפרקליטות. בתגובה לכך, עד מהרה מצא את עצמו נאשם באחד מכתבי האישום המופרכים שהוגשו אי־פעם בישראל. רפול זוכה בלי שנדרש כלל להשיב על האשמה. לגורל דומה ומסיבות זהות זכה גם גיבור ישראל, אביגדור קהלני, שגם הוא זוכה מכתב אישום מופרך ופסול שהוגש נגדו.

    אולם דומה כי המקרה הקיצוני ביותר של רדיפה פוליטית מבישה, תוך שימוש בהגשת כתבי אישום מופרכים הינו הגשתם של 42 כתבי אישום נגד עו"ד
    איתמר בן גביר שכולם, ללא יוצא מן הכלל, הסתיימו בזיכוי – וזאת במערכת הרושמת "לזכותה" 99.9% הרשעות בכתבי אישום שבהם היא דנה. כתבי האישום נגד בן גביר הוגשו משום שפעילות השטח שלו היתה לצנינים בעיני הפרקליטות.

    מהי המסקנה המתבקשת מהאמור לעיל?

    הרעיון שמאחורי החסינות לחברי הכנסת, לשרי הממשלה ובמיוחד לראש הממשלה הינו הגנה מפני "פוטש" פוליטי במסווה משפטי, ו/או מפני כל העמדה לדין על יסוד חקירה שאין דבר בינה לבין התנהלות של מראית פני הצדק.

    החסינות והרעיון שביסודה מתאימים ככפפה ליד ככל שמדובר בתרחיש אימים, שלפיו חקירת נתניהו, שבינה לבין הצדק אין ולא כלום, תוביל להגשת כתב אישום.

    ח"כים משורות הקואליציה ובהובלת עמיתיהם בליכוד חייבים להבהיר כבר עתה כי "פוטש" פוליטי במסווה משפטי לא יהיה במקומותינו, וכי כל ניסיון שכזה יסוכל על ידי מימוש חסינותו של הקורבן.

    http://www.maariv.co.il/journalists/Article-624377

    תגוביות:

    1.כרגיל שפטל מניח את האמת הכואבת בפרצוף.

    2.האמת הכואבת היא שאין כלום כי לא היה כלום. אין כלום ולא היה כלום ולכן לא רק שנתניהו והליכוד לא נחלשים בגלל הפוטש הזה, הם מתחזקים.
    לא רק שיאיר לפיד לא מתחזק, הוא נחלש. לא רק שהשמאל נחלש הוא נכחד. זאת האמת הכואבת.

    3.שפטל אכן צודק. הציבור צריך לדרוש חקירה חוזרת ע"י גוף ציבורי נבחר ולא תלוי בשום מפלגה כדי לבדוק את הממצאים של החקירה.

    4.יורם שפטל חזק ואמץ דברים כדורבנות האמת מול הפנים.

    5.לאור האמור בכתבה של עו"ד שפטל והתנהגות המערכת המשטרתית שסופה בהמלצות המגוחכות והמתריסות כנגד ראש הממשלה והתגובות של שטופי המוח של ההסתה השמאלנית מזה 22 שנים, הגיעה העת שהקואליציה תתכנס ותבדוק את הסמכות לשנות את חוק ראש הממשלה ותכניס את סעיף החסינות כפי שיש לשאר חברי הכנסת.

    6.להשלמת התמונה יש להביא גם מקרים מהצד השני. כאשר מדובר בפוליטיקאים של השמאל, כנגד מי שהיתה בזמנו שרת החינוך מטעם מר"צ, הגב' שולמית אלוני (ז"ל), בבדיקת מעשיה ע"י מבקרת המדינה קבעה המבקרת שיש להעביר את המעשים לחקירת המשטרה. לא היתה שום חקירה ע"י המשטרה! המשטרה לא עשתה ולא כלום והתיק נשכח.

    7.מעניין שהשמאלנים, אבירי הצדק והמוסר, לא ביקשו לבדוק את 67 מיליוני השקלים שנשיאנו האהוב פרס קיבל לקרחנה שלו (מערבית: كَرَخَانَة (כַּרַחָ'אנַה, "בית בושת"), היומולדת 90. 67 מיליוני שקלים שנשיאנו האהוב טען שהם "תרומות". לא סיגרים, לא שמפניה. 67 מיליון שקלים. דממה. השמאל זו השחיתות הכי גדולה שיש.

  31. שמעתי את המפכ"ל הזה מדבר מבלי שהסתכלתי בטלביזיה והייתי עסוקה. נשמע לי שטיפש מטופש מדבר. נדהמתי לראות הגיב:

    שזה המפכ"ל של מדינת ישראל. ממש שטוף מוח של הקרן להשמדה וכל אירגוני החזית שלה המממנים את המשטרה ושוטפים את מוחם של השוטרים באמצעות מימון זר ועוין.

    בושה וחרפה איזו תת רמה. איזה עוילם גוילם. איזה אפס. איזה אנטי גיבור. איזה דביל מהאו"ם.

    איכס.

    נמאס מהם.

    הקרן להשמדה חדרה לכל מקום ולכל מוח אווילי וחסר עמוד שידרה של יהודים.

    תיבדקו מה קורה עם מערכת החינוך השדודה על ידי הקרן להשמדה כמו כל יתר המוסדות במדינה החטופה והכל בתמיכת בג"צ המורכב שאותו זן של אנשים ומאותן עמדות מסוכנות לעם היהודי.

  32. האם אתם יודעים שכביש ואדי ערה סגור בגלל התפרעויות לפחות חלק הזמן בשבועות האחרונים
    והמשטרה קיבלה החלטה לדרוש מהתושבים היהודים (קציר ומי עמי) לא לצאת מהישוב שלהם אחרי חמש ולא לצאת מהבתים אחרי שמונה?
    האם אתם יודעים שאותו הדבו=ר במצפים בגליל
    בנגב אין לי מושג מה קורה ואיך פתרו את הבעיות (לא מדווחים פשוט)
    נראה לי שצריך לשנות גישה בישראל!

  33. חשוב לא לשכוח את העובדה הברורה, בקרב הטייסים אין ערבים, אך במשטרה יש המונים. והדבר משפיע על החלטות המפכ"ל במשטרה, ממש כפי שהדבר השפיע על מנכ"ל סלקום, ובנוסף חרף כמות ההגבלות המטורפות שהחונטה המשפטית הפעילה על צה"ל, אף טייס טרם נאסר ונכלא בארצנו. אך לעומת זאת שוטר שיגלה חריצות במאבקו נגד שונאי ישראל ותומכיהם עשוי להאסר ולהכלא. ובנוסף הוא ומשפחתו עשוים להרצח כחלק מנקמת הדם המקובלת במגזר

  34. שטויות. המשטרה חלשה להחריד מ 3 סיבות:
    1. תקציב זעום שלא מתאים לחלוטין לצרכים.
    2. השופטים משחררים במהירות הבזק כל פושע, פורע… שהמשטרה לכדה בעמל רב.
    3. הדרג המדיני לא רוצה להקצות כספים למשטרה (רוצים את הכסף כשטחד לציבור המצביעים + לא רוצים לחוקק חוקי עונשי מינימום, ולכן אף אחד כבר לא סופר את המשטרה.

  35. לא מעיזים לומר השוטרים בארץ עשויים מאותו חומר של הגנבים הם שונים רק בשאלת מקור המימון פשע או תקציב הפיקוד גם כן עשוי מחומר של עובדי מדינה עם תפקיד לא מוגדר רק שאיפות לקריירה הם בשונה משאר הזרועות שהוזכרו ששם החתך הכללי בא מערכיות ולא מחיפוש עבודה קלה,נקודה שניה חלק גדול מהמשטרה מורכב מבני מעוטים

  36. נתניהו החליש את המשטרה במשך שנים. אולי הוא רצה יותר עזרה במשפט?
    התוצאה של משטרה מוחלשת ומנהיגות רופסת של נתניהו בזמן המשבר שלא מגבה את המשטרה היא
    פרעות תשפ"א.

  37. שכחת לציין. למשטרה לא נותנים לרכוש טכנולוגיה חדישה בשביל להתמודד בפשיעה. לגבי מודיעין אנושי רכז שבכ מרוויח פי 2 מרכז במשטרה. לרכז בשבכ ואיסוף מודיעין בצהל יש מערך שלם שמאתרים גיוסים פוטנציאלים במשטרה מדובר על שוטרת שחמ. מבחינת תמלוגים למקורות בשבכ ובצהל יכולים לשלם מאות אלפי שקלים במשטרה כמה מאות שקלים. אני יכול להמשיך עוד שעות לכתוב על ההבדלים. נכון שהמשטרה גוף חלש שחייב לבצע בו רפורמה אבל לא הכל באשמת המשטרה.